Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kisgyerek az első ülésen

2009.05.11. 14:32 :: SilentSound

Az én gyerekkoromban - és ez tulajdonképpen nem is volt olyan régen, cirka két évtizede - nem volt még a kocka Ladában hátul biztonsági öv, meg gyerekülés se nagyon, de mindig hátul kellett ülnöm. Ma már a szabályok is mások, de Szipkamanoka olyan pillanatot csípett el, ami húsz éve is tilos volt és nem kicsit veszélyes manapság is.

Egy fényképet szeretnék mellékelni a szülői felelőtlenségről. Legalábbis szerintem ez az. A képen látható autóban nem csak ketten ülnek elöl, hanem hátul is. (A tipikus átlagos családmodell 2 szülő, 2 gyerek.Igaz erre pontosan nem emlékszem, de négyen biztosan ültek a kocsiban és abból min 2 felnőtt...)

A helyszín Budapest, fél 12 körül a Pesti-Jászberényi út környéke.

Az anyósülésről kilógó kéz az ott gyermekülés nélkül utazó gyereké. Úgy emlékszem be volt kötve. De minek. Ütközésnél valószínűleg úgyis eltöri a gyerek nyakát az öv...

Sajnos nem egyedi eset ez. Bekötetlen gyerek az első ülések közt áll, hátul gyerekülés nélkül bekötetlenül, anyuka fogja a gyereket kézben, mert az elég stb...

Szerintem kiskorú veszélyeztetése miatt kellene az ilyeneket megbüntetni. Akinek telik autóra, az igenis vegyen gyerekülést vagy ha már elegendő ülésmagasítót. Nem  a gyerek dönti el, hogy hol és hogyan ül. Az pedig nem lehet mentség, hogy mondjuk csak egy saroknyit megy vagy apuka nagyon jól vezet. Szerintem szigorúbban kellene ellenőrizni ezt.

Nekünk még nincs gyermekünk, csak a baráti és rokoni körben, de már ülésmagasítónk van a kocsiban. Ha szükséges lenne. Én személy szerint nem tudnék senki szemébe nézni, ha csak azon múlna a gyerek élete, hogy nem volt szabályosan elhelyezve az autóban.

Kíváncsi lennék a kommentelők véleményére, hogy ők is így gondolják ahogy én? Vagy nem jogos a felháborodásom?

A kép mobiltelefonnal készült. Nem takartam ki senkinek az arcát, mert nagyítva sem lehet felismerni illetve a rendszám sem látszik.

Elnézést, ha kicsit hosszúra sikerült.

196 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr Kangörény 2009.05.11. 17:04:34

Két gyerek, két autó, rendszeresn közlekedünk velük. Mindkét gyerek szabványos gyerekülésben ücsörög. Bár feleselgesnek tartom, de jobb a biztonság, ugye.

pipacsaripacspapucs 2009.05.11. 17:04:46

@Marcellusca: Idéznék egy klasszikust, pipacsaripacspapucst:

"Érdekes, én mintha valami olyanra emlékeznék, persze jogszabály-megjelölés nélkül, hogy első ülésen gyerek csak az ilyen babakosárban tartózkodhat, persze rögzítve, és arccal a menetiránynak háttal."

Ezt írtam a csecsemőre, itt fentebb. Én az ontopik-témáról írtam, a csecsemőről meg annyit, hogy a saját családi szabályaim szgorúbbak.

Tehát eszerint nem csak a szövegértéssel vannak problémáid, de magával az olvasssal is. Helyes a diagnózis, funkcionális analfabetizmus. Csak az alanyt tévesztetted el... :oS

KicsiZsu 2009.05.11. 17:05:18

Má nem azé, de keresve sem találtok 3 éves gyereket aki 150 cm

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.11. 17:07:18

@KicsiZsu: Keress tovább...egyszer biztosan találsz :)))

Alhazred 2009.05.11. 17:07:25

közelmúltban jött szembe velem egy favorit, apuka vezet, ÖLÉBEN a kisgyerekkel.

pipacsaripacspapucs 2009.05.11. 17:07:53

@Giggs11: Nagyon okos, vagy, csakhogy arról kezdtünk vitatkozni, ami a fényképen látható. Az pedig ugye nem csecsemő. Vagyis ezzel az erővel arról is vitatkozhatnánk, hogy ülhet-e egyáltalán bárki az első ülésre, persze a fénykép kapcsán...

Amúgy meg, eltekintve a szövegértési nehézségektől, a ti gyerekeitek a ti gyerekeitek, azt csináltok velük, amit jónak láttok. De "ezt a fajtát kár szaporítani", szokta mondani egy kertész barátom...

Na szevasztok!

Big-B 2009.05.11. 17:07:56

Tegnap előtt mikróbuszt láttam, elől 3 felnőtt ült, az egyik ölében pár hónapos kisbabával. Természetesen senki nem volt bekötve. Hátul további gyerekek könyököltek az első ülések támláján, bekötve ők sem voltak.

DonnaNyányó 2009.05.11. 17:09:17

Tegnap jött szembe egy motoros, a vezető lehetett vagy 140 cm, és be se volt kötve!!!

KicsiZsu 2009.05.11. 17:16:10

@Deluxe the ForumTroll: tehát már a motoron is van biztonsági öv? :)

Marcellusca 2009.05.11. 17:21:03

@Giggs11: Köszi. Most megnyugodtam, hogy mégsem én vagyok itt a leghülyébb. :)

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Ja! Csak kikeresgélte és a neki megfelelő módon kiforgatta, hogy neki legyen igaza. :D
Ám legyen, ha ettől boldog. :)

Marcellusca 2009.05.11. 17:21:57

@KicsiZsu: Van. BMW C1. Kettő is. :)

KicsiZsu 2009.05.11. 17:27:02

@Marcellusca: apám de béna vagyok, és ha elesik akkor a motorral együtt repül? :)

TH 2009.05.11. 17:30:01

@yomi: Az rendben van, hogy hülyeséget hiszel, de hogy még terjeszted is...az miért jó?

Pammy 2009.05.11. 17:31:12

na elolvastam a kresz erre vonatkozó részét, az eredeti szöveg, még az itt elhangzott értelmezéseknél is nagyobb marhaság.
Viszont sehol nincs benne olyan, hogy három éven aluli gyerek utazhat elöl, idősebb meg nem, csak annyi van kikötve, hogy menetiránynak háttal kell lennie az ülésnek. Arról szól a 3 év vagy afeletti rész, hogy 3 éven aluli nem utazhat gyerekülés vagy hordozó nélkül. Ha a kocsiban nem rögzíthető gyerekülés, akkor csak 3 éven felüli gyereket szállíthat és csak a hátsó ülésen. De a kedvenc részem kétségtelenül ez:
(8) A gyermeket nem kell gyermekbiztonsági rendszerben rögzíteni:
....
g) ha 3. életévét még nem töltötte be és állva utazik az autóbuszban;
Feltételezem ha idősebb akkor a kapaszkodóhoz kell kötözni spárgával :))) amúgyis nyilvánvaló, hogy 3 éven aluli gyerek számára az ácsorgás biztonságosabb

libraSVK 2009.05.11. 17:35:11

@Deluxe the ForumTroll:
Beveri a pofad. Meg er neked az egesz ennyit?

Hasonlot lattam. Szoke csaj, mercedes, mellette 1-2 eves gyerek teljesen bekotetlenul, hatul az ures gyerekules. Amit ilyenkor tehetsz, az annyi, hogy a korulotted levoknek (asszony, gyerek, ... elmagyarazod, hogy ilyet soha ne tegyenek, mert veszelyes, ez es ez tortenhet...). Kulonben is, tenyleg az o dolga. Ha szolsz, ugyis neki all feljebb...

Marcellusca 2009.05.11. 17:37:27

@KicsiZsu: Valahogy úgy. Annak a típusnak van egy kis kasztnija és ezért még bukó sem kell rá. Viszont van két biztonsági öve, amit be kell csatolni.

totalbike.hu/motorteszt/c1

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.05.11. 17:37:55

@Pammy: Ez a 8/g pont ez tényleg komoly? :))) Jót röhögtem rajta, de belegondolva abba, hogy mennyi más értelmetlen szabály is van, már nem biztos, hogy olyan vicces...

acel 2009.05.11. 17:39:06

Az egyik apuka kétüléses mercivel hordja a gyerekeket az ovodába. 2 vagy három gyerekkel együtt érkezik. Most mit mondjak neki? Szépet nem tudok.

TooKooL 2009.05.11. 17:41:01

Biztos túl gyorsan nő a gyerek, az apuka meg hátha alapon szabatna rajta kicsit... :)

Pammy 2009.05.11. 17:43:46

@SilentSound: net.jogtar.hu a forrás, amennyire ez hivatalos, annyira tekinthető komolynak :))

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.05.11. 17:44:29

@papamaci1: nem biztos, hogy sötétben is közlekedik a gazdája, valamint az is előfordulhat, hogy nem a bringán tartja a lámpát.
(hanem mondjuk sisakon az elsőt, hátizsákon a hátsót)

Giggs11 2009.05.11. 17:46:51

@pipacsaripacspapucs: Olvasd vissza a sorrendet, és ha nincsenek szövegértési problémáid, akkor meg fogod érteni, hogy mire gondoltunk Marcelluskával. Most már értem, hogy te mire gondolsz. Vagyis egyet értünk.

Azt viszont nem csípem, hogy te azt hiszem, hogy tudod, hogy kit érdemes szaporítani és kit nem.

Nem vagy te azért annyira okos, hogy ennyiből megítélj engem. Szóval, ha egy kicsit kisebb lenne a mellényed, talán nem lenne nagy baj.

Az élet nem annyira egyszerű, sok szempont van, amit az ember mérlegel. Én speciel 17 éve vezetek, soha nem volt még egy koccanásom se. Én jobban érzem magam (és a fiaim is), ha nem sírva utazunk. Persze, tudom, te erre azt mondod, hogy baleset egyszer van, akkor jól megszívjuk. De ha az oldalról jön, mondjuk mögém, akkor meg mennyivel jobb lenne, ha elől utazott volna.
Na, erről ennyit.

Marcellusca 2009.05.11. 17:57:07

@bécsi pszicho: Az nem kifogás! A kerékpárt kell felszerelni, nem a vezetőt.
Én sem hivatkozhatom, hogy azé' nincs lámpám az ótón, mer' zseblámpával világítok, ha besötétedik, mer' egyébként csak nappal közlekedem. :)

Ro3 2009.05.11. 18:03:40

Nem lihegitek egy kicsit túl? Nekünk kb azóta volt autónk mióta 4 éves voltam. Utaztam elől, hátul, de soha, soha nem ültem gyermekülésben. Mert még nem volt. Sőt. Elmondom, hátul nem volt biztonsági öv. És túléltem...eddig :) (Meg egy IFAt is, ami elütött biciklivel, de az más tészta)
Az egész túl van spilázva, nem szól másról, csak h kötelezően vedd a terméket, nem kevés pénzt adva a gyáraknak, akik -mivel kötelező- srófolhatják az árakat.
Gondoljatok bele: mennyivel veszélyesebb egy nem gyerekülésben lévő gyerekkel utazni, mint egy gyerekülésben lévővel. Úgy értem ha nem teszed ülésbe a gyereked, akkor potencálisan nagyobb eséllyel lesz baleseted? Most nem arra gondolok, h befogja a szemed, mert tegyük fel megnevelted, és nem hülye. Tehát a gyereket nem gyerekülésbe tenni egy kicsit kevésbé veszélyes, mintha egy felnőtt nem köti be magát. Mert ugye egy nagy balesetnél rpül mind2, míg a kiscsávó elkenődik a szélvédőn, vagy csak kellőképp lelassul, addig egy felnőtt mondjuk fejbesom egy járókelőt, oszt placcs. Tehát én vastagon tojok rá, h valaki nem teszi a gyerekét ülésbe (mert ha beköti, akkor nem repül a gyerek, csak a nyaka törik), azzal a többi közlekedő biztonságát nem veszélyezteti, csak a saját gyerekét veszítheti el. Ha ezt a rizikót ő be tudja vállalni, tegye. Azt hiszem minden épeszű ember fel tudja fogni, h 5 méteren is ki lehet erpülni az autóból (20-szal mész de a szembejövő beléd rongyol 50nel), le lehet bénulni, meg lehet halni. Márpedig ha fel tudja fogni, akkor beköti magát. Ha meg nem, akkor hajrá természetes szelekció.
1ébként: 140-nel közlekedni 130 helyett megnövelt rizikó, szemben a gyerekülés hiányával (amit gyakran megteszek, szóval nem dobálózok). Nem kicsit szálltatok el gyerekek...

Matrix_ 2009.05.11. 18:04:10

Na mi a mai tényállás?
Mostakkor lehet gyereket szállítani autóban vagy ne is szaporodjon a magyar??

Marcellusca 2009.05.11. 18:10:48

@Matrix_:
Szerintem csakis szalmabálával kibélelt csomagtartóban. :D

Marcellusca 2009.05.11. 18:11:25

@Marcellusca: Ja, és gumipókkal lekötözve. :D

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.11. 18:14:19

@Ro3: A baleset esélyét nem csökkenti a gyerekülés, de a következményeit igen. Ha van gyerekülés, és bekövetkezik a baleset, akkor lehet, hogy a gyereknek nem lesz semmi baja, de ha nincs, nagy a valószínűsége, hogy összetöri magát. Ehhez nem kell nagy baleset, elég egy kis koccanás is. Sőt, egy nagyobb fékezésnél is előre repülhet, hisz' nincs mibe kapaszkodnia szegénynek.
A gyerek nem egy használati tárgy, hogy lehessen veszélyeztetni, veszélynek kitenni, hanem egy ember, aki nem a szülő tulajdona, ezért nem is az ő dolga, hogy eldöntse, be köti-e, vagy nem.

Igazad van, régen nem volt gyerkülés, de gondolj bele, a forgalom is fele ekkora volt, az autók is jóval lassabbak voltak. Nem azzal kellene példálózni, hogy régen nem volt, hanem annak kell örülni, hogy most van. Régen autó sem vol, akkor most se használjuk?

Ro3 2009.05.11. 18:28:44

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Nem, nem érted a lényeget. Ha balesete lesz akkor a gyerekülés miatt a saját gyerekét veszélyezteti nem mást, amiért majd meg fogja kapni a kellő büntetést, lelkileg és fizikailag (börtön) egyaránt. Sajnos van egy réteg Mo-on, akik szerint nem menő bekötni magukat, vagy épp menő ittasan vezetni. (Nem, nem azokról beszélek akik elkeszok és nem képesek megállni, h ne igyanak, hanem azokról, akik szerint menő ittasan/drogosan vezetni.) Mind2 eset nagyobb veszélyt jelent másokra, mint az ülés nélküli gyerek, igaz az egyik az nem is kicsit. Mégsincs akkora felháborodás egy-egy ittas vezetőből. Csak 2 sört ittam...
Én 1xűen csak a gyereket sajnálom, h ilyen hülye apja van, de nem csinálnék belőle posztot.
Igen, a gyerek kis balesetnél is könnyebben kap halálos sérülést, pláne ha nincs ülésben. De ez így volt ám a Trabinál is. Szóval nekem senki sem magyarázza meg, h a Trabi időszakát azért lehetett túlélni gyerekülés nélkül, mert gyengébbek és kevesebb autó volt. Ott is könnyen össze lehetett szedni 60km/h sebességkülönbséget, ami már öv nélkül is repülést eredményezhet...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.11. 18:38:48

@Ro3: A saját gyereke is egy másik ember, őt sem lehet veszélyeztetni. Az nem kifogás, hogy a saját gyereke, ő dönti el, hogy beleteszi-e a gyerekülésbe, vagy sem. Sokan sajnos így gondolkodnak, ezért van sok ilyen eset, mint a posztban. Az a szegény gyerek még nem tud vigyázni magára, ezért a szülőknek KELL megvédeni őt a lehetséges veszélyektől.

A Trabanttal is össze lehetett hozni nagy balesetet, de sokkal kisebb volt az esélye, mint manapság. Inkább örüljünk, hogy van, ami megvédi a gyerekeket.

Ro3 2009.05.11. 19:00:03

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Örülök. Mindamellett sokkal nagyobb veszélyt jelentenek a kamionok, a hanyag útépítők, a gyorshajtók, stb. a gyerekre, mint a gyerekülés hiánya. Azzal szemben nem ekkora a felhördülés. Aránytalan. Mint mondtam, a gyerekülés hiánya nem növeli a baleset kialakulásának kockázatát, lévén passzív biztonsági eszköz. Ha ennyire rohadtul példát statuálóak akartok lenni olyannal kapcsolatban, amihez semmi közötök, mert titeket nem veszélyeztet, akkor előbb lesz szíves mindenki maximálisan betartani az összes olyan szabályt, amelynek megszegésével növeli a baleset kockázatát. Gyorshajtás, jobbról előzés, téli/nyári gumi, kopott gumi, izzócsere, fáradtan vezetés, stb. Utána lehet osztani apukát. Ebben a szituban egy dolog a helyénvaló, ha valakit annyira zavar: elmesélni apukának a veszélyeket. Hátha nem hallott róla. De itt ezt ennyire felújni...

libraSVK 2009.05.11. 19:03:20

@Ro3 es a tobbiek, akik azzal jonnek, hogy regen sem voltak bekotve:
Milyen volt akkor a forgalom?
Mennyivel ment a trabi?
Van tudomasod rola, hogy hany gyerek elt tul akkor balesetet? Mert ne olyanrol beszelj, aki soha nem utkozott regen nem bekotve. Manapsag rengeteg olyan baleset van, amikor a gyerekules miatt nem tortent a gyerekben kar. Karcolas nelkul meguszta. Nem eri meg?

Sutty ! 2009.05.11. 19:03:49

Jobb téma nincs?

Kit érdekel? Manapság jobb vaknak süketnek stb-i lenni, mert még meg is verhetnek, vagy alázhatnak és még a rendőrség sem véd meg, hanem ellenkezőleg!!!!!!!!!!!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.11. 19:06:12

@Ro3: Te nem érted a lényeget. Nem azt mondom, hogy a baleset kialakulásának az esélyét csökkenti, hanem a következményeit. Ha van gyerekülés, lehet, hogy megússza pár karcolással, de ha nincs, akár még bele is halhat egy esetleges balesetbe. Szerintem ez nem mindegy.
A többi veszélyes dologról meg azért nem beszélünk, mert ez a poszt a gyerkülésekről szól.

Halálos_fogkefe 2009.05.11. 19:19:02

@Matiz: Mivan? Nekem ez így most sok, lehet nem értem az iróniát benne. Először is mióta szabálytalan az ülésmagasító? Másrészt meg miért lenne életveszélyes?
Azt viszont tényleg nem értem hogy mitől hal meg a gyerek mikor beveri a fejét kocsi oldalába. Vagyis hogy egy felnőtt is meghal olyankor. Semmi mást nem csinál az a szerencsétlen magasító mint told rajtad 10 centit. Ugyan úgy viselkedsz majd ütközésnél mint egy felnőtt. A fejtámlás ülésmagasítónak megint nem látom az értelmét mert olyankor már pont jó magasságban kell lennie a normál fejtámlának is.


A felelőtlen állatja! Azt írja: ülésmagasítónk van a kocsiban. Hát normális ez? Meg akarja ölni a gyereket? Nem tudja, hogy az ülésmagasító szabálytalan, életveszélyes?
Eddig az irónia. A komoly része a dolognak az, hogy oldalütközésnél meghal a gyerek amikor beveri a fejét az autó oldalába, amikor ülésmagasítón van. Van olyan ülésmagasító, aminek van fejtámla része is, minimum olyat kell vásárolni.

Ro3 2009.05.11. 19:29:53

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Én ezt értem. De nem a te sérülésedet csökkenti.
Csak azt mondom, h soha nem látott egyetértésbe kovácsolódott a társaság, mikor nem is veszélyeztetésről van szó. A lényeges problémáknál meg tele vannak a posztok olyanokkal akik nem látják a fától az erdőt. Persze. Emeljük ki a gyerekülést az 1. helyre, mert az a legfontosabb. Igaz ugyan, h a téli gumi kötelezővé tételének nagyobb létjogosultsága lenne, mint a gyerekülésnek, de rá se ránts. Te az a fajta kamionos vagy, ugye, aki azt mondja, h megelőzöm az előttem haladó kamiont mikor 2km/h-val megyek többel, mert így benzint spórolok. Igaz ugyan, h mögötted 30 autós meg fékez nagyot, és gumit/benzint/autót pazarol, de te spórolsz, szóval nem értik a lényeget.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.11. 19:39:49

@Ro3: Az rendben van, hogy nem az én sérülésemet csökkenti. Viszont egy olyan ember biztonságát növeli, aki még nem tudja magát megvédeni. Szegény kisgyerek nem tud semmit tenni azért, hogy nagyobb biztonságban legyen, ezért azt a szülőnek kell megtenni. Az a gyerek még nem tud dönteni a saját sorsáért. Ha ezt nem látod be, akkor már gond van. Az nem mentség, ha valaki a saját gyerekét veszélyezteti. Sajnos sokan, úgy látom, te is úgy gondolkodsz a gyerekekről, mint valami tárgyról, ami a szülő tulajdona és azt csinál vele amit akar. Pedig nem...

A többi példa, amiket említesz, ugyanolyan fontosak, sőt, van amelyik tényleg fontosabb a gyerekülésnél. Viszont ez a poszt a gyerekülésekről szól, ezért ezt vitatjuk meg.

Ro3 2009.05.11. 19:40:09

@Halálos_fogkefe: A normál fejtámla vs autó oldala: azellen nem véééd. U alakban kialakított spéci fejtámla meg de.

Ro3 2009.05.11. 19:53:11

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Éééértem. Ha elolvasod még1x amit írtam, akkor talán fel véled majd fedezni azt az apró momentumot, h én nem a gyerekülés létjogosultsága ellen agitálok. Tévedés ne essék: ha nekem lesz gyerekem (amikor), akkor én is venni fogok gyerekülést, sőt nagyobb, biztonságosabb autót is. Sőt. Nem fogok 150nel menni. Sem.
Nemtom, h ilyen nehezen jön át, de még1x megpróbálom ezt -"Csak azt mondom, h soha nem látott egyetértésbe kovácsolódott a társaság, mikor nem is veszélyeztetésről van szó. A lényeges problémáknál meg tele vannak a posztok olyanokkal akik nem látják a fától az erdőt."- más szavakkal: A gyerekülés fontosságát manapság egy idióta is belátja, nem ezen kéne fröcskölődni. Voltak fontosabb posztok is 50 kommenttel. (Bár mondjuk ha a téli gumi lenne kötelező a gyereküléssel szemben akkor nem mondom 2x, h 10%-kal csökkenne a téli balesetek száma, mindezt kb 4x-es áron) Ha valaki olyan felelőtlen szülő, h magától, állami szabályozás nélkül nem lát be egy ilyen dolgot, azon úgysem lehet segíteni. Az sincs szabályba foglalva, h nem tanítjuk 5 éves gyerkünket láncfűrésszel tortát szelni...
Vagy szerinted nem túlreagált ez ebben az esetben?:
"Csak a gyereket sajnálom a papi megérdemelné a börtönt, Kolompárék társaságában... "stb. A gyorshajtás veszélyesebb. Ez tény. Minden gyorshajtó menjen börtönbe? :D
De mondok én mégvalamit:
7végén kimentünk a telekre annyukkal meg a 3 kölökkel. A rohadt fordba nem fért bele a rotációs kapa, oszt kipakoltam a gyereküléseket meg mindent a szomszédnál, aki be is zárta. Úgyis csak este kellenek majd, ha a kapa után hazaviszem őket. Szóval elkezdtem kapálni, hátranéztem Béna Béla meg befutott a kapa alá. Láttam, h félig bevágta a lábát, hát bakker mit vót mit tenni kapástól kell a kocsiba tenni, mert különben elvérzik. Szóval nincs idő üléscsatolásra, anyósülést hátratoltam amennyire lehet, h a kapa is meg Béluska is beférjen, a többiek hátra. Ablakot leengedtem, h több levegőt kapjon míg szágoldok a kórházba. Kitettem a kezét is az ablakon, nehogy elaludjon. Ez vót. Valami barom meg fényképezett, meg mutogatott...

Ro3 2009.05.11. 20:03:07

Sztori2: Elmentem 7végén a nővéremhez, mert a férje elutazott. Felhoztam a 2 gyerkőccel Pestre. A bolond azt hitte, h beülhet az anyósülésre Alfonz helyére. Alfonz a bábom, hasbeszélő vagyok, ebből élek. Senki nem ül a helyére...

Sztori3:
Maszek fuvaros vagyok, feketén dolgozom. A 7en egy elég fura fuvarom volt: egy törpe meg a nővére, 2 gyerekkel. Félénken felajánlottam a törpének a gyerekülést, és h hátra kéne ülni, de elküldött a picsába...ő a kuncsaft...

Doryyka 2009.05.11. 20:05:32

Kell a gyerekülés, de: tegye fel a kezét, aki itt túlélt anélkül (meg anyuci mobil nélkül is tudta, hol van a gyerek, anélkül is megtaláltuk egymást, nem?)
Akko?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.11. 20:13:59

@Ro3: Remélem ezt te sem hiszed el, hogy azért autóztak így mint ahogyan leírtad :)))

A lényegben, vagyis a gyerekülés használatában egyetértünk. Az a gond, hogy sokan elbagatellizálják a gyerekülés fontosságát, és csak azért használják, mert kötelező. Ugyanez van az általad említett téli gumival is. Akinek van egy kis esze, az anélkül is használja, hogy kötelező lenne, aki meg nem, azon az sem fog segíteni, ha kötelező lesz. Persze erre is mondhatják sokan, hogy: "de régen az se volt, mégis túléltük valahogy". Azt kellene belátni, hogy azóta sokminden változott, és már nem olyan biztonságos a közlekedés, mint '82-ben.
Ha ezt belátnák az emberek, akkor nem lenne ilyen eset, mint a posztban, mindenki használná az övet, stb. Az ilyenek nem látják be, hogy egész kis sebességnél is lehet nagyot fékezni. Nekem pl. volt nemrég, hogy alig, hogy elindultam, elém lépett egy kisgyerek. Nem mentem csak kb. 20-szal, szinte azonnal megálltam, a kollégám meg szépen lefejelte az ablákot. 20 km/ó-nál. Mert nem volt bekötve. Azóta szigorúan övezi magát. Ezt kellene átélniük egyeseknek, akkor nem volna kérdés az öv, illetve a gyerekülés használata.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.11. 20:17:52

@Doryyka: Ennyi erővel mosogép se kell, majd kiugrunk a Dunára, annyuk kimos, mi meg kirándulunk egyet a gyerekekkel. És mennyi pénzt megspórolunk :D

Doryyka 2009.05.11. 20:36:04

@...::: Flúgos Kamionos :::...: azért a kettő nem ugyanaz... Mosőgép akkor volt már.

navigon 2009.05.11. 21:01:23

A gyerek tuti hogy meghal egy kozepes utkozesnel, ha nincs bekotve akkor meg az apja nyakat is kitori amint ide-oda verodik az utasterben. De nem tudom miert kell ezen kiakadni, ez a termeszetes szelekcionak az urbanus alvaltozata.

szajberpiraty 2009.05.11. 21:22:50

Falun lakok, itt szinte MINDENKI így közlekedik... A legdurvább, amit láttam, az kb. 10 hónapos gyerek az anyja ölében az anyósülésen.. Vagy apuci ölében, és apuci vezet.

Szerintem erre nincs nagyon mit mondani, talán csak annyit, hogy büdös balkán...

tt_tt 2009.05.11. 21:32:05

Múlt héten mentem a Kelenföld városközpont felől a vasúti pályaudvar felé. Jobbról kihajtott elém egy Trabant, marha nagyot kellett fékeznünk mindkettőnknek. A Trabiban elöl ült apuka, jobbra tőle egy felnőtt, ölében egy gyerekkel. Hátul nem számoltam, de ha jól rémlik még legalább egy felnőtt, és 2-3 gyerek. Természetesen ennyi öv nincs a Trabiban...

Nekünk 4 gyerekünk van, és két kocsink van. A nagyobbik kocsiban mindenkinek a szabványnak megfelelő ülése van, enélkül nem megyünk sehova. A másik, kicsi kocsival én szoktam a nagyobbakat óvodába-iskolába vinni, de ott is megvan mindenkinek az ülése - igaz, kicsit régiek, és az egyik csak ülésmagasító. Nem kell kockáztatni, épp elég, ha a fönti Trabishoz hasonló nem fékez időben...

Zaklató_Panda 2009.05.11. 21:54:33

A hülye barom. A kresz is már rég elavult, elő kellene már írni, hogy mindenki csak 28cm vastag habszivacsba öntve ülhet autóba. Igen a sofőr is. Ma autóba ülni egyszerűen életveszélyes. Egy koccanásba is emberek ezrei halhatnak bele. És úristen.. akár a gyerek kezét is levághatta volna egy lezuhanó repülőgép. Hát nem normálisak ezek az biztos. És ha meg pont alattuk jön fel egy tengeralattjáró??? Hogy lehet ennyire felelőtlen egy szülő, hogy nem kovácsoltatott 12mm kazánlemezt a gyerek alá. Szüzanyám!!!

zsoci 2009.05.11. 22:12:21

Mi ez a cirkusz a gyereküléssel ?
Én is felnőttem és mé sokan, nem is volt ilyen, sőt még hátsó öv sem. Elöl sem minden autóban. Ez felesleges cirkusz csak. Egyébként 120 cm felett tök jó az első öv.

Inkább törődj a aját dolgoddal, marha!

B.GY. 2009.05.11. 22:35:21

Én a zacsiban hordom a gyereket és bevagyok kötve mindig:)

Coupeboy 2009.05.11. 22:56:35

ŐŐŐ.Már nem azért de az ő gyereke, akkor az ő felelőssége...Engem is vittek kiskoromban első ülésen gyerekülés nélkül mégis itt vagyok:F

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.11. 23:12:07

Az a baj, hogy lassan az a helyzet, hogy az emberek azt hiszik, hogy ha gyerekülés, isofix, meg csilliópontos kikötés, akkor az azt jelenti, hogy a gyerek biztonságban van.

Peig a nagy lufaszt van, nem biztonságban.

Ha pl nekiáll visítani, mert leesett a víz/maci/pinponglabda, akkor konkrétan nagyobb veszélyben van, mintha nem lenne bekötve, és visítás nélkül fel tudná szedni.

Mert az az íróasztal mellől kurvára szépen hangzik, hogy a gyereket biztonsági ülésbe beletesszük, és az ott milyen jó lesz neki.

Meg az is szépen hangzik, hogy meg kell állni, ha a gyerek úgy gondolja.

A probléma ezzel az, hogy a gyerek nem gombnyomással működik.

Urv (törölt) · http://eletkepek.eu 2009.05.12. 01:10:24

Nem olvastam el a hozzászólásokat, de alapvetően egyetértek a cikkel én is mindig hátul ültem ameddig a szükséges magasságot el nem értem, és akkor sem tartottam ezt igazságtalnnak.

No de, el tudok olyan esetet képzeni, hogy a gyerek elől a szülő meg hátul üljön.

Gondolok itt arra, hogy van 3 gyerek, akik összebalhéznak, ugrálnak tépik, a vezető szülő haját, kiabálnak, kikapcsolják magukat. Nem ér a szülő szó. Ekkor a másik szülő aki jobb elől ül, hátraül, de 4-en nem férnek el, tehát a legnagyobb vagy a legjobb előre, hátul az adott szülő felügyeli a rendet és ha nem is biztonságban, de jóval nagyobb biztonságban hazaérnek.

Persze ez is a szülő nevelés hibája, nem mondom, és nem szerencsés az eset, de ez esetben alkalmi jelleggel megértem.

Mondjuk valószínűbb a felelőtlen szülő, sajnos.

szajberpiraty 2009.05.12. 07:03:00

Aki ezzel az "én is felnőttem gyerekülés nélkül" dumát nyomatja, az legyen szíves keressen egy öntöttvas radiátort, és bólintsa le izomból.

Valaki itt korábban leírta, hogy azért kell a gyerekülés, mert sokkal sűrűbb a forgalom, sokkal erősebbek az autók, és sokkal több az idióta, mint régen. Ebben minden benne van.

Gyerekülés, vagy agysérülés. El lehet dönteni. És maradok a gyerekülésnél.

szajberpiraty 2009.05.12. 07:15:35

"A gyerek nem egy használati tárgy, hogy lehessen veszélyeztetni, veszélynek kitenni, hanem egy ember, aki nem a szülő tulajdona, ezért nem is az ő dolga, hogy eldöntse, be köti-e, vagy nem." -> Ugye ezt idézhetem ostoba apósnak, anyósnak, rokonnak?

2009.05.12. 10:16:36


Halálos_fogkefe: nemrégiben volt egy baleset, az autó oldalába hajtott bele egy másik autó. A hátul ülő, ülésmagasítón, bekötött gyerek meghalt, mert a feje megsérült amikor az autó oldalának ütődött.
Sokan azt hiszik, hogy ülésmagasítóval le van tudva az egész. "háde ott az eeee betű ezen is, nemláttyya" címszóval elintézik. Ezért kell az olyan ülésmagasító aminek van fejvédő része is. Kényelmes és szeretik is a gyerekek.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.12. 10:24:24

Borzalmas dolgokat lehet mesélni...

Mint az az anyuka,amelyik frontálisan ütközött egy autóval, mert jókislány akart lenni,és menet közben kötögette a gyereket...

TH 2009.05.12. 12:11:51

@szajberpiraty: Én részben gyerekülés nélkül nőttem fel. A forgalom kisebb volt, de idióta nem volt kevesebb akkor sem. Nem (csak) azért kell gyerekülés, mert most veszélyesebb lenne a közlekedés (szerintem nem az), hanem azért, mert így csökkenthető a kockázat. Ha van lehetőségünk, hogy védjük a gyereket, akkor azt fontos megtenni, nem?

Münci66 2009.05.12. 12:35:47

Möszjők!

Régen -pár száz éve- nem volt ilyen az orvostudomány, viszont volt himlő meg pestis. Az emberiség mégsem halt ki. Most akkor nincs szükség a víruskutatásra és a modern eü-re?

Más: ha karambolozunk és a gyereked nincs bekötve, akkor nagyobb eséllyel hal meg. És ha én -is- okoztam a balesetet, akkor nem egy kis koccanás miatt vonnak felelősségre, hanem halálos közúti baleset okozásáért. Ha nem találnak bűnösnek (nem én okoztam a bajt) akkor is nekem kell együtt élnem a tudattal.

Más: a gyerek nem a szülő tulajdona, hogy a szülő úgy veszélyeztesse, ahogy akarja.

Hát ezért kell bekötni a gyereket.

Nekem is van babám, tudom, hogy néha problémás. De meg lehet oldani. Mi együtt tudunk vele utazni. Meg a nővéreivel. Viszont anyóssal már volt komoly veszekedésem emiatt :-(
Egyébiránt két komoly karambolom volt (nem én okoztam őket) tehát van elképzelésem az őv hatásosságáról

Tisztelettel, Münci

TH 2009.05.12. 12:37:09

@Münci66: na, pontosan ezt akartam mondani. Nem azért kell gyerekülés, mert különben minden gyerek meghal, hanem mert érdemes mindent elkövetni a gyerek biztonságáért.

SzLacika 2009.05.12. 13:04:17

Kíváncsi lennék, a gyerekülést ellenzők és nem használók szerint miért találták ki a gyerekülést? Miért lett kötelező? Hogy fellendüljön a gyerekülés-gyártó ipar? Hát persze...
Nem hiszem, hogy annyira naív gondolat lenne abban hinni, hogy azért találták ki és azért tették kötelezővé, hogy csökkentsék a gyerek-sérülésel és gyerek-halálozással járó balesetek számát.

A büntetést is indokoltnak tartom, ugyanis a gyerek nem tud mérlegelni. Minden felelősség a szülőé. Sajnos a mai világban autóval közlekedni, forgalomban részt venni igenis veszélyes. Igen, a gyerek ülésben ülve sincs biztonságban, hisz eleve autóban ülve senki nincs biztonságban. Azonban kétségkívül kisebb sérülésnek van kitéve, ha a gyerekülésben ül.
A szülő pedig köteles mindent megtenni, hogy védje a gyerek életét, csökkentse a sérülés kockázatát. Azzal, hogy nem használja, a gyereke életét veszélyezteti. Fizessen csak.

Sajnos el tudom képzelni, hogy aki tesz erre a szabályra az esetleg figyelmen kívül hagy másikat is, lásd sebesség korlátozás. Így pedig már duplán veszélyeztet...

Gyerekülésben nagyobb biztonságban van a gyerek, mint anélkül. Elöl ülve egyértelműen nagyobb sérülésnek van kitéve, mint hátul. Ezek statisztikailag alátámasztott tények. Ezekre ellenérveket felhozni olyan, mint a biztonsági öv ellen: 100-ból 1-szer öl, 99-szer életet ment.

A "mindig óvatosan vezetek" meg "nem volt még balesetem" buta kifogás. Egy szakmabeli ismerősöm szerint kétféle ember van, aki már tört össze autót és aki majd fog. Figyelembe véve az autók számát és a közlekedési kultúra alakulását ez nem feltétlenül hülyeség. Azok közül, akik manapság 18-20 évesen vezetni kezdenek, nem hiszem, hogy túl sokan lesznek, akik balesetmentesen, koccanás nélkül "mennek nyugdíjba". Hiába vagy a legjobb pilóta akár több millió balesetmentes kilóméterrel, nagyon sok másik autós sajnos nem az (még ha azt is hiszi magáról). Itthon 2008-ban több, mint 25 ezer baleset történt, ebből csaknem 20 ezer járt személyi sérüléssel. Azért nem egy életbiztosítás. Erre is gondolni kellene...

Az "én is felnőttem" pedig egyszerűen nevetséges indok. A karambolos gyerekhalál sosem volt fő halálozási ok, de nyilván volt rá példa. Aki nem élte túl, az meg sajnos nincs itt, hogy vigyorogva jelentkezzen.

Külön csókoltatom azokat, akik anyagi megfontolásból nem szerzik be vagy azért, mert hülyén néz ki a tuting verdában. Első esetben: Minden felesleges szarra lehet pénzt szerezni (személyi kölcsön, hitelfelvétel): tévé, laptop, telefon, satöbbi de egy ilyen, nem túl drága egyszeri beruházásra nem futja? A második esetről valamelyik blogban vagy fórumon olvastam, az ilyen hozzáállás szánalmas, tessék felnőni és észrevenni, hogy senki le se sz@rja a nyavajás verdáját.

Ezen az oldalon van egy nagyon tanulságos törésteszt, ajánlom mindenki figyelmébe. Különösen az ölben utazó gyerek sorsa elgondolkodtató:

www.whatcar.com/news-special-report.aspx?NA=225672&EL=3198101

Itt pedig pár gyerekekkel kapcsolatos baleseti statisztika:

www.carseatsite.com/statistics.htm

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.12. 13:26:22


SzLacika

Arról van-e statisztika, hogy a gyerekülésben visító gyerekek által figyelemelvont sofőrök hány balesetet maradandó sérülés okoztak?

j311 2009.05.12. 13:30:06

Nagyon túl van lihegve ez a gyerekülés dolog. 30 évvel ezelőtt még biztonsági öv sem volt hátul, mégis felnőttek a gyerekek.
A gyengék meg elhullottak. Természetes kiválasztódás.

TH 2009.05.12. 14:17:59

@j311: ja, de ez inkább valami random alapján megy. A gyerektől nem függ a baleset.

@kolbászoszsömle: ha nem a gyerekülésben visít, akkor jobb?

j311 2009.05.12. 14:44:49

@TH: Nem annyira random ez, csak nem a gyereken múlt hanem a szülein, akárcsak most.
Hiába kötelező a gyerekülés, ha nem megfelelően használják, akkor olyan mintha nem is lenne. Már ha egyáltalán használják.
Aztán ha nem a gyermek méreteinek megfelelő az ülés, akár meg is háromszorozhatja a sérülés esélyét...

TH 2009.05.12. 14:49:32

@j311: hát ja, ezért mondtam, hogy a gyereken nem múlik. Az sem rajta múlik, hogy a szülei milyen ülésbe rakják, meg az sem, hogy baleset részese lesz-e.

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2009.05.12. 14:55:10

@kolbászoszsömle:
Ha jól értem arra gondolsz, hogy az ülésben rögzített gyerek egyben plusz "veszélyforrás" a figyelem-elterelés miatt.
Ebben lehet valami, de ülésben ülve akkor is biztonságosabb neki, történjen a baleset akármi miatt.
Ráadásul itt jön a képbe az olyan dolog, amikor nem tudsz tenni semmit - belédjönnek, télen megcsúszol stb.

A hisztis gyerekre több megoldás létezik, anyukának lehet hátraülni, játékot lehet az üléshez kötni stb és jöhetnek még a nevelési kérdések és problémák is de ez már más tészta. Akár félre is lehet állni szükség esetén.

A szoktatás sem elhanyagolható - ha egészen kicsi korától kezdve ülésben ül, megtanulja, hogy ez így van rendjén. Ráadásul rögzül benne a biztonsági öv használatának szükségessége is.
Nálunk ez bejött és mára a gyerek az első aki becsatolja magát a kocsiba ülve.

TH 2009.05.12. 14:56:45

@Gringо: egyetértek, legrosszabb esetben fejbe kell csapni a gyereket, elájul, és máris minden rendben van. :)

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2009.05.12. 15:00:51

@TH: Ja :) Vagy a repülőgépeken használatos maszkot kell beszerezni, ugyanis mint tudjuk a Harcosok Klubja óta, az arra van, hogy a tiszta oxigén elkábít és így megnyugszol, elfogadod a sorsod :)

TH 2009.05.12. 15:05:53

@Gringо: ravasz megoldás, tetszik! :)
de persze egy kloroformos zsepi is megteszi. :)

Münci66 2009.05.12. 15:13:45

Möszjők!

Előbb elfelejtettem valamit. A nevelésnek -és az egyéni alkatnak- hála, a 16 hónapos fiam már rendszeresen figyelmezteti a mamát, ha az a saját biztonsági övét nem kapcsolja be :-)))
És a mama hallgat az unokára, inkább beköti magát. Pedig nagy öv ellenség.

Az auto egy Vito, az ülés csak elöl rögzíthető, viszont az utasoldali légzsákot kiköttettem.

Tisztelettel, Münci

vég béla 2009.05.12. 16:37:21

És milyen büszkén feszít Hülye apuka a volán mögött! :D

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.12. 19:01:54

@TH: A gyerekülésben visító gyerek azért visít, mert leesett a az a szar, amivel játszott.

Amúgy a kérdésre válaszolni? Esetleg? Netalántán?

@Gringо:

Én mindent elhiszek. Azt is, hogy van gyerek, amelyik végigalussza az éjszakát három hónapos kora óta.
Meg azt is, hogy megfelelően idomítva leteszik a sarokba és ott marad.

Ám.

Amikor azt látom, hogy az anyuka hátrafelé matat a gyerekével, dugja a szájába a kölesgolyót, vagy beszél hozzá, ahelyett, hogy előrefelé nézne, esetleg csatolgatja a gyerek biztonsági ővét, és elüt egy kurvanagy terepjárót, akkor azért ne legyen már eretnekség az a kérdés, hogy a balesetek hány százalékát okozza a nem kellően idomított gyerek és a gyerekülés inkompatibilitása.
Az anya-apa nem mindig megy, ha a gyerek megy. :o


Magyarán, hogy ennek a passzív rendszernek az üzemeltetése milyen veszélyfaktort jelent.

Mert erről sehol nem olvastam még semmit.
Csak azt, hogy ilyen-olyan ütközéseknél mennyivel jobb, ha a gyerek egy ilyenben van.
Minden ütközés abból van, hogy valaki nem figyel.
A rinyáló gyereket szállító sofőr pedig nem figyel úgy, ahogy szokott...
Ez tuti.

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2009.05.13. 09:06:17

@kolbászoszsömle:
Vajon az olyan anyuka amelyik állandóan hátrafelé forog, akkor nem tenné, ha a gyereke szabadon "jár-kel" hátul? A hisztis gyerek pedig vajon csak az ülésbe kötve hisztis?

És már megint ott vagyunk, mint sok más témánál, hogy a közlekedési kultúra... Ugyanis ez talán figyelem, önkontroll, a vezetés mint tevékenység komolyan vétele és alapvető szabályok betartásának kérdése is ez.
Vezetés közben hátrafelé forogni ugyanolyan veszélyes és felelőtlen dolog, mint a menet közbeni telefonálás, navigáció esetleg rádió nyomkodás. Mindegy, milyen okból történik. Biztonsági övet becsatolni indulás előtt kell, nem menet közben. Erre is oda lehet figyelni.

Szerintem nem kell részletezni, hogy az egészen kicsik, akik többnyire visítanak az ülésben, mondjuk úgy 3-4 éves kor alatt, ők vannak kitéve a legnagyobb veszélynek. Egy esetleges ütközésnél de még egy erősebb fékezésnél is teljesen védtelenek és tehetetlenek. Egy pillanatig sem szabadna gondolkozni, hogy őket gyerekülésbe ültessük és bekössük-e. Egy óvodás korú gyerektől - idősebbektől pláne - pedig már el lehet várni, hogy a gyerekülésben meg tudjon ülni. Ha nem tud, akkor mint említettem ez nevelési probléma is lehet.

Én azt mondom, a gyerek szabadon még nagyobb veszélyforrás, mint ülésbe kötve. Eltekintve most a sérülési kockázattól, gondoljunk arra, hogy kinyitja a gyerek az ajtót, lehúzza az ablakot, ülésre térdel, középre áll, előre mászik, sőt, akár közvetlen is zavarja a sofőrt - kezébe csimpaszkodik, befogja a szemét stb.

Nem olvastam róla én sem, mennyi balesetet okoznak közvetlen vagy közvetve a gyerekülés kapcsán a szülők, biztos van ilyen, de gondolj az összes többi balesetre és vészhelyzetre is. Amikor életet menthet és sérüléstől óv meg az ülés.

Értem a gondolatmeneted, és igazad is van, a gyerek pláne a hisztis gyerek könnyen elvonja a figyelmet. De szerintem ez a gyerekülés használata ellen nem jó érv. Sokkal inkább indok arra, hogy gyerekkel együtt közlekedve különösen nagy figyelemmel és körültekintéssel vezessünk és legyünk mindenre felkészülve...

TH 2009.05.13. 10:46:29

@Gringо: Ezzel a gondolatmenettel teljesen egyetértek.

@kolbászoszsömle: Nem tudom kiegészíteni semmivel Gringo válaszát, teljesen egyetértek vele. Az én gyerekkoromban ez pl. úgy (is) meg volt oldva, hogy nem nagyon utaztam kettesben bárkivel. Ha kettesben mentem valakivel, általában BKV-ztunk. Szerintem ez most is egy jó megoldás. Ha lenne gyerekem, nem szeretném állandóan kocsival fuvarozni mindenhova.

Zalay · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.05.13. 17:21:27

Nevetséges ez a szabályozás, úgy értem elöl sem rosszabb a túlélési esély. Vagy tévedek?
Mindenesetre azt megértem, hogy gyerekülés kell, de előre miért nem?

TH 2009.05.13. 17:26:30

@Zalay: elöl rosszabb a túlélési esély általában. A súlyos balesetek többsége frontális karambol, és a jobb egyen ülő van a legnagyobb veszélyben ilyenkor (a sofőr állítólag hajlamos a kocsi bal oldalát védeni ilyenkor ösztönösen, mert ő ott ül). A többi baleset esetén jobbak a túlélési esélyek amúgy is.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.13. 18:17:49

Gringо; TH:

ezek a HIT kategóriájába tartozó dolgok.

Nincs arról kutatás, ami azt vizsgálta volna, hogy a _balesetek_ hány százalékát okozta konkrétan a gyerekülés+gyerek inkopatibilitása.

Az, hogy a gyereket meg kell nevelni, hogy rendesen tudjon ülni az ülésben, rinya nélkül, az hiú ábránd.
Legalábbis, ha azt nézzük, hogy a felnőtt embereket nem lehet rábeszélni arra, hogy ne lépjenek az úttestre körülnézés nélkül, vagy, hogy ne menjenek a negyvenes táblánál 67-tel, vagy esetleg arra, hogy húzzanak ki a külső sávba, ha a belsőben jön egy gyorsabb.

Az íróasztalnál, gyerek nélkül az egy egyszerű dolog, hogy ha be van kötve, akkor ez-az-amaz.
Hiszen a próbababa is kevésbé tört össze.

De a próbababa nem visít fejhangon húsz perce a dugóban, mert leesett a maci (amit nem illik odakötni, mert olyan madzag ne legyen a gyerek közelében, amelyiknek az egyik vége rögzítve van, a másikon meg valami, mert a nyakára tekeri, és le se tudja szedni).

És most félreértés ne essen, nem a gyerekülés ellen beszélek, hanem az ellen, hogy azt mindenáron használni kelljen.

A gyerek biztonságának amúgy a balesetmentesség a garanciája, nem a gyerekülés.

Ez hiányzik a kampányból.

Hogy, ha a gyerek pl kikapcsolja a gyerekülést, akkor a sofőr menjen el a autópálya pihenőig, és ne a leállósávban, útszélén akarja visszakapcsolni. Meg ilyesmik.

TH 2009.05.13. 18:30:42

@kolbászoszsömle: mi a HIT kategória? az is, hogy ha azt hiszed, hogy a gyerekülés használata a veszélyforrás. :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.13. 18:59:16

TH nem, az ténykérdés, hogy a gyerekülés használata veszélyforrás.

index.hu/bulvar/2009/02/16/ujraelesztettek_a_3_eves_kislanyt_a_baleset_utan/

autozz.blog.hu/2009/02/17/eletveszelyes_gyermekulesek

Az a hit kategória, hogy kijelented, hogy a gyerekülés használatával csökken a sérülések száma, súlyossága.
Erre ugyanis nincs semmilyen adat.

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2009.05.13. 20:21:43

@kolbászoszsömle:
Nos - ha jól értem, de javíts ki, ha tévedek - összefoglalván a mondanivalódat, arra gondolsz, hogy a gyerekülés hamis biztonságérzetet ad. Ezzel tökéletesen egyetértek.

Azzal viszont nem egészen, hogy a gyerekülés használata egyértelmű veszélyforrás. Ez így, ebben a formában nem igaz (a' la Talpas Lajos:) Valóban rejt magában veszélyeket, de nem feltétlenül és nem egyértelműen. Hadd ne soroljam megint az érveimet.

Az az övkikapcsolás miatt történt baleset ritkaság, ezért is kapta fel a média. Ugyanígy van baleset telefonáló/sms-író barom miatt, rádió tekergető barom miatt, térképnéző barom miatt. Egy a közös bennük, az oda nem figyelés. Megjegyzem, az ilyen sofőr szerintem is alapból hülye mind. De ez nem gyerekülés-téma, hanem oda-nem-figyelés téma, alapvető kresz szabályok mellőzése, alkalmatlanság forgalomban való részvételre.
Mellesleg az övbekapcsolós nő duplán hibázott, mert nem figyelt oda és mert mellette ült a gyerek. Ha mögötte ült volna, ahogy az szabályos, lehet nem is lett volna baleset belőle.

Valóban a balesetmentesség garanciája lehet a biztonságnak - egy tökéletes világban. Azonaban a való életben ez nem alkalmazható. A balesetmentesen vezető sofőr is csak az első karambolig balesetmentes. Ráadásul a legtöbb balesetben van vétkes/szabálytalan de általában van egy vagy több ártatlan/szabályosan közlekedő is...
Sőt, még ha minden egyes sofőr 100% betartva minden szabályt vezetne, figyelmesen, óvatosan, stb akkor is következhetnek be technikai hibából eredő balesetek pl. defekt, időjárás okozta pl. megcsúszás jegesedésen, (vad)állatok okozta stb. Elém ugrott ki őz 60-as sebességnél, közvetlen kocsi elé, fékezni sem volt időm. Baromi nagyot ütött, pedig az őz nem is volt túl nagy, úgy 50 kiló körüli. Szerncsére gyerek nem volt velem.

Van olyan ülés, amelyet a gyerek ki tud kapcsolni. Ez valóban veszélyes. Ezért ez is a szülő felelőssége, hogy olyat válasszon, ami nehezen kikapcsolható, megfelelően rögzíthető stb. Ha kikapcsolja a gyerek, akkor pedig biztonságos helyen megáll és visszakapcsol.

Szerintem a gyerek nevelése nem hiú ábránd. A gyerek gyorsan tanul és könnyen ért. Csak türelem kérdése.

A véleményem az, hogy igenis kelljen használni. Mindenáron. Legyen ez az elsődleges szempont mindig. Mint ahogy a biztonsági öv is a nagyobb utasoknál. De csak a szükséges írott és íratlan szabályok betartása mellett.

Végül hogy levonjam a konzekvenciát, egy megoldást tudok erre javasolni - és azt hiszem ebben egyetértünk: Kampányban, kresz-tanfolyamon, kismama-fórumokon, reklámokban stb. felhívni a figyelmet a gyerekülések által keltett hamis biztonságérzetre, az ülés kiválasztásának lényeges szempontjaira, a csat és az ülés rögzítésének fontosságára, meg úgy általában a körültekintő közlekedésre. És így talán el lehet érni, hogy szinte kivétel nélkül csak előny származzon az ülés használatából.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.13. 20:58:38

Gringо, "Szerintem a gyerek nevelése nem hiú ábránd. A gyerek gyorsan tanul és könnyen ért. Csak türelem kérdése."

Én a földön élek.

"A véleményem az, hogy igenis kelljen használni. Mindenáron. Legyen ez az elsődleges szempont mindig. Mint ahogy a biztonsági öv is a nagyobb utasoknál. De csak a szükséges írott és íratlan szabályok betartása mellett."

"Akkor a kis drágaság rájött, hogy az öv csatját ki tudja kapcsolni. Amikor feleségem ezt először látta, ő is hirtelen azt hitte, hogy menet közben pikk-pakk visszacsatolja. Nem sikerült, inkább megállt. De amíg a leállósávban ezt elintézte, végig szinte rettegett, hogy nehogy pont most történjen valami, amikor a gyerek teljesen védtelen. Váltottunk vissza a másik ülésre."

Nah, ez a hülye picsa megáll az autópályán a leállósávban, hogy visszakapcsolja a gyereket.
Ha az én feleségem lett volna, ez válóok, és nem adom oda többet a gyereket.
Buta, felelőtlen, és nem is tudok jelzőt erre, hogy miféle dolog ez.

Amit te ki tudsz kapcsolni, azt a gyerek is. Hat éves kor felett biztosan.

És aktívan veszélyeztetni egy passzív biztonsági hiányosság miatt nagyon hülye dolog.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.13. 21:05:48

Jah, és még mindig nincs statisztika arról, hogy a személyi sérüléses balesetek mekkora hányadát, és hány ember sérülését okozták ezáltal a gyerekülések...

cso zsi 2009.05.13. 21:55:24

@pipacsaripacspapucs: Kiváncsi lennék, hogy sikerült úgy idézni a Kreszből, hogy a mondat első felét lehagyod, és a saját szád íze szerint formázod a szöveget.
"(8) A gyermeket nem kell gyermekbiztonsági rendszerben rögzíteni:

a) ha a gyermekbiztonsági rendszer beszerelésére a gépkocsi a gyári kialakítása alapján nem alkalmas (az ilyen kialakítású M1, N1, N2 és N3 kategóriájú gépkocsiban a 3 évnél fiatalabb gyermek nem szállítható, illetve a 3. életévét már betöltött és 150 cm-nél kisebb testmagasságú gyermek az első ülésen nem szállítható);

b) ha gépkocsi hátsó ülésén utazik, 3. életévét már betöltötte, legalább 135 cm magas és az üléshez beszerelt biztonsági övvel - testméretéhez igazodóan - biztonságosan rögzíthető;"

Mivel elég sokan tartanak furgont családi kocsiként, abban általában elég kevés esély van a hátsó ülés használatára, ha nincs.
Korábban félreérthető volt a jogszabály (egyesek büntettek érte), most teljesen korrekt.
Most már nem kell "szemet hunynia" a rendőrnek, ha az első üléssoron bekötött gyerekülésben utazik a gyermek.


Persze vannak született idióták is.
img3.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/3952971_3ed8c0e9229b3a4b6f0e413ff46e9607_m.jpg

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.14. 08:36:29

@kolbászoszsömle:
"Ha az én feleségem lett volna, ez válóok, és nem adom oda többet a gyereket."
Muhahahaha! Nem ismered Te még a magyar bíróságot, gyámhivatalt.
Lehet válni. Elveszik a kocsid, házad, gyereket, Te fizetsz még, és mégy a híd alá.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.14. 08:45:03

@newtehen: najó, akkor lehet, hogy csak az autóról tiltanám le, és mehetne a konyhába pitét szülni.

TH 2009.05.14. 10:44:00

@kolbászoszsömle: Egyetérteg Gringóval, hogy az emberi hülyeséget mosod össze a gyereküléssel. A fenti esetben a gyerekülés hibája max. annyi volt, hogy ki lehet kapcsolni. Épeszű ember ettől nem esik kétségbe, és csak akkor csatolja be, ha biztonságosan meg tud állni. De ez nem az ülés hibája már, ha valaki elmebeteg módon reagál. Meg kell tanítani az embereket használni ezt is. És elég sok teszt bizonyítja, hogy a megfelelően rögzített gyerek a gyerekülésben nagyobb biztonságban van, mint ha szabadon röpköd a kocsiban, ez gondolom nem kérdés.

"Az a hit kategória, hogy kijelented, hogy a gyerekülés használatával csökken a sérülések száma, súlyossága."
Szóval ez a mondatod nettó hülyeség, nem hit kérdés ez. Szerinted a rögzített gyerek vagy az utastérben röpködő gyerek van nagyobb biztonságban?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.14. 11:54:27

@TH: A biztonsági felszerelések a hülyeség ellen védenek.
Ha valami felhívás a hülyeségre, akkor az veszélyforrás.

A nettó hülyeségről: Anyuka baszogatja a gyerekülést, ahelyett, hogy előrefelé nézne. A gyerekülés baszogatásából frontális karambol lesz, amiben megsérülnek hárman, súlyosan.

Szerinted, ha nincs gyerekülés az autóban, mekkorra valószínűsége van a fenti balesetnek?
Vagy a másik hülye picsa, amelyik megállt a leállósávban bekötözni a gyerekülést, mert azt hallotta, hogy anélkül veszélyes autózni...


Hányadik percben csökken 50% alá a leállósávban való balesetmentes álldogálás valószínűsége?

És ezeket a baleseteket, balesetveszélyes szituációkat a gyerekülés okozza.

Most nem a gyerekülés ellen beszélek -én pl mindig használom, hanem az ellen, hogy azt sulykolják az embereknek, hogy azt aztán mindenáron.
Ez miatt csinálnak balesetet.
Mert nem bírják ki, hogy biztonságos helyre érve (akár 20 kilométert autózva), de egy pihenőben álljanak meg, vagy egy bekötőúton, vagy akárhol, ahol nincsenek útjába a másik hülyének, aki meg elbambult/szabálytalankodik.

TH 2009.05.14. 12:21:06

@kolbászoszsömle: akkor ugyanazt mondod, amit én? kell a gyerekülés, de meg kell tanulni használni. Ha kikapcsolja a gyerek, akkor sem kell azonnal becsatolni, csak ahol biztonságosan meg lehet állni. ezt mondtam én is.
nem értem, mivel vitatkozol akkor...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.14. 12:51:45

@TH: Én azt mondom, hogy szeretnék látni statisztikát, ami kimutatja, hogy csökken a sérülések száma a _kötelező_ gyereküléstől.

Mert egyelőre nem látom be ezt a dolgot.

Mármint azt, hogy a stresszes anyuka a volánnál, aki már az miatt is retteg, hogy autóba kellett ülnie kevesebb balesetet csinál abból adódóan, hogy buzizza a gyerekülést, vagy a gyereket, aki nem tud lehajolni a leesett cumiért, mint ahány olyan baleset történik, amelyikben nem kurvamindegy, hogy be volt-e kötve a gyerek, mert úgyis leszakad a belseje a gyorsulástól.

Mostanában kismamás társasásgabn elég gyakran hallottam azt a sztorit, hogy kicsit koccant ez miatt (leesett a maci-cumi), és még jó, hogy be volt kötve.

És ezt természetesnek tartják.
Pedig...

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2009.05.14. 12:52:40

@kolbászoszsömle:
Ezért írtam fentebb, hogy "De csak a szükséges írott és íratlan szabályok betartása mellett." Itt pont arra gondoltam, hogy ésszerűen és épeszűen gondolkodva, például gyerek eleve hátul ül, pihenőig elmegy stb.
De ebben engedek és igazat adok neked, valóban ne mindenáron, csak ésszerűen és körültekintően. "Jajj, kikapcsolta a gyerek, most mi lesz?!" -féle pánik mellőzésével. Azt hiszem, innentől mindenben egyetértünk mindenkivel:)

Ha már felhoztad a leállósávot, szerintem ez ugyanaz a tészta.

Én arról olvastam tavaly, hogy kivétel nélkül minden leállósávban történő baleset halálesettel végződött. Ez ijesztő. Kiszámolták, hogy ezen balesetek átlag 20 percen belül következtek be. Innen jött a további okfejtés, hogy 10 perc leállósávban történt álldogálás 50%-os túlélési esélyt jelent.

Nade kérem. Azért egy picit ez is túl van dramatizálva.
Ez még nem jelenti azt, hogy egy autópálya minden egyes pontján, teljes hosszában 20 percenként kisodródik vagy szándékosan kimegy egy autó a leállósávba. De még óránként vagy hosszab időnként sem. Aki rendszeresen közlekedik pályán az láthatja, hogy nincs tele a leállósáv roncsokkal.

Arról nyilván nincs semmiféle adat, hogy mennyi olyan autós van, aki leállt a leállósávban majd x idő (10 perc-fél óra-egy óra) várakozás-szerelés stb után továbbment.

Tény, hogy a leállósáv kiemelten veszélyes, de itt sem kell azt sugallni, hogy mindenáron menj el a phienőig, különben meghalsz! Példának okáért defektes autóval autópályán 10 km-t menni felnin sokkal nagyobb öngyilkosság, mint félreállni. Nem azt mondom, hogy cserélje ki ott azonnal segítség nélkül, főleg nem, ha bal oldali, de itt se veszélyeztessen másokat, csak hogy elkerüljön egy másik veszélyt...

TH 2009.05.14. 13:39:20

@Gringо: hát a defekt durva kérdés. szerintem inkább a felninek legyen kampó, mint hogy téged vasaljanak ki...én a leállósávban valszeg végiggurulnék azért a következő pihenőig...persze nem biztos, nem tudom, hogy döntenék...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.14. 13:50:07

@Gringо: de jó. :)

@TH:

MEgoldás: nem a leállósávban állsz meg, hanem a fűben.

Lassan menni a leállósávban az majdnem pont olyan, mintha állnál

TH 2009.05.14. 13:53:59

@kolbászoszsömle: hát pedig defektes kerékkel 130-al menni az pláne életveszélyes, ne viccelj! A fűbe meg nem mindig lehet lemenni, mert sokszor elég komoly töltés van a pálya alatt, sok esetben pedig szalagkorlát is...

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2009.05.14. 13:54:34

@TH: Szerintem is annak legyen kampó, nem is kérdéses, de ha volt már olyan defekted, hogy kiment minden levegő gondolom tudod milyen nehéz egyenesben tartani. Épp ezért zsömle érvelését követve veszélyeztetsz másokat, még ha a leállóban csorogsz is. Ahol mellesleg amúgy is tilos közlekedni.
A legjobb megoldás talán ilyenkor félreállni, háromszög+villogó ki, korláton kívülre menni aztán telefonálni az autópályásoknak.

TH 2009.05.14. 13:55:56

@Gringо: szerencsére még csak utasként tapasztaltam meg kétszer, de így is emlékszem, hogy nem volt könnyű dolga a sofőrnek...Igen, az általad felvázolt opció logikusnak megoldásnak tűnik.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása