Olyan volvóssal találkozott Zsömbi az M3-as autópályán, akinek feltehetően igen rossz napja volt és levélírónk rávillogása valami olyasmit eredményezett, mint amikor a szomszéd becsönget, hogy megkérdezze, mi ez a gázszag. Vagy szimplán egy baromállat volt. Érdekelne azért az ő verziója is.
Rég nem jelentkeztem postra érdemes írással, de remélem az alábbi történet képes emelni az egyébként rendkívül jó blogod színvonalát.
Ma késő délután (vagy inkább kora este) békésen haladtam Budapest irányából vadkelet felé az M3-ason. Mondhatni szokásos volt a zsúfoltság, melyet tovább tetézett egy kb. másfél órája történt baleset miatti torlódás is. Volt azonban jó oldala is a bosszúságnak, hiszen a 70-80-as tempó miatt nem kellett attól félni, hogy a rend őrei túl drága fényképet készítenének rólam.Elég hosszasan ment az araszolgatás, majd Gödöllőhöz közeledve láttam megcsillani a reménysugarat a három sávossá bővülő sztráda okán, de jókedvem hamar el is illant. Ugyanis a magyar közlekedési kulturához híven senkinek esze ágában sem volt a jobbratartás szabályát alkalmazni. Jó pár száz méterre előttem, a középső sávban haladt egy autó, a belsőben három, a külsőben pedig senki. Azt is mondhatnám, hogy a szokásos papírforma szerint alakult a helyzet.
A szabályokat mindig minden esetben betartani igyekvő sofőrhöz méltón besoroltam a belső sávba, gondoltam majd csak felveszi a többi közlekedőtárs is a tempót és legalább a megengedett 130 km/h-s sebességgel fognak hasítani. De sajnos eszük ágában sem volt így tenni, tartották keményen a 100 körüli tempót. Gondoltam jelzésértékűen egyet villantok az előttem haladó Volvóra, hátha veszi a lapot és vagy felgyorsít, vagy elenged.
Szerencsém volt és az utóbbi lehetőséget választotta, de egy kicsit furán tette, mert mikor már mellé értem kicsit rámhúzta a szekerét, de nem véltem benne rosszindulatot, gondoltam inkább elbóbiskolt, vagy nem figyelt eléggé. Azonban az illető repertoárja nem ért véget ezzel, ugyanis miután megelőztem rögtön be is vágott mögém és reflektorának köszönhetően fényárban tündököltem.
Gondoltam a hátsó ködzáró fényem felvillantásával megköszönöm kedvességét, de a visszapillantóba tekintve azt kellett látnom, hogy nem vette a lapot, sőt ellenkezőleg: hevesen mutogatott, integetett, illetve valamit vélhetően közölni is szeretett volna, mert erőteljesen artikulált szájával. A hab a tortán az volt, hogy mindeközben elkezdett tolni, de lehet, hogy csak az ő autója szeretett volna az enyémmel közelebbi barátságot kötni, amit én annyira nem kultiváltam.
Mindenesetre lelassítottam a külső sávban haladó gépjármű sebességére, hátha a nyugodtabb tempó lecsillapítja a delikvenst, de sajnos nem így történt. 100 métert tettünk meg így, de azt kellett látnom, hogy továbbra is habzik a szája, így inkább kisoroltam a külsőbe, had menjen. Így is tett, jöhetne a happy end, de sajnos van folytatása a dolognak.
Pár kilométer megtétele után ismét összehozott a sors vele, melyet ő is észrevett. Kedvesen el is kezdett integetni nekem, majd én is viszonoztam köszöntését egy fejbiccentéssel, illetve villantással. Kis idő múlva alkalmam nyílt megelőzni őt, majd nem tettem meg szerintem 50 méter, mikor hirtelen jobbról megelőzve bevágott elém a baromarcú (már elnézést).
Aztán beletaposott a fékbe és lelassított ~70 km/h-s sebességre. Gondoltam kikerülöm őt, de nem engedte, mert össze-vissza cikázott, majd újra megtalálta a középső pedált és majdnem állóra fékezett. Na ekkor kezdtem nagyon aggódni és gyakran pillantottam belső visszapillantó tükrömbe, nehogy egy kamion hátulról megcsókoljon, de szerencsére az őrangyalom vigyázott rám (ezúton is köszi neki).
A cselekmények sorozatának az adta a lezárást, mikor a Volvo jobb első ajtaja kinyílt, majd be is csukódott és elhúzott. Én inkább igyekeztem megőrizni hideg vérmérsékletemet, nem mentem utána, ehelyett egy darabig csak 80-nal közlekedtem, had menjen el tőlem jó messzire a donoralany.
Rendkívül meglepő volt számomra az egész szituáció, melynek tanulságával sajnos nem vagyok tisztában. Nem tudom, hogy én hibáztam-e azzal, hogy reflektoromat egyszer felvillantva szándékomat fejeztem ki előzésre, vagy azzal vetettem-e el a súlykot, hogy 100 méteren keresztül együtt vonatoztunk békés tempóban. Vagy esetleg szimplán az volt a gond, hogy a delikvensnek nem esett jól, hogy én egy Honda Accorddal előztem meg az ő láthatóan (és L-es rendszámból következtetve) új S80-as D5-ös Volvóját.
Annak tudnék örülni, ha az illető is reprezentálná magát a posthoz tartozó kommentben és megadná a választ a miértre. De tudom ez csak egy hiú ábránd.
És még egy kis utólagos adalék:
A Volvós előtt kb. 30-50 méterre haladt a következő autó, a távolságot stabilan tartotta, de véleményem szerint ez több volt, mind az egészséges követési távolság, ezért bátorkodtam egyet rávillantani. Eszem ágában sem volt "letolni" őt az útról (ha ez lett volna a szándékom, akkor folyamatosan villogok és dudálok, de ez egyáltalán nem szokásom, így nem is tettem).
Gontar 2009.07.13. 09:25:14
Még mindíg hihetetlen számomra, hogy mennyi gyökérnek van jogsija...
craft75 2009.07.13. 09:30:33
Egyébként mikor először villantottál rá, előtte halad valaki más ?
Secnir 2009.07.13. 09:32:52
craft75 2009.07.13. 09:35:47
Jah, most látom hogy senki se.
Akkor tényleg bunkó a volvós.
Grg76 2009.07.13. 09:38:29
MrZed001 2009.07.13. 09:51:36
Lacaca 2009.07.13. 10:00:47
leaping cat 2009.07.13. 10:03:59
michaael 2009.07.13. 10:04:41
ipari_fostalicska 2009.07.13. 10:05:31
Senkinek sem sünt, nem (nagyon) hülye a posztíró és nem ezért tart itt az ország :)
Lacaca 2009.07.13. 10:06:45
kpetya 2009.07.13. 10:10:46
Szvsz te a Miskolc felé tartó oldalról beszélsz. :)
indapass90210 2009.07.13. 10:16:57
Jack__Bauer 2009.07.13. 10:20:15
Mondjuk azt én is rühellem, ha én is haladnék, előttem is lassan mennek (jobbra meg méglassabban), és mégis letol-levillog vmi barom.
Egyébként ha van rá ésszerű lehetőség, akkor mindig kihúzódok jobbra (mivel 120 felett nem szoktam hajtani, benyaspórolás okán).
diktatorikus kleptokrácia 2009.07.13. 10:21:49
a volvósnak didergős süncsaládot
leaping cat 2009.07.13. 10:21:51
indapass90210 2009.07.13. 10:22:31
kiraaaaa 2009.07.13. 10:23:42
másrészt én nem villogok, úgyis én húznám a rövidebbet:)
Azt megtudja mondani valaki, ha előzés van, akkor mért bámulnak be az ablakon?
ez ilyen felhívás keringőre, ez a stírölés, hogy "Na, mi van, nem megy a verda??"
leaping cat 2009.07.13. 10:26:13
tboykaa 2009.07.13. 10:27:18
indapass90210 2009.07.13. 10:28:21
j311 2009.07.13. 10:29:23
ponyva máté · http://ponyvamester.hu 2009.07.13. 10:38:43
engem ha meg akarnak előzni, mögémérnek és indexelnek, bármelyik sávban legyek is, ha belsőben, akkor is értelem szerűen balra index, veszem a lapot, kicsit rátaposok 130 fölé, hogy a kamionsort hamarább magam mögé tudjam, s engedem tovább a gyorsabbat
nem kell villogni, ahogy dudálni sem, csak ha valóban megkívánja a helyzet
persze ettől még tahó a másik arc, persze ebben egyet értünk
Danessz 2009.07.13. 10:39:15
diktatorikus kleptokrácia 2009.07.13. 10:39:29
autóstársaink megrendszabályozásához mi itt kevesek vagyunk. hathatós fellépés a barmok ellen, genetikai tisztítás, esetleg statáriális bíróság az autópályák mellett mementóként otthagyott, az akasztófákon hintázó elcseszett lóerőhuszárokkal...
a volvósnak sünt (bocs, Zoli)
viktor134 2009.07.13. 10:42:03
Manyizga (törölt) 2009.07.13. 10:46:31
labi 2009.07.13. 10:49:05
Ha hérom kocsi megy előtte, akkor nyilván az első tarta fel abelső sávot, a mögötte lévő kettő meg menne - ha tudna.
Ilyenkor a sorban hátsóra rávillantani balfaxság.
Ebben az esetben ha hátulró rámvillant valami nagyokos, akkor én kis előre szoktam engedni, aztán hátulról én is villogok rá, talán akkor rádöbben hogy én miért nem mentem gyorsabban...
Netuddki. 2009.07.13. 10:50:44
Na ez is egy butapesti, mint a levél további részéből ki is derült.
viktor134 2009.07.13. 10:53:33
LaMeRick 2009.07.13. 10:57:55
öregmogyi 2009.07.13. 11:04:00
A fékkel büntetőknek jelezném, hogy az indokolatlan fékezés miatt bekövetkezett balesetet 50-50%-ra fogja kihozni a a biztosító. Persze ezt be kell bizonyítani, de ma már nagyon olcsó kamerák vannak.
a távoli rokon 2009.07.13. 11:07:27
indapass90210 2009.07.13. 11:07:32
limbekcs 2009.07.13. 11:08:08
CApa (törölt) 2009.07.13. 11:12:03
Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.07.13. 11:13:09
tocibacsi 2009.07.13. 11:14:15
Dr.Bio74 2009.07.13. 11:16:39
tocibacsi 2009.07.13. 11:18:37
LaMeRick 2009.07.13. 11:20:34
Psychopit 2009.07.13. 11:21:16
Az emberek többségének a kapaszkodósávot használni rangon alulinak számít.
Engem nem zavar,a nyolcvannal haladó sor mellett simán elmegyek jobbról 130-cal, oszt' ha a rendőr megkérdi,még mindig széttehetem a kezemet:én csak a jobbratartási kötelezettségemnek tettem eleget...
Engem jobban zavar,amikor dugóban a LEÁLLÓSÁVON próbálnak a kö.....k előre jutni.
Aki arra jár,megfigyelheti: én vagyok az a bunkó,aki ilyenkor a fél autóját kiengedi a leállósávba,és nem engedi el őket... :)
Cak ha már a nejem nagyon visít....
indapass90210 2009.07.13. 11:21:41
Dr.Bio74 2009.07.13. 11:22:54
Néhány poszttal hátrébb itt voltál?
tocibacsi 2009.07.13. 11:24:00
Amanitin2 (törölt) 2009.07.13. 11:24:12
ez nem igaz. mármint a második fele.
Psychopit 2009.07.13. 11:24:38
öregmogyi 2009.07.13. 11:24:51
Ausztriában úgy van ez, hogy nem kapaszkodó sáv van, hanem gyorsító sáv. És a végén a gyorsan haladóknak kell visszasorolni. Hát nem egyszerűbb? De.
öregmogyi 2009.07.13. 11:26:21
Nancsi 2009.07.13. 11:27:42
A villogás szabálytalan, szóval ne tegyük már kötelezővé. Egyébként is cseszheted a villogást, ha az első egy alvó román egy 15 éves ford transitban, ami eleve csak +1.8km/h-ra képes az előzendő kamionsorhoz képest, ha éppen lejt az út. De ha már elkezdett előzni nem fog kihúzódni, az tuti. Arra villoghatsz 2000MW-os fényvetőkkel is, max ha felrakja a fotonvitorláit, akkor fog hamarabb kimenni a sorban a 2. elől, de ez az extra ford transitnál ritka.
Ha ilyenkor rám villognak simán lefittyentem a belső tükröt hogy ne vakítson a baromarcú villogása, és megyek előtte, amíg szabad nem lesz előttem az út. Szarok rá hogy siet, sietnék én is. 2 kamion elé akkor se fogok beállni, ha ő maga az atya úristen. Ha olyan fontos ember ne hondával járjon, hanem helikopterrel, akkor legalább nem postol marhaságokat tetű lassú permetező gépekről, hanem simán megöli magát az első útján.
Zsömbi 2009.07.13. 11:28:30
cso zsi 2009.07.13. 11:29:15
Ne a lassúnak kelljen vackolni, van elég gondja egy kapaszkodón, de a végén a besorolás az többesélyes. Vagy beengedik, mert üres a belső, vagy kivárja a sorát (kizárt), vagy behúzza a kormányt, és a többiek le vannak sz... (ez a jellemző).
Az M0 új szakaszán, és a német pályákon a gyors/erős majd sávot vált, és kisebb a gondja, a lassú meg halad a saját tempójában egyenesen.
Amanitin2 (törölt) 2009.07.13. 11:29:42
Zsola777 2009.07.13. 11:30:09
- Index befele;
- Villantás, hogy nézzen hátra, és lássa az indexet;
- 5-6 másodperc után dupla/hosszú villantás;
- Duda;
Az összes tevékenység, feltéve, ha a reflektor nem vakít el senkit, jogszerű és jóhiszemű, erre nem kell felkapni a vizet.
Talán az volt a hibád, hogy az előzés után visszalassítottál a külsőben lévő tempójára, így azt érezte, hogy csak őt előzted, besértődött (persze az ilyeneket le kell sz*rni). Előzés után kellett volna eltávolodni tőle. Ha meg újra találkoztok, örülni kellene, szerintem jó dolog kellemes emberekkel együtt utazni, találkozni. Igaz, nem pont a posztban említettel.
Nancsi 2009.07.13. 11:30:38
2 kamion elé = 2 kamion közé
Dr.Bio74 2009.07.13. 11:31:38
autozz.blog.hu/2009/06/24/megleckeztettem_a_leallosavban_elozgetoket
Dr.Bio74 2009.07.13. 11:34:30
leaping cat 2009.07.13. 11:35:37
tocibacsi 2009.07.13. 11:35:45
SAJNOS! az más kérdés, hogy ez így többek szerint is rossz, és én is jobbra tartok, amenniyre csak lehet. Jó, ha tök üres az út pl éjszaka közepén, van, hogy maradok a helyemen, a külsőben...
drhrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (tör 2009.07.13. 11:36:44
De utána minek áll le vele a posztoló???
Ugye ilyenkor mondják, én tudom ki a hülye...
Ahelyett hogy rálépett volna a gázra, azt elmegy a picsába.
indapass90210 2009.07.13. 11:36:48
Psychopit 2009.07.13. 11:38:58
Én egy terepjáróval járok - az előítéletekkel szemben allűrök nélkül.
Egyszerűen idegesít a nullához konvergáló közlekedési kultúra.
drhrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (tör 2009.07.13. 11:39:14
Ne szórakozzatok már fiúk lányok, a fénykürt erre van, meg akarom előzni, jelzek neki, kimegy, megelőzöm (nem maradok ott vegzálni), oszt jöhet vissza, viszlát.
Mi a gond???????????????
Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.07.13. 11:39:29
annyi kérésem lenne, ha idegen szavakat használunk akkor tegyük helyesen. Gondolok itt: 'Annak tudnék örülni, ha az illető is reprezentálná magát a posthoz tartozó kommentben'.
- talán prezentálná, de semmi kép nem reprezentálná!
- és melyik kommentben??? mert van elég...
üdv és csók a halaknak!
tocibacsi 2009.07.13. 11:39:41
Samott 2009.07.13. 11:42:12
indapass90210 2009.07.13. 11:43:53
tocibacsi 2009.07.13. 11:44:17
indapass90210 2009.07.13. 11:45:10
cso zsi 2009.07.13. 11:45:35
A Kresz, és a köv.táv nem vélemény alapú.
Ez nem a Nagykörút 30-cal.
30-50 méteren a fékutad nem minden sebességnél lesz elég. 70-80-nál még száraz úton is meglepetés fog érni.
Hoppázó Beléndek 2009.07.13. 11:46:03
kisebb arc, kisebb izgalom..
gpetersz 2009.07.13. 11:48:18
Itt a lényeg bunkókám. Az egész felfogásod benne van.
leaping cat 2009.07.13. 11:50:51
kacsa65 2009.07.13. 11:52:08
Az egyik levillogja azt, aki előtt jól láthatóan hosszú sor áll. Erre a másik begerjed, lehúzódik, majd püffögve visszamegy és jól lereflektorozza egyiket. Egyik erre bepipul, hátsó ködlámpával visszavakít és fékez " a külső sáv sebességére " vagyis magyarul duplán visszabüntet. Na erre másiknak úgy elborul az agya, hogy az sem érdekli, ha rajta és egyik paraszton kívül mondjuk még három autó összetörik esetleg gyerekekkel a fedélzeten.
Kedves SilentSound, minek írsz ide, ha te vagy egyik paraszt?
Zsömbi 2009.07.13. 11:52:31
wawarich 2009.07.13. 11:52:45
Bobby Baccala 2009.07.13. 11:55:23
lehet hogy nincs jogos levillantás, tessék
megkövezni de én szoktam alkalmazni.
hétvégén m7esen lefelé ugyanez volt. ahogy beértem a kocsisort, nem történt semmi. rámesett egy aston martin, nem vártam meg, hogy villogjon, hanem kisoroltam elengedtem, de a sok pályaversenyzőt még egy aston sem tudta jobbra tartsra kötelezni :(
ezért tart itt ez az ország, meg azért is, hogy a balatonon belépőt szednek a strandon!
akinek más a véleménye szarjon terhes shünöket :D
Zsola777 2009.07.13. 11:55:25
subtotal 2009.07.13. 11:55:31
Kicsit lemaradt, majd fél perc múlva ismét elkezdte a fenn említett hadműveletet. Még mindig tömve volt a külső, szorosan mentem a belsőben a sor végén.
Kerestem egy rést, ahova fékezzéssel befértem, kikaptam, Honda el, én vissza, elengedtem vagy 100 métert a sorral. Ezután padló és olyan 160 körül "ráestem" indexel és fénykürttel. Annyit a javára kell írni, hogy első adandó alkalommal kapta is ki a kocsit, én meg nem előztem meg, hanem mentem ki vele a külsőbe. Onnantól hagytam elmenni.
Slusszpoén: egy hatvan körüli, ősz hajú fickó vezette.
Bunkó voltam-e?
cso zsi 2009.07.13. 11:55:47
Mert átlagautó átlag-gumijával fékútnak is épphogy elég.
100-nál a köv.táv 80-90 méter körül van.
Ebből az észlelési idő, ami alatt másodpercenként 27-28 métert teszel meg, valamint a 40-50 méter körüli fékút.
indapass90210 2009.07.13. 11:58:32
kiraaaaa 2009.07.13. 11:59:14
subtotal 2009.07.13. 12:00:03
Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.07.13. 12:03:12
leaping cat 2009.07.13. 12:05:41
tocibacsi 2009.07.13. 12:09:07
és sztem Te sem díjaznád a helyükben...
@leaping cat: ez sajna valszeg jogos, de a jelen szitu meg abszurd, ezt beláthatjuk, @cso zsi hozzászólása is jogos, hogy a lassúnak nehezebb manőverezni, meg leginkább visszasorolni, mikor a kapaszkodó megszűnik...
szóval megoldásnak csak ez marad. még béke is lenne. kevesebb jobbról előzés, kevesebb baleset, kevesebb dugó, kevesebb idegeskedés, kevesebb szívroham - finanszírozza az ügyet az OEP :D
szabopal · http://szabopal.com/ 2009.07.13. 12:10:37
tocibacsi 2009.07.13. 12:11:20
ismételem: SAJNÁLATOS... de így szól a kresz. Utálom én is... És a kommenteddel amúgy egyet értek.
cso zsi 2009.07.13. 12:11:56
Az a fék-késedelmi idő (amíg a fékhatás kialakul), és a fékút együttes hossza lenne?
FutballIsten 2009.07.13. 12:17:49
Amúgy pedig túl sok majom van, aki mindig el kezd okoskodni az ilyen postoknál, hogy a kapaszkodó sáv nem számít jobbra tartás szempontjából. A kresz betűje szerint ez igaz is, de némi inteligencia, kulturáltság és a másikra való odafigyelés okán nyugodtan lehet használni.
leaping cat 2009.07.13. 12:20:03
A fék-késedelmi idő csak egy része a reakcióidőnek. Féktávolság egyenlő reakcióidő alatt megtett út plusz fékút.
tocibacsi 2009.07.13. 12:20:39
fred.a 2009.07.13. 12:25:07
Zsola777 2009.07.13. 12:27:38
FutballIsten 2009.07.13. 12:27:40
leaping cat 2009.07.13. 12:29:30
tocibacsi 2009.07.13. 12:32:17
@leaping cat: itt most nem erre gondolunk. Aki "gyorsan" megy, az nem csípőből híjja a toleranciának. Ha teli az út, akkor ez van. De ha a kapaszkodó üres, akkor miről beszélünk?! Én oda nem mehetek előzni csak azért, mert neki derogál...
Simet 2009.07.13. 12:32:20
Engem általában elengednek, de soha sem büntetnek.
Lehet a BMW miatt...
De! Ha valaki gyorsabb, legyen akár egy swift, azt is elengedem. Ja, jobbra tartok az autópályán... :)
leaping cat 2009.07.13. 12:36:30
FutballIsten 2009.07.13. 12:38:35
@tocibacsi: akkor még nem láttam.
Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2009.07.13. 12:40:12
Amúgy én is szoktam villantani autópályán, sőt közúton is ha olyan, hogy 2 vagy több sávos, mert ne pöfögjön már belső sávban 60-al.
tocibacsi 2009.07.13. 12:41:56
egyébként oda jutottam, hogy nem küzdök ezekkel. én jobbra tartok és kész. nem vágok ki jobbra előzni, de már azzal se vagyok hajlandó szopni, hogy 2 sávot menjek balra meg kettőt vissza, ha a belsőben gyorsabbak jönnek...
FutballIsten 2009.07.13. 12:53:08
Lassú voltam, már mindent elmondtál előttem.
További balesetmentes közlekedést!
randomuser1 2009.07.13. 12:55:48
kiraaaaa 2009.07.13. 12:59:21
cso zsi 2009.07.13. 13:08:58
Persze, hogy lehet. (de csak a kapaszkodót, hisz buszöblöt, bringautat nem is érinthet a pórnép kereke)
Amennyiben viszont tudom tartani a sávban előírt minimum sebességet, senki nem kényszeríthet a még lassabbak közé.
Az, hogy a hazai pályákra való ráhajtás egyik feltétele a "sík úton elérhető 60 km/h", az nagyon elavult. Az is érthetetlen, hogy a 3,5-es járművek is 80-ra vannak korlátozva (szintén magyar kuriózum).
Azért az IFÁk előbb utóbb kikopnak, bár a "nyugati import" útján is került be az országba 30-40 éves teherautónak látszó tárgy.
Az utóbbi tíz év járművei viszont messze többet tudnak sebességben, erőben, fékben.
indapass90210 2009.07.13. 13:28:29
indapass90210 2009.07.13. 13:31:03
Yoli87 2009.07.13. 13:35:42
Yoli87 2009.07.13. 13:36:42
Az ilyet azonnal egy 100-zal száguldó kamion elé basznám!!!
Köcsög kurva anyját!
vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.07.13. 13:40:38
vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.07.13. 13:42:27
tocibacsi 2009.07.13. 13:45:31
tocibacsi 2009.07.13. 13:50:29
tocibacsi 2009.07.13. 13:54:37
lotht 2009.07.13. 14:00:12
Pokolra az ilyennel.
megint 2009.07.13. 14:17:28
indapass90210 2009.07.13. 14:18:38
Amanitin2 (törölt) 2009.07.13. 14:21:25
Igazad van. Beszarás, hogy ez a rész az "Általános szabályok - Közlekedés az úton" fejezetben szerepel, a párhuzamos közlekedésnél, vagy az autópályás résznél meg egy büdös szó nincs erről. A Kresz mint jogszabály egy vérlázító minőségű szeméthalom.
lotht 2009.07.13. 14:35:12
Azért zavarnak az ilyen esetek, mert ha baleset történik 3-4 autóval előttem, nem érzem magam biztonságban amiatt, hogy a mögöttem jövő vajon nem fog-e eltalálni hátulról.
Vagy ha az én követési távolságomba fékezi be magát valaki a szomszéd sávból, akkor abban sem lehetek biztos, hogy én meg tudok-e állni.
A legrosszabb az, ha én megállok és belém jönnek hátulról, mert ekkor a közúti veszélyeztetés "meghozta az eredményét", hiszen a szándékos veszélyeztető nyom nélkül távozik.
tocibacsi 2009.07.13. 14:35:21
Összefoglalva: meg kell szüntetni azokat az alap dolgokat, amiktől sokaknál lemegy a redőny - olykor jogosan. Ki kell szedni azokat, akik tényleg közveszélyesek. A pályán bosszúból besatuzósokat, a seggbemászósokat, satöbbi. Ezután jöhetnek a szimplán bunkók majd azok, akik képtelen előzékenyek lenni a másikkal. Tényleg érthetetlen, miért ne lehete a "büntetés" az, hogy a rendőrnek leírja egy füzetbe 100x a bunkója, hogy "kiengedem magam elé a buszt", "nem dudálom le a másikat, ha beenged valakit maga elé"... És ha ez megvan, meg jobbra is tartunk, akkor lehet növelni a megnegedett sebességet is. Míg ez a folyamat tart, ki lehet javítani az utakat...
lotht 2009.07.13. 14:40:19
Régen rossz a helyzet, ha az autó típusa (ára?) határozza meg a szabályokat, amelyek érvényesek rá...
tocibacsi 2009.07.13. 14:48:51
Amanitin2 (törölt) 2009.07.13. 14:50:38
Hát szerintem egyáltalán nincs rendben, mint jogszabály.
Rögtön az emlegetett 'Általános szabályok - Haladás az úton' részben egy felsorolásban szerepel olyan abszolút alapvető dolog, hogy az út jobb oldalán kell haladni, és ilyen, hogy az autóbuszöböl nem jobbratarts, és ilyen, hogy kilógó rakománnyal nem lóghatsz a járda fölé.
Ezek milyen szempontból egyenrangú dolgok?
Semmilyenből. Az egész egy tök logikátlanul felépített redundáns szarkupac.
És abban látatlanul is biztos vagyok, hogy az összes többi jogszabály is ilyen. Elég csak az alkotmányba belenézni, baszki. A fele arról szól, hogy hatályon kívül. A fasznak nem szedik ki akkor? Igénytelen senkiháziak.
indapass90210 2009.07.13. 14:56:09
tocibacsi 2009.07.13. 15:02:18
Ez egy 1975-ös valami. Sztem nem olyan rossz, azért redundáns, mert pár dolog több oldalról van megközelítva - ha belenézel akár itt, akár ott, mindehol megtalálsz adott dolgokat. Tehát alapjaiban nem szörnyű. És mondom, 1975... A baj ott kezdődik, hogy ehhez utólag sokan hozzányúltak. És adott dolgok csak adott helyre kerültek bele. Csomó minden felületes, hiányos. A körforgalmak helyzete agyrém, gondolok itt a többsávosokra... Továbbá egy jogszabálynak SAJNOS nem kell közérthetőnek lennie. Illetve kéne, de sose az. Talán nem is kéne. Ki tudja :D ez a jogászok perverziója biztosan. Örüljünk, hogy nem latinul van... ;)
A jobbratartós részre a válasz egyszerű: mert az egyik hülye jogász beleköt a másik hülye jogász dolgába, kiforgatja a szavait, a bíró meg aztán olyan hülye, hogy bár ordít róla, hogy baromság, a "jog betűje szent" alapon azt írél, amit a pofátlanabb ügyvéd akar... Tehát mikor a kilógó kasza leviszi pistike fejét, akkor csak jó ügyvéd kérdése, hogy a vétkes megússza: hisz ő csak az út szélén ment és a kasza se lógott ki jobban, mint 40(?) cm ...
Zsola777 2009.07.13. 15:03:28
Jó Estét 2009.07.13. 15:22:54
indapass90210 2009.07.13. 15:37:41
ex-dr. vuk 2009.07.13. 15:46:42
Integrált Szerverterror 2009.07.13. 16:23:43
Amúgy ez a büntetőfüzet egész jó ötlet. Lehetne kötelező tartozék a kocsiban.˝-Jó napot kívánok közúti ellenőrzés! Jogosítványt, forgalmi engedélyt, büntifüzit kérem!˝
kpetya 2009.07.13. 16:30:23
Akkor nem is igazán a jogszabállyal van a gond hanem a jogalkalmázással (satuféknék gyk mérlegelés nélkül a hátsó a hibás mert nem vizsgálják miért volt satu).
ittas vezetéssel kapcsolatban, az ok hogy mindenkire máskép hat az alkohol, de egyrészt orvosszakértői vélemény van arról 0,5 ezrelékig gyk nincs hatása, másrészt ott a 4§(1)b ami alapján mindenkinek önivizsgálatott kellene tartania, hogy alkalmas-e a vezetésre vagy ("...Így járművet nem vezethet, aki nagymértékben kifáradt, álmos vagy aki lázzal járó vagy egyébként a közérzetet jelentős mértékben hátrányosan befolyásoló betegségben szenved. Nem szabad vezetni rosszullét esetén akkor sem, ha a vezető ideg- vagy kedélyállapota koncentráló- és reakcióképességét nyilvánvalóan nagymértékben befolyásolja. A düh, a felháborodás, az ingerültség, az izgatottság, a mély bánat, a kedélybetegség, a teljes letörtség és a gondokba merülés a járművezetési képességet hátrányosan befolyásolhatja. ...")
Ennek fényében a zero tolerancia alkohol kapcsán semmi más, mint hogy nem tekintik felnött embernek a polgárokat.
kpetya 2009.07.13. 16:32:15
Ne erölködj, csozsinál nincsenek otthon. :)
zootyo 2009.07.13. 16:53:01
Bár az is igaz, hogy nem szoktam foglalkozni a feltartós köcsögökkel, simán elmegyek jobbról.
Ha látom hogy gyorsabb autó jön mögöttem, amint tudok, húzódók le, ha valaki akar hagy menjen. Na nem 2 kamion közé, de akár kisebb lassítás árán is. Azt hozzá kell tenni hogy állandó 145 ös tempóval megyek GPS szerint tempomattal. Inkább gyorsítani szoktam, hogy eltünjek az útjából aki mögöttem gyorsan jön. Utána visszalassulok a szokásos tempómra, ha mindenki így viselkedne akkor élhetőbbek lennének az autópályáink.
kiraaaaa 2009.07.13. 17:07:56
A te sebességed meg szabálytalan:))))
A vad kelekhez, pedig én sosem bosszantom fel magam úgy itt Pesten a vezetés közben, mint Miskolcon, vagy Nyíregyházán, mintha más dimenzióban lennének.
Integrált Szerverterror 2009.07.13. 17:13:06
Olaszországban 0,5 ezrelékig nem veszik figyelembe. Ha baleset történik akkor sem.
Integrált Szerverterror 2009.07.13. 17:31:17
Olaszországban 0,5 ezrelékig nem veszik figyelembe. Ha baleset történik akkor sem.
Integrált Szerverterror 2009.07.13. 17:44:28
Peetee 2009.07.13. 17:54:48
Ebben az orsázgban az erősebb kutya b@szik...én már megyek ott, ahol tudok (füvön, jobb oldali sávban...), nem dudálok, nem mutogatok, még át se nézek. Megyek és kész, előzök jobbról, ha 70-el megyünk a belsőben...
Már nem érdekel, 10.000 ember nem tud megnevelni 6.000.000 idiótát, akik:
- 1834-ben vették át a jogosítványukat, és ezzel érvelnek mindenkinek akivel szóváltásba keverednek (kb. félóránként) a tetűlassú, következetlen a KRESZ-szabályoknak ellentmondó viselkedésükkel.
- 2009 márciusában vették át a jogosítványukat, és már 600.000km-t vezettek, mindenkinél okosabbak, gyorsabbak, és ŐT senki ne tartsa fel (hogy képzeled,h 60-as korlátozásnál "csak" 105-el mész).
- És még kismillió elvetemült, akiknek foglama nincs a közúti közlekedés szabályait.
Csak 1 példa:
vidéki megyeszékhely, jobbkezes utca.
Kigurulok a 10-el jövő elé, rámdudál:
mondom neki,h jobbkéz szabály van: Mondja a csini 35-ös műmellű-műszűjú anyuka, kiskurv@ lányával a jobbján, hogy "igen, jobbkézről jössz nekem, ezért van nekem elsőbbségem...ez a jobbkézszabály (kétkedés a hangjában)."
Mosolyogtam, és mondtam neki,h nenagyon vezessen Bp-en :)
zootyo 2009.07.13. 18:31:12
kiraaaaa 2009.07.13. 18:52:41
@Peetee: na ugye igazam van, én is ettől kapok frászt vidéken:)
rushman 2009.07.13. 18:56:50
És a jobbratartás eddig hol volt?
"... mikor hirtelen jobbról megelőzve bevágott elém ..."
A delikvensnek talán az nem tetszett, hogy éppen az nem halad/tart jobbra, aki pár másodperccel korábban emiatt villogott.
Mert ugye a fénykürt nem azt jelenti, hogy "húzódj le, hogy téged megelőzve feltarthassalak". Haladni kell, ha már ezt jelezted neki.
És talán a ködlámpa felvillantása adta meg neki a kegyelemdöfést, és vált idegbeteg állattá.
Javaslom ledes karácsonyfafüzér beszerzését, és azokból KÖSZI, BOCSI, HÜLYE feliratokat formázva a hátsó ablakra... és kedvedre üzengethetsz a mögötted haladóknak, ha erre van igényed. :)
Ha nincs, akkor pedig közlekedj.
vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.07.13. 22:09:55
nagyzee 2009.07.13. 22:33:51
Minek soroltál a belső sávba, amikor nem volt előtted senki, akit meg kellett volna előznöd? ("a külsőben pedig senki") Én azt mondom, jobbra tartási kötelezettség van. Akkor megyünk a belsőbe, ha valakit előzünk.
tocibacsi 2009.07.14. 08:29:32
@kpetya: szeva! tök igazad van, csak nincs kvázi senkinek alkoholszondája :( ha lenne és használná meg betartaná, akkor lehetne ilyet.
ami a felnőttnek tekintést illeti: az a szörnyű igazság, hogy jogosan nem tekintik. Kondorosi "Zéró" Ferenc nálam is kiverte a biztosítékot, de basszus azé azt nem lehet vitatni, hogy a halálos balesetek száma végülis csökkent. Lehet, hogy az államadósság volt az oka vagy mondjuk a kosúttéri tüntetők, esetleg a szigorítás, mind1, egyelőre ebbe nem tudunk belekötni. Sok más országban is 0 a 0. Nekem spec ez a legutolsó bajom a hatályos jogszabályokkal... ugyanakkor a józan ésszel élő emberek nemtetszését maximálisan megértem.
tulajdonképpen lehet, hogy a rendőrnek nem szonda kéne, hanem egy laptop quake-kel és 10 hulla / perc teljesítmény alatt elveszik a jogsit... :D esetleg lehet NFS-t is választani. Mind1, szóval reakcióidőt mérhetne...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.14. 08:38:15
Nem a kapaszkodó sáv lesz a megjelenő + sáv, hanem balra csinálnak egy + sávot. Aki félálomba nem vált sávot, az automatikusan a külső sávokban maradhat, aki meg előzne, mehet ki a külsőbe. Felfestés kérdése az egész.
atila68 (törölt) 2009.07.14. 22:36:16
jónévez 2009.07.14. 23:25:33
A kapaszkodósáv a kresz szerint NEM szélső sáv, sőt, úgy fogalmazza meg: "Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, A KAPASZKODÓSÁVOT, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni."
Pont ezért ott bárki szabályosan közlekedik abban a sávban, amit "középső"-ként emleget a posztoló (meg még páran itt), aki 70 km/h felett tartja a sebességét. Még a teherautók is.
Az azért kellemetlenül érint, hogy a táblák jelentésével nincsenek az emberek tisztában, de ha már így van leírom (pedig ez is benne van, le van rajzolva a kresz-ben):
Az a kék tábla, amelyre úgy vannak felfestve a forgalmi sávokat jelző fehér nyilak, hogy -a jobbra leágazással kezdődő és egyenesen folytatódó sáv és aközött, amelyből leágazódott- terelővonalat szimbolizáló fehér vonalkák vannak rajzolva, az kapaszkodósávot, nem pedig harmadik (szélső) sávot jelent.
A posztoló pedig (főleg az utólagos bejegyzése után) egy agresszor, aki azt is levillogja az útról, aki előtt ua. lassan haladnak, de ha visszakapja az agressziót, akkor itt sír.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.07.15. 00:00:06
Minden elismerésem! Ezt így éjfél előtt leírni...nem semmi :)))
Asszem majd holnap mégegyszer elolvasom, oszt megpróbálom felfogni is :)))
jónévez 2009.07.15. 00:05:51
Swind 2009.07.15. 19:24:15
Swind 2009.07.15. 19:28:35
Alex3000 2009.07.16. 10:19:44
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.07.16. 10:27:26
nyface (törölt) 2009.07.17. 22:15:01
Damm 2009.11.02. 01:19:48
naponta lehetne ilyen felvételeket készíteni...
www.youtube.com/watch?v=WDbJd3Zhp0Q