Friss kommentek

• Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

Megröptettem a biciklist

2010.02.05. 16:25 :: SilentSound

Nem venném a szívemre, ha valakit autózz! blog olvasás közben cseszne le a főnöke munkaidőben, ezért ma csak így délután fél öt felé közeledve kaptok posztot. Na jó, meg azért is, mert nem volt eddig egy szabad percem se veletek törődni, de majd most! MutánsTehén egy kerékpárossal zúzta meg kicsit autója elejét, miután elindult a zöldnél. A biciklis szerint persze ő volt a hülye. Szerintem is, mert mindig a posztoló az, mint tudjuk.

Gondoltam megírom a sztorimat, hátha valakinek érdekes lehet. Tegnap este (01.29) a Jókai téren parkoltam (Liszt Ferenc térrel szemben az Oktogon közelében, aki nem lenne ismerős arrafelé). Beszálltam a kocsiba, kiálltam, elindultam és meg álltam a piros lámpánál annak rendje és módja szerint.

A lámpa zöldre váltott, előttem egy Taxi volt aki megindult, én pedig nemkülönben. Épp a zebrához ért a kocsi orra, amikor egy iradtlan csattanás kíséretében egy biciklis repült át a motorháztetőm felett. Eszmélni sem volt időm, a bicajos már üvöltött és a lámpára mutogatva osztotta az észt.

Én sem tudtam magam türtőztetni, kinyitottam az ajtóm és pár kedves szóban elmondtam neki, hogy nem igazán értem felháborodásának okát, lévén, hogy a lámpa már jócskán zöld volt nekem mikor elindultam, és ebből egyértelműen következik, hogy neki már régóta piros volt.

És nem lassan jött, benézve az utcába, hogy vajon jön-e autó! Nem! Igen nagy sebességgel érkezett, esélye sem lett volna megállni. Miközben folyt az eszmecsere, felült biciklijére és elindult, hátrébbról pedig már hallatszott a "dudakoncert". Visszapattantam, elindultam úticélom, a Blaha Lujza tér irányába.

Ott leparkoltam, és megnéztem az autóm, sajnos az index betörve, a lámpa tartópöckei közül kettő letörve, és a díszléc kiszakadva. Hülye voltam, ott rögtön meg kellett volna néznem, de annyira ideges voltam, hogy eszembe se jutott. Ám az egészben a legrosszabb az volt, hogy a legtöbb gyalogos rám nézett rosszallóan. Pedig nem érzem, hogy akárcsak egy kicsit is hibás lettem volna.

232 komment

Címkék: budapest közlekedés autó baleset hülye kerékpár veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Integrált Szerverterror 2010.02.06. 03:55:48

Nekem most már annyira, de annyira elegem lett a biciklisekből, hogy vasárnap kimegyek a bolhára, veszek egy biciklit és kurvára kiirtom magamat.

aachi2 2010.02.06. 05:44:18

az autós volt a hülye mert ahogy az autósok szokták kioktatni errefelé a gyalogosokat: csak akkor van elsőbbséged ha meg is kapott. tehát miért nem figyelt a marhája? úgy kell neki. máskor majd megáll.

aachi2 2010.02.06. 05:46:26

kapod... korán van.

BKV reszelő 2010.02.06. 06:16:07

@Don Carnage: Olyannal nem, ahol keresztirányú forgalomnak egyszerre zöld...ez ugyanis az a helyzet, hogy ha létezne, akkor nem kéne lámpa. Érted....közvilágítás van, színes lampion nem kell, ha van, akkor viszont a keresztirányú forgalmat erősen akadályozza. Ez a célja.

P.A.N. 2010.02.06. 07:50:42

@Don Carnage:

Azt hiszem, ezért érdemes erre a blogra járni. Aki többször is ekkora NONSZENSZ BAROMSÁGGAL KÉPES VÉDENI A SZABÁLYTALANSÁGOKAT, az keményen alátámasztja az előítéleteket a bringásokkal szemben. Kicsit utánajárhatnál a hülyeségeidnek, legalább akkor, ha már szóltak érte...

Az már csak hab a tortán, hogy több olyan hozzászólást látunk itt is, máshol is melyből, kiderül, hogy a biciklisnek egyesek szerint nem kell ismerni a rá vonatkozó jogszabályt.

Két felelőtlen barom csoportot látok ebben a problémában. Az egyik a keréképárosok "szabadságfíling rulez, no rules" hozzáállású hányada, a másik azoké közlekedéspolitikai vezetőké, akik nem verték már minden közúton közlekedő nyakába a vizsgakötelezettséget tahóországban.

Kismotorra kell, bringára nem? Miért?

aachi2 2010.02.06. 07:58:39

@LHA: Ahogy az autósok mondani szokták a gyalogosoknak ha el akarják ütni őket a zebrán: elsőbbséged csak akkor van ha megkapod. Legyél kedves alkalmazni ezt az aranyszabályt a fenti történetre is.

=Daniken= 2010.02.06. 08:34:56

Kedves posztoló! teljesen igazad volt és van!

én a zsinagógával szemben kártam így, csak parkoló autómat tarolta le egy biciklis, majd elslisszolt...karcok és a tükröm majdnem letört...szerencse hogy masszív szerkezet, persze picit lötyög...én tanultam a múltkori esetből, ha mégegy ilye lesz, nem kérdezek, előbb elkapom a csávót és aztán beszélgetünk, ott majd kiderül kinek volt-van igza, de akkor előkerül a kárrendezés is, nem csak a "critical mess"...igen, direkt írtam így...

=Daniken= 2010.02.06. 08:39:18

@Don Carnage: ott nincs zöld az Andrássyn, -ha ismernéd, tudnád- amikor a Jókai felöl zöld van, csak az Andrássyn átkelő gyalogosoknak van...Zöldje ott akkor van az Andrássy forgalomnak, amikor a gyalogosoknak is. tehát a bringásnak nem volt elsőbbsége, ha keresztbe ment volna a zebrán, akkor szövegelhetett voln jogosan, de csak ha gyalog tolja a biciklijét...met ugye így szabályos átkelni a GYALOGOS átkelőhelyen:-)

Zsotti_31 2010.02.06. 08:39:24

Az ilyen esetekből remek konklúziót lehet állítani:
A Kresz szabályaitól függetlenül, a gyalogosnál erősebb a kétkerekű, aztán a személygépjármű, kisteherautó, kamion, és végül a vasúti szerelvény. Ma a közlekedők 90, jobb esetben 80%-a nem ismeri/tartja be a közlekedési rendet. A "gyengébb" a saját élete/épsége érdekében jobb, ha odafigyel az "erősebbre", és nem hősködik. Lámpás kereszteződésnél pedig meg kell győződni arról, hogy a többieknek nincs-e elsőbbsége (kanyarodásnál, zebra stb). Úgy gondolom ez nem csak a posztolóra, hanem jelen esetben a biciklisre is vonatkozik, igenis tessék körülnézni.
Summa summárum: legyünk óvatosabbak - mindenki.

=Daniken= 2010.02.06. 08:40:26

Zöldje ott akkor van az Andrássy forgalomnak, amikor a gyalogosoknak is.=> Deák tér-Oktogon irányban és fordítva...

brujah 2010.02.06. 08:53:54

Ugy látom sokan nincsenek tisztában azzal a kereszteződéssel.A Jókaiból balra kanyarodva (az Oktogon felé) nincs zebra,csak jobbra. Tehát zebrán nem jöhetett a tekercselő.Ebben az esetben két eset lehetséges.
1 A tekercs zugott a piroson,mert mi az neki.
2.A Liszt Ferenc tér felől jött ki,de akkot mi a rákot keresett abban a sávban,és miért nem a binyigliutra kanyarodott?
Ha átzizzent a kocsin,akkor tuti nem tizzel pedálozott!

Egyébként sokat motoroztam arra futárként, a tekercselők ugy zugtak át a pirosokon,hogy sokszor alig néztek szét.

Carmage:ha szerinted van olyan kereszteződés,ahol egyszerre van a keresztirányu forgalmaknak zöld,akkor sok Carmageddont játszottál.

kuciber 2010.02.06. 08:59:17

Tudtommal, ha a kerékpáros a járdán közlekedik, akkor a gyalogosokra vonatkozó szabályok vonatkoznak rá is. Valamint a zebrán, illetve egyáltalán az úttesten való átkelésnél le kell szállnia és áttolni az úttesten a kerékpárt.

aachi2 2010.02.06. 09:05:10

@=Daniken=: "én a zsinagógával szemben kártam így, csak parkoló autómat tarolta le egy biciklis, majd elslisszolt..."

így jártál. elsőbbséged csak akkor van ha megadják :)

geusz66 2010.02.06. 09:13:40

Nagyon is hibás vagy! Először is pofán kellett volna baszni, majd megtéríttetni vele a károdat!
Hasonló esetben volt részem, de hál'Istennek nem sérült meg a kocsim. Az Ungvár utcánál állok a pirosnál, indexelek jobbra. Zöldre váltott a lámpa, ekkor szerencsére belenéztem a tükörbe, mert JOBBRÓL (a járdasziget és az autó között) két öntudatos, ránézésre 30 körüli bölcsész bringás pár húzott el mellettem. Mikor finoman dudálva mertem nekik jelezni, hogy ezt talán nem így kellene, megh is sérülhettek volna, ha betartom a KRESZ-t, akkor még ők mutogattak. Mivel a gyerek mögöttem ült nem eredtem utánuk, hogy a következő sarkon elmagyartázzam egy picit nekik, hogy kinek és mit mutogassanak. Legközelebb remélem nem lesz mögöttem a gyerek. Nevelés nélkül ugyanis nem fog soha megváltozni a kis öntudatuk. Ezeket a szarvacskákat bizony időben le kell törni!

Spikk 2010.02.06. 09:20:43

@eshanem: Ez azért van, mert hülye vagy. Kezeltesd magad.
Nem attól közlekedik valaki veszélyesen, hogy milyen járművet vezet, te szerencsétlen!
Nézd meg, autót vezetsz és akkora paraszt vagy, hogy a fal adja a másikat. Remélem ha elütsz egy motorost vagy bringást, majd kiderül, hogy előre megígérted. Akkor majd szorulsz, csíra! De a jogsidat már most elvenném (ha van), azt megmondom.

aachi2 2010.02.06. 09:22:01

@geusz66: szerintem nem volt igazad, hisz ahogy az autós társadalom tanítja: elsőbbséged csak akkor van ha megadják. :)

Adrian Mole 2010.02.06. 09:34:58

A bringásnak sünt! Vagy gyökér volt, vagy részeg, egyik sem mentség.
De az autósnak is:
1. Ha a bringás balról jött, akkor tényleg előnye van a kocsinak, de sem a telezöld, sem a nyíllal jelölt nem azt jelenti, hogy nem nézünk körül és agyatlanul hajtunk.
2. Több körülményből nem világos nekem, hogy a bringás honnan jött, merre ment. Nem lehet, hogy a kocsival párhuzamosan közlekedett és balra vagy jobbra akart kanyarodni? Pont ilyenkor szokott bekövetkezni az, hogy elviszi az indexet, illetve a bringának nem lesz baja, mert "csak" rátámaszkodik a kocsira. A postoló írta, hogy előtte egy másik kocsi is volt, nem világos, hogy ezt esetleg ki akarta-e kerülni (pl, mert az jobbra, ő meg balra kanyarodott). Körülnézni, indexelni ilyen esetben is KELL!
3. Ha elütünk valakit, tök mindegy, hogy ki hibázott, az első dolog az, hogy segítünk, és nem az, hogy azon kezdünk agyalni, hogy kinek volt igaza.

ikri 2010.02.06. 09:45:01

"hogy a lámpa már jócskán zöld volt nekem mikor elindultam, és ebből egyértelműen következik, hogy neki már régóta piros volt."

De ne aggódj, láttam én már teherautó sofőrt is, akinek nem voltak teljesen egyértelmű az a fránya jelzőlámpa. (az idióta, a jobbra kanyarodást engedélyező zöld nyíl ellenére megvárta a tele zöld jelzést, aztán jobbra fordult...)

Roy 2010.02.06. 09:59:08

@promontor: Figyelmesebben kéne olvasni. Akkor talán megértetted volna.

"streetfighter" 2010.02.06. 10:01:10

@ikri:
"Hát öcsém, szerintem inkább sürgősen menj vissza arra kresz vizsgára,mielőtt még újra volán mögé ülsz. Ugyanis kurvára nem követezik belőle, sőt még elsőbség adási kötelezettséged is van, ha kanyarodsz!"

Fröcsögés helyett inkább a helyszínt kéne beazonosítanod, nem gondolod?

ikri 2010.02.06. 10:12:37

@"streetfighter":

Nem, nem gondolom. Sőt.

Azt gondolom inkább, hogy az ilyen mentalitással közlekedőknek, mint amilyen a posztoló is, ne legyen engedélyük autóvezetéshez!

egyittlakó (törölt) 2010.02.06. 10:16:54

Alig várom, hogy piroson áthaladó bringás kerüljön a kerekeim alá. Megvárom, hogy elvérezzen, csak utána hívok mentőt. Arra fogok hivatkozni, hogy rosszul vagyok a vértől, azért nem tudtam segíteni. Éljen Darwin és a természetes kiválasztódás, hulljon hát a férgese.

egyittlakó (törölt) 2010.02.06. 10:29:47

posztoló: "Igen nagy sebességgel érkezett, esélye sem lett volna megállni. Miközben folyt az eszmecsere, felült biciklijére és elindult, hátrébbról pedig már hallatszott a "dudakoncert"."

Vészvillogót azonnal be kell kapcsolni (hátul dudáló köcsögök bekaphatják). Biciklist, ha még nem sérült, azonnal pofán verni (ha pattog): így nem fog meglógni. Rendőrt hívni, az autón a károkat felmérni, a bringást időnként megtaposni (jogos önvédelem, hiszen gyilkolni akart, amikor átment a piroson).
:-)

Adrian Mole 2010.02.06. 10:30:08

@egyittlakó:
Remélem, akkor is Darwin díjat emlegetsz majd, amikor eldobják a szappant a cellában, ahova segítségnyújtás elmulasztása miatt kerülsz. :)

Haljakend 2010.02.06. 10:36:14

Engedjétek meg, hogy mint aktív autós, és bringás is beleszoljak! Primitívnek lenni azért jó mert így bizonyítjuk, hogy magyarország inkább Balkán, mint Európa. A történet nekem sem túl tiszta, bár bringáról lerepülni csattanás nélkül is lehet, egy erős elsőfék használattal, de akkor miért tört össze az utód? Ha összetört csattant az első kerék, így azzal elviharzani nehéz, bár nem lehetetlen. Anélkül, hogy bárkit is elítélnék az adott helyzetben, számos példát lehet hozni primitív autósokra, és bringásokra is. Ehelyett javasolnám inkább a kultúr viselkedést ilyen helyzetekben, akkor is, ha a másik eccerű! tapasztalatom szerint gyorsabban megoldódnak ezek a helyzetek. Kedves kommentelők, nem is értem hogyan mertek véleményt alkotni olyan helyzetekről amiket nem is láttatok, netán nem is tudjuk igazak-e?

lofarát, sógorasszony 2010.02.06. 10:38:07

El lehetne már lassan az töprengeni, hogy ki és miért közlekedik autóval, vagy épp bringával, melyik csoportnak mi a kockáztatnivalója ebben a dologban.
Parttalan és unalmas már ez a verbális karate köcsög bringás/buzi autós relációban. DE, a kinek nincs igaza vitákban rendre előjönnek (itt és a kerékagyon is uazok) a nyíltan uszító arcok, akiknek a megnyilvánulásai sok egyéb mellett explicit törvénysértők is.
Pl. a mostani kommentekből válogatva, illusztrációként:
"Ha mégegyet meglátok járdán menni, a kezét teszem bele a forgó kerékbe...", "ilyenkor utánamenni, bevágni elé és büntetősatu, hadd bukfencezzen", "azóta vadászok egy elüthetö bringásra amióta ..", stb. (hahó, moderátorok! minimum disuser?)
Ez asszem már nem a szabad véleménynyilvánítás kategóriája.

Amúgy meg mindenki vigyázzon a saját és a nála gyengébbek életére!

egyittlakó (törölt) 2010.02.06. 10:39:52

@Adrian Mole: Hülye vagy. Segítségnyújtás elmulasztása? Nem tudsz olvasni? Aki rosszul van a vértől, az mit tehet? Megvárja a mentőt. Nem mulaszt semmit. A bringás elütése, ha nem jogos, akkor is két év felfüggesztett (és egy biciklis terroristával kevesebb). Ennyi.

andris-z 2010.02.06. 10:41:04

Gery.Greyhound
-nagyon jót irtál!!!!
A legjobb jellemzés, tényleg ez van.Annak ellenére hogy jómagam is bringás vagyok tudom hogy vannak bringások-magam is látok néha-akik nem szabályosan közlekednek, bénáznak az út közepén, stb stb..de azért valljuk már be hogy bringázni nem csak hogy menő-főleg ha zsir bringád van :)-hanem egészségesebb, könnyebb és megnyugtatóbb, ráadásul mindenhol kurva hamar ott vagy. Nem kell parkolóhelyért küzdeni, nem szennyezünk környezetet, nem idegeskedünk és nem költünk annyit..Persze ezt nem várnám el attól aki dunaharasztiból jár újpestre monjuk..

Adrian Mole 2010.02.06. 10:44:29

@egyittlakó:
Óóóó, én nagyon is tudok olvasni. Te viszont egy kicsit agresszív vagy, árt az idegeknek. Ilyen állapotban nem szabadna vezetni, mert az meg közúti veszélyeztetés, csak szólok. Keress meg egy dokit, nagyon jó bogyók vannak már erre. Igaz, vezetni nem szabad mellette.

egyittlakó (törölt) 2010.02.06. 10:47:11

@lofarát, sógorasszony: Mit akarsz itt moderálni? Még nincs fidesz-kormány.
Különben itt mindenki ugratja, cseszteti a másikat. Minek olvasod, ha nem bírod? Jókat lehet röhögni a kommenteken.

andris-z 2010.02.06. 10:51:16

@egyittlakó:
Üss má' el légyszi, úgy megnézném ahogy megütsz, meg ahogy néha megtaposol..nehogy a bringás basszon állba hirtelen, merthát azért a bringások között akad néhány jó erőben lévő sportember-az én környezetemben elég sokan vannak-akiket azé' nemolyan eazy leütni mint amennyire a nagy pofád mondja. Mellesleg te olyan áruló se ide, se oda nem tartozó faszfej lehetsz, miután ezt irod:
Vészvillogót azonnal be kell kapcsolni (hátul dudáló köcsögök bekaphatják)" -ezek szerint az autós tesóidra is szarsz, akkor kinek kellesz, ki fog melléd állni mielőtt leütnélek mert elütöttél? Hm?

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.02.06. 10:55:09

ikri 2010.02.06. 09:45:01

nonolet (törölt) 2010.02.06. 11:00:53

@Haljakend:

Ne alapozz erre a nem lehet elhajtanira.
Láttam én már biciklis csattot, amitől
az első villa hátra görbült kicsit
De a kerék nem deformálodott...

Más lehet egy kereszteződésben több csatlakozó útról is zöld egy időben...

De!!!!!

A különböző utak forgalma olyankor
NEM!!!! keresztezi egymást ez biztos.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.02.06. 11:01:55

@Roy: Örülök, hogy Te még sosem olvastál itt olyan posztot, amiről kiderült, hogy nem is úgy volt, ahogy a posztoló leírta, mert elfelejtett beleírni néhány körülményt.

Egyébként a napi fikaadagod megvolt már, vagy még várható további kötözködés?

egyittlakó (törölt) 2010.02.06. 11:01:55

@andris-z: te bunkó, a hülyéket egyformán utálom, akár bringás, akár autós, de főleg, ha gyalogos... ha te elkötelezted magad valamelyik hülye csoport mellett, akkor a sajátjaid baromságát elnézed? milyen ember vagy te?
különben, ha én ütlek el véletlenül, akkor te már onnan nem fogsz visszaütni... droid
:-)

spamle 2010.02.06. 11:06:24

gyalogosoknak volt igaza. sárgán indultál

Adrian Mole 2010.02.06. 11:06:27

@RosszQtya:
Részben igazad van, de a kresz ezzel kapcsolatban "feltétel"-ről beszél, nem betonfalakról. Lásd a kresz oktatók legelső bölcsességét: "ebben az esetben ... érvényes, ha megadják"! A figyelem viszont kötelező elem.
@nonolet:
Telezöldnél?!

"streetfighter" 2010.02.06. 11:08:54

@ikri:
Amiről írsz, annak semmi köze a poszthoz!
Egyébként mi a bajod a posztolóval?

egy maréknyi dollár 2010.02.06. 11:16:18

@promontor: Alaposan megnézegettem a képet, mert nekem is gyanús a poszt.A zöldnél meginduló autósok csak jobbra vagy balra kanyarodhatnak.Ha nekik zöldet mutat a lámpa,a keresztező zebránál nyilvánvalóan pirosat.Viszont nagyon gyakori megoldás, hogy azon az úton,amelyre az autós rákanyarodik,egyidejűleg van zöld a zebrán áthaladó gyalogosoknak!Nincs mese:a kanyarodó járműnek el kell engedni őket,csak utána folytathatja az útját.Más kérdés, hogy a biciklistáknak még zöld jelzésnél sem szabad száguldozniuk a zebrán,tudtommal./vagy változott ez januártól?/M. Tehén azt irja:a biciklis átrepült a motorháztető felett.Ezek szerint oldalról hajtott neki az autónak,amely kis sebességgel/épp elindult,kanyarodott/ haladt.
Nem szoktam okoskodni általam pontosan nem is mert szituációk megítélésében,de igy a leirtak alapján úgy tűnik, mindketten hibáztak.Jó, hogy nagyobb baj nem történt.

"streetfighter" 2010.02.06. 11:18:39

@promontor:
"sosem olvastál itt olyan posztot, amiről kiderült, hogy nem is úgy volt, ahogy a posztoló leírta, mert elfelejtett beleírni néhány körülményt."

Ebben az esetben ez fel sem merült.

aachi2 2010.02.06. 11:31:20

@RosszQtya: "ugye nem akarod megmagyarázni, hogy mikor egy kocsisor fordul ki zöldnél, akkor számítani kell arra is, hogy valaki átjön a piroson és behajt a kikanyarodó kocsik közé!?"

hát nem az autósok magyarázzák folyton a gyalogosoknak hogy csak akkor van elsőbbségük ha ők meg is adják? ez csak autós gyalog viszonylatban érvényes ?

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.02.06. 11:35:43

Adrian Mole 2010.02.06. 11:06:27
figyelem... khmmm... adott helyen a ház sarka(gyk takarás) és az úttest között 4-5 méter van. egy kerékpáros átlagosan 20-25el hajt (ne számoljuk a 40+ sumikat) tehát 5.6-5.9m/s-al haladnak.

ebből kiszámolható, hogy fenti járda szélességet, kb. 0.8-0.9s alatt teszik meg! ha az autósnak veszett gyors az észlelése, akkor 0.7-.08s alatt ÉRZÉKELI az anomáliát és csak ezek után tud reagálni(fékezni)! már nem emléxem, de mintha a kocsikban szereplő fék hasásideje, valami 0.5-0.6s lett volna (a légféké több).

tehát, ha vesszük mindenből a legjobb értéket(ami a valóságban sosincs!)
akkor a vezető észlel+fékez 1.2s, míg a kerékpáros 0.8s alatt már elkerülhetetlen balesetet okozott a takarásból történő járdáról lehajtásával. tehát a vezető akkor se tudta volna elkerülni a balesetett, ha csak 10el kanyarodik!
fenti példában nem számolta a hatóidőt, ami alatt a fék X időről nullára fékezi az autót.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.02.06. 11:36:42

aachi2 2010.02.06. 11:31:20
igen csak abban a viszonylatban! :-)

"streetfighter" 2010.02.06. 11:38:30

@egy maréknyi dollár:
"Nem szoktam okoskodni általam pontosan nem ismert szituációk megítélésében"

Háát most pont erről van szó, mert a kanyarodás a zebra után történik, tehát ott mindeki másnak az autóson kívül piros a lámpa!

aachi2 2010.02.06. 11:41:10

@RosszQtya: "a az autósnak veszett gyors az észlelése, akkor 0.7-.08s alatt ÉRZÉKELI "

ez kb egy bepiált részeg reakcióideje, nem egy jackie chané :))

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.06. 11:41:27

A posztoló azért hülye, mert nem tudja, hogy mindig a biciklisnek van igaza, akármit is csinál.

Kár, hogy nem tört össze jobban az autója, megérdemelte volna.
A biciklis pedig teljesen jogosan hagyta ott a faszba, még jó, hogy nem neki kell kifizetni a kárt, amit az autós a saját figyelmetlensége miatt okozott magának.

Legközelebb jobban meggondolja, hogy mit csinál.

Adrian Mole 2010.02.06. 11:43:21

@RosszQtya:
Nem azt írtam, hogy a bringásnak nem kell figyelni. De az autóvezetőnek is kell figyelni. A zöld lámpa lehetőséget jelent, nem a Formula1 rajtját jelzi.
Ezen kívül jelen posztban nem világos, hogy a bringás honnan bukkant elő. Valószínűleg azért nem (elismerem, feltételezés, de a posztból ez következik), mert a kocsit vezető nem nézett körül (including tükrök).
És igen, van olyan, amikor a figyelemmel együtt sem elkerülhető a baleset.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.02.06. 11:44:09

aachi2 2010.02.06. 11:41:10
természetesen a tied, negatív érték, mert a jővőbelátsz, ha iszol :))

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.02.06. 11:45:28

Adrian Mole 2010.02.06. 11:43:21
@RosszQtya:
És igen, van olyan, amikor a figyelemmel együtt sem elkerülhető a baleset."
én már csak egy KVt kérek! :-)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.02.06. 11:45:57

aachi2 2010.02.06. 11:43:45
én még mindig tudok! :PP

hawkeye 2010.02.06. 11:51:16

Orosházán egy személyautó próbált meg kikerülni egy biciklist, aki azonban megcsúszott a jeges úton és a kocsi szélvédőjére zuhant, majd a földre esett, és emiatt súlyos sérüléseket szenvedett. Súlyos sérüléseket szenvedett egy kerékpáros Békéscsabán is, aki egy őt előzni akaró autó elé kanyarodott. Könnyebben sérült meg viszont az a szarvasi kerékpáros, aki ugyancsak a havas, jeges úton esett el.

(MTI)

Közöd?? (törölt) 2010.02.06. 12:08:34

@andris-z: ne izgulj te biciglis faszfej majom, az autómba több harci eszköz fér mint a szaros biciklidre, akár egy szakasz kigyúrt kerékpáros is jöhet ellenem, kiröhögöm....

aachi2 2010.02.06. 12:13:40

@RosszQtya: keress a neten egy reakcióidőmérő játékot, ha kényelmes vagy akkor is simán 0.5 sec alatt vagy.

Masni 2010.02.06. 12:15:03

@=Daniken=: 8 éve járok ott minden nap biciklivel. Bizony, ott annyira van bicikli út, hogy még külön biciklis lámpa is van, ergo, nem kellene tök hülyeségeket beszélni. A biciklis lámpa előbb kap zöldet, mint a párhuzamosan közlekedő autósok (és talán a gyalogosoknál is, de azt még nem figyeltem soha). Ezen a helyen a jókairól jövő autósok rendszeresen beragadnak, mert az andrássyn a kereszteződésbe szabálytalanul behajtó (na kik, na kik?! bizony, nem a gyalogosok, biciklisek) autósok miatt nem tudnak egyik irányba sem kihajtani. Ezért elképesztően sokszor van úgy, hogy egy kerékpáros egyáltalán nem tud szabályosan haladni az andrássyn, mert a jókairól jövő autók torlaszolják el az útját (az persze tipikus, hogy amikor ilyenkor balra kikerülné őket, akkor az andrássyn lévő autósok dudálnak kurvaanyázva).

De mindenesetre, szerintem a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően kell haladnia, a másikat a lehető legkisebb mértékben akadályozva. Én már rég nem dőlök be annak, ha nekem zöld van, a lámpa színétől függetlenül mindig körülnézek.

Nekem úgy tűnik, hogy ha csak nem volt rossz valamelyik lámpa, akkor itt a biciklis hibázott.

egy maréknyi dollár 2010.02.06. 12:15:29

@"streetfighter": Nem olvastad el, amit irtam.Ha az első zebránál történt volna az ütközés, a biciklis nyilván nem mutogat a - számára egyértelműen tilos jelzést adó - lámpára.

Az Ódis 2010.02.06. 12:16:40

Ilyen helyzetben mondjuk nem lehet túl sok mindent csinálni, mert a buta gyalogosok természetesen a "kisebb" pártját fogják. Én is toltam már 7-8 métert egy figyelmetlen robogóst, aki telipiroson hajtott el keresztbe előttem, mikor kiszálltam, hogy mégnézzem él-e még, akkor kb engem akartak meglincselni a járókelők.

Goto 2010.02.06. 12:19:47

Üdv.

Ha a Jókainak zöldje van, akkor a gyalogosoknak, és a bringásoknak is piros van az Andrássyn. Mivel a bringás átrepült a kocsi felett, nagyon valószínű, hogy az Andrássyn haladt.(A bicikli út is az Andrássyhoz tartozik.) Mivel a biciklistára is ugyanúgy vonatkozik a kresz, mint az autósra, vagy a gyalogosra, a pirosnál meg kell állnia. Akkor is, ha bicikli úton halad, és neki nem tettek ki külön lámpát, amin kis biciklik világítanak.(Mellesleg, ha meg a zebrán gangolt át, akkor szabálytalan volt. Tudtommal zebránál a biciklisnek meg kell állnia, le kell szállnia, és át kell tolnia a biciklit, majd ha ezzel végzett, kerekezhet tovább. Ha ezt nem teszi meg, veszélyezteti a gyalogosokat, akik ugyanezen zebrán kelnek át.)
Azaz a biciklistának is körültekintően kell közlekednie, gyalogátkelőhöz közeledve neki is lassítania kell, és a pirosnál meg kell állnia.

nonolet (törölt) 2010.02.06. 12:29:16

@Adrian Mole:

Igen, tlezöldél... CSAK a szemből balra nagy íves kerülhet eléd DE AZ NEM KÜLÖN ÚTRÓL JÖN!

Minden MÁS útról csak olyan zöld lehet MÉG ami nem találkozik Veled....

Kiveéev gyalogosnak zebra lámpa persze.
De a zebrán meg a biciklis FELÜLVE nem fordulhat elő..igaz..?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.02.06. 12:31:17

@"streetfighter": Benned nem, bennem igen. Egyébként másokban is.

Az ok: a biciklis olyan mértékben hülye és önveszélyes volt a leírás szerint, hogy az már gyanús volt. Tudom, most azt mondod, vannak ilyen hülyék, és ebben egyet is értek. Viszont attól még érdemes megkaparni egy kicsit egy ilyen leírást, hátha kiderül, hogy valami nem is úgy volt. Most az derült ki, hogy úgy volt, de attól még a kétkedés lehetett jogos.

nonolet (törölt) 2010.02.06. 12:34:56

@aachi2:

Még jó hogy a szakértők is EGY másodperc reakció idővel számolnak, normál állapotú autós esetében...a fékhatás kezdetéig...

0,7 másodperc észlelés+döntés
0,2 másodperc láb a fékre
0,1 másodper fékgatás kilakulása

Na ezután az egy másodperc
UTÁN kezd lassulni az autó
nem előbb...az estek zömében

Talán előbb eyg picivel,ha
éppen nagyon koncentrál a vezető.

Később jóval, ha
másra IS figyel közben,
fáradt, telefonál, szeszkós, stb.

Szóval jó az EGY másodperc...

aachi2 2010.02.06. 12:45:20

@nonolet: én reakcióidőről beszéltem, nem a fékhatás kezdetéig eltelt időről. sikerült megcáfolnod valamit amit én nem is állítottam. most próbálj meg azt cáfolni amit állítottam :)

"streetfighter" 2010.02.06. 14:16:50

@egy maréknyi dollár:
"Épp a zebrához ért a kocsi orra,"
Szerintem ott csak 1 zebra van közvetlenül a lámánál, mert nem jobbra, hanem balra fordult.
Ezért nem értem miről beszélsz.

Adrian Mole 2010.02.06. 14:44:26

@nonolet:
Evidenciákat írsz. És szerintem rossz nézőpontból. A kreszben kereszteződésről van szó, nem "más csatlakozó utakról". De nem tudom, mire akarsz kilukadni.
A bringás zebrás átkeléséhez pedig: ha nem száll le, de lábbal löködi, akkor az rollernek lehet felfogni, és jogértelmezés kérdése, hogy mi a helyzet. Ugyanígy, explicite nincs benne a kreszben az sem, hogy zebrán tolni kell a bringát (más kérdés, hogy nem neki van kialakítva). Ellenben, ha leszáll és tolja, ugyanazok a jogok illetik meg, mint a gyalogost és előnye van!

M. Péter 2010.02.06. 15:45:33

Kamu ez a tortenet. Ha irdatlan nagy csattanas volt, meg a kerekparos atrepult a kocsi felett, akkor nem nagyon hiheto, hogy utana csak ugy fel tudott szallni a biciklijere es el tudott menni.

"streetfighter" 2010.02.06. 15:55:56

@M. Péter:
Figyelj aki ész nélkül teker annak ez mindennapos.:)
Úgy esnek, repülnek mint egy kungfuharcos.
A bringája valószínűleg pedállal ért az autóhoz, ezért a kereke nem sérült.

Geli. 2010.02.06. 18:23:52

@Don Carnage: úúristen te veszélyesen hülye vagy... és ilyenek kapnak jogsit... NINCS JOGSID UGYE?? mer most cserélem le az a4-est egy hummerre...
A telizöld nem a keresztező forgalomra tesz feltételt, hanem a párhuzamosan közlekedőkre.
Mindig mondom hogy IQ teszt legyen a jogsi feltétele, 100 alatt legfeljebb kapálógépre...

terror 2010.02.06. 18:59:13

@M. Péter: En is epp ezen gondolkodom. De persze a kommentezok nem szeretnek gondolkodni, meg nem is az a cel. Flame kell, es kurvaanyazasi lehetoseg, hogy a dugoban osszegyulemlett stresszt kiadhassak magukbol a trollok.

SilentSound: nincs olyan cel, hogy esetleg moderalas, vagy valami? Csak mert ez nagyon ego, az uzemeltetoknek is :/ Akkor is lenne latogatottsag, ha nem lenne mindig 500 komment, amibol 400 egymas anyazasa. Van feszko eleg. Plusz, jo lenne szurni a sztorikat. Ami nyilvanvaloan kamu, azt nem kene eroltetni...

terror 2010.02.06. 19:01:44

@"streetfighter": Pedallal, persze :D Esetleg nyeregcsovel?

atila68 (törölt) 2010.02.06. 19:47:00

Ööö, taxis rendszáma?
Jellemzően nem igazán szívelik a kerékpárosokat.

"streetfighter" 2010.02.06. 21:56:35

@errorka:
"persze a kommentezok nem szeretnek gondolkodni"
Az ilyen nagy gondolkodókat szeretem.
Csak nehogy szétvesse a fejed az ész!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.06. 23:00:57

@M. Péter: kiskoromban én is repültem át autó felett.
Döngettem, mint állat a turisztyommal, állt egy skoda az út szélén, nekimentem, a turiszty ott maradt, én meg átrepültem felette.
Aztán felálltam, hátamra vettem a biciklit (összerogyott a váz), és hazasétáltam.
A skodának meg nem lett semmi baja, a 105 lökhárítója vasabb volt mint ami mostanában divat.

Egy komolyabb, nem vízvezetékcsőből készített, biciklire fel is ülhettem volna, mert a kerék nem sérült annyira, hogy ne lehetett volna elcsámpázni vele.

Devil 2010.02.06. 23:39:11

@Masni: Ne már! Te nem is vagy bicajos! 8 év alatt nem tudtad megtanulni hogy a bringás MINDIG ÁLDOZAT akármekkora ordas pofont ad éppen a Kresz-nek?

Devil 2010.02.07. 00:09:02

@promontor: Az a sok idióta bicajos teszi a sztorit hitelessé és hihetővé akik itt a leg hajmeresztőbb ökörségekkel magyarázzák hogy a bicajos nem volt hibás. Ha ennyi hülyebringás gyülik itt össze mennyi lehet az utakon???
Egyébként a baleseti helyszín elhagyása olyankot is szabálysértés ha nem történt személyi sérülés.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.02.08. 09:14:51

Sajnos a sok bicajosnáci folyamatos média siránkozásának köszönhetően egy ilyen balesetnél automatikus a közfelháborodás az autós ellen. :-(

Perillustris 2010.02.08. 11:53:36

@newtehen: Cserébe ha három forinttal felmegy a benzin ára, úgy sír a sok autós, mint egy fürdőskurva.

Perillustris 2010.02.08. 11:57:20

GYK: a következő képeket azoknak küldöm, akik szeretnek értetlenkedni azon, hogy a bringás az úttesten halad a "kerékpárút" helyett:

picasaweb.google.com/MK.eszakpest/HavasBringautak#5435764498287221346

picasaweb.google.com/MK.eszakpest/HavasBringautak#5435764500888668402

picasaweb.google.com/MK.eszakpest/HavasBringautak#5435764502837033634

S hogy nem mindig van hó? Akkor cserébe van konténer, parkoló autó, kinyíló ajtó, stb.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.02.08. 14:12:06

@Perillustris: Értem. Szóval szerinted a sok bicajos miatt viselik nehezen az autósok az európai szinten is kimagasló benzinárakat? Mire alapozod ezt az összefüggést?
A másik: Havas a bicikliút??? Jaj, hova pisiljek. Az egész utcát végig kellett lapátolnom, hogy ki tudjak állni. Eszembe sem jutott, hogy inkább a járdán menjek. Hólapát a kézbe, és gyí.

Kalányos Márió 2010.02.08. 14:59:36

@Perillustris: Ha 80 éves vagyok, és a járda még járhatatlan, mert havas, jeges, akkor addig nem megyek utcára amíg el nem takarítják. Ha az autópályán akkora hó van, hogy még hólánccal sem igazán járható, akkor addig nem megyek rá az azutópályára amíg el nem takarítják. Amíg a bringasáv alkalmatlan a közlekedésre, addig nem megyek bringázni! Vagy ha nagyon nem tetszik, akkor letakarítom magamnak... Egyelőre a gyalogos, meg az autós +BKV közlekedés prioritást élvez, így a bringasávokra került az a sok hó, ami mostanában esett, és félretolták a gépek. Fel nem szívodott, valahol lenni kell neki is. Tudom el lehet szállítani, de az nem két fillér. Téli néhány tucat bringás nem ér annyit.

terror 2010.02.08. 15:01:19

@newtehen: Kepzeld, mi is letakaritjuk a garazskijarot, esetenkent az jardakat a haz elott, stb. Amugy miutan kikanyarodtal az utcabol, lapatoltad tovabbra is az utakat, vagy le volt takaritva? Elobb gondolkozz, aztan billentyuzet. Gyi.

Egyebkent meg olyan is van, aki az utcat is takaritja:

criticalmass.hu/blogbejegyzes/20100131/illegalis-homunkas

terror 2010.02.08. 15:04:58

@sbronzo: Esetleg addig kicsit lehet turelmes a gepjarmuvezeto, es szepen kerulje ki az ele kerult bringas egyedeket. (Tisztelet illeti azokat, akik kepesek akar 10 masodpercet is varni, hogy nyugodt korulmenyek kozott elozhessenek!)

Amugy ha nehany tucat van a varosban, akkor tenyleg akkora problema? Vagy megsem csak nehany tucat van?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.02.08. 15:09:06

@errorka: Olvas. értelmez, aztán gyí.
Az, hogy az utcát végiglapátoltam, szerinted mit jelent? A garázskijáró és járda az csak egy csuklógyakorlat.

Perillustris 2010.02.08. 16:57:57

@sbronzo: Én amúgy leszarom. Megyek az úttesten.

terror 2010.02.08. 22:54:59

@newtehen: Jo, hagyjuk. Ha nem erted, mirol beszelek, regen rossz. Ha nem akarod megerteni, megrosszabb.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.02.09. 08:17:21

@errorka: Én értem, miről hadoválsz aranyapám, csak Te nem érted, hogy én mit írok. Bepisilnék örörmömben, ha nekem is csak a garázsbejárót kellene ellapátolni. Csak a mi utcánkba a kukásautó sem tud bejönni, ha nem lapátoljuk végig. Vágesz?
Nincs ilyen gondunk, hogy bicikliút, vagy autó út! Hómező, b+. Ha kell út, csinálunk magunknak.
Hol sz@rom én le ezek után, hogy butapesten van egy kis hó a bicikliúton? Hát menten sírvafakadok!

terror 2010.02.10. 18:35:17

@newtehen: Te vagy az orszag hose. Igy ok?

(Amugy a mi utcankba volt, hogy a kukasauto akkor sem tudott bejonni, mikor ho sem volt. Eljenek a parkolozsenik. Bar miota a multkor jol maguk ala gyurtek egy autot, azota odafigyelnek a tulkok.)

Ha kell ut, csinaltok magatoknak, jesszusom :) Irjal meg ilyen bolcsessegeket legyszi...

"Nincs ilyen gondunk, hogy bicikliút, vagy autó út!"

Ezt egyebkent gyakran latni a parkolasnal/veszvillogozasnal is.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.02.11. 09:18:26

@errorka: Gondolom ha leesik 20 cm hó, akkor is inkább bent ülsz napokig, amíg valaki végre megszán, és kiás. Végül is nem a Te dolgod, mi? És az, hogy nem megy be hozzátok a kukásautó így simán elfogadod tényként, hiszen ha tennél valamit, ahhoz ki kellene szállni a fotelból, és addig sem lehet okosakat mondani a neten.
Tipikus panelbirka. :-)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.02.11. 13:14:33

@errorka: Mondjuk kicsit kezd abból elegem lenni, hogy bármiről van szó, előugrik egy bringásnáci, és lahülyéz mindenkit, aki nem ül drótszamáron. Aztán ha van 3 centi hó, sípolnak, hogy nincs előttük végigsöpörve az út, illetve egy parkoló autó kikerülése már megoldhatatlan logisztikai feladat.

terror 2010.02.15. 00:18:51

@newtehen: Te olvasol is? Azt irtam, hogy a parkolo autok miatt nem tudott bejonni a kukasauto. Dobaljam odebb a parkolo autokat, vagy fogadjam el tenykent, hogy a sok birka nem tud parkolni?

Egyebkent en az uton tolom, pont leszarom, hogy hol van 50 centi ho (mert ugye ha leesik 20, es felrekotorjak pluszba az uttestrol is oda, akkor ott nem 3 centi lesz).

Auto kikerulesrol es kerekparutakrol: egyszer ulj bringara, es tekerj vegig az Andrassyn. 2km, talan tuleled. Egesz maskepp fogsz gondolkodni a parkolo autokrol, es meg fogod erteni, miert nem megyunk azon a szarsagon.

Bringasnaci <- megint bizonyitottal, gratula :)

Húzzunk bele! 2010.02.15. 16:38:59

Hibás voltál, mert autóval voltál!
Kell még erre mást is mondani?!

Perillustris 2010.02.15. 22:05:11

@Húzzunk bele!: Nem lehet mindenki tökéletes.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.02.17. 09:10:43

@errorka: Ahol nem lehet zillel menni, oda nem megyek zillel. Ahol nem lehet biciklivel menni, oda nem megyek biciklivel.
Egyszerűen kisebb dolgom is nagyobb annál, hogy hol tudok biciklizgetni és hol nem.
Már akkor drótszamáron ültem, amikor Te még a csattogós lepkét toltad. Olyan helyeken mentem el a szputnyik típusú versenybicajommal, vagy kama típusú összecsukható kerékpárommal (azt lehetett kapni, és kész!) ahol nem hogy bicikliút, hanem út is alig volt. 10 centi mély homok, vagy 10 centi mély sár volt az alternatíva. És a kutyát sem érdekelte. Napi szinten, és még nem voltam 10 éves sem. Ezért aztán csodálkozok, hidd el, amikor kisportolt (muhahaha!!) férfiaknak többszázezres luxusbringákon gondot okoz a parkoló autók kikerülése, vagy simán nekitekernek egy kinyíló autónak.
Istenem... Ez volna az evolúció?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.02.17. 09:19:02

@errorka: Ja, és ha az Andrássy úton akarok menni, felülök a kisföldalattira, eszembe sem jut a gyalogosokat lökdösni, vagy az autókat rugdosni, mert én vagyok a bringás. Mondjuk ez én vagyok, mások azok mások, elfogadom.

terror 2010.02.18. 19:35:03

@newtehen: Vicces, hogy milyen ferditeseket irsz, csak hogy nehogy be kelljen ismerni, hogy a masiknak igaza van. Kukasauto fel tudod fogni hogy mi, es miert megy be az utcakba? Merthogy a pelda errol szolt. Kutyat nem erdekli, hogy nem tudsz repulovel leszallni a Hosok teren, ezert nem mesz oda repulovel, es a hasonlo peldak.

Egyebkent inkabb dagonyazom az erdoben, sarban es mocsokban, de sajnos a varosban is kozlekedni kell valamivel. 10 eve lazan lehetett cangazni a varosban, cserebe fel sem merult az emberekben, hogy kozlekedesre hasznaljak. Csak keveseknek. Mas volt a szemlelet.

Aztan amikor igeny lett erre, akkor olyanoknak is lett, akik nem mertek/mernek az autok kozott menni, viszont az egyeni kozlekedes - negy kereken - az akkori allapotokhoz kepest eleg durvan ellehetetlenedett. (Ha tetszik ez, ha nem.)

Ekkor jottek a kerekparutak, meg a sok lenyult millio, es a jardara festett vonalak. Errol kiderult, hogy balesetveszelyesek, magukban hordozzak a baleseteket. Halalos aldozatok is voltak (artatlanok), de ez sem eleg.

Es most raadaskepp kotelezove is tettek ezek hasznalatat, es meg ezentul nem is takaritjak. De vannak olyan barmok, akik beulnek az 1-1.5-10 tonnaba, es nem fogjak fel, hogy nem lehet 50 centi hoban biciklizni. Az Andrassyn meg latszik, hogy nem mentel vegig, mert akkor nem irnal ilyen hujesegeket, hogy a parkolo autot ki kell kerulni. De ok, ne bringazz, jon a jo ido, setalj vegig. Van ahol gyalog se fersz el. A parkolo autok kozul meg kikanyarodni az utra... Valoszinuleg toleraljak a gepjarmuvezetok.

Gyalogosok lokdosese? Autok rugdosasa? Mirol is beszelsz? Arrol, hogy vannak tulkok is? Miert nem beszelsz a zebran gazolokrol, a gyorshajtokrol, vagy a piroson 100-al atzuzokrol? Tulkok jarmufuggetlenul vannak mindenhol. Sajnalatos, ha ezt nem latod be, es csak a bringasokra kopkodsz.

Regen Nagypapam kispolskijaval fel ora alatt atszeltuk a varost. Ma Budapesten az autok atlagsebessege valami 14-17km/h korul van. Ez volna az evolucio?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.02.19. 12:51:16

@errorka: Ferdítések? Hát szerintem pedig a tények makacs dolgok, csak Te nézed őket görbe tükörrel.

"Gyalogosok lokdosese? Autok rugdosasa? Mirol is beszelsz? Arrol, hogy vannak tulkok is? Miert nem beszelsz a zebran gazolokrol, a gyorshajtokrol, vagy a piroson 100-al atzuzokrol?"

Ez hogy műkszik nálatok kerékpárosoknál? Ha láttok egy autót átmenni a piroson, akkor fellökhettek egy gyalogost? Vagy mi a váltószám? Ha két gyorshajtót látsz egymás után, akkor lerúghatod egy harmadik autó tükrét? Vagy hogy kell átszámolni? Esetleg ha gázolást láttok, akkor akár egy óvodás csoportba is beszáguldozhattok a járdán? (Sajnos megtörtént eset, a lányom is köztük volt, a biciklis annyit nem mondott: bocs.)

Szerinted mentség az autósok által elkövetett szabálytalanság a bicikliseknek? Akkor én autóval szabálytalankodhatok, ha mondjuk kamiont látok szabálytalankodni?

Az meg a másik fele. Szerinted az autósok lopják el a kerékpárutakra fordítandó pénzt, ember????
Most lesznek választások, ott kinyílváníthatod a véleményed, arra szavazol, aki szerinted nem nyúlja a pénzed, és pont.

terror 2010.02.20. 22:00:30

@newtehen: Reszemrol befejeztem. Jelentkezz be, ha szovegertesbol legalabb egy 2-es alat fel tudsz mutatni. Mert te bizony sajnos megbuktal, es igy nem szandekszom tobb idot forditani egy szinvonalon aluli "tarsalgasra".

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.02.22. 08:57:35

@errorka: Gondoltam, hogy mivel a feltett kérdéseimre nem tudsz választ adni, ezért személyeskedéssel próbálod majd érveid hiányát leplezni.
Kérlek, menj vissza egy biciklis blogra, ahol isteníthetitek egymást a többi biciklis nácival. Ez egy autós blog, ahol az emberek egy-egy konkrét közlekedési szituációt kielemezve próbálnak olyan konzekvenciákat leszűrni. Ezen megállapításokból próbálnak tanulni, hogy a jövőben megpróbálhassák a hasonló helyzetek esetén a balesetet elkerülni.
Tudom, hogy ez távol áll a magad fajta "bringásnáci vagyok, lerúglak, ha a sávomat keresztezed!" hozzáállástól, de kérlek, hogy inkább keress fel egy bringás fórumot inkább, ahol majd esetleg mind az öt fórumozó osztja a nézeteid. Természetesen a demokrácia és a szólásszabadság szellemében ott bloggolsz, ahol akarsz, és ahol a moderátor engedi. Lehet, hogy én sem vagyok teljesen idevaló, lévén félidőmben inkább motoros lévén sokszor kerülök én is konfliktusba az autósokkal. Mégis megtalálom Velük minden esetben a hangot, nem úgy, mint kétkerekűm kistestvérét hajtó embertársaimmal.
Minden esetre igazad van, ez a vita így teljesen parttalan. Valószínű más színvonalat képviselünk mindketten, és eltérő értékrendünk miatt nem fogod megérteni az érveimet, én pedig tieid azok létezésének hiányában nem értelmezhetem. Konkrét példaként említeném, hogy míg szerintem egy vita az konkrét események példaként említése, és álláspontok érvekkel alátámasztása, addig szerinted meg a másik pocskondiázása. Ebből így sosem lesz konszenzus, igazad van.
Minden esetre további szép napot kívánok. Ismét kisüt a nap, mehetsz biciklizni, én is leporoltam a motorom. Te balra, én jobbra. Jó utat kívánok.

BMW MB 2010.02.22. 10:43:43

Fasszopó biciklis.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.02.22. 10:55:19

@BMW MB: Legalább le tudnád írni helyesen... :) De ehelyett inkább örülnék máskor építőbb jellegű kommentnek...