Pár napon belül ez már a második olyan poszt, ami egy újabb dél-pesti közlekedési szivatós helyzetre világít rá. Pitta naponta közlekedik a lenti vasúti átjárón keresztül, ami alighanem Budapest leghosszabb ideig lezárt vasúti sorompója. Fénysorompót és vele együtt félsorompót is felszereltek már jó ideje, de azt azóta sem helyezték üzembe, helyette marad a vasutasmeghajtású tekerős változat, amit néha elfelejtenek felnyitni. Meg különben is, minek annyira sietni?!
Sajnálatos módon Budapesten a reptér felé még mindig létezik egy szakállas sorompó, amin kis tábla díszeleg: "10 percen túl is zárva tartható, maximum 20 percig". Ez a hely a szemeretelep megálló.
A kép forrása a Szemeretelep blogA tábla nem véletlen! Ez így is szokott működni. A google képén is zárva van a sorompó és állnak sorban az autók. Úgy fél éve építették meg a normális fény + félsorompót, de működni nem kezdett. Írtam a Mávnak én balga, ahonnan 2 hetente jött levél hogy tovább és tovább küldték a levelemet, mígnem kaptam egy választ!
"Szemeretelep megállóhelyen lévő teljes csapórúdas sorompó megszüntetésével kapcsolatban a következő tájékoztatatást adom:
A Nemzeti Közlekedési Hatóság /NKH/ a fél és fény sorompó megépítését és üzembe helyezését azzal a feltétellel engedélyezte, hogy az ott lévő közúti csomópontot jelzőlámpa rendszerrel kell ellátni és ezt a fél és fénysorompóval szerkezeti függésbe kell hozni. Erre azért van szükség, hogy a sorompó lezáródását megelőzően az azon áthaladó járművek ki tudjanak hajtani az átjáróból a keresztező útra. A munkálatokat a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztés /NIF/ finanszírozza és az általuk készített tervek szerint a jelenlegi csomópontra kívánták megépítetni a jelzőlámpa rendszert. Ezt a megoldást a Nemzeti Közlekedési Hatóság nem fogadta el, a csomópontot át kívánja építetni.
Jelenleg ezen tervek engedélyeztetési eljárása van folyamatban, melynek elfogadása után pályázatot kell kiírni és a győztes csak ezt követően kezdheti el a munkát.
A teljes csapórúdas sorompót, tehát a közúthoz kapcsolódó feltételek hiánya miatt, biztonsági okokból nem szabad megszüntetni. A jelzőlámpás csomópont kiépítésének időpontját jelenleg nem tudjuk pontosan meghatározni, de 2010 közepe előtt nem tartjuk megvalósíthatónak."
Hogy miért foglalkozom a kérdéssel? A 18. kerültből a 13.-ba járok minden nap kocsival dolgozni. Mivel az Üllői nem járható, ezért egy egyszerűbb alternatív útvonalat találtam ezen a vasúti átkelőn keresztül. Az ok amiért pont most írok: Tegnap pont 20 percet vártam a sorompónál. Ez idő alatt 6 vonat ment el, időben egységesen elosztva.
Ha normális sorompó működne az autók nem tudnának bennragadni a kereszteződésben, mert fizikailag nem tudna annyi kocsi feltorlódni. A szakállas sorompón így is látszik hogy már rá-rá csukták valakire, pont azért mert megindul 20 perc után a forgalom és mindenki át akarja magát tuszkolni az első hullámmal.
A vasúti kereszteződést elhagyva 2x2 vagy 2x3 autó el tud férni/megállni mielőtt beleérne a kereszteződés kifelé vezető szakaszára. Jobbra van gyorsítósáv/buszmegálló. Balra fordulásnál ha sikerül átjutni az első sávon a felüljáró alatt megint 2x2 autó elfér. A kikanyarodás kicsit körülményes igaz, mert a felüljáró szerkezete sokat takar, de eddig is mindenki baleset nélkül ki tudott fordulni szóval ezt a részét nem értem. Pont a szakállas sorompó miatt veszélyes a közlekedés.
Szerintetek nem lehetne ezt valahogy megsürgetni, vagy felülvizsgáltatni? Azt már meg se merem kérdezni miért nem egyeztettek a nagy bürokratikus intézmények, még a kivitelezés előtt.
RaveAcE 2009.12.19. 12:28:13
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.19. 12:34:27
Don Blasius 2009.12.19. 12:50:23
randomuser1 2009.12.19. 12:50:51
Anti Bakter 2009.12.19. 12:52:58
Vicc az egész, idén októberig meg kellett volna valósítani a fánysorompóra átállást (NKH határozat), de a szociális foglalkoztatóként üzemelő NKH szarik rá nagy ívben, hogy megvalósul-e (amint látható, nem valósult meg.) Se szankció, se fapapucs. Ha szeretnéd, idézek pár NKH-s levelet. Például szerintük megvalósulásnak tekinthető, ha a MÁV bejelenti az átalakítás *megkezdését* (másfél évvel az első kapavágás után), de még van egy pár hasonló jó dumájuk a srácoknak.
Három éve levélben kérdeztük az NKH-t, hogy mi lesz, ha nem készül el határidőre a cucc. Akkor ez szerintük "egy előre nem látható esemény koncepciózus prejudikációja" volt, amivel nem tudtak foglalkozni. Most meg valahogy nem akarnak. Bezárni, szélnek ereszteni, felsózni...
Bele se merek gondolni, mennyi a bakterek fizetése, fűtés, világítás, tojjtojjbudi, védőital, anyámkínja. Május óta állnak a fénysorompók, szemptember óta lehetne használni őket, jövő év közepéig bőven a többszörösét rá fogják költeni az adófizetők erre a másik szociális foglalkoztatóra.
Minden konkrét esetben, ha 10 percen túl zárva a sorompó, írj bejelentést az NKH-nak, és rögtön hívd a rendőröket is, hogy szerinted rosszul lett a bakter, és hogy megtévesztő tábla van a sorompón, szedessék le.
randomuser1 2009.12.19. 12:53:20
Anti Bakter 2009.12.19. 12:54:04
lyken 2009.12.19. 13:47:11
Tessék kikeresni az illetékest és írni neki, hogy tegyen valamit: www.parlament.hu/internet/plsql/ogy_kpv.kepv_lis?p_ckl=38
Lehetőleg minnél többen. Manapság a politikusokat megválasztják és aztán senki nem támaszt velük szemben semmi elvárást. Írni kell nekik, mert a parlamenti címükre kapott levelek nem magánlevelek és bármikor előcitálhatóak.
Anti Bakter 2009.12.19. 14:10:04
theutat villám 2009.12.19. 14:30:16
mazsola alert
vtacc 2009.12.19. 14:52:15
Azoknak akit érint, hátha olvassák. Tegnap (2009. 12. 18.) este 23.35-kor az alábbi esetnek voltam szemtanúja: A II. kerület Pusztaszeri út és Alsó zöldmáli sarknánál az előttem haladó sötét Suzuki az osztott pálya kezdeténél a szembejövő oldalra fordult be, és oldalról neki koccant a szemből érkező szürke Alfának, majd megállás nélkül továbbhajtott. Az Alfásnak üzenem, hogy a balesetet okozó autó rendszáma KBB-468. Aki esetleg ismeri az érintetteket, kérem továbbítsa. Remélem segítettem.
Üdv.
trewq 2009.12.19. 15:17:25
2009.12.19. 15:29:05
vtacc 2009.12.19. 16:47:49
vtacc 2009.12.19. 16:58:37
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.19. 17:01:56
autozz.blog.hu/2009/07/24/sorsator_off_topic/
Köszi!
vérengző kismalac 2009.12.19. 17:18:49
Sajnos ez tényleg nem ide való, de az eredeti poszt meg már a multkori is harmatgyenge volt.
Karácsony elött nem akarsz durvább posztot berakni, vagy csak nincs más???
grgly_mm 2009.12.19. 17:52:07
Vérre szomjaznak az olvasók! :))))
A poszthoz pedig: szerintem is valamelyik területi képviselő tökére kéne rálépni, aki majd mások tökére lép rá, akik további tökökre lépnek rá és valamikor a bürokrácia és az államigazgatás útvesztőiben végre valaki a MÁV (vagy az ügyben illetékes hatóság) tökére is rálép. Aztán akkor majd foghatják a töküket :)
randomuser1 2009.12.19. 18:19:49
drBabai 2009.12.19. 18:21:50
prérikutya 2009.12.19. 18:56:34
Igen. Ha ezen felhúzta magát a kedves posztoló, akkor ahhoz mit szólna!:-))
Ott kb. 90% az esély, hogy várnod kell. És nem 10 percet...
misitcom 2009.12.19. 19:01:56
autosave 2009.12.19. 19:02:45
ja csak úgy eszembe jutott a sorompóról :D
misitcom 2009.12.19. 19:04:05
Donor 2009.12.19. 19:23:30
A poszt beli sorompó is érint engem...tényleg nem értem miért nem lehet bekapcsolni azt a fénysorompót, pedig csak javítaná a helyzeten.
Eleve nem értem mi a francot kell átépíteni ott? Ha nem lenne ilyen sokáig lecsukva nem lenne semmi konfliktus helyzet.
Múltkor fél órát vártam egyébként. Ha lecsukják ezért mindig kerülök...igaz rohadt nagyot kell, de még így is gyorsabb.
Donor 2009.12.19. 19:29:08
Ha rajtam múlna nem engedném sózni csak letolni. Aki nem bírja a jeget ne üljön autóba.
Pechemre a város másik végén voltam. Rádió harsogja hogy mindenki a főúton menjen, ami mellesleg csúszik mint a tükör jég. Autók alig bírnak elindulni és megállni mert nem tudják hogy a gázt és az egyes fokozatot el kell felejteni. Na én borítottam le az első mellékutcába ahol nem latyak volt hanem rendes hó, amin lehet közlekedni egész jól és persze a forgalom is kicsi, ezért normális tempóval, 40-el lehet menni a Hungárián mért 10km/h helyett.
Persze ott is voltak mazsolák akik az üres úton gyökkettővel mentek, de elviselhető mennyiségben.
blexpress 2009.12.19. 19:50:58
Én Lőrincen lakom és naponta szeretnék ezen a sorompon átjutni DE NEM LEHET!!!!!!!
Dr. Mester Laci a polgármesterünknek viszont kisebb dolga is nagyobb annál semminthogy tenne valamit, bezzeg a malév pályás kupit azt még dotálta is!!!!
Ezzel szemben viszont a kerületi ujságokban minden oldalon parádézik és alegkisebb cikkben is szerepel vagy képpel vagy a szövegben,Kb. 5-6 oldal az ujság de ő minden oldalon legalább 3-4 cikkben szerepel.!!!!
Hát elvtársak ez nem megy remélem mostmár csak a választásokig lesz ez így mert aztán eltakarodnak a náthás pi....ba!!!!
Mindenkinek boldog karácsonyt!!!!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.19. 20:11:01
záporjózsi 2009.12.19. 20:15:23
@drBabai: Polgári nevén Szegedi úti sorompó. Ott még tolatás is van Rákosrendezőn, itt csak vonali forgalom van.
"Ha normális sorompó működne az autók nem tudnának bennragadni a kereszteződésben, mert fizikailag nem tudna annyi kocsi feltorlódni."
...és miért? Ezt honnan veszed? Egy automata sorompó csak azért tudna gyakrabban felnyílni, mert kicsit gyorsabb, mint a mostani bakter. De ha véletlenül úgy jönnek össze a vonatok és 10 percig zárva, utána vége lesz, mint a botnak, felnyílik, sötét lesz, aztán a vonatok lépésben járnak át.
"mindenki át akarja magát tuszkolni az első hullámmal."
Gondolom azok, akikre ilyenkor rácsukták, azok úgy indultak el, hogy biztosított legyen az átjutásuk.
A közelben van 2 alul/felüljáró és egy sorompó.
UnitedParcelService · http://www.hevederzar.hu 2009.12.19. 20:42:47
A vonat onnan faszán behoz a 13. kerületbe, tehát nem értem miért nem azzal jársz.
vérengző kismalac 2009.12.19. 21:13:39
Vállalkozásodat valószínüleg, nem ilyen hozzáállással vezeted, mert akkor éhenhalnál.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.19. 21:20:49
vérengző kismalac 2009.12.19. 22:21:17
Egyelőre maradok a blognál. Bulvár lapokat nem szoktam olvasni, szarok a "sztárokra".
Jobban érdekelnek a mindennapos konfliktusok és a hozzá fűzött vélemények.
vérengző kismalac 2009.12.19. 22:40:59
Ami ott folyik az abnormális. Ott csak az önsanyargatók közlekednek.
Normális ember ilyen átjárót nem használ, csak az akinek nincs mit csinálnia az idejével.
geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2009.12.20. 02:21:58
korankelo · http://korankelo.tumblr.com/ 2009.12.20. 06:18:33
Egyébként a Bors és a Blikk az ilyen fizetett hirdetés? Vagy újabb akvizíció készül? ;D
ZsoltK 2009.12.20. 09:13:00
1.: a posztoló hülye, mert az Üllői felé kerülve legrosszabb esetben 10 perccel tart tovább az út. Arra viszem reggel a gyereket, tudom. De nem, ő arra akar menni még akkor is, ha tudja, hogy neki ott 90% eséllyel várnia kell 10-15 percet. Gratulálhatok a butaságához?
2.: volt eset, amikor a szerencsétlen bakter megpróbálta a lehetetlent: 1.5 perc után sorompó nyit, hogy 2.5 percnél le kelljen zárnia. 2 percnél már elkezdi engedni. Erre mi történik? Még ketten belehajtanak hátha nem ragadnak be. Volt is járdára menekülés, meg pánik. A bakter ezen a helyen a módszereivel az autósokat védi a saját hülyeségük ellen. Szerintem nagyon jól végzi a munkáját.
Posztoló üljön ki hétköznap reggel egy csomag cigivel meg egy sörrel 1 órára. Akkor majd megérti milyen baromság is amit ír. Nagy a vonatforgalom (van időszak, amikor 5 perc alatt 4 vonat megy el, jellemzően reggel és délután), qrva sok barom próbál meg arra bejutni a városba, a kereszteződésen pedig csak lassan lehet áthajtani. Tetszik, nem tetszik kell a lámpa. De ismerve a magyar virtust, így is lesz pár eset amikor a vonat majd elvisz autókat. Néhányszor, aztán majd átállítják a lámpákat, fénysorompót … és 10 percen túl is zárva lesz, maximum húsz percig … mert az autósok nagy része ott nem képes gondolkozni, hát kell valaki aki gondolkozik helyettük.
metal · http://electric.blog.hu 2009.12.20. 09:26:13
Ezt nem értem, a KRESZ szerint csak akkor hajthatsz be egy vasúti átjáróba, ha van helyed, ahova elhagyd! Amúgy is ki az a hülye, aki ráhajt a sínekre, miközben áll a dugó a túloldalt?
lidi400 2009.12.20. 09:54:45
@metal: Sajnos nagyon sokan ráhajtanak a sínekre, míg áll a dugó a túloldalon. Múltkor meg egy olyan autóra csukták vissza a sorompót, aki elhajtott a várakozó sor mellett, megállt a sorompó előtt a szembejövő sávban és persze elsőnek elindult,amikor kezdett felemelkedni a sorompó. Mikor állt a síneken, remélem egy kicsit elgondolkozott.
vérengző kismalac 2009.12.20. 10:00:22
Ha elsőként bepofátlankodott, akkor, hogy csukták rá a sorompót?
PITTA 2009.12.20. 10:01:41
Az én nyerő útvonalam a: Gyömrői-Vaspálya-Mázsa tér-Pongrác út. Hipp-hopp a Népstadionnál vagyok. Ha az Üllőin megyek, már a Népligetnél megszívnám.
Egyébként, ki kéne rakni a kereszteződéshez egy autóroncsot amit elvitt a vonat, nem hajtana rá senki ha nem biztosított az átjutás.
Megint az van hogy pár fatökű miatt mindenkit szivatnak. ahogy írtam 20 perc alatt 6 vonat ment el. Ez nem 1.5 perces időköz!
Pitta
lidi400 2009.12.20. 10:05:41
lidi400 2009.12.20. 10:07:51
Mondom, szép dolgokat lehet ott tapasztalni reggelenként.
ZsoltK 2009.12.20. 10:15:27
Egyébként: "Beismerem. Hülye vagyok! Inkább leállított motorral állok a sorompónál"
Akkor drága barátom, hadd kérdezzem, miről is szól a leveled? Ha neked ez megfelel, hiszen te választod, akkor minek ez a hőbörgés?
ZsoltK 2009.12.20. 10:27:31
Aki a Gyömrői másik oldalára megy, azokat megértem, de ha valaki előveszi a térképet láthatja, hogy a Gyömrői másik oldalán van mondjuk 15 utca. Nem hiszem, hogy abba a 15 utcába olyan sokan járnak, ahány autó ott van reggelenként. Te igen, nem is rólad beszélek.
PITTA 2009.12.20. 10:27:42
Rövidre zárnám a dolgot.
Ésszerű és normális dolog-e 2009-ben a szakállas sorompó és ennek fent említett módon történő működtetése?
vérengző kismalac 2009.12.20. 10:34:07
De ebben az esetben egy szabályosra is rácsukhatta volna, nem?
Akkor viszont nem az autós a hibás, nemigaz?
ZsoltK 2009.12.20. 13:12:08
"Ésszerű és normális dolog-e 2009-ben a szakállas sorompó és ennek fent említett módon történő működtetése?"
Visszakérdeznék:
Ésszerű és normális dolog-e 2009-ben egy jól belátható vasúti átkelőbe beragadni?
lidi400 2009.12.20. 14:43:05
@ZsoltK: Nem felmenteni akarom a bent ragadó autósokat, de ha kb. a 6-7. vagy a sorban, már valószínű, hogy az első felengedésnél nem jutsz át - és ez szerintem nem ésszerű és normális 2009-ben -, ezért megy mindenki mint az őrült és persze ragadnak bent a kereszteződésben.
vérengző kismalac 2009.12.20. 18:07:14
Félig minek emelnek sorompót? Unatkozik?
Szórakozik? Szivatgat? Próbaüzem?
gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2009.12.20. 19:15:12
nem is ertem, miert probalkozik ott minden reggel-este annyi ember. bevallom, enis probalkoztam, de amikor rendszeresen fel ora alatt tudtam megtenni a Rakos ut-Berlini utvonalat, feladtam
azota inkabb araszolok enis a Szentmihalyin (onnan egy szep fordulattal az Istvantelkire es kesz is)
Pistie 2009.12.24. 10:51:15
Ha fénysorompó lesz, akkor 20-30mp-re a piros után jön a vonat. Csúnya balesetek lennének azok miatt, akik megállnak a sínen.
Ez elég könnyen ki lehetne szűrni egyébként. 1 kamerát kellene felszerelni a villanyoszlopra a sorompó mellett, ami úgy veszi az autókat hogy látszódjon a rendszám, és a sínnel párhuzamos fehér vonalakat felfesteni. A kamerán látszódnia kell az másodperceknek, és egyből minden kétséget kizáróan látható hogy ki az aki megállt a sínen.(a fehér vonalak a viszonyítási vonalak.) Szépen büntetni 300.000-re aki szabálytalankodik a sínen, és már az első autó után megtérülne a beruházás, és kb 1-2 hónap alatt megszűnnének a sínre ráhajtások, és külön lámpára sem lenne szükség, sem a csomópont átalakítására, be lehetne üzemelni a fénysorompót.
záporjózsi 2009.12.27. 21:22:47
tuono 2010.12.08. 08:47:30
Amennyire én láttam még bakter is van abban a kis épületben.
És a végére megint: 2010 Magyarország, Budapest
záporjózsi 2010.12.08. 08:59:20
tuono 2010.12.08. 09:12:18
Ezek alapján úgy tűnik 2010-ben nem tartják megvalósíthatónak...
Lassan mennek itt a dolgok. 1 év nem volt elég engedélyeztetni és megvalósítani.
záporjózsi 2010.12.08. 10:05:27
xrobi 2011.04.25. 21:26:10
Hasonló a helyzet a Nagykőrösi út és az Eke utca csomópontjában, ott jelenleg biztosítás nélküli vasúti átjáró van, az automata fénysorompó már úgy két éve megépült és össze is kapcsolták a biztosítóberendezéssel, csak éppenséggel nem sikerült rálőcsölni az itt építkező Lidlre egy jelzőlámpás csomópont megépítésének költségeit.
Azt csak halkan jegyzem meg, hogy nem a jelzőlámpás csomópont kiépítése az egyetlen lehetséges megoldás az átjáró kiüríthetőségének biztosítására. Sok helyen a jellemző forgalmi irányoktól függetlenül úgy határozzák meg az elsőbbségi viszonyokat, hogy a vasúti átjáróból érkezőknek legyen elsőbbsége (ld. Keresztúri út-Helikopter utca, ahol a Keresztúri útnak messze nagyobb a forgalma, mégis a Helikopter utca felől az átjárón érkezőknek van elsőbbsége). Így Szemeretelepnél is ki lehetne rakni ordenáré nagy STOP-táblákat a Gyömrőin érkezők számára és így az átjáróból érkezőknek lenne elsőbbsége. Ez azonban az átmeneti időszakban komoly balesetveszélyt jelentene, amíg nem szokja meg mindenki, hogy ahol korábban szívfájdalom nélkül csapatott 70-80-as tempóban, ott most egy nehezen belátható irányból érkező autónak lett vele szemben elsőbbsége, egyik napról a másikra.
záporjózsi 2011.04.25. 23:12:13