Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Babakocsival az út közepén

2010.05.03. 13:09 :: SilentSound

Olyan történetet más olvashattatok itt, amiben egy anyuka panaszkodott arról, hogy a belvárosi járdákat teljesen elzáró parkoló autók miatt folyton le kell menniük az úttestre. Az meg ugye nem veszélytelen dolog, sok az idióta. Jelen esetben a járda és az út minősége is nagyon rossz a levél beküldőjének elmondása alapján, de ettől még életveszélyes helyzetek adódhatnak belőle, ha valaki babakocsit tologat az út közepén, a kislánya meg mögöttük csalinkázik a kerékpárjával.

Ma eléggé különleges dologgal volt dolgom, nem volt anyázás, sem balhé, qurva anyázás sem, de azért mégis érdekes a dolog. Van a III. kerületben a Czetz János utca, mely utca nemcsak arról lehet ismerős a környékbelieknek, hogy busz közlekedik az utcában, hanem igen silány állapotban van az útburkolat is, ezzel együtt pedig a gyalogos járda is.

Nem tudom, hogy pont ezért tértek-e le a járdáról történetem szereplői, de pont abban az időben vitt arra az utam, és csak azt látom, hogy egy apuka az utca közepén egy babakocsit toll. Mellette meg gondolom a nagyobbik lánya (kb. 6-7 éves lehetett) biciklin haladt.

Mögöttük jöttem és, hogy ne legyen baj lelassítottam így kerültem ki őket (áttérve a szemközti sávba), de mivel teljes döbbenet is fogadott, hogy kocsim közeledésére sem húzódtak lejjebb egy kisebb dudálással és kezem jobb irányba tartásával jeleztem, használják a járdát, mégis két gyerek életéről van szó, és ugyebár halljuk néha a szomorú történeteket az utca királyairól, ne adj' Isten valami balfékkel találkozzanak egyszer.

Kikerülve őket a visszapillantóban még azt láttam, hogy a kedves apukának állt feljebb, nagy kézlegyintéssel jelezte, mi a francokat dudálsz.

Persze kapom majd a szokásos sünöket, meg hülye a posztoló, hogy megírta ezt a történetet és különben is minek jár arra, de azt hiszem van nálam is rosszabb, mint az említett apuka aki saját hülyesége miatt tesz ki ilyen helyzetbe két gyereket.

119 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó kerékpár veszélyes gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.03. 13:48:12

@eml: Reméltem, hogy legalább egyesek értik, amit írtam :)))

Nikorene 2010.05.03. 13:48:24

És akkó most a hüjje poszt toló felébresztette a dudálásával a babakocsiban alvó gyereket? Noooomális?

labi 2010.05.03. 13:50:12

Bp XV. ker. Páskomliget utca melletti "szervízút" (ami a parkoló) legközepén is előszeretettel sétálgatnak, annak ellenére hogy mellette csodálatos állapotú gyönyörűen széles járda is van. Pedig nem csak elvétve jár ott autó.

indapass90210 2010.05.03. 13:50:33

Szerintem hüje a posztoló! Kényszervágást kellett volna végrehajtani a kiccsaládon!

1kutya 2010.05.03. 14:03:20

én 30-as övezetben lakok, de qrvára fel tud baxni, mikor a sok birka kóricál/biciklizik/görkorizik... az úttest közepén (aka padkától-padkáig), pedig mínium egyik oldalon van járda (és nem is rossz minőségű). addig nincs is gond, míg lehúzódik, ha autó jön, de jártam már úgy, hogy anyuci a kölökkel még fel volt háborodva, mikor 50m után rájuk dudáltam (előtte még hátra is nézett fölényes pillantást vetve az autóra). ha már kényelmesebb neki, legalább húzza le az útról a valagát, ha autó jön!

isti77 2010.05.03. 14:04:15

Szerintem legkésőbb a 134-es busz érkezésekor a járdát választották volna.

eml 2010.05.03. 14:07:04

Most megint mér nem lehetett rendes posztot írni?

Pl. így: "Fagyievésből sétáltunk hazafele lányaimmal gondtalanul, toltam a babakocsit, mellettem cangázott a nagyobbik lányom, az úttest fele szabad volt. Egyszer csak jött a hátunk mögül egy kretén g..i, aki ráfeküdt a dudára, mutogatott, ránkhúzta a kormányt, majd beletaposott előttem a fékbe. A dudálástól a kislányomon kívül felébredtek a lakók is a sziesztából, ezek elkezdték az autót féltéglával dobálni. Az egyik féltégla a kissebbik lányomat halálosan megsebesítette, a nagyobbik lányom sokkot kapott, én viszont pofánbasztam az autóst, és letörtem a tükreit. Egyszerűen undorító, hogy azok a majom autósok mit meg nem engednek maguknak, holott benne van a Kreszben is hogy a gyalogosnak elsőbbsége van."

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Így jobb, nem? :)

CsL 2010.05.03. 14:14:28

Ha tényleg hülyék voltak a gyalogok, majd Darwin megoldja - találkoznak egy streetracerrel, és pár hülyével kevesebben lesznek az utakon...

Édesanyám szokta mondani: "Áll még a gyár az apánál, majd lesz másik..."

diktatorikus kleptokrácia 2010.05.03. 14:25:39

ha az autósok a járdát használják, akkor a gyalogosok joggal gondolhatják, hogy ők pedig jogosultak az úttestet használni. ki van ez találva, kérem :D
apukának didergős süncsaládot, hugyozzon szögesdrótot

Rézvirág 2010.05.03. 14:33:37

Hát azt nem tudom, hogy az apuka miért az út közepén tologatta a babakocsit, és miért ott biciklizett a gyerek, nem az apuka védelmében, hanem _ennek_kapcsán_ szeretnék megjegyezni valamit.

Az első kisfiam babakocsis korszakát a fővárosban (XIII.ker) éltem meg. Amit a járdára parkoló kocsik művelnek, az egészen elképesztő. Úgy állnak fel a járdára, hogy ott babkocsival áthaladni képtelenség. És mivel a kocsik olyan szorosan állnak egymás mellett, hogy babakocsival nem tudsz rögtön kimenni az útra és csak azt az egy kocsit kikerülni, egész hosszan vissza kell menni, és elég hosszú utat megtenni az úttesten, mire visszakerülsz a járdára, mindezt egy bunkó parkoló kocsi miatt. És közben persze a mellettem elhaladók meg nem értik, hogy ugyan miért az úttesten tolom azt a babakocsit...?!...és ez nem egy-egy elszigetelt jelenség. A belső kerületek szűkebb mellékutcáiban ez napi rutin a kismamáknak.
És meg kell hogy mondjam, hogy annyiszor, de annyiszor eszembe jut, hogy ha egy babakocsi nem fér el, akkor egy kerekesszék sem!!! És vajon azok közül, akik elevenen akarják megnyúzni azokat, akik beállnak egy kerekesszékes parkolóhelyre (sokszor amúgy tök üres pakolóban)jogosulatlanul, vajon hányan keserítik meg a kerekesszékesek életét a mindennapokban azzal, hogy a járdán nem hagynak nekik helyet? Vagy ahol nem rágják a szánkba mindenféle táblákkal, hogy figyelj a mozgássérültekre, ott már nem is kell?

dekás dezső 2010.05.03. 14:42:48

fogadjunk, hogy a kedves apuka nem is sejtette, hogy a posztoló zabigyerekét tologatja a babakocsiban;)

fizetekmegegysort 2010.05.03. 14:43:30

Én is 30as övezetben lakom, és a babakocsitolók állatfajához tartozom. Egy hétre vetítve egy kezemen meg tudom számolni azon autósok számát, akik tényleg 30as sebességgel közlekednek, és nem sokkal gyorsabban. Mondom ezt azért, mert én is az úton szoktam tolni a babakocsit. Mégpedig azért, mert a járdán egyszerűen lehetetlen tolni a hepehuáktól, gödröktől és kitüremkedő gyökerektől. Ha nem nézném azt (de nézem, mert nem vagyok milliomos), hogy a manapság potom 130 ezerért beszerezhető babakocsik kb. 2 hónap alatt mennének tönkre az ilyen járdán, akkor is ott van még a kisded, aki nem hullámvasúton szeretne csicsikálni a kocsiban. ETTŐL MÉG nem értek egyet a poszotban lévő papával, sőt szerintem egy barom! Forgalmas utcán út közepén így közlekedni 2 gyerekkel nem normális dolog. Én igyekszem alkalmazkodni, és ha arra kényszerülök, hogy úttesten toljam a babakocsit, mindig az út szélén, forgalommal szemben haladok, ha kocsit veszek észre azonnal félrehúzódva közlekedek, megvárva, míg elmegy az autó, és minden jobb járdaszakaszon a járdán tolom. Tudom, nem ideális megoldás, sőt, ez is veszélyes, de azért lécci, ne feltételezzétek a kisgyerekesekről, hogy egytől-egyig mind barom, és jókedvében teszi amit tesz. Bizony, sokszor kényszer. És akkor még nem beszéltem a belvárosi járdán parkoló bunkókról, meg a sarkon "csak egy percre ugrok be a boltba" parkolókról, akik miatt gyakorlatilag lehetetlen a babakocsis közlekedés.Sajnos. :(

eml 2010.05.03. 14:45:06

@Rézvirág:

Szép eszmefuttatás és még igaz is.

A parkoló autóra egyszer régen valahol ráfestették kézzel a szaggatott vonalat a bababkocsi szélességében, az ollót, és az itt kell elvágni feliratot.

Visszatérve az eszmefuttatásra, szép is jó is, de most nem illő. Íme a helyszín:

www.norc.hu/embed.aspx?id=6e8a8e3f3d28a0dd4b53cf64d8c4f308&ppa=257.8&r=-37.8&vla=-4.2&lz=60&acc=b18dc43c-86a0-4044-b632-582f3fa541cf

Itt hétköznap csúcson kívül percenként jár autó. Busz kb 10 percenként.

Csabi. 2010.05.03. 14:46:31

Norc-on megnézve semmi gáz nincs a járdával, hacsak nem iker-babakocsi volt, mert az tényleg nem fér el.

eml 2010.05.03. 14:52:19

@fizetekmegegysort:
"Mégpedig azért, mert a járdán egyszerűen lehetetlen tolni a hepehuáktól, gödröktől és kitüremkedő gyökerektől."

Az úton én is szenvedek a kátyúktól, mégsem megyek fel rosszabb szakaszokon a járdára.

Az írás többi részére írhatnám még neked, hogy az autóm futóműve miért megy tönkre hamarabb Magyarországon, mint máshol. Illetve hogy majd a járdán ha jön gyalogos, akkor én is lassítok.

A járdán parkoló autókhoz meg tessék fülénél fogva odavinni a közterület felügyelőt. Mindegyikhez!

1kutya 2010.05.03. 15:08:15

@fizetekmegegysort: én mint írtam, nálunk jó a járda, elég széles is, nem is parkolnak rajta, mégis az úttesten közlekednek a gyalogok.

az meg legyen már az autós baja/bunkósága, hogy nem 30-al közlekedik, az téged nem jogosít fel arra, hogy az úttestet használd.

majd ha én a járdán kocsikázok, lehet pampogni, addig tessék csak a járdán babakocsikázni!

Manyizga (törölt) 2010.05.03. 15:08:38

Amennyiben a járdán nem lehet közlekedni az ott szabálytalanul parkoló autóktól, akkor a gyalogos ne is menjen tovább? Mondjon le az útról, az úttesten még véletlenül se merjen menni? :D
Esetleg baltával faragja le a belógó részeket az autókból? :))

Manyizga (törölt) 2010.05.03. 15:14:03

@1kutya: "majd ha én a járdán kocsikázok, lehet pampogni, addig tessék csak a járdán babakocsikázni! "

A múlt héten egy autós a járdára felhajtás közben dudált és magyarázott, hogy álljak félre az útjából, mert a járdán kíván továbbhaladni. Én meg nem álltam arrébb... :)
(Thököly-Hungária sarok)

1kutya 2010.05.03. 15:17:24

@Manyizga: jogos! mínium kisbalta kellett volna a szélvédőjébe:)

kokavec 2010.05.03. 15:26:05

Az öntudatos járdára parkolóknak, illetve azoknak akik nem tudják pontosan mihez van és mihez nincs joguk, idézet a kreszből:

(8) A járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, ha
a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,
b) a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el,
c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad, és
d) a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg.

eml 2010.05.03. 15:28:46

@kokavec:
(8) A járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, ha
a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,
b) a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el,
c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad, és
d) a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg.

EZEKNEK A FELTÉTELEKNEK EGYSZERRE KELL TELJESÜLNI!!!!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.03. 15:28:52

@eml: Dudálni még nagyobb bunkóság. Mondhatnám szarfaszúság.
@...::: Flúgos Kamionos :::...: "Jó válasz, nyalhatsz!" (Éretlenek c. fr. film)

kokavec 2010.05.03. 15:31:02

a fent említett szabályokra csak rendszeres büntetéssel lehetne rászoktatni az autósokat, mint ahogy az összes többire is (pl. zebránál gyalogos elsőbbség)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.03. 15:31:13

@Manyizga: Ha nem tol babakocsit, mehet az autók tetején is, lehetőleg vasalt orrú patkós bőrtalpú bakancsban. Bő 30 éve velem már előfordult, pedig akkor még 5 évet kellett várni egy Ladára...

www.BiSzex.hu · http://bisex.hu 2010.05.03. 15:35:42

az egyik haverom neje állandóan meghúzza direkt az olyan kocsikat, ahol nem, vagy csak nehezen tud elmenni mellette.

legalább megtanulják

glinolid 2010.05.03. 15:36:01

Az apuka ott rontotta el, hogy volt a közelében egy kerékpár. Mint tudjuk, a kerékpár használata súlyosbító körülmény. Hamarosan bekerül a BTK-ba is a többi tudatmódsítószer közé.

eml 2010.05.03. 15:37:01

@Kitalátor feljegyzetei:
Dudálni nem lehet mert szarfaszúság.

A járdán parkolókat acélbetétessel lehet illetni.

Akkor most hülyegyerek olvasd el a két állításodat, és ha legközelebb hasonló szituban halomra gázolja az autó a kis családot, akkor maradj kussban!

CsL 2010.05.03. 15:37:47

@kokavec: Mint ahogy a gyalogosokat is csak büntetéssel lehetne rászoktatni pl. a merőleges áthaladásra...

eml 2010.05.03. 15:38:46

@kokavec:
Ez rendben, de azért a gyalogost is lehet büntetni ugye? például a posztos esetért az apukát.

Az ilyen ember nem biztos hogy alkalmas szülőnek.

eml 2010.05.03. 15:40:23

@www.BiSzex.hu:
Én meg holnaptól direkt megbököm egy bicskával az olyan gyalogosokat, akik a piroson mennek át, szabálytalanul mennek áét, ferdén mennek át, lakott területen kívül a forgalomnak háttal mennek.

Legalább megtanulják.

eml 2010.05.03. 15:41:00

@glinolid:
Te ott rontottad el, hogy megszólaltál.

gomboc-artur 2010.05.03. 15:43:42

ennél egy kicsit viccesebb tötrént velem a napokban 2*
anyuka megállt a zebra közepén gyerekkel a kezében és nekiállt igazgatni ill etetni a gyereket

kokavec 2010.05.03. 15:43:51

@CsL és eml:
igen, a gyalogost is lehet büntetni. De mondjuk egy lakóövezetbeli alárendelt úton én biztos, hogy nem tenném. Ha valaki mondjuk a Váci úton sétál azt igen.

eml 2010.05.03. 15:46:08

@kokavec: Ja és ez egy védett út, a rajta haladóknak minden kereszteződésben elsőbbségük van.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2010.05.03. 15:46:50

mit képzelnek ezek? az utca (a járdával együtt) a felsőbbrendű lényeké: az autóké

kokavec 2010.05.03. 15:46:52

@eml:
igen, stimmel: lakóövezet, alárendelt út.

1kutya 2010.05.03. 15:48:08

@kokavec: nem bazmeg!!!

a gyalog ne flangáljon az utcán sehol! se lakóövezetben se főúton!

ilyen erővel akkor megfordíthatnánk és én lakópihenőben közlekedhetek a hastrával a járdán?

Alikam 2010.05.03. 15:50:41

Sajnos ilyen a babakocsisok döntő többsége.

Az ember persze elnézőbb, illetve óvatósabb, de az már bicskanyitogató, amikor valaki elfoglal egy egész sávot indokolatlanul, mert ha legalább odakényszerül, akkor a kölke előtte és ne mellette biciklizzen, és még neki áll feljebb:)

kokavec 2010.05.03. 15:51:00

@1kutya:
de nem fordíthatod meg.

avus · http://avus.blog.hu 2010.05.03. 15:51:19

@eml: Ettől még igaz, amit ír. Poszt témája: apuka, babakocsival, bicikliző kisgyerekkel az úttesten halad. Öt, azaz 5 hozzászólás kellett csak, hogy valaki ebből a biciklisekkel kezdjen foglalkozni.

eml 2010.05.03. 15:52:04

@kokavec: Van járda? Van.

Akkor:
III. RÉSZ

A gyalogosokra és a járművek utasaira vonatkozó szabályok

Gyalogosok közlekedése

21. § (1) A gyalogosnak a járdán, ahol pedig járda nincs, a leállósávon, az útpadkán vagy a kerékpárúton kell közlekednie.

Alikam 2010.05.03. 15:53:18

@Manyizga: lehet menni, körültekintően, mert az úttest nem a járda helyettesítése:)

Minimum elvárható, hogy egy sorban, maximálisan lehúzódva.

Már csak a saját biztonságuk végett is, nem mindenki rutinos vezető.

CsL 2010.05.03. 15:53:54

@endike: Nem ezt írtuk, nem ment át :) Élni és élni hagyni. Annyi kellene, hogy egy kicsit tekintettel legyen az ember a közeli környezetére, hogy autók/biciklik/gyalogok/stb. mennek körülötte, egy kis figyelem. De persze elég elmenni egy akármilyen boltba, és megnézni, hogy milyen stílusban kezelik a népek a bevásárlókocsikat. Akkor szoktam mondani a barátnőmnek, hogy gondold el, ezek nagyobb része kocsival jött ide, és azzal is lehet, hogy így közlekedik...

Levente B. · combatant.blog.hu 2010.05.03. 15:57:04

Kedves Mindenki!

Én vagyok a poszt írója. Annyit szeretnék a történethez hozzáírni, hogy sem parkoló kocsi, sem a járda aszfaltjának felbontása nem hátráltatta a babakocsis apukát.

És igen ebben az utcában is szoktak taplóként parkolni, főleg úgy, hogy két óvoda található az utcában, ott előszokott fordulni, meg építkezés is van kettő az utcában.

1kutya 2010.05.03. 16:00:18

@kokavec: akkor te sem!

így aztán maradjunk annyiban, hogy a gyalog használja csak a járdát, mert ha nem így tesz, akkor pont ugyanolyan bunkó, mint a járdára felálló/ott közlekedő autós.

ha esetleg valahol nem lenne járda, akkor pedig legyen szíves normálisan, lehúzódva közlekedni az úttesten (lásd @eml fentebb).

záporjózsi 2010.05.03. 16:02:10

@Hati_x: Hol van a KRESZ-ben hogy minden egyéb feltétel nélkül szabad a kerékpárosnak az egyirányú utcán, a menetiránnyal szembe menni.

@1kutya: Azért ez a járdafétis eléggé erőltetett. Lakó-pihenőben, mellékutcában sok olyan hely van, ahol nem felel meg a járda a járda követelményeinek - pl. szélességben. Ezeken a helyeken érdemes lenne elgondolkozni, hogy egyáltalán kell-e járda. Elfoglalja majd' egy parkolósáv szélességét, gondozni kell, takarítani kell, stb.

kokavec 2010.05.03. 16:02:40

@eml:
azt írtam, hogy meg lehet büntetni, csak lakóövezetben, alárendelt úton én nem tenném. Elég sok mindent újra kellene gondolni a kreszben egy mai felvilágosultabb szemlélettel. Az élhető városok belvárosai és lakóövezetei nem az autósoknak kell, hogy kedvezzen, a lényegesen nagyobb számú ott élőkkel illetve az ott gyalogosan vagy kerékpárral közlekedőkkel szemben.

1kutya 2010.05.03. 16:08:46

@záporjózsi: de akkor sem az úttest közepén flangálunk, feltartva az autókat és még nekik áll feljebb!

én is lakópihenőben élek, de ha elmegyek a kislányommal biciklizni, akkor rá van parancsolva, hogy szigorúan útszélén, vagy akár a padkára lehúzódva tesszük (netán 2 autó jön egymással szembe).

sétálni meg a megfelelő szélességű és minőségű járdán szoktam!

he nekem ez így megfelel, akkor elvárható mástól is.

kokavec 2010.05.03. 16:11:26

@1kutya:
ez milyen elmélet?
"ha nekem ez így megfelel, akkor elvárható mástól is."

záporjózsi 2010.05.03. 16:13:03

@1kutya: Természetesen akadályozni akkor is tilos. :)
"sétálni meg a megfelelő szélességű és minőségű járdán szoktam!"
Én is. De láttam már magasabb szülőt, akinek bizony nehezére esett a félálomban a fején utazó gyerekkel kikerülnie a lombokat. Vagy a reklámokat. Vagy a kifordított bundakesztyűket.

''autónepper.'' 2010.05.03. 16:17:41

@www.BiSzex.hu: a kurva anyját! haverodat is meg nejét is agyon verném meg látnám hogy meg karcolja a kocsimat hogy a kurva anyjába jön hozzá ? tudom hogy neki csak egy szar 15 éves swiftre telik de nem így kell buszút állni, jah ha meg nem fér el a dagadt picsájával akkor meg fogyózzon!:)

Posztra meg csak annyit hogy nem kell dudálni az apára mert nem tudod mért megy ott a két gyerekkel! és különben is meddig tart kikerülni ?:S

1kutya 2010.05.03. 16:20:04

@kokavec: ha én be tudom tartani a szabályokat, akkor jogosan várom el másoktól is.

így már érted?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.03. 16:20:14

@eml: Végül is mindkét probléma oldható, megfelelő oldószerrel. Ha a járdán parkoló faszparsztok autóit benzines palackokkal eliminálják, nem marad olyan bunkó, aki dudálgasson, mihelyst leáll a járdáról. Az út-, járda közepén mindenki mást leszarva sétáló kultúrájúakat meg nem is biztos, hogy sajnálnám, de azt sem, akinek utána a börtönben tágítják susogóra az ánuszát.

@...::: Flúgos Kamionos :::...: namégeccer: Éretlenek c. film. Legközelebb nézd meg, buzikurvázás helyett a pihenőidődben.

@záporjózsi: "érdemes lenne elgondolkozni, hogy egyáltalán kell-e járda. Elfoglalja majd' egy parkolósáv szélességét, gondozni kell, takarítani kell, stb. " B+! Egyesek képesek gyalog is közlekedni, sőt van aki még járdán is? Dunába velük?

CsL 2010.05.03. 16:21:21

@kokavec: habár jól csinálja, egoista elmélet, és egyre több van belőletek, nem marad hely nekem ;)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.03. 16:22:28

@Kitalátor feljegyzetei: Késő, már láttam, nem is egyszer. De akkor is idióta vagy.

1kutya 2010.05.03. 16:25:00

@záporjózsi: hát ecsém, hogy mi minden fasságot ki nem találtok a szabályszegésetek megmagyarázására.

erről az ittas apuka jut eszembe, akinek a 10 éves gyereke vezette az autót, mikor a közeg megállította:

- miért biztos úr? az jobb lenne önnek, ha én vezetnék 3 hónapja bevont jogsival, hullarészegen?

kokavec 2010.05.03. 16:30:39

@1kutya:
Képzelj el egy lakóövezetet, pl. a belvárosban, ahol mondjuk 5000 ember lakik egy szűk kis utcában, aminek a mindkét járdáját elfoglalják a parkoló autók (ez tipikus). Ha itt egy autós áthajt 50-el és elgázol valakit, akkor szabály szerint ő nem hibás, akkor sem ha jól látta a gyalogost.
Na ezeket a szabályokat nem szeretném elfogadni.

záporjózsi 2010.05.03. 16:31:08

@Kitalátor feljegyzetei: Gondoltam óccsítsunk ott, ahol lehet. De majd elküldünk téríteni azokba az országokba, ahol ilyen helyeken (gyenge közúti forgalom, gyalogos meghatározó) járda nélkül is kösz, jól vannak, de nálunk régebbi EU tagok.

záporjózsi 2010.05.03. 16:32:35

@kokavec: Levél a rendőrségnek: szabálytalanul parkolnak (nincs meg a 1,5 m). Levél az NKH-nak: tegye Tempo30-assá. A KRESZ keret, lehetőség. Élni kell vele, a hatóságokat pedig partnerré tenni.

kokavec 2010.05.03. 16:40:56

@záporjózsi:
igen, mondjuk lakó/km2 alapon egy határ fölött automatikusan lakóövezetté kellene minősíteni, ahol 20-30 km/h sebességhatár és gyalogos elsőbbség a terület nagyrészén (nem csak a zebrán).

eml 2010.05.03. 17:01:46

@kokavec: Hidd el ezen az úton busz jár, reggelente még sor is szokott lenni rajta.

Még éjszaka is félóránként megy rajta az éjszakai járat, csuklós.

Tényleg mellékút kinézete van, de nem az.

eml 2010.05.03. 17:05:33

@Kitalátor feljegyzetei:

Benzinlocsolás helyett olvasgass Kresszet! Barom.

eml 2010.05.03. 17:06:47

@kokavec: Konkrét helyszín? Esetleg norc link.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.03. 17:12:28

Hát a franc tudja, én sem szívesen sétálnék az út közepén.
De akkor már miért nem a szélén...?

kokavec 2010.05.03. 17:13:56

@eml: pl. 5-6-7-8-9 ker. nagyrésze, mondjuk a most egyirányú utcák.

eml 2010.05.03. 17:15:51

@kokavec: Szóval csak általánosítasz. Elvártam volna legalább 1 konkrét utcát.

kokavec 2010.05.03. 17:17:29

Pl. az 5-6-7-8 ker. nagyrésze. A most egyirányú utcák. Amennyiben a lakosok száma elér egy ésszerű határt.

kokavec 2010.05.03. 17:19:10

@eml: ez most vagy száz konkrét utca

eml 2010.05.03. 17:22:53

@kokavec:
Amit felsoroltál, abban egy sem jut eszembe, ahol a járdán lehet állni.

És a 100-ból csak 1-et!

kokavec 2010.05.03. 17:27:09

@eml:
tényleg bármelyik,
modjuk Dob utca az összes keresztutcájával együtt. Vagy mondjuk legyen a Tűzoltó utca.

záporjózsi 2010.05.03. 19:40:21

@1kutya: Gondolom jó vicc, ha egy be nem látható oszlop miatt tolhatod vissza a babakocsit. Vagy a kerekesszéket. Autóval is van olyan, hogy nem tudsz valahol elmenni, pedig nincs korlátozó tábla - gondolom azt élvezed. Leülhet, elégtelen.

@kokavec: Felső vagy alsó határ? Tényleg a laksűrűség jellemez a legjobban? Milyen városi funkciók vannak ott? Lehet összefüggésben a nappali és az esti/hétvégi népsűrűséggel? Vagy ezek nem szempontok? Én kérek elnézést...

"streetfighter" 2010.05.03. 19:54:05

@eml:

Te mostanában ismerted meg a NORC-ot?
Mostanában nagyon rákattantál.
Minden poszthoz linkelsz egy adagot. :)

MrZed001 2010.05.03. 20:01:21

Kövezzetek meg, de én az úttest szélén szlalomozó cangásokra is nyomok 5-10 mp-es dudát (csak ... mert kürtöm még nincs), amikor ott az a k. bicikliút az úttest mellett, de a barma akkor is előttem szambázik.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.03. 20:03:31

@MrZed001: Ezt leírni kész öngyilkossági kísérlet volt, mert mindjárt itt lesznek a biciklisek, szó szerint veszik a kérésedet, és megköveznek :)))

ági anyu 2010.05.03. 20:18:06

@1kutya: Na, mondjuk a dolog másik fele is gyakorta megesik ... legalábbis nálunk. A lakótelep minden bejáratánál kint van a lakó-pihenőövezet tábla, járda nincs külön. Plusz bónusz, hogy a házunk sarka a bölcsőde kijáratánál van, a sarok teljesen beláthatatlan. Egy időben volt olyan hét, hogy mindennap csapódott autó a bölcsi falába, mert 50-nél így tudta elkerülni a balesetet

záporjózsi 2010.05.03. 20:41:09

@ági anyu: A sebesség betartatása épített forgalomtechnika kérdése is. Jól megtervezett kanyarokkal és az engedélyezett sebességet lehetővé tevő forgalomlassító köszöbökkel el lehet érni a megfelelő sebességet.

eml 2010.05.03. 22:05:09

@"streetfighter":
Vannak akik nem tudják esetleg miről szól a poszt. Csakis őértük.

Meghát ezt a blődséget nagyon jól lehet norccal cáfolni. Méghogy mindenhol a járdán.

"streetfighter" 2010.05.03. 22:42:36

@eml:

Igen, sok minden jól látható rajta, én is szeretem. :)

sosem 2010.05.03. 23:24:59

@"streetfighter": Nekem még a kutyám is rákerült. )

teabore 2010.05.04. 09:58:50

Na, azért megnézném, ahogy a néhány "miaafaszérmegyazúton" véleményű ember ikerbabakocsival közlekedik, mondjuk bevásárlás után a belvárosban. Nekem ez Debrecenben sem egyszerű, mert a sok tajparaszt odaáll a járdára, nem férek el, pedig annyira nem széles a babakocsi - a járda meg olyan szar, hogy 15-20 centis lyukak, sávok vannak rajta és még lejt is, amit aztán egy 30-kilós babakocsival kompenzálni kell. Szóval a kulcsszó: empátia. Nem azért megy az úton, mert azt ő is kifizette az adójából. Egyszerű: ki kell próbálni, 30 kiló téglát belepakolni egy babakocsiba és tologatni a belvárosban, ennyi.

kokavec 2010.05.04. 11:00:31

@eml:
édes kis csillagom, nagyon összekevertél valamit! A járdára parkolás az egy másik téma. Én itt a lakóövezetre minősítésről beszéltem x emberszám fölött. Van az a lakószám, ami fölött az áthajtó autós kényelménél fontosabb szempontokat kellene előtérbe helyezni. Tudod: élhető város.

Ettől függetlenül persze az is vicces, hogy bizonyító erejű augusztusi, vasárnap délutáni képet teszel fel pl. a Tűzoltóutcáról. Nézd már meg inkább, mondjuk sétálj be a körútról a Trafóig (és képzeld el még pluszba, hogy gyerek, babakocsi, kerekesszék). A NORC-on a Blaha is úgy néz ki, mintha evakuálták volna a várost.

kokavec 2010.05.04. 11:07:35

@eml:
édes kis csillagom, nagyon összekevertél valamit! A járdára parkolás az egy másik téma. Én itt a lakóövezetre minősítésről beszéltem x emberszám fölött. Van az a lakószám, ami fölött az áthajtó autós kényelménél fontosabb szempontokat kellene előtérbe helyezni. Tudod: élhető város.

Ettől függetlenül persze az is vicces, hogy bizonyító erejű augusztusi, vasárnap délutáni képet teszel fel pl. a Tűzoltóutcáról. Nézd már meg inkább, mondjuk sétálj be a körútról a Trafóig (és képzeld el még pluszba, hogy gyerek, babakocsi, kerekesszék). A NORC-on a Blaha is úgy néz ki, mintha evakuálták volna a várost.

igazi hős 2010.05.04. 11:26:38

@eml: A norc link nem cáfolja a járdán parkolást (láthatóan hétvégi képek), csak a sárga vonal létét igazolja. A Wesselényi utcába szoktam menni, a Síp, Kazinczy és környékbeli utcákon elég gyakori a félig járdán parkoló autó, amitől alig lehet elférni, de a Dob utcában is akadt olyan kisteher, aki felállt a bal járdára miközben a jobb oldalon végig (szabályosan) parkoltak.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.04. 12:35:36

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Na, téged sem az eszedért szeretnek akkor. Egyébként a dudálgatás is az általános felmelegedés jele. "Mást" is nyalhatsz!
@eml: Ja, "Kresszet". Üdvözlöm az édes anyanyelvedet, te akadémikus!

eml 2010.05.04. 12:37:14

@igazi hős:
A síp u.-ban útburkolati jel engedi, és csak két kerékkel (Egyébként nem kellene engedni).
www.norc.hu/embed.aspx?id=3b913c806309925268817cab76d87350&ppa=17.4&r=-318.2&vla=2.3&lz=60&acc=b18dc43c-86a0-4044-b632-582f3fa541cf

Egy (valószínűleg) rakodó kisteherből ne általánosítsunk!

Egyébként vannak ilyen helyek, de messze nem egész kerületek. A közteresek elég szorgalmasan le is csekkezik őket (plusz bilincs is szépszámmal van.)

De te legalább egyet felhoztál, nem vagdalkoztál hülyeségekkel. Köszönöm.

eml 2010.05.04. 12:55:32

@kokavec: Járok én annyit a városban, hogy szerintem mindenkinél jobban fel tudom sorolni, hogy ez hol probléma és hol műbalhé. Csak nem kell leírni, hogy :
"pl. 5-6-7-8-9 ker. nagyrésze, mondjuk a most egyirányú utcák."
mert az nem fedi a valóságot. Az már inkább, hogy a belső kerületek mindegyikében van minimum 3-4 olyan összefüggő utca, ahol ez komoly gondot okoz, és az illetékes hatóságok lassan, sőt egyáltalán nem reagálnak a problémára.

Nem jó, amikor 3 utca alapján általánosítunk egy kerületre. És azt ahol tábla vagy útburkolati jel engedi a járdán 2 kerékkel várakozást, azt ne számold bele.

Mondjuk, ha azokon a helyeken nem lehetne két kerékkel felállni, akkor helyenként embert is ölnének szabad parkolóhelyért.

igazi hős 2010.05.04. 14:46:49

@eml: Síp utca: én a Wesselényi és Dob közötti szakaszt gondoltam, ahol keskeny, sárga csíkos, mégis megállnak a baloldalon, ahogy a Kazinczyban is van kb. 10 rendes parkolóhely az étterem előtt, de gyakran állnak meg szabálytalanul, pedig vacsoraidőben már bőven van hely a Wesselényiben. Egy autóból nem általánosítanék, de minden "megállok, mert hoztam 5 mázsa anyagot"-ra jut 10 "megállok, mert itt a szoli/kondi/trafik/bármi", azok jobban fájnak.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.04. 15:11:42

@Kitalátor feljegyzetei: Furcsa, de attól, hogy itt játszod az okost, még ugyanakkora idióta maradsz.

eml 2010.05.04. 19:16:34

@igazi hős:

De ezeket csak úgy lehet megnevelni, ha minden nap kapnak egy csekket.

A Sípnak abban a felében aki baloldalra feláll, akasztani kéne.

záporjózsi 2010.05.04. 20:52:00

@kokavec: Ezek szerint az összes kertváros és kertes előváros dögöljön meg...

Kicsi79 2010.05.05. 15:11:10

@"autónepper": Csak nem te is fölállsz a járdára 4 kerékkel, mindenki és minden mást leszarva? Meg sem lepődnék...

''autónepper.'' 2010.05.05. 17:19:25

@Kicsi79: én nem állok fel mert sajnálom a 18as felniket meg padkázni. de ha úgy van és nagyon muszáj felállok. és még rajtam kívül több millió ember leszarja így én se fogom magamat rágni miatta!:)

Foriel 2010.05.10. 10:05:09

Minden nap 2 gyereket viszek oviba: babakocsis + kisbiciklis. Nem hisztis anyuka vagyok, hanem hisztis apuka. Jogom van hisztizni, ugyanis két közlekedni nem tudó gyerekért felelek.

1) Nem megyek le az útra, mert féltem a gyerekek életét. Ha mégis, le kell mennem egy a járdát teljes egészében elfoglaló autó miatt, akkor letöröm a visszapillantó tükrét. Ha zebrán áll meg a szemét, akkor mind a kettőt.

2) Azt már megszoktam, hogy zebrán nem engednek át, ezért ha mégis, akkor azt illedelmesem megköszönöm.

Még így is életveszélyes, mert
2a) a mögötte lévő nekimehet annak, aki megállt (de minimum persze dudálhat)
2b) elévághat és elgázolhat mindket. Ugyen el még nem gázolt el senki minket, de az elévágásra már számtalanszor volt példa.
2c) HA NINCS ZEBRA a közelben, akkor csak akkor megyünk át, ha két felnőtt is van közöttünk. Ekkor az egyik kimegy az útra és megállítja a sort. Ha nem ütik el, akkor át tudunk menni.

3) Ami a legbizonytalanabb és legéletveszélyesebb az a zebrán kanyarodó autó. Velük szemben mint köztudott az égből a földre szállt atyaistennek sincs elsőbbsége. Babakocsi, gyalogos nekik semmi. Ezt vegyem tudomásul -- kész -- punktum -- ezek a fizika törvényei :)

Szóval mint budapesti gyalogos azt kell hogy mondjam, hogy leszarom az autósokat. Mindig az életemmel játszom, ha a közelükbe kell mennem és ezért bármit mondhatnak, bármit tehetnek engem nem érdekel.

Tudomásul kéne venni, hogy az autó veszélyes üzem és csak a profikat kéne volánhoz engedni.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása