Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Rávillantottam, vérszemet kapott

2009.07.13. 09:11 :: SilentSound

Olyan volvóssal találkozott Zsömbi az M3-as autópályán, akinek feltehetően igen rossz napja volt és levélírónk rávillogása valami olyasmit eredményezett, mint amikor a szomszéd becsönget, hogy megkérdezze, mi ez a gázszag. Vagy szimplán egy baromállat volt. Érdekelne azért az ő verziója is.

Rég nem jelentkeztem postra érdemes írással, de remélem az alábbi történet képes emelni az egyébként rendkívül jó blogod színvonalát.

Ma késő délután (vagy inkább kora este) békésen haladtam Budapest irányából vadkelet felé az M3-ason. Mondhatni szokásos volt a zsúfoltság, melyet tovább tetézett egy kb. másfél órája történt baleset miatti torlódás is. Volt azonban jó oldala is a bosszúságnak, hiszen a 70-80-as tempó miatt nem kellett attól félni, hogy a rend őrei túl drága fényképet készítenének rólam.

Elég hosszasan ment az araszolgatás, majd Gödöllőhöz közeledve láttam megcsillani a reménysugarat a három sávossá bővülő sztráda okán, de jókedvem hamar el is illant. Ugyanis a magyar közlekedési kulturához híven senkinek esze ágában sem volt a jobbratartás szabályát alkalmazni. Jó pár száz méterre előttem, a középső sávban haladt egy autó, a belsőben három, a külsőben pedig senki. Azt is mondhatnám, hogy a szokásos papírforma szerint alakult a helyzet.

A szabályokat mindig minden esetben betartani igyekvő sofőrhöz méltón besoroltam a belső sávba, gondoltam majd csak felveszi a többi közlekedőtárs is a tempót és legalább a megengedett 130 km/h-s sebességgel fognak hasítani. De sajnos eszük ágában sem volt így tenni, tartották keményen a 100 körüli tempót. Gondoltam jelzésértékűen egyet villantok az előttem haladó Volvóra, hátha veszi a lapot és vagy felgyorsít, vagy elenged.

Szerencsém volt és az utóbbi lehetőséget választotta, de egy kicsit furán tette, mert mikor már mellé értem kicsit rámhúzta a szekerét, de nem véltem benne rosszindulatot, gondoltam inkább elbóbiskolt, vagy nem figyelt eléggé. Azonban az illető repertoárja nem ért véget ezzel, ugyanis miután megelőztem rögtön be is vágott mögém és reflektorának köszönhetően fényárban tündököltem.

Gondoltam a hátsó ködzáró fényem felvillantásával megköszönöm kedvességét, de a visszapillantóba tekintve azt kellett látnom, hogy nem vette a lapot, sőt ellenkezőleg: hevesen mutogatott, integetett, illetve valamit vélhetően közölni is szeretett volna, mert erőteljesen artikulált szájával. A hab a tortán az volt, hogy mindeközben elkezdett tolni, de lehet, hogy csak az ő autója szeretett volna az enyémmel közelebbi barátságot kötni, amit én annyira nem kultiváltam.

Mindenesetre lelassítottam a külső sávban haladó gépjármű sebességére, hátha a nyugodtabb tempó lecsillapítja a delikvenst, de sajnos nem így történt. 100 métert tettünk meg így, de azt kellett látnom, hogy továbbra is habzik a szája, így inkább kisoroltam a külsőbe, had menjen. Így is tett, jöhetne a happy end, de sajnos van folytatása a dolognak.

Pár kilométer megtétele után ismét összehozott a sors vele, melyet ő is észrevett. Kedvesen el is kezdett integetni nekem, majd én is viszonoztam köszöntését egy fejbiccentéssel, illetve villantással. Kis idő múlva alkalmam nyílt megelőzni őt, majd nem tettem meg szerintem 50 méter, mikor hirtelen jobbról megelőzve bevágott elém a baromarcú (már elnézést).

Aztán beletaposott a fékbe és lelassított ~70 km/h-s sebességre. Gondoltam kikerülöm őt, de nem engedte, mert össze-vissza cikázott, majd újra megtalálta a középső pedált és majdnem állóra fékezett. Na ekkor kezdtem nagyon aggódni és gyakran pillantottam belső visszapillantó tükrömbe, nehogy egy kamion hátulról megcsókoljon, de szerencsére az őrangyalom vigyázott rám (ezúton is köszi neki).

A cselekmények sorozatának az adta a lezárást, mikor a Volvo jobb első ajtaja kinyílt, majd be is csukódott és elhúzott. Én inkább igyekeztem megőrizni hideg vérmérsékletemet, nem mentem utána, ehelyett egy darabig csak 80-nal közlekedtem, had menjen el tőlem jó messzire a donoralany.

Rendkívül meglepő volt számomra az egész szituáció, melynek tanulságával sajnos nem vagyok tisztában. Nem tudom, hogy én hibáztam-e azzal, hogy reflektoromat egyszer felvillantva szándékomat fejeztem ki előzésre, vagy azzal vetettem-e el a súlykot, hogy 100 méteren keresztül együtt vonatoztunk békés tempóban. Vagy esetleg szimplán az volt a gond, hogy a delikvensnek nem esett jól, hogy én egy Honda Accorddal előztem meg az ő láthatóan (és L-es rendszámból következtetve) új S80-as D5-ös Volvóját.

Annak tudnék örülni, ha az illető is reprezentálná magát a posthoz tartozó kommentben és megadná a választ a miértre. De tudom ez csak egy hiú ábránd.

És még egy kis utólagos adalék:

A Volvós előtt kb. 30-50 méterre haladt a következő autó, a távolságot stabilan tartotta, de véleményem szerint ez több volt, mind az egészséges követési távolság, ezért bátorkodtam egyet rávillantani. Eszem ágában sem volt "letolni" őt az útról (ha ez lett volna a szándékom, akkor folyamatosan villogok és dudálok, de ez egyáltalán nem szokásom, így nem is tettem).

156 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye erőszak veszélyes autópálya

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr.Bio74 2009.07.13. 11:34:30

Villanógránátot lehet használni a hátul villogtató megnyugtatására?

leaping cat 2009.07.13. 11:35:37

@Zsömbi: 100-as tempónál pont a 30-50 m a helyes követési távolság.

tocibacsi 2009.07.13. 11:35:45

@Amanitin2: sztem sajnos igaz. a keresz úgy szól, hogy "(3) Az autóbuszöblöt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodó sávot, a gyorsító és lassító sávot, valamint a kerékpársávot a (2) bekezdésben említett jobbra tartási, illetőleg az úttest jobb szélén való haladási kötelezettség szempontjából figyelmen kívül kell hagyni."

SAJNOS! az más kérdés, hogy ez így többek szerint is rossz, és én is jobbra tartok, amenniyre csak lehet. Jó, ha tök üres az út pl éjszaka közepén, van, hogy maradok a helyemen, a külsőben...

drhrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (tör 2009.07.13. 11:36:44

Kell villantani, azért van a fénykürt és szabályos!

De utána minek áll le vele a posztoló???
Ugye ilyenkor mondják, én tudom ki a hülye...

Ahelyett hogy rálépett volna a gázra, azt elmegy a picsába.

indapass90210 2009.07.13. 11:36:48

@Zsömbi: így van, oda még simán befért volna vagy 8 autó!!!!

Psychopit 2009.07.13. 11:38:58

Ja! Az nem én voltam :)
Én egy terepjáróval járok - az előítéletekkel szemben allűrök nélkül.
Egyszerűen idegesít a nullához konvergáló közlekedési kultúra.

drhrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (tör 2009.07.13. 11:39:14

Index befeléről nem ír a kresz, villantásról igen.
Ne szórakozzatok már fiúk lányok, a fénykürt erre van, meg akarom előzni, jelzek neki, kimegy, megelőzöm (nem maradok ott vegzálni), oszt jöhet vissza, viszlát.
Mi a gond???????????????

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.07.13. 11:39:29

szerintem ez egy mindennapos történet volt. hozzá fűzni nem tudok, biztos leírtatok mindent.

annyi kérésem lenne, ha idegen szavakat használunk akkor tegyük helyesen. Gondolok itt: 'Annak tudnék örülni, ha az illető is reprezentálná magát a posthoz tartozó kommentben'.

- talán prezentálná, de semmi kép nem reprezentálná!
- és melyik kommentben??? mert van elég...

üdv és csók a halaknak!

tocibacsi 2009.07.13. 11:39:41

@cso zsi: Látod, erről beszéltem én is, minden kapaszkodó helyén inkább belül kéne sávnak keletkezni. Másik oldal: egy kurvanagy a baj van azzal a hozzáállással, hogy "Ne a lassúnak kelljen vackolni, van elég gondja egy kapaszkodón" - az, hogy ha ő nem megy ki, akkor szabályosan megelőzni NEM LEHET... jobbról tilos, balra meg nincs több sáv adott esetben. Nagyon konkrét az a szitu, hogy benyaspórolósan, 110-120 között mennek sokan. Én mennék 130-140 között (az dobja rám az első követ, aki...) de nem tudok előzni, mert a belső sáv sokszor a bajoroknak van fenntartva, kilohetven, kilonyolcvan, stb...

Samott 2009.07.13. 11:42:12

A volvos csak azt akarta mondani, hogy mit villogsz te kreten, nem latod hogy elottem is mennek, nem en tartalak fel. Hogy is van a mondas? Amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten.

indapass90210 2009.07.13. 11:43:53

@Da Moon Iz Black a napfény belülről fakad :): nem akarok kötekedni (most valótlant állítottam), de a reprezentál is használható szerintem :)

tocibacsi 2009.07.13. 11:44:17

kezdjünk aláírást gyűjteni, kedzeményezzünk népszavazást, kötelezzük az országgyűlést törvényalkotásra, hogy a kapaszkodósávokat fessék át és táblázzák át úgy, hogy a belső sáv mellett keletkezzen egy előző sáv... ez most úgyis olyan trendi... :S

indapass90210 2009.07.13. 11:45:10

@tocibacsi: nyugodtan kimehetsz eléjük, azokon jó a fék is!

cso zsi 2009.07.13. 11:45:35

@Zsömbi:
A Kresz, és a köv.táv nem vélemény alapú.
Ez nem a Nagykörút 30-cal.
30-50 méteren a fékutad nem minden sebességnél lesz elég. 70-80-nál még száraz úton is meglepetés fog érni.

Hoppázó Beléndek 2009.07.13. 11:46:03

a rizsrakétás csávónak : ha megy a sor a belsőben és láthatóan 3-4-5 autó kínlódik az 1.0 suzuki mögött 100zal, hiába villogsz az előtted lévőre! ő is menne, de nem tud, más idióták miatt. azt aláírom,h ahogy reagált, az nem volt teljesen européer, de csak mert van accordunk, senkinek nem kell lekotródni előlünk. értve?
kisebb arc, kisebb izgalom..

gpetersz 2009.07.13. 11:48:18

"...és legalább a megengedett 130 km/h-s sebességgel fognak hasítani..."

Itt a lényeg bunkókám. Az egész felfogásod benne van.

leaping cat 2009.07.13. 11:50:51

@tocibacsi: sajnos az átfestés nem elég. A gyors sáv megszűnéséhez több hely kell. Ausztriában több száz méteren megy egymás mellett a két sáv felfestés nélül és folyamatosan szűkülve. A gyorsítósáv meg egyszer csak véget ér.

kacsa65 2009.07.13. 11:52:08

Ez tipikusan a két paraszt találkozik szituáció.
Az egyik levillogja azt, aki előtt jól láthatóan hosszú sor áll. Erre a másik begerjed, lehúzódik, majd püffögve visszamegy és jól lereflektorozza egyiket. Egyik erre bepipul, hátsó ködlámpával visszavakít és fékez " a külső sáv sebességére " vagyis magyarul duplán visszabüntet. Na erre másiknak úgy elborul az agya, hogy az sem érdekli, ha rajta és egyik paraszton kívül mondjuk még három autó összetörik esetleg gyerekekkel a fedélzeten.
Kedves SilentSound, minek írsz ide, ha te vagy egyik paraszt?

Zsömbi 2009.07.13. 11:52:31

@gpetersz: Miért is vagyok bunkó? Azért, mert optimistán azt remélem, hogy a megengedett maximális sebességgel halad valaki a belső sávban?

wawarich 2009.07.13. 11:52:45

Miért nem tartanak jobbra a népek? Magyarországon MINDENHOL jobbra tartás van és egyszerűen nincs olyan, hogy "ide nem vonatkozik a jobbratartás): kapaszkodósávban, városban, faluban, közúton, és minden úton. Két esetet tudok csak, amikor előszerettettel tartanak jobbra a népek, ha dugó van: a buszsávban meg a leállósávban. De azok meg nem sávok!!! 'sszamegasün a sok istenbarma, kreszről-fogalmamsincs-bénavagyok-denagyapofám vadbarmot!

Bobby Baccala 2009.07.13. 11:55:23

Zsömbi..tarts jobbra és se gond.. a sok köbgyök meg mehet a belsőben :)

lehet hogy nincs jogos levillantás, tessék
megkövezni de én szoktam alkalmazni.

hétvégén m7esen lefelé ugyanez volt. ahogy beértem a kocsisort, nem történt semmi. rámesett egy aston martin, nem vártam meg, hogy villogjon, hanem kisoroltam elengedtem, de a sok pályaversenyzőt még egy aston sem tudta jobbra tartsra kötelezni :(

ezért tart itt ez az ország, meg azért is, hogy a balatonon belépőt szednek a strandon!

akinek más a véleménye szarjon terhes shünöket :D

Zsola777 2009.07.13. 11:55:25

Én azt nem értem, hogy ha valaki lassan előz a pályán, akkor mögötte a belsőben miért lesz buzihosszú sor, a külsőben meg senki? Nekik is jobbra tartás van, majd besorolnak, ha utólérik a lassút a külsőben, és lehet előzni. Nem ez lenne a logikus?

subtotal 2009.07.13. 11:55:31

érdekes...nem mondom, hogy a posztolóval, de vagy egy hónapja én meg pont egy kretén accord-ossal akadtam össze ugyanitt az M3-on Gödöllő előtt. Ment a sor kb.120 körül, full tömve. Megérkezik mögém, beáll a seggembe 2!!! méterre, villogtat, indexel. Kiraktam 3 villanásra az indexet én is balra, hogy lássa, én is előzök és el fogom engedni, amint lehet.
Kicsit lemaradt, majd fél perc múlva ismét elkezdte a fenn említett hadműveletet. Még mindig tömve volt a külső, szorosan mentem a belsőben a sor végén.
Kerestem egy rést, ahova fékezzéssel befértem, kikaptam, Honda el, én vissza, elengedtem vagy 100 métert a sorral. Ezután padló és olyan 160 körül "ráestem" indexel és fénykürttel. Annyit a javára kell írni, hogy első adandó alkalommal kapta is ki a kocsit, én meg nem előztem meg, hanem mentem ki vele a külsőbe. Onnantól hagytam elmenni.
Slusszpoén: egy hatvan körüli, ősz hajú fickó vezette.

Bunkó voltam-e?

cso zsi 2009.07.13. 11:55:47

@leaping cat: Húsz centi széles papucsokkal lehet, hogy igen.
Mert átlagautó átlag-gumijával fékútnak is épphogy elég.
100-nál a köv.táv 80-90 méter körül van.
Ebből az észlelési idő, ami alatt másodpercenként 27-28 métert teszel meg, valamint a 40-50 méter körüli fékút.

indapass90210 2009.07.13. 11:58:32

@subtotal: igen, kár, hogy nem posztoltál, duplán megkaptad volna a magadét!

kiraaaaa 2009.07.13. 11:59:14

Kengururácsot mindenkinek:))))én használnám, néha...

leaping cat 2009.07.13. 12:05:41

@cso zsi: de a követési távolság nem a féktávolság, hanem az észlelési idő alatti út plusz egy kis rátartás, összesen 1,5-2 másodpercnyi út. Persze vannak akik azt mondják, hogy nekik 0,5-1 másodperc is elég - ebből lesznek a ráfutásos balesetek.

tocibacsi 2009.07.13. 12:09:07

@Dövan: ezt talán nem kockáztatnám meg :)
és sztem Te sem díjaznád a helyükben...

@leaping cat: ez sajna valszeg jogos, de a jelen szitu meg abszurd, ezt beláthatjuk, @cso zsi hozzászólása is jogos, hogy a lassúnak nehezebb manőverezni, meg leginkább visszasorolni, mikor a kapaszkodó megszűnik...

szóval megoldásnak csak ez marad. még béke is lenne. kevesebb jobbról előzés, kevesebb baleset, kevesebb dugó, kevesebb idegeskedés, kevesebb szívroham - finanszírozza az ügyet az OEP :D

szabopal · http://szabopal.com/ 2009.07.13. 12:10:37

én ilyen esetben kirakom az indexemet, ha nem esik le neki, h. valaki haladna, akkor ha a forgalom engedi és hely is van, kikerülöm jobbról (bár tudom, h. nem a legszabályosabb)

tocibacsi 2009.07.13. 12:11:20

@wawarich: akkor neked is bepasteolom a sajnálatos igazságot... a keresz úgy szól, hogy "(3) Az autóbuszöblöt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodó sávot, a gyorsító és lassító sávot, valamint a kerékpársávot a (2) bekezdésben említett jobbra tartási, illetőleg az úttest jobb szélén való haladási kötelezettség szempontjából figyelmen kívül kell hagyni."

ismételem: SAJNÁLATOS... de így szól a kresz. Utálom én is... És a kommenteddel amúgy egyet értek.

cso zsi 2009.07.13. 12:11:56

@leaping cat: Esetleg a féktávolságot is kifejtenéd?
Az a fék-késedelmi idő (amíg a fékhatás kialakul), és a fékút együttes hossza lenne?

FutballIsten 2009.07.13. 12:17:49

@tocibacsi 2009.07.13. 11:24:00: ezt a kommentet vártuk már negyon rég óta!!

Amúgy pedig túl sok majom van, aki mindig el kezd okoskodni az ilyen postoknál, hogy a kapaszkodó sáv nem számít jobbra tartás szempontjából. A kresz betűje szerint ez igaz is, de némi inteligencia, kulturáltság és a másikra való odafigyelés okán nyugodtan lehet használni.

leaping cat 2009.07.13. 12:20:03

www.keresni.hu/F%C3%A9kt%C3%A1vols%C3%A1g_-_l%C3%A1that%C3%B3s%C3%A1g

A fék-késedelmi idő csak egy része a reakcióidőnek. Féktávolság egyenlő reakcióidő alatt megtett út plusz fékút.

tocibacsi 2009.07.13. 12:20:39

@george_stoneburger: most valami bajod van vele, vagy egyetértesz?

fred.a 2009.07.13. 12:25:07

@Dövan: így van Dövan. Egy H1 HUMMER-el senki nem mernem packázni. :) :) :) :) :) Sem elölről sem hátulról élesben. Megnézném ahogy egy Nitros H1 megtolja a - jelen esetben - Volvóst. Persze hozzá teszem,hogy ilyen is többnyire Magyar honban fordul elő.

Zsola777 2009.07.13. 12:27:38

@szpali: Nemcsak szabálytalan, de veszélyes is. Jobbról azért kell 10x jobban figyelni, mert ha éppen akkor esik mögé egy autó, amitől megilyed és lehúzódik, úgy tol le az útról, hogy észre sem veszed. Ez esetben pedig csak és kizárólag te leszel a hibás, ha egyáltalán a pályán egy ilyet túl lehet élni.

leaping cat 2009.07.13. 12:29:30

@george_stoneburger: De ki legyen intelligens, kulturált és másokra odafigyelő? Mindenki, vagy csak aki lassabb? Én nem várom el attól, aki csak 80-nal tud felmenni az érdi emelkedőn, hogy beálljon 50-nel a teherautók közé. És nem várom el a 100-zal a belsőben a 80-ast előzőtől, hogy lehúzódjon előlem. Majd ha lemegy, odalépek, és viszlát.

tocibacsi 2009.07.13. 12:32:17

@george_stoneburger: oks, csak cinizmusnak is érthető volt, főleg, hogy a KRESZ idfevágó részét én pasteoltam be... de oks!

@leaping cat: itt most nem erre gondolunk. Aki "gyorsan" megy, az nem csípőből híjja a toleranciának. Ha teli az út, akkor ez van. De ha a kapaszkodó üres, akkor miről beszélünk?! Én oda nem mehetek előzni csak azért, mert neki derogál...

Simet 2009.07.13. 12:32:20

Az ilyen állatokat nem értem. Fáj neki ha valaki gyorsabb?
Engem általában elengednek, de soha sem büntetnek.
Lehet a BMW miatt...
De! Ha valaki gyorsabb, legyen akár egy swift, azt is elengedem. Ja, jobbra tartok az autópályán... :)

FutballIsten 2009.07.13. 12:38:35

@leaping cat: itt lép be az intelligencia. Akinek van, az könnyen el tudja dönteni (érdi példád vagy postbeli Gödöllő).

@tocibacsi: akkor még nem láttam.

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2009.07.13. 12:40:12

Már csak azért is követtem volna míg meg nem áll valahol, vagy nekem meg nem kell állnom de ha ő áll meg előbb megkóstolta volna a kerékkulcsot.

Amúgy én is szoktam villantani autópályán, sőt közúton is ha olyan, hogy 2 vagy több sávos, mert ne pöfögjön már belső sávban 60-al.

tocibacsi 2009.07.13. 12:41:56

@george_stoneburger: jahh, bepasteoltam, mert ugye nem az a cél, hogy a saját igazunkat beledorongoljuk másokba. Volt olyan komment, aki bár velünk ért egyet, a kresz ide vonatkozó részét nem jól tudta... :( és hát azé teccik-nemteccik, ennyi azé jár a másik félnek is...

egyébként oda jutottam, hogy nem küzdök ezekkel. én jobbra tartok és kész. nem vágok ki jobbra előzni, de már azzal se vagyok hajlandó szopni, hogy 2 sávot menjek balra meg kettőt vissza, ha a belsőben gyorsabbak jönnek...

FutballIsten 2009.07.13. 12:53:08

@tocibacsi: korrekt hozzáállás.
Lassú voltam, már mindent elmondtál előttem.
További balesetmentes közlekedést!

randomuser1 2009.07.13. 12:55:48

Nekem csak egy kérdésem van, Miskolc vagy Debrecen a vadkelet?

cso zsi 2009.07.13. 13:08:58

@george_stoneburger:
Persze, hogy lehet. (de csak a kapaszkodót, hisz buszöblöt, bringautat nem is érinthet a pórnép kereke)
Amennyiben viszont tudom tartani a sávban előírt minimum sebességet, senki nem kényszeríthet a még lassabbak közé.
Az, hogy a hazai pályákra való ráhajtás egyik feltétele a "sík úton elérhető 60 km/h", az nagyon elavult. Az is érthetetlen, hogy a 3,5-es járművek is 80-ra vannak korlátozva (szintén magyar kuriózum).
Azért az IFÁk előbb utóbb kikopnak, bár a "nyugati import" útján is került be az országba 30-40 éves teherautónak látszó tárgy.
Az utóbbi tíz év járművei viszont messze többet tudnak sebességben, erőben, fékben.

indapass90210 2009.07.13. 13:28:29

@subtotal: posztolj, és meglátod! ))))

indapass90210 2009.07.13. 13:31:03

@tocibacsi: nem kell parázni, legjobb esetben is csak xenonrefi van az elejükön, nem phaser vagy fotontorpedó!

Yoli87 2009.07.13. 13:35:42

Te atya úr isten!!

Yoli87 2009.07.13. 13:36:42

Autópályán bütisatuzni a lehető legnagyobb felelőtlenség!!!!!!!!
Az ilyet azonnal egy 100-zal száguldó kamion elé basznám!!!
Köcsög kurva anyját!

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.07.13. 13:40:38

@Zsola777: De! maximálisan egyet értek. Csak ebben az országban mindenki bérletet váltott a belső sávra, és a külsőt minden sebességnél derogál használni.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.07.13. 13:42:27

@cso zsi: "Az utóbbi tíz év járművei viszont messze többet tudnak sebességben, erőben, fékben." A járművei igen. Na de a vezetői...

tocibacsi 2009.07.13. 13:50:29

@vadász2: ebben igazad van, de valahol el kell kezdeni a népnevelést. magyarországon továbbra is csak a goyrshajtás letraffizása az egyetlen alklamazott eszköz. állítlag 30 éve még a friccek is tirpák módon vezettek, bunkók voltak, meg agresszívak. de ott nem csak a trafit ismerték, kiszedték a letolósakat, levillogósakat, elbeszélgettek a bunkókkal és megbaszták a jobbranemtartókat is... mostanra lett közlekedési kultúra... itt még nem kezdődött meg az átnevelés, csak az indulatokat szítják... traffipax, "jobbról előzni tilos" felirat a pályán miközben jóskabácsi vígan pöfög középen 110zel... satöbbi. és ugye a kapaszkodó sávok ugye... lehetne még sorolni.

tocibacsi 2009.07.13. 13:54:37

@Dövan: még szerencse, hogy a volvokban sincs... ugyanakkor lehet bármilyen jó a fékk, ha a pilóta telefonál vagy a navit buzerálja az i-Dirve-al... mire a tekerentyűvel megtalálja a menüben a "vészfékkezés" funkciót, mi földi halandók rég halottak vagyunk :D

lotht 2009.07.13. 14:00:12

Hétvégén az M1-en figyeltem a hazalátogató vendégmunkások forgalmát. Egy 600-as Mercedes kb. 10 km alatt egy alkalommal járt a külső sávban, talán 3 mp-ig, de akkor befékezett egy piros Combo előtt. Mindkettő német rendszámmal.
Pokolra az ilyennel.

megint 2009.07.13. 14:17:28

lotht, és ez miért zavart téged? Vegyél 600-as mercit és akkor neked sem kell sokat a külsőben menni.

indapass90210 2009.07.13. 14:18:38

@lotht: így segítik egymást a hazaigyekvő román vagy török vendégmunkások. A mercis azért fékezett a combo előtt, hogy az közelebb tudjon kerülni hozzá, majd újra gyorsítva a maga mögött kialakuló alacsony légnyomású térben, mintegy húzza maga után, így csökkentve annak légellenállását, és ezzel egyben a fogyasztást is!

Amanitin2 (törölt) 2009.07.13. 14:21:25

@tocibacsi:
Igazad van. Beszarás, hogy ez a rész az "Általános szabályok - Közlekedés az úton" fejezetben szerepel, a párhuzamos közlekedésnél, vagy az autópályás résznél meg egy büdös szó nincs erről. A Kresz mint jogszabály egy vérlázító minőségű szeméthalom.

lotht 2009.07.13. 14:35:12

@megint: Én szívesen megyek a külsőben.
Azért zavarnak az ilyen esetek, mert ha baleset történik 3-4 autóval előttem, nem érzem magam biztonságban amiatt, hogy a mögöttem jövő vajon nem fog-e eltalálni hátulról.
Vagy ha az én követési távolságomba fékezi be magát valaki a szomszéd sávból, akkor abban sem lehetek biztos, hogy én meg tudok-e állni.
A legrosszabb az, ha én megállok és belém jönnek hátulról, mert ekkor a közúti veszélyeztetés "meghozta az eredményét", hiszen a szándékos veszélyeztető nyom nélkül távozik.

tocibacsi 2009.07.13. 14:35:21

@Amanitin2: mint jogszabály rendben van, inkább az a baj, hogy betartani az utca népének kell. Elvileg szájbarágósan megtanítják, de a gyakorlat nem ezt mutatja. Tartalmilag pedig elavult. Egyszerűen be kéne látni, hogy át kell nevelni a népet. Úgy, hogy mindeki érezze, ez az ő javát szolgálja, nem pedig pénzbehajtás. Pl. jobbranemtartásra szokam mondani: Egy 120 Ft-os bírságot kéne kiszabi (a posta ennyiért utal asszem, magyarul önköltségi alapon menne. És pl helyszínen 10 fekvőtámasszal letudható) - elsőre. De második esetben már 5000 Ft, 3. esetben 100 ezer... senki nem mondhatja, hogy ez nem lojális. Aki nem tudta, hogy jobbratartás van (van ilyen, régen ez a dolog nem is létezett, és bár a jog nem ismerete nem mentesít, azért lehetünk megértőek) az se szív, az az 5 perces séta és 10 perc sorbanállás a csekkel pont elég lesz arra, hogy soha többé ne feletse el. 2. lépésben a sebességhatárokat nem úgy kéne megállapítani, hogy a kanyar 90el tuti bevehető, akkor tegyünk ki egy 40es táblát,m ert biztos, ami biztos. Ezek mind fordítva sülnek el. Az ittas vezetéssel kapcsolatos dolgkkal sajnos egyet értek, itthon sajnos sokan nem ismerik a mértéket, továbba a "csak egy pohárka" című limit nem célravezető, hiszen mindenkire máshogy hat a pia... És ugye amíg csak a piás hal meg, lehet mondani, hogy magánügye... Ha mindenki leszokott az ittas vezetésről, akkor majd meg lehet engedni az 1 pohár bort/sört... addig nem... Nem vagyok valami nagy kormánypárti, de a statisztikák valóban igazolják az intézkedések egy részét (!)
Összefoglalva: meg kell szüntetni azokat az alap dolgokat, amiktől sokaknál lemegy a redőny - olykor jogosan. Ki kell szedni azokat, akik tényleg közveszélyesek. A pályán bosszúból besatuzósokat, a seggbemászósokat, satöbbi. Ezután jöhetnek a szimplán bunkók majd azok, akik képtelen előzékenyek lenni a másikkal. Tényleg érthetetlen, miért ne lehete a "büntetés" az, hogy a rendőrnek leírja egy füzetbe 100x a bunkója, hogy "kiengedem magam elé a buszt", "nem dudálom le a másikat, ha beenged valakit maga elé"... És ha ez megvan, meg jobbra is tartunk, akkor lehet növelni a megnegedett sebességet is. Míg ez a folyamat tart, ki lehet javítani az utakat...

lotht 2009.07.13. 14:40:19

@megint: És a legkomolyabb részre nem is reagáltam.
Régen rossz a helyzet, ha az autó típusa (ára?) határozza meg a szabályokat, amelyek érvényesek rá...

tocibacsi 2009.07.13. 14:48:51

@lotht: biztos nem az ára. a magyar "újaautó őrület" olyan fostalicskákat szül az útra, hogy rossz nézni... "De legalább új"... AHA... azonos pénzből meg van, aki egy használt aszfaltszaggatót vesz (nem részletezném, csak ténymegállapítás)... tehát inkább a típus az, ami meghatározza azt, amiről írsz. Hogy ez most JÓ/ROSSZ, az más tészra. Alapvetően ugye morálisan rossz, műszakilag lehet indokolt, csak nem úgy, hogy a zasztavára vonatkozik a 130 és a bajorra a 200 sem... Ugyanakkor belátható anak abszurditása, hogy minden járművet egy kalap alá veszünk, és mindent a legrosszabb műszaki állapotúhoz igazítunk. Ott a kötelező műszaki vizsga, adjanak A, B meg C minősítést... És akkor pl pályára C nem mehet, B 130, A 160. Persze ez csak egy 5let. Hogy a 160 jó/nem jó, ne menjünk bele, ez az egész ígyis off...

Amanitin2 (törölt) 2009.07.13. 14:50:38

@tocibacsi:
Hát szerintem egyáltalán nincs rendben, mint jogszabály.
Rögtön az emlegetett 'Általános szabályok - Haladás az úton' részben egy felsorolásban szerepel olyan abszolút alapvető dolog, hogy az út jobb oldalán kell haladni, és ilyen, hogy az autóbuszöböl nem jobbratarts, és ilyen, hogy kilógó rakománnyal nem lóghatsz a járda fölé.
Ezek milyen szempontból egyenrangú dolgok?
Semmilyenből. Az egész egy tök logikátlanul felépített redundáns szarkupac.
És abban látatlanul is biztos vagyok, hogy az összes többi jogszabály is ilyen. Elég csak az alkotmányba belenézni, baszki. A fele arról szól, hogy hatályon kívül. A fasznak nem szedik ki akkor? Igénytelen senkiháziak.

indapass90210 2009.07.13. 14:56:09

@tocibacsi: tetszik az ötlet, az engem is zavarni szokott, hogy egy relative használható autóval annyira vagyok jogosítva, mint egy hetvenéves apó a 30éves ladájával. Amúgy manapság már azt lehet mondani, hogy az alsó kategória új autóival is elég jól lehet menni és megállni.

tocibacsi 2009.07.13. 15:02:18

@Amanitin2: A törvényhozás méltatásásval egyetértek :) De:
Ez egy 1975-ös valami. Sztem nem olyan rossz, azért redundáns, mert pár dolog több oldalról van megközelítva - ha belenézel akár itt, akár ott, mindehol megtalálsz adott dolgokat. Tehát alapjaiban nem szörnyű. És mondom, 1975... A baj ott kezdődik, hogy ehhez utólag sokan hozzányúltak. És adott dolgok csak adott helyre kerültek bele. Csomó minden felületes, hiányos. A körforgalmak helyzete agyrém, gondolok itt a többsávosokra... Továbbá egy jogszabálynak SAJNOS nem kell közérthetőnek lennie. Illetve kéne, de sose az. Talán nem is kéne. Ki tudja :D ez a jogászok perverziója biztosan. Örüljünk, hogy nem latinul van... ;)
A jobbratartós részre a válasz egyszerű: mert az egyik hülye jogász beleköt a másik hülye jogász dolgába, kiforgatja a szavait, a bíró meg aztán olyan hülye, hogy bár ordít róla, hogy baromság, a "jog betűje szent" alapon azt írél, amit a pofátlanabb ügyvéd akar... Tehát mikor a kilógó kasza leviszi pistike fejét, akkor csak jó ügyvéd kérdése, hogy a vétkes megússza: hisz ő csak az út szélén ment és a kasza se lógott ki jobban, mint 40(?) cm ...

Zsola777 2009.07.13. 15:03:28

@Dövan: Nő ladával? Hol láttad? :)

Jó Estét 2009.07.13. 15:22:54

@Zsömbi: Az meg kisebb mint 110nel a kovetesi tavolsag, amugy en sem birom mikor ilyen szituban ramvillognak, igaz nem jatszok utana elmegyogyaszati beteget sem az ideoda cikazassal, meg fekezgetessel... M3-as en rendszeresen jobbrol elozok, mivel senki nem huzodik le, hiaba van 2 km-es ures resz a kulsoben...

indapass90210 2009.07.13. 15:37:41

@Zsola777: egyébként is jól megaszontam. Na mind1, aki érti, az érti )))))

ex-dr. vuk 2009.07.13. 15:46:42

Rohadjak meg ha ertem, miert kell villogni olyanra aki elott szinten megy valaki.. Van annak ertelme?.. Mert ha senki nincs elotte (es eppen nem eloz - le tud huzodni), akkor ertem - menjen onnan jobbra. De ha nem tud, akkor mirol beszelunk? O csak megmutatta, hogy milyen az, amikor nem tudsz menni es megis tolnak. Most mar tudod.

Integrált Szerverterror 2009.07.13. 16:23:43

@tocibacsi: röhögni fogsz: egyszer megállított a yard. Nem volt nálam jogsi. Hümmögött, rámnézett, kérdezte most mire büntessen meg? Viccből kérdeztem: tíz fekvőtámasz? Elmosolyodott, hümmögött majd visszaadta a papírokat és így szólt az utasomhoz: ˝Aztán nyomassa le vele miután hazaértek! További jó utat!˝ Hazaértem, lenyomtam.


Amúgy ez a büntetőfüzet egész jó ötlet. Lehetne kötelező tartozék a kocsiban.˝-Jó napot kívánok közúti ellenőrzés! Jogosítványt, forgalmi engedélyt, büntifüzit kérem!˝

kpetya 2009.07.13. 16:30:23

@tocibacsi:

Akkor nem is igazán a jogszabállyal van a gond hanem a jogalkalmázással (satuféknék gyk mérlegelés nélkül a hátsó a hibás mert nem vizsgálják miért volt satu).

ittas vezetéssel kapcsolatban, az ok hogy mindenkire máskép hat az alkohol, de egyrészt orvosszakértői vélemény van arról 0,5 ezrelékig gyk nincs hatása, másrészt ott a 4§(1)b ami alapján mindenkinek önivizsgálatott kellene tartania, hogy alkalmas-e a vezetésre vagy ("...Így járművet nem vezethet, aki nagymértékben kifáradt, álmos vagy aki lázzal járó vagy egyébként a közérzetet jelentős mértékben hátrányosan befolyásoló betegségben szenved. Nem szabad vezetni rosszullét esetén akkor sem, ha a vezető ideg- vagy kedélyállapota koncentráló- és reakcióképességét nyilvánvalóan nagymértékben befolyásolja. A düh, a felháborodás, az ingerültség, az izgatottság, a mély bánat, a kedélybetegség, a teljes letörtség és a gondokba merülés a járművezetési képességet hátrányosan befolyásolhatja. ...")

Ennek fényében a zero tolerancia alkohol kapcsán semmi más, mint hogy nem tekintik felnött embernek a polgárokat.

kpetya 2009.07.13. 16:32:15

@leaping cat:

Ne erölködj, csozsinál nincsenek otthon. :)

zootyo 2009.07.13. 16:53:01

Én komolyan nem értem miről beszéltek. Hetente kétszer 10 év óta járok az M3-on, ha 2 ilyen villogós szitum volt akkor sokat mondok.
Bár az is igaz, hogy nem szoktam foglalkozni a feltartós köcsögökkel, simán elmegyek jobbról.
Ha látom hogy gyorsabb autó jön mögöttem, amint tudok, húzódók le, ha valaki akar hagy menjen. Na nem 2 kamion közé, de akár kisebb lassítás árán is. Azt hozzá kell tenni hogy állandó 145 ös tempóval megyek GPS szerint tempomattal. Inkább gyorsítani szoktam, hogy eltünjek az útjából aki mögöttem gyorsan jön. Utána visszalassulok a szokásos tempómra, ha mindenki így viselkedne akkor élhetőbbek lennének az autópályáink.

kiraaaaa 2009.07.13. 17:07:56

@zootyo: nekem van egy barátom,aki állandóan villog, spec. ez engem mellette ülve ez nagyon idegesít.
A te sebességed meg szabálytalan:))))

A vad kelekhez, pedig én sosem bosszantom fel magam úgy itt Pesten a vezetés közben, mint Miskolcon, vagy Nyíregyházán, mintha más dimenzióban lennének.

Integrált Szerverterror 2009.07.13. 17:13:06

@kpetya: Így van. Nekem a közérzetemet jelentősen hátrányosan befolyásolja ha a Balcsin nem tudok meginni egy sört.

Olaszországban 0,5 ezrelékig nem veszik figyelembe. Ha baleset történik akkor sem.

Integrált Szerverterror 2009.07.13. 17:31:17

@kpetya: Így van. Nekem a közérzetemet jelentősen hátrányosan befolyásolja ha a Balcsin nem tudok meginni egy sört.

Olaszországban 0,5 ezrelékig nem veszik figyelembe. Ha baleset történik akkor sem.

Integrált Szerverterror 2009.07.13. 17:44:28

@Zsömbi: De komolyan, ha már levillogtad a gázt nyomjad ne lassíts. Ti. a ködzáró fény felkapcsolása vagy a fékpedál használata nem semlegesíti a mögötted jövő reflektorát. Ellenben a gázpedál jelentékeny megnyomása kedvezően befolyásolja a közöttetek lévő távolságot,így a reflektor fényerejét is.

Peetee 2009.07.13. 17:54:48

LÉn már meguntam,h próáblok következetesen közlekedni.
Ebben az orsázgban az erősebb kutya b@szik...én már megyek ott, ahol tudok (füvön, jobb oldali sávban...), nem dudálok, nem mutogatok, még át se nézek. Megyek és kész, előzök jobbról, ha 70-el megyünk a belsőben...
Már nem érdekel, 10.000 ember nem tud megnevelni 6.000.000 idiótát, akik:

- 1834-ben vették át a jogosítványukat, és ezzel érvelnek mindenkinek akivel szóváltásba keverednek (kb. félóránként) a tetűlassú, következetlen a KRESZ-szabályoknak ellentmondó viselkedésükkel.
- 2009 márciusában vették át a jogosítványukat, és már 600.000km-t vezettek, mindenkinél okosabbak, gyorsabbak, és ŐT senki ne tartsa fel (hogy képzeled,h 60-as korlátozásnál "csak" 105-el mész).
- És még kismillió elvetemült, akiknek foglama nincs a közúti közlekedés szabályait.

Csak 1 példa:

vidéki megyeszékhely, jobbkezes utca.
Kigurulok a 10-el jövő elé, rámdudál:

mondom neki,h jobbkéz szabály van: Mondja a csini 35-ös műmellű-műszűjú anyuka, kiskurv@ lányával a jobbján, hogy "igen, jobbkézről jössz nekem, ezért van nekem elsőbbségem...ez a jobbkézszabály (kétkedés a hangjában)."
Mosolyogtam, és mondtam neki,h nenagyon vezessen Bp-en :)

zootyo 2009.07.13. 18:31:12

@Kiraaaaaa: hát igen tényleg 145 el megyek, de a trafi nem villan még akkor. Ennyi.

kiraaaaa 2009.07.13. 18:52:41

@zootyo: mennyinél villan?


@Peetee: na ugye igazam van, én is ettől kapok frászt vidéken:)

rushman 2009.07.13. 18:56:50

"... így inkább kisoroltam a külsőbe, had menjen."
És a jobbratartás eddig hol volt?

"... mikor hirtelen jobbról megelőzve bevágott elém ..."
A delikvensnek talán az nem tetszett, hogy éppen az nem halad/tart jobbra, aki pár másodperccel korábban emiatt villogott.
Mert ugye a fénykürt nem azt jelenti, hogy "húzódj le, hogy téged megelőzve feltarthassalak". Haladni kell, ha már ezt jelezted neki.

És talán a ködlámpa felvillantása adta meg neki a kegyelemdöfést, és vált idegbeteg állattá.

Javaslom ledes karácsonyfafüzér beszerzését, és azokból KÖSZI, BOCSI, HÜLYE feliratokat formázva a hátsó ablakra... és kedvedre üzengethetsz a mögötted haladóknak, ha erre van igényed. :)
Ha nincs, akkor pedig közlekedj.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.07.13. 22:09:55

@megint: Ööö, talán, mert nem tart jobbra?

nagyzee 2009.07.13. 22:33:51

"Jó pár száz méterre előttem, a középső sávban haladt egy autó, a belsőben három, a külsőben pedig senki. Azt is mondhatnám, hogy a szokásos papírforma szerint alakult a helyzet.A szabályokat mindig minden esetben betartani igyekvő sofőrhöz méltón besoroltam a belső sávba"

Minek soroltál a belső sávba, amikor nem volt előtted senki, akit meg kellett volna előznöd? ("a külsőben pedig senki") Én azt mondom, jobbra tartási kötelezettség van. Akkor megyünk a belsőbe, ha valakit előzünk.

tocibacsi 2009.07.14. 08:29:32

@endruboy79: hehe, ez jó! meg elismerésem, ha télleg megcsináltad :D

@kpetya: szeva! tök igazad van, csak nincs kvázi senkinek alkoholszondája :( ha lenne és használná meg betartaná, akkor lehetne ilyet.
ami a felnőttnek tekintést illeti: az a szörnyű igazság, hogy jogosan nem tekintik. Kondorosi "Zéró" Ferenc nálam is kiverte a biztosítékot, de basszus azé azt nem lehet vitatni, hogy a halálos balesetek száma végülis csökkent. Lehet, hogy az államadósság volt az oka vagy mondjuk a kosúttéri tüntetők, esetleg a szigorítás, mind1, egyelőre ebbe nem tudunk belekötni. Sok más országban is 0 a 0. Nekem spec ez a legutolsó bajom a hatályos jogszabályokkal... ugyanakkor a józan ésszel élő emberek nemtetszését maximálisan megértem.

tulajdonképpen lehet, hogy a rendőrnek nem szonda kéne, hanem egy laptop quake-kel és 10 hulla / perc teljesítmény alatt elveszik a jogsit... :D esetleg lehet NFS-t is választani. Mind1, szóval reakcióidőt mérhetne...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.14. 08:38:15

Ott 120-as tábla van kint, ami egész a mogyoródi lehajtóig érvényes. Amúgy tényleg bent felejti magát a sok paraszt, ám ez nagyon egyszerűen orvosolható lenne, az M0-on már úgy csinálják:
Nem a kapaszkodó sáv lesz a megjelenő + sáv, hanem balra csinálnak egy + sávot. Aki félálomba nem vált sávot, az automatikusan a külső sávokban maradhat, aki meg előzne, mehet ki a külsőbe. Felfestés kérdése az egész.

atila68 (törölt) 2009.07.14. 22:36:16

A hátsó ködlámpával ugyanolyan kötekvővé váltál mint a volvós.

jónévez 2009.07.14. 23:25:33

Nem tudom én, milyen "három sávos"-ról lenne itt szó. Az M3-on nincs három sáv, bár több KAPASZKODÓSÁV van, amelybe nem kötelező lehajtani, aki a kresz-re hivatkozik, jó lenne, ha utánanézne.
A kapaszkodósáv a kresz szerint NEM szélső sáv, sőt, úgy fogalmazza meg: "Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, A KAPASZKODÓSÁVOT, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni."
Pont ezért ott bárki szabályosan közlekedik abban a sávban, amit "középső"-ként emleget a posztoló (meg még páran itt), aki 70 km/h felett tartja a sebességét. Még a teherautók is.
Az azért kellemetlenül érint, hogy a táblák jelentésével nincsenek az emberek tisztában, de ha már így van leírom (pedig ez is benne van, le van rajzolva a kresz-ben):
Az a kék tábla, amelyre úgy vannak felfestve a forgalmi sávokat jelző fehér nyilak, hogy -a jobbra leágazással kezdődő és egyenesen folytatódó sáv és aközött, amelyből leágazódott- terelővonalat szimbolizáló fehér vonalkák vannak rajzolva, az kapaszkodósávot, nem pedig harmadik (szélső) sávot jelent.

A posztoló pedig (főleg az utólagos bejegyzése után) egy agresszor, aki azt is levillogja az útról, aki előtt ua. lassan haladnak, de ha visszakapja az agressziót, akkor itt sír.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.07.15. 00:00:06

@jónévez: "Az a kék tábla, amelyre úgy vannak felfestve a forgalmi sávokat jelző fehér nyilak, hogy -a jobbra leágazással kezdődő és egyenesen folytatódó sáv és aközött, amelyből leágazódott- terelővonalat szimbolizáló fehér vonalkák vannak rajzolva, az kapaszkodósávot, nem pedig harmadik (szélső) sávot jelent."

Minden elismerésem! Ezt így éjfél előtt leírni...nem semmi :)))
Asszem majd holnap mégegyszer elolvasom, oszt megpróbálom felfogni is :)))

jónévez 2009.07.15. 00:05:51

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ammégcsak!:) De közlekednek köztünk olyanok, akiknek az egész KRESZ-t így kéne szájbarágni, hogy értsék. :(

Swind 2009.07.15. 19:24:15

Eros autoval sokkal konnyebb lenne m indenkinek elozekenynek lennie. Ha latom, hogy a kulsoben egy auto (plane ha atlagos), eppen utolerne egy kamiont, inkabb elore jol lelassitok es beengedem magam ele. Ezt kene megtanulnia a tobbi "germanautosnak". 300 lo korul kb 2 masodperc mig ujra az elozo tempon vagyok, a kollega meg nem ragadt be. Az elozekenyseg mellett biztonsagosabb is, mert ha az illeto megis kijon rosszul merve fel a sebessegkulonbsegeteket...

Swind 2009.07.15. 19:28:35

Meg annyi, hogy a belso savban "cammogok" sokszor konnyebben eszreveszik magukat, ha haladsz mogotte egy picit (nem tolva!!), es ha nincs melleted senki, picit jobbra huzod a kormanyt, mintegy jobbra melle nezve, majd vissza, ha van balra hely kicsit balra nezve.. 10-bol 7-szer eszrevesizk magukat es kiternek a kulsobe.

Alex3000 2009.07.16. 10:19:44

Kezd olyan érzésem lenni, hogy sokszor az van felháborodva, aki szabálytalan vagy bunkó és valaki ez ellen fel mer lépni. Röhej!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.07.16. 10:27:26

@Babu2000: Ez pontosan így van. Legjobb védekezés a támadás...

nyface (törölt) 2009.07.17. 22:15:01

nem vagyok egy nagyon tapasztal srác. decemberbe telik le a tanulóidőm. levezettem eddig 40.000 km-t. Pest mellett lakom, és ah én észrevettem, városba az átlag követési távolság vagy 5 méter pályán meg vagy 15. És ha már irok hozzátenném azt is h amit KRESZ első órától hajtogattak nekünk (gondolom nektek is..) h deffenzíven kell vezetni (értsd: jól:)). Engem nap mint nap levillognak, általában betartom a sebességet, és néha nekem is elegem lesz belőle és egy-két kedves német gyártmányú autónak én is viszonzom kedvességét. Persze ennek már nem szoktak örülni és ők vannak felháborodva. A KRESZ tudomásom szerint mindenkire vonatkozik, sry. :)

Damm 2009.11.02. 01:19:48

Követési távolság be nem tartásával kapcsolatos baleset az m3 on.
naponta lehetne ilyen felvételeket készíteni...
www.youtube.com/watch?v=WDbJd3Zhp0Q












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása