Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Szemeretelep a siető autósok rémálma

2009.12.19. 12:24 :: SilentSound

Pár napon belül ez már a második olyan poszt, ami egy újabb dél-pesti közlekedési szivatós helyzetre világít rá. Pitta naponta közlekedik a lenti vasúti átjárón keresztül, ami alighanem Budapest leghosszabb ideig lezárt vasúti sorompója. Fénysorompót és vele együtt félsorompót is felszereltek már jó ideje, de azt azóta sem helyezték üzembe, helyette marad a vasutasmeghajtású tekerős változat, amit néha elfelejtenek felnyitni. Meg különben is, minek annyira sietni?!

Sajnálatos módon Budapesten a reptér felé még mindig létezik egy szakállas sorompó, amin kis tábla díszeleg: "10 percen túl is zárva tartható, maximum 20 percig". Ez a hely a szemeretelep megálló.


A kép forrása  a Szemeretelep blog

A tábla nem véletlen! Ez így is szokott működni. A google képén is zárva van a sorompó és állnak sorban az autók. Úgy fél éve építették meg a normális fény + félsorompót, de működni nem kezdett. Írtam a Mávnak én balga, ahonnan 2 hetente jött levél hogy tovább és tovább küldték a levelemet, mígnem kaptam egy választ!

"Szemeretelep megállóhelyen lévő teljes csapórúdas sorompó megszüntetésével kapcsolatban a következő tájékoztatatást adom:

A Nemzeti Közlekedési Hatóság /NKH/ a fél és fény sorompó megépítését és üzembe helyezését azzal a feltétellel engedélyezte, hogy az ott lévő közúti csomópontot jelzőlámpa rendszerrel kell ellátni és ezt a fél és fénysorompóval szerkezeti függésbe kell hozni. Erre azért van szükség, hogy a sorompó lezáródását megelőzően az azon áthaladó járművek ki tudjanak hajtani az átjáróból a keresztező útra. A munkálatokat a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztés /NIF/ finanszírozza és az általuk készített tervek szerint a jelenlegi csomópontra kívánták megépítetni a jelzőlámpa rendszert. Ezt a megoldást a Nemzeti Közlekedési Hatóság nem fogadta el, a csomópontot át kívánja építetni.

Jelenleg ezen tervek engedélyeztetési eljárása van folyamatban, melynek elfogadása után pályázatot kell kiírni és a győztes csak ezt követően kezdheti el a munkát.

A teljes csapórúdas sorompót, tehát a közúthoz kapcsolódó feltételek hiánya miatt, biztonsági okokból nem szabad megszüntetni. A jelzőlámpás csomópont kiépítésének időpontját jelenleg nem tudjuk pontosan meghatározni, de 2010 közepe előtt nem tartjuk megvalósíthatónak."

Hogy miért foglalkozom a kérdéssel? A 18. kerültből a 13.-ba járok minden nap kocsival dolgozni. Mivel az Üllői nem járható, ezért egy egyszerűbb alternatív útvonalat találtam ezen a vasúti átkelőn keresztül. Az ok amiért pont most írok: Tegnap pont 20 percet vártam a sorompónál. Ez idő alatt 6 vonat ment el, időben egységesen elosztva.

Ha normális sorompó működne az autók nem tudnának bennragadni a kereszteződésben, mert fizikailag nem tudna annyi kocsi feltorlódni. A szakállas sorompón így is látszik hogy már rá-rá csukták valakire, pont azért mert megindul 20 perc után a forgalom és mindenki át akarja magát tuszkolni az első hullámmal.

A vasúti kereszteződést elhagyva 2x2 vagy 2x3 autó el tud férni/megállni mielőtt beleérne a kereszteződés kifelé vezető szakaszára. Jobbra van gyorsítósáv/buszmegálló. Balra fordulásnál ha sikerül átjutni az első sávon a felüljáró alatt megint 2x2 autó elfér. A kikanyarodás kicsit körülményes igaz, mert a felüljáró szerkezete sokat takar, de eddig is mindenki baleset nélkül ki tudott fordulni szóval ezt a részét nem értem. Pont a szakállas sorompó miatt veszélyes a közlekedés.

Szerintetek nem lehetne ezt valahogy megsürgetni, vagy felülvizsgáltatni? Azt már meg se merem kérdezni miért nem egyeztettek a nagy bürokratikus intézmények, még a kivitelezés előtt.

59 komment

Címkék: közlekedés máv autó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RaveAcE 2009.12.19. 12:28:13

Szerintem pont nincs rá pénz. Gondolom, a MÁV-nak kellene kigazdálkodnia a fénysorompó költségét....

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.19. 12:34:27

@RaveAcE: Szerintem a bakter fizetése járulékokkal jóval többe kerül, mint üzemeltetni az amúgy már felszerelt fény- és félsorompókat...

Don Blasius 2009.12.19. 12:50:23

Valahogy oda kéne lépni a MÁV tökére ezen a téren is. Több ilyen sorompó is van (ugye a klasszikus rákosrendezői), pl. Rákos állomás után a Jászberényi úti felüljáró alatt. Ott már kettéágazik a két fővonal, tehát két sorompó van. És a kettőből egy általában tuti csukva, de ha átjutsz, addigra lezárják a következőt is és állsz megint. És az a vérlázító, hogy sokszor irányonként több vonatot is elengednek, közte fel sem engedik. Ha a Keleti felől jön a vonat, már azelőtt lecsukják a sorompót, hogy beérne Rákosra, ott meg még megáll és utast cserél. Miért nem vált akkor a sorompó, amikor a vonat elindul Rákosról? Nem is jön ott gyorsan, sokszor szüttyög a váltók miatt. Persze mit is várunk a kommunista csökevényvállalat MÁV-tól.:P

randomuser1 2009.12.19. 12:50:51

szólni kell a szinesfémgyűjtőknek és pár hétig nincs dugó...

Anti Bakter 2009.12.19. 12:52:58

Szerintem a (fővárosi?) önkormányzatnak kell kigazdálkodni a pénzt, mert a közúti részt kell átalakítani. A 10 percen túli zárvatrtási engedély 13-án lejárt, és nem hosszabbították meg, tehát nyugodtan le lehet törni onnan további intézkedésig.

Vicc az egész, idén októberig meg kellett volna valósítani a fánysorompóra átállást (NKH határozat), de a szociális foglalkoztatóként üzemelő NKH szarik rá nagy ívben, hogy megvalósul-e (amint látható, nem valósult meg.) Se szankció, se fapapucs. Ha szeretnéd, idézek pár NKH-s levelet. Például szerintük megvalósulásnak tekinthető, ha a MÁV bejelenti az átalakítás *megkezdését* (másfél évvel az első kapavágás után), de még van egy pár hasonló jó dumájuk a srácoknak.

Három éve levélben kérdeztük az NKH-t, hogy mi lesz, ha nem készül el határidőre a cucc. Akkor ez szerintük "egy előre nem látható esemény koncepciózus prejudikációja" volt, amivel nem tudtak foglalkozni. Most meg valahogy nem akarnak. Bezárni, szélnek ereszteni, felsózni...

Bele se merek gondolni, mennyi a bakterek fizetése, fűtés, világítás, tojjtojjbudi, védőital, anyámkínja. Május óta állnak a fénysorompók, szemptember óta lehetne használni őket, jövő év közepéig bőven a többszörösét rá fogják költeni az adófizetők erre a másik szociális foglalkoztatóra.

Minden konkrét esetben, ha 10 percen túl zárva a sorompó, írj bejelentést az NKH-nak, és rögtön hívd a rendőröket is, hogy szerinted rosszul lett a bakter, és hogy megtévesztő tábla van a sorompón, szedessék le.

randomuser1 2009.12.19. 12:53:20

@SilentSound: szerintem ilyen komplex, rendszerszemléletű gazdálkodást egy állami vállalat elvből nem folytathat :)

Anti Bakter 2009.12.19. 12:54:04

... első kapavágás előtt ...

lyken 2009.12.19. 13:47:11

Tudom, hogy nem lesz népszerű, de a választott területi képviselők pont erre vannak.
Tessék kikeresni az illetékest és írni neki, hogy tegyen valamit: www.parlament.hu/internet/plsql/ogy_kpv.kepv_lis?p_ckl=38
Lehetőleg minnél többen. Manapság a politikusokat megválasztják és aztán senki nem támaszt velük szemben semmi elvárást. Írni kell nekik, mert a parlamenti címükre kapott levelek nem magánlevelek és bármikor előcitálhatóak.

Anti Bakter 2009.12.19. 14:10:04

A területi képviselő egyben a polgármester is. Nagyon szeret fényképezkedni vasútfelújítási eseményeken, szeret politikai PR-célokat szolgáló interpellációkat benyújtani baráti minisztereknek vasútfelújítással kapcsolatban, de ilyen bagatell dolgokkal, mint ígéretek megvalósítása, már ő sem tud foglalkozni. Az erre a célra rendszeresített túlparti önkorm. képviselő kb. egy éve nem hallatott magáról, de előtte sem vitte túlzásba a képviselést.

vtacc 2009.12.19. 14:52:15

Hello,

Azoknak akit érint, hátha olvassák. Tegnap (2009. 12. 18.) este 23.35-kor az alábbi esetnek voltam szemtanúja: A II. kerület Pusztaszeri út és Alsó zöldmáli sarknánál az előttem haladó sötét Suzuki az osztott pálya kezdeténél a szembejövő oldalra fordult be, és oldalról neki koccant a szemből érkező szürke Alfának, majd megállás nélkül továbbhajtott. Az Alfásnak üzenem, hogy a balesetet okozó autó rendszáma KBB-468. Aki esetleg ismeri az érintetteket, kérem továbbítsa. Remélem segítettem.
Üdv.

trewq 2009.12.19. 15:17:25

@vtacc: ezt esetleg a rendőrségnek írd meg, nem minden autós olvassa ezt a blogot, de valószínüleg feljelentést tett.

2009.12.19. 15:29:05

@vtacc: Ha szemtanúja voltál miért nem mondtad meg az Alfásnak?

vtacc 2009.12.19. 16:47:49

@trewq: Megírtam, felhívtam a II. ker kapitányságot, rögzítették, de mivel a sértett még nem tett feljelentést, többet nem tudnak tenni. Legalábbis ezt mondták.

vtacc 2009.12.19. 16:58:37

@GSX-R: Mert utána kellett mennem a vétkes autónak, hogy le tudjam olvasni a rendszámát. Utána mire visszaértem a helyszínre, már nem volt ott az Alfás. Ha megállok magyarázni, hogy várjon meg, akkor nem érem utol a Suzukit, csak ha odalépek. Ez a Pusztaszerin -10 fokban csak a saját és mások biztonságát veszélyeztetve tudtam volna megtenni. amit nem vállalok. Az autósüldözést meghagyom a Cobra11-nek...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.19. 17:01:56

@vtacc: @trewq: @GSX-R: Kérlek titeket, hogy ezt az Off topicban folytassátok inkább, mert kapcsolódik szorosan ehhez a poszthoz.
autozz.blog.hu/2009/07/24/sorsator_off_topic/
Köszi!

vérengző kismalac 2009.12.19. 17:18:49

@SilentSound:
Sajnos ez tényleg nem ide való, de az eredeti poszt meg már a multkori is harmatgyenge volt.
Karácsony elött nem akarsz durvább posztot berakni, vagy csak nincs más???

grgly_mm 2009.12.19. 17:52:07

@SilentSound: @vérengző kismalac:
Vérre szomjaznak az olvasók! :))))

A poszthoz pedig: szerintem is valamelyik területi képviselő tökére kéne rálépni, aki majd mások tökére lép rá, akik további tökökre lépnek rá és valamikor a bürokrácia és az államigazgatás útvesztőiben végre valaki a MÁV (vagy az ügyben illetékes hatóság) tökére is rálép. Aztán akkor majd foghatják a töküket :)

randomuser1 2009.12.19. 18:19:49

ma nagyon jó volt az idő, sószóró szörnyeket sem láttam, remélem lesz sok poszt jövőhétre...

drBabai 2009.12.19. 18:21:50

jelzem, hogy ilyen sorompó Észak-Pesten is van... a BVSC uszoda mögött

prérikutya 2009.12.19. 18:56:34

@drBabai:

Igen. Ha ezen felhúzta magát a kedves posztoló, akkor ahhoz mit szólna!:-))

Ott kb. 90% az esély, hogy várnod kell. És nem 10 percet...

misitcom 2009.12.19. 19:01:56

Hofi megmondta a tutit:Minek a sorompó?Ha jön a vonat úgy is elállja az utat.

autosave 2009.12.19. 19:02:45

-7 fok alatt nem dolgozik a só.
ja csak úgy eszembe jutott a sorompóról :D

misitcom 2009.12.19. 19:04:05

@autosave: Az a baj,hogy a hóeltakarító brigád sem.

Donor 2009.12.19. 19:23:30

@drBabai: Én egyszer már át tudtam enni ott kocsival :)) De az tényleg óránként egyszer nyílik.

A poszt beli sorompó is érint engem...tényleg nem értem miért nem lehet bekapcsolni azt a fénysorompót, pedig csak javítaná a helyzeten.

Eleve nem értem mi a francot kell átépíteni ott? Ha nem lenne ilyen sokáig lecsukva nem lenne semmi konfliktus helyzet.

Múltkor fél órát vártam egyébként. Ha lecsukják ezért mindig kerülök...igaz rohadt nagyot kell, de még így is gyorsabb.

Donor 2009.12.19. 19:29:08

@misitcom: Szerintem eleve nem a hó a probléma a közlekedésben, hanem a sok mazsola.
Ha rajtam múlna nem engedném sózni csak letolni. Aki nem bírja a jeget ne üljön autóba.

Pechemre a város másik végén voltam. Rádió harsogja hogy mindenki a főúton menjen, ami mellesleg csúszik mint a tükör jég. Autók alig bírnak elindulni és megállni mert nem tudják hogy a gázt és az egyes fokozatot el kell felejteni. Na én borítottam le az első mellékutcába ahol nem latyak volt hanem rendes hó, amin lehet közlekedni egész jól és persze a forgalom is kicsi, ezért normális tempóval, 40-el lehet menni a Hungárián mért 10km/h helyett.

Persze ott is voltak mazsolák akik az üres úton gyökkettővel mentek, de elviselhető mennyiségben.

blexpress 2009.12.19. 19:50:58

Kedves Mindenki!
Én Lőrincen lakom és naponta szeretnék ezen a sorompon átjutni DE NEM LEHET!!!!!!!
Dr. Mester Laci a polgármesterünknek viszont kisebb dolga is nagyobb annál semminthogy tenne valamit, bezzeg a malév pályás kupit azt még dotálta is!!!!
Ezzel szemben viszont a kerületi ujságokban minden oldalon parádézik és alegkisebb cikkben is szerepel vagy képpel vagy a szövegben,Kb. 5-6 oldal az ujság de ő minden oldalon legalább 3-4 cikkben szerepel.!!!!
Hát elvtársak ez nem megy remélem mostmár csak a választásokig lesz ez így mert aztán eltakarodnak a náthás pi....ba!!!!
Mindenkinek boldog karácsonyt!!!!

záporjózsi 2009.12.19. 20:15:23

@grgly_mm: A MÁV-nak semmi köze a közúti csomóponthoz. Amúgy lesz ott érdekes forgalomtechnika, mint Rákoson... Arra számítok, hogy a Gyömrőire kanyarodók fognak az automata sorompó telepítése esetén elsőbbséget kapni.

@drBabai: Polgári nevén Szegedi úti sorompó. Ott még tolatás is van Rákosrendezőn, itt csak vonali forgalom van.

"Ha normális sorompó működne az autók nem tudnának bennragadni a kereszteződésben, mert fizikailag nem tudna annyi kocsi feltorlódni."
...és miért? Ezt honnan veszed? Egy automata sorompó csak azért tudna gyakrabban felnyílni, mert kicsit gyorsabb, mint a mostani bakter. De ha véletlenül úgy jönnek össze a vonatok és 10 percig zárva, utána vége lesz, mint a botnak, felnyílik, sötét lesz, aztán a vonatok lépésben járnak át.

"mindenki át akarja magát tuszkolni az első hullámmal."
Gondolom azok, akikre ilyenkor rácsukták, azok úgy indultak el, hogy biztosított legyen az átjutásuk.

A közelben van 2 alul/felüljáró és egy sorompó.

UnitedParcelService · http://www.hevederzar.hu 2009.12.19. 20:42:47

Ha meg egy kicsit több autó van mint amennyi a buszöbölbe fér akkor a többi megdöglik. A busz meg álljon rá a saját faszára. Gondolom.

A vonat onnan faszán behoz a 13. kerületbe, tehát nem értem miért nem azzal jársz.

vérengző kismalac 2009.12.19. 21:13:39

@SilentSound:
Vállalkozásodat valószínüleg, nem ilyen hozzáállással vezeted, mert akkor éhenhalnál.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.19. 21:20:49

@vérengző kismalac: Jól látod. De tényleg nem sértődöm meg, ha az említett újságokat olvasod a blog helyett, ha csak bulvárra van szükséged, nem baszogatásból írtam. :)

vérengző kismalac 2009.12.19. 22:21:17

@SilentSound:
Egyelőre maradok a blognál. Bulvár lapokat nem szoktam olvasni, szarok a "sztárokra".
Jobban érdekelnek a mindennapos konfliktusok és a hozzá fűzött vélemények.

vérengző kismalac 2009.12.19. 22:40:59

Egyébként, hogy a poszthoz is hozzászóljak a cím nem pontos, mert a sietős autósok 5 percet sem, a normális autósok pedig 10 percet sem akarnak várni egy rohadt vasúti átjáróban szerintem.
Ami ott folyik az abnormális. Ott csak az önsanyargatók közlekednek.
Normális ember ilyen átjárót nem használ, csak az akinek nincs mit csinálnia az idejével.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2009.12.20. 02:21:58

nagyon szeretnék már egyszer egy olyan sorompót látni, amit a vonatsínre merőlegesen engednek le...itt volna az ideje...reformokat követelek. :D :D

korankelo · http://korankelo.tumblr.com/ 2009.12.20. 06:18:33

@SilentSound: A Rákosrendezőnél található sorompó-csapat is megérne egy misét, meg hogy 2009-ben a Hungária Körút és Szentmihályi folytatása között nincs normális átjárás...

Egyébként a Bors és a Blikk az ilyen fizetett hirdetés? Vagy újabb akvizíció készül? ;D

ZsoltK 2009.12.20. 09:13:00

A posztoló konkrétan hülye és nem lát tovább a saját orránál. És bármennyire nem leszek ezzel népszerű, az NKH-nak van igaza.

1.: a posztoló hülye, mert az Üllői felé kerülve legrosszabb esetben 10 perccel tart tovább az út. Arra viszem reggel a gyereket, tudom. De nem, ő arra akar menni még akkor is, ha tudja, hogy neki ott 90% eséllyel várnia kell 10-15 percet. Gratulálhatok a butaságához?
2.: volt eset, amikor a szerencsétlen bakter megpróbálta a lehetetlent: 1.5 perc után sorompó nyit, hogy 2.5 percnél le kelljen zárnia. 2 percnél már elkezdi engedni. Erre mi történik? Még ketten belehajtanak hátha nem ragadnak be. Volt is járdára menekülés, meg pánik. A bakter ezen a helyen a módszereivel az autósokat védi a saját hülyeségük ellen. Szerintem nagyon jól végzi a munkáját.

Posztoló üljön ki hétköznap reggel egy csomag cigivel meg egy sörrel 1 órára. Akkor majd megérti milyen baromság is amit ír. Nagy a vonatforgalom (van időszak, amikor 5 perc alatt 4 vonat megy el, jellemzően reggel és délután), qrva sok barom próbál meg arra bejutni a városba, a kereszteződésen pedig csak lassan lehet áthajtani. Tetszik, nem tetszik kell a lámpa. De ismerve a magyar virtust, így is lesz pár eset amikor a vonat majd elvisz autókat. Néhányszor, aztán majd átállítják a lámpákat, fénysorompót … és 10 percen túl is zárva lesz, maximum húsz percig … mert az autósok nagy része ott nem képes gondolkozni, hát kell valaki aki gondolkozik helyettük.

metal · http://electric.blog.hu 2009.12.20. 09:26:13

"Erre azért van szükség, hogy a sorompó lezáródását megelőzően az azon áthaladó járművek ki tudjanak hajtani az átjáróból a keresztező útra."

Ezt nem értem, a KRESZ szerint csak akkor hajthatsz be egy vasúti átjáróba, ha van helyed, ahova elhagyd! Amúgy is ki az a hülye, aki ráhajt a sínekre, miközben áll a dugó a túloldalt?

lidi400 2009.12.20. 09:54:45

@ZsoltK: Én is arra járok, Lőrincről az Igló utcába dolgozni. Minden nap kerülnöm kellene +20km-t? Hát inkább várok, így is úgy is korábban kell elindulnom, legalább érdekes dolgokat szoktam látni.

@metal: Sajnos nagyon sokan ráhajtanak a sínekre, míg áll a dugó a túloldalon. Múltkor meg egy olyan autóra csukták vissza a sorompót, aki elhajtott a várakozó sor mellett, megállt a sorompó előtt a szembejövő sávban és persze elsőnek elindult,amikor kezdett felemelkedni a sorompó. Mikor állt a síneken, remélem egy kicsit elgondolkozott.

vérengző kismalac 2009.12.20. 10:00:22

@sünbögyörő:
Ha elsőként bepofátlankodott, akkor, hogy csukták rá a sorompót?

PITTA 2009.12.20. 10:01:41

@ZsoltK: Beismerem. Hülye vagyok! Inkább leállított motorral állok a sorompónál, mint minden nagy fánál megálljak az üllőin a dugóban.

Az én nyerő útvonalam a: Gyömrői-Vaspálya-Mázsa tér-Pongrác út. Hipp-hopp a Népstadionnál vagyok. Ha az Üllőin megyek, már a Népligetnél megszívnám.

Egyébként, ki kéne rakni a kereszteződéshez egy autóroncsot amit elvitt a vonat, nem hajtana rá senki ha nem biztosított az átjutás.

Megint az van hogy pár fatökű miatt mindenkit szivatnak. ahogy írtam 20 perc alatt 6 vonat ment el. Ez nem 1.5 perces időköz!

Pitta

lidi400 2009.12.20. 10:05:41

@vérengző kismalac: Úgy, hogy éppen hogy felemelte, már csukta is vissza - igen, igen egy autót sem engedett volna át -, de közben a VW már el is indult.

lidi400 2009.12.20. 10:07:51

@vérengző kismalac: Ja, és mikor kiengedte a VW-t, akkor bement egy másik is, akire szintén rácsukta. Az is bent álldogált egy ideig. :-) Annak is sok esze volt.
Mondom, szép dolgokat lehet ott tapasztalni reggelenként.

ZsoltK 2009.12.20. 10:15:27

@PITTA: b+, vegyél már elő egy térképet! Üllői, Ráday Gedeon, Gyömrői, Vaspálya ... mondjam tovább?

Egyébként: "Beismerem. Hülye vagyok! Inkább leállított motorral állok a sorompónál"
Akkor drága barátom, hadd kérdezzem, miről is szól a leveled? Ha neked ez megfelel, hiszen te választod, akkor minek ez a hőbörgés?

ZsoltK 2009.12.20. 10:27:31

@sünbögyörő: nem, ne kerülj. De nem is rólad volt szó. Pitta a XIII-ba jár, neki van olyan útvonal ami sem időben, sem km-ben nem több. De ő inkább áll a sorompónál aztán meg hőbörög.

Aki a Gyömrői másik oldalára megy, azokat megértem, de ha valaki előveszi a térképet láthatja, hogy a Gyömrői másik oldalán van mondjuk 15 utca. Nem hiszem, hogy abba a 15 utcába olyan sokan járnak, ahány autó ott van reggelenként. Te igen, nem is rólad beszélek.

PITTA 2009.12.20. 10:27:42

@ZsoltK: Azt az útvonalat is szoktam használni, de ha beáll az Üllői, akkor az odáig eljutás is körülményes lehet. Te is beismerted hogy az Üllői hosszabb. Nem is tudom miről megy a vita. Így van egy kis orosz rulett érzése az átkelésnek, de egy ideje próbálom rögzíteni az agyamban mikor van nyitva és mikor csukva hátha sikerül elkapnom ugyan azt az "ablakot".

Rövidre zárnám a dolgot.

Ésszerű és normális dolog-e 2009-ben a szakállas sorompó és ennek fent említett módon történő működtetése?

vérengző kismalac 2009.12.20. 10:34:07

@sünbögyörő:
De ebben az esetben egy szabályosra is rácsukhatta volna, nem?
Akkor viszont nem az autós a hibás, nemigaz?

ZsoltK 2009.12.20. 13:12:08

@PITTA: Látom érzed te is. Jól van :)

"Ésszerű és normális dolog-e 2009-ben a szakállas sorompó és ennek fent említett módon történő működtetése?"

Visszakérdeznék:
Ésszerű és normális dolog-e 2009-ben egy jól belátható vasúti átkelőbe beragadni?

lidi400 2009.12.20. 14:43:05

@vérengző kismalac: Csak félig emelte fel, nem tudom mennyire szabályos félig felemelt sorompónál rámenni a sínekre.

@ZsoltK: Nem felmenteni akarom a bent ragadó autósokat, de ha kb. a 6-7. vagy a sorban, már valószínű, hogy az első felengedésnél nem jutsz át - és ez szerintem nem ésszerű és normális 2009-ben -, ezért megy mindenki mint az őrült és persze ragadnak bent a kereszteződésben.

vérengző kismalac 2009.12.20. 18:07:14

@sünbögyörő:
Félig minek emelnek sorompót? Unatkozik?
Szórakozik? Szivatgat? Próbaüzem?

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2009.12.20. 19:15:12

ugyanez van minden reggel az Elem utca - Szerencs utca talalkozasanal

nem is ertem, miert probalkozik ott minden reggel-este annyi ember. bevallom, enis probalkoztam, de amikor rendszeresen fel ora alatt tudtam megtenni a Rakos ut-Berlini utvonalat, feladtam

azota inkabb araszolok enis a Szentmihalyin (onnan egy szep fordulattal az Istvantelkire es kesz is)

Pistie 2009.12.24. 10:51:15

Az a helyzet, hogy nem véletlen, hogy az NKH lámpához kötötte a beüzemelést. Van ugyanis egy olyan KRESZ szabály, hogy addig nem szabad a vasúti sínre ráhajtani, amíg nem biztos, hogy le is tudsz hajtani róla. Ennek ellenére, amikor nyitva van a sorompó, sokszor állnak a kocsik a sínen. Én nem szoktam rámenni amíg a túloldalon nem tudok lejönni, és 50%-ban hosszú dudálás a jutalmam.
Ha fénysorompó lesz, akkor 20-30mp-re a piros után jön a vonat. Csúnya balesetek lennének azok miatt, akik megállnak a sínen.
Ez elég könnyen ki lehetne szűrni egyébként. 1 kamerát kellene felszerelni a villanyoszlopra a sorompó mellett, ami úgy veszi az autókat hogy látszódjon a rendszám, és a sínnel párhuzamos fehér vonalakat felfesteni. A kamerán látszódnia kell az másodperceknek, és egyből minden kétséget kizáróan látható hogy ki az aki megállt a sínen.(a fehér vonalak a viszonyítási vonalak.) Szépen büntetni 300.000-re aki szabálytalankodik a sínen, és már az első autó után megtérülne a beruházás, és kb 1-2 hónap alatt megszűnnének a sínre ráhajtások, és külön lámpára sem lenne szükség, sem a csomópont átalakítására, be lehetne üzemelni a fénysorompót.

záporjózsi 2009.12.27. 21:22:47

@Pistie: Nem a KRESZ miatt van. A felüljáró alatt meg kell (=kell, nem lehet) változtatni a forgalmi rendet, emellett telepíteni kell egy jelzőlámpát, hogy közlekedni is lehessen. Az új sorompó üzembehelyezését logikusan az új forgalmi rendhez és a jelzőlámpához kell kötni. A jelzőlámpa a sorompótól kevesebb, mint 30 méterre van, ezért a kettőt kötelező összekötni, hogy meglegyen a megfelelő ürítés.

tuono 2010.12.08. 08:47:30

2010 közepe... :D A mai napig ugyanez a helyzet ott.
Amennyire én láttam még bakter is van abban a kis épületben.
És a végére megint: 2010 Magyarország, Budapest

záporjózsi 2010.12.08. 08:59:20

@tuono: Megépült a felüljáró alatt a jelzőlámpás csomópont? Nem. Elvileg ezért nem mehet az automata sorompó és kell a bakter.

tuono 2010.12.08. 09:12:18

@záporjózsi: Nahja. "A jelzőlámpás csomópont kiépítésének időpontját jelenleg nem tudjuk pontosan meghatározni, de 2010 közepe előtt nem tartjuk megvalósíthatónak."
Ezek alapján úgy tűnik 2010-ben nem tartják megvalósíthatónak...
Lassan mennek itt a dolgok. 1 év nem volt elég engedélyeztetni és megvalósítani.

záporjózsi 2010.12.08. 10:05:27

@tuono: A választási költségvetésben nem volt benne, Mester ment így is, úgy is. Összesen kb. 2 évig itt semmi nem történt, történik és nem fog történni sem. Magyarország 2009 közepétől 2011 közepéig.

xrobi 2011.04.25. 21:26:10

A helyzet azóta sem lett jobb, csak rosszabb. Az Auchan ugyanis elállt attól a beruházástól, amelynek keretében (legalábbis a fővárosi és a XVIII. kerületi városvezetés elképzelései szerint) átépítették volna a Ferihegyi repülőtérre vezető út és az Igló utca meglehetősen bonyolult csomópontját.

Hasonló a helyzet a Nagykőrösi út és az Eke utca csomópontjában, ott jelenleg biztosítás nélküli vasúti átjáró van, az automata fénysorompó már úgy két éve megépült és össze is kapcsolták a biztosítóberendezéssel, csak éppenséggel nem sikerült rálőcsölni az itt építkező Lidlre egy jelzőlámpás csomópont megépítésének költségeit.

Azt csak halkan jegyzem meg, hogy nem a jelzőlámpás csomópont kiépítése az egyetlen lehetséges megoldás az átjáró kiüríthetőségének biztosítására. Sok helyen a jellemző forgalmi irányoktól függetlenül úgy határozzák meg az elsőbbségi viszonyokat, hogy a vasúti átjáróból érkezőknek legyen elsőbbsége (ld. Keresztúri út-Helikopter utca, ahol a Keresztúri útnak messze nagyobb a forgalma, mégis a Helikopter utca felől az átjárón érkezőknek van elsőbbsége). Így Szemeretelepnél is ki lehetne rakni ordenáré nagy STOP-táblákat a Gyömrőin érkezők számára és így az átjáróból érkezőknek lenne elsőbbsége. Ez azonban az átmeneti időszakban komoly balesetveszélyt jelentene, amíg nem szokja meg mindenki, hogy ahol korábban szívfájdalom nélkül csapatott 70-80-as tempóban, ott most egy nehezen belátható irányból érkező autónak lett vele szemben elsőbbsége, egyik napról a másikra.

záporjózsi 2011.04.25. 23:12:13

@xrobi: Annyira szívfájdalom nélkül, hogy az átjáróhoz közelítve mindkét irányból 50 van, befelé a Ferihegy 1.0 előtt már 50 és onnan nem is emeli meg. Az biztos, hogy mocskos dugókat tud okozni egy mellékirány védelme az átjáró miatt, ezért is írják elő a jelzőlámpákat.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása