Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Bennégnénk a MÜPA mélygarázsában

2010.02.25. 17:03 :: SilentSound

Karácsony előtt a vásárlási őrület idején az Örs Vezér terén lévő IKEA garázsából jutott ki hasonló nehézségek és fuldoklás közepette egy posztolónk, most Lajos élt meg egy ilyen nem túl felemelő élményt a Művészetek Palotája mélygarázsában. Feltette a kérdést ő is, mi van, ha netán tűz ütne ki?

A Művészetek Palotájában (MÜPA) a legszebb kultúrális programot is rövid úton feledhetővé teszi az intézmény mélygarázsából, nem ritkán 30-40 percig tartó, idegőrlő kijutás, bosszúság, a hozzátartozó kipufogógáz-belégzéssel együtt.

A kijáratig tartó, sűrű megtorpanások, araszolások közepette, a hosszú percekre megtorpanó kocsiban az ember végiggondolja, hogy a tűzvédelmi hatóság egyáltalán hogyan adhatott ki engedélyt egy olyan mélygarázsra, amely egy esetleges vészhelyzet, pl. csak 1 kocsiban keletkezett tűz esetén még fél óra alatt sem üríthető ki, pedig az evakuálásnak az élet- és vagyonbiztonság miatt kb. 5 perc alatt meg kellene történnie.

A legtöbb, bevásárló központ alatti mélygarázs több kijárattal rendelkezik, pedig ott az üzem jellegéből eredően nincs szükség nagy számú jármű rövid időn belüli kihajtására, mint a MÜPÁ-nál egy hangverseny befejeztével. Alapvetően elhibázott tervezésre vall, hogy mind a 3 szintről csak egy egymás mellett levő ki- és bejárat van, ahol még az sem segít sokat, ha egy koncert végén a személyzet mindkét folyosót kijárati irányra állítja át.

Ilyenkor a MÜPA környékén levő, rosszul beállított jelzőlámpák ejtik fogjul a kocsikat, és torlódik vissza a forgalom a -3-as szintig. Ha minden egyes szint számára a többitől teljesen izolált kihajtás állna rendelkezésre, a szerencsétlen körülmények összejátszása esetén sem válhatna "Pokoli torony" a MÜPA mélygarázsából, a szintek szeparálhatók lennének, nem akadályoznák egymást a kimenekítésben.

Az is érthetetlen, hogy a MÜPA melletti, felszíni parkoló miért nem vehető ugyanúgy igénybe díjmentesen, a jegy felmutatásával, mint a mélygarázs, továbbá a -1-es szint közönséges földi halandó számára mindig hozzáférhetetlen.

Csodálom, hogy a legilletékesebbek minderre még nem figyeltek fel, pedig a tumultuózus jelenetek minden egyes, nagyszámú publikumot vonzó rendezvény után megismétlődnek.

Addig jár a korsó a kútra, amíg...

108 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó veszélyes parkolás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

schdl (törölt) 2010.02.25. 17:48:04

Ha tűz üt ki, akkor a posztoló ne kocsival "evakuálódjon", hanem gyalog...
Tűz esetén az emberélet a fontos, nem a kocsi, a tűzvédelmi előírások EMBEREKRE vonatkoznak. Jó hogy nincs külön vészkijárat az autóknak.

Még soha nem parkoltam a MÜPA mélygarázsában, pedig mindig itt laktam. Sikeres ember vagyok-e? :D

misitcom 2010.02.25. 18:07:29

Különben is ,ez a Művészetek Palotája és nem a Túlélések Palotája.

"streetfighter" 2010.02.25. 18:11:28

@Marty Mcfly:
A kivitelező kész kiviteli tervek birtokában dolgozik! Ő azt építi meg amit megterveztek.
A tervező iroda tervezi az épületet a építési előírások alapján a mit az önkormányzat építési osztálya hagy jóvá.
Ma már terv ellenőrt is kell alkalmazni!
Tehát a tervezés fázisában dől el, hogy hány ki és bejárata lesz a garázsnak.
A tűzóltók beleszólnak, sőt a végén átveszik.
Tehát a kivitelezőt nem lehet hibáztatni.

Marty Mcfly 2010.02.25. 18:15:27

@"streetfighter":
ok, én csak azt akartam mondani, h az ingyenpénzek köztudott lopkodása az alvállalkozókon keresztüli kivitelezés (ennek végtelen lehet a száma); vagyis teszem azt 100 milla visszanemtérítendőt kap a projekt, ami átmegy 4-5 alvállalkozón és végül mondjuk marad 20 milla ugyanarra a tervre... aki már annyiért is elvállalja, ott szakmailag sem tud annyit hozzátenni. sztem...

Marty Mcfly 2010.02.25. 18:17:08

amúgy legjobb példa erre az útépítések...
na ott aztán dagad a pénztárca, a minőséget pedig nem kell ecsetelnem!

RaveAcE 2010.02.25. 18:17:43

Vészhelyzet esetén miért akarod kivinni az autót? Van lábad, kiszállsz és jársz.
Szerintem 5 perc alatt kiüríthető az a parkoló, csak a kedves posztolónak nincs hozzá esze és életösztöne.

Marty Mcfly 2010.02.25. 18:22:44

@RaveAcE:
bazzeg! lehet, h Lambója van! Abból én sem szállnék ki! Inkább égjek el vele! :-)))

Tornado86 2010.02.25. 18:59:19

A rossz tervezés az rossz tervezés, akinek meg van esze ilyenkor, az inkább beszelget még egy kicsit kocsiba ülés elõtt.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.02.25. 19:05:02

még egy hülye, aki tűz esetén a szaros kocsiját mentené az élete helyett...

cork77 2010.02.25. 19:08:20

Így lesz izgalmas a kultúra!

Acmee 2010.02.25. 19:09:12

ÁLLJ!!!

1. tűz esetén történő evakuálás NEM ÉS NEM a szaros szuzukitokra vonatkozik, hanem a szaros seggetekre!!!!!

2. Minden mélygarázsnak rendelkeznie kell CO és füstelszívással, akármennyire is sírsz, ennek rendben kell lennie, annyit nem tudsz fizetni egy tűzoltónak, hogy a saját bőrét kockáztassa nem kevés ember halála esetén.

Bocs, de bazmeg' dilettáns hülyék miért írogatnak mindenféle faszságot arról, amiről nagyjából fogalmuk sincs??!!! Ráadásul postban...

Andyhunter 2010.02.25. 19:24:04

Sziasztok,

Én kb 3 hete voltam koncerten a müpában, és teljesen szervezett ki-be jutást tapasztaltam a rendezőség részéről: lefelé úgy parkoltattak mindenkit hogy optimálisan legyen tele a hely, kifele pedig folyamatosan irányitották a forgalmat, hogy az emelkedőn feljövők simán ki tudjanak hajtani. Tűz esetén pedig FUSSSSS!

pengusz 2010.02.25. 20:17:19

Szerintem az lenne a megoldás, hogy 8 sávos autópálya legyen a kihajtó, és amerre a posztoló akar menni alapból zöldek legyenek a lámpák :) Ja és az odavezető utakat is zárják le, sőt az átmenőforgalmat is.
Tudom javasolni, hogy ha legközelebb mentek, akkor a Lágymányosi felé menjetek (a csepeli hév megállója, a Duna felé), onnan simán ki lehet hajtani a Kvassay-ra. A sok birka meg álldogáljon a Soroksári út felőli lámpánál :)

indapass90210 2010.02.25. 20:23:05

Hüje a posztoló! Mér' nem moziba' ment?

PitBuli 2010.02.25. 20:35:39

Színházba menj taxival! Nem lesz gond a parkolás, a kulturált alkoholfogyasztás is megengedett, és elegánsabb is.

Marty Mcfly 2010.02.25. 20:43:22

@PitBuli:
a bebaszás már nem fér bele? :-)

tundrazuzmo (törölt) 2010.02.25. 20:53:30

Többen írták, de általánosítható szabály: rendezvények, nemzeti ünnepek, napi ingázások esetén is használható - fel kell ismerni a Gauss-görbe jelleget. Matematikában járatlanok (okos-e vagyok...:) számára ez azt jelenti, hogy először kevesen jönnek, a végén szintén, és a kettő között a nagy tömeg. Na ők várnak a legtöbbet, mert az áteresztőkapacitás ugye véges.

Okos emberek ezért felismerték, hogy nem 8-ra járnak dolgozni, hanem fél hét - hét környékén már bent vannak, vagy a dugó után, kb. 9-kor indulnak csak otthonról. Az ilyen okos ember a tűzesetnél is kihasználhatja a Gauss-görbét, mert vagy a menekülés legelején kislisszol, vagy bennég, és utána indul - ami ugye megintcsak célszerű, mert a leégett hézból már nagyon kevesen szoktak indulni...:))))

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.02.25. 20:54:09

@Acmee: Azé' estére megérkezett a kultúra is :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.02.25. 20:57:29

Mi is a menő szöveg itt a blogon mostanság? "Hülye a posztoló, mert autóval ment"? Vagy ilyesmi?

Marty Mcfly 2010.02.25. 21:00:20

@tundrazuzmo:
ha mindenki a Gauss-görbe szerint menne dolgozni, akkor meg úgy lenne dugó...
konklúzió: nincs okos ember! :-)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.02.25. 21:04:33

@Marty Mcfly: "nincs okos ember! :-) "

Csak hüjje posztoló! :)
Na jó, ez nem volt vicces, nem is küldöm el a kommentet.

Ááááá, véletlenül mégis elküldtem :)))

ági anyu 2010.02.25. 21:55:30

Függetlenül a tűzzel kapcsolatos hülyeségtől, az azért igaz, hogy néhány mélygarázs kivitelezőtől/tervezőtől megvonnám a működési engedélyt. A Campona alatti mélygarázsba pl. vízelvezetőt felejtettek el építeni - tán mostanra van valami utólagos megoldás, de néhány éve eső idején tengelyig ért a víz

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.02.25. 21:59:35

@ági anyu: Ingyenes kocsimosás. Már ennek sem tudtok örülni? :)))))))))))

1kutya 2010.02.25. 22:36:42

színházba busszal, vagy taxival, utána beülni valahova vacsi/duma stb...

te a budira is autóval jársz?

bölcsész e vagy?

több kérdésem nincs.

kérem kaccsojjaki...

pdjames 2010.02.25. 22:40:08

Elég gyakran járok MÜPÁ-ba, egyszer elég volt abból a tolongásból. Leteszem a kocsit a Lechner Ödön utcában a Haller utcai villamosmegállónál(közelebb nem nagyon lehet az építkezések miatt,régen azért jobb volt a helyzet) oszt jó időben séta,rossz időben villamossal 1 megálló, max.5perc, hazafelé szintén. Most kedden a Barenboim koncert előtt kb. fél óráig tartott volna a Boráros tértől a mélygarázsig. Off: sajna emiatt a koncerteket minimum 10 perc késéssel kezdik,az ennél is többet későket a hülye hosztesszek meg beengedik ami elég idegesítő.

az igazi medwe · http://medwe.blog.hu 2010.02.25. 22:40:43

Ölég sűrű vendég vagyok a müpában, az egész vasárnapomat ott töltöttem, tegnap este is ott voltam és vasárnap is megyek.

A -1-es szint azoké, akik miatt a -2 és a -3 megtelik. Zenészek, fellépők és gondolom technikai személyzet.

Való igaz, hogy egy autós kijárat van, de ha több lenne, a környék akkor sem tudná felszívni a kitóduló autókat.
Van odalenn elszívó, ennek ellenére valóban iszonyú a levegő, tényleg nehéz kijutni, de én mindig a végére maradok.

Kulturálatlan dolognak tartom a kirohanást 2 másodperccel a taps felcsattanása után és nem szeretem a tolongást sem, ezért mindig megvárom, amíg lemegy a nagyja.

10 perccel később jutok ki, de nem lök meg, nem tapad rám, nem lép a lábamra, nem liheg a fülembe senki, nem kell idegenek közelségétől szenvednem a liftben és araszolnom sem.
Ciki lenne ha mindenki így csinálná, de a többség soha nem fogja így csinálni.
Szerintem.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.02.25. 22:44:12

a melygarazsbol gyalog sem lehet kijutni: a veszkijaraton keresztul a felszinre vezeto ajto ugyanis be van zarva, tehat nem lehet kijutni az utcara. (most vasarnap, a beethoven maraton idejen neztem meg.)

bigfater · http://bigfater.blog.hu 2010.02.25. 22:48:33

Tűz esetén használd az indiánok jól bevált módszerét: gyújts ellen tüzet.

Gabe2 2010.02.25. 22:50:06

Villamos? HÉV? Taxi?

bigfater · http://bigfater.blog.hu 2010.02.25. 22:51:41

elemes2

Sok helyen a menekülőfolyosókat, lépcsőházakat záró ajtókat tűz esetén mágneszár és elektronika oldja. ne kolbászoljanak össze-vissza az emberek.

közlekedő edény 2010.02.25. 23:05:35

Szidjátok a kocsi miatt. Szerintem először mindenki meg szeretné menteni, aki nem, az másnap úgy is kétszer drágábbat fog venni.
De a történet nem a kocsi megmentéséről szólt. Különben pedig föld alatt sok pöfögő autó valahol biztos tűzveszélyes, gondoljatok alagútkatasztrófákra. Ha a környék nem tudja elnyelni, akkor szar a környék is, átépítést! ha egyik helyen nem működik a logika lépni kell, nem értem a kommentelő h tudja a környékre fogni.
Átépítés!

Plumper 2010.02.25. 23:20:46

vészhelyzetben úgy menekültök ki, hogy senki sem finomkodik, és mindenki leszarja, hogy összevissza töri a lökhárítóját a tülekedésben, csak kijusson. aki erősebb, kijut. a BMW-terepjárós kijut, mert ráhajt a kisautóra, szétnyomja, letolja, ő megússza.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.02.25. 23:29:05

@Plumper: Megsúgom, hogy vészhelyzetben senki sem az autójával fog menekülni, hanem örül, hogy élve kijut. Ettől függetlenül persze hülyeség, hogy nem tartják be a biztonsági előírásokat.

MP 2010.02.25. 23:32:40

Lehet hogy igazad van de ha bárhol kigyullad egy autó akkor neked tényleg a kocsival való kijutás a legfontosabb? Gyalog ki tudnál menekülni rövid idő alatt? Mert ha igen akkor mire is vered magadat?

webmestar 2010.02.25. 23:38:36

aki a Müpába jár az nem hal bele a kinti parkoló hihetetlen árába...

Én ajándék jeggyel voltam, csóró vagyok, lent álltam meg. Fél óra várakozás után kislisszoltam, nagy dolog:)

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.02.25. 23:45:58

Egy kis gondolkodással nagyot lehetett volna lendíteni a MüPa "kieresztőképességén": ha a Buda felé a hídra felkanyarodóknak nem kellene elmenniük a lámpákig és várniuk a zöldre (kétszer ráadásul), annyival rövidebb lehetne a sor. Persze, lehetne fordulni a Duna felé is, aztán néhány kanyar után vissza a Soroksárira, de ezt a meneklőútvonalat a vidékiek/távolabb lakók nem igazán ismerik, és a sokkal kézenfekvőbb, ám lassabb megoldást választják.

Arról meg külön postot lehetne írni, hogy mennyire bénák egyes sofőrök: minden alkalommal látok néhányat, akik vagy visszagurulnak a rámpán egy métert, vagy csak füstölgő gumikkal bírnak elindulni, vagy a kettőt kombinálják is... A lejtőn való elindulás nem vizsgakövetelmény?

Gera 2010.02.26. 00:20:51

Biztos leírták már, csak fáradt vagyok végigolvasni: tűz esetén csak az egészen hülyék próbálnának autóval menekülni egy mélygarázsból. Amiben mellesleg semmi éghető anyag nem lehet az autókon kívül, valamint elég komoly füstgáz elvezetéssel rendelkezik, tele van füstérzékelővel és tűzoltó berendezéssel és a tűzoltók is max 5 percen belül odaérnek. Az kurvára nem szempont a tervezésnél, hogy tűz esetén autóval gyorsan el lehessen hagyni, mert az eleve esélytelen.

TH 2010.02.26. 00:38:52

Na, én is leírom, amit már leírtak előttem vagy húszan, hogy bazzeg, tűz esetén nem autóval menekülünk, hanem gyalog...

Johnny Bravo 2010.02.26. 02:10:15

szerintem nem a kocsiját menti az ember vészhelyzetben

Johnny Bravo 2010.02.26. 02:10:47

az egy fasz, aki a kocsijáért indul a tűz esetén

Johnny Bravo 2010.02.26. 02:12:32

aki a kocsijával akar menni, amikor kigyullad az épület, az barom és úgysem engedik neki a biztosnági őrök

kszabo 2010.02.26. 02:19:48

Szívjátok pestiek. A másik bunkerrel a nemzeti színházzal együtt nektek építettük ami pénzünkből. Ráadásul hitelből kurva rossz feltételekkel.

Johnny Bravo 2010.02.26. 02:41:56

én még tudom ezt irogatni párszor, lesz sok ugyanolyan komment. de látom, skan ezt csinálják. ezzel kapcsolatba a kérdésem: aki leírja ugyanazt, amit előtte már leírtak, az:
a.: nem tud olvasni?
b.: meg akarja győzni a vele egyetértőket is?
c.: máshogy nem jut szóhoz?

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2010.02.26. 03:22:42

Én úgy láttam, hogy a mélygarázsokban van tűzoltó berendezés. Amelyik a plafon felől permetezi a vizet. Ugyanis egyikből sem lehet kocsival kijutni öt perc alatt. Ez fizikailag lehetetlen. Más kérdés hogy ha tűz lenne, én otthagynék mindent és pucolnék. Majd a biztosító fizet

Acmee 2010.02.26. 06:28:27

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Elnézést kérek, kicsit elszállt az agyam.

Eléggé a szakmámba vág a dolog. Sajnálattal tapasztalom, h a magyar embernek ha valami nem tetszik, akkor az köré akkora hacacárét tud keríteni, hogy az már szinte összeesküvés-elmélet. Ráadásul még marha okosnak és jófejnek hiszi magát, h felvilágosította a népet.

Álljon itt kollégám örökbecsű mondása:

"HA A CSÖVEK RÁZNI TUDNÁNAK, TELE LENNÉNK HALOTTAKKAL"

Kukori és Kotkoda 2010.02.26. 07:05:38

"Marty Mcfly 2010.02.25. 17:17:10"

Áruld el, hogy hány EU által támogatott pályázatot vezényeltél le, hogy íly' bölcsen osztod az észt?
Fingod sincs...

Nick Leeson 2010.02.26. 07:26:51

Kár volt így leugatni a posztolót.
ISmerőseim már személyesen is panaszkodtak, hogy a MUPA mélygarázs kész CO mérgezés.

Mellesleg máshol is hasonló a helyzet, az Allee-ban nyitás után napokig voltak még mérgezések is. Azóta is rendszeresen beriasztanak az érzékelők, csak ez már nem kap akkora publicitást.

Mások az IKEA mélygarázsra panaszkodtak.

Szóval CO ügyben igenis szar a helyzet a mélygarázsokban...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.02.26. 07:30:12

Acmee 2010.02.25. 19:09:12
2. Minden mélygarázsnak rendelkeznie kell CO és füstelszívással, akármennyire is sírsz, ennek rendben kell lennie"
hogy is volt ez a dolog az Allee-nál az első 2 napon, amikor több embert vittek el COmérgezéssel!?

theveryguest 2010.02.26. 07:33:14

Egyszer hasonló okok miatt kerültem dugóba a Hungárián hajnal kettőkor. Valami szájbalökött Flattely műsor volt a kavicsban, ami előtte ért véget. Aaaarrrrgggghhhhhh!

degreen 2010.02.26. 07:34:29

és kulturális....

Sixx! Anyádat is lenyuggerezed? 2010.02.26. 07:35:30

Gondolom, írták páran: tűz esetén autóból ki, gyalogosan irány a vészkijárat...
Szóval érezd magad lehülyézve!

Nzoltan 2010.02.26. 07:43:38

Gondolom a cikkíró leszalad a kocsijába, ha tűz ütne ki az épületben. Fail.
Egyébként sehol sem lehet kijutni az épület teremgarázsából ott, ahol mindenki egyszerre akar lelépni.

Hülyeség ez a poszt ebben a formában.

"Az is érthetetlen, hogy a MÜPA melletti, felszíni parkoló miért nem vehető ugyanúgy igénybe díjmentesen, a jegy felmutatásával..."

Talán mert semmi köze hozzá? Milyen jó is lenne, ha valaki a szomszéd ház garázskulcsának felmutatásával hozzám parkolna.

Ha nem tetszik, ne menj a müpába kocsival. Vagy sehogy.

Nzoltan 2010.02.26. 07:48:19

@Plumper: Nem jut ki. Ha egy autó lerobban a kijáratnál mert letaposták, senki nem fogja odébb tolni.

Az a hülye, aki autóval menekül az épületből.

Nzoltan 2010.02.26. 07:56:43

@elemes2: Tűz esetén minden ajtó kinyílik, és a lift csak a kijárat felé működik. Az emeletekről lefelé, az alsó szintekről felfelé. Egyszer. Többet nem megy vissza, hiába várja a sok lökött a liftet.
A sok hülye már menekülni sem tud gyalog. :-D

Aston Kanál 2010.02.26. 08:17:09

Mint azt több tanult kollégám írta: tűz esetén nem autóval bohóckodunk a garázsban, hanem gyalogosan húzunk kifelé a kijelölt menekülési útvonalak valamelyikén. Vagyonbiztonság ide vagy oda, az életvédelem az első.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.02.26. 08:34:36

Sokan félreértik, volt már rá itt példa:
Tűzriadó, bombariadó nem azt jelenti, hogy akkor mindenki letódul a garázsokba!!! Hanem hogy minél előbb elhagyja az épületet a vészkijáratokon.

bognor 2010.02.26. 08:34:46

Én talán valamennyire objektíven tudok nyilatkozni, építész vagyok.
Az, hogy egy mélygarázsnak hány kijárata van, az több dologtól is függ: a mélygarázson belüli közlekedési rendszertől (egyirányú, többirányú) de legfőképp a hely (telek) adottságától, illetve, hogy hány helyen lehet becsatlakozni az úthálózatba, és hogy arra kap-e engedélyt az útkezelőtől. Hiába akar a tervező 4 kijáratot, ha az mondják, hogy csak egy helyet engednek,(vagy a beruházó nem enged többet, volt ilyen).
Mélygarázsok esetében előírás a CO figyelés, és a füstelszívás, valamint az oltórendszer (ha nem oldható meg legalább a két szembelévő homlokzat 1/3-nak a megnyitása, de mivel ez mélygarázs, ezért itt ez nem megoldható). Minden esetben tűzoltóval kell egyeztetni a terveket, aki azt jóváhagyja.
Menekülni gyalog kell!!!! Ezt minden épület esetében 2-5 perc alatt meg kell történnie. Csak gyalog, a liftek leállnak(ha épp üzemben van, akkor a kijárathoz legközelebbi szinten fog megállni), a vészkijáratok és pánikzárak mágneszárjai kioldanak, a fűst/és tűzgátló ajtók zárodnak.
Szóval a lényeg, a ha tűz van, akkor nem az a megoldás, hogy bekapcsolod a klímát kocsiban, hanem ki a kocsiból és tipli, mert gyalog mindig rövidebb a kijutási idő!

Agyalap 2010.02.26. 08:46:07

Kedves posztoló!
Remélem szerencséd lesz és nem egyszerre ér minket a tűz a MÜPA garázsában.
Én ugyanis mint a villám ki fogok ugrani az előtted álló autóból, és kiszaladok. Utána már esélyed sem lesz kihajtani...

Marty Mcfly 2010.02.26. 08:56:46

BAZZZZZEG!!!!!!!!!!
Még1szer leírja vki, h ő gyalog menekül, menjen a kurva picsába! kb 200 komment ugyanazt írja! és igen, zavar! a 25-nél még vicces is vt! barmok!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.02.26. 09:10:57

@Marty Mcfly: Jó, egy dölorinban én is benn égnék inkább, de egy 15 éves suzukit otthagynék. :-P

Ejoy 2010.02.26. 09:19:34

Kedves posztoló és más fulladozók! Ha van klíma a kocsiban, ha nincs, bekapcsolod a belső levegő keringetést. A mélygarázsban még nyáron is felhúzott ablakokkal ki lehet bírni a kocsiban fél órát simán, a belső levegő keringtetés meg nem szívja be az előtted lévő autók gázait.

Kb. ennyi, az "evakuációs" kérdésben meg már többen megtették javaslatukat...

Agyalap 2010.02.26. 09:23:45

@Marty Mcfly: Mi van elgurult a gyógyszer?
A kurva picsába mehetek autóval, vagy csak gyalog? :D

Marty Mcfly 2010.02.26. 09:29:53

@newtehen: @Agyalap:
jaja, én már rákészültem egy új posztra... ez itt már sok! :-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.02.26. 09:46:59

aki tuz eseten az autojat akarja evakualni, jobb is ha benneg..

nem szabad az ilyen szar genetikai allomanyt tovabborokiteni es tovabb rombolni az emberiseget gondolkodasra keptelen idiotak szaporitasaval...

vivax 2010.02.26. 09:49:53

Ezé köll mindenhová biciklivel menni. nekem is mindig van egy a Hummer csomagtartójában.

Vaandor 2010.02.26. 09:54:46

Ez is a sok hülye biciklis miatt van!

(Csak hogy ez se maradjon ki...)

Haynau (Sons of Monarchy) 2010.02.26. 10:00:03

Aki a mélygarázsba rohangál, mikor már lángol az épület, az megérdemli, hogy ropogósra süljön. Amint megszólal a vészcsengő, autóból kipattan, vészkijáraton kimegy. Vagy benn ég a drága automobilban - és vessen magára.

Megköszönöd az italt,hazamész, kivered 2010.02.26. 10:03:26

ez vmi szemészeti teszt, bordó háttérrel, szürke betűkkel? Legközelebb legyen fehér háttér, fehér betűkkel

szamarhegy 2010.02.26. 10:10:15

Azért a Papp László Sportcsarnok is megérne egy misét, 4-5x annyi ember jöhet ki egyszerre mint a MÜPA-ból, kevés jegyfizető hely van és 1 kijáraton kell egy koncert vagy mérkőzés után az autóval közlekedőknek kijönni. A MÜPA egyébként nekem bejön, de a parkoló és a lift (!) kapacitást nagyon durván alul tervezték és nem elsősorban a tűz, hanem a várható igénybevétel miatt.

labi 2010.02.26. 10:34:56

akinek annyi esze van, hogy valós vészhelyzet (tűz, földrengés anyámkínnya) a gyalog gyorsan kimenekülés helyett a kocsijával akar távozni, azért annyira nem is kár... Natural selection at work...

skatka 2010.02.26. 10:35:43

Elég sokat járunk a MüPa-ba (kocsival), de 5 percnél még sohasem tartott tovább a kijutás. Nagyon jó kis terelőútvonalak vannak és a szervezés is jó szokott lenni. Menj mondjuk Kongresszusi Közbpontba egy koncertre, állj meg a parkolóban, majd utána a tömeggel együtt próbálj meg távozoni.
1. a parkolás díja nincs benne a jegy árában
2. félórás slotokban kell fizetni (KP)
3. az elején kapsz egy cetlit, hogy mikor álltál be, majd a kijáratnál szépen megnézik, hogy mikor jöttél, fejben kiszámolja, hogy mennyit kell fizetnek, jobban jársz, ha pontosan kiszámolt összeget adsz, mert mire visszaad kinő a szakállad. És ezt minden egyes távozó autónál.

Nyitott parkoló van, de a kipufogógázszag tömény volt.

Csigorin 2010.02.26. 10:44:43

Ha tűz van gyalog meneküljél ne autóval... Baszod.

labi 2010.02.26. 10:45:35

Az volt már, hogy lacaca a hibás?

ex-dr. vuk 2010.02.26. 10:46:42

Megmondjam ki a hulye? Nem mondom, mar meg tettek helyettem :)

Eloszor is nem muszaj szarni is kocsival jarni, de ha mar megis, akkor legalabb akkor probalj meg kiszallni belole, ha porkolodik a segged, bazd...

vivax 2010.02.26. 10:49:43

jár a tököm kocsiVAL szarni. én a kocsiBAN szarok. majd jó hogy nem kiszállok vezetés közben:)

Netuddki. 2010.02.26. 11:08:13

Azt ki mondta, hogy a kocsikat is ki kell vinni 5 percen belül?

Popeye 2010.02.26. 11:26:28

A kinti parkolóban Nemzeti Színházba szóló jeggyel lehet ingyenesen parkolni. Nem tudom, hogy ez csak ideiglenes megoldás -e amíg az építkezés miatt le van zárva a nemzeti melletti parkoló vagy végleges, de tény hogy így van. Mi a Nemzetiben voltunk, de sok embert láttunk a MÜPA-ból jönni a kocsijáért.

Chris Gardner 2010.02.26. 11:29:54

Azért ha tűz lenne, inkább szálj ki és fuss! :)

Popeye 2010.02.26. 11:34:35

Egyébként a posztoló a hülye.
Elolvasta a homáron megjelent West End-es postot ( homar.blog.hu/2010/02/15/bombariado_vetett_veget_a_na_vik_szenvedesenek
)
és a fejéhez kapott, hogy bakker ilyet én is tudok írni.
És lőn.

immobull 2010.02.26. 11:37:26

az illetékesek nem járnak MUPAba, ezért nem tűnt fel nekik

Take-it-Easy 2010.02.26. 11:47:09

Azért tegyük hozzá, hogy a gyalogos menekülés sem olyan egyszerű, ha elönti a füst a mélygarázst és nem látsz semmit...

Lorenzaccio 2010.02.26. 11:51:23

Ugyanez fogalmazódott meg bennem másfél hete a MÜPA -3-as parkolószintjén. Minden autónak járt a motorja, pedig 20 percig álltak egy helyben. Senkinek se jutott eszébe, hogy leállítsa. És tényleg 25 percig tartott, míg kijutottunk, pedig befelé a zöldkabátosok nagyon ügyesen navigáltak, tehát elvárható lett volna kifelé ugyanez.

Leonard Zelig 2010.02.26. 11:51:57

Én kb. tízszer voltam a MÜPA-ban, és anélkül, hogy agresszíven nyomultam volna, minden esetben 5 perc alatt kint voltam, sokszor a legalsó szintről. Úgyhogy ez a poszt fotosop.

Martian (törölt) 2010.02.26. 11:55:04

Inkább a taxi, mint az a mélygarázs...

Rife67 2010.02.26. 12:09:43

Még nem voltam a MÜPA-ban, de gondolom, ugyanúgy működik, ugyanazokkal a szabályokkal, mint az irodaház, ahol dolgozom. A garázs blokkokra van osztva, tűz esetén nagy tűzzáró ajtók becsukódnak, megakadályozandó, hogy a tűz az alagsoron is továbbterjedhessen, csak kis menekülő ajtók vannak az esetleg bentragadt gyalogosoknak, így akkor sem tudnál tűz esetén autóval kijutni, ha az összes rendőr azon dolgozna, hogy elterelje a kinti forgalmat. Tűz esetén a liftet sem használhatod, nehogy beragadj, ugyanígy az autót sem.

pernahajder Campbell 2010.02.26. 12:11:05

A megoldás kézenfekvő: nem kell behajtani olyan mélygarázsba, ahol tűz lesz.
Ez ilyen egyszerű :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.02.26. 14:08:04

NNa jó, itt a 100. komment.
Mondta már valaki, hogy tűz, bombariadó esetén kimenekülünk, nem a kocsit kezdjük keresni? :-P

záporjózsi 2010.02.26. 14:31:55

@promontor: Én egyszerűbbet találtam ki: az utcán hagyom a kocsit. Az a kis séta nem árt, parkolási díj akkor már nincs, ráadásul gyorsabban tudok elindulni...

titan 2010.02.26. 15:49:26

@newtehen: ja hát azzal egyszerű, csak visszamész 10 perccel az előadás vége előtti időpontra, aztán go. -10 perc alatt kijutottál :) Vagy a tiedben nem széria a (f)luxuskondi?

kispista2 2010.02.27. 13:39:06

@Lorenzaccio:
"Minden autónak járt a motorja, pedig 20 percig álltak egy helyben. Senkinek se jutott eszébe, hogy leállítsa."
Ez vasúti átkelőkben is megfigyelhető. Pedig a legtöbb autó pöccre indul, és tavasszal vayg ősszel még klíma nélkül sem melegszik fel vagy hül ki a kocsi 10 perc alatt. De túl olcsó az üzemanyag emiatt sokan lusták leállítani a motort.

kispista2 2010.02.27. 13:42:31

@záporjózsi:
"Az a kis séta nem árt,"
Nehogy má' gyalogoljak, mikor kifizettem a sok súlyadót! Mégis mit képzelsz?
Meg mi az hogy még a liftig is gyalogolhatok a mélygarázsban? Mé' nem mehetek fel a kocsival a koncertteremig?

kondi2005 2010.02.28. 22:37:48

Jónéhányszor jártam már a MÜPA-ban, a kijutás eddig 5-10 percen belül mindig sikerült. Mivel Buda felé hagyom el a terepet, a Soroksári úttal nincs dolgom :) panaszra ok nem lehet. Legfeljebb a _nagyon_ szűk parkolóhelyek miatt.

Egyébként: tömegközlekedni drága, nekem 4db vonaljegy lenne pedig nem is lakom messze. Végre egy hely, ahová kulturáltan el lehet jutni autóval, és a parkolás is megoldott.

záporjózsi 2010.03.01. 09:18:34

@kispista2: A sikeres embereket kihagytad. ;) viszont feltaláltad a drive-in koncerttermet. :D
A motort viszont az átjáróban bunkóság járatni. Emellett a tompit sem kapcsolják le, ez különösen a meredek árjárókban "kellemes".

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.01. 14:04:01

@titan: Persze, aztán elütöm magam 88 Mph-val, ahogy megyek le a kocsihoz. :-P

Advance 2011.03.18. 09:45:33

Tisztelt posztolo és többiek!

Két kérdésre válaszolnék.
Az müpa -1 parkolószintje a fellépő művészeknek illetve az ott dolgozó személyzetnek van fenntartva. Ez lehet hogy új de nekik is kell valahol parkolniuk! Ők ezért fizetnek vagy havonta vagy előadásokként! Nem is keveset!
A kültéri parkoló egy teljesen a müpatol független cégé. Az hogy ott van az épület mellet csak véletlen. A nemzeti kültéri parkolója (mivel nincs mélygarázsa az épületnek!!) szintén a művészeknek és a dolgozóknak van fenntartva! Remélem ez segít annak a megértésében hogy nem minden van ok nélkül életben! :-)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása