Az én gyerekkoromban - és ez tulajdonképpen nem is volt olyan régen, cirka két évtizede - nem volt még a kocka Ladában hátul biztonsági öv, meg gyerekülés se nagyon, de mindig hátul kellett ülnöm. Ma már a szabályok is mások, de Szipkamanoka olyan pillanatot csípett el, ami húsz éve is tilos volt és nem kicsit veszélyes manapság is.
Egy fényképet szeretnék mellékelni a szülői felelőtlenségről. Legalábbis szerintem ez az. A képen látható autóban nem csak ketten ülnek elöl, hanem hátul is. (A tipikus átlagos családmodell 2 szülő, 2 gyerek.Igaz erre pontosan nem emlékszem, de négyen biztosan ültek a kocsiban és abból min 2 felnőtt...)
A helyszín Budapest, fél 12 körül a Pesti-Jászberényi út környéke.
Az anyósülésről kilógó kéz az ott gyermekülés nélkül utazó gyereké. Úgy emlékszem be volt kötve. De minek. Ütközésnél valószínűleg úgyis eltöri a gyerek nyakát az öv...
Sajnos nem egyedi eset ez. Bekötetlen gyerek az első ülések közt áll, hátul gyerekülés nélkül bekötetlenül, anyuka fogja a gyereket kézben, mert az elég stb...
Szerintem kiskorú veszélyeztetése miatt kellene az ilyeneket megbüntetni. Akinek telik autóra, az igenis vegyen gyerekülést vagy ha már elegendő ülésmagasítót. Nem a gyerek dönti el, hogy hol és hogyan ül. Az pedig nem lehet mentség, hogy mondjuk csak egy saroknyit megy vagy apuka nagyon jól vezet. Szerintem szigorúbban kellene ellenőrizni ezt.
Nekünk még nincs gyermekünk, csak a baráti és rokoni körben, de már ülésmagasítónk van a kocsiban. Ha szükséges lenne. Én személy szerint nem tudnék senki szemébe nézni, ha csak azon múlna a gyerek élete, hogy nem volt szabályosan elhelyezve az autóban.
Kíváncsi lennék a kommentelők véleményére, hogy ők is így gondolják ahogy én? Vagy nem jogos a felháborodásom?
A kép mobiltelefonnal készült. Nem takartam ki senkinek az arcát, mert nagyítva sem lehet felismerni illetve a rendszám sem látszik.
Elnézést, ha kicsit hosszúra sikerült.
Rong 2009.05.11. 14:59:14
Antalbaba 2009.05.11. 14:59:40
Rong 2009.05.11. 15:00:38
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.11. 15:01:20
Szegény gyerek nem tehet arról, hogy ilyen hülye apja (vagy mije) van. Ez van, amikor valki azt hiszi, hogy baleset mindig csak mással történhet, vele sosem. És hogy ő nagyon jól vezet, csak a sarokig megy.
Lehet, hogy örömet akart szerezni a gyerekének, hogy elöl ülhet, de szegény gyerek nem tudja, hogy ez milyen veszélyes.
Marcellusca 2009.05.11. 15:02:08
Sokat látok ilyet én is. És nem győzök szörnyülködni, hogy milyen felelőtlenek.
Az egy dolog, hogy a saját életével játszik, aki nem köti be magát, de hogy a gyerekével is ezt teszi!
/Na, a hüjjje fordosok. :D/
DonnaNyányó 2009.05.11. 15:07:57
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.05.11. 15:16:00
DonnaNyányó 2009.05.11. 15:20:39
DonnaNyányó 2009.05.11. 15:25:05
A posztoló meg azért hülye (természetesen), mert fotózás helyett utána kellett volna rohannia/hajtania és szólni neki, hogy nagyon veszélyes ez.
tboykaa 2009.05.11. 15:28:59
Te biztos ezt csináltad volna...:)
DonnaNyányó 2009.05.11. 15:30:41
KicsiZsu 2009.05.11. 15:34:33
DonnaNyányó 2009.05.11. 15:37:58
A motorosokat mikor szidjuk már? Ma reggel is láttam kettőt, kanyarodó sávból egyenesen, legalább 80-nal...
2009.05.11. 15:39:44
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.11. 15:39:59
Az eszem megáll, hogy milyen felelőtlen szülők vannak...
Don Bolesz 2009.05.11. 15:41:53
KicsiZsu 2009.05.11. 15:42:19
KicsiZsu 2009.05.11. 15:44:03
Még jó, hogy az emberek nyitott szemmel járnak, pl a posztoló is, ha mást nem legalább tudunk tanulni mások hibáiból...
DonnaNyányó 2009.05.11. 15:47:56
Eddig is mindenki tudta, hogy kisgörcs nem mehet az első ülésre kölökülés nélkül...
daat 2009.05.11. 15:50:19
Anélkül viszont sem az ülés, sem a magasító nem ér semmit.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.11. 15:54:33
KicsiZsu 2009.05.11. 15:55:01
papamaci1 2009.05.11. 15:55:19
Giggs11 2009.05.11. 15:55:39
Tud erről valaki valamit biztosan? (Szerintem ezért van értelme alapvetően kikapcsolni az anyósülés légzsákját.
KicsiZsu 2009.05.11. 15:56:20
tboykaa 2009.05.11. 15:56:25
Ha én minden pöcs utánmennék, nem maradna másra időm. Gondolj bele: Utánamész, elmagyarázod neki, hogy mekkora pöcs. És? Lehajtott fejjel elkullog, hogy jéééé, tényleg igazad van???
KicsiZsu 2009.05.11. 15:57:04
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.05.11. 15:57:37
Pelydzs 2009.05.11. 15:58:45
Ha kinyírod magad, vagy a gyerekedet egy "érdekes", "izgalmas" vagy "idióta" módon úgy, hogy ezzel megakadályozod a génállományod továbbörökítését, akkor nagy sikerrel esélyes lehetsz rá.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.05.11. 15:58:47
daat 2009.05.11. 15:59:12
daat 2009.05.11. 16:00:01
Zsola777 2009.05.11. 16:02:29
KicsiZsu 2009.05.11. 16:04:18
2009.05.11. 16:05:50
Eddig az irónia. A komoly része a dolognak az, hogy oldalütközésnél meghal a gyerek amikor beveri a fejét az autó oldalába, amikor ülésmagasítón van. Van olyan ülésmagasító, aminek van fejtámla része is, minimum olyat kell vásárolni.
KicsiZsu 2009.05.11. 16:05:58
A természet ingyen nem adja kincsét.
(William Shakespeare)
DonnaNyányó 2009.05.11. 16:06:10
Gyereket láttál életveszélyben, ez nem mindennapi pöcsség, igenis tenni kellett volna.
Ehelyett a szokásos sláger, beküldjük az autóstáska blogra, ott mindenki kellően szörnyülködik, jó kis belterjes tenyészet. Kijön minden hülye duma a felelőtlenségről miegymás, de valódi cselekvés persze elmarad. Itt szokott jönni a "siettem, nem értem rá" szöveg.
Nem a neten kell elítélni és hörögni, hogy úristen mekkora állat az apja, hanem utánamenni és felhívni a figyelmét. Bármit is reagál/tesz ezek után, a te lelkiismereted tiszta.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.11. 16:07:35
Giggs11 2009.05.11. 16:08:16
Az meg, hogy nem érdemes, más kérdés. Ha azzal csökkentem a balesetveszélyt, hogy nem hátul sír a gyerek, hanem mellettem jól elvan, akkor azért ez meggondolandó. De elfogadom, ha valaki nem így gondolja. Én így gondolom.
Don Bolesz 2009.05.11. 16:09:29
yomi 2009.05.11. 16:09:38
1. a 150 cm testmagasság a gépkocsivezetőre vonatkozik, a kresz a gyerekekről nem rendelkezik egyértelműen az első utasülésre.
2. a hátsó ülésen nem ketten, hanem hárman ülnek
3. hátul ül az anyuka és 2 másik gyerek valszeg csak 2 hárompontos öv van hátul és ezért tették a harmadik gyerekülést előre
4. helyesen hátratolták a gyerekülést hordozó jobb 1. ülést, hogy a gyerkőc ne tudja lefejelni a műszerfalat, ha a légzsákot szakszerűen bénították. ha meg nem, akkor azért.
ilyen egy felületes lincselő bandát még nem láttam.
na csá.
KicsiZsu 2009.05.11. 16:09:55
Matrix_ 2009.05.11. 16:11:36
Silverf@x 2009.05.11. 16:13:07
daat 2009.05.11. 16:15:13
Nem igazán értem,miért lenne el jobban az első ülésen a gyerek, mint hátul. Max. úgy,hogyha szórakoztatod, az meg enyhén szólva balesetveszélyes.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.11. 16:15:42
A 150 cm meg az anyósülésen ülőre is vonatkozik. Egyébként ha az állításod igaz volna, akkor 150 cm-nél kisebb személy csak a hátsó ülésről vezethetne?
yomi 2009.05.11. 16:16:18
a menetiránynak háttal beszerelendő bébihordozó esetén kell a légzsákot kikapcsolni, de ha nem kikapcsolható, akkor megteszi a szakszervíz által történő kikapcsolása (kiveszik a biztosítékot amin keresztül működhetne és erről bizonylatot adnak).
az első légzsáknál egyébként a testsúly inkább a probléma, mert a légzsák az átlagos felnőtt mozgási energiájára van készítve, nem pedig egy 6-30 kg súlyú gyermekére.
daat 2009.05.11. 16:17:59
yomi 2009.05.11. 16:18:29
hát ez a helyzet.
150 cm-nél alacsonyabb egyszerűen nem kaphat jogosítványt.
yomi 2009.05.11. 16:19:44
biztosan láttál már gyerekülést.
mitől töri ki a nyakát?
Ferocious 2009.05.11. 16:20:46
Csak a gyereket sajnálom a papi megérdemelné a börtönt, Kolompárék társaságában...
Labancz 2009.05.11. 16:21:05
pipacsaripacspapucs 2009.05.11. 16:22:03
"1. a 150 cm testmagasság a gépkocsivezetőre vonatkozik, a kresz a gyerekekről nem rendelkezik egyértelműen az első utasülésre."
Érdekes, én mintha valami olyanra emlékeznék, persze jogszabály-megjelölés nélkül, hogy első ülésen gyerek csak az ilyen babakosárban tartózkodhat, persze rögzítve, és arccal a menetiránynak háttal.
Persze, lehet, hogy tévedek. Lincselni semmiképpen sem akarnék, de én is meg szoktam ütközni, mikor gyereket az első ülésre helyeznek. Sőt, még olyankor is zavar, mikor a hátsó ülés üres, nem csak akkor, mikor az anyuka, mint felnőtt hátul ül.
(Nota bene, még szerencse, hogy nem csináltak mégegy gyereket, mert neked akkor is megvolnának az érveid mellettük, ha hatan, vagy mégtöbben préselődnének az autóba, "szegények".)
Én a fiamat egyébként, mikor kinőtt a gyerekülésből, de még nem érte el a biztonságiöv-magasságot, egy egészen újszerű technikai vívmánnyal láttam el. Ez a világcsodája az ú.n. "ülésmagasító". Tudom, hogy nem szép az ilyen alig harmincéves szabadalmakat kikotyogni, elvégre én is boltban vettem, de hát nekem csak egy fiam van, igyekeztem vigyázni rá...
Zsola777 2009.05.11. 16:22:58
@...::: Flúgos Kamionos :::...: igaz, aki telefonálás közben nem teszi ki az indexet, az kihangosítóval se fogja :( De a kihangosítónak van értelme, halkan jegyzem meg :P
@Matrix_: azellen nem véd!
Marcellusca 2009.05.11. 16:24:37
Silverf@x 2009.05.11. 16:25:14
pipacsaripacspapucs 2009.05.11. 16:25:18
pipacsaripacspapucs 2009.05.11. 16:26:18
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.11. 16:26:20
Бабаяга 2009.05.11. 16:26:27
DonnaNyányó 2009.05.11. 16:28:01
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.11. 16:28:46
@Zsola777: Annyi értelme van, hogy mindkét keze szabad az illetőnek, viszont akkor sem tud teljesen a vezetésre figyelni, ha kihangosítóval telefonál.
Zsola777 2009.05.11. 16:28:47
48. § (7) A gépkocsiban utazó 150 cm-nél alacsonyabb gyermeket - a testsúlyához igazodó kialakítású - gyermekbiztonsági rendszerben kell rögzíteni. A 3 évnél fiatalabb gyermek csak gyermekbiztonsági rendszerben rögzítve szállítható. A gépkocsi első üléséhez a gyermekbiztonsági rendszer csak akkor szerelhető be - a jármű szokásos haladási irányával ellentétes irányban - ha az üléshez légzsákot nem szereltek fel vagy a légzsák működésbe lépését előzetesen megakadályozták.
(8) A gyermeket nem kell gyermekbiztonsági rendszerben rögzíteni: a) ha a gyermekbiztonsági rendszer beszerelésére a gépkocsi a gyári kialakítása alapján nem alkalmas (az ilyen kialakítású M1, N1, N2 és N3 kategóriájú gépkocsiban a 3 évnél fiatalabb gyermek nem szállítható, illetve a 3. életévét már betöltött és 150 cm-nél kisebb testmagasságú gyermek az első ülésen nem szállítható); b) ha gépkocsi hátsó ülésén utazik, 3. életévét már betöltötte, legalább 135 cm magas és az üléshez beszerelt biztonsági övvel - testméretéhez igazodóan - biztonságosan rögzíthető;
apócka 2009.05.11. 16:30:11
Zsola777 2009.05.11. 16:31:53
A figyelem elterelése más esetekre is vonatkozhatna, pl. sokan esznek, csacsognak. Régen egy haverommal az unszolására fejben sakkoztunk. A 4. lépésnél volt, hogy kanyarodósávból mentem egyenesen - azóta a sakk tilos :)
Marcellusca 2009.05.11. 16:32:11
Kikapcsolt légzsákkal, menetiránynak háttal, szabályosan rögzítve, gyerek ülésben/hordozóban semmi baja nem lehet.
Ha meg annyira összetörik az autó, akkor teljesen mindegy, hogy hol és hogyan volt bekötve.
Joooe 2009.05.11. 16:32:35
Persze, van olyan eset amikor segít és pont az menti meg a gyereket, de azért szerintem ekkora jelentőssége nincs a kérdésnek. Élet más dolgai ennél sokkal nagyobb veszélyt jelentenek a gyerekre (feltéve hgoy nem egy kipárnázott karámban nevelik 18 éves koráig), az élet már csak ilyen.
craft75 2009.05.11. 16:32:56
Tavaly nyáron láttam az M3-on Debrecen felé az egyik kútnál, olyan állatot (apuka) aki előttem hajtott vissza a pályára és az ölében ült a gyerek aki volt vagy 3-4 éves - együtt tekergették a kormányt.
pipacsaripacspapucs 2009.05.11. 16:35:00
"A KRESZ 48. paragrafusának április 1-jén hatályba lépett módosításai között szerepelnek a gyerekek biztonságos szállítására vonatkozó szabályok módosításai, valamint új bekezdések is. (...)
Azokban a gépkocsikban, amelyek gyerekülés rögzítésére nem alkalmasak, 3 évnél fiatalabb gyermek nem szállítható, 3 évnél idősebb és 150 cm-nél kisebb testmagasságú gyermek is csak a hátsó ülésen utazhat.
A gyermekülés rögzítésére alkalmas gépkocsikban 3 év alatti gyerekek első és hátsó ülésen is kizárólag autósülésben utazhatnak (tehergépjárművekben is). Első ülésre csak akkor rögzíthetjük az autósülést - minden esetben a menetiránnyal ellentétes irányban-, ha az üléshez nincs felszerelt légzsák, vagy a légzsák működésbe lépését előzetesen megakadályozták (kikapcsolták).
NEM SZÁLLÍTHATÓ AZ ELSŐ ÜLÉSEN harmadik életévét betöltött, 150 cm-NÉL ALACSONYABB testmagasságú gyerek, MÉG GYEREKÜLÉSBEN SEM. (...)"
Na, innen vitatkozzunk tovább...
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.11. 16:35:32
@Joooe: Csak erős fékezéskor és ütközéskor segít. Szóval lehet, hogy sosem kell, de lehet, hogy egyszer segít, de akkor sokat. Adott esetben életet is menthet.
DonnaNyányó 2009.05.11. 16:35:50
Ráhagyni könnyebb persze. De kíváncsi vagyok, ha este hallod a retekklub híradóban, hogy a kiccsávó megnyiffant, a lelkiismereted megszólalt volna-e. Bár nem, mert ennyi ésszel max egy körtelefon ment volna, hogy "Húúú hallottátok mi történt, ÉN láttam is őket előtte"...
randomuser1 2009.05.11. 16:35:55
pipacsaripacspapucs 2009.05.11. 16:36:07
Бабаяга 2009.05.11. 16:37:06
Ha olvastad a posztot, meg amit írtam, akkor mind két esetben gyerek volt az első ülésen. Mondjuk itt még ülés se volt, de berakták előre.
daat 2009.05.11. 16:38:20
Az ülést a B oszloptól ebben az állapotban nem fogjuk látni.
Marcellusca: Az ekkora gyerekek 90% azonnal elalszik a kocsiban. Amelyik nyűgös, az meg általában éhes, azt nem fogja senki látványa megnyugtatni. Mellesleg a beszédet hallja a hátsóülésen is.
Ha nyűgös a gyerek akkor valszeg foglalkozol vele, és még mindig kevésbé veszélyes, ha tükörből tekingetsz rá, mint ha folyamatosan oldalra nézegetnél.
pipacsaripacspapucs 2009.05.11. 16:38:32
Ez a szabály. Én ennél szigorúbb vagyok a saját családommal...
Marcellusca 2009.05.11. 16:40:22
Funkcionális analfabetizmus?
daat 2009.05.11. 16:40:47
Marcellusca 2009.05.11. 16:41:55
reader613 2009.05.11. 16:41:58
(1) ezek 85%-a elküldene a p.csába, még örüljek ha csak verbálisan
(2) elb.nám a teljes időmet
szóval "not my job".
pipacsaripacspapucs 2009.05.11. 16:44:18
"Nem szállítható az első ülésen harmadik életévét betöltött, 150 cm-nél alacsonyabb testmagasságú gyerek, még gyerekülésben sem."
Szerintem a funkcionális analfabetizmussal inkább ne kérkedj, nem dicsőség...
Marcellusca 2009.05.11. 16:44:31
Бабаяга 2009.05.11. 16:44:41
Én is: Fiam már 170 körül van, de csak városban ülhet mellém. Ha messzebb megyünk kettesben, akkor szépen hátra csücsül. Már nem nyügösködik, a kaját illetően önkiszolgáló, és remekül el van az mp3 lejátszójával. Ha családostul megyünk, akkor meg a három szórakoztassa egymást, de úgy, hogy előre ne hallatszódjon semmi. A legkisebb még ma is fenékemelővel. Pénzkidobás vagy sem: mind a két autónkban van belőle.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.11. 16:44:50
pipacsaripacspapucs 2009.05.11. 16:44:50
DonnaNyányó 2009.05.11. 16:46:44
Minden olyan autós után utána kell menni, aki veszélyeztetni a kisnyomit. Városban ez kb 200 méter, egy piros lámpa. Na ugye, hogy nem olyan fárasztó.
daat 2009.05.11. 16:47:37
@...::: Flúgos Kamionos :::...: Nem tudom, mert Focust még nem nagyon láttam belülről, alacsony gyerekülést viszont igen, de összeadni már nem tudom :)
reader613 2009.05.11. 16:50:36
Marcellusca 2009.05.11. 16:50:39
"A gyermekülés rögzítésére alkalmas gépkocsikban 3 év alatti gyerekek első és hátsó ülésen is kizárólag autósülésben utazhatnak (tehergépjárművekben is). Első ülésre csak akkor rögzíthetjük az autósülést - minden esetben a menetiránnyal ellentétes irányban-, ha az üléshez nincs felszerelt légzsák, vagy a légzsák működésbe lépését előzetesen megakadályozták (kikapcsolták)." lásd:
pipacsaripacspapucs 2009.05.11. 16:35:00
pipacsaripacspapucs 2009.05.11. 16:55:40
Nos, eéemezzük a következő mondatot:
"Nem szállítható az első ülésen harmadik életévét betöltött, 150 cm-nél alacsonyabb testmagasságú gyerek, még gyerekülésben sem."
Tehát: Első ülésen 3 év alatti gyerek szállítható gyerekülésben, bizonyos feltételekkel. Bizonyára zavaró lehet, hogy a következő határ nem évben van megadva, hanem centiméterben. Ezzel nem életkort, hanem testmagasságot mérünk. Nincs kizárva, hogy egy gyerek 3 éves korára eléri a 150 cm-t, de elég ritka.
A "sem" szócska előtt a "még gyerekülésben" kifejezés szerepel, ami ebben az összefüggésben nem azt jelenti, hogy gyerekülés nélkül igen, és csak 150 cm felett kell az első ülésen való utazásnál gyerekülést használni, hanem azt jelenti, hogy gyerekülés nélkül egyáltalán nem ülhet gyerek (150cm-es testmagasság alatt) első ülésen, de 3 éves kor felett gyereüklés ide vagy oda, csak hátul utazhat.
(Nincs nálam ugyan centi, de ez a kezet kilógató poronty szerintem még néhány tányér spenóttal elmarad a normától...)
Ha szövegértési problémáid adódnának, fordulj a fiamhoz. Még nincs 150 cm, tehát szigorúan hátra ül a kocsiban, de egy ilyen mondat megértése már nem okoz neki különösebb nehézséget.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.11. 16:56:57
Marcellusca 2009.05.11. 16:57:03
Nálam nem volt, maradt a szabványos, övvel rögzítés. Egyébként egy kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor fordult elő. Inkább anyával, hátul utazott/utazik.
pipacsaripacspapucs 2009.05.11. 16:57:59
HAHÓÓÓ!!! Tényleg nem érted?
Marcellusca 2009.05.11. 17:00:41
Én tudok szöveget értelmezni, úgy egészében, nem csak kiragadott mondatokat és ahhoz ragaszkodni.
Shopping 2009.05.11. 17:02:57
És csak az ilyeneket fogom büntetni.
Felháborító.
De a legszörnyűbb az, hogy aki ilyen primitív, hogy a saját gyereke sem érdekli, az vajon mire neveli otthon az élet egyéb területeivel kapcsolatban...
Giggs11 2009.05.11. 17:04:34
Dr Kangörény 2009.05.11. 17:04:34
pipacsaripacspapucs 2009.05.11. 17:04:46
"Érdekes, én mintha valami olyanra emlékeznék, persze jogszabály-megjelölés nélkül, hogy első ülésen gyerek csak az ilyen babakosárban tartózkodhat, persze rögzítve, és arccal a menetiránynak háttal."
Ezt írtam a csecsemőre, itt fentebb. Én az ontopik-témáról írtam, a csecsemőről meg annyit, hogy a saját családi szabályaim szgorúbbak.
Tehát eszerint nem csak a szövegértéssel vannak problémáid, de magával az olvasssal is. Helyes a diagnózis, funkcionális analfabetizmus. Csak az alanyt tévesztetted el... :oS
KicsiZsu 2009.05.11. 17:05:18
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.11. 17:06:14
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.11. 17:07:18
Alhazred 2009.05.11. 17:07:25
pipacsaripacspapucs 2009.05.11. 17:07:53
Amúgy meg, eltekintve a szövegértési nehézségektől, a ti gyerekeitek a ti gyerekeitek, azt csináltok velük, amit jónak láttok. De "ezt a fajtát kár szaporítani", szokta mondani egy kertész barátom...
Na szevasztok!
Big-B 2009.05.11. 17:07:56
DonnaNyányó 2009.05.11. 17:09:17
KicsiZsu 2009.05.11. 17:16:10
Marcellusca 2009.05.11. 17:21:03
@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Ja! Csak kikeresgélte és a neki megfelelő módon kiforgatta, hogy neki legyen igaza. :D
Ám legyen, ha ettől boldog. :)
Marcellusca 2009.05.11. 17:21:57
KicsiZsu 2009.05.11. 17:27:02
TH 2009.05.11. 17:30:01
Pammy 2009.05.11. 17:31:12
Viszont sehol nincs benne olyan, hogy három éven aluli gyerek utazhat elöl, idősebb meg nem, csak annyi van kikötve, hogy menetiránynak háttal kell lennie az ülésnek. Arról szól a 3 év vagy afeletti rész, hogy 3 éven aluli nem utazhat gyerekülés vagy hordozó nélkül. Ha a kocsiban nem rögzíthető gyerekülés, akkor csak 3 éven felüli gyereket szállíthat és csak a hátsó ülésen. De a kedvenc részem kétségtelenül ez:
(8) A gyermeket nem kell gyermekbiztonsági rendszerben rögzíteni:
....
g) ha 3. életévét még nem töltötte be és állva utazik az autóbuszban;
Feltételezem ha idősebb akkor a kapaszkodóhoz kell kötözni spárgával :))) amúgyis nyilvánvaló, hogy 3 éven aluli gyerek számára az ácsorgás biztonságosabb
libraSVK 2009.05.11. 17:35:11
Beveri a pofad. Meg er neked az egesz ennyit?
Hasonlot lattam. Szoke csaj, mercedes, mellette 1-2 eves gyerek teljesen bekotetlenul, hatul az ures gyerekules. Amit ilyenkor tehetsz, az annyi, hogy a korulotted levoknek (asszony, gyerek, ... elmagyarazod, hogy ilyet soha ne tegyenek, mert veszelyes, ez es ez tortenhet...). Kulonben is, tenyleg az o dolga. Ha szolsz, ugyis neki all feljebb...
Marcellusca 2009.05.11. 17:37:27
totalbike.hu/motorteszt/c1
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.05.11. 17:37:55
acel 2009.05.11. 17:39:06
TooKooL 2009.05.11. 17:41:01
Pammy 2009.05.11. 17:43:46
bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.05.11. 17:44:29
(hanem mondjuk sisakon az elsőt, hátizsákon a hátsót)
Giggs11 2009.05.11. 17:46:51
Azt viszont nem csípem, hogy te azt hiszem, hogy tudod, hogy kit érdemes szaporítani és kit nem.
Nem vagy te azért annyira okos, hogy ennyiből megítélj engem. Szóval, ha egy kicsit kisebb lenne a mellényed, talán nem lenne nagy baj.
Az élet nem annyira egyszerű, sok szempont van, amit az ember mérlegel. Én speciel 17 éve vezetek, soha nem volt még egy koccanásom se. Én jobban érzem magam (és a fiaim is), ha nem sírva utazunk. Persze, tudom, te erre azt mondod, hogy baleset egyszer van, akkor jól megszívjuk. De ha az oldalról jön, mondjuk mögém, akkor meg mennyivel jobb lenne, ha elől utazott volna.
Na, erről ennyit.
Marcellusca 2009.05.11. 17:57:07
Én sem hivatkozhatom, hogy azé' nincs lámpám az ótón, mer' zseblámpával világítok, ha besötétedik, mer' egyébként csak nappal közlekedem. :)
Ro3 2009.05.11. 18:03:40
Az egész túl van spilázva, nem szól másról, csak h kötelezően vedd a terméket, nem kevés pénzt adva a gyáraknak, akik -mivel kötelező- srófolhatják az árakat.
Gondoljatok bele: mennyivel veszélyesebb egy nem gyerekülésben lévő gyerekkel utazni, mint egy gyerekülésben lévővel. Úgy értem ha nem teszed ülésbe a gyereked, akkor potencálisan nagyobb eséllyel lesz baleseted? Most nem arra gondolok, h befogja a szemed, mert tegyük fel megnevelted, és nem hülye. Tehát a gyereket nem gyerekülésbe tenni egy kicsit kevésbé veszélyes, mintha egy felnőtt nem köti be magát. Mert ugye egy nagy balesetnél rpül mind2, míg a kiscsávó elkenődik a szélvédőn, vagy csak kellőképp lelassul, addig egy felnőtt mondjuk fejbesom egy járókelőt, oszt placcs. Tehát én vastagon tojok rá, h valaki nem teszi a gyerekét ülésbe (mert ha beköti, akkor nem repül a gyerek, csak a nyaka törik), azzal a többi közlekedő biztonságát nem veszélyezteti, csak a saját gyerekét veszítheti el. Ha ezt a rizikót ő be tudja vállalni, tegye. Azt hiszem minden épeszű ember fel tudja fogni, h 5 méteren is ki lehet erpülni az autóból (20-szal mész de a szembejövő beléd rongyol 50nel), le lehet bénulni, meg lehet halni. Márpedig ha fel tudja fogni, akkor beköti magát. Ha meg nem, akkor hajrá természetes szelekció.
1ébként: 140-nel közlekedni 130 helyett megnövelt rizikó, szemben a gyerekülés hiányával (amit gyakran megteszek, szóval nem dobálózok). Nem kicsit szálltatok el gyerekek...
Matrix_ 2009.05.11. 18:04:10
Mostakkor lehet gyereket szállítani autóban vagy ne is szaporodjon a magyar??
Marcellusca 2009.05.11. 18:10:48
Szerintem csakis szalmabálával kibélelt csomagtartóban. :D
Marcellusca 2009.05.11. 18:11:25
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.11. 18:14:19
A gyerek nem egy használati tárgy, hogy lehessen veszélyeztetni, veszélynek kitenni, hanem egy ember, aki nem a szülő tulajdona, ezért nem is az ő dolga, hogy eldöntse, be köti-e, vagy nem.
Igazad van, régen nem volt gyerkülés, de gondolj bele, a forgalom is fele ekkora volt, az autók is jóval lassabbak voltak. Nem azzal kellene példálózni, hogy régen nem volt, hanem annak kell örülni, hogy most van. Régen autó sem vol, akkor most se használjuk?
Ro3 2009.05.11. 18:28:44
Én 1xűen csak a gyereket sajnálom, h ilyen hülye apja van, de nem csinálnék belőle posztot.
Igen, a gyerek kis balesetnél is könnyebben kap halálos sérülést, pláne ha nincs ülésben. De ez így volt ám a Trabinál is. Szóval nekem senki sem magyarázza meg, h a Trabi időszakát azért lehetett túlélni gyerekülés nélkül, mert gyengébbek és kevesebb autó volt. Ott is könnyen össze lehetett szedni 60km/h sebességkülönbséget, ami már öv nélkül is repülést eredményezhet...
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.11. 18:38:48
A Trabanttal is össze lehetett hozni nagy balesetet, de sokkal kisebb volt az esélye, mint manapság. Inkább örüljünk, hogy van, ami megvédi a gyerekeket.
Ro3 2009.05.11. 19:00:03
libraSVK 2009.05.11. 19:03:20
Milyen volt akkor a forgalom?
Mennyivel ment a trabi?
Van tudomasod rola, hogy hany gyerek elt tul akkor balesetet? Mert ne olyanrol beszelj, aki soha nem utkozott regen nem bekotve. Manapsag rengeteg olyan baleset van, amikor a gyerekules miatt nem tortent a gyerekben kar. Karcolas nelkul meguszta. Nem eri meg?
Sutty ! 2009.05.11. 19:03:49
Kit érdekel? Manapság jobb vaknak süketnek stb-i lenni, mert még meg is verhetnek, vagy alázhatnak és még a rendőrség sem véd meg, hanem ellenkezőleg!!!!!!!!!!!
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.11. 19:06:12
A többi veszélyes dologról meg azért nem beszélünk, mert ez a poszt a gyerkülésekről szól.
Halálos_fogkefe 2009.05.11. 19:19:02
Azt viszont tényleg nem értem hogy mitől hal meg a gyerek mikor beveri a fejét kocsi oldalába. Vagyis hogy egy felnőtt is meghal olyankor. Semmi mást nem csinál az a szerencsétlen magasító mint told rajtad 10 centit. Ugyan úgy viselkedsz majd ütközésnél mint egy felnőtt. A fejtámlás ülésmagasítónak megint nem látom az értelmét mert olyankor már pont jó magasságban kell lennie a normál fejtámlának is.
A felelőtlen állatja! Azt írja: ülésmagasítónk van a kocsiban. Hát normális ez? Meg akarja ölni a gyereket? Nem tudja, hogy az ülésmagasító szabálytalan, életveszélyes?
Eddig az irónia. A komoly része a dolognak az, hogy oldalütközésnél meghal a gyerek amikor beveri a fejét az autó oldalába, amikor ülésmagasítón van. Van olyan ülésmagasító, aminek van fejtámla része is, minimum olyat kell vásárolni.
Ro3 2009.05.11. 19:29:53
Csak azt mondom, h soha nem látott egyetértésbe kovácsolódott a társaság, mikor nem is veszélyeztetésről van szó. A lényeges problémáknál meg tele vannak a posztok olyanokkal akik nem látják a fától az erdőt. Persze. Emeljük ki a gyerekülést az 1. helyre, mert az a legfontosabb. Igaz ugyan, h a téli gumi kötelezővé tételének nagyobb létjogosultsága lenne, mint a gyerekülésnek, de rá se ránts. Te az a fajta kamionos vagy, ugye, aki azt mondja, h megelőzöm az előttem haladó kamiont mikor 2km/h-val megyek többel, mert így benzint spórolok. Igaz ugyan, h mögötted 30 autós meg fékez nagyot, és gumit/benzint/autót pazarol, de te spórolsz, szóval nem értik a lényeget.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.11. 19:39:49
A többi példa, amiket említesz, ugyanolyan fontosak, sőt, van amelyik tényleg fontosabb a gyerekülésnél. Viszont ez a poszt a gyerekülésekről szól, ezért ezt vitatjuk meg.
Ro3 2009.05.11. 19:40:09
Ro3 2009.05.11. 19:53:11
Nemtom, h ilyen nehezen jön át, de még1x megpróbálom ezt -"Csak azt mondom, h soha nem látott egyetértésbe kovácsolódott a társaság, mikor nem is veszélyeztetésről van szó. A lényeges problémáknál meg tele vannak a posztok olyanokkal akik nem látják a fától az erdőt."- más szavakkal: A gyerekülés fontosságát manapság egy idióta is belátja, nem ezen kéne fröcskölődni. Voltak fontosabb posztok is 50 kommenttel. (Bár mondjuk ha a téli gumi lenne kötelező a gyereküléssel szemben akkor nem mondom 2x, h 10%-kal csökkenne a téli balesetek száma, mindezt kb 4x-es áron) Ha valaki olyan felelőtlen szülő, h magától, állami szabályozás nélkül nem lát be egy ilyen dolgot, azon úgysem lehet segíteni. Az sincs szabályba foglalva, h nem tanítjuk 5 éves gyerkünket láncfűrésszel tortát szelni...
Vagy szerinted nem túlreagált ez ebben az esetben?:
"Csak a gyereket sajnálom a papi megérdemelné a börtönt, Kolompárék társaságában... "stb. A gyorshajtás veszélyesebb. Ez tény. Minden gyorshajtó menjen börtönbe? :D
De mondok én mégvalamit:
7végén kimentünk a telekre annyukkal meg a 3 kölökkel. A rohadt fordba nem fért bele a rotációs kapa, oszt kipakoltam a gyereküléseket meg mindent a szomszédnál, aki be is zárta. Úgyis csak este kellenek majd, ha a kapa után hazaviszem őket. Szóval elkezdtem kapálni, hátranéztem Béna Béla meg befutott a kapa alá. Láttam, h félig bevágta a lábát, hát bakker mit vót mit tenni kapástól kell a kocsiba tenni, mert különben elvérzik. Szóval nincs idő üléscsatolásra, anyósülést hátratoltam amennyire lehet, h a kapa is meg Béluska is beférjen, a többiek hátra. Ablakot leengedtem, h több levegőt kapjon míg szágoldok a kórházba. Kitettem a kezét is az ablakon, nehogy elaludjon. Ez vót. Valami barom meg fényképezett, meg mutogatott...
Ro3 2009.05.11. 20:03:07
Sztori3:
Maszek fuvaros vagyok, feketén dolgozom. A 7en egy elég fura fuvarom volt: egy törpe meg a nővére, 2 gyerekkel. Félénken felajánlottam a törpének a gyerekülést, és h hátra kéne ülni, de elküldött a picsába...ő a kuncsaft...
Doryyka 2009.05.11. 20:05:32
Akko?
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.11. 20:13:59
A lényegben, vagyis a gyerekülés használatában egyetértünk. Az a gond, hogy sokan elbagatellizálják a gyerekülés fontosságát, és csak azért használják, mert kötelező. Ugyanez van az általad említett téli gumival is. Akinek van egy kis esze, az anélkül is használja, hogy kötelező lenne, aki meg nem, azon az sem fog segíteni, ha kötelező lesz. Persze erre is mondhatják sokan, hogy: "de régen az se volt, mégis túléltük valahogy". Azt kellene belátni, hogy azóta sokminden változott, és már nem olyan biztonságos a közlekedés, mint '82-ben.
Ha ezt belátnák az emberek, akkor nem lenne ilyen eset, mint a posztban, mindenki használná az övet, stb. Az ilyenek nem látják be, hogy egész kis sebességnél is lehet nagyot fékezni. Nekem pl. volt nemrég, hogy alig, hogy elindultam, elém lépett egy kisgyerek. Nem mentem csak kb. 20-szal, szinte azonnal megálltam, a kollégám meg szépen lefejelte az ablákot. 20 km/ó-nál. Mert nem volt bekötve. Azóta szigorúan övezi magát. Ezt kellene átélniük egyeseknek, akkor nem volna kérdés az öv, illetve a gyerekülés használata.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.11. 20:17:52
Doryyka 2009.05.11. 20:36:04
navigon 2009.05.11. 21:01:23
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.11. 21:10:52
szajberpiraty 2009.05.11. 21:22:50
Szerintem erre nincs nagyon mit mondani, talán csak annyit, hogy büdös balkán...
tt_tt 2009.05.11. 21:32:05
Nekünk 4 gyerekünk van, és két kocsink van. A nagyobbik kocsiban mindenkinek a szabványnak megfelelő ülése van, enélkül nem megyünk sehova. A másik, kicsi kocsival én szoktam a nagyobbakat óvodába-iskolába vinni, de ott is megvan mindenkinek az ülése - igaz, kicsit régiek, és az egyik csak ülésmagasító. Nem kell kockáztatni, épp elég, ha a fönti Trabishoz hasonló nem fékez időben...
Zaklató_Panda 2009.05.11. 21:54:33
zsoci 2009.05.11. 22:12:21
Én is felnőttem és mé sokan, nem is volt ilyen, sőt még hátsó öv sem. Elöl sem minden autóban. Ez felesleges cirkusz csak. Egyébként 120 cm felett tök jó az első öv.
Inkább törődj a aját dolgoddal, marha!
B.GY. 2009.05.11. 22:35:21
Coupeboy 2009.05.11. 22:56:35
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.11. 23:12:07
Peig a nagy lufaszt van, nem biztonságban.
Ha pl nekiáll visítani, mert leesett a víz/maci/pinponglabda, akkor konkrétan nagyobb veszélyben van, mintha nem lenne bekötve, és visítás nélkül fel tudná szedni.
Mert az az íróasztal mellől kurvára szépen hangzik, hogy a gyereket biztonsági ülésbe beletesszük, és az ott milyen jó lesz neki.
Meg az is szépen hangzik, hogy meg kell állni, ha a gyerek úgy gondolja.
A probléma ezzel az, hogy a gyerek nem gombnyomással működik.
Urv (törölt) · http://eletkepek.eu 2009.05.12. 01:10:24
No de, el tudok olyan esetet képzeni, hogy a gyerek elől a szülő meg hátul üljön.
Gondolok itt arra, hogy van 3 gyerek, akik összebalhéznak, ugrálnak tépik, a vezető szülő haját, kiabálnak, kikapcsolják magukat. Nem ér a szülő szó. Ekkor a másik szülő aki jobb elől ül, hátraül, de 4-en nem férnek el, tehát a legnagyobb vagy a legjobb előre, hátul az adott szülő felügyeli a rendet és ha nem is biztonságban, de jóval nagyobb biztonságban hazaérnek.
Persze ez is a szülő nevelés hibája, nem mondom, és nem szerencsés az eset, de ez esetben alkalmi jelleggel megértem.
Mondjuk valószínűbb a felelőtlen szülő, sajnos.
szajberpiraty 2009.05.12. 07:03:00
Valaki itt korábban leírta, hogy azért kell a gyerekülés, mert sokkal sűrűbb a forgalom, sokkal erősebbek az autók, és sokkal több az idióta, mint régen. Ebben minden benne van.
Gyerekülés, vagy agysérülés. El lehet dönteni. És maradok a gyerekülésnél.
szajberpiraty 2009.05.12. 07:15:35
2009.05.12. 10:16:36
Halálos_fogkefe: nemrégiben volt egy baleset, az autó oldalába hajtott bele egy másik autó. A hátul ülő, ülésmagasítón, bekötött gyerek meghalt, mert a feje megsérült amikor az autó oldalának ütődött.
Sokan azt hiszik, hogy ülésmagasítóval le van tudva az egész. "háde ott az eeee betű ezen is, nemláttyya" címszóval elintézik. Ezért kell az olyan ülésmagasító aminek van fejvédő része is. Kényelmes és szeretik is a gyerekek.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.12. 10:24:24
Mint az az anyuka,amelyik frontálisan ütközött egy autóval, mert jókislány akart lenni,és menet közben kötögette a gyereket...
TH 2009.05.12. 12:11:51
Münci66 2009.05.12. 12:35:47
Régen -pár száz éve- nem volt ilyen az orvostudomány, viszont volt himlő meg pestis. Az emberiség mégsem halt ki. Most akkor nincs szükség a víruskutatásra és a modern eü-re?
Más: ha karambolozunk és a gyereked nincs bekötve, akkor nagyobb eséllyel hal meg. És ha én -is- okoztam a balesetet, akkor nem egy kis koccanás miatt vonnak felelősségre, hanem halálos közúti baleset okozásáért. Ha nem találnak bűnösnek (nem én okoztam a bajt) akkor is nekem kell együtt élnem a tudattal.
Más: a gyerek nem a szülő tulajdona, hogy a szülő úgy veszélyeztesse, ahogy akarja.
Hát ezért kell bekötni a gyereket.
Nekem is van babám, tudom, hogy néha problémás. De meg lehet oldani. Mi együtt tudunk vele utazni. Meg a nővéreivel. Viszont anyóssal már volt komoly veszekedésem emiatt :-(
Egyébiránt két komoly karambolom volt (nem én okoztam őket) tehát van elképzelésem az őv hatásosságáról
Tisztelettel, Münci
TH 2009.05.12. 12:37:09
SzLacika 2009.05.12. 13:04:17
Nem hiszem, hogy annyira naív gondolat lenne abban hinni, hogy azért találták ki és azért tették kötelezővé, hogy csökkentsék a gyerek-sérülésel és gyerek-halálozással járó balesetek számát.
A büntetést is indokoltnak tartom, ugyanis a gyerek nem tud mérlegelni. Minden felelősség a szülőé. Sajnos a mai világban autóval közlekedni, forgalomban részt venni igenis veszélyes. Igen, a gyerek ülésben ülve sincs biztonságban, hisz eleve autóban ülve senki nincs biztonságban. Azonban kétségkívül kisebb sérülésnek van kitéve, ha a gyerekülésben ül.
A szülő pedig köteles mindent megtenni, hogy védje a gyerek életét, csökkentse a sérülés kockázatát. Azzal, hogy nem használja, a gyereke életét veszélyezteti. Fizessen csak.
Sajnos el tudom képzelni, hogy aki tesz erre a szabályra az esetleg figyelmen kívül hagy másikat is, lásd sebesség korlátozás. Így pedig már duplán veszélyeztet...
Gyerekülésben nagyobb biztonságban van a gyerek, mint anélkül. Elöl ülve egyértelműen nagyobb sérülésnek van kitéve, mint hátul. Ezek statisztikailag alátámasztott tények. Ezekre ellenérveket felhozni olyan, mint a biztonsági öv ellen: 100-ból 1-szer öl, 99-szer életet ment.
A "mindig óvatosan vezetek" meg "nem volt még balesetem" buta kifogás. Egy szakmabeli ismerősöm szerint kétféle ember van, aki már tört össze autót és aki majd fog. Figyelembe véve az autók számát és a közlekedési kultúra alakulását ez nem feltétlenül hülyeség. Azok közül, akik manapság 18-20 évesen vezetni kezdenek, nem hiszem, hogy túl sokan lesznek, akik balesetmentesen, koccanás nélkül "mennek nyugdíjba". Hiába vagy a legjobb pilóta akár több millió balesetmentes kilóméterrel, nagyon sok másik autós sajnos nem az (még ha azt is hiszi magáról). Itthon 2008-ban több, mint 25 ezer baleset történt, ebből csaknem 20 ezer járt személyi sérüléssel. Azért nem egy életbiztosítás. Erre is gondolni kellene...
Az "én is felnőttem" pedig egyszerűen nevetséges indok. A karambolos gyerekhalál sosem volt fő halálozási ok, de nyilván volt rá példa. Aki nem élte túl, az meg sajnos nincs itt, hogy vigyorogva jelentkezzen.
Külön csókoltatom azokat, akik anyagi megfontolásból nem szerzik be vagy azért, mert hülyén néz ki a tuting verdában. Első esetben: Minden felesleges szarra lehet pénzt szerezni (személyi kölcsön, hitelfelvétel): tévé, laptop, telefon, satöbbi de egy ilyen, nem túl drága egyszeri beruházásra nem futja? A második esetről valamelyik blogban vagy fórumon olvastam, az ilyen hozzáállás szánalmas, tessék felnőni és észrevenni, hogy senki le se sz@rja a nyavajás verdáját.
Ezen az oldalon van egy nagyon tanulságos törésteszt, ajánlom mindenki figyelmébe. Különösen az ölben utazó gyerek sorsa elgondolkodtató:
www.whatcar.com/news-special-report.aspx?NA=225672&EL=3198101
Itt pedig pár gyerekekkel kapcsolatos baleseti statisztika:
www.carseatsite.com/statistics.htm
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.12. 13:26:22
SzLacika
Arról van-e statisztika, hogy a gyerekülésben visító gyerekek által figyelemelvont sofőrök hány balesetet maradandó sérülés okoztak?
j311 2009.05.12. 13:30:06
A gyengék meg elhullottak. Természetes kiválasztódás.
TH 2009.05.12. 14:17:59
@kolbászoszsömle: ha nem a gyerekülésben visít, akkor jobb?
j311 2009.05.12. 14:44:49
Hiába kötelező a gyerekülés, ha nem megfelelően használják, akkor olyan mintha nem is lenne. Már ha egyáltalán használják.
Aztán ha nem a gyermek méreteinek megfelelő az ülés, akár meg is háromszorozhatja a sérülés esélyét...
TH 2009.05.12. 14:49:32
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2009.05.12. 14:55:10
Ha jól értem arra gondolsz, hogy az ülésben rögzített gyerek egyben plusz "veszélyforrás" a figyelem-elterelés miatt.
Ebben lehet valami, de ülésben ülve akkor is biztonságosabb neki, történjen a baleset akármi miatt.
Ráadásul itt jön a képbe az olyan dolog, amikor nem tudsz tenni semmit - belédjönnek, télen megcsúszol stb.
A hisztis gyerekre több megoldás létezik, anyukának lehet hátraülni, játékot lehet az üléshez kötni stb és jöhetnek még a nevelési kérdések és problémák is de ez már más tészta. Akár félre is lehet állni szükség esetén.
A szoktatás sem elhanyagolható - ha egészen kicsi korától kezdve ülésben ül, megtanulja, hogy ez így van rendjén. Ráadásul rögzül benne a biztonsági öv használatának szükségessége is.
Nálunk ez bejött és mára a gyerek az első aki becsatolja magát a kocsiba ülve.
TH 2009.05.12. 14:56:45
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2009.05.12. 15:00:51
TH 2009.05.12. 15:05:53
de persze egy kloroformos zsepi is megteszi. :)
Münci66 2009.05.12. 15:13:45
Előbb elfelejtettem valamit. A nevelésnek -és az egyéni alkatnak- hála, a 16 hónapos fiam már rendszeresen figyelmezteti a mamát, ha az a saját biztonsági övét nem kapcsolja be :-)))
És a mama hallgat az unokára, inkább beköti magát. Pedig nagy öv ellenség.
Az auto egy Vito, az ülés csak elöl rögzíthető, viszont az utasoldali légzsákot kiköttettem.
Tisztelettel, Münci
vég béla 2009.05.12. 16:37:21
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.12. 19:01:54
Amúgy a kérdésre válaszolni? Esetleg? Netalántán?
@Gringо:
Én mindent elhiszek. Azt is, hogy van gyerek, amelyik végigalussza az éjszakát három hónapos kora óta.
Meg azt is, hogy megfelelően idomítva leteszik a sarokba és ott marad.
Ám.
Amikor azt látom, hogy az anyuka hátrafelé matat a gyerekével, dugja a szájába a kölesgolyót, vagy beszél hozzá, ahelyett, hogy előrefelé nézne, esetleg csatolgatja a gyerek biztonsági ővét, és elüt egy kurvanagy terepjárót, akkor azért ne legyen már eretnekség az a kérdés, hogy a balesetek hány százalékát okozza a nem kellően idomított gyerek és a gyerekülés inkompatibilitása.
Az anya-apa nem mindig megy, ha a gyerek megy. :o
Magyarán, hogy ennek a passzív rendszernek az üzemeltetése milyen veszélyfaktort jelent.
Mert erről sehol nem olvastam még semmit.
Csak azt, hogy ilyen-olyan ütközéseknél mennyivel jobb, ha a gyerek egy ilyenben van.
Minden ütközés abból van, hogy valaki nem figyel.
A rinyáló gyereket szállító sofőr pedig nem figyel úgy, ahogy szokott...
Ez tuti.
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2009.05.13. 09:06:17
Vajon az olyan anyuka amelyik állandóan hátrafelé forog, akkor nem tenné, ha a gyereke szabadon "jár-kel" hátul? A hisztis gyerek pedig vajon csak az ülésbe kötve hisztis?
És már megint ott vagyunk, mint sok más témánál, hogy a közlekedési kultúra... Ugyanis ez talán figyelem, önkontroll, a vezetés mint tevékenység komolyan vétele és alapvető szabályok betartásának kérdése is ez.
Vezetés közben hátrafelé forogni ugyanolyan veszélyes és felelőtlen dolog, mint a menet közbeni telefonálás, navigáció esetleg rádió nyomkodás. Mindegy, milyen okból történik. Biztonsági övet becsatolni indulás előtt kell, nem menet közben. Erre is oda lehet figyelni.
Szerintem nem kell részletezni, hogy az egészen kicsik, akik többnyire visítanak az ülésben, mondjuk úgy 3-4 éves kor alatt, ők vannak kitéve a legnagyobb veszélynek. Egy esetleges ütközésnél de még egy erősebb fékezésnél is teljesen védtelenek és tehetetlenek. Egy pillanatig sem szabadna gondolkozni, hogy őket gyerekülésbe ültessük és bekössük-e. Egy óvodás korú gyerektől - idősebbektől pláne - pedig már el lehet várni, hogy a gyerekülésben meg tudjon ülni. Ha nem tud, akkor mint említettem ez nevelési probléma is lehet.
Én azt mondom, a gyerek szabadon még nagyobb veszélyforrás, mint ülésbe kötve. Eltekintve most a sérülési kockázattól, gondoljunk arra, hogy kinyitja a gyerek az ajtót, lehúzza az ablakot, ülésre térdel, középre áll, előre mászik, sőt, akár közvetlen is zavarja a sofőrt - kezébe csimpaszkodik, befogja a szemét stb.
Nem olvastam róla én sem, mennyi balesetet okoznak közvetlen vagy közvetve a gyerekülés kapcsán a szülők, biztos van ilyen, de gondolj az összes többi balesetre és vészhelyzetre is. Amikor életet menthet és sérüléstől óv meg az ülés.
Értem a gondolatmeneted, és igazad is van, a gyerek pláne a hisztis gyerek könnyen elvonja a figyelmet. De szerintem ez a gyerekülés használata ellen nem jó érv. Sokkal inkább indok arra, hogy gyerekkel együtt közlekedve különösen nagy figyelemmel és körültekintéssel vezessünk és legyünk mindenre felkészülve...
TH 2009.05.13. 10:46:29
@kolbászoszsömle: Nem tudom kiegészíteni semmivel Gringo válaszát, teljesen egyetértek vele. Az én gyerekkoromban ez pl. úgy (is) meg volt oldva, hogy nem nagyon utaztam kettesben bárkivel. Ha kettesben mentem valakivel, általában BKV-ztunk. Szerintem ez most is egy jó megoldás. Ha lenne gyerekem, nem szeretném állandóan kocsival fuvarozni mindenhova.
Zalay · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.05.13. 17:21:27
Mindenesetre azt megértem, hogy gyerekülés kell, de előre miért nem?
TH 2009.05.13. 17:26:30
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.13. 18:17:49
ezek a HIT kategóriájába tartozó dolgok.
Nincs arról kutatás, ami azt vizsgálta volna, hogy a _balesetek_ hány százalékát okozta konkrétan a gyerekülés+gyerek inkopatibilitása.
Az, hogy a gyereket meg kell nevelni, hogy rendesen tudjon ülni az ülésben, rinya nélkül, az hiú ábránd.
Legalábbis, ha azt nézzük, hogy a felnőtt embereket nem lehet rábeszélni arra, hogy ne lépjenek az úttestre körülnézés nélkül, vagy, hogy ne menjenek a negyvenes táblánál 67-tel, vagy esetleg arra, hogy húzzanak ki a külső sávba, ha a belsőben jön egy gyorsabb.
Az íróasztalnál, gyerek nélkül az egy egyszerű dolog, hogy ha be van kötve, akkor ez-az-amaz.
Hiszen a próbababa is kevésbé tört össze.
De a próbababa nem visít fejhangon húsz perce a dugóban, mert leesett a maci (amit nem illik odakötni, mert olyan madzag ne legyen a gyerek közelében, amelyiknek az egyik vége rögzítve van, a másikon meg valami, mert a nyakára tekeri, és le se tudja szedni).
És most félreértés ne essen, nem a gyerekülés ellen beszélek, hanem az ellen, hogy azt mindenáron használni kelljen.
A gyerek biztonságának amúgy a balesetmentesség a garanciája, nem a gyerekülés.
Ez hiányzik a kampányból.
Hogy, ha a gyerek pl kikapcsolja a gyerekülést, akkor a sofőr menjen el a autópálya pihenőig, és ne a leállósávban, útszélén akarja visszakapcsolni. Meg ilyesmik.
TH 2009.05.13. 18:30:42
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.13. 18:59:16
index.hu/bulvar/2009/02/16/ujraelesztettek_a_3_eves_kislanyt_a_baleset_utan/
autozz.blog.hu/2009/02/17/eletveszelyes_gyermekulesek
Az a hit kategória, hogy kijelented, hogy a gyerekülés használatával csökken a sérülések száma, súlyossága.
Erre ugyanis nincs semmilyen adat.
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2009.05.13. 20:21:43
Nos - ha jól értem, de javíts ki, ha tévedek - összefoglalván a mondanivalódat, arra gondolsz, hogy a gyerekülés hamis biztonságérzetet ad. Ezzel tökéletesen egyetértek.
Azzal viszont nem egészen, hogy a gyerekülés használata egyértelmű veszélyforrás. Ez így, ebben a formában nem igaz (a' la Talpas Lajos:) Valóban rejt magában veszélyeket, de nem feltétlenül és nem egyértelműen. Hadd ne soroljam megint az érveimet.
Az az övkikapcsolás miatt történt baleset ritkaság, ezért is kapta fel a média. Ugyanígy van baleset telefonáló/sms-író barom miatt, rádió tekergető barom miatt, térképnéző barom miatt. Egy a közös bennük, az oda nem figyelés. Megjegyzem, az ilyen sofőr szerintem is alapból hülye mind. De ez nem gyerekülés-téma, hanem oda-nem-figyelés téma, alapvető kresz szabályok mellőzése, alkalmatlanság forgalomban való részvételre.
Mellesleg az övbekapcsolós nő duplán hibázott, mert nem figyelt oda és mert mellette ült a gyerek. Ha mögötte ült volna, ahogy az szabályos, lehet nem is lett volna baleset belőle.
Valóban a balesetmentesség garanciája lehet a biztonságnak - egy tökéletes világban. Azonaban a való életben ez nem alkalmazható. A balesetmentesen vezető sofőr is csak az első karambolig balesetmentes. Ráadásul a legtöbb balesetben van vétkes/szabálytalan de általában van egy vagy több ártatlan/szabályosan közlekedő is...
Sőt, még ha minden egyes sofőr 100% betartva minden szabályt vezetne, figyelmesen, óvatosan, stb akkor is következhetnek be technikai hibából eredő balesetek pl. defekt, időjárás okozta pl. megcsúszás jegesedésen, (vad)állatok okozta stb. Elém ugrott ki őz 60-as sebességnél, közvetlen kocsi elé, fékezni sem volt időm. Baromi nagyot ütött, pedig az őz nem is volt túl nagy, úgy 50 kiló körüli. Szerncsére gyerek nem volt velem.
Van olyan ülés, amelyet a gyerek ki tud kapcsolni. Ez valóban veszélyes. Ezért ez is a szülő felelőssége, hogy olyat válasszon, ami nehezen kikapcsolható, megfelelően rögzíthető stb. Ha kikapcsolja a gyerek, akkor pedig biztonságos helyen megáll és visszakapcsol.
Szerintem a gyerek nevelése nem hiú ábránd. A gyerek gyorsan tanul és könnyen ért. Csak türelem kérdése.
A véleményem az, hogy igenis kelljen használni. Mindenáron. Legyen ez az elsődleges szempont mindig. Mint ahogy a biztonsági öv is a nagyobb utasoknál. De csak a szükséges írott és íratlan szabályok betartása mellett.
Végül hogy levonjam a konzekvenciát, egy megoldást tudok erre javasolni - és azt hiszem ebben egyetértünk: Kampányban, kresz-tanfolyamon, kismama-fórumokon, reklámokban stb. felhívni a figyelmet a gyerekülések által keltett hamis biztonságérzetre, az ülés kiválasztásának lényeges szempontjaira, a csat és az ülés rögzítésének fontosságára, meg úgy általában a körültekintő közlekedésre. És így talán el lehet érni, hogy szinte kivétel nélkül csak előny származzon az ülés használatából.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.13. 20:58:38
Én a földön élek.
"A véleményem az, hogy igenis kelljen használni. Mindenáron. Legyen ez az elsődleges szempont mindig. Mint ahogy a biztonsági öv is a nagyobb utasoknál. De csak a szükséges írott és íratlan szabályok betartása mellett."
"Akkor a kis drágaság rájött, hogy az öv csatját ki tudja kapcsolni. Amikor feleségem ezt először látta, ő is hirtelen azt hitte, hogy menet közben pikk-pakk visszacsatolja. Nem sikerült, inkább megállt. De amíg a leállósávban ezt elintézte, végig szinte rettegett, hogy nehogy pont most történjen valami, amikor a gyerek teljesen védtelen. Váltottunk vissza a másik ülésre."
Nah, ez a hülye picsa megáll az autópályán a leállósávban, hogy visszakapcsolja a gyereket.
Ha az én feleségem lett volna, ez válóok, és nem adom oda többet a gyereket.
Buta, felelőtlen, és nem is tudok jelzőt erre, hogy miféle dolog ez.
Amit te ki tudsz kapcsolni, azt a gyerek is. Hat éves kor felett biztosan.
És aktívan veszélyeztetni egy passzív biztonsági hiányosság miatt nagyon hülye dolog.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.13. 21:05:48
cso zsi 2009.05.13. 21:55:24
"(8) A gyermeket nem kell gyermekbiztonsági rendszerben rögzíteni:
a) ha a gyermekbiztonsági rendszer beszerelésére a gépkocsi a gyári kialakítása alapján nem alkalmas (az ilyen kialakítású M1, N1, N2 és N3 kategóriájú gépkocsiban a 3 évnél fiatalabb gyermek nem szállítható, illetve a 3. életévét már betöltött és 150 cm-nél kisebb testmagasságú gyermek az első ülésen nem szállítható);
b) ha gépkocsi hátsó ülésén utazik, 3. életévét már betöltötte, legalább 135 cm magas és az üléshez beszerelt biztonsági övvel - testméretéhez igazodóan - biztonságosan rögzíthető;"
Mivel elég sokan tartanak furgont családi kocsiként, abban általában elég kevés esély van a hátsó ülés használatára, ha nincs.
Korábban félreérthető volt a jogszabály (egyesek büntettek érte), most teljesen korrekt.
Most már nem kell "szemet hunynia" a rendőrnek, ha az első üléssoron bekötött gyerekülésben utazik a gyermek.
Persze vannak született idióták is.
img3.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/3952971_3ed8c0e9229b3a4b6f0e413ff46e9607_m.jpg
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.14. 08:36:29
"Ha az én feleségem lett volna, ez válóok, és nem adom oda többet a gyereket."
Muhahahaha! Nem ismered Te még a magyar bíróságot, gyámhivatalt.
Lehet válni. Elveszik a kocsid, házad, gyereket, Te fizetsz még, és mégy a híd alá.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.14. 08:45:03
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.14. 08:51:40
TH 2009.05.14. 10:44:00
"Az a hit kategória, hogy kijelented, hogy a gyerekülés használatával csökken a sérülések száma, súlyossága."
Szóval ez a mondatod nettó hülyeség, nem hit kérdés ez. Szerinted a rögzített gyerek vagy az utastérben röpködő gyerek van nagyobb biztonságban?
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.14. 11:54:27
Ha valami felhívás a hülyeségre, akkor az veszélyforrás.
A nettó hülyeségről: Anyuka baszogatja a gyerekülést, ahelyett, hogy előrefelé nézne. A gyerekülés baszogatásából frontális karambol lesz, amiben megsérülnek hárman, súlyosan.
Szerinted, ha nincs gyerekülés az autóban, mekkorra valószínűsége van a fenti balesetnek?
Vagy a másik hülye picsa, amelyik megállt a leállósávban bekötözni a gyerekülést, mert azt hallotta, hogy anélkül veszélyes autózni...
Hányadik percben csökken 50% alá a leállósávban való balesetmentes álldogálás valószínűsége?
És ezeket a baleseteket, balesetveszélyes szituációkat a gyerekülés okozza.
Most nem a gyerekülés ellen beszélek -én pl mindig használom, hanem az ellen, hogy azt sulykolják az embereknek, hogy azt aztán mindenáron.
Ez miatt csinálnak balesetet.
Mert nem bírják ki, hogy biztonságos helyre érve (akár 20 kilométert autózva), de egy pihenőben álljanak meg, vagy egy bekötőúton, vagy akárhol, ahol nincsenek útjába a másik hülyének, aki meg elbambult/szabálytalankodik.
TH 2009.05.14. 12:21:06
nem értem, mivel vitatkozol akkor...
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.14. 12:51:45
Mert egyelőre nem látom be ezt a dolgot.
Mármint azt, hogy a stresszes anyuka a volánnál, aki már az miatt is retteg, hogy autóba kellett ülnie kevesebb balesetet csinál abból adódóan, hogy buzizza a gyerekülést, vagy a gyereket, aki nem tud lehajolni a leesett cumiért, mint ahány olyan baleset történik, amelyikben nem kurvamindegy, hogy be volt-e kötve a gyerek, mert úgyis leszakad a belseje a gyorsulástól.
Mostanában kismamás társasásgabn elég gyakran hallottam azt a sztorit, hogy kicsit koccant ez miatt (leesett a maci-cumi), és még jó, hogy be volt kötve.
És ezt természetesnek tartják.
Pedig...
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2009.05.14. 12:52:40
Ezért írtam fentebb, hogy "De csak a szükséges írott és íratlan szabályok betartása mellett." Itt pont arra gondoltam, hogy ésszerűen és épeszűen gondolkodva, például gyerek eleve hátul ül, pihenőig elmegy stb.
De ebben engedek és igazat adok neked, valóban ne mindenáron, csak ésszerűen és körültekintően. "Jajj, kikapcsolta a gyerek, most mi lesz?!" -féle pánik mellőzésével. Azt hiszem, innentől mindenben egyetértünk mindenkivel:)
Ha már felhoztad a leállósávot, szerintem ez ugyanaz a tészta.
Én arról olvastam tavaly, hogy kivétel nélkül minden leállósávban történő baleset halálesettel végződött. Ez ijesztő. Kiszámolták, hogy ezen balesetek átlag 20 percen belül következtek be. Innen jött a további okfejtés, hogy 10 perc leállósávban történt álldogálás 50%-os túlélési esélyt jelent.
Nade kérem. Azért egy picit ez is túl van dramatizálva.
Ez még nem jelenti azt, hogy egy autópálya minden egyes pontján, teljes hosszában 20 percenként kisodródik vagy szándékosan kimegy egy autó a leállósávba. De még óránként vagy hosszab időnként sem. Aki rendszeresen közlekedik pályán az láthatja, hogy nincs tele a leállósáv roncsokkal.
Arról nyilván nincs semmiféle adat, hogy mennyi olyan autós van, aki leállt a leállósávban majd x idő (10 perc-fél óra-egy óra) várakozás-szerelés stb után továbbment.
Tény, hogy a leállósáv kiemelten veszélyes, de itt sem kell azt sugallni, hogy mindenáron menj el a phienőig, különben meghalsz! Példának okáért defektes autóval autópályán 10 km-t menni felnin sokkal nagyobb öngyilkosság, mint félreállni. Nem azt mondom, hogy cserélje ki ott azonnal segítség nélkül, főleg nem, ha bal oldali, de itt se veszélyeztessen másokat, csak hogy elkerüljön egy másik veszélyt...
TH 2009.05.14. 13:39:20
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.14. 13:50:07
@TH:
MEgoldás: nem a leállósávban állsz meg, hanem a fűben.
Lassan menni a leállósávban az majdnem pont olyan, mintha állnál
TH 2009.05.14. 13:53:59
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2009.05.14. 13:54:34
A legjobb megoldás talán ilyenkor félreállni, háromszög+villogó ki, korláton kívülre menni aztán telefonálni az autópályásoknak.
TH 2009.05.14. 13:55:56
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2009.05.14. 13:56:16
Na látom végre teljes az egyetértés :)