Richelieu mindig bőséges körítést ad a sztorijaihoz, nincs ez most sem másként. Tulajdonképpen ezúttal is mindenki életben maradt, a lényeg talán leginkább az, hogy nem csak nagy, fekete, lesötétített autókban ülnek közlekedésre és úgy általában közösségi létre alkalmatlan egyedek.
Nos, rég fogtam billentyűt autós-közutas témában, mert lássuk be, az ember egy idő után belefásul a hétköznapokba, meg hát inkább más témákban írogatok. De a minap olyanban volt részem, ami egyszerre több oldalról is figyelemre méltó. Ezért hát úgy gondoltam, hogy ezt megosztom másokkal is.
Az Úr kétezer tizedik esztendejének április havában, azon belül is a kilencedik napon történt hát, hogy eléggé el nem ítélhető módon, a budakalászi Cora bevásárlóközpontba vitt minket az élet vásárolni csakúgy, mint kb 5-6 éve minden pénteken.
Belátom, nem egy kalandos élet ez, nem egy survivor forgatás, de kellenek stabil pontok az ember életében. Van ugye, akinek a repülés, vagy a foci a haverokkal, vagy adott estben a fényképészet adja meg ezt, nekem speziell a vásárlás. Mondjuk lehet, hogy nálam az is közrejátszik, miszerint ha nem teszem, a nejem szemmel ver.
Majd tenyérrel, majd jobb esetben valami nem túl kötött anyagú tárggyal. Úgyhogy a családi béke érdekében pénteken is odamentem. Mint egy bónusz, a nejem is elkísért, nehogy hamar végezzek, és azért, hogy lehetőségem nyíljon sok-sok haszontalan tárgy előtt megállni, nézegetni különböző megjegyzések kíséretében, megfogni azokat, majd jól nem megvenni őket.
Végeztünk viszonylag hamar, kijöttünk, kocsiba bepakolás. Miután a csomagtartó jó mély, én meg nem szeretem onnan egyenként kivenni a tejfölöket, általában az utastérbe, az első ülések mögé teszem a szatyrokat. Ez még fontos lesz később.
Elindulunk, és a meki felé vezető útra, ami a nagy „forgalomgyűjtőbe” vezet, jobbról közelítettünk. Tehát még egyenrangú utak voltak. Ez szemmel látható is volt, és a balról jövők ezt észlelték is. Ilyenkor gyakran előfordul, hogy beengedem a balról jövőket, mert nem azon az 1-2 másodperc pluszon múlik, pláne nem pénteken kora este, meg még messze a rokkantparkolós peti frizbije, amire egész héten „várok”…
De most azzal a fajta sofőrrel találkoztam, akit akkor sem engednék be, ha történetesen ő lenne a felnőtt csatornák örökös és megkérdőjelezhetetlen „szájszeríjas” bajnoka, vagy maga Marylin Monroe 24 évesen. Ugyanis ráállt az előtte menőre kb 1 centire, és láttam, hogy tuti nem fog engedni engem jobbról.
Én meg nem tagadom, magyar vagyok, ezért mosollyal az arcomon, nem engedtem be. Nézett rám csúnyán, én erre felemeltem jobb kezem, és rámutattam a ballal. Hátha érti. Azon szitu volt, mikor az én személyes barna hajú marylinem (nej) is mondta, talán életében először téve ilyet, hogy be ne engedjem.
Mentünk tova, beértünk a telken belüli körforgalomba, ami szintén 2 sávos. Ezt nem ragozom, írtam már erről, az emberek 95%-a továbbra is rosszul használja. Kedvenceim, akik a körforgalomba behajtáskor indexelnek… Mindegy.
Ekkor azonban látom, hogy a másik kocsi sofőrje (nem túl természetes szőke, kb 45 év körüli, tipikusan csemege-pultos arcú konszolidált nőféleség) kivág a körforgalom belső sávjába, és próbál gyorsan ott megelőzni, hogy majd a kihajtásnál beelőzzön. Én nem gyorsítottam nagyon, ne boruljon nyakamba a túlélésünkhöz nagyban szükséges élelmiszerek garmadája.
Ms Csemegepult Face 2010 mellém ért a belső sávban, és index, minden nélkül a kormányt jobbra rántva, akarta tudatni, hogy akkor ezt jól visszakapom… (mit is?!?!), és bizony ő, és csak ő kanyarodik jobbra. Én engedtem, mert nem töröm össze magam mások miatt, igazítottam mindig a kormányon, de mellette maradtam, ráállva a dudára.
Beértünk a kihajtóra, én néztem rá, de ő vagy mert direkt nem vett észre, vagy tényleg (megjegyzem, ez ijesztő), de nem nézett oldalra. Ha én tovább akartam volna menni a körforgalomban, rommá töröm a kocsimat, ha szabályosan akarok menni, szintén. Ekkor jobbról bejött + 1 autó, (vicces, de mindig van még egy csúcsabb ragadozó), egy kóla színű matiz, akit beengedtem, mert látszott, hogy szerencsétlen nem tolakszik, csak nem bírt bekanyarodni ő sem.
Így a csemegés a matiz elé került, nem is bántam, hátha még van meglepi a tarsolyában. A csemegés hölgy igyekezett volna lelépni, de pechjére ugyanarra mentem. Mellé értem a 11-es főút besorolóján, dudáltam, integettem kultúráltan (sőt, a nejem is, pedig ő még ilyet életében nem tett, még kiabált is, oly elánnal, hogy párásodott az ablaka). Ms Csemegepult 2010 nem nézet semerre, ment tovább, fel, Budakalász felé. Én nevettem egyet kínomban, és mentem tova Szentendre felé.
Tanulságok:
ha a Hölgy nem tudja, h jobb kéz van, akkor egyszer csúnyán megjárja úgyis, csak lesz, akit ezzel adott estben megnyomorít;
ha a Hölgy kedvesebb, vagyis nem tolakszik pikírt arccal, simán beengedem az elején, és le is út feliscsút;
ha valaki nem direkt nem engedi be a jobbosnál, és a Hölgy ugyanígy akar bosszút állni, de a másik sofőr nem figyel, akkor törik a kasztni a körforgalomban;Szemmel láthatóan a szőke asszonyság meg volt győződve, hogy ő jár el helyesen, ami felveti a férje felelősségét (Mr Tejtermék Pult 2008 és 2009), vagy adott esetben a volt oktatója felelősségét. Utóbbit nem tudom komolyan elképzelni.
Nekem 2 hete törték rommá a kocsim bal oldalát, mikor egy, a helyéről kiálló kedves asszony az út másik oldaláról kiállva, 20 métert megtéve tolatott belém, mert nem látta, hogy ott állok……ajtócsere, 380e HUF, a vétkes biztosítójára. Lehet, hogy ezért kaptam fel a vizet. De megittam.
A Hölgy egy pezsgőmetál színű Citroen Berlingot kormányozott, JXG – nem tudom mennyi rendszámmal, pénteken, április 9-én este 19.30 körül. Gratulálok neki. Meg kívánom, hogy ne találkozzunk többet.
eml 2010.04.13. 12:48:29
SzLacika 2010.04.13. 12:52:05
craft75 2010.04.13. 12:55:00
Take-it-Easy 2010.04.13. 12:56:53
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.04.13. 13:12:33
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.13. 13:16:38
ember a holdon? 2010.04.13. 13:20:27
hawkeye 2010.04.13. 13:32:57
Arra járva itt látokhallok szinte minden alkalommal anyázást, a járulékos zajokkal... :)
Mert - elvileg - aki nem hajt ki a körforgalom ELSŐ kijáratán, annak be kell mennie a belső sávba, s onnan újra ki, ha el akarja hagyni a körforgalmat.
Tehát ha a posztoló a külsőben akar körbemenni, több kijáratot elhagyva, a KRESZ szerint szabálytalanságot követ el.
De.
Ez egy EU-s paragrafus, és Európában a körforgalmak 2x - 3x akkora átmérőjűek, mint nálunk.
Tehát ott még működik is a dolog.
Nálunk meg valaki lusta volt felemelni a tespedt seggét az íróasztaltól, kimenni az utcára.
Így aztán lett egy betarthatatlan szabály, örök konfliktusforrásként...
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2010.04.13. 13:55:35
"Mert - elvileg - aki nem hajt ki a körforgalom ELSŐ kijáratán, annak be kell mennie a belső sávba, s onnan újra ki, ha el akarja hagyni a körforgalmat. Tehát ha a posztoló a külsőben akar körbemenni, több kijáratot elhagyva, a KRESZ szerint szabálytalanságot követ el."
Marhaság, ezzel szemben a többsávos körforgalomban a párhuzamos közlekedés szabályai alkamazandóak. Slussz-passz.
STi-2009 2010.04.13. 14:22:52
..Nem ön, a férje...
szaGértő 2010.04.13. 14:25:30
hbe 2010.04.13. 14:30:52
Agyalap 2010.04.13. 14:30:55
Szerintem ez lehetne logikus is, de szörnyen balesetveszélyes...
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2010.04.13. 14:37:24
Más kérdés, hogy vannak tényleg olyan körforgalmak - nem itthon - ahol a sávok szépen fel vannak festve, és már előre abba a sávba kell besorolnod ami a te kijáratodnál visz ki. De ezt tábla is, felfestés is jelzi!
A szóbanforgó körforgalom nem ilyen, annak a külső/belső sávjait éppúgy kell elképzelni mint egy többsávos utat. A körforgalmon belüli sávok váltása épp olyan mint egy többsávos úton; ráadásul belül nem akadályozhatod a mögötted jövőt.
atila68 (törölt) 2010.04.13. 14:48:03
A fogalmazás tetszik.
szaGértő 2010.04.13. 14:48:47
Szilizoli 2010.04.13. 15:06:03
Kétsávos körforgóban mutatkozik meg legjobban, hogy ki mennyire vágja a vezetést. Kedvencem az 5 kijáratos érdi Tecsó-körforgalom külső sávjában körbehajtó, majd irányjelzés nélkül kilépő láma.
Előzetes ismertetőjele: szigorúan tíz óra tíz percnél fogja a kormányt, és a kocsi orrát nézi!
Szilizoli 2010.04.13. 15:08:02
FDToth 2010.04.13. 15:24:28
Sajnos az a baj, h a belső nem nagyon használják az emberek, majdnem mindenki a 2 sávos, fel nem festett körfogalom külső sávjában halad, így nehéz bejutni.
Persze ott a másik véglet is, aki a vmiért fél a körfogalomtől és nem hajtan be akkor sem, a a körfogalom külső sávjában nincsen autó.
A szabályokat nem mindig kell betartani, mert amint tudjunk, Magyarországon ezek többsége értelmetlen, egymásnak ellentmondó. Vezessük logikusan, segítve a másikat. 8ezt hiába mondom, itt H-n az autósok 70-75% tök hülye és logikátlan parasztelme)
Bezzeg I vagy Fr. Ott azátn van közlekedés!
Normális vagyok? 2010.04.13. 15:24:48
Ja és az elején még mindig nem értem mit értettél repülés alatt az emberek stabil élet pontjai között? :)
Asszonynak meg vegyél valami nyugtatót, ezen nem éri meg ennyit idegeskedni, jó tudom bosszantó, de akkor se ér annyit, hogy percekig üvöltözéssel párásítsd az ablakot (pláne nyáron :D ) :)
Ms Csemegepult Face 2010 viszont nagyon jó volt ;)
FDToth 2010.04.13. 15:26:31
Ne legyünk bírkák.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.13. 15:39:01
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.13. 15:41:44
Aztán, ha olyan érkezik aki magasan leszarja, hogy tapadsz az előtted haladóra, akkor meg rácsodálkozol, ha megtolnak? :))
SzLacika 2010.04.13. 16:14:36
Nem biztos, hogy sok jóra vezetne, ha mindenki így gondolkodna, hisz egyesek számára egyik szabály értelmetlen, mások számára másik :)
ayeti azaki - távolkeleti segédmunkás 2010.04.13. 16:15:29
hawkeye 2010.04.13. 16:17:19
Úri barátom, igazat mondasz.
Igen, a p párhuzamos közlekedés szabályai.
Igazad van.
És képzeld, az is igaz, amit én írtam.
Mert a kettő nem zárja ki egymást.
Különbség annyi, hogy én nem gondolom rólad, hogy baromságot írsz.
Tudod, egyikünknek volt gyerekszobája, a másik meg nyilván az istállóban...
Nem tehetsz róla.
Csókoltatlak szeretettel:
Hawkeye
eml 2010.04.13. 16:19:54
Pártvéder után szabadon.
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2010.04.13. 16:23:53
Mer' addig azért baromság. A totalcaron volt fenn pár napja, a csemegés hölgy meg biztos elolvasta.
Adott esetben természetesen logikus behúzódni, hogy a másik is beférjen, ahogy az autópályán is a felhajtónál. De ezt csak illik megtenni, és csak akkor ha úgy ítéled meg. Nem vagy szabálytalan a KRESZ szerint ha nem teszed meg...
randomuser1 2010.04.13. 16:25:04
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.13. 16:31:00
SzLacika 2010.04.13. 16:37:21
richelieu 2010.04.13. 16:49:03
Nos, akkor ismét:
- nem direkt írok így, hanem így sikerül;
- nem gondolom, hogy tudnék írni;
- elmeséltem egy sztorit és ennyi;
- kedves távolkeleti segédmunkás, sok jó további segédmunkát, de nyilván Neked is feltűnt, hogy csak Te nem használtál írásjelet, és nem kezdted nagyb etűvel a mondatot. De ez senkit sem zavar, mert ebben a műfajban ez szinte elvárt. Hát így.
Good night to all!!
:-)
FDToth 2010.04.13. 16:59:26
"streetfighter" 2010.04.13. 17:23:13
"Nos, rég fogtam billentyűt autós-közutas témában"
Nem is kell sűrübben!
ági anyu 2010.04.13. 17:32:41
"streetfighter" 2010.04.13. 17:39:16
"Én nem gyorsítottam nagyon, ne boruljon nyakamba a túlélésünkhöz nagyban szükséges élelmiszerek garmadája."
Ezért inkább nem fékeztél, nemde? Gyorsításnál nem valószínű, hogy a nyakadba borul bármi is.
Vagy esetleg hátramenetben nyomtad? ;)
"streetfighter" 2010.04.13. 17:42:17
De, Budapesten erőszakosnak kell lenni!
És természetesen előzékenynek másokkal, hogy veled szemben ne kelljen erőszakoskodni.
SzLacika 2010.04.13. 17:47:02
killermoney 2010.04.13. 17:47:32
"streetfighter" 2010.04.13. 17:57:27
Lehet, de én így közlekedem.
Akin látom, hogy pofátlan velem azt én is szivatom.
Ahova szeretnék oda ritka kivétellel (kocsitörést elkerülve) be is megyek ha akarják ha nem. Egy idő után ezt érzi az ember. ;)
Ellenben én másokkal próbálok előzékeny lenni. A balfékeket nem engedem be magam elé, hogy ne tartson fel, de a normálisakat igen.
SzLacika 2010.04.13. 18:17:41
Még jó, hogy nem vagyunk egyformák :)
"streetfighter" 2010.04.13. 18:30:39
Félreértés ne essék!
Akkor leszek erőszakos ha látom, hogy direkt nem akar beengedni.
Pl. elfogy a sáv és már előre indexelek, de látom, hogy nyomja. Erre én jobban megnyomom és megyek is. Ritka amikor úgy ítélem meg, hogy képes lenne nekem jönni.
Ha látom, hogy lassít akkor mindig megköszönöm.
SzLacika 2010.04.13. 18:32:32
"streetfighter" 2010.04.13. 18:50:43
Rám nem kell rám húzni a kormányt, mert aki jelez azt beengedem.
Miért ne engedném be?
És mivel nekem ez a felfogásom másoktól is ezt várom el.
SzLacika 2010.04.13. 19:05:47
1kutya 2010.04.13. 19:16:03
csak azt nem tudtam még eldönteni, hogy ez a fene nagy emancipunci miatt alakult így, vagy ezeket tényleg annyira nem dugja senki, hogy folyamatosan kielégítetlenek/frusztráltak?
ági anyutól ezúton is bocsátatot kérve, esküszöm ha legközelebb összefutok egy fentihez hasonlóval, megállok, kiveszem a kezéből a mobil csevejeszközt (mert az ugye kötelezően ott van) és belebaszom a szélvédőbe! (sejtéseim szerint ez nekik nagyobb fájdalmat okoz, mintha pofánverném)
grrrrrrr...
.lll. 2010.04.13. 19:25:32
a cora veszélyes hely főleg hétvégén,de a pángáziusz filé csak ezerhat/nem rekám/
Timnorc 2010.04.13. 19:26:52
Kresz. 29. §
"Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történő letérés esetében is. A jármű vezetője egyéb esetben (pl. útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon való továbbhaladás esetén) is adhat irányjelzést, ha ezzel továbbhaladási irányáról a közlekedés más résztvevői számára többlettájékoztatást ad, az irányjelzés azonban megtévesztő nem lehet."
A kérdéses bekezdés első fordulatából kitűnik, hogy mikor kell (vagyis kötelező) az irányjelző használata, mint ahogy az a példa is, amikor nem kell (vagyis nem kötelező). Nevezetesen a körforgalomba való bekanyarodáskor.
A második és harmadik fordulatban a jogalkotó siet leszögezni, hogy amúgy ha az nem kötelező (nem kell), de a többlettájékoztatás miatt hasznos, akkor engedélyezett (-hat, -het).
Na, erre nagyon jó példa - sok más egyéb példa mellett - a körforgalomban való "bennmaradás".
Timnorc 2010.04.13. 19:27:28
Útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon való továbbhaladás esetén, noha nem kötelező, de engedélyezett az irányjelzőzés.
Ez utóbbi mondat kivesézésért kiállt.
A körforgalom útkereszteződés? Igen.
A körforgalom köríve a körforgalomba torkolló útról érkezők számára elsőbbség adás táblával védve van? Igen.
Ezáltal a körfogalom köríve a betorkolló úthoz képest magasabb rangú? Igen.
A körfogalom köríve kanyarodó ívet ír le? Igen.
Ha nem hajtok ki az első kihajtónál, hanem csak a másodiknál vagy a harmadiknál, akkor továbbhaladok? Igen.
És már készen is vagyunk.
Timnorc 2010.04.13. 19:49:30
@Pascal
A hatályos Kresz 25. §-a szabályozza, hogy miként kell/szabad haladni az úton. Ennak a szakasznak a (2) bekezdése leírja azt a bizonyos jobbratartást. Mint ahogy azt is, hogy a párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten való közlekedésre a Kresz 36. szakaszában foglaltak az irányadók.
Mit is ír ez a bizonyos 36. §:
(1) bekezdése egyértelműen leírja, hogy a 2 vagy több sávos úton (néhány kivétellel) a jobb oldali (vagyis a külső) sávban kell haladni. Kivételek pl.: előzés, lakott területen belül való haladás bizonyos fajta járművekkel, 3 vagy több sávos úton való haladás bizonyos fajta járművekkel.
Akinek nem tűnt volna fel, hogy a több sávos körforgalom nem szerepel a kivételek között, azok számára a jogalkotó külön leírja a 36. § (11) bekezdésében, hogy a párhuzamos közlekedésre alkalmas körforgalmú úton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.
A teljességhez tartozik, hogy a kérdéses 36. §-ban, méghozzá annak (10) bekezdésében részletezve van a többsávos körforgalomba való bekanyarodás szabálya. Viszont ez nem befolyásolja a fent leírtakat.
Vagyis aki nem hajt ki a körforgalom első kijáratán, annak nem kell bemennie a belső sávba. Ha épp’ nem tilos, akkor bemehet, ha pl. előz, vagy szgk-val lakott területen amúgy éppen ott halad, amikor a körforgalomhoz ér stb..
Tehát ha a külsőben akar körbemenni, több kijáratot elhagyva, a semmilyen szabálytalanságot nem követ el.
vagyok59 2010.04.13. 19:50:58
Kanyarodnék rá az Orczy tér felé a Fiuméra, már messziről dudál és gyorsít, be ne férjek elé. Persze elbaszta, mert ahol két sávvá bővül a belsőbe ment. A külső megy egyenesen. Elértünk a lámpához, akkor jött rá, hogy elkúrta. Elkeseredetten villogott kifelé, én mosolyogtam, integettem neki és persze nem engedtem magam elé, sőt komótosan indultam, hogy az utánam következő se tegye, figyeltem, le is csúszta a lámpát, kénytelen volt elkanyarodni, mert a háta mögött már dudáltak:)
cambridge.on 2010.04.13. 19:54:16
Ez tulajdonképen felfogható úgy, hogy kanyarban kell sávot váltani,viszonylag nagy forgalom mellett.
Valami értelmetlen átültetése egy normális szabálynak.
Finnországban a kétsávos körforgalom előjelző táblája mutatja, hogy a belsősávot választók csak 270 foknál, azaz a harmadik kijáratnál hagyhatják el a körforgalmat.
A külső sávból lehet az első, második és harmadik kijáratnál is kihajtani.
Nincs sávváltás, bóklászás kanyarodás közben.
Tökéletesen működik, igaz sok minden más is.
Itt általában nem kell attól félnem, hogy valaki nem ismeri melyik a másik bal keze.
A T elágazás egy kicsit bekavar egyeseknél, de az egyszerű jobbkéz-szabályt mindenki ismeri, és betartja.
Fel sem merül, hogy a balról érkező nem enged el.
vagyok59 2010.04.13. 19:55:26
És még ő integetett nekem az ablakából:)
.lll. 2010.04.13. 19:58:54
''autónepper.'' 2010.04.13. 20:06:17
FDToth 2010.04.13. 20:09:55
''autónepper.'' 2010.04.13. 20:17:32
AzHofi 2010.04.13. 20:20:12
redriot77 2010.04.13. 20:20:30
AzHofi 2010.04.13. 20:24:09
Bizony nálunk szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban szokták előre jelezni, hogy merre fognak kimenni a körforgalomból, tehát nem ritkán balra indexelnek a körforgalomba behajtáskor.
"streetfighter" 2010.04.13. 20:28:08
Legszebb öröm a káröröm, mi?
''autónepper.'' 2010.04.13. 20:28:55
"streetfighter" 2010.04.13. 20:39:39
Én nem félek az ilyenektől, sőt.
indapass90210 2010.04.13. 20:43:20
A posztoló meg hüje. Mint mindig!
''autónepper.'' 2010.04.13. 20:45:17
''autónepper.'' 2010.04.13. 20:47:05
''autónepper.'' 2010.04.13. 20:48:29
Timnorc 2010.04.13. 20:51:05
@AzHofi-nak igaza van. Nem mindig az az igaz, ami az adott egyénnek egyértelmű.
2010.04.13. 19:26:52-kor és 2010.04.13. 19:27:28-kor részletesen kifejtettem.
Én lennék terrorista! 2010.04.13. 20:59:51
Inkább gyökér vagy.
indapass90210 2010.04.13. 21:08:16
Timnorc 2010.04.13. 21:11:35
Légy szi' mondd, hogy nem azt hiszed, hogy én a 2010.04.13. 19:26:52-kor és 2010.04.13. 19:27:28-kor részletesen kifejtett véleményemben jobbra indexelésre gondoltam!
Mondd, hogy nagyon is értetted, hogy balra indexelésről van szó!
Ezért írtam, hogy @AzHofi-nak igaza van.
indapass90210 2010.04.13. 21:11:37
"streetfighter" 2010.04.13. 21:12:09
Nem feltétlenül.
Én nem szoktam senkit alábecsülni.
Alacsony fordulatról sajnos esélyem sincs egy nyomatékos dízellel szemben.
''autónepper.'' 2010.04.13. 21:16:29
eml 2010.04.13. 21:17:01
Timnorc 2010.04.13. 21:18:21
A 2010.04.13. 19:49:30-kor részletesen leírt hozzászólásomban ecseteltem, hogy aki nem hajt ki a többsávos körforgalom első kijáratán, annak nem kötelező bemennie a belső sávba. Ha épp’ nem tilos, akkor persze bemehet, ha pl. előz, vagy szgk-val lakott területen amúgy éppen ott halad, amikor a körforgalomhoz érkezik stb..
Tehát ha a külsőben akar körbemenni, több kijáratot elhagyva, akkor semmilyen szabálytalanságot nem követ el.
indapass90210 2010.04.13. 21:18:50
eml 2010.04.13. 21:20:17
Főleg, hogy kétsávosat tesznek olyan átmérővel is, ami egysávosnak is kicsi pl Érd Teccsó.
"streetfighter" 2010.04.13. 21:20:22
Egyébként nem a gyorsulgatásra gondoltam, hanem arra, hogy ha pofátlanul elém akar vágni egy nagy fekete autó akkor azt ugyan úgy nem engedem be mint bárki mást.
Egyszer ezért már majdnem meg is ütöttem a bokámat.
Timnorc 2010.04.13. 21:22:37
Az egysávos körforgalomban történő balra indexelés esetében egy - kresz által nevesített - fogalmat kihangsúlyozok, aztán részemről ennyi...
"Többlet tájékoztatás"
indapass90210 2010.04.13. 21:23:14
''autónepper.'' 2010.04.13. 21:23:49
"streetfighter" 2010.04.13. 21:24:28
A Toyota? Az 177Le. Minden relatív. :)
''autónepper.'' 2010.04.13. 21:25:09
indapass90210 2010.04.13. 21:26:00
"streetfighter" 2010.04.13. 21:26:24
Azt hittem erősebb.
Nem akarok nagyképünek tünni, de akkor még végsebességig is magamra fogadnék. ;)
Sákif za morro? 2010.04.13. 21:28:10
''autónepper.'' 2010.04.13. 21:30:49
indapass90210 2010.04.13. 21:33:30
''autónepper.'' 2010.04.13. 21:36:38
"streetfighter" 2010.04.13. 21:38:56
A városban nagyon ritkán lehet ezeket kihasználni. :(
Én sokat járok országúton. Ott aztán lehet élvezkedni.
"streetfighter" 2010.04.13. 21:40:43
Van valakinek olyan dízele ami nincs chipelve?
''autónepper.'' 2010.04.13. 21:42:29
Sákif za morro? 2010.04.13. 21:45:03
Gera 2010.04.13. 21:50:19
Mondjuk ez a jobbkezes kereszteződés elég sok embernek jelent kihívást. Sógorom elég értelmes és teljesen normálisan vezet, de nemrég beültem mellé, mikor meglátogattak, aztán ilyen 50-60nal ment bele a kereszteződésekbe itt a környéken. Mondtam neki, hogy ezt sürgősen fejezze be, mert kurvára vannak itt mások is, akik így nyomják. Nekem majdnem balesetem lett 1-2x, azóta mindig rendesen lelassítok.
"streetfighter" 2010.04.13. 21:51:40
Az a lényeg, hogy gyorsabbnak érzik és lehet, hogy az is,nem?
Nekem benzines van, ezért foglalkoztam a témával.
min 2010.04.13. 21:54:00
"streetfighter" 2010.04.13. 21:54:06
Mármint NEM foglalkoztam a témával!
"streetfighter" 2010.04.13. 21:56:14
Nem érdemes, mert beszorulhatsz és neked kell nézelődni, hogy mikor tudsz kihajtani.
eml 2010.04.13. 21:59:23
Jelen, enyim széria. akartam chipelni, de a város széttépi utána. Csak akkor jó csipizni, ha min85%-ban országutazol. Vagy a városban nem taposod, de azt ki bírja ki?
Gera 2010.04.13. 22:00:45
M. Péter 2010.04.13. 22:01:05
A szamokat tekintve szerintem minikorforgalombol van a legtobb, ez ugy nez ki, hogy festenek egy feher kort a keresztezodesbe, kitablazzak, es ezek utan korforgalom lesz belole. A masik veglet a swindoni "Magic Roundabout", aki meg nem latta, annak erdemes megnezni: www.swindonweb.com/uploaded_files/1167/images/magi01.jpg
SzLacika 2010.04.13. 22:05:01
A félelmetes kocsi itt kezdődik:
i034.radikal.ru/0803/57/1aec8fda5256.jpg
vagy
media.techeblog.com/images/aliencar.jpg
...na ezektől kb megijednék, ha hirtelen feltűnnének mellettem vagy mögöttem :)
"streetfighter" 2010.04.13. 22:09:11
Akkor D-CAT Toyotád van?
"streetfighter" 2010.04.13. 22:10:36
A dízelnél el kell ismerni, hogy jó érzés a nyomaték. Erősebbnek érződik mint valójában.
''autónepper.'' 2010.04.13. 22:18:06
cso zsi 2010.04.13. 22:21:26
Sajnos vannak nagyon kicsi körforgalmaink is (nem festett, épített). Ahoz, hogy az első kijárathoz kellő időben irányjelzést adjak, kb a behajtáskor el kell kezdeni a jelzést. pl. Méta utca - Goroszló sarok a Sallai (vagy mi?) lakótelepnél.
eml 2010.04.13. 22:24:51
Ha a lámpáknál elsőnek indulok érkezek 8-8,5. Nyugiban (130! kerülve az erős gyorsítást) 5,0.
Csak ne lenne benne az a kib..tt kettős tömegű lendkerék!
''autónepper.'' 2010.04.13. 22:33:25
indapass90210 2010.04.13. 22:39:59
eml 2010.04.13. 22:40:10
Odavertem neki, de csak 140 után, addig ő jobban húzott, de van 8 év a két motor közt és kb 250000km.
2.2 D4D lenne jó, az asszem befér még a luxadó alá!
eml 2010.04.13. 22:42:05
Amúgy kösz a dicséretet, igérem holnaptól jobban motiválom magam. Igaz, mindenem tehermentes.
min 2010.04.13. 22:43:15
''autónepper.'' 2010.04.13. 22:46:37
indapass90210 2010.04.13. 22:48:12
indapass90210 2010.04.13. 22:53:12
''autónepper.'' 2010.04.13. 22:55:31
''autónepper.'' 2010.04.13. 22:59:36
indapass90210 2010.04.13. 23:01:41
''autónepper.'' 2010.04.13. 23:03:56
indapass90210 2010.04.13. 23:05:47
''autónepper.'' 2010.04.13. 23:08:13
SzLacika 2010.04.13. 23:34:59
min 2010.04.14. 00:10:23
2010.04.14. 00:12:09
.lll. 2010.04.14. 07:16:27
2010.04.14. 08:51:54
.lll. 2010.04.14. 09:04:58
most mér vagy ilyen???
indapass90210 2010.04.14. 09:11:29
"streetfighter" 2010.04.14. 09:54:17
Neked most milyen márkáju kocsid van?
VW motoros de nem VW csoportos? Akkor milyen?
indapass90210 2010.04.14. 11:08:26
"streetfighter" 2010.04.14. 11:23:39
Aha, az tényleg ritka.
Sosem találtam volna ki. :)
ügyfélszolgálatos 2010.04.14. 15:02:30
Nálunk is ez van. :D