Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Megint kiütötték alólam a motort

2009.06.16. 12:21 :: SilentSound

Lehet valaki akármilyen óvatos motorral, attól még életveszélyben van az utakon. Lacaca nem hívja ki maga ellen újra a sorsot, miután másodszor csapta el autós Budapesten.

Tavaly ott szakadt meg a történet, hogy megtörtént a baj. Később kiderült, hogy a kedves autósnak nincs fél éve kötelezője, bár a nyilvántartás szerint minden rendbe van. Hosszas ügyintézés után kerekedett egy határozat, miszerint az autós a hibás, mert figyelmetlenül váltott sávot, amivel azért nem foglalkoztam, mert nekem így is jó, bár velem ilyen nem történt. Október végére a MABISZ fizetett, volt öröm és boldogság.

Első elkeseredésemben, miután nem tudtam legyőzni a motorozás iránti vágyamat, vettem egy másik motort, amivel boldogan fogyasztottam a kilométereket egészen 2009. június 04.-ig…

A Közraktár utcában haladtam a Petőfi híd felől a Zsil utca irányába. Célomnak megfelelően kisoroltam a buszsávba felkészülve a kanyarodásra. A belső sávban kicsit torlódtam az autók, a kereszteződésnél konkrétan már álltak. Egy váratlan pillanatban azt láttam, hogy az álló autót közül felbukkan egy autó orra, ami szintén igyekszik a Zsil utcába bejutni. Elmarkoltam a féket, bemutattam életem első stoppie-ját, majd ennek megfelelően a hátsó kerékkel bőven a levegőben, arccal előre megérkeztem az autó jobb első sárvédőjébe.

„Átugrotam”  a kormány fölött, és sikeres, de nem kontrollált landolást hajtottam végre a motorháztetőn, a sisakommal karcoltam egy rendes csíkot a szélvédőbe, a motor pedig eldőlt a jobb oldalára. Leugrottam az autóról, gyors leltár, 2 láb, 2 kéz, bal térd fáj, más baj nincs. Néni kiszáll az autóból, elnézést kér – semmi baj, tavaly óta rutinos kaszkadőr vagyok -, motort felállítom és megegyezünk abban, hogy viszi a balhét, hiszen a záróvonalon keresztül érkezett elém, mindent elismer, örül, hogy nincs bajom.

Autóval félreállt, motort letoltam, sávot visszaadtuk az autósoknak, és megegyeztünk a papírok kitöltésének módjáról. Volt vele egy férfi, akiről kiderült, hogy ortopéd orvos, szerencsére ő sem látta aggasztónak a helyzetet. Óra múlva hívott a férfi, hogy jól vagyok-e, este pedig a hölgy érdeklődött. Benéztem a Balesetibe, megvizsgáltak, nincs törés, nincs szakadás, zúzódás és rándulás van.

Másnap az utcán összeszedett új ismerőseim felkerestek az irodában, hoztak kenőcsöket, jó fajta italt, és hegyi kristályokat, segítendő a gyógyulásomat, illetve nyugodtabb körülmények között kitöltöttük a papírokat.

Mindenki vonja le a tanulságokat, és azt gondolom, hogy kicsi annak az esélye, hogy ezres motorral meg lehet így úszni 2 esetet, annak, hogy 3-at is még kisebb, ezért a sportmotoros pályafutásomat úgy gondolom, hogy befejezem. 2 lehetőséget kaptam a sorstól, ugyan akkor 2x nem kaptam lehetőséget 1-1 autóstól, mindkétszer az mentette meg a bőrömet, hogy nem hiszek az általánosításban ezért nem hittem el, hogy minden köcsög motoros száguldozik. Én normál tempóval közlekedtem, de ezek között az autósok között ez úgy tűnik kevés…

158 komment

Címkék: budapest motor biztonság autó baleset béna veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

borzash · http://frozensteak.bandcamp.com 2009.06.16. 16:05:22

a szarér kell egyáltalán közútra ezres motor, kérdem én

kezq1988 2009.06.16. 16:09:32

örülök,hogy nem lett komoly bajod.
annak meg még jobban,hogy abbahagyod a motorozást(gyerek miatt).csak tartsd is be!
4 ismerősöm halt meg motorbalesetben 1,5 év alatt.az egyik 3 gyereket hagyott itt,a másik kettőt.

M11an 2009.06.16. 16:11:46

Szerintem a posztoló a hülye. :) Nem tud pesten motorozni és ennyi. Más a mit szabad, és mit lehet...

Secnir 2009.06.16. 16:20:03

azért kicsit elgondolkodnék azon, ha mindig összetöröd a motorodat, mert senki nem tud vezetni, akkor ki is a hibás?
mint a viccben:
rádióban bemondják, vigyázzanak, mert egy őrült szembe halad az autópályán!
autós morog magában? egy? lófaszt, mindegyik.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.16. 16:25:29

@kiscsákó: Buszsávban akkor lehetsz, ha a következő elágazásnál jobbra fordulsz! Tehát szabályosan volt a buszsávban a posztoló.
Ja és a záróvonal átvágása, és az elsőbbség meg nem adása nem függ attól, hogy jogosan volt-e a buszsávban. Attól még nem ütheted el, hogy ott ő szabálytalanul halad!

FlybyWire 2009.06.16. 16:26:18

@a JÓ: pont ezt akartam mondani.

MINDIG úgy kell menni, minden motorral (50tól 2000 ccmig), hogy bárhol, bármikor meg tudj állni, bárhonnan is jön ki eléd valaki.
Nekem ez évekig ment budapesten, két kezemen nem tudom megszámolni, hányszor jöttek ki elém, csakhogy ezt én minden esetben már "vártam előre", és mindig meg tudtam állni.

Ezen múlik. Mindig úgy kell menni, mintha mindenki vak és hülye lenne körben. Ha mindenki így tenne, nem is lennének balesetek :)

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.16. 16:26:49

@kezq1988: És a 4 ismerősből hány ment a megengedettnél gyorsabban a baleset idején? Mert a motoros balesetek nagy része a felelőtlen száguldozás miatt van!

Lacaca 2009.06.16. 16:31:06

@Secnir: A vicc rettentő eredeti, még senki nem is hallotta. kb 7-8 éve motorozok Budapesten, robogó, 400, 1000, 1000, 1000 lépcsőben, ahol az egyes ezresek között rendes lépések is voltak (98LE, 192LE, 184LE). Ezresen 2004 óta ülök. Tavaly volt egy balesetem, ahol a rendőrség úgy zárta le az ügyet, hogy teljesen vétlen voltam (szintén záró), meg idén volt ez az eset. Lehet, hogy nem tudok motorozni, de esni igen. Ezt "csak" 2x gyakoroltam ez idő alatt. Úgy tűnik, hogy itt sem én voltam a hibás, még a kommentelők többsége szerint sem, ami azért nem jellemző hozzáállás. Ehhez képest nem mindig töröm össze a motort, hanem egyszer sem törtem össze, ellenben 2x mások összetörték.
Egyébként hol állítottam, hogy nem tud vezetni. A kapcsolatunk annyi, hogy kijött elém, én neki mentem, félrehúzódott és másnap gyalogosan láttam, mert nem a kirakaton át jött be autóval, hanem az ajtón gyalog. Ebből nem tudtam lemérni, hogy tud-e vezetni, csak azt, hogy akkor, ott figyelmetlen volt.
Egyébként építő jellegű lett a hozzászólás.... :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.16. 16:31:26

Én már tudom, ki a hülye, de nem mondom meg.

Szerencse, hogy nem történt nagyobb baj, ilyen baleset végződhetett volna rosszabbul is. Az is egyre ritkább, hogy a balesetet okozó elismeri a hibáját.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.16. 16:32:49

@FlyByWire: Valóban nyitott szemmel kell motorozni, de autót vezetni, sőt gyalogosként közlekedni is. Csak sajnos néha még ez sem elég, van amikor még annál is nagyobb barom a másik fél!

kranführer 2009.06.16. 16:33:56

Üdv Lacaca!
Örülök hogy nem lett nagyobb bajod. Én pont amiatt fejeztem be a rendszeresen a városban motorozást hogy már lassan minden évben a Péterfyben kötök ki:-)) De országúton motorozok nem is keveset. Elvonási tüneteim voltak, próbáltam trike-ot is de az nem az igazi.

Kiccsákó: mivel jobbra kanyarodott a következő utcán azért ment a buszsávban. Szövegértés egyes.

borzash: akinek 1.5-nél nagyobb autója van, na az pazarló. (Egyébként mindenki döntse már el hogy mekkora autót, motort, hajót vesz, illetve mekkora mellű nőkkel ismerkedik:-)))

Üdv
kran

Laser11 2009.06.16. 16:34:07

hátja, én is kb. így jártam....megyek 50el kisvárosban, jobbra parkoló autók, a parasztja meg index nélkül kivágódik megfordulni...esélyem se volt, satufék--->kevés, motort lefektetem, kb. 5 centivel a kocsi oldala előtt álltam meg...a rohadék meg lelépett, sok paraszt autós, nem hiányzik ez nekem szal azóta marad a kocsi mint közlekedési eszköz.

ui. érdekes olvasni mennyi ökör irogat ide :)

Lacaca 2009.06.16. 16:34:32

@borzash: Nem feltétlenül kell, sőt, kihasználni sem lehet, max pályán lehet megközelíteni valamelyest a határait, de ha 125-össel lettem volna, akkor is hasonló a történet vége, maximum kevésbé horpad be a sárvédő, mert kisebb a tömeg.

Bejjja 2009.06.16. 16:34:57

Már megint egy KRESZ-t nem ismerő :-) @kiscsákó nézz utána, hogy ha buszsáv van, hogy kell jobbra kanyarodni :-)de segítek: kiteszed az indexet, kisorolsz a buszsávba, és befordulsz jobbra. Vagy szerelj szárnyakat az autódra

Aszi 2009.06.16. 16:42:11

Az rendben van, hogy nem láttad, hogy jön. De az nem tűnt fel, hogy nyílt a kocsisorban egy hézag?

Pilgram (törölt) 2009.06.16. 16:45:56

jobbulást, sajnos a hülyék ellen nincs mit tenni..és szerintem marhára nem fogod abbahagyni a motorzást, ez nem olyan, ez kábszer, te is tudod, és jobbulást is, a vasnak is.
egyébként pedig adjon nekem valaki választ arra, hogy a motorral megtett, egymilliárd km-e eső halálos balesetek száma Ausztriában miért 30(!), nálunk pedig miért 300(!!!)? Döbbenet, de komolyan. És úgy, hogy pl a bécsi autósok fele annyira jófejek a motorosokkal, mint a pestiek (ezt halál komolyan mondom, és igen, jól látjátok). Katasztrófa.

Circus 2009.06.16. 16:48:49

Nem lett semmi bajod, ez A lényeg.
Autós elismerte a felelősségét, ez is fontos.

Ha jól vettem ki a történetből (jártam arra néhányszor, de most nincs teljesen a fejemben a térkép), akkor záróvonalon kanyarodott be a T. autós kolléga, ugye? Tehát záróvonal átlépés, plusz tiltott helyen kanyarodás/megfordulás...

Ilyenkor jön ugye az, hogy nem készülhetsz arra, hogy valaki a KRESZ szabályokat áthágva az 'életedre tör' (gyk DIREKT idézőjel). Fentiekből és a példából kiindulva, ha valaki átlépi a szabályokat, akkor azzal szemben mindig annak van elsőbbsége, aki betartja azokat, azt hiszem egyetértünk.
Namost, csak eszembe jutott, bár nem szívesen téríteném el a vitát arra az ominózusra, hogy 130 kontra autópálya... :)))))
(üssetek!)

Aki meg itt a busszal példálózott, annak üzenem, hogy a busz cseppet nagyobb keresztmetszetű, jobban látszik messziről.

Örülök, hogy nem lett bajod :)

Circus 2009.06.16. 16:50:43

@FlyByWire:
"mintha mindenki vak és hülye lenne körben. Ha mindenki így tenne, nem is lennének balesetek :)"
Nem mintha - tényleg az.
Oszt mégis történik csúnyaság...
:)

Imbolygó Hollander 2009.06.16. 16:52:13

@Circus: "Namost, csak eszembe jutott, bár nem szívesen téríteném el a vitát arra az ominózusra, hogy 130 kontra autópálya.."

Ott nem elsöbbségadási probléma van..:)

schdl (törölt) 2009.06.16. 16:53:01

Én csak annyit mondok, amit a blog címe is: AUTÓZZ :D

Lacaca 2009.06.16. 16:55:02

@Aszi: rövid válaszom: nem
hosszabb verzió: eszembe se jutott, hogy jöhet valaki a zárón keresztül látszólag zárt kocsioszlopon át, ráadásul a figyelmemet inkább az út minősége kötötte le. Egyébként meg bárhol lehet 2,5 m távolság 2 álló kocsi között, az nem ok arra, hogy valaki ott átguruljon, ráadásul körültekintés nélkül. Nem tudom, hogy mi lett volna, ha egy mixer jön stabil 50nel helyettem.... mert ugye láttunk már sok mindent busz sávban.

Egyébként mielőtt bárki szentté avatna, elő fordultam motorral rendszeresen busz sávban. Bármilyen hihetetlen, én sem fogok beállni a dugóba 30 fokban, beöltözve, 100 fölötti hűtővízzel küzdő motorral. Aki ezt elvárja az még nem ült motoron ilyen körülmények között. Nem tarom fel se a buszokat, se a taxikat, ráadásul a hírekkel ellentétben a rendőrök is elnézőek, ha az ember kulturáltan oldja meg. Ettől még nem kell senkit megpróbálni kivégezni.

kezq1988 2009.06.16. 16:55:31

@metal: egyikük lakott területen kívűl,másik autópályán halt meg.ahol azért lehet menni.
nem tudom mennyire lépték át a sebességhatárt
és azt sem tudom,hogy ki(k) volt hibáz(tak)ott.
meghaltak,ennyi.ettől kezdve semmi értelme azon rágódni,hogy mennyivel mentek.

.Adrián. 2009.06.16. 17:26:35

Ehhez a poszthoz nem teljesen passzol, de illetve egy kicsit megis:

Open Stage - Letörtétek a tükrünköt

www.youtube.com/watch?v=cOFG29nzNfY

meggy! · http://pcplacc.blog.hu/ 2009.06.16. 17:52:24

Boldog születésnapot akkor, újra :)

lajafix 2009.06.16. 17:59:25

Gratulálok az 5 hónapos gyerekedhez, mire 5 éves lesz megint viszketni fog a markod a motorért. Tapasztalat...

NickFry 2009.06.16. 18:03:34

Én úgy szoktam motorozni, hogy minden autósról csak annyit feltételezek, hogy el akar ütni. Amúgy vegyél valami hangosabb kipufogót, és vmi szinesebb motort/ruhát.

Trencsák 2009.06.16. 18:09:07

Volt egy kollégám a CÉG-nél, aki minden céges és saját kocsiját összetörte évente 1-2 alkalommal úgy, hogy sosem Ő volt a hibás. Egyszer megesett, hogy véletlenül az Őáltala vezetett autó mögé vezérelt a sorsom az autómmal. Pár perc alatt annyi veszélyhelyzetnek voltam szemtanúja, hogy az másnak családostól elég egy egész éltre. Mindezt úgy követte el, hogy a KRESZ szerint nem volt hibás!!! Vannak akik vonzzák a bajt a töketlen közlekedésükkel, amit a közlekedőtársak előbb-utóbb büntetnek. Járj busszal, villamossal, metróval, stb. csak NE VEZESS GÉPJÁRMŰVET!

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.16. 18:10:13

@kezq1988: Már hogyne lenne értelme rajta rágódni! Nem mindegy, hogy valaki azért hal meg, mert ő a hülye, vagy azért, mert más!

Lacaca 2009.06.16. 18:12:41

@NickFry: :) A tavalyi esetnél ZX-10 nyitott Micron rendszer, és refi, de nem nézett sehova, csak elkezdte a megfordulást, most gyári rendszer, refi, de nem nézett be a buszsávba. A sisak ugyan az, ( www.revzilla.com/product/arai-rx7-corsair-haga-gp-helmet#activate_zoom ), akkor Kawasaki zöld-fekete szövet dzseki, most Honda piros-fekete.

Lacaca 2009.06.16. 18:22:24

@Trencsák: 7 év alatt volt 2 nem saját hibás balesetem, kb 50-60e km-rel a hátam mögött, aminek jelentős részét Bp-en futottam, autóval 14 év alatt 2 koccanás, és egy lesodródás. Nem lehetne, hogy mégis néha kicsit vezethessek?

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.16. 18:22:29

@Lacaca: Miért használtál refit lakott területen belül, ráadásul a képek szerint nappal?

JGabor · http://segitazautoszerelo.hu/ 2009.06.16. 18:23:36

Azért öröm az ürömben, hogy a te leírásod szerint is meglepően korrektek voltak az autóban ülők. Én még gyerekkoromban jártam úgy,hogy biciklivel a zebrán(!) akadtam össze egy autóssal. Ő meg se állt, engem a járókelők vittek a balesetire:( Ilyen is van.

Lacaca 2009.06.16. 18:23:55

@lajafix: Köszi! :)

Lacaca 2009.06.16. 18:28:35

@metal: A képek 2 illetve 5 nappal később készültek, de valóban nappal esett a dolog, és azért használtam refit, hogy azok az autósok akik legalább rápillantanak a tükörre nagyobb eséllyel vegyenek észre. Ide kevés volt...

Vincenzo90 2009.06.16. 18:28:37

Minek autó, meg ezres motor városon belűl? Bicikli, gyaloglás, robogó, bkv! Szennyezi a környezetet, sehova nem jutsz el gyorsabban a tömeg miatt, úgysem tudsz normálisan parkolni, és még pazarolsz is. Én simán betiltanám a városon belűli személygépkocsi használatot. Az 1000 köbcentis motort szintúgy. Mi a faxnak? Úgyse tudod kihasználni Pesten belűl.

2009.06.16. 18:28:45

@Bejjja: volt buszsofőr ismerősnek olyan esete, hogy a hülye eléfordult a hetesnek.. és persze nem ismerte el.. de annyira nem, hogy bíróság lett belőle..

ha jól olvasom, akkor a vétkes is takarásból indult neki a nagy kalandnak.. azért gonoszságból, de megnéztem volna hogy egy busz mit okosított volna az autóból.. :)

Marcellusca 2009.06.16. 18:32:24

@Vincenzo90: Ültél már egyáltalán autóban/motoron?

Lacaca 2009.06.16. 18:33:59

@Vincenzo90: Azért kell a városon belül, mert ott tárolom, és onnan tudok kijutni városon kívülre, meg a Hungaroringre. :)

janper 2009.06.16. 18:36:31

@Vincenzo90: a robogo mitol jobb, mint mondjuk egy hatszazas motor?
- ugyanolyan szeles
- kevesbe stabil (nem tudod a labad koze fogni a tankot)
- nincs motorfeked
- nincs rendes futomu
- mindkettovel mehetsz 130-al

blaiser 2009.06.16. 18:48:53


Azert az fura, hogy a motoros uriember egyszer sem hibaztatja magat. Egy dolog hogy mindketszer az autosok hibaztak, kozlekedni ugy kell, hogy az ember minden eshetosegre felkeszul, meg arra is hogy valaki szabalytalankodik. Kvazi allo kocsisor tipikus veszelyfaktor, astras ket sav kozott a szaggatott vonalon szinten (nyilvan keszul valamire), szoval szvsz tamogatom a motoros palyafutas befejezeset mielott tenyleg nagyobb baj lenne. Remelem nem Hummer-t vesz a kollega motor helyett.

cso zsi 2009.06.16. 18:51:56

@NickFry: Megb...hatod a hangos kipufogódat, az csak mellette, és mögötte hangos. De ott nagyon. Az nappal is környezetszennyezés, éjjel 11-kor a Váci úton meg kifejezetten aljasság.

@Vincenzo90: A robogó, meg a bkv ugyanúgy szennyez, ill. ezek még jobban, mint a modernebb autók.
15-25 évesen lehet a bringa életforma, de család mellett (már 1 gyereknél is) felvet bizonyos problémákat.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.16. 18:56:57

@blaiser: Igen, közlekedni úgy kell(ene), hogy minden eshetőségre felkészülj, de azért kíváncsi lennék, hogy egy ilyen helyzetben hogyan lehet elkerülni a balesetet, pláne motorral.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.16. 18:57:51

@cso zsi: A BKV nem szennyez jobban! Egy busz természetesen jobban füstöl, mint egy autó, de a buszon 30-40 utas simán szállítható vele! Viszont ahhoz, hogy alternatíva legyen az autóval szemben, jóval minőségibb szolgáltatást kellene nyújtani, valamivel olcsóbban.

Lacaca 2009.06.16. 18:59:08

@blaiser: Segítek, hogy világosabb legyen, ha már nem sikerült értelmezni.
2. eset: Álló kocsisor záróvonal mellett + valaki, aki leszarja a zárót + valaki, aki segíti a manővert + padlógázzal megpróbál keresztül menni a külső sávon. Igen hibáztam, mert nem volt hangos a kipu, mert refivel mentem, mert ezres volt a motor, meg csak, mert köcsög motoros vagyok.

1. eset: Astra parkol a külső sávban, előtte, mögötte közvetlenül szintén parkolnak. Én haladok a belsőben, Astrás minden előzetes jelzés nélkül, minden bizonnyal körültekintés nélkül, álló helyből megfordul a zárón pont amikor mellé érek. Igen hibáztam, mert refivel mentem, hangos volt a kipufogó, nem szálltam le megnézni, hogy ül-e valaki az autóban, ezres volt a motor, és különben is köcsög motoros vagyok.

Remélem segítettem

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.16. 18:59:25

@blaiser: Minden eshetőségre nem lehet felkészülni, csak a legtöbbre! Mondjuk az érdekes a leírásban, hogy jobbra akart fordulni az elágazásban, tehát nagyon gyorsan nem mehetett, mégsem tudott megállni.

blaiser 2009.06.16. 19:14:19

@Lacaca: en sem allitom, hogy _mindent_ ki lehet vedeni. Csak egy szempontot vetettem fel, hahta valkainek hasznara valik. A szerzo maga is emliti, hogy szar volt az ut, valszeg ez is elvonta a figyelmet. Kocsisor mellett haladva eszben kell tartani, hogy robogos, bringas, gyalogos barmikor felbukkanhat. En sokszor meg fel is allok a nyeregben, hgoy jobban lassam.

Az az asztras is asztras legyen a talpan aki "allo helyzetbol" megfordul. Nem rakta ki az indexet es akkor mi van? Ki doglik bele TE vagy o? A motorozas pont az a szakma ahol nincsenek kifogasok, ha tolokocsiba kerulsz hidde k.vara nem fog vigasztalni, hogy nem te voltal a hibas. Az nem derult ki a leirasodbol, hogy ezt felfograd volna. De azt mar vagy hatszor sikerult leirni, hogy ezres volt a motorod...

Zsola777 2009.06.16. 19:19:16

A motorosok mindig is sérülékenyebb résztvevői a forgalomnak, ezt mindenki tudja. Ha szabályosan közlekedik, de éppen autóval, akkor más lenne a poszt, nem lennének anyázók sem.
Miért gondoljuk azt, hogy egy motoros tapló módon közlekedik? Sok a negatív példa, de nap mint nap látok korrekt motorosokat - olyat is, aki már unja megköszönni, hogy segítik :)
Lacaca, azért örülök, hogy ennyival megúsztad, és a szabálytalankodók elismerték, happy end lett.
@...::: Flúgos Kamionos :::...: (4) A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.
Ez nem a "minden eshetőség" - arra nem kell számítania, hogy valaki a zárón keresztezi az útját. (Jójó, nem kötekszem, mert mindjárt tudod, ki a hülye :))

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.16. 19:24:38

@Zsola777: HÁt, nemtudom, de a záróvonalon át kanyarodó autós nem éppen azok közé tartozik, amelyekre számítani kell. Lehet rá számítani, de kevés embernek jut eszébe, hogy pont most, pont ott... Meghát a posztoló épp lekanyarodáshoz készült, az is sok figyelmet igényel, szóval megértem, hogy későn vette észre az autót.

Matrix_ 2009.06.16. 19:29:30

Lacaca! Egy baráti seggberúgás amiért a kis Tökös ellenére kockáztatsz! Tessék otthon maradni és játszani vele! ha meg közlekedni kell akkor szedd elő a szolgálati KrAZ-t! Szerencse hogy nagyobb baj nem történt.

blaiser 2009.06.16. 19:29:59

@Zsola777: nem nekem szolt de ezzel nem tudok egyeterteni. Ha egyszer tudjuk, hogy belvarosi fogralomban, dugoban, kocsisorok kozott sokan laviroznak gyalog, bringaval vagy akarmivel, akkor igenis fel kell keszulni ezek felbukkanasara, meg akkor is ha azok szabalytalanok. Nincs olyan, hoyg artatlan, a refi meg hangos kipu meg bullshit, nem elovigyazatossag. Kipu kulonosen nagy baromsag, hiszen leginkabb csak azutan hallani, hogy a motoros elhaladt...

Zsola777 2009.06.16. 19:38:53

@blaiser: persze, ez függ a forgalomtól - de arra Lacacának nem kellett számítania, hogy a záróvonalon keresztül vágnak elé (bizalmi elv).

nanogyo 2009.06.16. 19:40:38

@kranführer:
"akinek 1.5-nél nagyobb autója van, na az pazarló. (Egyébként mindenki döntse már el hogy mekkora autót, motort, hajót vesz, illetve mekkora mellű nőkkel ismerkedik:-)))"

Nem igazán. Nekem 2 literes autóm van, azért, mert két kiskorút fuvarozok nap mint nap, összesen olyan 100-110 km-t és valahogy bírnám, ha nem csuknának össze velük együtt, mint egy konzervdobozt. Vagy legalább túlélnénk az összecsukást. Ezt pedig kis autóval nehéz. Manapság pláne. És szóba nem jön a pazarlás. Amúgy város+országúton együtt hétköznap 8-9 literrel járok, szal annyira nem is pazarlás, ugye??? :))) Igen, ehhez lóerő is van, vele jár, de nem ez a lényeg. Persze hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem esik jól, ha szükség esetén ugranak a pacik, de a körúton nem bőgetem a verdát.

Amúgy huszonéves a jogsim és egy eset kivételével nem volt komolyabb balesetem, de akkor se sérült senki, csak az autó lett kissé...hm... Az meg jelentkezzen nálam, akinek koccanása sosem volt 24 év alatt Budapesten.

Viszont a motorosok tényleg vigyázhatnának jobban. Magukra is meg másokra is. Korántsincs mindig igazuk, ön- és közveszélyesek bírnak lenni, ráadásul elég tuskók is, de sztem nagyon mindegy is, h igazuk van-e vagy sem, hibásak-e vagy sem - mér, akkor föltámadnak???

Ja és nem nézem a nők mellét - nem érdekel a téma! :)))

Zsola777 2009.06.16. 19:46:11

@nanogyo: az autó biztonsága és a lóereje nincs arányban egymással, a régi erős autók összecsuklanak egy ütközésnél (nekem is ilyen van), az új kicsik pedig igen sokat kibírnak.
Csak azt nem értem, miért kell városba terepjáró, amikor a földúton is elmegy szinte mindegyik autó. De ez már OFF.

lolperec 2009.06.16. 19:48:17

gondolom kettővel érkeztél a lámpához.. :D
általában akkor állnak ki a motorok elsőkerékre.. :)

nem a motort kell eltenni, hanem a józan eszünket elővenni..
mondja a kis robogós.. :D

nanogyo 2009.06.16. 19:54:39

@Zsola777:
De ki beszélt terepjáróról? Vagy régi, öreg autóról?
Amúgy ez sem igaz: nem mindegy, h mi az a régi, öreg. Egy 20 éves 900-as Saabban nagyon is meg lehet bízni! Jobban, mint a mai kicsikben. Minden szempontból.

2009.06.16. 20:08:28

Leszoktam a gyaloglásról kéccer majdnem elütöttek.......:D

blaiser 2009.06.16. 20:10:31

@Zsola777: bizalmi elv jo dolog, lehet ra hivatkozni a birosagon, de szvsz ez rajta nem segit amikor a tolokocsibol szurcsoli a limonadet.

Amuyg meg kepzeljuk mar el azt az asztrat ami "allo helyzetbol megfordul" de ugy, hogy egyszeribencsak ott terem a semmibol. Nagy gaz, fustolo gumik, ropogo feltengelelyek, kaszni dol, mint allat... tenyleg eletszeru...

Hulyek vannak, le kell tudni reagalni. Hogy motoron nem lehet elrantani a kormanyt? Dehogynem, csak sokkal tobbet gyakorolni!

En csak azt remelem, hogy nem az oteves kisfiam lesz a kovetkezo szabalytalankodo, akit Lacaca majd a bizlami elv fenyeben elgazol. Nem mondom, hogy o volt a hibas, de nekem furcsa, hogy onkritikanak a nyomat sem latni a ket poszt kozul egyikben sem.

pothia 2009.06.16. 20:43:59

Te jó ég.. Ennyi gyökér,fontoskodó elmeroggyant barmot egy rakásra.
Mi a faszért kell folyton kötekedni,fontoskodó,okoskodó hülyegyerekek????
Mert a motoros a hibás,mert
1: nem látja a jövőt
2: nem tud azonnal,egy szempillantás allatt megállni
3:nem 5 km/h-val közlekedik a nap 24órájában
4:motort mert venni.

Értsétek már meg egyszer és mindenkorra,hogy ha az autós kicsit figyelmetlen,és koccan egyet neki semmi baja nem lesz,mig a mocis ott halhat meg.
És erre a problémára nem az a megoldás,hogy minden motoros hülye köcsög. Különben is minek vett motort? Dögöljön meg mihamarább.
És az sem,hogy elvtelenül véditek a vezetni nem tudó,tehetségtelen vasárnapi sofőrt,hanem,hogy gondolkozni keztdtek

terrormaci 2009.06.16. 20:45:21

@Lacaca: miért nem ugrattál át a motorháztetőn, mint knájtrájderben? Ott ilyen helyzetben átugrat a motoros, aztán mindenki sóhajt, hogy "ezdefaszavolt" és minden megy tovább.

blaiser 2009.06.16. 21:22:02

@pothia: pontosan arrol beszelk hulyegyerek amirol Te is. Lacaca-nak egy eselye van a tulelesre, ha magaban keresi a hibat elsosorban. Vagy talan Rossi-t is Lacaca tanitotta motorozni? SZerintem van hova fejlodnie, csak nem hajlando beismerni, mert mast hibaztatni mindig konnyebb. Reszemrol ennyi, majd viszek neked madartejet az ITO-ra ha tuleled aztan majd elmondhatod ki volt a hibas.

Lacaca 2009.06.16. 21:30:30

@blaiser: Most tényleg nekem magyarázod, hogy mit írt a szerző? Nagy vagy!

Az Astrához elmagyarázom még lassabban.
Áll a külső sávban egy autó. Jön a motor a belsőben. Abban a pillanatban amikor a motoros az autó mellé ér, az autó irányjelző nélkül elindul. A motor és az autó között az oldaltávolság legyen 1,4 m. Az autó fordulás közben meglöki oldalról a motort. Ez annyira életszerűtlen?

Önkritikát most gyakoroljanak a funkcionális analfabéták. Egyébként korábban leírtam, hogy mi mindenért vagyok hibás. Vagyis nem én, hanem a szerző. :)

@lolperec: Életemben nem egykerekeztem és stoppieból is ez volt az első. Vannak streetfighter ismerőseim, sokat néztem a gyakorlatokat. 10-ről is tudnak első keréken gurulni. Kell hozzá valamennyi lendület, de a mutatvány függ a fékhatástól is. Tiszta fizika.
2ról, lehet, hogy senki sem tud, de nem is írtam 2-t. Nem néztem az órát, nem életszerű, hogy az ember azt bámulja. Érzi az ember, hogy milyen tempóval tud kanyarodni az adott körülmények között. Itt hirtelen megváltoztak a körülmények.

Lacaca 2009.06.16. 21:32:32

@blaiser: Rossihoz képest mindenkinek van hova fejlődnie. Miből mérted le a képességeimet?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.16. 21:33:19

@Lacaca: Hagyjad, szerintük úgyis mindig a motoros a hibás...

ZsoltK 2009.06.16. 21:33:26

@blaiser: erre mondják azt, hogy hülye vagy csak nem forogsz ;)
Elsőre én is valami ilyet írtam volna, mert pont ez az a helyzet, amit az esetek 99%-ban el lehet kerülni normális városi tempó mellett. Magában a posztban nem volt világos, ott még úgy értettem, hogy a vele egy irányba haladók közül vágott ki valaki. Sok ilyenem volt már motoron, de sosem volt belőle gond, mert pont az ilyen kereszteződéseknél eleve arra készülve megyek, hogy jönnek: inkább jobbra húzódva, kicsit lassítva.
Aztán kiderült, hogy nem is ez történt, hanem szemből az autók között jött át valaki. Pláne, még egyszerűbb helyzet, mert ilyenkor az autók között látszik egy 2.5 – 3 méteres folytonossági hiány amiből már sejteni lehet, hogy valaki jön. Megint csak elkerülhető helyzet kellő körültekintéssel. De!
Lacaca leírta, hogy volt előtte egy kisteher (gondolom dobozos) ami takarta a forgalmat, ergó esélye sem volt meglátni szegénynek mert sem az autóst, sem a folytonossági hiányt, se semmit nem látott. Mi maradt neki: a bizalmi elv amit te emlegetsz. Nem jött be.

Amikor autósunk megjelent, akkor egyetlen esélye maradt volna, hátsóval keresztben eltolni a gépet és még az autós jobb oldalán megpróbálni befordulni az utcába. De ez már a Knigt Rider kategória, nem is szokott sikerülni. Nagyjából nem is várható el senkitől, hogy ezt meg tudja csinálni. (Bár aki gyerekkorában a kontrás bringával farolva húzta a 20 – 30 méteres gumicsíkot az meg fogja tudni csinálni határhelyzetben, de ez mellékszál)

Lacaca sehol nem írta, hogy gyorsan ment. A motor sérülései alapján nem is. Az autó sérülései alapján sem. Valóban, hülyék tényleg vannak, de van olyan helyzet amit nem lehet lereagálni. Csökkentetni lehet a sérülés mértékét, de elkerülhetetlen a baleset. Gondolkozz picit: ha minden helyzet lereagálható lenne, nem lenne baleset ;)

Másfelől, ötéves kisfiad. Ha a porontyot nem tanítod meg arra, hogy nem rohanunk keresztül az úttesten ahol nekünk tetszik, akkor jó esélye van arra, hogy kivasalják. Életszerű példa: gurulok 30-al egy egyirányú belvárosi utcában, középre húzódva. Jobbra három dobozos kisteher egymás után. Kis csávó élete legjobb sprintjével megindul keresztben tőlem 6 méterre a két távolabbi dobozos közötti résen kilőve.

Nem valós az eset, de kis fizikai - matematikai tudással meg fogod tudni válaszolni mi lesz a végeredmény. Arra is tudsz majd választ adni, hogy védhető volt-e a helyzet, vagy sem? (Segítség féktáv, reakcióidő) Arra is tudsz majd választ adni, hogy kellő körültekintéssel jártam-e el, vagy sem (30 km/h 50-es megengedettnél, középre húzódás).

Természetesen ha a válaszaid tagadóak, akkor megelőlegezem neked a hülye barom jelzőt. Ha igenlőek, akkor értelmes lény vagy, csak néha keveset gondolkozol ;)

Lacaca 2009.06.16. 21:37:36

@terrormaci: nem találtam a turbo boost gombot :)

kranführer 2009.06.16. 22:05:41

@nanogyo: Lécci nézd meg hogy mire írtam ezt a hülyeséget.
Ui: (Nézd a melleket)

nanogyo 2009.06.16. 22:08:33

@kranführer:
Hüüüüűűűű, nem tudok választani! :))))))))

nanogyo 2009.06.16. 22:22:00

@kranführer:
Na jó, viccen kívül: amit a zárójelben írtál, azzal teljesen egyetértek. De azzal egyáltalán nem, h akinek 1,5-nél nagyobb autója van, az pazarló. Nem. Csak szeretne nagyobb biztonságot magának meg a családjának. Ennyi. És nem szempont a pazarlás, nem szempont a lóerő, nem szempont semmi más. Az viszont szükségszerűség, h ha endes méretű a vas, akkor nagyobb a liter is meg nagyobb a lóerő is. Mert különben mi a szösz mozdítaná meg a mázsákat? És mennyit is fogyasztana, ha nem lennének megfelelőek az arányok? Nemtom, melyik korosztály vagy, de ha elmúltál 35, akkor kell emlékezned arra a Ford Scorpio sorozatra, amit Németországra gyártottak és AZ az autó létezett 2 liter alatt is, ha jól emlékszem 1,6-osban... Nem árulom el, mekkora fogyasztással... És milyen életveszélyesen lomha volt...
Szóval itt pontosan az volt a pazarló, ha kicsi volt a motor. A 2,8-as V6 változattal simán lehetett közlekedni emberi fogyasztással. (Olyanom volt, imádtam... Krőzus viszont nem voltam, benzinkutam se volt.) Ja, és akkor már az egy öreg autó volt: 10 évesen lett az enyém! :)))) De azért..

Csontos Szigfrid 2009.06.16. 23:04:10

Igazad van. Ne motorozz tovább. Ennek a két balesetnek oka van, ne kísértsd a sorsot.

Egy jóbarátom egy súlyos baleset után ismét motorra ült. Megint összetört ő is és a motor is. Egyik esetben sem volt hibás. Másodjára belátta, a motor nem az ő közlekedési eszköze.
2 totálkáros motor után nem is lenne pénze újra. Alig tudott nullára kijönni a hitelekből.
Sajnos csavarozott térddel, és valami vassal a lábszárában él élete végéig.

blaiser 2009.06.17. 04:13:13

@ZsoltK: A hulyezest egyebkent nem en kezdtem, elnezest, a celom az volt, hogy kulturaltan vitatkozzunk.

Biztos nem fogalmazok jol, de en egyaltalan nem a konkret esetrol beszelek, illetve nem csak arrol.

Valszeg Rossi sem tudta volna elkerulni az utkozest. Valszeg Lacaca kurva jo motoros, beke van.

Az en problemam inkabb filozofiai jellegu. Lacaca tul akar elni? Igen, felteszem. Hulyek vannak/lesznek az utakon? Sorry, de lesznek mindig is. Tud ez ellen tenni Lacaca? Ketlem. A tuleles erdekeben mit tud tenni? Igyekszik fejlodni.

En csak ennyit mondok, tanulni _mindig_mindenbol_ lehet, kerdezd meg Rossi-t, szerinte o maga tudna-e meg fejlodni.

Arrol posztolni, hogy ket hulye autos elgazolt es nem en voltam a hibas tok felesleges, evolucios szempontbol nem eletkepes. Az erdekes az lenne, hogy Lacaca mit tanult az esetbol, abbol talan mi is okulhatnank.

Utalni fogsz, de kisteher, ami takarja a forgalmat elottem: bullshit. Nem muszaly ratapadni. Az ITO-n meg magyarazhatja majd a noverkenek, mikor egy fel percre kihuzza a gegtubust, hogy dehat nem lattam. Mindig mindenbol lehet tanulni.

Amugy meg en is motorozok ha csak tehetem, ha valaki ugy erezne az autosokat vedem az rossz haznal kopogtat.

Lacaca 2009.06.17. 05:59:40

@blaiser: "kisteher, ami takarja a forgalmat elottem: bullshit. Nem muszaly ratapadni. "
A posztot egyébként olvastad? Mert akkor gáz van...

kranführer 2009.06.17. 06:52:01

@nanogyo: Csak nem olvastál vissza hogy mire írtam. Aszonta egy kiccsákó hogy ezres motor meg minek. Az ilyen járjon csinkecsentóval, meg Babettával és dugja Paris Hilton.... szerű barátnőjét. Nekünk így negyven felé, köbcenti, lóerő és csöcsök kellenek:-)))

Lacaca 2009.06.17. 07:23:54

@kranführer: Trium Rocket III meg minek? Goldwing minek? :)

Lacaca 2009.06.17. 07:26:23

Ez több, mint 1000? sportmotor.hu/motoros_videok/other/v8-muscle-bike-700le-27719

kranführer 2009.06.17. 07:34:13

Amerika a végtelen hülyeségek hazája. Meg a motoromé...:-)))

ZsoltK 2009.06.17. 08:03:47

@blaiser: Isten látja lelkem, nem válaszolnék, mert maximálisan egyet értünk. Az evolúciós kérdést meg értelme nem sok feszegetni, bármely világnézet szerint kívül esik képességeink határán: nem tudjuk megválaszolni. Ezért nem is válaszoltam volna, hiszen egyet értünk, de van egy mondatod ami azért mégiscsak írásra késztetett.

Írod: "Utalni fogsz, de kisteher, ami takarja a forgalmat elottem: bullshit. Nem muszaly ratapadni."

Lacaca írja: "Nem lett volna gond, ha csak személyautók lettek volna a belsőben, mert akkor átláttam volna fölöttük, de volt kisteherautó is, ami nekem takarta őt, neki meg engem."

Elég egyértelmű, hogy a kisteher amire Lacaca rátapadt, a kocsisorban állt és takarta a kilátást. Ő meg a buszsávban. Hogy a kisfaszomba tudott akkor rátapadni?

Ezek után az lenne nekem a táncsom, hogy ha értelmes vitát akarsz folytatni - ami egyébként tényleg látszik és érezhető a szándék - akkor a vitapartnereid hozzászólásait olvasd el és az alapján próbálj meg válaszolni. Könnyebb lesz az életed :)

Lacaca 2009.06.17. 08:13:30

@ZsoltK: meg a postot... hogy világos legyen, hogy ki a szerző, ki a kommentelő, nem lehet-e, hogy ugyan az a 2 személy....

Lacaca 2009.06.17. 08:22:51

@ZsoltK: Az evolúcióhoz csak annyit, hogy 6 év problémamentes városi motorozás után, volt 1 balesetem, amit ma sem tudnék kivédeni, lehet, hogy Rossi igen, de ezen nem tudok változtatni. Az azért hozzátartozik, hogy 2 héttel később részt vettem egy vezetéstechnikai képzésen, nem a baleset hatására, mert már előtte regisztráltam.
Eltelt egy újabb év problémamentesen, ismét baleset. Az autós kérdés nélkül elismerte, hogy övé a balhé, nem volt egy másodpercig sem vita. Rossi biztos megint kivédte volna, meg Májköl Nájt is, én nem. Ekkor azt mondtam/írtam is, hogy leteszem a motort, sőt meg se vettem volna, de a vásárlás után néhány héttel derült ki, hogy a feleségem teherbe esett. Megtörtén a baj, a gyerek fontosabb, motorozás ismeretlen időre felfüggesztve. Mi a fszt kellene még tennem, hogy ne kelljen egy 5 éves gyerek haláláért előre felelnem?
Lehet, hogy ez kevés a megbánáshoz. Ettől függetlenül még akkor is úgy gondolom, ha funkcionális analfabéta barátunk nem ért egyet, hogy vétlen voltam, van aki ki tudta volna védeni, mindent megtettem, tőlem ennyi fért bele, a rutinomat meg igazolja a balesetmentes 6 év motorral. Aki meg nem használ irányjelzőt, nem használ tükröt, árkon-bokron keresztül meg és még csak szét sem néz, az ne motorral találkozzon, hanem fékhibás Kamazzal.

Ferenczhalmi Ferdinánd 2009.06.17. 08:22:56

itt mindenki lacaca faszát szopja úgy látom

bikila 2009.06.17. 08:39:42

@Ferenczhalmi Ferdinánd: Végszóra megérkezett a kultúra is... :)

ZsoltK 2009.06.17. 09:54:19

@Lacaca: Én nem kérdőjeleztem ezt meg. Nekem fölösleges bizonyítgatni, a motorosok 99%-a nem tud egy ilyet kivédeni.

Magát a kérdés feltevését vontam kétségbe. Jelesül: értelmes-e evolúcióról beszélni abban az értelemben ahogy itt használják a kommentelők? Erre írtam, hogy nem, mert egyetlen világnézet sem képes a feladattal megbirkózni. Kívül van az emberi felfogó képesség határain tehát elméleteket lehet gyártani, de ez sem az a hely, ahol messzemenő filozófiai vitákba érdemes lenne belekezdeni.

Lacaca 2009.06.17. 10:38:28

@ZsoltK: Legyen az, hogy csak az motorozhat, aki jobb, mint Rossi, de autót meg csak az vezethet, aki jobb, mint Sumi, Button, vagy Hamilton. :)

ZsoltK 2009.06.17. 11:12:43

@Lacaca: Leszarom :) Ma 100 méteren belül 3 helyzetet védtem ki. Egyben abszolút vétlen voltam, egyben abszolút ludas - meg is köszöntem - egyben pedig 50 - 50. És? Mentem tovább és közben kicsit visszavettem. Nem vagyok Rossi, de a többiek sem Button. Egyébként az sem segít.

Igyekszem nem keresni a helyzetet, de ha megtalál nem anyázok, hanem igyekszem elkerülni. Ha sikerül, boldog vagyok mert mehetek tovább. Ha nem, akkor meg a lehetőségekhez képest emberi módon kezelem. Mindenki hibázik, én is, te is. Még a kommentelők is :D

Van akivel lehet normálisan kezelni a helyzetet, van akivel nem. That's life.

Lacaca 2009.06.17. 11:15:34

@ZsoltK: Rosszul látod! Én hibázok, Te is, de a kommentelők nem!

Boxeres 2009.06.17. 11:16:28

Szia Laci!

Már megint mákod volt. Jó dolog ez az apaság,mi? Már más is vigyáz Rád.

Viszont attól, hogy esetleg más motorra ülsz még nem igazán biztos, hogy nem "lőnek le" még 1x.
Ülj csak szépen az autódban és csak hétvégén motorozz kellemes kis túrákon de csakis higgadt barátokkal! :-)

blaiser 2009.06.17. 13:35:56

@Lacaca: annyi a stiluserzeked, mint egy mogyoronak baratom. Igaz a kommentben amiben azt irtam "a szerzo" neked cimeztem, de egy komment nem privat level, masnak is szol nem csak neked. Szevasz

Lacaca 2009.06.17. 13:40:15

@blaiser: mogyoró!
"blaiser 2009.06.16. 19:14:19
@Lacaca: en sem allitom, hogy _mindent_ ki lehet vedeni. Csak egy szempontot vetettem fel, hahta valkainek hasznara valik. A szerzo maga is emliti, hogy szar volt az ut, valszeg ez is elvonta a figyelmet."

Nekem próbáltad elmagyarázni, hogy mit említ a szerző. Ezen nincs mit magyarázni.

blaiser 2009.06.17. 13:40:39

@ZsoltK: hidd el, vannak emberek akik nagyon jol elboldogulnak az evolucioelmelettel, de hogy jon ide, okostojas?

Sajnos vitatkozni csak vitapartnerekkel lehet. Ahhoz olvasni es ervelni is tudni kell.

Utoljara irom le, nem arrol beszelek ebben az esetben ki volt a hibas, biztosan nem Lacaca. De a sracnak fogalma sincs legkozelebb hogyan kerulhetne el hasonlo esetet, meg csak otlete sincs. Ott volt, atelte es annyi jon le neki belole, hogy "kiutettek alolam".

Magyarul egy hulye f@sz, en meg foloslegesen olvastam el ket posztjat. Kosz a semmit es tovabbi problemamentes kozlekedest.

Lacaca 2009.06.17. 14:12:35

@blaiser: fölöslegesen elolvastad, és azóta nem szakadsz le a posztról, mellesleg értelmezni nem sikerült, csak olvasni. Az evolúciót meg épp te hoztad szóba.

"Sajnos vitatkozni csak vitapartnerekkel lehet. Ahhoz olvasni es ervelni is tudni kell."

Vicces ezt tőled olvasni. Szerinted melyikben jeleskedsz? Olvasásban, vagy érvelésben?

Lacaca 2009.06.17. 14:14:08

Egyébként meg Silent a fasz, mert én sehol nem írtam olyat, hogy kiütötték alólam, ezt a címet Ő adta, de nem akarlak még jobban összekeverni, mert az eddigi szereplőket se sikerült különválasztani :)

LaMeRick 2009.06.17. 14:44:10

@Lacaca: Ha Már úgy sem motorozol többet a sisakodat szívesen átvenném:)

Nem baj, ha karcos, majd megszokom.

ArmandoBertolucci · http://nincsszabaly.blog.hu 2009.06.17. 14:59:26

Motoros kollegának részvétem.

Viszont a képen szerintem bal első sárvédőt látunk, nem jobbot.

Lacaca 2009.06.17. 17:51:03

@ArmandoBertolucci: ha szembe állunk, akkor bal :)

@LaMeRick: Leadom a biztosítónak, a sérülései nem látványosak, de elég csúnyát ütött a szélvédőn, elég mélyen végig is szántotta, félő, hogy a héjszerkezet nem 100%-os.

armante 2009.06.18. 00:41:22

Azért nem a motorosok a hunyók mindig!! Sajnos a sajtóban nem jelenik meg ha egy motorost elcsapnak. Viszont ha hibázól másnap főcímen vagy!!!....Arról nem beszélnek,hogy személygéjárművel évente 900-an halnak meg,de a kb 80 motor balestről FŐCÍMEN FIRKÁSZNAK!!!....

Lacaca 2009.06.18. 06:02:41

@armante: Nocsak-nocsak!
Azt se felejtsük el, hogy az is főcím, ha Józsi bácsi a Babettával a kocsmából hazafelé zakózik, persze úgy előadva, hogy a 73 éves S. József ittas állapotban motorbalesetet szenvedett...

Krisi 2009.06.18. 21:22:35

Nnna, pár hónap autózz!blog kihagyás után újra idetévedtem, és örömmel konstatálom, hogy semmi sem változott: ha a post írója motorral közlekedik, akkor csakis ő lehet a hibás :)

1: az, hogy hány lóerős motor, az mindkét esetben lényegtelen, akár Babettával is lehetett volna Lacaca, akkor is elütik. Max annyi, hogy egy literes szpídgépnek komoly fékrendszere van. Ha meg új R1 ABS-sel, akkor még talán meg is tud állni :)

2: Ezres szpídmotor szerintem is tök felesleges közútra, semmi értelme, már egy 600-as kimotorozásához is igen nagy tudás kell, ami a motorosok 90%-ában nincs meg. Túramotor más kategória, ott kell a ccm, de a nyomaték miatt.

3: aki kitalálta azt a faszságot, hogy hangos kipuff kell városba (loud pipe saves life, vagy miafaszom), annak gondolkodás nélkül ólmot öntenék a fülébe, mint István király. Arra jó a hangos kidörrenő, hogy a települések békés lakóit ne hagyjuk pihenni, valamint megijesszünk vele mindenkit. Meg hogy a Nyugatinál a gyökér haveroknak eldicsekedhessük, hogy milyen kicsi a faszunk. De gyakorlati haszna nincs, mivel a hangot akkor hallják az autósok, amikor már elhagytuk őket.
A reflektorral egyet értek, én is azzal szoktam motorozni. De a hangos kipuff az hülyeség.

@Lacaca: Te meg úgyis veszel majd pár hónap múlva egy új motort, ez egy olyan betegség, amiből nincs kiút, mint valami drog. Szóval kár ilyeneket mondani, hogy "soha többet motor", nemsokára már titokban a használtmotor.hu-t fogod böngészni éjjelente, aztán eccercsak hazaállítasz egy motorral. Ez már csak így megy :)

Touch-Kó 2009.06.22. 17:17:24

Ejj..
Szép,vannak dolgok amik sosem változnak...
1., a motoros a hibás mindig.
2., vannak olyanok,akiknek gondot okoz a szövegértés.
3.,vannak akik kultúrájuk szintjével kitűnnek a többségből.(k.anyázósakra gondoltam)

Remélem Lacaca a motorodat hamarosan rendbe teszik,és mákod van,hogy nem lett komolyabb bajod.Jó példa arra,hogy baromira nincs összefüggésben a motoros baleset a gyorshajtással.A vétkes korrekt volt,hogy legalább megállt,és beismerte a hibáját.Elég ritka ez,mákod volt ebben is.Sajnos akkor jönnek a gebaszok,ha normálisan közlekedem.Pénteken 3 szor akartak elütni, leszorítani engem is.

A 'használj BKV-t srácnak' üzenem:
Ahhoz,hogy a Nyugatiba gyorsan eljussak,nekem 3db jegyet kell vennem,900.-ért.
Ebből a pénzből veszek 3 liter benzint,amivel többször is megtehetem az utat,ami motorral seb.határon 15 percet sem vesz igénybe.BKV-val ez 40 perc.

Aki azt mondja,hogy 1000-es motor baromság városba,azzal részben egyet értek.900-as gépem, van,előtte 500 as volt.Vannak akik szerint az is sok lenne.De a nagyobb teljesítmény mentette már meg az életemet a szabálytalankodó autósok miatt.

Bármikor közlekedünk autóval,érdekes,hogy hallom, illetve látom a tükörben a motorost.
Vagy az én hallásom túl jó,vagy a kocsinknak szar a hangszigetelése(3 éves Renault,ill.BMW)
de sport dobbal közlekedő motorosnak a hangját előre hallom.Nekem is full nyitott rendszer van feldobva a vasra,elég hangos,már akkor lehet hallani,mikor rákanyarodom az utcánkra(400méterre).Sorok között ideális, néha kicsi gázmozdulatokkal hallatni,hogy jössz, és úgy állnak arrébb,mintha mentőkocsi lennél.

Blaiser, ZsoltK:Inkább nem minősítelek.

Lacaca:Sztem hamarosan motorozni fogsz.Ez nem olyan,hogy egyik napról a másikra abba tudod hagyni.:)

Szép napot..

2 kezű mester 2009.06.23. 15:43:57

Azért pár okoskodót ráültetnék egy motorra és megnézném milyen érzés látni hogy a 10 óra 10 percen kormányt fogó ,kalapos ,hétvégi,25-el belsősávban haladó pedálhuszár, úgy vált 2 sávot hogy sehova nem néz pl.Üllői street és simán felnyomott volna a járdára (motoron voltam).
Satúfék,motort eldob(tükrök fényezés annyi!) ember megy tovább mintha mi sem történt volna,észre sem vette!
Na ezektől frászt kapok!
A többi agyas meg gondolkozzon el ,ott pöffeszkedik a dugóba órákon át,mert esernyőnek használja autóját,ha egy motoros elmegy akkor megy az anyázás..ehh az irigykedés hogy a motoros épp haladni tud ő meg rohad a dugóba!
Elmondanám többször is magamnak köszönhettem hogy nem csaptak el mint hogy én lekoccoltam volna valaha is egy autós tükrét.(Autózom is ).












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása