Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Előzés közben autóztam körbe

2009.10.19. 16:29 :: SilentSound

Én nem tudom, hogy Tornado86 komolyan gondolja-e a kérdéseit, amiket feltett a lenti levelében, nem is tudom, hogy lehet-e őt és a szabályosságot egy lapon említeni. Legutóbbi írásával sok indulatot és sokszáz kommentet generált, most itt az újabb sztori, kíváncsi vagyok, ti mit szóltok hozzá.

Mai élményemet osztanám meg veletek, ismét előzéshez kapcsolható a sztori, pont úgy mint a multkori a Fabia veszélyes sofőrével. Igen, tudom, óvatosabban kéne vezetni, a KRESZ-t maradéktalanul betartani.

Emlékeim szerint említettem akkor is, hogy illik egy profinak előzni, aki viszont tényleg ért a vezetéshez, megerősíti, hogy a veszélyes manőverek kell a lehető legrövidebb ideig tartsanak és mind közül az előzés a leginkább veszélyes.

Innen is jutott eszembe megkérdezni a kedves autóstársak véleményét az alábbi manőverem szabályosságáról, bár ha figyel a jobban kolléga egy átlagos előzés lett volna, így viszont már nem volt veszélytelen, egyértelmű utalást nem találtam rá a KRESZ-ben.

De hogy egyik szavam a másikba ne vágjam, a konkrét forgalmi helyzet a következő: úton hazafelé két település között beragadok egy szintén román rendszámú Doblo mögé, kb. 50el ment a minket "felvezető" autóstárs a nyílegyenes úton, szemből sűrűn jöttek így nem lett volna helyem lendületből előzni.

Amint kiszúrok egy nagyobb hézagot, indexelek is balra, majd kb 1,5 mp-el azelőtt, hogy ténylegesen lenne helyem, el is kezdek gyorsítani, balindex folyamatosan működik. Kb. 1-1,5m-re lehettem a Doblo-t nyúzó autóstárs mögött, amikor az indexel balra és elkezdi ő is előzni az imént említett lassú járművet.

Gondolva, hogy ennek bizony a fele se tréfa, ki az út bal széléig abból a lendületből, majd körbeautózva mind a kettőt vissza saját sávomra, ekkor mutatott kb. 80at az óra. A doblos kolléga el is kezdett káromkodni erre, persze dudálással is megpróbálva tudatni a rólam feltételezett IQ-szintemet, szerintem bizonyítva ezzel hogy képtelen átlépni saját korlátait.

Ti hogy látjátok, ki volt a szabálytalan, valamint emberileg nézve ki lett volna a hibás egy esetleges koccanásért? Silentsoundhoz meg az a különbejáratú kérdésem van: ezek után is úgy gondolja, túl rámenősen vezetek? Várom a véleményeket.

A különbejáratú kérdésre muszáj vagyok tömören válaszolni, hogy ne sértselek meg: igen.

237 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tornado86 2009.10.20. 10:07:32

@hatesz:
Meglehet hogy neked túl sok lenne az az autósport esemény amit nézek hol itt hol ott, egyébként javasolom próbáld ki, hogy viselkedi az autód ha a másik mögött kezdesz el gyorsítani és hogy akkor, amikor azonnal kimész a szembõl jövõk sávjára. Másfelõl pedig lehet észrevetted hogy az idõsebb romániai sofõrök szinte alig tartanak követési távolságot, mivel nem vagyok az a tipus, akinek e téren bármi eldugnivalója lenne, meg is magyarázom: a 20 éve véget érõ kommunista korszakban felénk a motorosok havonta 8, az autósok havonta 20, a taxisok havonta 40l benzint tankolhattak, erre jegyeket adtak, persze ment fusiban is. Na de mivel sokaknak nem voltak kapcsolatai, megpróbálta csökkenteni a fogyasztást, ami az adott emberek állításai szerint szélárnyékban 20-25%al kisebb.

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.10.20. 10:08:20

@hatesz: kortizon és adrenalin. a válasz a kérdésedre; csakhogy sajna nem a versenypályán ügyeskednek a röntgen szemű sztríítbolyok :D

Tornado86 2009.10.20. 10:10:08

@metal:
Szerinted miért emeli ki a KRESZ, hogy mikor nincs szükség, ergo nem vagy köteles betartani? Ha meg a biztos úr kérdez, van mire hivatkozni.

kispista2 2009.10.20. 10:10:13

@Tornado86:
"
Ha fékezek, amint a posztban is leírtam, lekoccolom, mivel jóval hamarabb kezdtem el gyorsítani "
Pont ezért találták fel a követési távolságot! Mert az is elképzelhető, hogy egy mellékútról pont akkor hajt ki valaki szabályosan. Akkor mit csináltál volna?

És milyen 100 km/h-s sebességkorlátozásról beszélsz, amikor lakott területen kívül 90 a megengedett?

kispista2 2009.10.20. 10:13:47

@Tornado86: Az a kitétel a 2-es pontra vonatkozik, tehát arra, hogy teherautóval jóval nagyobb követési távolságot kell tartani! Ha a másik két kivételt elolvasodd akkor még egyértelműbb lesz! Vagy azt hiszed, hogy előzni tilos útszakaszon sem vagy köteles normál követési távolságot tartani?

metal · http://electric.blog.hu 2009.10.20. 10:14:50

@Tornado86: Akkor még egyszer leírom, úgy látszik elég lassú a felfogásod. Az a pont a KRESZben nem a biztonságos követési távolságra vonatkozik, hanem arra, hogy 3500kg-nál nagyobb,.... járművekkel olyan követési távolságot kell tartani, hogy egy autó biztonságosan beférjen középre. A normál "biztonságos" követési távolságot MINDEN esetben be kell tartani, még előzésnél is, tehát megfelelő távolságban kell kihúzódni, és képzeld a visszatéréskor is kötelességed, hogy a mögötted levőnek meglegyen a követési távolsága.

kispista2 2009.10.20. 10:15:42

@Tornado86: Te az érettségit is pálinkáért vetted, hogy még szövegértelmezésre sem vagy képes?
Te tényleg azt hiszed, hogy előzés előtt vagy többsávos úton nem kell tartani a követési távolságot? Igen vagy nem?

metal · http://electric.blog.hu 2009.10.20. 10:18:41

@kispista2: Hagyad! Egyszerűen hülye kis újgazdag köcsög, akinek apuci vett ÁUTÓT, jogsit, csak arra nem jön rá, hogy új lábat, meg új életet nem fog venni!

kispista2 2009.10.20. 10:20:59

@metal: Tornadonak szent meggyőződése, hogy teljesen szabályos volt és csak a doblo miatt kerültek életveszélyes helyzetbe! És ha éppen akkor kanyarodik ki valaki egy mellékútról szem(szabályosan, mert még senki sem előzött), akkor vagy frontálisan ütközik, vagy a másikra ráfut.

sreetfighter 2009.10.20. 10:23:52

@hatesz:
Nem lehet egymás seggébe menni! Be kell, hogy férj két autó közé.
Ha nincs hely akkor ovatosabbnak kell lenni, de akkor sem várok a sok pöcsölőre!
Helyet kell csinálnia lehetőségekhez képest!

kispista2 2009.10.20. 10:24:37

@Da Moon Iz Black a napfény belülről fakad :):
Ez az idióta a benzinhiánnyal magyarázza, hogy életveszélyesen vezet! Csak azt nem értem, akkor miért száguldozik 120-140 km/h-val, mikor ekkora tempónál már a fogyasztás is megnő.
Még kerékpárral is veszélyes szélárnyékban haladni, pedig azzal nem veszélyeztetsz másokat.

randomuser1 2009.10.20. 10:25:32

@egyittlakó: látod lúzerkém, a te fajtádról beszéltem...

titkosgyilkos 2009.10.20. 10:35:36

50-es tempóról lendületből kellett előzni?
A posztíró nem lehet sikeres, de legalábbis az autója alulmotorizált. Nekem ennyi jött le a sztoriból.

hatesz 2009.10.20. 10:36:18

@Tornado86:
1. lesz@rom hogy az idösebb román soförök mekkora követési távolságot tartanak.
2. autósportban meglepödnél milyen tájékozott/tapasztal vagyok, ugyanis én nemcsak nézem/PSen jatszom. A szélárnyék, vagyis az elötted haladó jármü által keletkezö légörvény vonóeröként fellép valóban, föleg egy kamion mögött, de elözéskor nem ad a közúton, közúti viszonyok között és normál autóknál plusz lóeröt! Amugy meg kurva veszélyes, még neked sincsenek olyan reflexeid, hogy ha az elötted lévö autó ilyenkor vészfékez, felkenödsz a seggére. Most akkor fogyasztáscsökkentési célzattal másztál rá az elötted levöre jó öreg román szokás szerint vagy mégis toltad a szerencsétlent aztán kivágtál mögüle? Ne válaszolj. Látom az autósportbeli tudásod Palik Laci közvetítéseiböl raktad össze.

"javasolom próbáld ki, hogy viselkedi az autód ha a másik mögött kezdesz el gyorsítani és hogy akkor, amikor azonnal kimész a szembõl jövõk sávjára"
Ne tanítgass már elözni, nem fogom a te fasz példádat kipróbálni, mert ha még mindig nem fogtad volna fel te szerencsétlen, balesetveszélyes!!!! Fogalmad sincs a követési távolságról meg az elözés szabályairól. na én befejeztem, hülyékkel nem tudok mit kezdeni. Még ha röntgenszemük is van...

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.10.20. 10:36:22

@sreetfighter: én sem várok mindig, de ez nagyon helyzet függő. ha azt látom, hogy valamiért nem mernek előzni, de lehetne - akkor lépek én.

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.10.20. 10:40:26

@titkosgyilkos: régi 1.4 Seat Ibiza, a múltkor ezt mondta....

Rohtah 2009.10.20. 10:44:53

Szia Tornado!

Munkám miatt -nő létemre - Európa legtöbb országában volt szerencsém több százezer km-t vezetni az elmúlt 10 évben. Gyakran utassal, legtöbbször egyedül. Az utóbbi két évben Romániában is rengeteget vezetek, és az a helyzet, amit Te leírtál, sajnos elég gyakori. A Te szemszögedből nézve, és a másik söfőr szemével nézve is. Más európai országokhoz viszonyítva, Romániában volt a legtöbb éles helyzetem, köszönhetően a román söfőr-román rendszám, valószínűsíthető román söfőr-külföldi ( spanyol, olasz stb) rendszám kombinációjú "autóversenyzőknek", de találkoztam bátor magyar söfőrtársakkal is a román utakon, akik nagyon otthon érezték magukat. Más országok vezetési kultúrájához viszonyítva az itteni helyzet elszomorító. 10-ből 6 autós teljesen szabálytalanul vezet, előz stb. Útépítésen, a még készülő és lezárt félpályán 15-20 kocsit előznek meg, előrefurakodnak a sorban, aztán persze hajlott háttal "szánják-bánják" bűnüket, ha történetesen egy mosolygós rendőr várja őket a lámpánál. Vagy nem várják meg, amíg valaki szabályosan előzni kezdett és szeretné is befejezni, hanem -bár már elkezdted az előzést, kihúzódtál félig, előtte persze index- villogtatva, dudálva, hatalmas sebeséggel leszorítanak, "visszatolnak" a jobbsávba..Előzésből úgy vágnak eléd, hogy neked kell fékezned, vasúti átjárón előznek, abszolút beláthatatlan kanyar és emelkedőn is "bepróbálkoznak".. többször engedtem el ezeket az őrülteket, és 2-3szor előfordult, hogy sok km-rel arréb az árokban találtam őket, vagy más autóval koccanva, komolyabban ütközve..Ezt a sokszor értelmetlen virtust már nem is próbálom magyarázni, inkább defenzív vagyok azokon az utakon. Kanyar és emelkedőn totál az út szélén megyek, mert hátha jön egy őrült, ha valaki pofátlan, elengedem. Én kifejezetten sportosan vezetek, de nem előzök, ha nem látom azt, hogy mindenki számára biztonságos, nem előzök, hogy "első legyek" valahol, nem előzök, csakhogy megmutassam, hogy nő létemre is dinamikusabban tudok haladni mint mások, nem hozom se magamat, se másokat veszélyhelyzetbe..mert erre nincs jó mentség sose..egyszer elsőnek értem egy baleset helyszínére Békéscsaba mellett, ahol egy ökör a ködben előzött, 4-en haltak meg ott a kis szembejövő Ladában, a fiatal söfőr nyakbőre még meleg volt, csak élet nem volt már benne. Szerintem Te is tudod, hogy nem szabályosan jártál el, különben nem írtad volna a posztot. Ha otthon vár Rád valaki, aki Neked is fontos, azt javaslom, szállj egy kicsit magadba, és gondolkodj el azon, mit nyersz ezzel a vezetéssel, vagy mit veszíthetsz..azzal ne mentegesd magadat, hogy veled vagy családtagjaiddal úgysem történhet meg..mert bárkivel, még a "defenzív vezetőkkel" is :)..ha nem vár Rád senki, akkor ne magad miatt vezess szabályosabban és "lassabban", hanem amiatt a kerékpárt toló öregember miatt, aki az útszéli fákról gyűjti a diót, vagy a figyelmetlen, felelőtlen kisgyerek miatt, aki átszalad a busz előtt, és elédvágódik a busz takarásából, amiatt a család miatt, akik a szembejövő autóban ülnek, és lehet, hogy az a söfőr havonta egyszer vezet csak és a terhes feleségét viszi ultrahangra éppen a közeli városba, és nem olyan "smecker" mint egyesek... Őket várja valaki, akkor is, ha történetesen pocsék söfőrök, akiknek nem való autó a kezük közé, max. matchbox :) hm?

kispista2 2009.10.20. 10:46:22

@hatesz: Pont az ilyen sietős romániai sofőrök miatt van rendszeresen halálos baleset a 4-es úton.
Nme fogják fel, hogy az előzés csak egy lehetőség, de nem kötelező.

Előzni valóban lendületből jó, de a minimális követési távolságot betartva.

metal · http://electric.blog.hu 2009.10.20. 10:50:20

@Rohtah: Ezt ő nem fogja megérteni, túl egyszerű a chip a fejében!

kispista2 2009.10.20. 10:50:47

"Emlékeim szerint említettem akkor is, hogy illik egy profinak előzni, aki viszont tényleg ért a vezetéshez, megerősíti, hogy a veszélyes manőverek kell a lehető legrövidebb ideig tartsanak és mind közül az előzés a leginkább veszélyes."
Tehát a piros lámpán is 80-nal száguldjunk át, hogy rövid ideig tartson a veszélyes manőver?

@Rohtah: "felelőtlen kisgyerek miatt, aki átszalad a busz előtt, és elédvágódik a busz takarásából,"
Előző posztban már kifejtette, hogy neki röntgenszeme van, észreveszi a kisgyereket a busz vagy teherautó takarásában és könnyedén lefékez 80-ról.

hatesz 2009.10.20. 10:51:26

@sreetfighter: "Be kell, hogy férj két autó közé" "Helyet kell csinálnia " Bravo. A legtöbben ha lassu jármü megy elöl, akkor nem tartanak követési távolságot és megvárják míg az elöttük levö kielözi a csigát. Mert ez lenne a normális. Ez pont az az eset, mint a megszünö sávnál. Zipzár elv (vagy fésü) mindenki beenged egy autót. De gondolom Te itt is furakodsz, mert igy egy autóval elörébb vagy...

Ja ide kívánkozik:
melyik a világ leggyorsabb autója?
Az IFA, mert mindig az megy legelöl

kispista2 2009.10.20. 10:52:14

@metal: Hová tűnt tornádó? Így soha nem fogjuk megtudni, hogy többsévos úton, pl. autópályán is csak másfél méteres követési távolságot tart-e?

dinyus 2009.10.20. 10:58:04

egy apróság a lassú jármű mögött feltorlódott sor előzésével kapcsolatban: a szemből jövő járművek az elöl levők mellett előbb mennek el, mint a hátul levők mögött, tehát ha én a végén vagyok, és elment az utolsó szemböl jövő, akkor ha még előttem senki se kezdte meg az előzést, akkor nem is akarja, hiszen már lett volna rá lehetősége.

metal · http://electric.blog.hu 2009.10.20. 10:58:39

@kispista2: Lehet, hogy megfutamodott? Vagy csak erőt gyűjt, hogy a hülyeségét tovább bizonygassa!

"Emlékeim szerint említettem akkor is, hogy illik egy profinak előzni, aki viszont tényleg ért a vezetéshez, megerősíti, hogy a veszélyes manőverek kell a lehető legrövidebb ideig tartsanak és mind közül az előzés a leginkább veszélyes."

aki viszont tényleg ért a vezetéshez, megerősíti, hogy a veszélyes manővereket kell a lehető legjobban elkerülni! Tornado te nem értesz hozzá, csak próbálod itt játszani a nagyot!

metal · http://electric.blog.hu 2009.10.20. 10:59:42

@dinyus: Ez igaz, de a posztban ő a második volt, tehát ott ez az idő nem mérhető! Akkor van ennek jelentősége, ha legalább 5 autó megy egymás után.

dinyus 2009.10.20. 11:03:23

@metal: persze, ezt nem is a posztra írtam konkrétan, hanem azokra a commentekre, miszerint lassú járművet csakis sorban egymás után szabad előzni.

sreetfighter 2009.10.20. 11:10:49

@hatesz:
Nem autózom a 4-es úton nem ismerem azt az őrült forgalmat, lehet, hogy azt már nem is élvezném. Több esetben a libasort egyszerre szoktam letudni ha 4-5 kocsiból áll és nem kell furakodni!
Egyébként itt nincs zipzár elv!
A mai teherautók nem vánszorognak annyira, ézért többeknek komoly problémát jelent a megelőzésük.
Más nyomora meg nem érdekel!

hatesz 2009.10.20. 11:14:02

@Rohtah: légyszives legközelebb tagold már amit írsz! Hasonló cipöben járunk, én is sokat mentem korábban a 4esen, mostanában megeurópaszerte autózom. Romániába nem vágyom.
És pl amikor Németországban vezetek látom milyen a nyugodt vezetés. Egyszer elmondhatná már valaki, hogy miért olyan kurva sürgös ezekenk az önjelölt "profi" kamikázéknak...

@kispista2: pontosan tudom miröl beszélsz. Korábban sokat jártam a 4esen, egy balkanyar után mit látok? 2 román kamion elözi egymást és szarnak akrra hogy jövök. pillanat töredéke alatt emgláttam jobbra egy földes bekötöutat, fék majd gáz, szerencsére az autóm mindenféle soda-elektronikával el van látva, így megúsztuk az esetet, a kamionosok meg csak dudáltak...
Naponta láttam örült elözésbe bemenö, legtöbbször román rendszámu autókat.

Balesetmentes nyugodt közlekedést kívánok mindenkinek

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.10.20. 11:58:02

@Rohtah: a srác az előző posztjában írta, kb. 50ezer km-t vezetett ezidáig. korábban próbáltuk ész érvekkel, példákkal jobb belátásra bírni. de mivel láthatóan: a.) makacs, kihaénnem, röntgen szemű ChuckNorris-Fittipaldi;
b.) jól szórakozik hogy mások bosszankodnak internetes posztokon;
- nincs sok értelme.... ;)

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.10.20. 12:00:30

@hatesz: én meg olyat láttam, hogy egy amg mercis és egy cadillaces kopasz kigyúrt fazon megállít egy román kamionost, kitépi a fülkéből és üti-vágja ahol éri :)))
biztos hasonló előzmények után...

Tornado86 2009.10.20. 12:16:33

@Rohtah:
Sokmindent alá tudok támasztani azok közül amiket írtál, viszont kapásból elszúrtad az érvelést amikor - legalábbis az én szemszögömõl nézve - kiemelted hogy nõként tapasztalod meg azt, amit. Akiket útépítésnél láttál elõrefurakodni, nagy valószínüséggel moldvai, bukaresti, dolji, dobrudzsai vagy besztercei lehetett, ezen helyekrõl jönnek a legnagyobb nemtörõdöm sofõrok. A szent kenõpénz pedig a yardnak is jól jön, igaz ami igaz, egyre nehezebb megvesztegetni a rend õreit. Vaslogika és jó sok rutin kell ahhoz hogy viszonylag tempósan lehessen itt haladni és sok évnel kell eltelnie hogy változzon valamit a morál, ami részben azért is alakul ki mert sokkal kevésbé halad a forgalom egy homogén masszaként mint sok országban. Ami a vasúti átjárót illeti, nyilván tudod milyen errefele sok, így az élelmesebbje arra alapoz hogy lesprintel pl. 1 teherautót. Az adott beláthatatlan kanyar sokszor meg csak annak beláthatatlan, aki nem ismeri az adott útszakaszt. Ami meg a konkrét esetet illeti, már feljebb is írtam hogy ha az általam tanult KRESZ alapján szabályos. Aki meg gondolkodva és figyelmesen olvassa el a sztorit, rájöm hogy egyrészt nincs tökéletes összhangban a címmel, másfelõl pedig azt hogy bizony nyitva hagytam jó néhány kérdést, érkezett is hideg-meleg bõven, mint mindig.

További balesetmentes közlekedést!

metal · http://electric.blog.hu 2009.10.20. 12:21:11

@Tornado86: "az általam tanult KRESZ alapján szabályos."

Úgy látom még mindig nem sikerült felfogni, hogy nem az "általad tanult KRESZ" van ma érvényben, hanem a valódi, amit nem ártana megismerned. Ja a röngenszemet, meg szerintem ne reklámozd, mert abból még problémád lehet (fehér köppenyes emberkék).
@Da Moon Iz Black a napfény belülről fakad :):

Tényleg összesen vezetett kb. 50e-ret, és papol itt rutinról? Nevetséges!

kispista2 2009.10.20. 12:32:27

@metal: Nem tudom, hogy mikor volt életben az a kresz, amire hivatkozik. Valószínűleg akkor, amikor a benzinhiány miatt szabályos volt a másik seggében szélárnyékban vezetni.
De nem hiszem, hogy Romániában ez szabályos lenne.

Az a legdurvább, hogy 50 e km-rel és a szabályok nem ismeretével tartja magát profi vezetőnek.

metal · http://electric.blog.hu 2009.10.20. 12:42:34

@kispista2: Nem szabályos az Romániában sem, ez biztos, csak ő se az itteni jogszabályokat, se az ottanit nem tudja.

Rohtah 2009.10.20. 12:55:46

@Tornado86:

Mindig is érdekelt, hogy jósolják meg azok a söfőrök, hogy a nagyon jól ismert, de beláthatatlan útszakaszon, vajon jön-e szembe valaki? Mert ugye a "beláthatalan" számomra azt jelenti, hogy nem látom, hogy ki és milyen sebességgel közelít. Vagy csak oroszrulettet játszanak? :)

A láthatóság egyébként a másik "kedvenc" példám Romániában. Napfényben, madárdalban a többség ködlámpával közlekedik télen-nyáron :), míg mások világítás nélkül nappal és szürkületben is... ez is tovább nehezíti, hogy egy adott útszakaszon a szembejövő vajon tényleg szembejön? vagy balról előz? :) akinek röntgenszeme van a kanyarokhoz, azt megértem, hogy bevállalja, hiszen biztosan sebességmérő radar is be van építve a szemek mellé :)

"Smecker" söfőrök TM, AR, CV, HR, MS, GJ, OT, PH rendszámmal is járnak :)

De a vezetés "negatív csúcsa" továbbra is az egyiptomi buszsofőr, aki világítás nélkül hajt a sötétben, mert állítólag úgy jobban lát, műanyag papucsban vezet, szotyolázik és közben a müezzin üvölt a rádióból :)

Egyébként, kedves Tornado, a vezetési kultúrát adott területen vezetők alakítják a stílusukkal. Tehát a "kultúra" magától nem fog egyik-napról a másikra megváltozni, amíg azok, akik alakítják, nem változtatnak a vezetési stílusukon: körülményeknek, útviszonyoknak, időjárásnak és az érvényben lévő KRESZ szabályoknak és közlekedési tábláknak megfelelően vezetnek és vigyáznak a maguk és a közlekedésben résztvevők testi épségére. Felelősséggel.

:) Sajnos a nememről nem tehetek, de a vezetési stílusomról igen...

Tornado86 2009.10.20. 13:00:27

@kispista2:
Most is aktuális, a 2006 decemberi módosításokkal a büntetéseket szigorították meg, másra nem vonatkozik.
@metal:
Valahonnan az az érzésem, csúfos bukás lenne a vége ha pl. azt néznénk, ki mennyire van tisztában az európai országok közlekedési szabályaival. Másfelõl pedig szerinted ér valamit a rutin ha addig nem látott helyzettel találkozol és gyorsan kell döntened?

kispista2 2009.10.20. 13:14:52

@Tornado86: Ha a most hatályos kreszt tanultad meg, akkor erről si hallanod kellett volna.
"Valahonnan az az érzésem, csúfos bukás lenne a vége ha pl. azt néznénk, ki mennyire van tisztában az európai országok közlekedési szabályaival. "
Valóban bukás lenne a részedre, mert se a magyar, se a román kresszel nem vagy tisztában.

"Másfelõl pedig szerinted ér valamit a rutin ha addig nem látott helyzettel találkozol és gyorsan kell döntened? "
Ha szabályosan közlekedsz, nem történik ilyen.

Tornado86 2009.10.20. 13:30:24

@kispista2:
A nekem hazaivat nem kell tanítsák, le merem fogadni, sokan jól járnának ha elmennék helyettük a KRESZ vizsgára, egyébként olvasd át a sztorit: index + gyorsítás megkezdése amikor a másiknak eszébe jut hosszas vacilálás után hogy elõzni akar, szerinted ki volt a szabálytalan ennek tükrében?
A váratlan helyzetekrõl pedig annyit hogy tudnék mesélni olyat is, amikor pont az könnyítette meg a dolgomat hogy ugyan betartottam az 50et csak épp mérföld/ órának néztem a km/h-t és így is gyorsan és hidegvérrel kellett reagálnom az adott elsõbbség meg nem adós helyzetben. Ha még hozzáteszem hogy a duda mint megoldás alapból esik, van tipped arra, ami történt?

Spikk 2009.10.20. 13:30:55

@sreetfighter: Szerintem senki nem mondta, hogy ha lendületből odaérsz, nem lehet egyben megelőzni a sort és ebben az esetben elvárható, hogy ha időben kimész, akkor nem is ugrik eléd senki hirtelen. (Ebben az esetben is kimehet eléd, ha nem kényszerülsz miatta hirtelen fékezésre, vagy irányváltoztatásra. (Itt említendő az is, hogy előzés közben sem lépheted túl a megengedett sebességet.) Ebbe belefér, hogy kell kicsit lassítanod, esetleg 2-vel kevesebbet tudsz előzni. Nincs olyan szabály, hogy ha egy 2 km-es szakasz elején előzni kezdesz, akkor ott aztán senki előtted nem előzhet. Elsőbbséged van, nem kizárólagos jogod.) E mellett ha kimegy eléd akár szabályosan, akár szabálytalanul, mindent meg kell tenned a baleset elkerülése érdekében.
Itt viszont nem erről volt szó. Beállt a sor végére és onnan rámászott az előzőre, stb. olvasd el még egyszer, nem írom le. (Az 1-1,5 méter az rámászás, erről nem nyitok vitát.)
Amikor ez nem sikerül és Te is odaszorulsz a végére, akkor viszont egy részről nagy fokú pofátlanság a leírt viselkedés, más részről meg - ha az előtted haladó előzésbe kezd, márpedig előbb ér hozzá a lyuk, tehát ezt előbb teheti - szabálytalan is.
És amit nem írtál, de elhangzott korábban, a követési távolság, ha azt betartod (olvass vissza, kötelező akkor is, ha előzni készülsz), akkor tuti simán az megy elöl, aki előbb érte be a lassú járművet, mert a mögötte lévőnél előbb tudja megkezdeni az előzést (előbb fér át a szembe jövő sávba). Ha nem akar, akkor megelőzöd és annyi.
Az más kérdés, hogy ebben az esetben egyik hülyébb volt, mint a másik... Ez történik, ha két ilyen parasztoroszlán találkozik. Hiába, a rendszám kötelez. :-D
Párat közúti veszélyeztetés miatt lesittelni, talán meggondolná a többi, hogy megéri-e. (Az, hogy potenciális gyilkosok, nem zavarja őket. Ez más jellegű probléma, nem KRESZ értelmezés kérdése.)
Mondjuk amikor meg ezerrel bűntették a román kamionosokat, akkor a románok fellázadtak (de valami kormányzati vagy EU-s vagy ilyesmi szinten), hogy megkülönböztetés, meg minden, pár éve olvastam, nem tudom, mi lett a vége.

kispista2 2009.10.20. 13:38:21

@Tornado86: Még mindig nem fogod fel, hogy a követési távolság be nem tartása miatt következett be a veszélyhelyzet?
"Amint kiszúrok egy nagyobb hézagot, indexelek is balra, majd kb 1,5 mp-el azelőtt, hogy ténylegesen lenne helyem,"
"a másiknak eszébe jut hosszas vacilálás után hogy elõzni akar, s"
Milyen vacillálásról beszélsz? Ő is azonnal elkezdett előzni, ahogy elfogytak a szembejövők. De te ekkor már szabálytalanul a seggében voltál!

csak john 2009.10.20. 13:41:17

@Tornado86: "Az adott beláthatatlan kanyar sokszor meg csak annak beláthatatlan, aki nem ismeri az adott útszakaszt."
Mi van??? Az arra sűrűn járók kis tukröket telepítettek a környező fákra, hogy belássák a kanyart? Vagy csak simán röngenszemük van? Gondolom a nickedben a szám az inteligenciádra utal. Idióta barom!
Tornádónak köszönhetően javaslom Romániával szemben a vízumkényszer bevezetését!

Spikk 2009.10.20. 13:41:50

@Tornado86: Ne vedd személyes sértésnek, de az ismereteid hiányosságát nézve annyira járnának jól, hogy esetleg kevesebbe kerülne lefizetni a vizsgabiztost.

Hidd el, hogy alapvető dolgokat is rosszul értelmezel. Otthon, titokban vedd elő és tanulmányozd a KRESZ-t, nehogy valaki kinevessen, mert tanulsz, pedig van már jogsid. (Tényleg, van? :-)
Bár szerintem tanulni kisebb szégyen, mint mondjuk a vádlottak padján szerepelni, meg a TV-ben kitakart szemmel. De aki májer, az májer, igaz?

kispista2 2009.10.20. 13:43:19

34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
b) az előzni kívánó jármű előzését más jármű nem kezdte meg;

Az index kirakása nem jelenti az előzés megkezdését. Te még a jobboldali sávban voltál. Teljes mértékben te vagy a felelős.
De ezt úgysem fogod elhinni, mert nem ismered a kreszt és vezetni sem tudsz.

kispista2 2009.10.20. 13:44:51

@csak john: nem kell vízumkényszer, elegendő egy kresz gyorsteszt.

mr_x 2009.10.20. 14:48:17

@danaz: "ez a videó kegyetlen. Van valami utóélete a történetnek, vagy nem történt semmi? Ez elég komoly veszélyeztetés volt."
Semmi utoelet, mi is lett volna (en anyaztam egyet magamban aztan ennyiben maradtunk :-) )
Szerintem rajott hogy hibazott, mert visszafele indexelt, sot a kovetkezo elozesnel kifele is :-)
Mondjuk felkeszultem ra hogy ilyen tortenhet, mert nem eloszor lattam ilyet.

Tornado86 2009.10.20. 14:53:12

@kispista2:
Ha elõzöl, menj mintha élnél. Egyébként meg egy kellõen hosszú útszakasz szabadult fel ahhoz hogy még 1 Tico-val is simán bevállaljam, teccikérteni(.hu)?

Tornado86 2009.10.20. 14:59:06

@csak john:
Túl keveset vezetsz hegyek között (nem, a Tokaji nagy hegy nem az). Magyarán megmondva ha ismered az adott útszakaszt, mindjárt kitapasztalsz 1-2 trükköt, pl. lehet hogy 1 adott kanyar beláthatatlan, de mögötte 2km-en keresztül belátod az utat. Gyakorlatilag hely, sofõr és autóspecifikus esetekrõl van szó.
A vizummal egyetértek ha megsemmisíted 1920.06.04.ének legismertebb diktátumát, ezzel együtt leírtad magad a szememben.
@Spikk:
Csapatni csak ésszel, szóval a közlekedés okán nem fogok vádlottak padjára jutni. Egyébként 1-2 most sofõrsulizó haveremet (köztük vizsga elõtt levõket is) azzal alázok, hogy több pontot érek el a nálunk 26 kérdésbõl álló elméleti vizsgán mint õk, rendre meghaladva az itteni átmenéshez szükséges 22 pontot.

kispista2 2009.10.20. 15:03:15

@Tornado86:
"
A vizummal egyetértek ha megsemmisíted 1920.06.04.ének legismertebb diktátumát, ezzel együtt leírtad magad a szememben."
Szerintem a két posztoddal TE járattad le a legjobban az erdélyi magyarokat.

"Egyébként meg egy kellõen hosszú útszakasz szabadult fel ahhoz hogy még 1 Tico-val is simán bevállaljam, teccikérteni(.hu)?"
És majdnem mindketten az árokban kötöttetek ki! Ha annyira hosszú útszakasz szabadult fel, akkor miért másztál a másik seggébe

"Egyébként 1-2 most sofõrsulizó haveremet (köztük vizsga elõtt levõket is) azzal alázok, hogy több pontot érek el a nálunk 26 kérdésbõl álló elméleti vizsgán mint õk, rendre meghaladva az itteni átmenéshez szükséges 22 pontot."
Nem leszel jó sofőr attól, mert nálad is vannak hülyébbek! És 4 ponttal meghaladni a minimumot nem vall nagy tudásra (mennyi a max pont?)

beste 2009.10.20. 15:16:14

Szevasz Tornádó,

szilárd meggyőződésem, hogy provokálni jársz ide. Te nem teszed a hülyét, hanem gyárilag vagy egysejtű. Úgy peregnek le rólad a gyakorlati érvek, hogy sötét maradsz, mint két pár rendőrcsizma. Világít a negró a szádban?

_ng_ 2009.10.20. 16:12:40

Kedves Tornádó,

Képzeld el, hogy egy kamiont vezetsz, és megérkezel egy traktor mögé. Kirakod az indexet, belenézel a tükörbe, és mivel senkit sem látsz mögötted, előzni kezdesz.
Ekkor hirtelen kivágódik mögüled Hurrikán, aki mögötted már 200-ra gyorsított (mert szerinte az még belefér), de csak akkor kezdett el kihúzódni a bal oldalra, amikor a pótkocsidat már egy méterre megközelítette (ez volt az a pillanat, amikor te belenéztél a tükörbe). Persze már vagy tíz másodperce indexelt, de te ebből semmit sem láthattál, ezért is kezdtél bele az előzésbe.

Sikerült elképzelni? Van még kérdés?

csak john 2009.10.20. 16:13:31

@Tornado86: Honnét tudod, hogy merre járkálok? Én csak reménykedek, hogy nem arra amerre te.
Ha egy kanyar beláthatatlan, annak mi köze a mögötte lévő útszakaszhoz? Ezek szerint neked komoly problémáid vannak a szövegek értelmezésével.
Régen én is csináltam hülyeségeket, sok autósnak megmutattam, hogy mekkora nagy csávó vagyok, de szerencsére mások észnél voltak, így megúsztam a dolgot. Mostanában már nincs bennem ilyen bizonyítási kényszer. Próbálj meg felnőni!
Leírtam magam a szemedben? Milyen szerencse, hogy nem a te értékrended szerint próbálok élni!

sreetfighter 2009.10.20. 16:44:49

@Spikk:
Te félreértettél valamit! Én arra reflektáltam, hogy többen azt írták, hogy mindenki várja ki a sorát egy előzésnél.
Én ezt nem teszem, mert másra nem várok!
Ha lehet előzök, függetlenül az elöttem lévők számától.
Tornádó ténykedését még nem kommentáltam, azt a helyszínen kellett volna látni!
Az előzés sebességére tett megjegyzésed gondolom vicc volt, mármint, hogy a megengedett sebességgel kell véghezvinni.

Tornado86 2009.10.20. 19:30:50

@kispista2:
Olvasd el a korábbi hozzászólásaimat, azonkivül szerintem alaposan félreértetted az ívet: nem a skodás vagyok a múltkori sztorimból, akinek szögletes a szervófolyadéka, szóval simán kimásztam a Doblo holtterébõl, kivéve ha holtteres a sminktükre. Egy kérdés továbbra is nyitott, pedig valaki a korábbi hozzászólók közül nagyon is elkapta a fonalat a fejtegetésével, szándékosan nem fejtettem ki.
26 a max. pont. Sofõrvizsgán egy kérdést rontottam el, szerintem az is hiba és nem tudatlanság okán.
@beste:
Magyar-történelem szakos tanár vagy? Mert akkor nem beszélhetsz így. (Nem tudom leesik-e a célzás, mert nekem a mirigykedésed igen. És igencsak megvan a 8 kerekem)
@_ng_:
Van: miért vagy akkora diló hogy eláruld, mennyire bajok vannak a logikáddal? Magyaran fel is fedted magad, vezetés közben ugyanis szórt figyelemre van szükség, mivel nem egy szöveg mellett güzülsz épp.
@csak john:
Azzal írtad le magad hogy egy nem túl bonyolult helyzetnél lehetetlent feltételeztél, bár fizikailag megvalósítható lenne a sok tükör. Ami meg a felnövést illeti, egyszerûen nem vagyok az a fajta birka, aki eltûri hogy egyesek, akik nála többnek képzelik magukat, csak úgy áthágják a törvényt, nem egyszer volt rá példa hogy faképnél hagytam a kocsisort önkényeskedésbõl büntetõ rendõrt pl. Véleményt meg amúgyse áll szándékomban másra eröltetni.

beste 2009.10.20. 19:58:29

@Tornado86:

nem, annál sokkal prózaibb a foglalkozásom. Mit irigyeljek rajtad, te szerencsétlen?
Az autódat nemigen, annál sokkal komolyabb gép van alattam. A vezetési tudásodon sincs mit irigyelni... azt meg pláne nem, hogy - mint azt többen megjósolták - igencsak hamar minimum egy tolókocsi kinéz neked.
Tán a forrófejű ki-ha-nem-én stílusodat? Köszönöm, nem kérek belőle.

Tornado86 2009.10.20. 20:41:22

@beste:
Legalább sikeresen megmagyaráztad, amúgy pedig egyrészt egyelõre nem akarok komolyabb autót, másfelõl ami a tolókocsit illeti, az a vezetési tudásom alapján tuti nem fog. Viszont jókat röhögök a sok koncentráltfigyelmûn, majd kiderul ti hogy fogtok szórakozni amikor összehozok egy kis karikatúrát.

_ng_ 2009.10.20. 21:05:27

@Tornado86:
Kedves Tornado,

A példával arra próbáltam rávilágítani, hogy miért nem lehet azt a szabályt, ami az előtted haladóra működik (ti. ha előzési szándékot jelez, már nem kezdheted előzni) a mögötted haladóra alkalmazni (ti. hogy ha előzési szándékot jelez, te már nem kezdhetsz előzésbe).
Nos, nem sikerült. Megesik.

Spikk 2009.10.20. 21:18:57

@sreetfighter:

Persze, félreértések előfordulnak...
Én is azt írtam, hogy az az alap, a kivételek: ha épp lendülettel érkezel és adódik a lehetőség, hogy a sort elkezdjed előzni, illetve ha láthatóan nem akar előzni (nem leseget, nem gyorsítgat rá az esélyes helyeken).

"Én ezt nem teszem, mert másra nem várok!"
Ha nem használja ki a lehetőséget, természetesen megelőzöd, de ha azért nem tud előzni, mert mögötte púposkodsz már súlyos 1-2 perce és legfeljebb 20 centire vagy tőle és 40-nel gyorsabban hajtasz, amikor elmegy a szembe jövő és ezért nem előz (mert inkább hagyja, hogy elmenj, mint hogy a seggébe szaladj - magyarul: nem akarja, hogy megöld), akkor szerezz egy román rendszámot szerintem.

"...gondolom vicc volt... hogy a megengedett sebességgel kell..."
Persze. Vicceltem. Természetesen ha Te előzöl, akárhánnyal mehetsz. Bekapcsolhatod a hiperhajtóművet is. Eszem f@**om megáll. A megoldás erre is a román rendszám.

Sir Zet 2009.10.20. 21:27:56

Tornado86 nettó elmebeteg, felesleges is vele huzakodni bármiről, csak reménykedhetünk, hogy ha balesetet okoz, akkor ő lesz nyomorék/döglik meg, és nem a vétlen fél...

Tornado86 2009.10.20. 22:24:48

@_ng_:
Ezzel alá is ástad szakmai hiteledet :)
@drummerman:
Örülhetsz 1 dolognak: nem leszek benne a rendõrségi nyilvántartásban mint balesetet okozó, pedig nincs ismerettségem a yardnál. Egyszerûen tudni kell vezetni, közlekedni és persze kiszúrni az ellenséget vagy akár az ellenséggel :)

sreetfighter 2009.10.20. 22:31:44

@Spikk:
Mégis mit gondosz életbiztosítás egy 80-nal kölekedő autót 90-nel előzni?
Mennyit közlekedsz országúton?
A saját és a többiek érdekében kérlek redukáld a minimumra, vagy maradj a sor végén!

Spikk 2009.10.20. 23:10:22

@sreetfighter:
Fordult a kocka: nem érted, amit írok. Vagy érted, csak megpróbálod másképp értelmezni.

Tisztában vagyok azzal, hogy 10 km/h nem elég (bár én ezt sose néztem számszerűen). Mikor írtam mást?

Nem megyek sokat országúton, de nem is írtam, hogy ilyen-olyan irgalmatlan nagy előzőgép vagyok, vagy hogy 100-éves nemzetközi rutinom lenne. Nem vagyok profi, de elfogadhatóan tudok vezetni, tudok kicsivel lassabban menni, mintha magamtól mennék az üres úton, de ha valami túl lassú, megelőzöm én is. Nem megyek viszont a seggében, hagyok egy kényelmesnek tűnő helyet, hogy legyen lehetőségem előre gyorsítani, megvárom az alkalmat, visszakapcsolok, előre gyorsítok én is, csak nem akkor tekeredek át, amikor pár méterre vagyok, hanem jóval előbb. És ha valaki előbb érzi úgy, hogy most van az alkalom, akkor nem megyek elé, úgy helyezkedem, hogy lehessen látni, mikor fogok előzni.
Szóval próbálok úgy vezetni, hogy senkit ne hátráltassak, ugyanakkor engem se hátráltassanak túlságosan, s e közben mindíg egyértelmű legyen, hogy mire készülök (index, helyezkedés, sebesség, ilyesmi).
Nem értem, mit csinálok szerinted rosszul? (Azt sem, hogy miből vontál le erre vonatkozó következtetéseket.)

Megkérhetsz, de nem Te szabályozod, attól meg nem tartok, hogy elveszik a jogsimat, mivel igyekszem szabályosan vezetni, de itt hadd jegyezzem meg, hogy az nem is biztos, hogy a szabályok betartása itt a nagyobb kérdés.
Az a kérdés, hogy a következményekkel számolva vezetsz, vagy sem. (Ez nem azt jelenti, hogy szerteszét heverő holttesteket kell vízionálni, amikor kiteszed az indexet, csak annyit, hogy nem csinálod meg a veszélyt, legalább szándékosan nem, sajnos kialakul néha akkor is, amikor figyelmetlen vagy, rosszul méred fel, stb.)

Kérlek mondd meg, hogy az általam leírtak közül mi volt az, amitől úgy érzed, mától nem leszel biztonságban a magyar utakon?

Spikk 2009.10.20. 23:13:39

@sreetfighter:
Fordult a kocka: nem érted, amit írok. Vagy érted, csak megpróbálod másképp értelmezni.

Tisztában vagyok azzal, hogy 10 km/h nem elég (bár én ezt sose néztem számszerűen). Mikor írtam mást?

Nem megyek sokat országúton, de nem is írtam, hogy ilyen-olyan irgalmatlan nagy előzőgép vagyok, vagy hogy 100-éves nemzetközi rutinom lenne. Nem vagyok profi, de elfogadhatóan tudok vezetni, tudok kicsivel lassabban menni, mintha magamtól mennék az üres úton, de ha valami túl lassú, megelőzöm én is. Nem megyek viszont a seggében, hagyok egy kényelmesnek tűnő helyet, hogy legyen lehetőségem előre gyorsítani, megvárom az alkalmat, visszakapcsolok, előre gyorsítok én is, csak nem akkor tekeredek át, amikor pár méterre vagyok, hanem jóval előbb. És ha valaki előbb érzi úgy, hogy most van az alkalom, akkor nem megyek elé, úgy helyezkedem, hogy lehessen látni, mikor fogok előzni.
Szóval próbálok úgy vezetni, hogy senkit ne hátráltassak, ugyanakkor engem se hátráltassanak túlságosan, s e közben mindíg egyértelmű legyen, hogy mire készülök (index, helyezkedés, sebesség, ilyesmi).
Nem értem, mit csinálok szerinted rosszul? (Azt sem, hogy miből vontál le erre vonatkozó következtetéseket.)

Megkérhetsz, de nem Te szabályozod, attól meg nem tartok, hogy elveszik a jogsimat, mivel igyekszem szabályosan vezetni, de itt hadd jegyezzem meg, hogy az nem is biztos, hogy a szabályok betartása itt a nagyobb kérdés.
Az a kérdés, hogy a következményekkel számolva vezetsz, vagy sem. (Ez nem azt jelenti, hogy szerteszét heverő holttesteket kell vízionálni, amikor kiteszed az indexet, csak annyit, hogy nem csinálod meg a veszélyt, legalább szándékosan nem, sajnos kialakul néha akkor is, amikor figyelmetlen vagy, rosszul méred fel, stb.)

Kérlek mondd meg, hogy az általam leírtak közül mi volt az, amitől úgy érzed, mától nem leszel biztonságban a magyar utakon?

Spikk 2009.10.20. 23:34:10

Hopp, bocs a dupláért.

@Tornado86: Van egy rossz hírem, hiába tudsz, ha a szabályokat nem tartod be, úgy is bekerülhetsz a nyilvántartásba (kellemetlenebb helyekre is, 2 hűvös helyet fel tudok sorolni fejből), hogy nem mész neki senkinek. Pl. összeijesztesz két másik járművet a posztban leírt, vagy valami hasonló, roppant nagy tudásról árulkodó mutatvánnyal. Van olyan, hogy a baleset okozója nem részese, ettől még felelősségre vonható. (A röntgenszemedet nem is említve. De, de.)
A vezetni tudás nálam nem csak azt jelenti, hogy technikailag képes vagy az autó irányítására, ügyesen, jó érzékkel kezeled, meg ilyesmi. Aki így gondolja, az gyakoroljon versenypályán.
Valami olyasmit jelent inkább, hogy alkalmas vagy arra, hogy részt vegyél a forgalomban, normális emberek között. Ami meg nem azzal van összefüggésben, hogy mennyi idő alatt érsz el A-ból B-be (ilyen gyerekes kérdést, majd odaérek, kit érdekel), hanem azzal, hogy el tudsz-e jutni B-ig úgy, hogy nem okozol balesetveszélyt. Ebbe viszont bele tartozik az is, hogy alkalmazkodsz a közlekedés más résztvevőihez. Sajnos ez van, nem vagy egyedül.
(Ha esetleg nem olvastad, az a véleményem a posztban írtakról, hogy a követési távolság be nem tartása volt az alap probléma. A KRESZ szerint - a Te biztos tudásoddal ellentétben - előzés előtt is be kell tartani. Ha hirtelen fékez, meg kell tudnod állni mögötte, ami nyilván nem állt fent, ha fékezése nélkül - gyorsított is - új sávot kellett kialakítanod magadnak.)

Bár az eddigiek alapján lehet, hogy nem fogod fel, mindegy, ha már leírtam... Hátha...

Tornado86 2009.10.21. 01:07:26

@Spikk:
Egyrészt minimális esélye van annak hogy ténylegesen elkapjanak, amellett is nagyon nehéz bizonyítani, valamint nem szokásom centizni elõzés közben, azt meghagyom 1-1 versenyre vagy amikor ténylegesen szûk helyre kell beparkolni. Arra meg szerintem nem érdemes rácáfolni hogy aki vezet, annak bizony mindig résen kell lennie.
A vezetni tudásban viszont elütnek az értelmezéseink, nálam ugyanis kizárólag a képességekre, az autó irányítására és a megfelelõ szórt figyelemre vonatkozik, a többi már a közlekedéshez.
Egyébként sok esetben kérdezték, mit tettem volna ha az elõttem haladó fékez, 0 esetben lett volna az a válaszom hogy csattanás a vége, kivéve ha épp akkor pattan el 1 izzó :)
Ezekbõl is látszik hogy van saját véleményem, így másét legfeljebb informálódásra használom, ki tudja mikor tudom hasznosítnai.
A konkrét esetrõl pedig annyit, hogy biztosra mentem az adott elõzésnél.

Tornado86 2009.10.21. 01:13:10

@Rohtah:
Szerintem elég érthetõen magyaráztam el, a gond ott kezdõdik amikor valaki megpróbálja az útszakasz utolsó bokrának levelét ismerõt utánozni.
Ami a temesváriakat illeti, az egy külön állatfaj, pont mint az aradi, a kovásznai és a hargitai gyakorlatilag moldvai paraszt, akinek hirtelen nagy lett a pofája Erdélyben, a marosiak simán tempósan szeretnek haladni, a brassói (BV) ugyanaz kamikaze kivitelben, Gorj, Olt és Prahova megye pedig Havasalföld magyarán megmondva.

Spikk 2009.10.21. 02:06:31

@Tornado86: Ehhez már csak annyit hadd tegyek hozzá, hogy nem azért közlekedünk (nagyjából) szabályosan, hogy ne bűntessenek meg. A szabályok sem azért vannak, hogy meg lehessen bűntetni, aki nem tartja be őket.
Az meg már a legalja szint, hogy nem kapnak el és nem tudják bizonyítani. Ha okozol egy balesetet a nem megfelelő vezetési stílusoddal, s mondjuk olyan szerencsétlenül sikerül, hogy jól meghal pár ember és pont Te éled túl, akkor eltűnsz a balfenéken és ha el is kapnak, letagadod? Meg majd az ügyvéd, meg a szabályok kicsavarása, bizonyítékok félremagyarázása? Ha így van: Mondjam, vagy mutassam?

Te is ferdítesz, ki cáfolta, hogy résen kell lenni?

Nem követelmény a jogosítvány megszerzéséhez, hogy össze legyen a vizsgázó nőve a kocsival, megfelelő mértékű beidegződés, figyelem és a biztonságos közlekedésre való általános alkalmasság a mottó. Persze később a rutin kialakul, de az nem jelenti, hogy mindenki Fittipaldi lesz pár km után, van, aki 40 év és akárhány km után is a kormányra tapadva fog vezetni. Sokfélék vagyunk.
A közlekedés pedig nem abból áll, hogy megyek, ahogy tudok, a többi meg ugráljon félre. Igenis figyelembe kell venni (azaz számítani kell rá), hogy ügyetlenebb, rutintalanabb emberekkel kell együtt közlekedni, nem vesz észre, elbambul, stb. Meg persze arra is, hogy sok frusztrált hülye patkány is vezet az utakon, aki tényleg azt hiszi, hogy olyan sok időt nyer, meg persze azt is, hogy 2 centit nő neki, ha ezt vagy azt a manővert bevállalja (ez jellemzően előzés). Mondom, amíg valaki elzárva, pályán feszegeti a határokat, nem zavar (annyira, mert sajnálom azért, amikor belehalnak/rokkannak/egyéb), de a közutak azok már csak közutak és azokon sajnos vannak egy részről szabályok és normák, vagy hasonlók is. Az autó veszélyes üzem, ezt tudomásul kell venni, meg azt is, hogy nem vagyunk egyedül. Egy puskával le lehet lőni egy embert, egy autóval egy, de akár két másik autónyit is.

Biztosra mentél, persze. Mégis meglepődtél. Vagy eleve így tervezted?

Tényleg nem értünk egyet, ami nem lenne baj, csak sajnos az a helyzet, hogy nem egyformán vagyunk egymásra veszélyesek.
Mondjuk nyilván kicsi az esély, hogy mi ketten pont összefussunk, csak hát olyan csávó, mint Te, minden bokorban terem. Én is találkoztam már nem egyszer az ugyanilyen vérprofi és a másik a hibás, miért volt ott egyáltalán figurákkal az úton.

Spikk 2009.10.21. 02:12:17

@Tornado86: <OFF> Ne keseríts el! Terveztem, hogy 1-2 éven belül a családdal elmegyünk Erdély néhány szépségét megcsodálni. Nem vagyok egy főmazsola, normális tempóban szoktam menni, de őrültek közé nem szeretnék kerülni.</OFF>

"Az adott beláthatatlan kanyar sokszor meg csak annak beláthatatlan, aki nem ismeri az adott útszakaszt."
"a gond ott kezdõdik amikor valaki megpróbálja az útszakasz utolsó bokrának levelét ismerõt utánozni."

beste 2009.10.21. 05:39:26

@Tornado86:
???
ezt megpróbálnád értelmesen leírni?

sreetfighter 2009.10.21. 08:28:19

@Spikk:
Örülök, hogy pozitív értelemben félreértettük egymést! Jó autózást kivánok!

Vikiszava · http://www.vikiszava.net 2009.10.21. 11:54:09

El tudom képzelni, amikor Tornado vezet, és ilyen ügyes előzéseket hajt végre, azt gondolja közben, hogy épp egy Formula 1-es versenyen vesz részt. Szerintem kommentálja is magában a történteket, mint ha Palik Laci mondaná. „Éééés itt az egyenesben, teljesen rámászik az előtte lévőre Tornado, már szélárnyékban van... teljesen megérkezett, úristen, meg fogja előzni! Meg fogja előzni! Ééés kivág jobbra, de úristen, az előtte lévő is kivágott és ááááááááááááááá, mit műűűűvel?! Hát a füvön előzte meg mindkettőt! Úristen, hát hol szocializálóóóóódoooott? Hát milyen idegrendszer kell ehhez? Zseniális! Nézzük a visszajátszást... gyönyörű! Egy pillanatra le nem vette a lábát a gázról! Ez az autóversenyzés, kérem szépen!”
Valld be Tornado, így szokott lenni :)
Egyet ne feledj: a többiek ilyenkor nem feltétlenül tudják, hogy autóversenyen vesznek részt, és a világbajnoki cím a tét! Ők csak mennek valahova. Fel tudod fogni?

metal · http://electric.blog.hu 2009.10.21. 11:56:10

@Vikiszava: "Fel tudod fogni? "

az eddigi megnyilvánulásai alapján biztosan nem tudja, a fő baj az, hogy meg se próbálja!

Vikiszava · http://www.vikiszava.net 2009.10.21. 12:06:11

Igen, szerintem is. A nevéből ítélve fiatal lehet, és hiába zseniális pilóta, eltart még egy ideig, mire lenyugszik és fel tudja fogni, hogy miről szól a közlekedés, valamint kialakul benne a felelősségérzet.
Velem is volt már olyan, hogy egy amatőr gokartverseny után hazafelé úgy előztem a közúton, mint ha gokartban ülnék. Kicsit közel mentem a másik autóhoz, de nem direkt. Rám is dudált a másik autós, és jogosan. Villantottam egyet a vészvillogóval, hogy bocsi, és utána eléggé szégyelltem magam. Azt hiszem, mára megtanultam higgadtan vezetni, és örülök ennek. Ha meg állatkodni akarok, elmegyek gokartozni.

Tornado86 2009.10.21. 13:02:37

@Spikk:
Egyrészt nem mondtam hogy a nem kapnak el sportszerû, másfelõl pedig megnézném, a dobloshoz hasonló kollégák civil autós járõrözéssel történõ kiszûrésébõl mennyi pénz jönne be a rendõrségnek, szerintem több mint radarozásból, igaz ami igaz, veszélyesebb üzem nagyobb költséggel. Másfelõl pedig ez nem egy Activity a TV2-n :)
Ami a résen levést illeti, az csak egy sima kérdés.
Egyébként egy vasárnapi vezetõnek elnézem a figyelmetlenségét, innen szerintem ki is lehet találni, honnan jöttem rá, az illetõ biztos nem fog megijedni, max. mérges lesz. Ha meglepõdök, nem a kormányt tekergetve reagálom le az esetet, sokkal inkább mozdulatlanul, esetleg um. ráejtve a lábamat a gázra, az eredmény egy koccanás lett volna, igaz ami igaz, nem túl nagy anyagi kárral, a legközelebbi faluban meg csak akad egy traktor és egy kötél.
Másfelõl pedig teljesen tiszta, kikkel említesz egy lapon, meg vagyok róla gyõzõdve, hibásan, elég ha arra a két autóstársra gondolok, akik közül az egyik kishíján elvitte egy Logan orrát (pedig figyelt a fickó így el is vette a gázt, pedig Hargita megyei :) ), míg a másik nagy valószinûséggel azt várta el tõle hogy fékezzen és engedje be maga elé, kis hezitálás után õ mászott be a Logan mögé. Pár km-em odébb teljesen biztonságosan hagytam ott mind a kettõt, egyébként a 4esen történt az eset Debrecen és Nyíregyháza között. Vagy említhetném a kissé megijedõ tempras esetét, aki az árokban kötött ki 1 piros, azt hiszem Audi miatt, jó 100, de inkább 120-130m-el volt elõttem a sorban, szerencsére egyik srácnak se lett baja, amiben közrejátszott az is, hogy az adott útszakaszon nem meredek az árokpart és elég széles ahhoz hogy egy traktornak simán közlekedésre alkalmas legyen. Egyébként ha érdekel egy vicces de mérvadó teszt arrol, hogy milyen sofõr vagy, jelezd nyugodtan, átküldöm elõrebocsájtva hogy 68 pontot értem el a maximálisan elérhetõ 120ból.
Ami meg a tervezett erdélyi kiruccanást illeti, legkevésbé diliház Kolozsvárig a Szatmár - Kolozsvár út, ami emellett tükörsima, azt hiszem van még rá 2 év garancia, utána a Nagyvárad - Kolozsvár, ennek meg ismerem minden lehetséges veszélyforrását, szóval simán elnézek egy-egy autóstárnak egy-egy olyan dolgot, hogy betartja a 60as korlátozást ott ahol én merek 100 körül menni, kanyarokról lévén szó, nem az orrom elé nézek, valamint sokat segít hogy ismerem a kanyar ívét, így ha valami nem stimmel, azonnal kiszúrom, legyen szó szilánkról, faágról, bármi egyébrõl.
Ami meg a román sofõr magatartását illeti, nem árt figyelni, ha nem vagy benne biztos hogy be fog férni a megelõzöttek elé, el a gáz, esetleg fék, valamint rálámpázol 2-3 villantásnyit, jellemzõen nincs rá szükség. Maros, Hargita és Kovászna megyében meg elég nyugis a közlekedés, bár ha síkvidéken tanultál meg vezetni, gyakran tûnhet úgy, hogy egyenesbe fogják venni az autóstársak a kanyarokat, ugyanakkor szerintem le fog esni, miért is tanul meg az ember 1-1 hegyitrasszén vezetni, csak aztán nehogy otthon beleszaladj 1 kanyar utáni lézeres radarba.
@beste:
Lehet nem arra a kérdésre válaszolok, amit feltettél, max. leírod még egyszer: gyakori errefele az olyan útszakasz, aminek egyik szélén bokrok vannak, amik köztudottal elhullajtják a leveleiket õsszel, így kevesebbet takar télvíz idején, tehát belátsz mögéjük amíg nem zöldellnek újból.
@Vikiszava:
Hiányzott 1-2 csupa nagybetûs rész, valamint egy Gyula, akit oltani kell :) Bár nem Angliában vagyunk, így balra kell kihúzódni egy-egy elõzéshez, ezzel együtt elég jól ment Palik imitálása :)) Másfelõl pedig menjenek is, csak épp figyelni is kéne 1-2 kollégának, ha lassabb mert ennyit tud, akkor pedig hagyjon menni. Ha pedig szabálytalan vagy paraszt, aki veri a mellét, holott egyesek sokkal jobb képességekkel rendelkeznek, azok járnak úgy mint pl. a doblos a sztoriban, mellesleg látok nálam jobb sofõröket is, azok se a "Sofõrök" adásából tanulhattak meg vezetni :) Ennyi az egész.

metal · http://electric.blog.hu 2009.10.21. 13:41:14

@Tornado86: "egyébként a 4esen történt az eset Debrecen és Nyíregyháza között."
Lehet, hogy én tudom rosszul, de szerintem a 4-es nem megy Debrecen, és Nyíregyháza között.

Tornado86 2009.10.21. 14:41:04

@metal:
Szerintem nézz meg egy térképet: Püspökladányig E60, onnantól E573 a 4es, szóval Püspökladány utány Debrecent és Nyíregyházát érinti, Záhonynál van a határátkelõ a 4es végén.

metal · http://electric.blog.hu 2009.10.21. 14:50:57

@Tornado86: Ezt elnéztem. Ebben valóban neked van igazad.

Tornado86 2009.10.21. 16:20:38

@metal:
Tévedni emberi dolog: mondta a sündisznó és lemászott a drótkeférõl. Szóval megesik, nem stressz.

ghck 2009.10.22. 17:33:07

Figyelj posztoló! Te egy primitív agresszív bunkó módjára előztél! Ha volt időd és lehetőséged a helyzet felmérése után padlógázzal baloldalt a padkán megelőzni mindkét autót, akkor arra is lett volna időd, hogy lefékezz! Sokkal hamarabb végetért volna a szar helyzet, sokkal kevésbé lettél volna balesetveszélyes, bár értem, hogy az egód egy óriásit bukott volna, hiszen megelőztek! Téged! Ááááááááárgh! Ne találkozzunk, féltem tőled magamat, a családomat és a többi közlekedőt!

beste 2009.10.23. 12:00:37

@Tornado86:
erre leginkább abban az esetben van esélyed, ha a szemből jövő felkapcsolja a világítását..

Tornado86 2009.10.23. 12:29:23

@ghck:
Te meg jobban teszed ha nem mész magyar - történelem szakos tanárnak, bár legalább megvan Mucsi udóda :) Szerintem kevesebbre vinnéd. Javasolom a sztori újboli elolvasását, egyébként sokkal könnyebben engedek el vagy be 1-1 autóst mint az átlag.
@beste:
Erre nem cáfolok rá: nincs miért.

2009.10.24. 10:11:09

@Mityu: Én egyszer csináltam csak ilyet,mikor egy 2-es Golf és egy öreg Nissan (talán Sunny) harcolt egymással kb. 60-al a 110-es táblánál,majdnem fél kilométeren át...
Nem nőtt a népszerűségi indexem az fix :D

ghck 2009.10.24. 18:20:31

@Tornado86: Júj, kisgyerek! Szellemi szintedet jól tükrözi a volán mögött mutatott teljesítményed!

Azt végképp nem értem hogyan hozod ide a történelmet...

Mindegy, ha egymillióan nem értenek veled egyet, akkor sem hiszed el, hogy a te vezetési stílusoddal van a baj.. Kár. Ha már szarul vezetsz, legalább fejlődőképes lennél.. De nem vagy. Szia.

ghck 2009.10.24. 18:27:07

Júúúj, hát most olvasok vissza! Hát tornádó, te tényleg bicskanyitogató egy figura vagy! :)

"ami a tolókocsit illeti, az a vezetési tudásom alapján tuti nem fog" Hahhhahahahaaahahaahahahaaaahaaahhhhhaaaaaa! :)

Ez édes volt, kisfiú! :)

Tornado86 2009.10.24. 22:51:29

@ghck:
Ahogy nézem, nekem méginkább lenne hova fejlõdnöd, egyértelmûen látszik abból ahogy kifejezed magad. A csürheösztön pedig egész egyszerûen nincs rám hatással, tudniillik ha valamirõl véleményem van, az saját és nem adoptált mint sokaknál.

cso zsi 2009.10.25. 06:29:12

@Tornado86: Ne felejtsd el, hogy az utakon mások is járnak. Sok hozzád hasonló, magabiztos űberprofi. Van persze, aki ezeket a hibákat kinövi.
Aztán vannak, akik szerint a fizika nem létező dolog, amikor ő vezet. Általában ők árokban, villanyoszlopra, vagy fára csavarodva végzik. A héten kettő is volt.
Itt az egyik nagytudású: www.langlovagok.hu/kepek/2009/szentendre/091023_leanyfaluvolkswagen/eredeti/091023_leanyfaluvolkswagen_17.jpg
Ha egy ilyen korcsolyázik veled szembe, azon a te tudásod nem sokat fog segíteni.

2009.10.25. 07:15:05

@cso zsi: Nem is tudtam h. slick gumival is szabad közlekedni...
Biztos az f1-bő' tanulta ;)

Tornado86 2009.10.25. 12:21:16

@cso zsi:
Nem tudom milyen kép alakult ki, de ami biztos hogy a pár évvel ezelõttihez képest óvatosabban vezetek, bár van ahol jobban oda merek csapni a lovaknak, egyszerûen az a tempóm, ami. Másfelõl pedig akikkel egy kategóriába sorolsz, azoknak sokkal rosszabbak a reflexei (lassabb és/vagy pontatlanabb), ami önmagában hiba, ezért esnek le az útról. Az ilyen korcsolyázókat pedig ki lehet szúrni figyelve a kocsi mozgását. Bár nem tudom mit tennék ilyen esetben, sokismeretlenes az egyenlet.

metal · http://electric.blog.hu 2009.10.25. 18:58:06

@Tornado86: Tippem az, hogy erősen kapaszkodnál a kormányba, aztán meg bámulnál leblokkolva. Az ilyen "én vagyok a szuper gyerek"-ek az első komoly szituig ilyenek. Aztán a legtöbbje vagy meghal, vagy tanul belőle. És a leghülyébbek utána is barmok.

Tornado86 2009.10.25. 20:11:26

@metal:
Ilyen alapon a sztorim meg se történt volna abból kifolyólag hogy kb. 30km-el messzebb aznapi uticélomtól maga alá gyûr 1 sietõ teherautós, gondolom elege lehetett az elõtte totyogóból, azt pedig megbízható forrásból tudom, hogy a kamionosoknak gyakran 10-15 perc pontossággal számítják ki a menetidejét pl. 1 Románia - Spanyolország táv esetén. Egyszerûen kevés az infó a kollega kérdésében. Márpedig ahol sokféle választás létezik, ott sok adat kell a pontos válaszhoz. Ami meg a nekem hazai közlekedést illeti, sokak szerint 5x durvább a morál okán mint a magyarországi, amit csak megerõsíteni tudok.

ghck 2009.10.25. 22:35:45

"Ahogy nézem, nekem méginkább lenne hova fejlõdnöd, egyértelmûen látszik abból ahogy kifejezed magad."

Hát ez a mondat telitalálat volt! :) NEKED tényleg lenne..:) De szerintem már ne tetézd tovább. Elég a legutóbbi postodból: "Ami meg a nekem hazai közlekedést illeti". Hogy mi van?!? :)

Amúgy nem azzal van a baj, hogy van véleményed, hanem hogy a véleményed butaság, és nem tanulsz. A butaságod buzgósággal párosul, a legrosszabb kombináció.

Te! Überprofi!

"Az ilyen korcsolyázókat pedig ki lehet szúrni figyelve a kocsi mozgását." :) Hihetetlen.. :)

Tornado86 2009.10.26. 00:31:12

@ghck:
OFF.
Szerintem ilyen stilussal nem sok körben leszel meggyõzõ. Világosan kifejtem a véleményemet, halomra nem érted. Konkrétan egy egykori középiskolai osztálytársamat juttatod eszembe, feszt ugrattuk. "Kicsit" kevésbé kéne szerintem kapkodnod
ON.
"Hát ez a mondat telitalálat volt! :) NEKED tényleg lenne..:) " - imádom amikor pontosan megfigyelik amit mondok (jelen esetben írok)
"De szerintem már ne tetézd tovább. Elég a legutóbbi postodból: <<Ami meg a nekem hazai közlekedést illeti>>. Hogy mi van?!? :)" - kis olvasási tudással meg is lenne válaszolva.
"
Amúgy nem azzal van a baj, hogy van véleményed, hanem hogy a véleményed butaság, és nem tanulsz. A butaságod buzgósággal párosul, a legrosszabb kombináció." - Nem biztos hogy az a jó vélemény, ami a többségé.

"Te! Überprofi!

<<Az ilyen korcsolyázókat pedig ki lehet szúrni figyelve a kocsi mozgását.>> :) Hihetetlen.. :) " - benned meg az a hihetetlen hogy képes vagy valamit beazonosítani miután nyilvánvalóan megmagyarázták. De legalább megvolt a napp vicce is. =))

ghck 2009.10.26. 05:53:49

@Tornado86: "Nem biztos hogy az a jó vélemény, ami a többségé."

Na jól van, vitára *teljesen* érdemtelen, autós közlekedésre pedig annak veszélyes mivolta miatt pszichológiailag alkalmatlan vagy.

Idejössz a hülye sztoriddal, véleményt kérsz százaktól. Olyanoktól, akik autós blogot olvasnak, tehát vélhetően jobban ismerik a KRESZt, vélhetően jobban vezetnek, mint a józsibácsi és gizike által lehúzott átlag. Tehát véleményt kérsz, vagyis inkább megerősítést, hogy ugye mégsem te voltál a hibás adott szituációban. Aztán amikor nyilvánvalóan megkapod a magadét, amikor a legtöbb ember tükröt tart eléd, és elmondja, hogy bizony (bár meg vagy győződve az ellenkezőjéről) szarul vezetsz, megsértődsz. Háát, majd kinövöd, kisfiú!

Ja, és ha elkezded a vita(?)partnered érdemi mondandója helyett érveid fogytán annak kifejezőeszközeit, vagy nyelvi felkészültségét boncolgatni, érdemes odafigyelni az írásjeles hibákra, hogy azért egyeztesd az igemódokat ("nekem lenne hova fejlődnöd"), és olvasd el, amit írtál ("Ami meg a nekem hazai közlekedést illeti"). Segíthet.

Végeztem veled, írhatsz hülyeséget is, nem fogok reagálni. Szarul vezetsz. Majd rájössz.

Tornado86 2009.10.26. 15:13:56

@ghck:
Ahogy nézem, alaposan félreérted a dolgokat. Ugyanis nem kikértem mások véleményét, pusztán megkérdeztem, nekik mi a véleményük a dolgokról, ezért nem tudnak befolyásolni. 1-2 mondatom kicsit csavartabb gondolatmenettel bír mint a többi, te meg simán jóval temperamentumosabb vagy az átlagnál ahogy nézem, ezzel nem is lenne baj, de annyira ovis szintre akarsz lehúzni, hogy 20al alacsonyabb IQ-szinttel is kiszúrnám. 1-1 gépelési hiba pedig nem kéne világfájást kiváltson.
"ztán amikor nyilvánvalóan megkapod a magadét, amikor a legtöbb ember tükröt tart eléd, és elmondja, hogy bizony (bár meg vagy győződve az ellenkezőjéről) szarul vezetsz, megsértődsz. Háát, majd kinövöd, kisfiú!" - Egy kihívást mondjuk gokart szinten elfogadsz?

Spikk 2009.10.26. 22:46:06

@Tornado86: Figyelj, szerintem itt senki nem vitatja a reflexeidet meg az ügyességedet, én ezt ha jól emlékszem, kifejezetten le is írtam. Az a bej, hogy közúton, mások veszélyeztetésével feszegeted a határokat.
Volt szó arról, hogy a KRESZ szerint miért nem lett volna szabad ennek a helyzetnek kialakulnia. Arra az volt az érved, hogy de te profi vagy.
Az a baj, hogy fejben nem vagy érett ahhoz, hogy közúti forgalomban részt vegyél.
Hiába vagy kurva ügyes, ha fasz vagy, akkor előbb vagy utóbb fejre fogsz állni.
Na, balesetmentes közlekedést, én sem koptatom tovább az ujjamat. Próbálj felnőni a feladathoz.

Tornado86 2009.10.27. 13:31:01

@Spikk:
Nõjön fel hozzá a tükröket túl keveset használó, sztrádán feszt csodálkozó nindzsa. Egyébként feltéve a pontot az ire, szerintem csak megerõsíteni tudod hogy dobozformájú autót kevés rutintalan használ, szóval látva a kocsi mozgásán hogy nem fog megijedni az adott futár érvényesítettem egy törvény adta helyzetet, tudniillik félig-meddig atmentem a szembõl jövõk sávjára. És mivel a közút nem versenypálya, velem is elõfordul néha hogy bealszok, igaz ritkábban mint az átlag, akkor viszont hagyom a gyorsabban, hadd menjen, egyébként meg ha szabad, jobbindex hadd menjen dolgára. Azt hiszem így már világos a helyzet.
További incidensmentes haladást!

tibcsi_san 2009.11.02. 16:19:59

Kívánom, hogy törd rommá az autódat testi sérülés nélkül, hogy megtanuld végre a leckét!
Egy egocentrikus kis hülyegyerek vagy, aki mindig mást/másokat hibáztat sohasem saját magát.
De nyilván ha majd árokban leszek akkor se te leszel a hibás, mert gyorsan hajtottál, hanem a kurva kátyú mi megdobta a kocsit, meg a traktoros aki felhordta a port az útra.
Gyökér vagy vedd észre












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása