Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A gyorshajtás életet menthet?

2009.12.08. 12:33 :: SilentSound

Mint eddig mindig, Tornado86 most is olyan kijelentéseket tett a lenti levelében, amitől kerekedett a szemem és továbbra is közveszélyesnek tartom a közlekedésről való gondolkodását. Amit leír, kb. olyan, mint amikor valaki azzal érvel a biztonsági öv ellen, hogy van olyan, amikor jobb, ha nincs bekötve.

Bár lehetne adni a cikknek "A gyorshajtás életet menthet" vagy épp a "Menjünk mind gyökkettõvel" címet is adni. Tudva hogy vannak a szerkesztõségben is olyanok akik szeretik a magyarországi szemmel külföldi autós sztorikat, gondoltam megosztok veletek egy kb. négyéves sztorit, ami nem sokkal azután történt hogy le kellett volna vegyem a sárga korong alapon fekete felkiáltójel kinézetû kezdõjelet (6-7 hónapos jogsival nyugodtan jártam nélküle, holott egy évig kötelezõ nálunk, azaz Erdélyben, a kezdõ vezetõ jelzést hagyni (csatolok is egy ábrát).

A sztori 2005 novemberi, 2004 októberében sofõrvizsgáztam, helyszíne Bánnfyhunyad Nagyvárad fele kivezetõ egyenese, az általam akkor nyúzott gépsárkány pedig egy 1310es Dacia, sokak meglepettségére mentem vele nem egyszer 130-140et és még gyorsult volna tovább. A térképrészleten be is lesz pontosan jelölve a sztorihoz kapcsolódó keresztezõdés.

De hogy egyik szavam a másikba ne vágjam, a konkrét sztori a következõ: Nagyvárad felé haladtam Bánffyhunyad kijáratánál, amikor a December 30.a utcából, azaz nekem balról kihajtott egy szekér, gondolom a kocsis részeg lehetett, megállás, lassítás és legfõképp körülnézés nélkül.

A Dacia fékútjáról tudni kell hogy száraz úton kb. 1,5x hosszabb mint a mai modern autóké, a gyári adat tudtommal 60m 100km/h-ról. Amivel úgymond szerencsém volt hogy eléggé lazán kezelem a sebességkorlátokat, inkább érzésbõl mondom meg adott esetben mennyivel megyek, az adott esetben kb. 80al és gyorsításban voltam még 4. fokozatban, ami sok mai benzineshez hasonlóan 3000 rpm körüli fordulatszámot jelent.

Szekérrõl lévén szó a duda alapból kiesik, marad a kövérgáz - le az út jobb szélére kombináció, ütközés kivédve. Másik lehetõség ha legfeljebb 30al megyek a szekér észlelésekor és satuzok, minden egyéb esetben a kocsis leesett volna a bakról.

Mesélve egyébként a sztorit, volt aki úgy reagált rá hogy egy ilyen után csodálkozott hogy merek volán mögé ülni, akiket vittem már párszor és látták hogy kezelek 1-2 hirtelen jött helyzetet, azok gondolkodás nélkül hittek és okkal. Na de: mi van ha egy 2,5 mp reakcióidõvel rendelkezõ vagy épp gyenge idegzetû elé hajt ki, aki simán megy 50-60at, figyelembe véve hogy az úttest 2x 3,5m a hivatalos adat szerint, a szélén az aszfaltozott padkát olyan 1m szélesre saccolom, szóval simán lehetett volna árok vagy bakról katapultálás a vége.

Nektek mi a véleményetek a sztoriról? Valamint hogyan védtétek volna ki a helyzetet?

Külföld, Románia, E60, 1es számú fõút, Bánffyhunyad.

170 komment

Címkék: biztonság közlekedés külföld autó hülye veszélyes gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jim Raynor 2009.12.08. 12:42:42

igazán nem kívánom neked, hogy egyszer találkozz egy olyan nehézgépjárművel, melynek sofőrje hozzád hasonlóan "eléggé lazán kezeli a sebességkorlátokat". tényleg nem.

TAXI 2009.12.08. 12:45:23

Hajts gyorsan, és előbb odaérhetsz... a kórházba... Szerencsére egy korosodó dácsika egy profi sofőrrel is szuper járgány.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.12.08. 12:47:53

Mit mondjak erre?

Az előzéseid miatt évente hány embernek kell padkára húzódnia, vagy akár csak egy határozottat fékezni?

Hányszor refiznek szembe, mikor előzni kezdesz, hányszor mentette meg más az életedet?

Aztán majd a sírkövedre is vésesd fel posztod zárógondolatát! "Hogyan védtétek volna ki a helyzetet?"

(Bár, sírfeliratként az előző kérdés is üt: "Mi a véleményetek a sztoriról?" :) )

Marcellusca 2009.12.08. 12:54:25

Élgyen a Zerdélllyi Suhamér!!!

Csak ne soká, és addig mindenkit óvjon az utakon, akik éppen arra közlekednek, amerre ő!

Ámen!

Lacaca 2009.12.08. 12:54:52

Az a véleményem, hogy befejezhetnéd annak a bizonygatását, hogy mekkora hülye vagy! Ideológiákat gyártasz a száguldozásra, mert kurva jól vezetsz. Maradjunk annyiban, hogy szőrőstalpland határát nem léped át. Mindekinek jobb lenne..

hawkeye 2009.12.08. 12:56:57

Életemben először kimondom:

- Ez a posztoló hülye.

Ezenkívül ön-, és közveszélyes.

Véleményemet a sok százezer, Erdélyben (is) levezetett kilométeremre alapozom.

Szállj magadba öreg, amíg nem késő. Szegény szüleid nem fognak örülni annak a vakaréknak belőled, amit majd az aszfaltról kaparnak össze koporsóbavalónak!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.12.08. 13:12:18

Nem igazán értem a történetet...

Kijött a szekér, Te mentél nyolcvannal, és gázra léptél, miközben jobbról kikerülted a padkán.

Igen, ÉS?

Mi ebben az ördöngősség, vagy ami miatt elmesélésre érdemes?
Vannak helyzetek, amikor a sebesség fokozásával lehet elkerülni a balesetet.

Ha az a lényeg, hogy nyolcvannal mentél a faluban, akkor hülye vagy, és ezt elég sokan el fogják neked mondani.
Én is elmondom.
Nem azért, mert sosem megyek a faluban nyolcvannal, hanem mert nem szoktam ezzel dicsekedni.

.lll. 2009.12.08. 13:13:09

hát izé...gyenguska poszt

Kalányos Márió 2009.12.08. 13:14:07

Tornado! Te nem érzed meg előre a veszélyt? Én megszoktam! :D

Marcellusca 2009.12.08. 13:19:18

@sbronzo: LOL!
Én még a trafis rendőrt is megérzem. :)
Ezé' nem kapnak el a lesifotósok. :D

Tornado86 2009.12.08. 13:30:46

@Jim Raynor:
Értem én a logikát, ezzel együtt akad itt jó néhány, mondhatni a legtöbb ha pl. van egy hosszú egyenes mint. pl. Bánffyhunyad kijáratánál, lép is oda ha nincs traffi.

@TAXI:
Oda fogok érni hamarabb amikor látogatóba megyek. A Dacia-t menet közben eladtam egyébként.

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:

"Mit mondjak erre?" - amit gondolsz, Kádár vagy épp Ceausescu úgyse aktivál már.

"Az előzéseid miatt évente hány embernek kell padkára húzódnia, vagy akár csak egy határozottat fékezni?" - Egynek se, sõt sokszor gyorsíthat nyugodtan tovább a szembõl jövõ. Kiugrani szokásom lendületbõl, nem sokáig a másik mellett haladni.

"Hányszor refiznek szembe, mikor előzni kezdesz, hányszor mentette meg más az életedet?" - Elõzés miatt 1x, az is egy 80ról vegyül el a gázt és menjünk kicsit 78al eset volt, 2es számú alternatíva pedig hogy kicsit közelebb megy a padkához, nem 1,5m-re megy tõle, egyébként az adott szakaszon azóta is tükörsima az út.

"Aztán majd a sírkövedre is vésesd fel posztod zárógondolatát! <<Hogyan védtétek volna ki a helyzetet?>>" - Köszi, ezen jót derültem :)

@Lacaca:
"Maradjunk annyiban, hogy szőrőstalpland határát nem léped át. Mindekinek jobb lenne.." - ezzel magadat jellemzed. Meggyõzõdésem szerint sokan leblokkoltak volna, mondom ezt arra alapozva hogy sok ember vitt már kocsival A-ból B-be és ugyanígy velük is elõfordulhatott volna.

@hawkeye:
Értem én a célzást és vettem már bóknak hogy lehülyéztek :) Valamit meg rosszul csinálhat de egy haverem az elsõ km után azt mondta, nyugodtan el merne aludni amikor én vezetek, aznap úgy 300 km-el késõbb be is bizonyította.
Egyébként gondolom te is láttál néhány az adott útszakaszra nem illõ jármûvet, mellesleg a román KRESZ már nem csak ekkor de már ezelõtt is kitiltotta a szekereket a városból, azt hiszem egy 1966os törvényt helyezett hatályon kivülre egy 2003as, amit 3 éve egy még újabb.

@kolbászoszsömle:
Egyrészt a szekérnek tilos városban közlekednie, másfelõl egy dolog hogy én így oldottam meg a helyzetet, de nagy valószínûséggel lehetett pont ott egy 30-35 és 75-80 között közlekedõ jármû, ebben az esetben elkerülhetetlen a csattanás.

laposmacska 2009.12.08. 13:34:27

Két megjegyzésem lenne:

1, a Dacia tényleg egy élmény, már 50-nél nyúltja azt a feelinget, amit egy modernebb autó kb 90-nél.

2, a posztoló egy fasz!

Tornado86 2009.12.08. 13:35:09

@sbronzo:
Jósnõnél voltál már vele? :D

cork77 2009.12.08. 13:45:51

Most már legalább tudom miért okoz sok román vagy akár erdélyi sofőr balesetet kis hazánkban!Mert otthon így vezetnek,akkor itt is lehet.Legközelebb a posztoló üljön a szekéren és egy hasonló bárány ne tudja kikerülni.De könyörgöm a lónak ne legyen baja,hiszen az csak egy állat.

Tökös Veréb 2009.12.08. 13:47:36

dáciaval mindent lehet csak száguldani nem (Hofi(

Tornado86 2009.12.08. 13:49:59

@cork77:
Az a sok baleset azért van, mert itthon még mindig sok a 60al totyogó, valamint érdes aszfalton jobban betapad a kerék, így jobban lehet sprintelni. Ha összeereszted a szokás hatalmával ami a közlekedésben szarvashiba, meg is van a valós miért. Mellesleg vissza kéne olvasni a poszt elsõ mondatát.

metal · http://electric.blog.hu 2009.12.08. 14:36:05

A röntgenszemed meg van még? Ezen sztorival is csak bizonyítottad, hogy szánalmas vagy!

tibcsi_san 2009.12.08. 14:44:31

Hogy védtük volna ki?Attól függ.Jön-e szembe IFA v nem?Egyáltalán jön-e szembe vmi.Mert ha igen akkor azt a kérdést kellene feltenni, hogy ennél a sebességnél, kit öljek meg?

Amúgy a poszt gyengus sztem.Te meg könyörgöm változz meg!

_ng_ 2009.12.08. 14:54:09

És arra még nem gondoltál, hogy ha akkor épp 170-nel mész, már rég elkerülted volna azt a kereszteződést, mielőtt kihajt a kocsis? Na ugye! Tanulság: 170-nel kell közlekedni, és akkor nem történhet baj.
(Ja, nem, tényleg: akkor meg lehet, hogy a következő kereszteződésben hajtott volna ki eléd valaki. Tehát mégis jobb, ha inkább 230-cal mész.)

leaping cat 2009.12.08. 15:03:15

Ha elindulás előtt megittál volna egy pohár tejet, akkor egy perccel később érsz oda a kereszteződéshez, amikor a szekér már rég kifordult. Tehát: Vezetés előtt tejet kell inni!

brujah 2009.12.08. 15:10:14

Az ilyen helyzetet könnyü kivédeni:Tornadót tarkón lőni kocsiba szállás előtt,és helyzet megoldva!

Tornado86 2009.12.08. 15:12:38

@leaping cat:
Logikus de nem szeretem a tejet :D
@brujah:
AK-t ne adjak?

Tornado86 2009.12.08. 15:15:23

Egyébként meg a sok KRESZ-huszár hozzászólásábol egy valami világos: hogy számolni is dögök, finom hogy uriember legyek továbbra is: én egy szabályt szegtem meg, míg a szekér legalább kettõt.

Már megint én 2009.12.08. 15:21:17

@_ng_: Nem, inkább 250-nel, de akkor meg 25 méterrel később, tehát inkább hangsebességgel. Vagy fénysebességgel. Az biztos! :)
--
Most már értem a sok baleset okát: sok ilyen ember (értsd: Tornado86) él Magyarországon. (Igen, a posztoló a... kezdetű mondóka.)

Kalányos Márió 2009.12.08. 15:36:39

Egyik nap hallottam a tévében, hogy Magyarországon évente 30 ezer ember hal meg a dohányzástól, ebből 3 ezren olyanok akik soha nem dohányoztak, csak passzívan szívják a füstöt.

Hányan halnak meg gyorshajtás miatt?

Lipi1945 2009.12.08. 15:40:18

Oszt ha nincs hely kikerülni, akkor micsinász? Átrepülsz fölötte?

sreetfighter 2009.12.08. 15:41:05

@Tornado86:
Te már elástad itt magad öregem.
Ha arról számolnál be, hogy megmentettél egy fék nelküli autóval közlekedő családot 3 gyerekkel, úgy, hogy leelőzted őket és lassan fékezgetve megállítottad az autójukat, Te még akkor is egy felelőtlen, száguldozó a többi autósra és magadra halált hozó közveszélyes őrült maradnál.
Őszintén szólva szerintem Te ezt élvezed, vagy tévedek?

Tornado86 2009.12.08. 15:46:30

@sbronzo:
Nem tudom, de jó pár baleset zajlott már le az orrom elõtt, legutóbb június 1.én, akkor épp egy felelõlten elõzés miatti ijedtség küldött 1 Tempra-t az árokba. Na meg ott az elsõbbség meg nem adása, ami sztrádán lehet veszélyes. Vagy az az eset, amit szombaton láttam, le is kevertem volna egy sallert az oktatónak: kezdett sötétedni, rajta kivül mindenki bekapcsolta a rövidfázist, õ viszont úgy gondolta, látható a piros Logan enélkül is.
Tehát el is jutottunk oda hogy passzív dohányzásban majdhogynem mérhetetlenül többen halnak meg mint gyorshajtás miatt. Szerintem akad amúgy a hozzászólók között is bõven olyan, aki át-átlépi a max. megengedett sebességet.

Tornado86 2009.12.08. 15:48:00

@sreetfighter:
Szerintem aki ide küld be posztot, rendelkezik egy adag mazochizmussal függetlenül a hozzászólások számától.

Tornado86 2009.12.08. 15:49:20

@Lipi1945:
Ezt a kérdést nyitva hagyom, egyelõre annyi hogy tudom a választ rá ahogy akkor is tudtam volna.

vérengző kismalac 2009.12.08. 15:55:44

@Tornado86:
Az írásaidat olvasva mindig elámulok elképesztő tehetségeden ahogy a veszélyes helyzeteket ilyen egyszerüen kezeled!
Fékezés nélkül, inkább gázt adva. Hidegvérü profi módjára.
Nem gondoltál még rá, hogy vezetéstechnikai tréningeket tartsál?
Órákat lehet venni nálad? Szerintem jelentkeznénk egy páran.
További sok sikert kívánok, és a többiekkel ellentétben azt kívánom, hogy vezess csak tovább és tapasztalataidat mindig oszd meg autóstársaiddal, hogy okuljunk belőle, esetleg tanuljunk.

Acmee 2009.12.08. 15:56:01

Amúgy nekem az oktatóm anno tanította a "pánikgáz" fogalmát...

Akkor kicsit hülyeségnek hangzott, de Én is kerültem már el balesetet trepnigáz használatával...

Tornado86 2009.12.08. 16:02:47

@vérengző kismalac:
Ha van benne irónia, ha nincs, köszi :)
Egyébként megfordult a vezetéstechnikai tréning gondolata a fejemben, az egyetlen kicsi probléma hogy nem áll rendelkezésemre a szükséges tõke. Aztán ha van valami furcsának talált sztori vagy épp csak egy veszélyesnek ítélt autóstárs, megosztom.
@Acmee:
Innen az jut eszembe, amit egy haver köpött be: azért nem zúzok rommá egyetlen autót se mert a gyors tempóm okán nem jut idõ a balesetre :) Egyébként jól gondolom hogy legalább 15 éve vezetsz?

brujah 2009.12.08. 16:02:50

@Tornado86: köszi,nem kell,tul tiszta munkát végez!

Acmee 2009.12.08. 16:08:46

@Tornado86:

Rosszul :)

Viszont menetlevél szerint közel vok az 500.000km-hez :) (plusz a magánutak)

sreetfighter 2009.12.08. 16:17:43

@Tornado86:
"Szerintem akad amúgy a hozzászólók között is bõven olyan, aki át-átlépi a max. megengedett sebességet."
Aki Bp.-en közlekedik az szerintem mind. Sokszor figyelem, hogy az átlag, ha jok az útviszonyok akkor 60-65Km/h-val haladnak.
Az országúton is 100-110Km/h az elterjedt.

Grafithuszar 2009.12.08. 16:22:56

aztakurvaélet. Nem hiszem hogy valaki még büszke is erre. Tipikus esete annak ha valaki meg van győződve róla, hogy úgy vezet mint Schumacher, ezért ő neki nemcsak hogy szabad, hanem még kötelezően legalább 50-60%-al túllépve a sebességhatárt kell vezetni...Arról nem is beszélve hogy a postoló is elismeri ahogy az autó féke szar, ennek ellenére öngyilkos módon száguldozik....

Erről az jut az eszembe amikor az egyik haver majdnem beszállt az árokba egy Astra-val, majd közölte, hogy nem ő a rontotta el a kanyart, hanem csak nem elég széles gumik vannak az autón...hiába magyaráztam neki, hogy ha egy Astra-ban ül akkor nem úgy kell vezetni mintha egy Ferrariban ülne, mert hiába a sok teljesítménynövelő matrica az autón, attól még nem változnak meg az autó menettulajdonságai...persze fölösleges volt, egyszerűen nem vette be az agya...

Remélem nem én leszek ott amikor rájössz bámulatos reflexid csődöt mondanak

Tornado86 2009.12.08. 16:23:46

@sreetfighter:
Erre céloztam, Debrecenben meg 60as korlátnál gyakori a 70-80 a zöldhullám okán. Azt meg emlékeim szerint lebeszéltük már hogy ennyi sokszor simán belefér.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 16:24:17

Nekem is volt Dacia-m. Elnyűhetetlen jószág azt kell mondjam. ha autóra van szüksége az embernek tökéletesen használható darab. Ahogy a Trabant is. :))

mqqq 2009.12.08. 16:28:55

Persze hogy menthet életet a gyorshajtó. Megdöglik és donor lesz belőle.

hawkeye 2009.12.08. 16:42:39

@Tornado86:

10 év múlva, ha megéred, eszedbe jut ez poszt, és a homlokodra csapsz:

- Anyám, de hüje(!) vótam!

Erdélyben én is szeretek menni, főleg éjszaka, Ha emlékszel a 15 évvel ezelőtti (tényleg, hány éves is vagy?) közvilágítás nélküli, koromsötét téli éjszakákra, amikor este 11 után még a rendőrök is elbújtak aludni.
Ilyenkor oda lehetett lépni és tépni egy jóízűt a néptelen utakon.

De pár éve már nem műxik, éjjel - nappal van forgalom.

Nappal meg főleg észnél kell lenni, ahogy mondtad is, a szekerek meg a birkák miatt.

Úgyhogy vegyél le a fordulatszámból, mielőtt még nem késő.

Mert egyszercsak úgy jársz, mint minap teherautósofőr, aki szembement az új észak-erdélyin a forgalommal, mert még életében nem látott autópályát.
A rendőrök kiszedték, az meg elmondta, hogy látta, amint villognak, dudálnak, meg integetnek, de azt hitte, hogy az új útnak örülnek a szembejövők....

Koshinae 2009.12.08. 16:49:28

A kresz is megmondja, hogy a veszélyhelyzetet fékezéssel, vagy gázadással kell korrigálni. Ennyi.

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2009.12.08. 16:51:49

Stílusából és a helyszín leírásából is látszik h nem pesti. Akkor egy anyázó nullszókincsű vadállat írogatna ide.

Ellenben, kedves posztoló, a fővárosban igen sok van belőled, plusz bunkók és dudálnak is hozzá. Az ilyeneket utálom.
Oké, 1x mondjuk jól kezeltél egy helyzetet, de ettől még nem kéne órát adnod.

A kommentelőknek: az vesse az első követ, aki mindig szabályos. Elég csak gyalog elindulnom, hogy lássam, mennyi szabálytalankodó bunkónak van jogosítványa. Érdekes, fikázni és álszentkedni mindenki tud, szabályosan, kulturáltan közlekedni már annál kevesebben.

Tornado86 2009.12.08. 16:52:27

@hawkeye:
Meg fogom élni, ne aggódj, ami viszont biztos hogy már most kicsit nyugisabban vezetek mint 2-3 éve, bár most se lassan. Azokra a jóféle csapatásokra igaz utasként, de emlékszem, ha konkrétan 15 évet megyek vissza, 8éves fejjel nem igazán lehetett még jogsim, igaz édesapám is megy, sokak szerint nálam jóval veszettebbül, amit csak megerõsiteni tudok.
Ami meg a kamionost illeti, azt jól lefikáztuk egy haverrel, mondván hogy nem profi sofõr hanem profi munkanélküli (a románban egyetlen betü vagy hang a különbség)

efhábé 2009.12.08. 16:53:45

Váááááááááááááááááááá. Ez akkora nagy dolog, hogy a padkán kikerülted?
Épeszű ember ezt csinálja, ha látja, hogy nem tud megállni.
Mondhatni, annyira természetes, mint a levegővétel.
Már csak károptimalizálási szempontból is választja az ember inkább a padkát és utána a puha földet, mint a kemény másik autót/szekeret/vonatot stb.

Az a döbbenet, hogy te ebből képes voltál posztot írni. Majd ha már nem csak elméletben vezetsz röntgenszemmel, hanem egyszer kézhez is kapod a jogsidat, akkor majd rájössz néhánytízezer kilométer után, hogy ez a természetes reakció és semmi különös meg posztolnivaló nincs benne.
Addig meg tologasd tovább a matchboxokat a szőnyegen.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 16:57:13

@efhábé:

Azért egy két hozzászóló se semmi méretű valagat kerít a történet alá.... :D :D

Goyo 2009.12.08. 16:59:30

SilenSoundnak kellett a sok hozzászólás mára is, ezért berakott megint egyet írást a gyorshajtó kreténtől. Egyre inkább azt gondolom, hogy ezeket SS írja.

Goyo 2009.12.08. 17:01:16

@Goyo: Ezt sikerült jól megfogalmázni. 'Egyet' helyett javítottam volna 'írást'-ra.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 17:01:44

@Goyo:

Összegyűjtjük egy nagy csokorba az írásokat, leadjuk nyomdába és jövő húsvétkor kiadjuk. Bőrkötésbe! :DD

Tornado86 2009.12.08. 17:07:54

@efhábé:
Nincs scanner-em hogy bebizonyítsam pár percen belül a jogsim meglétét. Egyébként meg a szekér okán osztottam meg a sztorit valamint tudva hogy Silentsound és még ki tudja hányan szeretik a külföldi sztorikat.

sztivo 2009.12.08. 17:10:19

Kedves posztíró!

Valóban mindannyian szoktunk szabályokat szegni. De ezzel menőzni... Van egy kedves barátom. Ő is pont ilyen stílusban közlekedett egészen odáig, ameddig sikerült egy baromi komoly balesetet okoznia. (milyen jók a reflexeim, elfér az úton két sávban 3 autó is stb.) Voltak a kifogásai egészen a balesetig. Miért kell ahhoz megsérülnie valakinek, hogy a hasonló mentalitású faszfejek felfogják azt, hogy a menőzés és az arcoskodás NEM közútra való!

Brigi \"B. A.\" főnöke 2009.12.08. 17:11:15

Én bevállalom a hülyegyereket egy fronálisra a céges kocsival (S-Classe), már úgyis elmúlt két éves, lassan csereérett.

sztivo 2009.12.08. 17:14:02

És igen, neki is elmondtam a véleményem és a baleset után el is ismerte az igazamat.

algi 2009.12.08. 17:14:58

De a leggyorsabban az iskolák környékén kell hajtani, mert akkor kevesebb ideig veszélyezteti az autós a gyerekeket.

algi 2009.12.08. 17:17:47

Megjegyzem, az a legnagyobb probléma, hogy a szabályokat olyanok találják ki, akik alaposan átrágták a dolgokat, de olyanok szegik meg, akik azt se tudják, mire való egy-egy szabály.

Hányszor, de hányszor találkoztam olyan faszfejekkel, akik felelőtlenül viselkedtek, hiába mondtam nekik, hogy ne tegyék, aztán csodálkoztak, ha bajt okoztak.

És a legrosszabb az egészben, hogy a büntetési tételek még támogatják is a felelőtlenséget. Pontosan tudja a sofőr, hogy emberéletbe kerülhet, ha átlépi a sebességhatárt, mégis átlépi. Ez mitől enyhébb mint az, hogy késsel leszúr valakit? Hisz pontosan tudta, hogy amit tesz, azzal halált okozhat.

sreetfighter 2009.12.08. 17:20:47

@Brigi \"B. A.\" főnöke:
Én inkább egy kamiont javasolnék. Azzal vigéckedj!

Atesz. 2009.12.08. 17:22:27

Sziasztok!

Régóta olvasom a blogot, talán éppen ideje beszállni a vitákba.

Azt mondja el nekem valaki, hogy ha 80-ról gyorsítva ki lehet kerülni egy szekeret, akkor 50/60-ról lassítva nem? Vagy csak nekem tűnik valami ellentmondásosnak? (Nem végig fékezve, erőteljes fékezés után a kormányzási manőver előtt értelemszerűen felengedjük...)

sreetfighter 2009.12.08. 17:24:49

@algi:
A baj az, hogy a szabályokat mindig a hülyékhez igazítják, és ott sem lehet menni ahol lehetne, ott sem lehet előzni ahol lehetne stb. ezért kell néha felülbírálni a szabályokat!

efhábé 2009.12.08. 17:28:56

@Tornado86: De mi volt olyan különleges a szekérben? Szekér van ezer Erdélyben, de időnként nálunk is előfordul. Semmi különös nincs abban, hogy egy lassú jármű nem adja meg az elsőbbséget.
Nagyjából leszarom, hogy van-e scannered, tekintve, hogy photoshoppal kb. 3 mp gyártani egy jogsit.
A posztjaid és a hozzászólásaid alapján tök egyértelmű, hogy te csak elméletileg vezetsz, fejben szépen lejátszod magadnak, ahogy "bekészíted a hármast előzéshez", meg hogy milyen ügyesen tekered a kormányt.
Tudod, a felnőttek, akik már vezetnek és készségszinten kezelik a sebváltót, nem készítik be előre a hármast, hanem mennek szépen ötösben, aztán ha előzni kezdenek, akkor átteszik hármasba, kettesbe, négyesbe, éppen hová kell, mert azt nem kell bekészíteni, pillanatok alatt megcsinál az ember egy váltást és lehet tolni neki nyomatékcsúcson, már ha tudod egyáltalán, hogy az mit jelent.
De ez csak egy példa, lehetne idézni ezer ilyet, amikből egyértelmű, hogy vagy nem vezetsz valójában vagy pedig hihetetlenül kezdő és ráadásul lúzerbéna sofőr vagy. Remélem, az első az igaz és jó sofőr leszel, ha majd egyszer vezetni kezdesz.
Az a baj, hogy olyan dolgokat tálalsz itt nagy mellénnyel nóvumként, amik evidenciák azok számára, akik levezettek már 1500 km-t.

Atesz. 2009.12.08. 17:29:18

Az világos, hogy keresztbe jött a szekér, de nem vagyok benne biztos, hogy nem maradt volna hely lassabban kikerülni...

Puch Cavette 2009.12.08. 17:31:10

Tornado86
A tökéletesen egyetértek veled. Ha 130-140-nel mentél volna, a részeg kocsis már csak mögéd tudott volna kikanyarodni eleve, a balesetveszély így fel sem merült volna. Látom, Romániában sem kell ész a jogsihoz.

aachi2 2009.12.08. 17:31:11

a 140 kb 180 feelingre a daciaban. és onnan már nem gyorsul. max lejtőn. 1310esünk volt.

efhábé 2009.12.08. 17:32:44

@sreetfighter: Nyilván előfordul, hogy az ember elbambul vagy épp direkt szeg meg egy szabályt, még ha törekszik is arra, hogy lehetőleg szabályosan vezessen, de lakott területen, ahol pontosan tudod, hogy lesz még kereszteződés, 80-nal menni és még gyorsulni

"az adott esetben kb. 80al és gyorsításban voltam még 4. fokozatban"

az nem a hülyékre igazított szabály áthágása, hanem bődületesen szűklátókörű és ostoba baromság.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2009.12.08. 17:36:04

huuuuu, en ilyen kunsztokat a Need For Speedben szoktam csinalni. kozben mindig boszen nyomom a shiftet (nitro)

sreetfighter 2009.12.08. 17:39:30

@efhábé:
Én általánosságban beszéltem egy megjegyzésre reagálva. Nem a jelen helyzetről, mert városban egész máshogy kell vezetni, mint országúton. Főleg ott nem értek egyet egy-két dologgal. Városban ez kevesebb.

Nebameg 2009.12.08. 17:41:31

Ha jól értem a poszt lényegét: akinek jók a reflexei az nyugodtan hajtson gyorsan, pláne, ha annyira ügyes, mint a szerző?

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 17:43:08

Tessék lehet vitatkozni melyik a veszélyesebb:

www.youtube.com/watch?v=UI5aUmqqndg

Húbazzeg! :)

Németh András 2009.12.08. 17:46:03

Hogy mi a véleményem. Semmi különös, de azt kívánom hogy egy nyárfa kérge épüljön be a homlokodba :)

Thai Thai 2009.12.08. 17:49:02

Nem tudom lehet ,hogy valamit félre értettem de szerintem nem azt kérte, hogy megítéljétek amit csinált. Hanem arra kért benneteket mondjátok el hogyan védenétek ki. Eddig amit leírtatok sok köze nem volt hozzá.Azon kívül kiváncsi lennék egy ilyen vezetés technikai tréningen mit tennétek.Mert az itt leírtakból csak az tűnik ki ,hogy mindenki qrva jól vezet.500.000 km vezetés sem készít fel a veszélyhelyzetekre még abban az esetben sem ha Te magad hozod létre hát még akkor ha más. Mivel az ide beírók mind azzal kezdik, hogy minek megy gyorsan(igazuk van).Kiváncsi lennék mennyien éltetek már át komolyabb megcsúszást,pördülést,akár száraz úton is úgy, hogy azt ki is tudtátok védeni.Sem magatoknak sem másnak kárt nem okozotatok. Mi volt életetekben a legnagyobb sebességgel megtörtént vészhelyzet amibe kerültetek? Mikor Ti védtétek ki a balesetet, nem a másik,még akkor is ha Ti hibáztatok.Hogyan védtétek ki?

skipy 2009.12.08. 17:50:53

Gyerekek, én megmondom őszintén, eddig háromszor húztam meg fater kocsiját.
Mindet parkolás közben persze, de az új DACIA tényleg egy böszme nagy kocsi...
A történetírónak:
Én eddig háromszor ba***am el, és senki sem sérült meg.. (a kocsi nem számít... :D)
De ha te egyszer hibázol...

ganyager 2009.12.08. 17:52:06

For this post I can not comment on what ....! = Erre a posztra nem tudok mit kommentálni....!

Grafithuszar 2009.12.08. 17:59:38

@Thai Thai: Úgy védenénk ki, hogy egy szar Daciaval aminek a postíró szerint is szar fékei vannak nem száguldozunk felelőtlenül.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 18:01:39

Két ember, aki járművel közúti közlekedésre alkalmatlanok!

www.youtube.com/watch?v=AcTGipvLuHM

Hány ilyet látni még?

:))

Peetee 2009.12.08. 18:04:13

Így vezettek Ti. A kockázatosebb megoldást választjátok.
Én inkább beleállok a fékbe és meglököm 20-al a szekér oldalát, minthogy 80ről elpadlózzam, aztán ha nem adja ki forgok vagy 6ot és letarolom 4 ház portáját, bokrostul-fástul-kisszékes öregasszonyostul...

Nem jó meglátásod!

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 18:04:33

Az egyik kimondta a varázs mondatot:

"Egyszerre csak egy dolgot tudok csinálni!" :))

Marcellusca 2009.12.08. 18:08:36

@Tornado86: Felvéssük a fejfádra.

Itt nyugszik, ki csak 1 szabályt szegett, míg más kettőt.

LOL, vazze!

Csak nehogy más fejfájára kelljen felírni, hogy csak a te egy hibázásod miatt került oda.!!!

miako74 2009.12.08. 18:17:20

Amikor erdélyben járok (évente 3-4 alkalom) mindíg elámulok az ott honos vezetési kultúrán. A záróvonal egyeseknek csak tájékozódási pont, a sebességhatár pedig egy fiktív fogalom. De azért az új, hogy valaki aki ott született és él, ne tudja, hogy számítania kell szekérre az úton???!!! Még a városokban is, nem csak a falvakban. És akkor ájuljunk el attól, hogy kikerülte?!

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 18:28:23

@miako74:

Ehhez speciel nem feltétlen Erdélybe kell tanulmány utat tenni. Kishazánkban is fellelhetőek ezen jelenségek... :D

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.12.08. 18:40:15

Háh, ezzel milyen jó vitánk volt legutóbb, talán célszerűbb volna el sem olvasnom a poszot.... Na mindegy, ha a következő fél órába nincs még egy komment tőlem, akkor vagy kibírtam, hogy ne olvassam el, vagy visszafogtam magam és nem megyek végeláthatatlan vitába megint.

Archenemy 2009.12.08. 18:42:37

Nem értem, mi a gond, a szekér sokkal törékenyebb, mint az autó. Minek kellett félrehúzódni egyáltalán?

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 18:51:29

@Archenemy:

Azért egy két lovas, V8-as, 99-es oktánszámú abrakkal közlekedő, szilfából készült petrencés-rudas szekér is elég kemény találkozási pont tud lenni ám! :D

Bambano 2009.12.08. 18:52:19

Szerintem nem mondta senki, hogy nem létezik olyan helyzet, ahol a gyorsítás segít, de lássuk be, ez a ritkább.

@Archenemy: azt te csak hiszed. Rohadt rosszul néz ki a korábban 50 lóerős dácsia 51 lóerősen... Meg a lófejet se az anyósülésre rakják bizonyos kultúrkörökben,hanem az ágyba:)

Én láttam (mellettem történt) ford escortot összetörni lovaskocsival frontális ütközés közben... a lovaskocsinak lett kevés baja, a két ló meg az autó járt nagyon rosszul.

HgGina 2009.12.08. 18:52:29

@Mityu: csak nem ilyen statisztikai nagyságrendben.

Az Erdéllyel szomszédos határunk magyar oldalán történő balesetek közel 80 %-ában RO felségjelű autók az okozók.
Különösen meszaporodott az arányuk, mióta sok elmebeteg hitelre veszi a B-s (bukaresti) rendszámú nagy autókat úgy, hogy magát a jogsit is veszik.

Nem akarok goosz lenni, de a posztíró nyugodtan belemehetne valami nagydarab teherautóba, hogy legalább néhány hónapig mentesek legyen az idiótaságától a közutak.

HgGina 2009.12.08. 19:01:18

Egyébként ennek az elmebetegnek a baromságait tán nem kéne megjelentetni, és ezzel reklámot csinálni neki.
Akkor sem, ha minden dolga valami idiótaságról tanúbizonyság.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 19:02:08

@HgGina:

"csak nem ilyen statisztikai nagyságrendben."

Nem hát. 18 autót számolok össze alig 15 perces videózás alatt:

auto.indavideo.hu/video/III_ker_Bokor_utcai_eletkepek

A környékünkön 3 rendőrpáros 2 nap alatt szedné össze a havi kvótáját. Kötelező haladási irány figyelmen kívül hagyása, piros jelzés hatálya alatt közlekedés (gyalogos, kerékpáros, autós). Gyalogos tiltott helyen közlekedése, előzés, elsőbbség adás szabályainak figyelmen kívül hagyása (főként jobbkezes utcákban)....

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.08. 19:02:31

@HgGina: Pedig pont ez utóbbi az egyetlen oka. Lehet ebből is tanulni...

HgGina 2009.12.08. 19:07:03

@SilentSound: inkább abból lehetne tanulni, amikor egy videot raknál fel, amint ezt az elmeroggyantat a porrá zúzott kocsijából a tűzoltók vágóval szedik ki, vagy épp a mentők szedegetik a kisebb, még összerakható darabjait... 1-2 kéz, 1-2 láb, pár fog, szem... esetleg amikor kihúzzák a hasából a pedrencét.

Aszi 2009.12.08. 19:07:35

Haha, ez pont olyan, mintha valaki azt magyarázná, hogy a vasúti átjárón érdemes 120-szal áthajtani, mert akkor gyorsan átérsz, és így kicsi a valószínűsége, hogy elcsap a vonat.

Tornado86 2009.12.08. 19:11:16

@efhábé:
Turbó felpörgési idejérõl hallottál már? Egyértelmû hogy nem. Kérdezz meg egy kamionost, mindjárt megtudod miért kell 1-1,5-2mp-el gyorsítás elõtt visszaváltani egyet. Ha meg nem hiszel a scanner-nek, hinni fogsz pl. a Bihar megyei közlekedésieknek, akik kiadták a jogsimat.

HgGina 2009.12.08. 19:12:57

@Tornado86 :
"Nektek mi a véleményetek a sztoriról? Valamint hogyan védtétek volna ki a helyzetet?"

Statáriálisan főbe lövetnélek.

dani5555 2009.12.08. 19:15:30

"Szekérrõl lévén szó a duda alapból kiesik, marad a kövérgáz - le az út jobb szélére kombináció, ütközés kivédve. Másik lehetõség ha legfeljebb 30al megyek a szekér észlelésekor és satuzok, minden egyéb esetben a kocsis leesett volna a bakról."

Én csak azt nem értem, hogyha 30-cal megy a posztoló, akkor miért csak a fékezés az egyetlen lehetőség? 80 alatt nem működik a Daciában a kormány?

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 19:16:04

@HgGina:

Utána daráljuk is le, nem? Sőt, csináljunk belőle halcsalit. Valakinek jobb ötlete? :D

sreetfighter 2009.12.08. 19:17:19

@Mityu:
Az ilyenekről beszéltem. Miért nem lehet oda behajtani? Ki és miért döntött így?

sreetfighter 2009.12.08. 19:18:54

@HgGina:
Fogd már vissza magad. Nő létedre nagy a szád!
Nem tetszik a stílusod!

HgGina 2009.12.08. 19:22:42

@Mityu: inkább négyfelé vágatni és kiszögezni egy-egy darabot Bánffyhunyad, Nagyvárad, Kolozsvár és Torda kapujára, hogy a teljes útvonalon jól lehessen látni.
Alternatív lehetőség a petrencébe karóba húzni.

dani5555 2009.12.08. 19:25:02

@Tornado86:

Dacia 1310-ben turbó? Erre kíváncsi vagyok. Mesélj!

(Nem olvastam el az összes hozzászólást, ha közben valami másik autóról lenne szó, akkor bocsi.)

HgGina 2009.12.08. 19:26:27

@sreetfighter: majd ha neked is caládtagod hal meg egy ilyen hígagyú miatt, ahogy nekem, akkor majd hangot adhatsz a nemtetszésednek.
De amíg csak olvasol ilyen esetet, és téged nem érint közvetlenül, addig inkább csak nézelődjél a nagyvilágban!

Tornado86 2009.12.08. 19:26:31

@Németh András:
Ismered a megfelelõ mûtéti technikát rá vagy csak ennyire amatõrnek nézel.
@Grafithuszar:
A Lada fékútja talán rövidebb?
@Peetee:
Jó poén fõleg hogy van valóság alapja. Meg ahogy nézem, elkaptad a fonalat olyan szempontból hogy nem az 50 helyett 80on van a hangsúly.
@Mityu:
"Ehhez speciel nem feltétlen Erdélybe kell tanulmány utat tenni. Kishazánkban is fellelhetőek ezen jelenségek... :D" - Na de E60ason? :)
@Aszi:
És ilyenre is van példa, igaz ami igaz, leginkább a futómûvesek hálásak érte, fõleg pl. amikor a telegdi állomásnál megy át valaki ekkora tempóval az átjárón.

Lipi1945 2009.12.08. 19:26:32

@Tornado86: Lassan akkor válaszolhatnál, hogy milett vóna ha nem lehet kikerülni.

Lazy Cat 2009.12.08. 19:27:43

Mekkora arc ez az ember. Most 4 éves a jogsija, de már alig az 1 éves forduló után tökéletesen kezelte a helyzetet. Nos, az én jogsim 30 éves, de nem írok ilyen kinyilatkoztatás-szerű blogot... Ellenben lehet hogy jóval hamarabb észrevettem volna az előballagó szekeret, még a biztonságos megálláshoz szükséges távolságról. --- Nekem volt Dácsiám, az 1400 ccm-es TLX változat, az eredeti ócska karbit kicseréltem Weber karburátorra. (A fő oka az volt, hogy nem lehetett a gyárival beállítani a CO kibocsátását.) Na az ment 150-et, de 140-nél gyorsítani? Hát kínkeservesen! Azzal a felfüggesztéssel padkára futni? Abból borulás lesz, nem lehet az útra visszavergődni!

Tornado86 2009.12.08. 19:28:09

@dani5555:
Turbó nem volt benne, írtam valakinek egy hozzászólására válaszként hogy menet közben elpasszoltam a verdát, a mostanim turbós, igaz nincs benne sokkal több paci.

Matrix_ 2009.12.08. 19:28:50

szóval mert hosszú a dácsia fékútja, ezért inkább gyorsítasz fékezés helyett? érdekes gondolatmenet. Hogyan állsz meg ha mégis meg kell állni hirtelen???

Tornado86 2009.12.08. 19:28:56

@Lazy Cat:
Szerinted mennyi 2009 - 2004?

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 19:28:58

@sreetfighter:

Külön kérés volt annak az utcának az egyirányúsítása. "Csúcsidőben" Igen érdekesen lehetett egymással szemben közlekedni. :)

sreetfighter 2009.12.08. 19:33:22

@HgGina:
Igazán sajnálom, de azért nem kellene egy kellően át nem gondolt írás miatt valakinek a halálát kivánni!

sreetfighter 2009.12.08. 19:34:21

@Mityu:
Mint a videó is mutatja legalább annyian ellenezhették is.

Tornado86 2009.12.08. 19:36:20

@Matrix_:
Egyrészt az a legjobb sofõr aki a legkevesebbet használja a féket, másfelõl pedig sokszor idõben is növeltem anno' a követési távolságot amikor 1-1 újabb konstrukciót értem utol, szerintem logikus a miértje. Bár egy kisebb koccanás így is becsúszott 2006 februárjában, azóta viszont néhány gyorshajtást leszámítva és 1-2 iratot kivéve (nem, nem a jogsimat mert elvették) nem volt dolgom a hatóságokkal, majd lesz szûk 5 év múlva a közlekedésiekkel mikor le fog járni a jogsim.

Manyizga (törölt) 2009.12.08. 19:37:47

Mondjuk én azt se értem, hogy a duda miért esik ki alapból? A lovak rágyorsítottak volna valszeg, ha rájuk dudálnak... :)

Aszi 2009.12.08. 19:39:26

@Tornado86: ember, fogd már fel, hogy hülyeséget beszélsz. Ha pár méterrel hátrább vagy, amikor felhajt a szekér, akkor nagy sebességgel belecsattansz. És megfordítva, ha kicsit közelebb vagy, akkor meg kisebb sebességgel is ki tudod még kerülni. Összességében véve ha lassabban hajtasz, több időd van döntést hozni és azt kivitelezni, így átlagban mindenképpen a kisebb sebesség a biztonságosabb. Ráadásul ha mégis csattansz, kisebb az ütközés energiája, nagyobb eséllyel maradsz életben. Ennyi!

Nem beszélve arról, hogy a padkára hajtani egyáltalán nem biztonságos, pláne nagy sebességgel! Nagyon sokan dobták már fel emiatt a talpukat: visszarántod, elveszíted a kontrollt, lesodródsz, felborulsz és kipurcansz.

Sose bízd el magad, mindig megfontoltan vezess! Öt év vezetés alatt sajnos még nem szerezted meg a szükséges bölcsességet. Remélem, nem kell néhány komoly baleset ahhoz, hogy megszerezd.

Manyizga (törölt) 2009.12.08. 19:41:14

@Tornado86: "nem, nem a jogsimat mert elvették"

Ezek szerint már jogsid sincs? Egyre jobb...

sreetfighter 2009.12.08. 19:42:05

@Manyizga:
"A lovak rágyorsítottak volna valszeg, ha rájuk dudálnak... :)"
Vissza kettő padlógáz?

Bambano 2009.12.08. 19:42:41

@miako74: ja, és üzemszerűen előznek úgy, hogy az előző a felezővonalon,a másik kettő meg majd lehúzódik és akkor háromsávos az út... a hideg kirázott az elején:)

HgGina 2009.12.08. 19:42:55

@sreetfighter: át nem gondolt írás?
Ne csinálj úgy, mint ha ez nem egy folytatólagos, tervszerű, előre megfontolt emberölési kisérlet lenne a részéről!

Matrix_ 2009.12.08. 19:44:00

@Tornado86: briliáns logika. ezt a fékhasználatos dolgot melyik filmben mondták? knájtrájder?

Tornado86 2009.12.08. 19:46:49

@Aszi:
Logikus amit írsz, ezzel együtt szerintem aláírod hogy a STOP a szekérre is vonatkozik, amellett pedig lett volna ideje szétnézni. Amellett az adott egyenesben legtöbben már a településen kivül érzik magukat, ami a padkát illeti, az adott részen aszfaltozott. Gondolom emellett nem újdonság hogy ha mégis ilyen helyzetbe kerülsz, legjobb elõbb lelassítani.
@Manyizga:
De merre futnak tovább? Amellett pedig ha valaki direkt paraszt velem, inkább alázok mint dudálok, így az idejét se tudom, mikor hoztam utoljára dudát mûködésbe. Viszont poén amikor beeset 2 autó közé elõzéskor és emlékeztetnek rá hogy ilyesmi is van a kocsin, pedig amúgy nem szokásom durván bedugni az orromat.

Aszi 2009.12.08. 19:47:31

@Tornado86: "az a legjobb sofõr aki a legkevesebbet használja a féket"

Apafej, ha ezt normál városi vezetésre érted, amennyiben az a jó sofőr, aki nem binárisan (padlógáz-padlófék) vezet, akkor elfogadom. De ha úgy érted, hogy az a jó sofőr, aki vészhelyzetben nem fékez, akkor barom vagy!

Reggie 2009.12.08. 19:47:36

@HgGina: "Ne csinálj úgy, mint ha ez nem egy folytatólagos, tervszerű, előre megfontolt emberölési kisérlet lenne a részéről!"

Kicsit sarkitottan es elfogultan gondolkodsz es emiatt hulyesegeket beszelsz. Pihenj egy fel orat hatha segit.

Tornado86 2009.12.08. 19:50:38

@Manyizga:
Tanulj meg szöveget értelmezni. A jogsim továbbra is a pénztárcámban mint az utóbbi 5 évben. Simán beálltam egy idõben vezetés-szeretetbõl taxizni, ahhoz kellett pár iratot intézni.

sreetfighter 2009.12.08. 19:54:58

@HgGina:
Túlzásokba esel.
Se Te se én nem voltunk ott, csak a leírás alapján mondasz véleményt, azt pedig Tornádó írta, akiről köztudott (a blogon), hogy hivalkodik a tetteivel. Valószínű, hogy nem volt komolyabban veszélyes.
Ha gondolod szídd, a Te dolgod, de a halálát kívánni?
De nem minden gyorshajtó potenciális gyilkos!

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 19:55:20

@Matrix_:

A nagy büdös helyzet az, hogy rajtam sem szokott a fékbetét/tárcsa forgalmazó meggazdagodni. :)))

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 19:57:01

@Aszi:

"De ha úgy érted, hogy az a jó sofőr, aki vészhelyzetben nem fékez, akkor barom vagy! "

Azért azt se igazán illik egekig magasztalni aki CSAK fékez. Subidubi kiskanál.... :D

sreetfighter 2009.12.08. 20:00:24

@Aszi:
Nem minden esetben van idő fékezni. Ha nagy spíler vagy akkor ezt tudhatnád!

Matrix_ 2009.12.08. 20:00:58

@Mityu: akkor Te is legjobb sofőr vagy. De szerintem csak nem veszed észre ha fékezel mert reflexből jön. Én értem hogy el lehet vezetni autópályán több 100 km-t fékezés nélkül, de hogy az a legjobb sofőr aki...
eez nekem meredek.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 20:01:37

@sreetfighter:

Hozzátenném azt is, nem minden esetben a legideálisabb fékezni. :)

Aszi 2009.12.08. 20:02:54

Egyébként a defenzív vezetés egyik alapelve: várd a váratlant! Vagyis a jó vezető számára nincs váratlan helyzet. (De legalábbis nagyon ritka.) Aki vezetés közben állandóan hirtelen jött, váratlan helyzetekkel találja szembe magát, annál valami gond van.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 20:07:09

@Matrix_:

Történet:

Helyszín: Könyves Kálmán - Üllői kereszteződés. Nyár, záporeső után. Jobbra szerettem volna kanyarodni az Üllői útra. Előttem Suzuki elkezdett rákészülni a kanyarodásra és "váratlanul" ugyanekkor elkezdett táncolni a segge. Időben visszaváltottam, majd a mellettem lévő szerencsére üres sávban kisoroltam. Ha fékezek, a Suzukit csokorba szedem és a járdaszigetre tolom fel! A titok nyitja, én már megtapasztaltam, hogy az a kanyarodó sáv vizesen jégpálya minőségű!
Általában elsősorban ott szoktam észrevenni, hogy fékezek, hogy nyomom a középső pedált. :D

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 20:09:42

@Aszi:

"Egyébként a defenzív vezetés egyik alapelve: várd a váratlant! Vagyis a jó vezető számára nincs váratlan helyzet. (De legalábbis nagyon ritka.) Aki vezetés közben állandóan hirtelen jött, váratlan helyzetekkel találja szembe magát, annál valami gond van."

Ennek ott leledzik szerintem a gyökere, hogy jó pár autóvezető arra nincs megtanítva, hogy mikor merre és mit nézzen. Láttál már olyan sofőrt, aki felhúzódzkodik a kormányon menet közben, és megnézi meg van-e a motorháztető? :D :D

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 20:12:33

A másik esetleges jellemző:
függőlegesre állított ülés háttámla, előre húzott ülés, két kezes vízfakasztó kormánymarkolás, és meredt előretekintés. A külvilág tulajdonképpen az út teljes időtartamára kizárva! :)

sreetfighter 2009.12.08. 20:24:57

@Mityu:
Húúú, hogy most mondod teljesen magamra ismerek.
Csak az utat figyelem és szorítom a kormányt nehogy egy durrdefekt kitépje a kezemből, mert 30-nál az életveszélyes lenne!

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 20:29:49

@sreetfighter:

Teljesen jogos! Ha utas is ül mellettem meg szoktam kérni, hogy fogja erősen ő is a kormányt!

Matrix_ 2009.12.08. 20:34:00

@Mityu: a véletlenek és a szerencse váratlan egybeesése. van ilyen!
(és ezek szerint nem ért váratlanul a helyzet sem).
de mi lett volna ha...

Aszi 2009.12.08. 20:36:31

@Mityu: Ez csak az egyik véglet. Ennél sokkal gyakoribb a túl laza vezető, aki már azért nem figyel semmire, mert rutinból vezet és elbizakodott, magát kiváló sofőrnek tartja. Vezetés közben telefonál, cigizik, eszik, rádiót tekerget. Ezután meglepődik és anyázik, ha pl. bevágnak vagy kikanyarodnak elé (amire egyébként abszolút számíthatott volna), és mindig a másikat hibáztatja.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 20:47:12

@Matrix_:

Elég nagy hiba az autóvezetést összekeverni a kaparós sorsjeggyel. Vagy nyerek vagy nem? :)
Igen, a "váratlan" helyzetekre egy apró módszer amit alkalmazok. A veszélyes helyzet elég sokszor kiszűrhető vele. Folyamatosan igyekszem a mozgó dolgokat szkennelni. Mögöttes forgalomban is (tükrök erre is jók). Volt már olyan utas mellettem aki megkérdezte ugyan már, azt a X gyalogost honnan láttam, mert ha ő vezet bizony elüti. Hungária - Kerepesi kereszteződésben piroson, kamion takarásában felbukkanó gyalogdonorjelölt volt. Kiszúrtam a kamion mellett elsasolva, hogy bemozdult a középen érkező villamosra.

Kocsisorban általában nem az előttem haladót hesszölöm. Ha lehet mellette is elkukkantok mi a történés előrébb.

Pár apró szösszenet. A miért-jük gondolom logikus. Vagy nem? :D

vérengző kismalac 2009.12.08. 20:48:02

@Aszi:
Én olvasni és kávézni is szoktam.
A kávéról azóta leszoktam mert ivás közben egy hülye miatt az ölembe folyt amikor 15 autót előztem. Kitette az inexet, de mivel defenzíven vezetek azonnal kiszúrtm a bogrém üveg alján keresztül(ezért van üvegből). Elrántottam a kormányt, kikaszáltam 2db útszéli oszlopot meg egy kurvát, de az ütközést elkerültem.
Szegény csaj rossz helyen volt rossz időben. Azóta se járok arra, nehogy összefussak a stricijével, még kártérítést követelne.

Aszi 2009.12.08. 21:20:36

Van valami felmérés, amely szerint a jogsi megszerzése után az első évben még nagyon biztonságosan vezetnek az emberek, mivel nagyon óvatosak. Aztán ahogy kezd jobban menni, egyre inkább magabiztosak lesznek, elbízzák magukat, és egyre nő a kockázat. Két-három éves jogsival a legveszélyesebbek. Onnét lassan megint csökken a kockázat, de csak a jogsi megszerzése után kb. 7 évvel lesznek megint olyan biztonságosak, mint az első évben. Ehhez sokszor néhány baleset is kell, amelyek hatására visszavesz az illető a nagy arcából.

Ja, én 8 éve vezetek :)

Matrix_ 2009.12.08. 21:30:09

@Mityu: namost ez eddig mind szép és jó. Elhiszem, hogy így is lehet vezetni. Én nem így szoktam. mereven bámulom az előttem levő féklámpáját, hogy mikor villan fel. és kerülöm az olyan utakat, ahol gyalogosforgalom lehet.
De a féket akkor is jobb ha használja az ember néha. és attól hogy valaki ésszel használja még lehet jó söfőr, sőt a legjobb is!

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 21:35:29

@Aszi:

Aztán van az a csoportosulás aki 10-20-30 év alatt sem tanul meg alacsony kockázattal közlekedni, majdnem mindegy milyen formában (autó/kerékpár/gyalog/ló/teve/repülő/helikopter/stb.).

Sokat szokott emelni a színvonalon a valódi tudás megszerzésében, ha olyasvalaki tanítja meg az ember gyerekét közlekedni, aki önmaga is tud. Azt is tudja milyen formában mutassa meg a gyakorlatban mit miért mond vagy tesz. A másik tanulási szakasz pedig a rendszeres gyakorlás. Viszont aki elméletben nem érti, és nem tudja átgondolni mit miért kell csinálni egy-egy adott szituációban, az gyakorolni sem fogja tudni az arra való cselekvési rendszert. :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 21:38:46

@Matrix_:

"De a féket akkor is jobb ha használja az ember néha. és attól hogy valaki ésszel használja még lehet jó söfőr, sőt a legjobb is!"

Erre hagy mondjam azt, hogy szituáció-függő. Valamint fontos, hogy az automatikus reakciót kell felváltsa a tudatos cselekvés. :)

2009.12.08. 21:48:15

Velem egyszer megesett hogy 140-el mentem 90 helyett,és emiatt be tudtam fejezni egy kamion előzését időben. Tanulság: Menjünk 140-el!

sreetfighter 2009.12.08. 21:49:36

@Mityu:
A vezetéshez, mint a legtöbb dologhoz érzék kell. Ezt lehet fejleszteni, de egy határon túl ha valakinek nincs, akkor a büdös életben nem lesz jó vezető.
Vannak olyan szituációk amikor nem tudsz tudatosan cselekedni, mert olyan rövid idő alatt át sem tudod gondolni. A mp. tört része alatt kell cselekedned, aminek zsigerből kell működnie. Ha ez nincs meg akkor van a gond!

sreetfighter 2009.12.08. 21:54:37

@GSX-R:
De ha tornádó jön szembe nem biztos, hogy sikerül, mert a szél felkap és messzire repít!

Matrix_ 2009.12.08. 22:04:48

@Mityu:
"Valamint fontos, hogy az automatikus reakciót kell felváltsa a tudatos cselekvés. :) "
aminek a fele automatikus reakció, csak valamikor volt tudatos és a rutin alatt reflex lett belőle...
de jó ha az ember tudja mit és miért csinál!

Tornado86 2009.12.08. 23:41:46

@Lipi1945:
Erõteljes fékezés mellett le az út bal oldalán levõ parkolóba húztam volna a csíkot, ha kell dudaszóval.

TH 2009.12.09. 01:27:51

Nem olvastam el a kommenteket, úgyhogy nyilván sok újdonságot nem fog tartalmazni a sajátom, de szeretnék reagálni a posztíró kérdésére:

"Nektek mi a véleményetek a sztoriról? "
Hogy egy beképzelt, nagyszájú, agyatlan idióta vagy.

"Valamint hogyan védtétek volna ki a helyzetet?"
A kikerülés szuper megoldás, ha túl közel van, de nehéz meggyőzni arról, hogy könnyebb kikerülni 80-al, mint 50-el mondjuk. Mit segít a kikerülési manőverben a nagyobb sebesség, saját magad nevetségesen szánalmas fényezésén kívül?

TH 2009.12.09. 01:32:00

@Tornado86: én attól félek, hogy te komolyan is gondolod a hülyeséget, amit összehordasz. ez elég veszélyes...

TH 2009.12.09. 01:38:36

@Aszi: igen, ezt én is tanultam, és tökéletesen igaznak is bizonyult nálam sajnos. :)

beste 2009.12.09. 07:48:13

Tornádó, még mindig hülye, ön- és közveszélyes, isten szarvatlan marhájának tartalak.

efhábé 2009.12.09. 07:59:07

@Tornado86: ne beszélj már zöldségeket. Lehet váltani gázfröccsel is. Kit érdekel a kamion? Nem kicsit más a le/kg aránya, mint egy kocsinak, persze, hogy másképp vezeted. Sőt, a biciklin is másképp kell visszaváltani. Te kocsit vezetsz állítólag és itt kocsivezetésről beszéltünk. Teljesen irreleváns, hogy kamionnal hogy előznek.

beste 2009.12.09. 08:13:32

@Aszi: még nagyon gyerek volt a jogsim, amikor mozgó büfét csináltam a kocsiból -nyammburger, üdítő, telefon és mindezt egyszerre, noch dazu, üdítős/telefonos kezemmel vaklásztam a cigisdoboz után. És be kellett kanyarodnom a Sori úton jobbra a Shell benzinkút mellett. Piszok szerencsém volt, hogy nem állt senki sem a Sori útra behajtó sávokban. Akkor megtanultam, hogy vagy vezetünk, vagy mást csinálunk.

Lacaca 2009.12.09. 08:29:39

@Tornado86: Hülyegyerek! Tudod mekkora turbo van egy kamionon és mekkora egy személyautóban? Azt, hogy a Daciaban mekkora van azt gondolom még te is tudod. Kell idő a felpörgéshez, mégpedig kevesebb, mint a váltáshoz, tehát nem számít.

A jogosítvány hitelességét csak nem egy olyan ország intézményével akarod bizonygatni, ahol nem a piacon kell diplomát, forgalmi, vagy bármit venni? Mindenki leszarja

McKelek 2009.12.09. 08:40:01

Számoljunk mondjuk 5 percnyi úttal:
50 km/h-val 5 perc alatt 4.1 km-t teszel meg.
80 km/h-val 5 perc alatt 6.7 km-t teszel meg.

Ha 50-nel mentél volna, akkor 2.6 km-re lettél volna a keresztezödéstöl, amikor a szekér kihajtott, vagyis a szekér böven elfért volna, nem lett volna veszélyhelyzet.

Vagyis a veszélyhelyzetet te okoztad a gyorshajtásoddal, nem feltétlenül a szekér hajtója.

Tapsoljunk, milyen ügyes vagy?

Tudom, most jön, hogy akkor jött egy másik szekér... Viszont ha ott annyi szekér jár részeg hajtóval, akkor lassabban kö mennyi, nincs mese.

Kro 2009.12.09. 10:29:42

Nos. Egyetertek egy korabban szoloval, szerintem te csak kepzeletben, vagy almaidban vezetsz autot. Bocsass meg, de ha te 4-es fokozatban vagy egy Daciaval 80km/h-nal, nem tudom elkepzelni, h masodpercek tort resze alatt felgyorsulsz ugy, hogy meg ki is kerulod - bocsass meg, ezt az en autom sem kepes ilyen hirtelen modon teljesiteni, pedig nem Dacia, es nem is 1.3-as, vagy 2.0-es... (plusz ismerven az 1310-es stabilitasi kepessegeit, no comment)...nagyapamnak a evekkel ezelott egy ilyen autoja volt, s en is sokat vezettem. Na es persze a lenyeg..ha 50-nel kozlekednel, akkor meg tudnal allni, esetleg ennel a sebessegnel lekormanyzod az autot jobbra, ugy velem, elkerulted volna e modon is a balesetet.

randomuser1 2009.12.09. 10:40:33

@Tornado86: huedinben már azért is érdemes gyorsan hajtani h te lehess az erdélyi szögilajos.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.09. 11:03:44

Én úgy védtem volna ki a helyzetet, hogy nem száguldok. A másik, hogy szándékosan nem vezetem le az útról járművemet, akol egy gödör vagy egy nagyobb kődarab (esetleges gyalogos) is a halálomat okozhatja.

.lll. 2009.12.09. 11:22:54

Bánffyhunyadon mindenki 120-al megy éjszaka,kivéve a jobbos és a baloskanyart

új posztot!

Taurusz 2009.12.09. 11:52:27

A részeg sofőr is életet menthet. Jó alaposan be kell rúgnia, hogy mikor a kocsiba beül, rögtön el is aludjon. És már meg is mentett egy csomó éltet.

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.12.09. 16:50:19

A történet szempontjából szerintem teljen mindegy a helyszín, nem hiszem, hogy sokan jártunk volna arrafelé... és akkor most meg kell dicsérjünk, hogy milyen ügyes voltál, hogy nem lett baleset, és mindenki ép bőrrel megúszta? Nagyon ügyes voltál!!!!

efhábé 2009.12.09. 20:23:03

@s_timcsi: Aki járt már Erdélyben, az nagy valószínűséggel járt is arrafelé, mivel Bánffyhunyad az egyik legfontosabb erdélyi út mentén fekszik, konkrétan Nagyvárad és Kolozsvár között. És szerintem Erdélyben sokan jártunk/járunk már az anyaországiak közül.

esef 2009.12.10. 09:51:06

@Tornado86:
Romániában azért utálnak, mert magyar vagy, Európában azért, mert román vagy, mi itt a blogon meg azért, mert ön- és közveszélyes vagy...

Tornado86 2009.12.17. 09:09:39

@TH:
Esett már jól hogy lehülyéztek, akkor viszont más volt az értelme. Szalonképesebb megfogalmazással többre mész ha egy értelmes embert akarsz sértegetni, szóval ezt még gyakorolni kell, egyszerûen lepereg rólam.
@Lacaca:
Üzemanyagfüggõ is a turbó felpörgésének ideje.
Ami meg a jogsimat illeti, aznap annál a rendõrnél hárman mentek át, egyet kegyelembõl engedett útjára, na meg az utakra. Azért nem több mert jó napja volt. Ami meg a fogalmazásodat illeti, azt hiszem te se magyar-történelem szakos tanár vagy :)
@esef:
Ha ön és közveszelyésen vagyok, akkor Kolozsvár vagy Bukarest rosszabb mint egy 200bombás atomtámadás.

TH 2009.12.17. 09:53:03

@Tornado86:
1) nem vagy értelmes ember.
2) eszem ágában sincs sértegetni téged.

Tornado86 2009.12.17. 19:23:09

@TH:
1.) Vannak objektív mérési módszerek is erre
2.) Jobb is mert ezzel a hozzáállással simán kevés vagy hozzá mint legális cigi az ukrán határon.

TH 2009.12.18. 09:46:21

@Tornado86:
1) A hozzászólásaid alapján ez teljesen megítélhető. Lásd a roppantul szellmes 2. pontodat pl.
2) Vazzeg, te annyira humoros vagy, nem is tudom, hogy valah felnőhetek-e erre a szintre én. Nem hiszem, de azért majd próbálkozom.

Tornado86 2009.12.18. 13:40:10

@TH:
1.) Kit érdekel?
2.) Ízlésok oszt plafonváglak.

TH 2009.12.18. 13:55:36

@Tornado86: lassan elérjük az általános iskolai társalgások színvonalát, csak így tovább! :D

Tornado86 2009.12.18. 18:32:39

@TH:
Mert majd pont miattad stresszelem magam :P

digistyl3 2009.12.20. 18:02:10

Én tökéletesen egyetértek Tornado86-al. De nem mindegy, hogy milyen sebességgel haladsz: a legjobb, ha felveszel egy olyan 88 mérföld/órás tempót annak érdekében, hogy a kocsidban levő "flux capacitor" aktiválódjón és visszavigyen az időben. Így már biztosan elkerülheted a balesetet.

Nem akarok senkit sem megsérteni, ezért elmondom, hogy ez 142 km/h-nak felel meg. :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása