Lehet valaki akármilyen óvatos motorral, attól még életveszélyben van az utakon. Lacaca nem hívja ki maga ellen újra a sorsot, miután másodszor csapta el autós Budapesten.
Tavaly ott szakadt meg a történet, hogy megtörtént a baj. Később kiderült, hogy a kedves autósnak nincs fél éve kötelezője, bár a nyilvántartás szerint minden rendbe van. Hosszas ügyintézés után kerekedett egy határozat, miszerint az autós a hibás, mert figyelmetlenül váltott sávot, amivel azért nem foglalkoztam, mert nekem így is jó, bár velem ilyen nem történt. Október végére a MABISZ fizetett, volt öröm és boldogság.
Első elkeseredésemben, miután nem tudtam legyőzni a motorozás iránti vágyamat, vettem egy másik motort, amivel boldogan fogyasztottam a kilométereket egészen 2009. június 04.-ig…
A Közraktár utcában haladtam a Petőfi híd felől a Zsil utca irányába. Célomnak megfelelően kisoroltam a buszsávba felkészülve a kanyarodásra. A belső sávban kicsit torlódtam az autók, a kereszteződésnél konkrétan már álltak. Egy váratlan pillanatban azt láttam, hogy az álló autót közül felbukkan egy autó orra, ami szintén igyekszik a Zsil utcába bejutni. Elmarkoltam a féket, bemutattam életem első stoppie-ját, majd ennek megfelelően a hátsó kerékkel bőven a levegőben, arccal előre megérkeztem az autó jobb első sárvédőjébe.
„Átugrotam” a kormány fölött, és sikeres, de nem kontrollált landolást hajtottam végre a motorháztetőn, a sisakommal karcoltam egy rendes csíkot a szélvédőbe, a motor pedig eldőlt a jobb oldalára. Leugrottam az autóról, gyors leltár, 2 láb, 2 kéz, bal térd fáj, más baj nincs. Néni kiszáll az autóból, elnézést kér – semmi baj, tavaly óta rutinos kaszkadőr vagyok -, motort felállítom és megegyezünk abban, hogy viszi a balhét, hiszen a záróvonalon keresztül érkezett elém, mindent elismer, örül, hogy nincs bajom.
Autóval félreállt, motort letoltam, sávot visszaadtuk az autósoknak, és megegyeztünk a papírok kitöltésének módjáról. Volt vele egy férfi, akiről kiderült, hogy ortopéd orvos, szerencsére ő sem látta aggasztónak a helyzetet. Óra múlva hívott a férfi, hogy jól vagyok-e, este pedig a hölgy érdeklődött. Benéztem a Balesetibe, megvizsgáltak, nincs törés, nincs szakadás, zúzódás és rándulás van.
Másnap az utcán összeszedett új ismerőseim felkerestek az irodában, hoztak kenőcsöket, jó fajta italt, és hegyi kristályokat, segítendő a gyógyulásomat, illetve nyugodtabb körülmények között kitöltöttük a papírokat.
Mindenki vonja le a tanulságokat, és azt gondolom, hogy kicsi annak az esélye, hogy ezres motorral meg lehet így úszni 2 esetet, annak, hogy 3-at is még kisebb, ezért a sportmotoros pályafutásomat úgy gondolom, hogy befejezem. 2 lehetőséget kaptam a sorstól, ugyan akkor 2x nem kaptam lehetőséget 1-1 autóstól, mindkétszer az mentette meg a bőrömet, hogy nem hiszek az általánosításban ezért nem hittem el, hogy minden köcsög motoros száguldozik. Én normál tempóval közlekedtem, de ezek között az autósok között ez úgy tűnik kevés…
Marcellusca 2009.06.16. 12:28:23
Jin_Ke (Fotelkommandó) · http://fotelkommando.blog.hu 2009.06.16. 12:29:31
Viccet félretéve.
Tényleg marha nagy mák, hogy megúsztad, de nekem ebből a postból az derül ki, hogy ezt inkább magadnak köszönheted mint a sorsnak. Egyébként ritka, hogy az ember ilyen illedelmes és fegyelmezett "bűnössel" fusson össze, szó szerint :/
A motorozást semmiképpen ne hagyd abba, ha egy kicsit parázol és nem fordulsz a kaszkadőrszakma felé, vegyél egy 400as vagy 600-as túramotort vagy egy kis "choppert" és csak okosan, sokáig úgysem bírnád motor nélkül...
Jin_Ke (Fotelkommandó) · http://fotelkommando.blog.hu 2009.06.16. 12:31:05
kösz, most megint várhatok úgy 20 évet, hogy első lehessek valamiben...igazán...köszi...te vagy a hülye nem a posztoló..
xD
OffshoreCompany (törölt) 2009.06.16. 12:32:11
SzLacika 2009.06.16. 12:34:18
Marcellusca 2009.06.16. 12:35:12
Még egyszer, sajnállak és a motorodat is, remélem azóta teljesen felépültél!
Viszont azt gondolom, hogy azon kevés, kulturált autóssal "találkoztál", aki elismeri a hibáját, és, ha már megnemtörténté nem is tudja tenni a dolgot, de legalább próbál segíteni, jobbá tenni a helyzetet.
/Ez még kevés a hangszóróhoz! :)))/
SzLacika 2009.06.16. 12:36:49
Jin_Ke (Fotelkommandó) · http://fotelkommando.blog.hu 2009.06.16. 12:47:30
Hát éppen ez az..mire elküldtem a kommentet marcellusca megelőzött..ne haragudj de most fel kell hívnom a pszichiáterem...
:)
Lacaca 2009.06.16. 12:56:26
trixilw 2009.06.16. 12:57:54
JMC 2009.06.16. 12:58:41
Jin_Ke előbb próbálkozz egy pszichológussal, nem kell mindjárt gyógyszeres kezeléshez folyamodni :)
Lacaca 2009.06.16. 12:58:44
Jin_Ke (Fotelkommandó) · http://fotelkommando.blog.hu 2009.06.16. 13:01:02
Igazad van ezt megértem, de elvileg akkor sem biciklivel sem pedig gyalog nem szabadna közlekedned..:(
Egyik esetben sem száguldoztál, körültekintő voltál éppen ezért sikerült megúsznod mindkét helyzetet..De abban igazad van, hogy a legfontosabb, hogy nyugodtan tudj közlekedni és bízz abban, hogy egyben hazaérsz.
Ennek ellenére most is azt mondom, hogy legkésőbb jövő nyáron motoron fogsz ülni, nem biztos, hogy nagy motoron de motoron...
Marcellusca 2009.06.16. 13:05:24
Az igaz, hogy skodás vagyok, de nem ám olyan! xD
a JÓ 2009.06.16. 13:05:36
A leírtakból kiderül, h nem bunkóval volt dolgod, egyszerűen nem látott a tükörben - ami nem is csoda, ha az álló kocsik mellett mentél el nagy sebességgel. Ilyenkor szvsz alap a másik oldal felé tolódás, hogy legyen esélye az autóban ülőnek meglátni..
Jin_Ke (Fotelkommandó) · http://fotelkommando.blog.hu 2009.06.16. 13:05:53
mindegy már beszedtem a xanaxot ;)
Egyébként én sokat autózom motorozom és biciklizem...a bicikli jó hobbi jó sport de lassú és sem a motorosok sem az autósok nem figyelnek rá.
Most jó ideje robogózom, városba jó de 70-es táblánál kevés, a kis kerekek miatt viszont Budapesten izgalmasan kell szlalomozni, hogy ne állj fejre egy izmosabb kátyúban. Éppen ezért jaőliustól hivatalosan is átváltok "nagy" motorra;)
125-400ccm között veszek egy yamaha-t az jó lesz mindenhova...
@Lacaca: egyébként meg ritka az olyan motoros aki kultúráltan tudja kezelni, hogy ekkora nyomaték van a segge alatt ;)
dr. _mmm_ 2009.06.16. 13:07:09
Ritka rendes emberekbe botlottál (hehe. milyen hasonlat :) )
Respect nekik, Neked meg gyógyulást!
Lacaca 2009.06.16. 13:07:51
Lacaca 2009.06.16. 13:14:38
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.06.16. 13:17:55
aszfaltbetyar 2009.06.16. 13:24:53
TH 2009.06.16. 13:30:31
Integrált Szerverterror 2009.06.16. 13:31:55
craft75 2009.06.16. 13:38:00
Ha lehet egy kérdésem, azt irod hogy szemből jött a volvo és mindketten ugyanoda (Zsil utca) akartatok kanyarodni, és sikerült ilyen szerencsétlenül járnod (jobbulást) akkor mégis mennyivel mentél te és mennyivel kanyarodott a volvós a Zsil utca elején ?
Marcellusca 2009.06.16. 13:40:33
"Célomnak megfelelően kisoroltam a buszsávba felkészülve a kanyarodásra." - azaz jobbra akart kanyarodni (gondolom), amit a buszsávból lehet megtenni.
És még csodálkozol, hogy nem "engednek" kommentelni? xD
TH 2009.06.16. 13:40:55
Integrált Szerverterror 2009.06.16. 13:43:11
Motor az nincs...
TH 2009.06.16. 13:43:39
TH 2009.06.16. 13:46:18
Integrált Szerverterror 2009.06.16. 13:49:30
Nem NEM ENGEDNEK hanem NEM KÜLDI EL ! Te aljasxD
Integrált Szerverterror 2009.06.16. 13:52:35
Sógi 2009.06.16. 13:55:28
Már csak az a kérdésem, hogy ha Ő is ugyanabba az utcába akart fordulni ahova a motoros, akkor a motor miért nem ment már csak 20-al, felkészülve a jobbra kisívre?
Félreértettem valamit?
Üdv,
Sógi
aszfaltbetyar 2009.06.16. 13:57:43
craft75 2009.06.16. 13:57:54
Nem mondtam hogy gyors volt. Kérdeztem.
EBOA (törölt) 2009.06.16. 14:04:07
Egyébként meg Te voltál a hülye, mert miért nem ugrattál át felette!? Meg egyébként is Te vagy a posztíró... Ha pedig jó vastag (téli) kabát lett volna rajtad, akkor ennyi bajod sem lett volna! :D
Integrált Szerverterror 2009.06.16. 14:06:45
Nálunk bicikliút van mindenhol. buszsáv helyett.
TH 2009.06.16. 14:07:37
Lacaca 2009.06.16. 14:13:52
5 m volt a kereszteződésig, amikor a Volvo megjelent a sávban, ahol gyakorlatilag már gyorsított. Akkor távon 10ről is 20ról is körülményes megállni, és ha megnézed a látható sérülések mértékét, lehet gyanítani, hogy nem volt sebesség. A fejidom csak a plexi mellett tört el 1 helyen, pedig ottmaradt a lenyomata a sárvédőn. Ha ráklikkelsz a bevezetőben lévő linkre, a tavalyi balesetem képeit meg tudod nézni, ott a földön csúszott a motor, úgy csapódott egy parkoló autónak és leszakadt minden az elejéről, pedig a tempó ott se volt 50 fölött, és a hason csúszás ellenére annyi sérülésem lett, hogy a bal térdemről 10 Ft-os nagyságú felületen lehorzsolódott a bőr.
Integrált Szerverterror 2009.06.16. 14:16:17
Szerintem a buszsáv a hülye:))
Lacaca 2009.06.16. 14:16:29
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.06.16. 14:19:45
Nagy sebesség se volt, az a sérülésekből is látszik. A motort a "lábán" vittem be a szervizbe."
és ott megették, hogy 50nél gyűrődött meg így a tank!?
Lacaca 2009.06.16. 14:26:47
Egyébként megtévesztő a dolog,mert amit tanknak látszik az csak egy műanyag burkolat, ami a valódi fém tankot, a levegőszűrő házat és a motorvezérlő elektronikát takarja.
gmower (törölt) 2009.06.16. 14:40:08
Lacaca 2009.06.16. 14:42:00
gmower (törölt) 2009.06.16. 15:05:24
is 2009.06.16. 15:06:10
a motoros csak annyit tehet, hogy ő tudja a holtteret, és véletlenül sem motorozik az autó hátuljában (tudom, most nem az az eset volt). meg a sáv jobb szélén, meg kézzel a dudán. akár érdemes is előre bedudálni.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.06.16. 15:06:51
anyahajókabinajtóhajtogató 2009.06.16. 15:07:33
Bladika 2009.06.16. 15:13:26
Szóval ebben a postban maga a baleset nagy szám, hanem, hogy vannak ilyen emberek még! (szerencsére)
Egyébiránt a post írónak jobbulást és örülök, hogy nem lett nagyobb baja!
(most akartam a városba indulni motorral! Asszem marad a BKV)
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.16. 15:14:52
Lacaca 2009.06.16. 15:21:04
Netuddki. 2009.06.16. 15:24:25
Bejjja 2009.06.16. 15:36:35
sertésmájkrém 2009.06.16. 15:40:06
Bejjja 2009.06.16. 15:44:42
Kicknick 2009.06.16. 15:48:45
Ergo a néni talán nem is annyira hibás...
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.16. 15:52:42
Hát bazmeg, KRESZről már hallott? Vagy méé' megy át a záróvonalon?
Gondolom ó érzé a postolónak más hülyesége miatt életveszélybe kerülni.
És akkor ez még nem is egy köcsög kopasz volt, mi lett volna ha egy nagy fekete autót karcolsz szét :(
sbacsika 2009.06.16. 15:54:24
Álló kocsisor mellett amúgy meg mindig lépésben hajtunk, ugyanis mindig van aki index nélkül kivág a sorbol, kinyitja az ajtót, vagy, mint a példa mutatja kidugja az orrát.
borzash · http://frozensteak.bandcamp.com 2009.06.16. 16:05:22
kezq1988 2009.06.16. 16:09:32
annak meg még jobban,hogy abbahagyod a motorozást(gyerek miatt).csak tartsd is be!
4 ismerősöm halt meg motorbalesetben 1,5 év alatt.az egyik 3 gyereket hagyott itt,a másik kettőt.
M11an 2009.06.16. 16:11:46
Secnir 2009.06.16. 16:20:03
mint a viccben:
rádióban bemondják, vigyázzanak, mert egy őrült szembe halad az autópályán!
autós morog magában? egy? lófaszt, mindegyik.
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.16. 16:25:29
Ja és a záróvonal átvágása, és az elsőbbség meg nem adása nem függ attól, hogy jogosan volt-e a buszsávban. Attól még nem ütheted el, hogy ott ő szabálytalanul halad!
FlybyWire 2009.06.16. 16:26:18
MINDIG úgy kell menni, minden motorral (50tól 2000 ccmig), hogy bárhol, bármikor meg tudj állni, bárhonnan is jön ki eléd valaki.
Nekem ez évekig ment budapesten, két kezemen nem tudom megszámolni, hányszor jöttek ki elém, csakhogy ezt én minden esetben már "vártam előre", és mindig meg tudtam állni.
Ezen múlik. Mindig úgy kell menni, mintha mindenki vak és hülye lenne körben. Ha mindenki így tenne, nem is lennének balesetek :)
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.16. 16:26:49
Lacaca 2009.06.16. 16:31:06
Egyébként hol állítottam, hogy nem tud vezetni. A kapcsolatunk annyi, hogy kijött elém, én neki mentem, félrehúzódott és másnap gyalogosan láttam, mert nem a kirakaton át jött be autóval, hanem az ajtón gyalog. Ebből nem tudtam lemérni, hogy tud-e vezetni, csak azt, hogy akkor, ott figyelmetlen volt.
Egyébként építő jellegű lett a hozzászólás.... :)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.16. 16:31:26
Szerencse, hogy nem történt nagyobb baj, ilyen baleset végződhetett volna rosszabbul is. Az is egyre ritkább, hogy a balesetet okozó elismeri a hibáját.
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.16. 16:32:49
kranführer 2009.06.16. 16:33:56
Örülök hogy nem lett nagyobb bajod. Én pont amiatt fejeztem be a rendszeresen a városban motorozást hogy már lassan minden évben a Péterfyben kötök ki:-)) De országúton motorozok nem is keveset. Elvonási tüneteim voltak, próbáltam trike-ot is de az nem az igazi.
Kiccsákó: mivel jobbra kanyarodott a következő utcán azért ment a buszsávban. Szövegértés egyes.
borzash: akinek 1.5-nél nagyobb autója van, na az pazarló. (Egyébként mindenki döntse már el hogy mekkora autót, motort, hajót vesz, illetve mekkora mellű nőkkel ismerkedik:-)))
Üdv
kran
Laser11 2009.06.16. 16:34:07
ui. érdekes olvasni mennyi ökör irogat ide :)
Lacaca 2009.06.16. 16:34:32
Bejjja 2009.06.16. 16:34:57
Aszi 2009.06.16. 16:42:11
Pilgram (törölt) 2009.06.16. 16:45:56
egyébként pedig adjon nekem valaki választ arra, hogy a motorral megtett, egymilliárd km-e eső halálos balesetek száma Ausztriában miért 30(!), nálunk pedig miért 300(!!!)? Döbbenet, de komolyan. És úgy, hogy pl a bécsi autósok fele annyira jófejek a motorosokkal, mint a pestiek (ezt halál komolyan mondom, és igen, jól látjátok). Katasztrófa.
Circus 2009.06.16. 16:48:49
Autós elismerte a felelősségét, ez is fontos.
Ha jól vettem ki a történetből (jártam arra néhányszor, de most nincs teljesen a fejemben a térkép), akkor záróvonalon kanyarodott be a T. autós kolléga, ugye? Tehát záróvonal átlépés, plusz tiltott helyen kanyarodás/megfordulás...
Ilyenkor jön ugye az, hogy nem készülhetsz arra, hogy valaki a KRESZ szabályokat áthágva az 'életedre tör' (gyk DIREKT idézőjel). Fentiekből és a példából kiindulva, ha valaki átlépi a szabályokat, akkor azzal szemben mindig annak van elsőbbsége, aki betartja azokat, azt hiszem egyetértünk.
Namost, csak eszembe jutott, bár nem szívesen téríteném el a vitát arra az ominózusra, hogy 130 kontra autópálya... :)))))
(üssetek!)
Aki meg itt a busszal példálózott, annak üzenem, hogy a busz cseppet nagyobb keresztmetszetű, jobban látszik messziről.
Örülök, hogy nem lett bajod :)
Circus 2009.06.16. 16:50:43
"mintha mindenki vak és hülye lenne körben. Ha mindenki így tenne, nem is lennének balesetek :)"
Nem mintha - tényleg az.
Oszt mégis történik csúnyaság...
:)
Imbolygó Hollander 2009.06.16. 16:52:13
Ott nem elsöbbségadási probléma van..:)
schdl (törölt) 2009.06.16. 16:53:01
Lacaca 2009.06.16. 16:55:02
hosszabb verzió: eszembe se jutott, hogy jöhet valaki a zárón keresztül látszólag zárt kocsioszlopon át, ráadásul a figyelmemet inkább az út minősége kötötte le. Egyébként meg bárhol lehet 2,5 m távolság 2 álló kocsi között, az nem ok arra, hogy valaki ott átguruljon, ráadásul körültekintés nélkül. Nem tudom, hogy mi lett volna, ha egy mixer jön stabil 50nel helyettem.... mert ugye láttunk már sok mindent busz sávban.
Egyébként mielőtt bárki szentté avatna, elő fordultam motorral rendszeresen busz sávban. Bármilyen hihetetlen, én sem fogok beállni a dugóba 30 fokban, beöltözve, 100 fölötti hűtővízzel küzdő motorral. Aki ezt elvárja az még nem ült motoron ilyen körülmények között. Nem tarom fel se a buszokat, se a taxikat, ráadásul a hírekkel ellentétben a rendőrök is elnézőek, ha az ember kulturáltan oldja meg. Ettől még nem kell senkit megpróbálni kivégezni.
kezq1988 2009.06.16. 16:55:31
nem tudom mennyire lépték át a sebességhatárt
és azt sem tudom,hogy ki(k) volt hibáz(tak)ott.
meghaltak,ennyi.ettől kezdve semmi értelme azon rágódni,hogy mennyivel mentek.
.Adrián. 2009.06.16. 17:26:35
Open Stage - Letörtétek a tükrünköt
www.youtube.com/watch?v=cOFG29nzNfY
meggy! · http://pcplacc.blog.hu/ 2009.06.16. 17:52:24
lajafix 2009.06.16. 17:59:25
NickFry 2009.06.16. 18:03:34
Trencsák 2009.06.16. 18:09:07
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.16. 18:10:13
Lacaca 2009.06.16. 18:12:41
Lacaca 2009.06.16. 18:22:24
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.16. 18:22:29
JGabor · http://segitazautoszerelo.hu/ 2009.06.16. 18:23:36
Lacaca 2009.06.16. 18:23:55
Lacaca 2009.06.16. 18:28:35
Vincenzo90 2009.06.16. 18:28:37
2009.06.16. 18:28:45
ha jól olvasom, akkor a vétkes is takarásból indult neki a nagy kalandnak.. azért gonoszságból, de megnéztem volna hogy egy busz mit okosított volna az autóból.. :)
Marcellusca 2009.06.16. 18:32:24
Lacaca 2009.06.16. 18:33:59
janper 2009.06.16. 18:36:31
- ugyanolyan szeles
- kevesbe stabil (nem tudod a labad koze fogni a tankot)
- nincs motorfeked
- nincs rendes futomu
- mindkettovel mehetsz 130-al
blaiser 2009.06.16. 18:48:53
Azert az fura, hogy a motoros uriember egyszer sem hibaztatja magat. Egy dolog hogy mindketszer az autosok hibaztak, kozlekedni ugy kell, hogy az ember minden eshetosegre felkeszul, meg arra is hogy valaki szabalytalankodik. Kvazi allo kocsisor tipikus veszelyfaktor, astras ket sav kozott a szaggatott vonalon szinten (nyilvan keszul valamire), szoval szvsz tamogatom a motoros palyafutas befejezeset mielott tenyleg nagyobb baj lenne. Remelem nem Hummer-t vesz a kollega motor helyett.
cso zsi 2009.06.16. 18:51:56
@Vincenzo90: A robogó, meg a bkv ugyanúgy szennyez, ill. ezek még jobban, mint a modernebb autók.
15-25 évesen lehet a bringa életforma, de család mellett (már 1 gyereknél is) felvet bizonyos problémákat.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.16. 18:56:57
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.16. 18:57:51
Lacaca 2009.06.16. 18:59:08
2. eset: Álló kocsisor záróvonal mellett + valaki, aki leszarja a zárót + valaki, aki segíti a manővert + padlógázzal megpróbál keresztül menni a külső sávon. Igen hibáztam, mert nem volt hangos a kipu, mert refivel mentem, mert ezres volt a motor, meg csak, mert köcsög motoros vagyok.
1. eset: Astra parkol a külső sávban, előtte, mögötte közvetlenül szintén parkolnak. Én haladok a belsőben, Astrás minden előzetes jelzés nélkül, minden bizonnyal körültekintés nélkül, álló helyből megfordul a zárón pont amikor mellé érek. Igen hibáztam, mert refivel mentem, hangos volt a kipufogó, nem szálltam le megnézni, hogy ül-e valaki az autóban, ezres volt a motor, és különben is köcsög motoros vagyok.
Remélem segítettem
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.16. 18:59:25
blaiser 2009.06.16. 19:14:19
Az az asztras is asztras legyen a talpan aki "allo helyzetbol" megfordul. Nem rakta ki az indexet es akkor mi van? Ki doglik bele TE vagy o? A motorozas pont az a szakma ahol nincsenek kifogasok, ha tolokocsiba kerulsz hidde k.vara nem fog vigasztalni, hogy nem te voltal a hibas. Az nem derult ki a leirasodbol, hogy ezt felfograd volna. De azt mar vagy hatszor sikerult leirni, hogy ezres volt a motorod...
Zsola777 2009.06.16. 19:19:16
Miért gondoljuk azt, hogy egy motoros tapló módon közlekedik? Sok a negatív példa, de nap mint nap látok korrekt motorosokat - olyat is, aki már unja megköszönni, hogy segítik :)
Lacaca, azért örülök, hogy ennyival megúsztad, és a szabálytalankodók elismerték, happy end lett.
@...::: Flúgos Kamionos :::...: (4) A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.
Ez nem a "minden eshetőség" - arra nem kell számítania, hogy valaki a zárón keresztezi az útját. (Jójó, nem kötekszem, mert mindjárt tudod, ki a hülye :))
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.16. 19:24:38
Matrix_ 2009.06.16. 19:29:30
blaiser 2009.06.16. 19:29:59
Zsola777 2009.06.16. 19:38:53
nanogyo 2009.06.16. 19:40:38
"akinek 1.5-nél nagyobb autója van, na az pazarló. (Egyébként mindenki döntse már el hogy mekkora autót, motort, hajót vesz, illetve mekkora mellű nőkkel ismerkedik:-)))"
Nem igazán. Nekem 2 literes autóm van, azért, mert két kiskorút fuvarozok nap mint nap, összesen olyan 100-110 km-t és valahogy bírnám, ha nem csuknának össze velük együtt, mint egy konzervdobozt. Vagy legalább túlélnénk az összecsukást. Ezt pedig kis autóval nehéz. Manapság pláne. És szóba nem jön a pazarlás. Amúgy város+országúton együtt hétköznap 8-9 literrel járok, szal annyira nem is pazarlás, ugye??? :))) Igen, ehhez lóerő is van, vele jár, de nem ez a lényeg. Persze hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem esik jól, ha szükség esetén ugranak a pacik, de a körúton nem bőgetem a verdát.
Amúgy huszonéves a jogsim és egy eset kivételével nem volt komolyabb balesetem, de akkor se sérült senki, csak az autó lett kissé...hm... Az meg jelentkezzen nálam, akinek koccanása sosem volt 24 év alatt Budapesten.
Viszont a motorosok tényleg vigyázhatnának jobban. Magukra is meg másokra is. Korántsincs mindig igazuk, ön- és közveszélyesek bírnak lenni, ráadásul elég tuskók is, de sztem nagyon mindegy is, h igazuk van-e vagy sem, hibásak-e vagy sem - mér, akkor föltámadnak???
Ja és nem nézem a nők mellét - nem érdekel a téma! :)))
Zsola777 2009.06.16. 19:46:11
Csak azt nem értem, miért kell városba terepjáró, amikor a földúton is elmegy szinte mindegyik autó. De ez már OFF.
lolperec 2009.06.16. 19:48:17
általában akkor állnak ki a motorok elsőkerékre.. :)
nem a motort kell eltenni, hanem a józan eszünket elővenni..
mondja a kis robogós.. :D
nanogyo 2009.06.16. 19:54:39
De ki beszélt terepjáróról? Vagy régi, öreg autóról?
Amúgy ez sem igaz: nem mindegy, h mi az a régi, öreg. Egy 20 éves 900-as Saabban nagyon is meg lehet bízni! Jobban, mint a mai kicsikben. Minden szempontból.
2009.06.16. 20:08:28
blaiser 2009.06.16. 20:10:31
Amuyg meg kepzeljuk mar el azt az asztrat ami "allo helyzetbol megfordul" de ugy, hogy egyszeribencsak ott terem a semmibol. Nagy gaz, fustolo gumik, ropogo feltengelelyek, kaszni dol, mint allat... tenyleg eletszeru...
Hulyek vannak, le kell tudni reagalni. Hogy motoron nem lehet elrantani a kormanyt? Dehogynem, csak sokkal tobbet gyakorolni!
En csak azt remelem, hogy nem az oteves kisfiam lesz a kovetkezo szabalytalankodo, akit Lacaca majd a bizlami elv fenyeben elgazol. Nem mondom, hogy o volt a hibas, de nekem furcsa, hogy onkritikanak a nyomat sem latni a ket poszt kozul egyikben sem.
pothia 2009.06.16. 20:43:59
Mi a faszért kell folyton kötekedni,fontoskodó,okoskodó hülyegyerekek????
Mert a motoros a hibás,mert
1: nem látja a jövőt
2: nem tud azonnal,egy szempillantás allatt megállni
3:nem 5 km/h-val közlekedik a nap 24órájában
4:motort mert venni.
Értsétek már meg egyszer és mindenkorra,hogy ha az autós kicsit figyelmetlen,és koccan egyet neki semmi baja nem lesz,mig a mocis ott halhat meg.
És erre a problémára nem az a megoldás,hogy minden motoros hülye köcsög. Különben is minek vett motort? Dögöljön meg mihamarább.
És az sem,hogy elvtelenül véditek a vezetni nem tudó,tehetségtelen vasárnapi sofőrt,hanem,hogy gondolkozni keztdtek
terrormaci 2009.06.16. 20:45:21
blaiser 2009.06.16. 21:22:02
Lacaca 2009.06.16. 21:30:30
Az Astrához elmagyarázom még lassabban.
Áll a külső sávban egy autó. Jön a motor a belsőben. Abban a pillanatban amikor a motoros az autó mellé ér, az autó irányjelző nélkül elindul. A motor és az autó között az oldaltávolság legyen 1,4 m. Az autó fordulás közben meglöki oldalról a motort. Ez annyira életszerűtlen?
Önkritikát most gyakoroljanak a funkcionális analfabéták. Egyébként korábban leírtam, hogy mi mindenért vagyok hibás. Vagyis nem én, hanem a szerző. :)
@lolperec: Életemben nem egykerekeztem és stoppieból is ez volt az első. Vannak streetfighter ismerőseim, sokat néztem a gyakorlatokat. 10-ről is tudnak első keréken gurulni. Kell hozzá valamennyi lendület, de a mutatvány függ a fékhatástól is. Tiszta fizika.
2ról, lehet, hogy senki sem tud, de nem is írtam 2-t. Nem néztem az órát, nem életszerű, hogy az ember azt bámulja. Érzi az ember, hogy milyen tempóval tud kanyarodni az adott körülmények között. Itt hirtelen megváltoztak a körülmények.
Lacaca 2009.06.16. 21:32:32
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.16. 21:33:19
ZsoltK 2009.06.16. 21:33:26
Elsőre én is valami ilyet írtam volna, mert pont ez az a helyzet, amit az esetek 99%-ban el lehet kerülni normális városi tempó mellett. Magában a posztban nem volt világos, ott még úgy értettem, hogy a vele egy irányba haladók közül vágott ki valaki. Sok ilyenem volt már motoron, de sosem volt belőle gond, mert pont az ilyen kereszteződéseknél eleve arra készülve megyek, hogy jönnek: inkább jobbra húzódva, kicsit lassítva.
Aztán kiderült, hogy nem is ez történt, hanem szemből az autók között jött át valaki. Pláne, még egyszerűbb helyzet, mert ilyenkor az autók között látszik egy 2.5 – 3 méteres folytonossági hiány amiből már sejteni lehet, hogy valaki jön. Megint csak elkerülhető helyzet kellő körültekintéssel. De!
Lacaca leírta, hogy volt előtte egy kisteher (gondolom dobozos) ami takarta a forgalmat, ergó esélye sem volt meglátni szegénynek mert sem az autóst, sem a folytonossági hiányt, se semmit nem látott. Mi maradt neki: a bizalmi elv amit te emlegetsz. Nem jött be.
Amikor autósunk megjelent, akkor egyetlen esélye maradt volna, hátsóval keresztben eltolni a gépet és még az autós jobb oldalán megpróbálni befordulni az utcába. De ez már a Knigt Rider kategória, nem is szokott sikerülni. Nagyjából nem is várható el senkitől, hogy ezt meg tudja csinálni. (Bár aki gyerekkorában a kontrás bringával farolva húzta a 20 – 30 méteres gumicsíkot az meg fogja tudni csinálni határhelyzetben, de ez mellékszál)
Lacaca sehol nem írta, hogy gyorsan ment. A motor sérülései alapján nem is. Az autó sérülései alapján sem. Valóban, hülyék tényleg vannak, de van olyan helyzet amit nem lehet lereagálni. Csökkentetni lehet a sérülés mértékét, de elkerülhetetlen a baleset. Gondolkozz picit: ha minden helyzet lereagálható lenne, nem lenne baleset ;)
Másfelől, ötéves kisfiad. Ha a porontyot nem tanítod meg arra, hogy nem rohanunk keresztül az úttesten ahol nekünk tetszik, akkor jó esélye van arra, hogy kivasalják. Életszerű példa: gurulok 30-al egy egyirányú belvárosi utcában, középre húzódva. Jobbra három dobozos kisteher egymás után. Kis csávó élete legjobb sprintjével megindul keresztben tőlem 6 méterre a két távolabbi dobozos közötti résen kilőve.
Nem valós az eset, de kis fizikai - matematikai tudással meg fogod tudni válaszolni mi lesz a végeredmény. Arra is tudsz majd választ adni, hogy védhető volt-e a helyzet, vagy sem? (Segítség féktáv, reakcióidő) Arra is tudsz majd választ adni, hogy kellő körültekintéssel jártam-e el, vagy sem (30 km/h 50-es megengedettnél, középre húzódás).
Természetesen ha a válaszaid tagadóak, akkor megelőlegezem neked a hülye barom jelzőt. Ha igenlőek, akkor értelmes lény vagy, csak néha keveset gondolkozol ;)
Lacaca 2009.06.16. 21:37:36
kranführer 2009.06.16. 22:05:41
Ui: (Nézd a melleket)
nanogyo 2009.06.16. 22:08:33
Hüüüüűűűű, nem tudok választani! :))))))))
nanogyo 2009.06.16. 22:22:00
Na jó, viccen kívül: amit a zárójelben írtál, azzal teljesen egyetértek. De azzal egyáltalán nem, h akinek 1,5-nél nagyobb autója van, az pazarló. Nem. Csak szeretne nagyobb biztonságot magának meg a családjának. Ennyi. És nem szempont a pazarlás, nem szempont a lóerő, nem szempont semmi más. Az viszont szükségszerűség, h ha endes méretű a vas, akkor nagyobb a liter is meg nagyobb a lóerő is. Mert különben mi a szösz mozdítaná meg a mázsákat? És mennyit is fogyasztana, ha nem lennének megfelelőek az arányok? Nemtom, melyik korosztály vagy, de ha elmúltál 35, akkor kell emlékezned arra a Ford Scorpio sorozatra, amit Németországra gyártottak és AZ az autó létezett 2 liter alatt is, ha jól emlékszem 1,6-osban... Nem árulom el, mekkora fogyasztással... És milyen életveszélyesen lomha volt...
Szóval itt pontosan az volt a pazarló, ha kicsi volt a motor. A 2,8-as V6 változattal simán lehetett közlekedni emberi fogyasztással. (Olyanom volt, imádtam... Krőzus viszont nem voltam, benzinkutam se volt.) Ja, és akkor már az egy öreg autó volt: 10 évesen lett az enyém! :)))) De azért..
Csontos Szigfrid 2009.06.16. 23:04:10
Egy jóbarátom egy súlyos baleset után ismét motorra ült. Megint összetört ő is és a motor is. Egyik esetben sem volt hibás. Másodjára belátta, a motor nem az ő közlekedési eszköze.
2 totálkáros motor után nem is lenne pénze újra. Alig tudott nullára kijönni a hitelekből.
Sajnos csavarozott térddel, és valami vassal a lábszárában él élete végéig.
blaiser 2009.06.17. 04:13:13
Biztos nem fogalmazok jol, de en egyaltalan nem a konkret esetrol beszelek, illetve nem csak arrol.
Valszeg Rossi sem tudta volna elkerulni az utkozest. Valszeg Lacaca kurva jo motoros, beke van.
Az en problemam inkabb filozofiai jellegu. Lacaca tul akar elni? Igen, felteszem. Hulyek vannak/lesznek az utakon? Sorry, de lesznek mindig is. Tud ez ellen tenni Lacaca? Ketlem. A tuleles erdekeben mit tud tenni? Igyekszik fejlodni.
En csak ennyit mondok, tanulni _mindig_mindenbol_ lehet, kerdezd meg Rossi-t, szerinte o maga tudna-e meg fejlodni.
Arrol posztolni, hogy ket hulye autos elgazolt es nem en voltam a hibas tok felesleges, evolucios szempontbol nem eletkepes. Az erdekes az lenne, hogy Lacaca mit tanult az esetbol, abbol talan mi is okulhatnank.
Utalni fogsz, de kisteher, ami takarja a forgalmat elottem: bullshit. Nem muszaly ratapadni. Az ITO-n meg magyarazhatja majd a noverkenek, mikor egy fel percre kihuzza a gegtubust, hogy dehat nem lattam. Mindig mindenbol lehet tanulni.
Amugy meg en is motorozok ha csak tehetem, ha valaki ugy erezne az autosokat vedem az rossz haznal kopogtat.
Lacaca 2009.06.17. 05:59:40
A posztot egyébként olvastad? Mert akkor gáz van...
kranführer 2009.06.17. 06:52:01
Lacaca 2009.06.17. 07:23:54
Lacaca 2009.06.17. 07:26:23
kranführer 2009.06.17. 07:34:13
ZsoltK 2009.06.17. 08:03:47
Írod: "Utalni fogsz, de kisteher, ami takarja a forgalmat elottem: bullshit. Nem muszaly ratapadni."
Lacaca írja: "Nem lett volna gond, ha csak személyautók lettek volna a belsőben, mert akkor átláttam volna fölöttük, de volt kisteherautó is, ami nekem takarta őt, neki meg engem."
Elég egyértelmű, hogy a kisteher amire Lacaca rátapadt, a kocsisorban állt és takarta a kilátást. Ő meg a buszsávban. Hogy a kisfaszomba tudott akkor rátapadni?
Ezek után az lenne nekem a táncsom, hogy ha értelmes vitát akarsz folytatni - ami egyébként tényleg látszik és érezhető a szándék - akkor a vitapartnereid hozzászólásait olvasd el és az alapján próbálj meg válaszolni. Könnyebb lesz az életed :)
Lacaca 2009.06.17. 08:13:30
Lacaca 2009.06.17. 08:22:51
Eltelt egy újabb év problémamentesen, ismét baleset. Az autós kérdés nélkül elismerte, hogy övé a balhé, nem volt egy másodpercig sem vita. Rossi biztos megint kivédte volna, meg Májköl Nájt is, én nem. Ekkor azt mondtam/írtam is, hogy leteszem a motort, sőt meg se vettem volna, de a vásárlás után néhány héttel derült ki, hogy a feleségem teherbe esett. Megtörtén a baj, a gyerek fontosabb, motorozás ismeretlen időre felfüggesztve. Mi a fszt kellene még tennem, hogy ne kelljen egy 5 éves gyerek haláláért előre felelnem?
Lehet, hogy ez kevés a megbánáshoz. Ettől függetlenül még akkor is úgy gondolom, ha funkcionális analfabéta barátunk nem ért egyet, hogy vétlen voltam, van aki ki tudta volna védeni, mindent megtettem, tőlem ennyi fért bele, a rutinomat meg igazolja a balesetmentes 6 év motorral. Aki meg nem használ irányjelzőt, nem használ tükröt, árkon-bokron keresztül meg és még csak szét sem néz, az ne motorral találkozzon, hanem fékhibás Kamazzal.
Ferenczhalmi Ferdinánd 2009.06.17. 08:22:56
bikila 2009.06.17. 08:39:42
ZsoltK 2009.06.17. 09:51:22
ZsoltK 2009.06.17. 09:54:19
Magát a kérdés feltevését vontam kétségbe. Jelesül: értelmes-e evolúcióról beszélni abban az értelemben ahogy itt használják a kommentelők? Erre írtam, hogy nem, mert egyetlen világnézet sem képes a feladattal megbirkózni. Kívül van az emberi felfogó képesség határain tehát elméleteket lehet gyártani, de ez sem az a hely, ahol messzemenő filozófiai vitákba érdemes lenne belekezdeni.
Lacaca 2009.06.17. 10:36:21
Lacaca 2009.06.17. 10:38:28
ZsoltK 2009.06.17. 11:12:43
Igyekszem nem keresni a helyzetet, de ha megtalál nem anyázok, hanem igyekszem elkerülni. Ha sikerül, boldog vagyok mert mehetek tovább. Ha nem, akkor meg a lehetőségekhez képest emberi módon kezelem. Mindenki hibázik, én is, te is. Még a kommentelők is :D
Van akivel lehet normálisan kezelni a helyzetet, van akivel nem. That's life.
Lacaca 2009.06.17. 11:15:34
Boxeres 2009.06.17. 11:16:28
Már megint mákod volt. Jó dolog ez az apaság,mi? Már más is vigyáz Rád.
Viszont attól, hogy esetleg más motorra ülsz még nem igazán biztos, hogy nem "lőnek le" még 1x.
Ülj csak szépen az autódban és csak hétvégén motorozz kellemes kis túrákon de csakis higgadt barátokkal! :-)
blaiser 2009.06.17. 13:35:56
Lacaca 2009.06.17. 13:40:15
"blaiser 2009.06.16. 19:14:19
@Lacaca: en sem allitom, hogy _mindent_ ki lehet vedeni. Csak egy szempontot vetettem fel, hahta valkainek hasznara valik. A szerzo maga is emliti, hogy szar volt az ut, valszeg ez is elvonta a figyelmet."
Nekem próbáltad elmagyarázni, hogy mit említ a szerző. Ezen nincs mit magyarázni.
blaiser 2009.06.17. 13:40:39
Sajnos vitatkozni csak vitapartnerekkel lehet. Ahhoz olvasni es ervelni is tudni kell.
Utoljara irom le, nem arrol beszelek ebben az esetben ki volt a hibas, biztosan nem Lacaca. De a sracnak fogalma sincs legkozelebb hogyan kerulhetne el hasonlo esetet, meg csak otlete sincs. Ott volt, atelte es annyi jon le neki belole, hogy "kiutettek alolam".
Magyarul egy hulye f@sz, en meg foloslegesen olvastam el ket posztjat. Kosz a semmit es tovabbi problemamentes kozlekedest.
Lacaca 2009.06.17. 14:12:35
"Sajnos vitatkozni csak vitapartnerekkel lehet. Ahhoz olvasni es ervelni is tudni kell."
Vicces ezt tőled olvasni. Szerinted melyikben jeleskedsz? Olvasásban, vagy érvelésben?
Lacaca 2009.06.17. 14:14:08
LaMeRick 2009.06.17. 14:44:10
Nem baj, ha karcos, majd megszokom.
ArmandoBertolucci · http://nincsszabaly.blog.hu 2009.06.17. 14:59:26
Viszont a képen szerintem bal első sárvédőt látunk, nem jobbot.
Lacaca 2009.06.17. 17:51:03
@LaMeRick: Leadom a biztosítónak, a sérülései nem látványosak, de elég csúnyát ütött a szélvédőn, elég mélyen végig is szántotta, félő, hogy a héjszerkezet nem 100%-os.
armante 2009.06.18. 00:41:22
Lacaca 2009.06.18. 06:02:41
Azt se felejtsük el, hogy az is főcím, ha Józsi bácsi a Babettával a kocsmából hazafelé zakózik, persze úgy előadva, hogy a 73 éves S. József ittas állapotban motorbalesetet szenvedett...
Krisi 2009.06.18. 21:22:35
1: az, hogy hány lóerős motor, az mindkét esetben lényegtelen, akár Babettával is lehetett volna Lacaca, akkor is elütik. Max annyi, hogy egy literes szpídgépnek komoly fékrendszere van. Ha meg új R1 ABS-sel, akkor még talán meg is tud állni :)
2: Ezres szpídmotor szerintem is tök felesleges közútra, semmi értelme, már egy 600-as kimotorozásához is igen nagy tudás kell, ami a motorosok 90%-ában nincs meg. Túramotor más kategória, ott kell a ccm, de a nyomaték miatt.
3: aki kitalálta azt a faszságot, hogy hangos kipuff kell városba (loud pipe saves life, vagy miafaszom), annak gondolkodás nélkül ólmot öntenék a fülébe, mint István király. Arra jó a hangos kidörrenő, hogy a települések békés lakóit ne hagyjuk pihenni, valamint megijesszünk vele mindenkit. Meg hogy a Nyugatinál a gyökér haveroknak eldicsekedhessük, hogy milyen kicsi a faszunk. De gyakorlati haszna nincs, mivel a hangot akkor hallják az autósok, amikor már elhagytuk őket.
A reflektorral egyet értek, én is azzal szoktam motorozni. De a hangos kipuff az hülyeség.
@Lacaca: Te meg úgyis veszel majd pár hónap múlva egy új motort, ez egy olyan betegség, amiből nincs kiút, mint valami drog. Szóval kár ilyeneket mondani, hogy "soha többet motor", nemsokára már titokban a használtmotor.hu-t fogod böngészni éjjelente, aztán eccercsak hazaállítasz egy motorral. Ez már csak így megy :)
Touch-Kó 2009.06.22. 17:17:24
Szép,vannak dolgok amik sosem változnak...
1., a motoros a hibás mindig.
2., vannak olyanok,akiknek gondot okoz a szövegértés.
3.,vannak akik kultúrájuk szintjével kitűnnek a többségből.(k.anyázósakra gondoltam)
Remélem Lacaca a motorodat hamarosan rendbe teszik,és mákod van,hogy nem lett komolyabb bajod.Jó példa arra,hogy baromira nincs összefüggésben a motoros baleset a gyorshajtással.A vétkes korrekt volt,hogy legalább megállt,és beismerte a hibáját.Elég ritka ez,mákod volt ebben is.Sajnos akkor jönnek a gebaszok,ha normálisan közlekedem.Pénteken 3 szor akartak elütni, leszorítani engem is.
A 'használj BKV-t srácnak' üzenem:
Ahhoz,hogy a Nyugatiba gyorsan eljussak,nekem 3db jegyet kell vennem,900.-ért.
Ebből a pénzből veszek 3 liter benzint,amivel többször is megtehetem az utat,ami motorral seb.határon 15 percet sem vesz igénybe.BKV-val ez 40 perc.
Aki azt mondja,hogy 1000-es motor baromság városba,azzal részben egyet értek.900-as gépem, van,előtte 500 as volt.Vannak akik szerint az is sok lenne.De a nagyobb teljesítmény mentette már meg az életemet a szabálytalankodó autósok miatt.
Bármikor közlekedünk autóval,érdekes,hogy hallom, illetve látom a tükörben a motorost.
Vagy az én hallásom túl jó,vagy a kocsinknak szar a hangszigetelése(3 éves Renault,ill.BMW)
de sport dobbal közlekedő motorosnak a hangját előre hallom.Nekem is full nyitott rendszer van feldobva a vasra,elég hangos,már akkor lehet hallani,mikor rákanyarodom az utcánkra(400méterre).Sorok között ideális, néha kicsi gázmozdulatokkal hallatni,hogy jössz, és úgy állnak arrébb,mintha mentőkocsi lennél.
Blaiser, ZsoltK:Inkább nem minősítelek.
Lacaca:Sztem hamarosan motorozni fogsz.Ez nem olyan,hogy egyik napról a másikra abba tudod hagyni.:)
Szép napot..
2 kezű mester 2009.06.23. 15:43:57
Satúfék,motort eldob(tükrök fényezés annyi!) ember megy tovább mintha mi sem történt volna,észre sem vette!
Na ezektől frászt kapok!
A többi agyas meg gondolkozzon el ,ott pöffeszkedik a dugóba órákon át,mert esernyőnek használja autóját,ha egy motoros elmegy akkor megy az anyázás..ehh az irigykedés hogy a motoros épp haladni tud ő meg rohad a dugóba!
Elmondanám többször is magamnak köszönhettem hogy nem csaptak el mint hogy én lekoccoltam volna valaha is egy autós tükrét.(Autózom is ).