Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Írországban egy-két sör belefér vezetés előtt

2010.03.30. 15:21 :: SilentSound

Annak idején KuKori minden blogtalálkozón ott volt, még külön blogos búcsúztatót is tartottunk, amikor Írországba ment dolgozni. Ennek okán a most hétvégi übernonpluszultra találkozón sem tudott jelen lenni, de bánatában helyette írt nektek egy bemutatót az ottani viszonyokról, közlekedési szokásokról.

Volt nemrég poszt az Egyesült Királyságból, gondoltam megtoldom Írországgal. Alapvetően hasonló az itteni KRESZ az angolokéhoz, csak km/h-ban mérnek az órák és a sebességhatárok is így vannak beállítva.

- Autópályán (motorway) 120 km/h
- Autóúton (dual carriageway – 2*2 sáv fizikailag elválasztva) és főútvonalon (single carriageway – lehet 2*1, 2*2 sávos, fizikailag nem elválasztott) 100 km/h , de tábla engedélyezhet többet is
- Lakott területen belül 50 km/h,
- Egyéb sokadrangú útvonalakon ( pl. country roads) pedig általában 80 km/h.

Utóbbihoz hozzáfűzném, hogy tökéletesen alkalmatlanok ilyen sebességű közlekedésre, mivel a szélességük a legkevésbé sem emlékeztet 2*1 sávos útra, ezenkívül kacskaringósak, helyenként botrányosan rossz minőségű útburkolattal (kb. mint otthon egy jó tél után) és nemhogy padka nincs, de kőből rakott kerítés, vagy egy méteres bokorsor határolja mind a két oldalról, nulla tűréshatárral. A helyiek néha kretén módon gyorsan hajtanak itt (munkatársam „dicsekedett”, hogy így vették el a jogsiját, miután a rendőrök utolérték, ugyanis 130-160 közt rúgta a Honda Integrának a marhája), szokott is baleset lenni belőle.

A lakott területet nem veszik szigorúan, mármint abból a szempontból nézve, hogy jóval az utolsó pár ház előtt már ki van rakva a 100-as tábla, lehet tolni neki. A sima főutak és attól fölfelé általában rendelkeznek leállósávval, az értelmesebbje, valamint a teherautók, traktorok ide húzódnak ki előzésnél a gyorsabb elől, megkönnyítve a manővert. Aki nem, az vagy balfasz, vagy alszik, vagy be van rúgva.

Utóbbi sajnos jellemző, mivel ők belakják a vidéket, nem tömörülnek tömbházakba és városokba, a tanyán viszont nincs kocsma, magába’ pedig csak az ökör iszik. Épp ezért engedélyezett kb. egy pint sörnek megfelelő alkohol fogyasztása, de ők is olyanok, mint mi: ha egyet lehet, akkor kettő még nem is olyan sok. A statisztika itt sem ezt támasztja alá, ezért fontolgatják a maximum 8 ezrelékes engedélyezett alkoholos befolyásoltság lejjebb vitelét 5 ezrelékre, majd a nagyon távoli cél a zéró.

Nem árt tudni, hogy akár 5000 Euróra is rúghat a bírság összege, a vezetéstől való minimum egy év eltiltással karöltve, ez a legkisebb kiszabható időtartam, de a bíró tetszőleges évre felviheti, főleg ha visszaesőről van szó, avagy veszélyes helyzetet okozott a delikvens. Ha valaki megtagadja a szondáztatást, az azonnali bűncselekménynek minősül és a Garda (rendőr) tiszt előzetes felszólítás nélkül is őrizetbe veheti a vétkes sofőrt.

Olvastam olyan tárgyalásról, ahol két fiatal viccesnek találta, hogy bemennek autóval egy parkba Mad Max-et játszani és riogatni az embereket. A bíró 20 évre tiltotta el mindkettőt (!) a vezetéstől, meg persze egy jó vastag kis bírsággal honorálta a próbálkozást. Idézet tőle: „Frankón nem érdekel, ha soha az életbe nem kapnak még egyszer jogosítványt, mert amit tettek, az olyan mértékű veszélyeztetés volt az ott tartózkodó állampolgárokra nézve, hogy ez a minimum!” Írországban jogsi nélkül pedig véged…

Még valami: ha bűnt követtél el, személyiségi jogaid onnantól nincsenek. Az újság mindig közli a kiemelkedőbb bűneseteket és a bűnösnek talált egyedeknek felelősséget kell vállalniuk teljes névvel, születési dátummal (!), pontos lakcímmel (!) és foglalkozással a tetteikért. Meggondolandó…

Kicsit lazítsunk :) Ami például rendszeresen kiveri nálam a biztosítékot, az az, hogy 50 cm-en belül kell (nálunk 30 cm és szélesebbek az utak) padka mellé parkolni ÉS megengedett a szemközti oldalon is orral parkolni. Ezzel a balesetveszélyes mivoltán kívül csak egy gond van: nem létezik udvariasság, nem engednek ki parkolóhelyről, hiába indexelsz és kereszteződésben sincs soha, hogy valaki egy kicsit jóindulatú lenne és lemondana az elsőbbségéről. Akkor sem, ha a sávja gyakorlatilag dugóban áll.

A parkolásuk egyébként két nagyságrenddel rosszabb, mint a miénk, szóval nem kell „Balkánozni” a magyar közlekedést :) De nem ez az egyetlen lazaság, tekintve, hogy a KRESZ-ük lényegesen egyszerűbb és rövidebb. 17 éves kortól lehet személyautóra jogsit szerezni, 8+1 fős autóig, maximum 3500 kg össztömeggel.

Egy pár kirívó példától eltekintve betartják a sebességhatárokat, kivéve az autópályán. Ott ugyanis 80 km/h és 180 km/h közt bármennyivel lehet számítani közlekedő társakra, bár főleg az angol és észak ír rendszámos autók használják német módra a belső sávot.

Van, ami megkönnyíti az itteni vezetést, mégpedig a jobbkézszabály, ami itt is érvényes, így csak az anyósülésről vezetést kell megszokni, meg a másik sáv használatát. Ebbe ne kössön bele senki, mert legutóbb is beidéztem a helyi KRESZ idevágó passzusát, nem mellesleg pedig a megkérdezett rendőr is megerősítette ezt a tényt.

A tábláik egyértelműek (még a nálunk nem ismertek jelentése is elsőre világos) és hülyebiztosak, mindenről töménytelen információt adnak és jól látható helyekre vannak kitéve, kellően előtte. Némi nyelvtudás elkél, ugyanis vannak csak írásos táblák is, például: „Merging traffic from left”, ami annyit tesz, becsatlakozó forgalom balról, főleg autóúton és pályán látható.

Az aktív táblák (utánfutóról felhajtott kb. 2*1,5 méteres pontmátrix kijelzők és nem lopják sem el, sem az akksit ki belőle.) is feliratokkal operálnak, kedvencem a mostanában gyakori „Extreme caution! Road surface damaged!”, ami a lebombázott útfelületről tájékoztat. Szóval pár perc alatt megszokható a közlekedés nekünk, magyar honpolgároknak, feltéve hogy ismerünk pár általános angol szót :)

Még pár dolog:

Közlekedési lámpa is van olyan fajta, ami megtréfálhatja a rutintalanabb itt vezetőt, mivel piros után egyből a zöld jön, nincs felkészülési idő. Nem mindenhol, de sok helyen van így beállítva.

Aztán vannak még otthonról nem ismerős útburkolati jelek:

-Sűrű felezővonal: nemsoká dupla felezővonal következik
-Dupla felezővonal: nemsokára záróvonal következik
-Dupla záróvonal: rohadtul tilos átlépni :)
-Cikk-cakk vonal az út szélén: zebra, vagy pelican* (Nem röhög. Ez egy rövidítés.) következik.
(*PEdestrian LIght CONtrolled crossing, ami pelicon lenne, de a pelican jobban hangzik, ezért használják azt)

Egy apró kedveskedés az elenyésző számú bringásnak: ahol fel van festve, ott a kerékpárosok előre mehetnek a lámpánál. Ezt inkább képpel illusztrálnám:

 

Egy dolog roppant szimpatikus: nem sietős senkinek és marha türelmesek, toleránsak. A gyalogosnak mindig megadják a neki járó elsőbbséget, iskoláknál pedig az ún. School Warden állítja meg a forgalmat a gyerekek biztonságos átkelése érdekében. Kötelező megállni neki!

 

Ellenben az utak minősége erősen kifogásolható, nagyon otthon érzem magam :) Nyomvályúsodás ugyan nem jellemző, de kráterek az autóúton (!) is akadnak szép számmal, ami kifogástalan, az csakis az autópálya.

A buszsáv vitézei itt csúnyán pórul járhatnának, ugyanis több helyen a busz szemben közlekedik a forgalommal a saját sávjában, lenne tágra nyílt szemű csodálkozás a nagy pösti fenegyerekeknek :D

Ami viszont magyar embernek a Sátán maga, hogy mindenhol körforgalom van, legtöbbször kettő, de néha négy sávval is – bár ez utóbbi inkább a győri speckó kereszteződésre hasonlít, a körforgalom alakú soksávos-lámpás megoldás. Ha jól emlékszem valami más neve is van.

Az indexelést kell megszokni egyedül, hogy addig jeleznek a körforgalom közepe felé, amíg ki nem akarnak hajtani, ezzel is tájékoztatva a többi résztvevőt, hogy merre tartanak és ilyenkor be lehet melléjük sorolni nyugodtan a külső sávba.

Van még egy vicces fajta körforgalom, ami úgy néz ki, hogy egy sima kereszteződés közepére felfestenek egy kb. egy méter átmérőjű fehér pöttyöt, köré a három nyilat, oszt’ zene. Itt a töketlenkedésből aztán mindig kijut, ugyanis hiába tanulták, fogalmuk nincs, kinek van elsőbbsége (igen, a jobbról jövőnek, illetve aki már benn van a „körforgalomban”) és mindenki türelmesen vár, amíg valaki nem lép. Persze a többi is felbátorodik olyankor, csak dudálás lesz a vége, mert természetesen berontanak a szabályosan közlekedő elé „Hát ő is bement, akkor gondolom én is mehetek. Vagy mittomén.” alapon.

Megtudtam, hogy mi ennek az iszonyatosan rossz vezetésüknek az oka, tessék kapaszkodni, mert EU tagországról beszélünk. 2007-ben tértek át a kezdő jogsis megoldásról (boldog-boldogtalan megkapta) a tanulói engedélyre. Ezt annyit tesz mindössze, hogy ha megoldod a nevetséges alap KRESZ tesztet és az orvosi alkalmasságod megvan, akkor felragaszthatod az L betűt a saját kocsidra (!), oszt vezetsz.

Elvileg kell melletted ülnie egy teljes jogsis embernek, de ezt kb. senki nem ellenőrzi, meg le is szarják magasról. Merthogy bárki taníthat vezetni, akinek van teljes jogsija, mint nálunk volt még a boldog szocializmusban. Valamit suttognak mondjuk mostanában, hogy kell majd 20 vezetési órát venni szakoktatótól, de egyelőre még nem ezt látni. Aztán később lehet a teljes jogsira igénylést benyújtani.

Tanuló jogsis vezető Hál’ Istennek nem használhatja az autópályát, legalább ott biztonságban vagyunk, valamint egyedül nem vezethet (de senki nem törődik vele), csak teljes jogsis társaságában. Ja és nem vontathat, semmit. Nagy a káosz, de lassan és biztosan közeleg Európa :)

Nagyon sok mindent lehetne még írni, csak arra külön blog kéne, nem egy poszt, mert ritka nagy marhák ám ők is :) Bocs, ha hosszú, vagy itt-ott zavaros lett, megpróbálok majd aktívan válaszolgatni a feltett kérdésekre a kommenteknél.

98 komment

Címkék: közlekedés külföld autó részeg kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diessel 2010.03.30. 15:34:13

1.
azt az egy éves min. eltiltást itt is bevezethetnék! feltéveha jogos mint az idézett esetbenis.az lelállosáv k*rva jodolog lehet! itt is ráférne a sok lovaskocsis traktoros uriemberkere hogy ne tartsák fel a forgalmat-csak 1percre kéne lehuzodniuk és nem szivatnáka sort....
amugy még végig görgetni is elég nem hogy végig olvasni!
a képen kivanirva táblán 80km/h :P

potha 2010.03.30. 15:38:14

Úhh, ne tudd meg, de végigolvastam :D

Fasza kis írás, tetszik.

Igazából kérdésem nincs, de hozzátenném, hogy a győri körforgalom sem egy nagy hókuszpókusz, pillanatok alatt megszokható.

Mondjuk aki először lát ilyet, biztos össze-vissza szarja magát :D

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.03.30. 15:46:23

Hát, a leírtak alapján majdnem minden ugyanaz vagy hasonló, mint Angliában. Persze ez nyilván nem véletlen :)

2010.03.30. 15:52:15

@potha: Azt a győri körforgalmat szerintem valami zseni tervezte ... Több ilyen kellene.

Ottopappa 2010.03.30. 16:00:36

Kukori!

Én 2005/2006 - ban voltam Dublinban, autóztam is, és bizony már akkor is szarul vezettek. :D Meg akkor még nem vették szigorúan a piázást, kb annyit ittál, amennyi beléd fért. De a többi cucc stimmel.

joetaylor 2010.03.30. 16:11:55

Itt tényleg kint van a 80as tábla a derékszögű kanyar előtt.
Az autópálya is szar, se benzinkút se pihenőhely.
Mindenki nyugodtan vezet, ahogy tud...

A pályán mindenki max 120al megy, itt ez a divat.
Az autó itt használati tárgy és a használt az nagyon olcsó a fizetéshez képest. Az üzemanyag sem igazán téma.
Azt szeretném ha magyarország is ilyen lenne.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.03.30. 16:42:35

@Ottopappa: Hali! Azt olvastam, hogy 2006-ban bevásároltak egy csomó "breathalyzer"-t (elektronikus szondát) és azóta próbálkoznak aktívabban fellépni a gyakori ittas vezetők ellen, valamint ugyanebben az évben módosítottak valamit az egyik törvényen, hogy "checkpoint"-okat állíthassanak fel és előítéletek nélkül bárkit megszondáztathassanak, ha jól olvasom. Bár a törvény előző verzióját nem ismerem, de minden erre utal, hogy akkor volt valami tényleges lépés a sok évnyi tesze-toszáskodás után.

www.citizensinformation.ie/categories/travel-and-recreation/motoring-1/driving-offences/drink-driving-offences-in-ireland

Ez az ide vonatkozó törvény szövege:

www.irishstatutebook.ie/2006/en/act/pub/0023/sec0004.html#sec4

Ottopappa 2010.03.30. 16:47:49

@joetaylor: Egy havi fizu = egyenlő egy 10 éves tűrhető állapotú verda. Ez így van.

Ottopappa 2010.03.30. 16:48:36

@KuKori: Uh, tömény... De akkor ezek szerint én még pont jókor voltam kinn... :)

misitcom 2010.03.30. 16:51:51

Basszus!Ez olyan hosszú volt,hogy meg is sült a muffin mire végig olvastam.

mahet 2010.03.30. 16:53:00

Durva az oktatás hiánya... ráadásul lehet inni is. Hmm.. lehet, hogy nem tudsz vezetni, de iszol egy felest akkor jobban az úton tudsz maradni? :)

misitcom 2010.03.30. 16:55:40

Nincsenek biciklisek???Tudnak élni ezek az Írek.

misitcom 2010.03.30. 17:00:17

A posztban az tetszett a legjobban,hogy nem kellett leülnöm ahhoz,hogy megértsem.Ilyen jól tudok írül?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.03.30. 17:22:54

@Ottopappa: Főleg a válság óta van rengeteg 1000 euro alatti verda. Ennyiért lehet kapni pl. 99-es Passatot (1.6 benzin, az igaz), meg egyéb 10 év körüli középkategóriás autókat. A 1995-os évjárat körüli autók mind 300 és 600 euró közt mozognak árban, pl. Golf III., Mazda 323, gömbölyű Corsa, stb. Az állapotukat akkor nem kell bemutatnom, ha voltál már itt kinn :) A vidéki utak teljesen tönkreteszik a festést, a belteret meg a műszaki tartalmat pedig a szuperigénytelen tulajaik.

Azt azért hozzá kell tenni, hogy az üzemeltetési költségek aránytalanul magasak lettek. Fizetni kell ugye a biztosítást, ami horror (ha szerencsés vagy és van bónuszigazolásod, valamint kisebb autót vezetsz, akkor évi 4-600 euróból megúszható), aztán a road tax-ot is. Utóbbinál voltak olyan jó arcok, hogy módosítottak a törvényen egy tollvonással és így többszörösére emelkedett a mértéke, ugyanis áttértek a CO2 kibocsátás alapul vételére, csakhogy az autó évjáratától függetlenül! Akinek nagyobb motor van benne, vagy régebbi a kocsija, az szopik. Én ezért lettem regadó kerülő, ugyanis amikor a kocsimat vettem az Egyesült Királyságban 800 euro körüli összegért, megnéztem, mennyi lenne beregisztrálni, hogy hivatalos, ír rendszámos legyen. 560 eurót adott ki a gép (ja, mert ez is úgy van, hogy a piaci érték százalékában a CO2 kibocsájtás alapján számolják), meg 50 euro az NCT (műszaki vizsga), mondom, oké, rohadjanak meg, de ez még talán beleférne. Aztán jött a feketeleves: a kalkulált éves road tax 2100 (!!!) euro lett volna, míg az angoloknál (ahol a forgalomba helyezés évében érvényes rendelet szerint számítják, teljesen korrekt módon) 160 font (kb. 190 euro) ugyanez. Csak ott legalább jó minőségű utakat is kapsz érte. Ekkor döntöttem el, hogy nem vagyok hajlandó az autó értékének a majd' a tripláját évente beköhögni az ír kasszába.

Persze, ha valami 1.3-as koromszűrős csodadízelem lenne, zsír új, akkor akár 160-250 euro is lehetne a road tax. Csak az meg nem ennyibe kerül...

A benzin pedig itt sem olcsó, mondjuk persze, többet is keresel, de azért mégiscsak 1.32 euro (353 Ft) az ár.

Na meg a szerelők díjai sem kispályásak, egy gumi átszerelése, centrírozása nem 750 Ft, hanem 15 euro. Egy fékbetét csere elöl 30 euro, olaj csere 50 euro...

PitBuli 2010.03.30. 17:26:45

A nagy vízen túl, Ááámerikában (pontosabban Portland, Oregon államban) is ez van. 17 év, kresz teszt, orvosi alkalmasság, és anyu retteghet melletted, hogy össze ne törd a szép új családi autóját.

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.03.30. 17:31:18

@PitBuli: Úgy tudom USA-ban van olyan hely, ahol még 17 év sem kell...

PitBuli 2010.03.30. 17:34:50

@KuKori: "A benzin pedig itt sem olcsó..."
Na bakker, péntek este/szombat hajnalban véletlenül teletankoltam a Mészáros utcai MOL kútnál, és nem néztem meg, hogyért adják az energiát.
340 (!) forint volt literje, 20 ezer volt már egy teli!
Még szerencse, hogy nem volt tök üres...

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.03.30. 17:35:29

Ja, itt is van
http://en.wikipedia.org/wiki/Learner's_permit#United_States
Legtöbb helyen 16 év, de van ahol 14-15 elég. Vicces :)

SzLacika 2010.03.30. 17:37:08

@misitcom: Lehet túl sokat bogarásztad Tornádó legutóbbi posztját, ezért meglepő :D

joetaylor 2010.03.30. 17:39:39

Az én következő autóm is UK rendszámos lesz.
Ott még olcsóbbak az autók. Nekem 1600 euróban van az adó meg a bizt. UKban lenne vagy 600.

garage 2010.03.30. 17:56:27

nem voltam még bal oldalon közlekedő országban, itt a jobbkézszabály helyett nem balkézszabály van?

Ottopappa 2010.03.30. 17:59:43

@KuKori: az derék... Én még ilyen 100 euró körüli összegeket fizettem 3 hónapra a már akkor is öreg, 1994-es 1.6-os Ford Escortra... És igen, olyan volt az állapota - komolyan, nyugodtabban veszek itthon használt autót...

Ottopappa 2010.03.30. 18:01:03

@misitcom: Höhö... Próbálj meg egy kb folyamatosan esős, szeles országban bringázni. Én másfél év alatt próbáltam... Egyszer... :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.03.30. 19:34:12

@garage: Nem, itt is jobbkézszabály van. Ha belegondolsz, így is a logikus, hiszen azon az oldalon is ülsz az autóban, ráadásul jobban fáj, ha nem adod meg az elsőbbséget és oldalba kap a másik autó:) Másrészt a tetőoszlopok is kisebb holtteret hoznak létre, mint a otthon. Eredetileg baloldali közlekedés volt először, a TC foglalkozott a témával pár hete, egészen a római korig nyúlik vissza az eredete. Mindazonáltal most már 66%-a a Föld lakosságának a jobb oldalon vezet. (forrás: wikipedia)

elég.volt 2010.03.30. 19:36:59

"Még valami: ha bűnt követtél el, személyiségi jogaid onnantól nincsenek."

Hát pontosan erre lenne szüksége ennek a szánalomhalmaznak (magyarország) is. A bűnözőt bűnözőnek tekinteni és nem áldozatnak.

Írország = Európa, ehhez nincs mit hozzátenni.

elég.volt 2010.03.30. 19:37:46

Valamit mégis: magyarország = balkán.

misitcom 2010.03.30. 19:43:56

@KuKori: Valami autós oldalon olvastam,hogy az Angoloknál a kamionok többsége balkormányos (gondolom a kontinensre való fuvarozás miatt).Magán használatban vannak balos autók?

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.03.30. 19:46:26

@misitcom: "Nincsenek biciklisek???Tudnak élni ezek az Írek."

Én egy tipikusan "biciklis" méretű kisvárosban élek, ennek ellenére szerintem én vagyok az egyetlen, aki használja a kerékpárt :-)

Mindenhová kocsival mennek. Tényleg mindenhová. Volt főbérlőm munkahelye az utca végén volt, gyalog kb. 3 perc alatt lehetett teljesíteni, de ő kocsival ment :-) Én a munkahelyemtől kb. 25 perc gyalogútra laktam, és le voltak döbbenve, hogy nem kocsival járok.

A poszt amúgy kiváló, amit még hozzátennék, hogy érdemes lenne lefotózni, hogyan néz ki egy ír autója belülről. Szeméthegyek! Megtalálható ott minden, a kb. egy hete a hátsó ülésre hajított műanyag pohártól az ételcsomagolásig minden. Némelyik kocsiban szó szerint lapátolni lehetne a szemetet.

Big-B 2010.03.30. 20:02:00

Magyarországon is az elítélt bűnöző neve megjelenik a médiában.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.03.30. 20:02:13

@misitcom: Hát az Egyesült Királyságban nem tudom, hogy megy ez. Itt vannak bal kormányos autók, de mind vagy lengyel, vagy litván, vagy magyar rendszámú :) Egy kivétel van, nagy amcsi dögöket szoktam látni ír rendszámmal, általában ezekből nem is készül jobb kormányos verzió (bár van egy ausztrál cég aki átgányolja a Corvette Z06-osokat, de inkább nem is akarok tudni róla).

Big-B 2010.03.30. 20:03:58

Veszprémben láttam egy Vauxhall-t. Meglepődtem, ugyanis balkormányos volt.

Nem vagyok fideszes 2010.03.30. 20:10:06

Pár napja egy kicsit komikus helyzet állt elő (Bp.): a pirosnál egy Porsche állt mellettem brit rendszámmal de balkormánnyal, mellette meg én magyar rendszámmal, jobbkormánnyal. Pöttyet beteg látvány lehetett.

FlybyWire 2010.03.30. 20:20:00

@elég.volt: ""Még valami: ha bűnt követtél el, személyiségi jogaid onnantól nincsenek."

Sajnos nem teljesen így van. Itt már akkor sincsenek személyiségi jogaid, ha vádolnak. Ami NAGYON gáz.
Írország NEM Európa - *nagyon* nem. El vannak maradva még mindig cirka 30 évvel legalább.

FlybyWire 2010.03.30. 20:21:44

Ja és még durvább: az áldozatok nevét, korát, címét stb. is kiírják. (gyilkosságnál, de közlekedési balesetnél is.)

misitcom 2010.03.30. 20:23:05

@KuKori: Baleseteknél számít az elbírálásnál,ha balkormányos az autó?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.03.30. 20:27:53

@Big-B: Mindegyik Vauxhall jobb kormányos, mivel mind az angol piacra készül és a kontinensen megvan ugyanaz Opelként, bal kormánnyal :) A Vauxhall-nak nem volt önálló modellje 1979 óta (akkor futott ki az utolsó saját modelljük), azóta csak átcimkézett Opeleket árulnak.

Érdekesség, hogy Írországban ennek ellenére Opelként kaphatóak. Ami Vauxhall logót visel, az angol import.

Magyarországon a bűnözőknek csak addig írják ki a vezetéknevét is, amíg körözés alatt állnak, ha elfogták őket, rögtön csak Sz. Iván (26) lesz látható a sajtóban. Kivéve a kurucon ugye :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.03.30. 20:30:06

@KuKori: Ja, a lényeg, amit mondani akartam ezzel: amit láttál, az csak egy ügyeskedő tulaj, aki különbözni akart :) Magyarul vett egy Vauxhall hűtőrácsot és két emblémát az Opeljére :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.03.30. 20:33:01

@misitcom: Gondolom, mert kérdezik a biztosítás kötésénél, hogy LHD vagy RHD a kocsi.

misitcom 2010.03.30. 20:34:50

@KuKori: Mikor még az első autónkat keresgéltük a használt kocsi kereskedésekben,egyszer láttam egy Vauxhall-t.1971-es volt.Ez csak azért maradt meg bennem mert velem egyidős volt.Úgy nézett ki mint valami amerikai monstrum.De 1050 köbcentis motor volt benn és tuti,hogy bal kormányos...Aztán vettünk egy 1300 Dácsiát.Most már tudom,hogy akkor rosszul választottam.(igazából rá egy hétre tudtam)

Darth Revan 2010.03.30. 20:39:51

"csak egy gond van: nem létezik udvariasság, nem engednek ki parkolóhelyről, hiába indexelsz és kereszteződésben sincs soha, hogy valaki egy kicsit jóindulatú lenne és lemondana az elsőbbségéről."

Ezt en nem tapasztaltam, sot! Ha kiteszem az indexet beengednek, jo, nem 10/10 de 9/10.

A masik erdekesseg, hogy lampas keresztezodesben nem lehet olyan, hogy kis ivban kanyaraodsz balra (otthon jobbra) es a gyalogosoknak zold van.

En itt tanultam vezetni, es amikor otthon eloszor talalkoztam ilyen keresztezodessel, radudaltam a gyalogosokra, akik megindultak akkor amikor nekem is zold lett... (nekik is zold volt persze)

min 2010.03.30. 20:46:25

Sopronban is van egy iylen csoda körforgalom ahol egy sima kereszteződés közepére nemhogy egy méteres kört hanem csak egy egyszerű pöttyöt festettek.
Én azt hallottam, olvastam, hogy Írországban eléggé népszerű az országúti bringázás

jelentéktelen alak 2010.03.30. 20:46:28

Nem tudom, hogy hol született a történet, de engem itt Írországban a bambaság annyira kiakaszt, hogy a megemlítésének a hiánya, hiteltelenné tette a levelet. :-)

Én Magyarországon mindig a lassabbak közé tartoztam, de itt ugyan azzal a habitussal, a leggyorsabb vagyok. Ígaz, Corkban élek, távol Dublintól. Erre nincsen autópálya, csak dual carriageway, ami majdnem az. Ott engedve is van a 120km/h, de rajtam kívül szinte senki nem használja ezt ki. Teljesen normális, hogy 65-75-ös tempóval ott andalognak a belső sávban. És ennél csak a város rosszabb. Parkolni tényleg nagyon nehéz. Így ha valaki 20-25-el haladva meglát valahol egy helyet, akkor a legváratlanabb pillanatban, akár 3-4 sávon át is oda rántja az autót. Ilyenkor még annyira sem indexelnek, mint egyébként, de a tükröt pont úgy nem használják, mint máskor.
Apropó tükör.
10 autóból, max. 8nak van tükre kívül, de legalább 3nak mindkettő behajtva. A maradékból 2nél csak az egyik van behajtva, de az teljesen esetleges, hogy melyik. A többit a többiek, meg simán nem használják.

Ami sebességlimitekről le lett írva, az korrekt (Mint egyébként a cikk maga).
A gyakorlati alkalmazásuk, meg: tapasztalataim alapján:

- Autópályán 90-100 km/h
- Autóúton és főúton 75-85 km/h
- Lakott területen belül 20-40 km/h,
- Egyéb sokad rangú útvonalakon 45-60 km/h. (ez utóbbi, többnyire indokolt is. De a többi bosszantóan lassú annak, aki pesten nevelkedett)

Lakott területen az előzés, sértésnek minősül. Másutt, csak gázt ad, akit előzöl, mert látja, hogy lehet menni gyorsabban, mint ahogy eddig ment.
Mondjuk a civilizáltabbak lehúzódnak, a gyorsabb elől, de valahogy ők vannak kevesebben. Egy 14-15m széles 2x1 sávos úton ép hogy elférnek egymástól a felező vonalon a 100 helyett, 65-el száguldozók.

De a ha a vezetési stílusuktól eltekintünk, én nem tudnék rosszat mondani sem az írekről, sem Írországról...

jelentéktelen alak 2010.03.30. 20:51:18

@Droli:

"A poszt amúgy kiváló, amit még hozzátennék, hogy érdemes lenne lefotózni, hogyan néz ki egy ír autója belülről. Szeméthegyek! Megtalálható ott minden, a kb. egy hete a hátsó ülésre hajított műanyag pohártól az ételcsomagolásig minden. Némelyik kocsiban szó szerint lapátolni lehetne a szemetet. "

Azt szoktam mondani, hogy mikor megtelik a kocsi szeméttel, eladják és vesznek egy üreset... :-)

Eastbay1 2010.03.30. 20:51:25

@KuKori: Ez mind igaz nagyjából, de nézd meg, hogy milyen kocsit kapsz ilyen szarér-hugyér. Nem az a baj, hogy le van lakva, hanem hogy szét van hajtva a rákba. A normális állapotban levő verdákat itt is meg kell fizetni, és melegen ajánlott ilyet venni. Az ismerőseim által vett kocsit kb 75%-ára egy éven belül rá kellett tolni még egy kisebb vagyont.
Ja mégegy: a szerelők 30-40euró/órától dolgoznak, márkaszervizek 60-70. Szóval nagyon megéri a karbantartást magadnak végezni.
Egyébként én most vettem két új kínai gumit, 40-ért darabját, a faszi még ajándékba ki is egyengette a felnit.

FlybyWire 2010.03.30. 21:05:54

@Darth Revan: "Ezt en nem tapasztaltam, sot! Ha kiteszem az indexet beengednek, jo, nem 10/10 de 9/10. "

Ez kizárt, hogy Írország. Itt Galwayben legalábbis pont fordított az arány. Ugyanígy ha alsóbbrendűről kanyarodánál felsőbb útra, 10ből 1 enged be maximum. Fogalmatlanok.

FlybyWire 2010.03.30. 21:07:29

@Darth Revan: Az meg, hogy a gyalogosnak kisívnél nincs zöld, hanem helyett az van, hogy vagy a kocsik mennek, vagy CSAK a gyalogosok, és akkor minden irányban egyszerre zöld a gyalogosoknak, nahát ez meg aztán végképp egy agyament baromság....

FlybyWire 2010.03.30. 21:09:43

@jelentéktelen alak: "
Lakott területen az előzés, sértésnek minősül. Másutt, csak gázt ad, akit előzöl, mert látja, hogy lehet menni gyorsabban, mint ahogy eddig ment."

Hú, ez mindkettő mennyire igaz!! Egyszer nekem még dudáltak meg villogtak is, miután a 25-tel cammogó balfaszt megelőztem az 50-es táblánál :)
Lakott területen kívül pedig ha előzöl (80-nal menőt 100-as táblánál), akkor valóban felgyorsít, és hozzá még baromi rondán néz meg pofázik is.

Eastbay1 2010.03.30. 21:10:10

@jelentéktelen alak: Azt még említsük meg, hogy lakott területen belül 8.30 és 16 óra körül kibebaszott életveszélyes közlekedni. Ugyanis ekkor viszik/hozzák az anyukák a gyerekeket suliba/ból. És ugye a legtöbb nyilván a családi verdával hurcolja a kölkit: 7 ülésesek, Land Roverek, X5-ök, q7-ek, meg a dzsunka Hyundai terepjárók tömegei.
Az "anyuci 3000 köbcentivel" témánál már csak a "nyugdíjasok mindegymivel" halálosabb: tökmindegy mi a forgalmi helyzet, ők csak mennek ahogy azt a délutáni szunya alkalmával megálmodták.

jelentéktelen alak 2010.03.30. 21:10:49

@FlybyWire:
De a gyalogosok, mindig mennek. Ha nekik, zöld, ha az autóknak... :-)

FlybyWire 2010.03.30. 21:11:31

@Eastbay1: ja, és még valami: gyalogost zebrán vagy bárhol máshol SOHA nem engednek át, soha nem lassít senki sem. 2 és fél év alatt még 1szer sem történt meg :)

FlybyWire 2010.03.30. 21:13:17

@jelentéktelen alak: persze, mert ha nem jön senki, muszáj próbálkozni gyalog, bármi van: lásd előző kommentem :D

Egyébként a közlekedésen, az időjáráson, a kajáikon meg a nőiken kívül nekem sincs gond... csak sajnos ez együtt már sok, nagyon sok... már alig várom, hogy léphessek... 2,5 év rengeteg annak itt, aki utálja a szelet meg a hideget!

jelentéktelen alak 2010.03.30. 21:13:35

@FlybyWire:

A gyalogosok, mindig mennek, de szét sosem néznek. Nem számít, hogy kinek van zöld, ők mennek. Még zebra sem kell nekik ehhez... :-)

jelentéktelen alak 2010.03.30. 21:16:02

@FlybyWire:

Nem tudom. Itt Corkban a gyalogos mindig el van engedve. Ha csak közelít a zebrához, megáll a forgalom. Ennek ellenére, bárhol, bármikor átmennek az úton, de szétnézni még csak a turistákat láttam.

mahet 2010.03.30. 21:18:35

@jelentéktelen alak: ma is... szokás szerint engedném át a gyalogot a zebrán, de megáll a zebra szélén és kiabál át a túloldalra valami ismerősnek... na mondom... remek. Padlógáz.. el.

jelentéktelen alak 2010.03.30. 21:19:34

@FlybyWire:

Én mondjuk nőt hoztam magammal. A kaja nekem bejön, az időjárás meg olyan, amilyen. 5 éve élek itt, de semmi pénzért nem mennék vissza Magyarisztánba. Szeretek itt élni, ha nem kell közlekedni. Sajna kell.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.03.30. 21:24:11

@Eastbay1: "...A vidéki utak teljesen tönkreteszik a festést, a belteret meg a (!)műszaki tartalmat(!) pedig a szuperigénytelen tulajaik..." Én is ezt támasztottam alá :)

A dízelt (amiből rohadt sok van) mindegyikük benzinesként vezeti, üveghangon nyomja neki hidegen is, természetesen érkezés után motor azonnal leállít :) Én meg hallom a szerencsétlen turbót, ahogyan sikít :)

Na, a kínai gumikat ne is említsd inkább, az normális, hogy egy pár éves autón (legyen az BMW akár) négy különböző fajta kínai meg argentin (!) gumi van. És persze átmegy az NCT-n! Nekem meg nem akarják felszerelni az ugyanolyan autóról levett, de ugye így már használt Bridgestone-jaimat... Mert hogy a biztosításuk... Érted, vigyem oda a kereket külön és akkor nagy kegyesen át is szerelnék 15 euro/db áron.

@jelentéktelen alak: Na, én is arrafelé vagyok, Midleton irányában. A tükröknél lefelejtetted azt az esetet, amikor csak lóg lefittyenve, mert valahogy levitték (és persze nem zavarja hetekig) vagy elengedett a Duct Tape :)

Különben is, az N8 neked smafu? Az a Dublinba vezető autópálya! ;) Amúgy az N25-ön lehúzódnak a xenon elől, a tapasztalat szerint. Bár két hete volt egy vicces eset, benn battyogott a (később kiderült) nő a belsőben jó 75-tel, én meg jeleztem először finoman jobbra kitett index-szel, majd közelebb húzódással, hogy mennék ám. Erre mi volt a válasz? Vészvillogó! :D

@min: Ja, vasárnap és ünnepnap az autóúton. Akkor tekernek ezerrel a leállósávban a mellettük percenként elhaladó 48 autó kipufogógázát szívva. Legalábbis mifelénk, délen :)

@Darth Revan: Itt, a "Rebel County"-ban ilyesféle sztárallűrök, mint udvariaskodás tényleg nem léteznek. És ha nem is látja az angol rendszámomat, akkor sem. Te kulturáltabb helyen vagy akkor :)

Blackknight1 2010.03.30. 21:27:32

Ahol én lakom Connemaraban ott van egy öreg,10 éves Micrával.Nem hazudok,ahányszor találkozom vele vagy megyek utána 60-nál többel még sosem ment.Teljesen mindegy,hogy hol,főút vagy kis bekötőút,neki ez a max.Szerintem a sebváltót nem is lehet négyesbe tenni,mert még sosem használta azt a fokozatot.
De egyébként a 100-120 KM-eres távolságot is simán végig vezetik 60-nal,akkor is ha lehet 100-al is menni.Nem sietnek,na.
Kedvenc lámpafeliratom:Please wait here for green :D

jelentéktelen alak 2010.03.30. 21:30:30

@KuKori:

beszéljünk komolyan! :-)

Az N8 nem autópálya, csak az M8 az Watergrasshilltől. Addig az is csak dual carriageway. Az meg még 12-13km a körforgalomtól... :-)

A tükör esetében, tényleg elnagyoltam a dolgot. Az sem ritka, amit Te írtál. :-)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.03.30. 21:32:49

@FlybyWire: Gyere le délre. Én idén már kétszer lehámlottam, annyira tűz a Nap. És a csajok is jobbak :) A kaja... Én is Uncle Ben's-en, bajor virslin és pizzán élek :D Bár van az irish stew, az szerintem jó anyag. Engem egy jó bográcsos gulyásra emlékeztet, csak bárányból. Persze van millió alfaja, de nekem séf főzte ;)

De a többi... Ismered az idézetet, nem?

"-Mondja Poirot, szeret maga valamit egyáltalán az angol konyhában?
-Jegyezze meg Hastings, az angoloknak ételeik vannak, konyhájuk nincs!"

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.03.30. 21:39:07

@jelentéktelen alak: N vagy M, nekem nyolc :D Engem nem szokott zavarni, különben is mérföldben mutat az óra :) Az N25-ön meg hol van 100-as korlátozás az addigi 120 helyett? Naná, logikusan a felújított részén Carrigtohill előtt, ahol hibátlan az aszfalt! :D

Eastbay1 2010.03.30. 21:51:20

@FlybyWire: Hát tényleg nem engedik át őket a zebrán (mondjuk én sem:D), de nem is veszik zokon. Birkatürelmű nép ez.

jelentéktelen alak 2010.03.30. 21:51:31

Ami igaz, az igaz. :-)

Simán lehetne a limit 120 Midleton -ig

Sosem szerettem gyorsan menni. A limit mindig kötelező nekem. De nem bírok hozzá szokni, hogy így a leggyorsabbak közé tartozom.

Eastbay1 2010.03.30. 21:55:51

@KuKori: Jaj, ilyenen nem szabad kiakadni. Az N9-esen van egy olyan helyzet valahol Ballyhale és Waterford között, hogy az főúton kinn van a 80as tábla (mer amúgy qrva kanyargós), a beletorkoló alsóbbrendű úton viszont 100as tábla van, pedig az gyakorlatilag földút és 1x1,5 sávos.

Eastbay1 2010.03.30. 22:01:00

Ja és az milyen, hogy az M7-9-esen Carlowig nincs egy darab benzinkút sem (autópálya, 80km). Az utolsó asszem Saggartnál van.
Ja és ha jól tudom, meg fog épülni végig Waterfordig szintén benzinkút nélkül (az is lesz vagy 150km).

jelentéktelen alak 2010.03.30. 22:04:12

@Eastbay1:

Minek benzinkút, ha éjjel úgysincsen nyitva?

Na meg enni lehet minden kúton, de WC csak elvétve van. Az ablakmosót, meg nem is ismerik...

Eastbay1 2010.03.30. 22:05:56

@jelentéktelen alak: Azért a legtöbb nyitva van éjjel is, csak a shop van zárva, de pénztáros általában odahozza neked a Lucozade-et ha megkéred.

justin time 2010.03.30. 22:15:32

@Ottopappa: én voltam kinn most ősszel fél évet, a második naptól az utolsóig bicajjal közlekedtem. És csak egyszer csapott el egy taxis. :)

Jó poszt, tényleg ez megy kinn. (Én sem akartam elhinni ezt a jogsis dolgot.)

jelentéktelen alak 2010.03.30. 22:16:49

Akkor én vagyok a peches, mert eddig éjjel 10 kútból talán 2nél volt valaki, de az is többnyire csak tanácstalanul próbálkozó turista.
Tény, hogy van sok kút, ahol a pénztáros egy külön ablakon át szolgál ki, de hogy a legtöbb ilyen lenne... hát talán Dublin környékén. :-)

jelentéktelen alak 2010.03.30. 22:22:15

@justin time:
Ja.. Mikor biciklizem, nekem sincsen baj a közlekedéssel. Olyankor időben oda is érek bárhová. A Táj meg meseszép.

registraal 2010.03.30. 22:24:26

Sziasztok !

Én Portlaoise-ban élek és egy ideig dolgoztam teherautóval Dublinban. A kocsik állapotáról még meg lehetne említeni, hogy teljes legyen a kép, hogy egyáltalán nem vigyáznak az épségére. Parkolóban úgy nyitja rá az ajtót a 09-es, 10-es audira a másik hasonló évjáratú toyotás, mint a huzat. 10 autóból 9-nek van sérülés a kasztnián, és ebbe nyugodtan vegyétek bele a tegnap kigurultakat is. A másik "furcsaság", hogy itt az öregek, akik járni alig tudnak, azok szinte mind max 2 éves autóval járnak , tényleg max 40-60 km/h sebességgel...
Szerintem a jobb oldalon lévő kormány és a baloldali közlekedés nem gáz, egy pár nap alatt teljesen bele lehet jönni. A kocsi fenntartása egyébként itt Portlaoise-ben (középfölde) nem az üzemanyag, vagy a szervízdíj miatt magas, hanem azért főleg, mert az itteni szerelők, nagybetűs Kóklerek! Lusták és tehetségtelenek, egymáshoz küldözgetnek. Nekem a szakszerviz nem vállalt egy Ford Mondeót, vezérműlánc csere, üzemanyagpumpa csere... végül egy sufniba javították meg, később persze kiderült, hogy nem cseréltek, felújítottak. De számla nélkül olcsóbb volt... Szóval, kérjetek csak nyugodtan számlát, és előre le kell dumálni százszor is mindent ! Persze, ha ott vagy az autónál az a legjobb. Most egy Nissan Primerám van, ami itt kb 3500 € környékén mozog, 02-es évjárat. Heti fizu 500 € szóval, ha nagyon rá kell költeni, hamarabb lesz csere, mint javítás asszem...

Ja, még egy dolog, ismerek olyan íreket, akik a vadiúj kocsijukat még sohasem mosták le. " majd lemossa az eső... aztán pár év múlva becserélik egy másik új kocsira, úgy ahogy van... persze, cash a különbözet rendezési módja...

Üdv,
Registraal

Eastbay1 2010.03.30. 22:52:42

@jelentéktelen alak: Hát nem tudom, itt a környéken (Kilkenny +/- 50km) tudok vagy 20-25 kutat, ami nyitva van éjjel is. De ennél tuti több van.
Jó, nyilvánvaló a falusi kutak, ahol a benzinkút, a bolt, a takeaway és a posta egy üzlet, azok bezárnak 10 körül.

egyittlakó (törölt) 2010.03.30. 22:55:19

Kukori: "Bocs, ha hosszú, vagy itt-ott zavaros lett, megpróbálok majd aktívan válaszolgatni a feltett kérdésekre a kommenteknél."

Semmi gond, legföljebb valaki rávágja majd, hogy hülye a posztoló.

üveges · http://holtankoljak.blog.hu/ 2010.03.30. 22:55:24

Két barát beszélget egymással:
- Mondd öregem, hogy szoktál le az alkoholról?
- Muszáj volt, mert amikor részegen hazamentem, mindig duplán láttam az anyósomat.

Vezetni meg talán nem kellene, ha "két" anyós ül mellettünk.

jelentéktelen alak 2010.03.30. 22:59:31

@Eastbay1:

Biztosan nem általános, amit tapasztaltam, de anno mikor éjjel mentünk Corkból Rosslare az N25-ön, már attól féltem, hogy várni kell valahol a nyitásig. kongó tankkal a sokadik kút volt éjjel is nyitva. Ott is előre meg kellett mondani, hogy mennyit akarok tankolni. Szerencsére tényleg üres volt a tank így tudtam. De ha lötyög még ott valami, bajosan ment volna tele. Vagy több lett volna, vagy kevesebb. :-)

Azóta többször jártam így. Kiváltképpen ünnepek környékén, vagy reggel 8 előtt.

jelentéktelen alak 2010.03.30. 23:03:16

@üveges:

2 ír találkozik.

- Szia, hogy vagy?
- Nem túl rosszul. Hát te?
- Elmegy. Mit szólsz, milyen szép nyarunk volt?
- Nem tudom. Épp a WC-n ültem...

Csurár apuka 2010.03.30. 23:29:59

Strawberry! Strawberry alarm clock! With the kids, with the kids, with the kids in the car, that's where they are, that's where they are!!!

Ottopappa 2010.03.31. 00:09:13

@jelentéktelen alak: Jajj, de ne is mondd!! Én dublinban voltam futár is... Az öreg szar Escorttal utolértem egy X5 BMW-t. a csávó integetett ki az ablakon,chogy előzzem meg... Vagy mikor mentünk kirándulni Corkba, egy benzinkút mellett a záró vonalon ( mondjuk az tahó dolog volt) előztem egy Alfa 156-ost, azt nyomta utánam a dudát veszettül. Ngayon puhapöcsűen vezetnek ezek...

Megköszönöd az italt,hazamész, kivered 2010.03.31. 08:22:28

Ausztráliában is jobbkéz szabály van, nem tudja valaki?

záporjózsi 2010.03.31. 08:45:55

@Szakadás: Az olyat már elég régen kitalálták, csak itthon nem alkalmazták. Jelzőlámpával irányított, spirális körgeometriájú kereszteződés. Magyar nevén jelzős kör. :)

BoGyesz 2010.03.31. 09:31:31

@Megköszönöd az italt,hazamész, kivered: Igen, Ausztráliában is jobb kéz szabály van.

krampam 2010.03.31. 09:54:03

nekem dublinban a gyalogosok közlekedése volt kicsit meredek.
bp-en is átmennek a gyalogok a piroson sokszor, de ott ezt mesteri módon űzik... kit érdekel a lámpa?! szarni rá! szabad ország. :D

meg a buszok is tolják neki rendesen... mindegy hogy kis utca, meg fekvőrendőr...

kuk22 2010.03.31. 16:15:29

Ami engem megfogott, hogy a sok idóta 30-as, 60-as tábla helyett egyszerűen kitesznek egy "SLOW" (lassan) táblát (esetleg indoklással, hogy kereszteződés, iskola, veszélyes kanyar, útépítés stb.), és mérd fel magadnak a helyzetet. Így tök üres úton penge verdával nem kell állandóan lassítgatni. Bár mondjuk így pénzt behajtani se lehet trafizással. A bíró meg majd eldönti balesetnél, hogy hibáztál-e.

A másik, hogy tényleg sok a körforgalom, de értelmesek. Ugyanis elég tágasak, mindenhol 2x2 sáv köt be, vezet ki, így az első kijárathoz minden esetben "védetten" át lehet hajtani.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.31. 17:39:52

Hát igen, egyes részeivel egyetértek. Viszont láthatóak a dolog hiányosságai is.

Egy Írországból hazajött haver ezt úgy aposztrofálta hogy szerinte tök jó hogy lehet beb*szva vezetni, mert úgyis mindenki folyamatosan részeg. És teljesen fel volt háborodva hogy itthon elvették a jogsiját mert alkoholos befolyásoltság alatt a szembejövő sávban közlekedett éjjel (mondjuk a kutya nem volt az úton, de a két rendőr észrevette).

Silenzio 2010.03.31. 18:15:32

@ColT: Túlzol. Tilosban fordult meg, nem a szembejövő sávban ment. Nem hülye.

Eastbay1 2010.03.31. 18:32:57

@kuk22: Bazz, most jut eszembe, hogy most már több mint egy éve vezetek itt, de még nem láttam egy darab trafit sem. Pedig reflexből figyelem ezerrel.

jelentéktelen alak 2010.03.31. 18:45:38

@Eastbay1:

Én 5 éve vezetek itt, de láttam trafit nem is keveset. Igaz nem ott, ahol a sebességet figyelték. Egyszer kutya sétáltatás közben egy kőkerítést támasztott a motoros rendőr és figyelte a kerítés túl oldalán haladók sebességét. Az útról csak a sisakja, meg a kezében lévő trafi látszhatott, ha látszott.
Máskor az N25-ös forgalmának a sebességét figyelték a Littleisland-i felhajtóról. A főútról, még a tükörből is csak egy pillanatra látszhatott, ha látszott a mérő autó. De ügye tükröt úgy sem használnak.
Itt Corkban van néhány civil mondeo, amibe be van építve a trafi.
De láttam már olyan mérést is, hogy a Garda autója áll az út mellett, és a trafit a tetőn tartva figyelik a sebességet. Ilyet láttam legtöbbet, de ilyenkor bőszen villognak is a szembe jövők.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.03.31. 19:15:52

Jaja, a kocsiba épített, menet közben is mérni képes trafiból van egy pár. Bár sok értelme nincsen, ezt ők is tudják. Inkább az ittas vezetés és az autóvezetés képességeinek hiánya a fő baleseti források.

Azok a Mondeo-k :D Hiába "civil" kinézetű, ha kilométerekről látni, mert három kurva nagy antenna van a tetőn, meg valami ostoba lemezfelni :D Van még valami, amiről látni, csak nem jut eszembe.

jelentéktelen alak 2010.03.31. 19:37:13

@KuKori:

A kék villogó a szélvédőn (a belső tükör és az ablak között), meg a 3. féklámpa mellett?

Valóban elég jellegzetesek, de láttam már használatban őket...

Eastbay1 2010.04.01. 01:25:48

@jelentéktelen alak: @KuKori:
Kösz emberek, figyelni fogom őket, úgyis hamarosan megyek Cobh-ba.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.01. 20:07:30

@Eastbay1: Akkor ne felejts el rám csörögni :)

087-142-8444

karlmax 2010.04.02. 11:11:13

Érdekes ahogy néhány országban közlekednek. Bár, az a helyzet, hogy itthon is vannak iszonyat rossz sofőrök, néha elgondolkodom, hogy ez. meg az hogy kaphatott jogosítványt. A piálás dologról meg annyit, hogy lehet 1 sör után nem romlik a képességed, de mi van ha pl. halálos balesetet okozol. Senki nem mondja meg utána,hogy annak az 1 sörnek volt-e köze hozzá. A lelkiismeretemmel nem tudnék akkor elszámolni.

jelentéktelen alak 2010.04.02. 20:50:45

@karlmax:

Elég rossz képet festettünk itt az Ír közlekedésről, pedig nem csaltunk.
Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy bár nagyon nehéz belassulni annak, akinek magyar vér folyik az ereiben, Az én véleményem az, hogy bár valóban hajmeresztő az ami az utakon közlekedés címén folyik, sokkal emberibb, mint ahogy Magyarországon tapossák agyon egymást az emberek az utakon. Itt pont annyira nem jellemző a tolakodás, mint amennyire jellemző, hogy a figyelmetlensége miatt feltart a másik.

Azt szoktam mondani, hogy a két véglet a két ország. Írországban túl lassú, túlságosan a régmúlt szekeres közlekedést idéző, míg Magyarországon a farkas törvényekkel tűzdelt lendület a jellemző.
Megszokva az itteni tempót, űzött vadnak érzem magam a magyar utakon, ahol folyamatosan azt kell lessem, hogy mikor tőr elő valahonnan a ragadozó, aki az éltemre akar törni.

Úgy gondolom, hogy az itteni közlekedés embereknek való. Embereknek, akik olykor hibáznak, olykor elbambulnak, olykor nem azzal törődnek, amit csinálnak.
Ezzel szemben Magyarországon folyamatosan a toppon kell lenned, ha túl akarod élni a hétköznapokat, benne a közlekedést.

Egyik sem jobb a másiknál, de én ebben jobban érzem magam. :-)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.02. 21:07:23

@jelentéktelen alak: Nekem mindegy, hol vezetek. Anglia nagyon kellemes élmény volt, eszméletlen jól esett a vidéki utakon kanyarogni, tökéletes útburkolaton. Nehogy átköltözzek... ;)

Jut eszembe, szerdán kettőre megyek a (magyar) szerelőhöz Cork-ba, összefuthatnánk :)

jelentéktelen alak 2010.04.04. 00:07:19

@KuKori:

Cork-ban is van magyar szerelő? :-)

Én csak Ballincolligban ismerek egy srácot...
A szerdát nem merem megígérni. Sosem tudom, hogy mikor végzem a melóval. De szívesen összefutok Veled, ha tudunk egyeztetni.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.04. 00:42:37

@jelentéktelen alak: Kettőről is tudok, ha ez nem válik be, még ott lesz a másik :) Csörögj rám, ha neked jó valamikor. Én általában heti 5-6 napot dolgozok reggel 9-től este 6-ig Midleton-ban, de ezen felül csak szabadidőm van :)

087-142-8444

Fantozzi.ie 2010.08.28. 00:32:02

Onnan lehet még felismerni a civil Gárda autót hogy nincs rajta matrica hogy hol vették
Mostanában feltúnt itt a környékünkön /Fermoy/
egy fehér Ford furgon amivel csak leparkolnak és egész napra ott hagyják fotózni
Sógorom kapott 2 darab 80 eurós csekket egy nap -:)))












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása