Én még soha nem húztam fel magam annyira, hogy telefonon tegyek panaszt, email formájában viszont kétszer is csináltam ilyet. A Zóna taxi válaszra sem méltatott, a Tele5taxi meg lerendezte annyival, hogy elvileg kapott egy ejnye-bejnyét a sofőr. A reggeli motoros egy harmadik céget állít a büszkeségre nem sok okot adó sorba.
Bár semmi vicces nincs a történetben, amit szeretnék megosztani, a fórumok látogatottsága miatt mégis Önökhöz/Hozzátok fordulnék. Szeretném a lehető legszélesebb körben elterjeszteni a Rádió Taxi mint taxi társaság és az ő „felségjelzésük allat” munkát vállaló “felelősségtudatos” “hivatásos” “söfőr” hozzáállását a szabályosan és biztonságosan közlekedni vágyó ritka állatfajtához.
Az imént leírt illető az EBG 821 frsz autót vezette 2010. augusztus 26-án reggel 8h15 és 8h45 között valamikor a Budaörs-Gazdagrét tér-idő kontinuumban.
Ma reggel, mint általában egy átlagos hétköznap, felkerekedtem és nekivágtam a Budaörs-Kossuth tér útvonalnak -mint kötelességtudatos munkavállaló- 50 cm3-es robogómmal. Közel 2 éve teszek így, az előbb említett útvonalon és a maihoz hasonlót még nem tapasztaltam. A budaörsi Templom teret követő körforgalomból kihajtva Budapest irányába, záróvonalat átlépve, a fent említett ámokfutó elkezdett megelőzni, miközben szembe jött a 40-es busz. Látván a hely szűkösségét –egy busz mégis csak nagyobb falat, mint egy kis motoros - az „úriember” gondolta, hogy korrigál, de fékezés helyett jobbra húzta a kormányt, leszorítva engem, aki szabályosan közlekedett.
Miután bevágott elém és konstatálta, hogy előttem is egy meglepő módón 50 km/h –val haladó személygépjármű közlekedik, a Budapesti út balra kanyarodó sávjából megelőzte ezt az autót is, nyilvánvalóan a lakott területen előírt sebesség korlátozást meghaladó tempóval.
Mivel a lámpák nem kedveztek ámokfutó barátunknak és sorra pirosra váltottak, sikerült beérnem, és azt kell mondjam, hogy a java csak most következett. Folytatva tovább utunkat Budapest felé, „barátunk” a Virágpiacnál lévő autópálya fel/lehajtóhoz kialakított kanyarodó sávokat kihasználva elképzelhetetlen sebességre kapcsolt és záróvonalat nem kímélő módon sorra előzte az előtte haladókat, mikor is elérkezett a gazdagréti felhajtóhoz, ahol „már várta” a piros lámpánál felgyülekezett kocsisor.
Mire én is odaértem akkor láttam az újabb manőver végét. Egy eltévedt autós, aki Gazdagrét felé szeretett volna hajtani, de véletlenül a Budapest felé haladó sávba állt be, megpróbált volna visszasorolni a helyes irányba, de a lámpa közben pirosra váltott Gazdagrét felé, ezért meg kellett állnia a sorral párhuzamosan a Budapest felé haladó belső sávban.
A mi kis taxis barátunknak semmi sem jelentett kihívást ma reggel, még a várakozó autó sem, fogta magát és jobbról, két sávon át, mindenkit megelőzve, bevágott a Gazdagrét felé kanyarodó kocsisorba.
Mondanom sem kell, hogy rendkívüli módon felbosszant az ilyen, és ehhez hasonló felelőtlen magatartás, súlyosbítva a helyzetet, hogy egy hivatásos söfőrről beszélünk, aki így nem csak a közlekedésben résztvevők épségét teszi kockára, de az általa szállított utasokét is.
Fel is hívtam a taxi társaságot, hogy elmeséljem mi történt, gondolván gyanútlan embertársaimra, akik adott esetben jó eséllyel ülnek be ennek a felelőtlen embernek a taxijába.
Úgy szerettem volna ezt a mondatot a meséből is ismert „És láss csodát” –tal indítani, de hát sajnos az élet nem fair. A diszpécser nőszemély ugyanis rendkívül indulatosan közölte velem a történet felénél a szavamba vágva, hogy náluk a sofőrök nem alkalmazottak, hanem alvállalkozók és ők nem foglalkoznak ilyen ügyekkel. Miután megpróbáltam felhívni a hölgyemény figyelmét arra, hogy a társaságuk által foglalkoztatott emberek felelőtlensége a társaság jó hírnevére is hatással lehet, a nőszemély közölte, hogy akkor én nem értettem meg amit az imént mondott, mert ők nem alkalmaznak senkit, náluk mindenki alvállalkozó, és különben is jelentsem fel az illetőt a rendőrségen ha akarom, „aviszonhallásra”.
Hát ez történt ma reggel. Erősen foglalkoztat a rendőrségi feljelentés lehetőség, az egyetlen dolog ami visszatart, hogy nem állítottam meg egy autóst sem, hogy legyen a tanúja az eseményeknek a hivatalok/rendvédelmi szervek irányában is. Ezt utólag is nagyon bánom, és a jövőben biztosan gondoskodni fogok arról, hogy ilyen hibát ne véthessek (bár őszintén remélem nem lesz rá szükség).
SÜN 2010.08.26. 11:59:50
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.26. 12:11:31
amúgy normális közlekedő ráióstaxist még nem láttam, szerencsére nincs sok belőlük.
a bevezetőben említett zóna taxisok felfoghatatlanul botrányosan közlekednek.
tele5-tel még nem volt afférom.
6×6-osok többsége marha nagy paraszt, ezen kívül ha néha kénytelen vagyok velük utazni, félek a kocsiban.
amúgy normális társaságok járműiben utazva műszakváltás környékén szoktam hallani, hogy ki milyen büntetésben van, és miért, meg meddig. szóval az az enyje-bejnye is lehet, hogy a taxis számára rosszul végződött.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.26. 12:15:17
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.26. 12:17:15
"streetfighter" 2010.08.26. 12:19:50
"de fékezés helyett balra húzta a kormányt, leszorítva engem,"
Ez igen érdekes mutatvány lehetett, hiszen akkor a busz felé húzódott volna. :)
Délután már gyalog jársz haza? Esetleg tömegközlekedéssel?
Mit csinálsz a motoroddal déltől, ha csak reggel használod?
ogregn 2010.08.26. 12:32:10
A taxist, ha megbüntetik, általában úgy tudják büntetni, hogy x ideig, 1-2 napig, rosszabb esetben 1-2 hétig nem vehet fel címet a cég urh-járól. Csak olyan utasokból kell megélnie akik leintik őt.
Postolónak üzenném, hogy a telefonos hölgy is hibázott egy óriásit, minden beszélgetésük rögzítésre kerül. Egy panaszt nem kezelhet le így. Az sem igaz, hogy nem tehetnek semmit a taxissal. Ugyan az tény, hogy alvállalkozók a taxisok, nem pedig alkalmazottak, de a cég színei alatt, a céget képviselve közlekedik. Szinte minden taxis szerződésében benne van, hogy a ennek megfelelően kell viselkedni, és vannak is erre szankciók. hívd fel a rádiótaxit, kérd a diszpécser központ vezetőjét, és neki mondd el mind a 2 esetet, a taxist is, meg a telefonost is.
Amúgy meg a taxis valószínüleg utasért ment, időre. Ha az általa vállalt időn belül nem ér oda, akkor súlyos napokig nem dolgozhat urh-ról, ha pedig nem vállalja be ilyen szűk határidővel akkor elvállalja másik taxis. Egyszerűen muszály nekik ilyen szűk intervallumokat igérni, mert különben nem jut címhez, és felkopik az álla.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.26. 12:39:16
Lacaca 2010.08.26. 12:39:59
isti77 2010.08.26. 12:45:59
Ő csak akkor lehet illetékes, ha utaspanasz érkezik.
Ahhoz, hogy egy másik közlekedővel kerül összetűzésbe a sofőr, vagy veszélyesen vezet, a társaságnak semmi köze, ha a probléma nem a szolgáltatással függ össze. Ezt a rendőrségnek jelentsd, ne a diszpécsernek.
Ha egy utas jelezte volna, hogy olyan élményben volt része, mintha a jól ismert Luc Besson-féle 4x másfél órás Peugeot-reklám főhősének utasa lett volna, az más. Ha már itt tartunk, utasa volt?
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.08.26. 12:51:54
SS neked meg lehetne annyi eszed, hogy a rendszámot kiszeded főleg olyan, ha csak bemondásra van -.-"
betűmix kft (törölt) · www.betumix.hu 2010.08.26. 12:51:56
"Biztos szülni vitte az utasát."
Mást meg a temetőbe küldeni...
ogregn 2010.08.26. 12:52:01
Ez nem igaz, teljesen mindegy, hogy kitől érkezik, és milyen panasz a taxisra. A telefonosnak nincs mérlegelési lehetősége, mérlegelési joga. Minden panaszt továbbítania kell az etikai bizottság felé.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.26. 12:56:43
A reggeli motoros 2010.08.26. 12:57:42
Szeretnék helyesbítést eszközölni a fentebb történt "az „úriember” gondolta, hogy korrigál, de fékezés helyett balra húzta a kormányt, leszorítva engem, aki szabályosan közlekedett." elírást illetően.
Helyesen természetesen így hangzik a leírás:
"az „úriember” gondolta, hogy korrigál, de fékezés helyett jobbra húzta a kormányt, leszorítva engem, aki szabályosan közlekedett."
Olvasván az eddigi kommenteket, amiket nagyon köszönök, felmerült bennem azért egy-két kérdés.
Pl: Van-e joga bárkinek is veszélyeztetni a környeztében élők/közlekedők testi és/vagy vagyoni épségét csak azért mert lekésik egy fuvart? Tévesnek érzem az érték arányokat.
Vagy mondjuk hogyan vélekedne az illető, ha az ő hozzátartozója lenne a szereplője egy hasonló helyzetnek? ...Gondolom azért ő is fel lenne háborodva...
Mzee3000 2010.08.26. 12:59:25
betűmix kft (törölt) · www.betumix.hu 2010.08.26. 13:02:40
Viszont sok motorosnak sem számít, hogy az autósok miket élnek át miattuk.
Nekem jó pár történetem van, ahol a tükrömet levitték, elém vágtak, hogy majdnem felkentem a járdára stb.
De ez egy másik téma:)
ogregn 2010.08.26. 13:07:44
Természetesen nincs joga, veszélyeztetni, és valóban a két dolog nincs arányban egymással. Én csak mint lehetséges indokot írtam le. Azt nem írtam, hogy ez így helyes. Sőt!
Bár Általában azért a taxisok tudják mit csinálnak, még ilyenkor is. Jóval nagyobb rutinnal rendelkeznek mint az átlag sofőr.
@Mzee3000: Persze, az itt leírt okok miatt. Ha nem tolakodik akkor éhes marad, ez sajnos a munkája része. Figyeld meg akkor amikor utassal van, vagy éppen csak kóricál a városban. Olyankor ráérősen gurul, udvarias, normális pilóta. Ők is csak akkor száguldoznak amikor muszáj. Na jó védeni persze nem akarom őket, csak bemutatom a másik oldalt is. Ott minden egyes másodpercben óriási kenyérharc van....
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.08.26. 13:13:24
"...Egyszerűen muszály nekik..." vs.
ogregn 2010.08.26. 13:07:44
"...száguldoznak amikor muszáj."
no most akkor melyik is a helyes agysebészkém? -.-"
tboykaa 2010.08.26. 13:18:53
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.26. 13:21:19
Mindenki értette, hogy miről van szó akkor is, amikor rosszul írta.
Lacaca 2010.08.26. 13:24:24
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.08.26. 13:26:48
upsz, csúnya blogmotor :(
mr_x 2010.08.26. 13:33:41
Sajnos amig a kresz-ben benne van hogy ketkerekut lehet savon belul is elozni (en szemely szerint kivennem belole mert eletveszelyes), ez elen csak ugy tudsz "vedekezni" ha nem szorosan a padka mellett mesz hanem hagysz 1-1.5 m-t hogy legyen helyed menekulni, es kozben allandoan sasolod a mogotted jovo forgalmat, hogy mikor dont ugy valaki hogy a savon belul egyenlo a rajtad keresztullel.
mr_x 2010.08.26. 13:34:43
FDToth 2010.08.26. 13:50:03
tundrazuzmo (törölt) 2010.08.26. 14:03:30
www.itbusiness.hu/print/rsscsatorna/Lenduletben_az_e_taxizas.html
Az általad leírt URH-s rendszer olyannak tűnik, mintha a postán a hölgyek kiabálnának az ablakok mögül, hogy "idejöjjön csekket fizetni aranyoskám, mert itt gyorsabb"! Aztán elszámolja a visszajárót, hibásan matricázza fel az ajánlott levelet, hogy tényleg gyorsabb legyen... Nem véletlen, hogy egyre több helyen vezetik be az ügyfélhívó rendszert, amely az ügyfélnek, és az ablakmögöttülőhölgynek is jó.
cork77 2010.08.26. 14:05:26
ogregn 2010.08.26. 14:14:22
Rosszqutya, mennyi volt a helyesírási hiba? ( csak, hogy te is hozzá tudjál szólni)
mr_x 2010.08.26. 14:15:15
Pontosan errol beszelek, ha lehuzodik a ketkereku akkor elmennek mellette savon belul!
Szamolj utana, motoros szelessege mondjuk 60 cm, auto kicsit tobb mint 2m, sav 3 m szeles, akkor ha a motoros az ut szelere simul es az autos epphogy erinti a zarovonalat akkor kevesebb mint 40 cm a tavolsag, es persze eleg egy csatornateto vagy uthiba es a motoros bent fekszik a kocsi alatt.
Persze a motorosok is erositik ezt azzal a hozzaallassal, hogy amikor ok eloznek akkor nekik eleg 20 centi os, tehat az autos jogosan gondolja hogy akkor forditott esetben is eleg kell hogy legyen ennek a duplaja.
FDToth 2010.08.26. 14:24:44
Rahsid 2010.08.26. 14:29:19
''autónepper.'' 2010.08.26. 14:29:55
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.08.26. 14:35:37
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.26. 14:53:56
- X időre letiltás az urh-ról
- kategória visszasorolás (nem tudom, hogy pontosan hogyan működnek ezek, de "jobb" helyeknél (belvárosi szórakozóhelyek, pl.) be szokták mondani, hogy milyen kategóriával lehet jelentkezni)
- pénzbüntetés
okokat ilyeneket hallottam:
- nem fizette be a havidíjat a cégnek
- becsapta az utast (kirándulni vitte, stb.)
- mindenféle panasz az utasoktól (koszos volt a kocsi, stb.)
- nem ért a címre időben
- nem találta meg a címet
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.26. 14:58:47
Miattad nem tudtam taxit rendelni
Erőszakos nyuszi, tudod mit mondott a rókának , amikor annak a házához ért és ajtót nyitott?
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.26. 15:02:10
Ezt az egész vitát, hogy milyen oldaltávolság kellene , nem értem
Ha 1mm akkor is elmegy a másik,ha 1m akkor is
Mi a baj ezzel?
Nem mindegy hogy egy gerendán mész előre egyenest a földön,vagy az 20m magasan van?
:)
2010.08.26. 15:02:47
Jim Raynor 2010.08.26. 15:04:21
te meg inkább "menny" (LOL) és készülj a nyelvtan pótvizsgádra.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.26. 15:05:31
ogregn 2010.08.26. 15:11:59
mr_x 2010.08.26. 15:26:33
Ha nem jon szembe senki akkor mitol felne, atmegy a masik savba es kesz.
Esetleg arra gondolsz aki savon belul nem "meri" megelozni amikor jon szembe a csuklos busz?
Valoszinu az olyanokat szidod mint en, aki nem eloz csak ha nem jon szembe auto, sot akkor sem ha ketkereku jon szembe, kizarolag akkor ha annyi hely van amennyivel egy ugyanolyan sebessegu autot meg lehetne elozni amennyivel a ketkereku totyorog.
mr_x 2010.08.26. 15:32:14
Ha 1mm akkor is elmegy a másik,ha 1m akkor is
Mi a baj ezzel?"
Nezz utana hogy mi a vakuumhatas parhuzamosan mozgo targyak kozott, utana azt is vizsgald meg hogy tukorsimasaguak-e a magyar utak :-)
"Nem mindegy hogy egy gerendán mész előre egyenest a földön,vagy az 20m magasan van?"
Sok motoros azt mondja hogy amikor o eloz akkor a gerenda a foldon van, mig amikor ot elozik akkor 20m magasan.
Szerintem a gerenda 10 m magasan van, csak amikor a motoros eloz akkor o maszik fel ra es ugy megy vegig rajta, mig amikor ot elozik akkor a foldon van a gerenda amikor elindul, de hirtelen 10 m magasra emelik azt.
Totó Háber · http://nyero.blog.hu/ 2010.08.26. 15:49:48
Pedig az a jó, ha elvéted a hibát, azaz nem követed el.
bagamoyo 2010.08.26. 16:02:22
PiBá 2010.08.26. 16:10:47
Nekem is volt afferém taxisokkal, kettővel, kér különböző társaságnál, de ha akarnám sem tudnám megmondani, hogy melyikkel. Egyiks sme kispályás volt, így felhívtam a céget és elmeséltem, hogy mi is történt. Nem zavartak el, sőt nagyon udvariasan megköszönték az információt. Van olyan cég is, aki látja a logója értékét és igyekszik is tenni az érdekében.
Hümüzhümümüz 2010.08.26. 16:22:16
Tegnap a Gyorsforgalmin haladok Ferihegy felé úgy 60-nal, sűrű forgalomban (17 óra körül) és Köki után a felüljárón, záróvonal mellett egy fekete Zónás Passat így slutty, előzte a velem haladó kocsisort, nem gyenge sebességgel. Szembe meg jött egy sárga Ikarus. Épp hogy vissza tudott sorolni, 1 méteren múlt kb.
Összeszisszentem, pedig pár autóval hátrébb voltam, nem lettem volna az utasa helyében. :S
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.26. 16:56:30
Nezz utana hogy mi a vakuumhatas parhuzamosan mozgo targyak kozott"
Semmi! Semmiféle vákum
Ezt a városi legendát a Discovery-n cáfolták
MythBusters
Vasuti rámpán felállitottak bábukat és gyerekkocsit, mert hogy a peronon átrobogó vonat vákumja berántja a közel állókat
Cáfolták, filmfelvételekkel
Annál inkább lehet lég-tolóhatás, nem mintha az is kellemes lenne
Vákum max egy nagytestű jármű mögött léphet fel, azt is inkább szélárnyékosnak nevezném
voltam olyan "bátor" valaha, hogy egy teherautó mögött motorzotam vagy 50km-t igy
A trikómat soha nem lehetet kimosni fehérre többet, a pofám meg fekete lett a szemüveg körül
szaGértő 2010.08.26. 17:15:27
szaGértő 2010.08.26. 17:17:36
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.26. 17:18:45
belakis 2010.08.26. 17:29:32
ki kicsoda 2010.08.26. 17:40:24
Miért nem a kerülti plebániára telefonáltál, vagy a koppenhágai román követségre. Azoknak épp annyi közük van a dologhoz, mint annak, akinek a fuvar kiadás a dolga és telefonja nem esti mesére, hanem fuvar felvételre való.
Persze legközelebb a sarki hentessel is próbálkozhatsz.
szaGértő 2010.08.26. 17:48:08
mr_x 2010.08.26. 17:55:41
Ezt a városi legendát a Discovery-n cáfolták
MythBusters"
Hat ez erdekes :-o
Vegezz el egy egyszeru kiserletet:
Logass le ket A4-es lapot egymassal parhuzamosan kb 5-6 cm-re, majd fujj kozejuk felulrol.
Nekem szinte osszetapadt a ket lap amig abba nem hagytam a fujast, akkor ismet visszaalltak parhuzamosra.
Bar lehet hogy Mo-on mas fizikai torvenyek ervenyesek :-)
tibike3 2010.08.26. 18:03:14
mr_x 2010.08.26. 18:04:26
Az en kiserletem azt demonstralja mi tortenik ket mozgo targy kozott (csak nalam a levego mozog a lapok allnak, mig mozgo jarmuveknel a targyak mozognak es a levego all), mig az altalad felvetett kiserlet mozgo es allo targyak kozotti kolcsonhatast mutatja be.
Ha a babuk szaladtak volna a vonat mellett, akkor lett volna ugyanaz az eset.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.26. 18:06:18
Mert rossz kisérletet végzel!
A gyorsan áramló levegő nyomása lecsökken és ezért szivja a papirlapot
Igy két autót is összekapna egy nagyon gyors levegőáramlat
Az elhaladó jármű körul viszont a jármű által keltett léghullám terjed, mint a motorcsónak mellett
Esetleg laborkörulmények közt a léghulláma merőlegesen felállitott papirlapokat összerántaná, de feléd nem merőlegesen terjed és te sem merőlegesen találkozol vele + nincs mégegy "te" melletted
Naaa!
:)
Tornado86 2010.08.26. 18:06:44
Alapból is: vannak a jó emberek, vannak a rosszak és vannak a ...
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.26. 18:07:31
érdekes lehet, ha két jóképű kamion hasít egymás mellett pl. fél méterre vagy még közelebb
gyuszó 2010.08.26. 18:15:23
Laja123 2010.08.26. 18:20:23
Ezt a taxitársaság is pontosan tudja, ha nekiállnának ilyen helyzetekkel foglalkozni, két nap alatt le lehetne nullázni az állományt.
Sokat nem tehetsz, a rendőr vagy ott van, vagy nem, vagy elveszi a jogsiját, vagy nem.
Részemről inkább arra figyelek fel, ha egy-egy taxis ember módjára viselkedik. Ilyenkor jól meglepődök, és jobb lesz tőle a napom.
Fordítva nem éri meg.
mr_x 2010.08.26. 18:20:59
Gyerekkent elvegeztem ezt ugy is hogy a kocsi ablakan logatta ki ket lapot, ott is osszetapadtak.
"Igy két autót is összekapna egy nagyon gyors levegőáramlat"
Mennyi neked a nagyon gyors? 50 km/h, 70 km/h?
Es vedd azt is figyelembe hogy egy auto sokkal stabilabb mint egy bicikli vagy motor, sot a tomeghez es az ossz felulethez kepest a (kozel) fuggoleges felulet aranya is nagyobb a ketkerekueknek.
gyuszó 2010.08.26. 18:32:58
gyuszó 2010.08.26. 18:43:42
mr_x 2010.08.26. 18:47:35
ekutya 2010.08.26. 18:54:10
Feljelenteni mi alapján? Rendszám alapján simán lehet. Ha baleset volt és perre kell vinni a dolgot, akkor nem árt két tanú (akiket rendszám alapján szintén beidézhetnek). Szóval én nem ámokfutnék nyugodt lelkiismerettel a taxisok, fuvarosok helyében. Ha senki nem csinálhatja, akkor nem lehet őket rákényszeríteni. Amúgy személy szerint én nem hiszem, hogy időben sokat lehet ezzel nyerni.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.26. 19:09:33
nem vadolom a postolot hazugsaggal, de.........
gondolom a diszpecsereknek is van eleguk, es aztan O hogy dontse el, hogy igaz-e amit a telefonalo mond?
a Taxis ugyis letagadja megha birosagoskodast is jatszananak
D4D 2010.08.26. 19:21:25
A taxisok meg a közlekedésben résztvevők legalja.
FDToth 2010.08.26. 19:32:46
Ha te az a tpusú vagy, aki addig vár, mg nem jön senki, akkor az nagy gáz. határozottság, bátáorság nélkül nem lehet vezetni!
mr_x 2010.08.26. 19:39:24
Batorsag nem a ketkerekuek kicentizesehez kell, hanem a rendorauto megelozesehez :-)
autozz.blog.hu/2010/03/14/bezzeg_az_angol_rendorok
egyittlakó (törölt) 2010.08.26. 20:01:06
a robogós kimegy a forgalomba és csodálkozik, hogy egy taxis nem szarozik, mint az átlag autós, hanem simán leszorítja... ugyebár, amikor a robogós pofátlankodik be a lökhárítóm elé fékezésre kényszerítve, az egy normális, életszerű dolog...
a történet normális befejezése az lett volna, ha a robogós felcsavarodik egy fára, a taxis meg felkenődik a buszra...
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.26. 20:08:03
itt kéri a robogós a korrekciót:
autozz.blog.hu/2010/08/26/lepattintott_a_taxitarsasag_diszpecsere/fullcommentlist/1#c10826354
FDToth 2010.08.26. 20:26:33
többet nem rok róla, csak még annyit h sosem centizem ki a kétkerekűeket, vigyázok rájuk, ezért van az h inkább nagyobb részt teszek át az autóbóla másik sávba
rendőrt előzni lehet, nekem már volt olyan h egy nissan patrol rendőautó autpályán belsőben halad kb, 110-120-szal és pedig a külsőben jobbról előztem meg.
fzs.1933 2010.08.26. 21:01:01
Legfeljebb amit már valamikor régebben felvetettek: kamerát minden járműre!
Igaz, akkor még feljelentőbb népség lennénk, de ha szankcionálják ezeket a közveszélyt okozókat, akkor még ezt sem bánom.
OFF: kerékpáros poszt lesz-e? Szeretném egy kicsit szidni őket... :)
szaGértő 2010.08.26. 21:18:32
Első mohikán 2010.08.26. 21:36:10
Rosszul tudod, kell. Ahogy a helyesíráshoz is; rövidke kommentedben csupán 6 hiba van...A régi "időgre" szerintem Te csak ne hivatkozz, hiszen nem is éltél még...
horex: Bernoulli fedezte fel azt a jelenséget (róla is nevezték el), amikor pl. csőben áramló folyadékban/gázban nyomáscsökkenés lép fel. Ezen az elven működik a porlasztó, emiatt billen az autód előzés közben a kamion felé, ezért ütköznek egymásnak a hajók, ha bizonyos távolságon belül mennek el egymás mellett párhuzamosan, ez az effektus kapja fel a tetőcserepeket nagy szélben és még sorolhatnám.A Te általad említett példa (a Discovery-s) nem ez. A peronon állókat a vonat előtt feltorlódott légtömeg löki meg.
Laja123: " Részemről inkább arra figyelek fel, ha egy-egy taxis ember módjára viselkedik. Ilyenkor jól meglepődök, és jobb lesz tőle a napom."---Ne lepődj meg, a többségünk ember módjára viselkedik, csak a közlekedők túlnyomó része nem tudja tolerálni magában azt, hogy ha más dinamikusabban, defenzívebben és egyszerűen gyorsabban és hatékonyabban vezet.Ahogy a teherautó-sofőrök is, csak náluk nem annyira szembetűnő, mert kamionnal nem lehet gyorsulni és cikázni a forgalomban.A frusztráltságotokat nagyon egyszerű arra hárítani, hogy a "taxisok bunkók". Van köztünk az is, nem tagadom, de csak pont annyi, amennyi köztetek.
"Egy ember módjára viselkedő" taxis.
szaGértő 2010.08.26. 21:40:27
apoa 2010.08.26. 21:51:09
"streetfighter" 2010.08.26. 22:27:46
Hát te ezt rosszul látod.
Nincs több bajom velük mint az átlaggal, de így ezt nem lehet kijelenteni.
Pl. nehezen tűrik, ha valaki gyorsabb és jobban helyezkedik mint ők, ne adj isten visszakapja amit ő adott. :)
ave 2010.08.26. 22:30:11
Na, hat kirendelni reggel 6-ra valahova, kicsit megijjeszteni.
Nagyon sajnalom, hogy nem egy masik hasonloan idiotaval kezdett, azokbol tok jo dolgok szoktak kisulni.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.26. 22:38:05
többször tapasztaltam.
sajnos tény az, hogy bizonyos taxiscégek pilótái között sokkal több a bunkó paraszt közveszélyes állat, mint más társaságoknál.
pl. amelyik céggel én szoktam utazni, az ottani sofőrökkel még nem volt afférom az utakon. de van mág több taxiscég is, akiknek a sofőrjei normálisan vezetnek.
ahol viszont feltűnően rossz az arány:
zóna (mindent visz)
6×6
rádió
főtaxi
tele5
mezitlábasok
Első mohikán 2010.08.26. 22:55:15
(Lehet, hogy mentsége is volt rá; pl. vajúdó nő, infarktusos utas stb. Ilyen eseteim nekem is voltak már, akkor én sem ismertem se istent, sem embert, mentem tökön, babon, de szerintem ha Ti ültetek volna akkor a hátam mögött, hálásak lettetek volna. De ez persze kívülről nem látszik.)
Első mohikán 2010.08.26. 22:56:51
apoa 2010.08.26. 22:57:46
Első mohikán 2010.08.26. 22:59:28
''autónepper.'' 2010.08.26. 23:09:16
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.26. 23:12:48
Ilyen buta egy hülye picsát!
A baromállatja szörnyülködött volna egy kicsit, meg visszakérdezte volna a rendszámot, autótípust, helyszínt, időpontot, és megköszönte volna a bejelentést, most nem lenne poszt!
Ha valaki annyira buta, hogy nem tud bánni a kekeckedő lúzerekkel, az ne legyen diszpécser.
Behajtó70 2010.08.26. 23:24:08
A taxis, ha rányom a gombra, akkor időre oda kell érnie a címre, különben büntit kap, és az pénzkieséssel jár. Pl 1 hétig nem kap címet, esetleg pénzbüntetés, stb. Természetesen nyomja a pedált. Ugyanis ebből él! Ebből fizeti a hitelét, a gyerekének az úszást, év elején tankönyvet. Vágod?
De a lényeg: taxis ritkán okoz komoly balesetet, ám olyan agresszív robogósok mint te, azok naponta okoznak 100 balesetet, mert fogalmuk nincs a közlekedésről, csak ugatnak, majd könnyeden beelőznek jobbról, és bevágnak elém, letörik a tükrömet, megkarcolják a kocsimat.
Egyszer elkapok egy ilyen kis kötsögöt és nagyon ellátom a baját! Faszari kis hülye!
Tornado86 2010.08.27. 00:42:39
Szólj és szerzek még jó pár taxist az ex-kollégák közül, aztán indul a buli :)
2010.08.27. 03:03:59
algi 2010.08.27. 05:02:02
BKV reszelő 2010.08.27. 06:19:06
Aha...tehát ha utasa van, akkor azért tolakszik, veszélyeztet, szeg szabályt, ha nincs utasa, akkor meg a 70-es szentendrei úton azért tartja fel a reggeli csúcsforgalmat 30 km/h sebességgel gurulgatva...Fasza, védjed őket bátran.
BKV reszelő 2010.08.27. 06:21:39
Nyomek 2010.08.27. 07:41:17
"ne azzal foglakoz hogy ki hogyan vezet... ha még is ennyire zavar menny el RENDŐRNEK."
Nem jó a logikád, a rendőr nem azzal foglalkozik, hogy ki hogyan vezet, hanem azzal, hogy a legbiztonságosabb útvonalakon sebességkorlátozó tábláknál különböző okokra hivatkozva baksist szedjen.
Tehát, ha pl valaki "zsebre dolgozó BKV ellenőr" szeretne lenni fegyverrel - erre lehetne mondani, hogy menj rendőrnek, pajtás!
A posztban író személyt egyszerűen fontoskodó baromnak tudom nevezni.
Engem múltkor egy Opel szorított le. Fel is hívtam Szentgotthárd polgármesterét, hogy ez az országra nézve hitelrontás, küldje haza a picsába az opel gyárat. Csak hímült-hámult, meg nyökögött, hogy rendőrséghez forduljak, képzelhetitek. Sajnos nem volt tanúm.
:-)
Georgigi 2010.08.27. 08:18:14
Egy profi :)
@ Nyomek: Te pedig írástudatlan vagy.
Nem menny, hanem menj. :)
@ Autónepper : A családját pedig egy Taxis üti el.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.27. 08:41:04
@''autónepper.'': én is egész nap a munkahelyemen ülök. nekem is el kell tartanom a családomat. de ha így viselkednék mind az ügyfelekkel, mind a konkurrenciával, hát nagyon hamar kirúgnának.
kötözködés: "szinte egész nap a kocsiba ülnek" - mondjuk ha nekem is az lenne a feldataom, hogy egész nap ki-be üljek egy kocsiBA, hát én is frusztrált lennék.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.27. 08:43:50
ha nem ilyen lett volna, most nem lenne poszt. ;)
a távoli rokon 2010.08.27. 08:47:46
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.27. 08:54:33
meNNYen
meNYJen
mi lesz még itt?
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.27. 08:54:55
Az a nő nem ért ahhoz, amit csinál.
Ebben nem sokban különbözik a magyar dolgozók zömétől, de azok még nem buktak le ilyen látványosan.
Ez a csajóca lebukott.
Ki kell rúgni.
Mert nem ért ahhoz, amit csinál.
indapass90210 2010.08.27. 08:55:03
indapass90210 2010.08.27. 08:57:40
muhi 2010.08.27. 09:03:17
Ha esetleg ilyen belekötős napod van, akkor elytek par hejjes irássi hibbát, aszt egnem is basztathatsz.
a távoli rokon 2010.08.27. 09:41:41
faszom.
Perillustris 2010.08.27. 09:45:53
gpetersz 2010.08.27. 10:21:56
Azért mert ő PÉNZT KERES, el kell tolerálni ezt a vezetési viselkedést? Életveszély okozását? Ha nem ér oda, ne vegye fel a címet, ha csak ÍGY ér oda, akkor sem.
ex-dr. vuk 2010.08.27. 10:23:15
mutáns csiga 2010.08.27. 10:24:48
az V.-ikben és elég sok negatív tapasztalatom
van a taxisokról.A József Nádor téren általában mindíg négy öt Zónataxis várakozik
nyitott ajtókkal, időnként kényelembe helyezve
magukat, elterülve az első ülésen.
A Szende Pál utca József Nádor tér és Apáczai
Csere János utca közti részen ahol megállni
Tilos tábla van kihelyezve mindig várakozik
egy-egy taxi (legtöbbször a Cityliner taxitársaság kocsijai), úgyhogy a bekanyarodó 15-ös busz
csak üggyel bajjal tudja kikerülni őket.
Ugyanezen a részen általában a Taxi 4 társaság autói a várakozni Tilos rakodóhelyen
álldogálnak ferdén úgy, hogy a kocsi fara
belóg az úttestre, a másik része pedig a díszburkolaton parkol.A Petőfi Sándor utcában
a taxisok a mozgáskorlátozottak részére fenntartott helyen vagy rakodóhelyen várakoznak.Amikor szól nekik az ember akkor
azt válaszolják, hogy majd elállnak, ha jön valaki.A Vigadó téren a forgalmi sávban várakoznak a taxisok.És sajnos úgy tűnik, hogy
ez az áldatlan állapot nem is oldódik meg egyhamar.
A reggeli motoros 2010.08.27. 10:30:55
Olvasgatván a hozzászólásokat, szeretnék megosztani pár gondolatot a posztban és a hozzászólásokban leírtakkal kapcsolatban. Azért gondolom, hogy helye van, mert sok értékes hozzászólás is született, amiket nagyon köszönök.
Érdekesnek találom mindenek előtt azt, hogy sokan leragadnak a motoros – taxis / taxis - motoros problémánál, annak ellenére, hogy a történetnek ez csak a kezdete. (Sajnálom, hogy van aki úgy érzi, hogy a biciklisek iránt érzett személyes érzéseinek is itt kell fórumot találnia.)
Érdekes, hogy senki nem ragadta ki a momentumot, amikor egy három sávos útszakaszon (amiből a két szélső sáv jobbra kanyarodó, a belső sáv pedig balra kanyarodó) a vadorzó a legszélső sávból, két sávon át, a középső sávból besorolni akaró autó elé vág, így biztosítva a helyét a piros lámpánál álló kocsisorban…
Továbbá, ha megnézzük azt, hogy ez a hajsza az idővel kb 4 km-en keresztül zajlott, és a végén a szabályosan, másokat nem veszélyeztetve, 50 km/h-val közlekedők ugyanabba a sorba álltak be a piros lámpánál, mint az ámokfutó …
Amiért ez a poszt megszületett, az egy nagyon egyszerű dolog, és úgy mondják empátia. Akár ha a taxis elejtett volna egy laza „bocs”-ot, vagy ha a diszpécser nem indulatos lerázásba kezd a foglalkoztatási viszonyok elemzésével, ez a leírás nem született volna meg. Ami felháborított az egész történetben az a mérhetetlen arrogancia, amit mind a két fél tanúsított.
A közúti közlekedés különböző szereplői/csoportjai iránt érzelmeiket kultúrálatlan módon kinyilvánítóknak szeretném felhívni a figyelmét, hogy jelenleg a KRESZ szabályai lehetővé teszik, hogy gyalogosok, biciklisek, segédmotoros kerékpárral közlekedők, autósok (és egyben taxisok), teherautósok, stb. a közúti közlekedés szabályainak eleget téve használják a közutakat közlekedésre.
Az autós kontra motoros kategorizálást azért is helytelennek tartom, mert a két körnek elég nagy a metszete, és sok motoros egyben autós is, illetve fordítva. Sokkal helytállóbbnak érzem a felelőtlenül, másokat veszélyeztető módon közlekedők (tekintet nélkül a jármű fajtájára, vezető nemére és egyéb sztereotípiákra) vs szabályosan, biztonsággal közlekedni vágyók megkülönböztetést.
A poszt célja (a blog-hoz hasomlóan), alapvetően sokkal inkább az, hogy a közlekedési morállal kapcsolatos gondolatokat indítson meg. Belefoglalva a nem elhanyagolható tényt, hogy ha adott esetben hibázunk, vagy nem a lehető legkorrektebb módon is közlekedünk egyéb körülmények miatt, alapvetően EMBEREK vagyunk, akik csoportosan veszünk részt a mindenapjaink részét képező közúti közlekedésben és mindenki egyéni szabadsága csak addig terjed, amíg azzal nem korlátozza egy másik egyén egyéni szabadságát!
Köszönöm még egyszer az értékes hozzá szólásokat, biztos vagyok benne, hogy sokan értékelték még rajtam kívül!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.27. 10:44:56
szaGértő 2010.08.27. 10:50:05
Őszintén, ki nem szarja le? Más is a megélhetéséért autózik, és másnak az ideje is pont olyan drága, mégsem állat módjára megy.
ex-dr. vuk 2010.08.27. 11:35:48
Tehat ha neki idore kell odaerni az sokkal fontosabb, minthogy hagy par hullat meg sulyos serultet maga mogott.
Az ertekrendeddel baj van.
(az altalanositast meg hagyjuk, amugy eddig nekem tobb bajom volt taxissal mint robogossal, szoval errol ennyit)
Fehérvarjú 2010.08.27. 12:56:24
@A reggeli motoros: Teljesen helytelen meglátás, sőt ebben a megvilágításban a blog is értelmetlen. Inkább gyilkolok pár másodperc előnyért mint, hogy itt tépjem a számat... ;)
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.27. 16:29:53
Oké, van olyan, amikor a taxis siet, mert elbaszta, de nem az az általános közlekedési módszerük, hogy nagygáz, fék, kiugrik, előz, legyorsul, mert oda akar érni.
Ennek egyszerű oka van: Ha így vezetnek, az autó inkább fogyaszt negyven! litert, mint harmincat.
A taxis meg fillérvadász.
Szerintem inkább az a baj velük, hogy kigurulnak a zöldig, nem baj, ha nem fér át mögöttük senki, véletlen sem gyorsítanak, viszont legalább a féket sem használják, me kopik, stb.
egyittlakó (törölt) 2010.08.27. 17:21:39
Gratulálok az önkritikádhoz (ha az akart lenni).
Az írásod így nullszaldós, vagyis kár volt megírni.
egyittlakó (törölt) 2010.08.27. 17:30:10
Na persze, profi úr... csakhogy az emberek a járdán mozognak.
Mivel ez egy robogós poszt, furdal a kíváncsiság, hogy robogóval mentél a leszorítás pillanatában, bringás?
Ha nem, akkor kit érdekel, hogy egy biciklist letoltak az árokba? Az tuti, hogy ha én szorítalak le, nem érsz utol a lámpánál...
:-)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.27. 17:32:27
Reggie 2010.08.27. 19:29:08
"streetfighter" 2010.08.27. 19:52:24
Képzeld jó napom volt és inkább így cikiztem, mint hogy elküldtem volna a francba, mert legszívesebben azt tettem volna.
Kimerítő volt a válasz?
egyittlakó (törölt) 2010.08.27. 20:32:13
@SilentSound: értem, köszi
Clearvoyance 2010.08.28. 08:08:28
@mr_x:
Inkább azt mondanám, hogy a haladó jármű mindkét oldalán azonos a menetszél, és ezért nem tolja össze őket a nyomáskülömbség.
Ráadásul személyautóknál jellemzően a formából adódóan felfelé terelődik.
Ez inkább teherautóknál, kamionoknál veszélyes.
Ha kamion előz nagy sebességgel az orránál a levegőtorlódás kifelé tol, erre befelé korrigálsz. Amikor elmegy melletted a faránál szívóhatás van ezt viszont kifelé kell korrigálni.
Ha te előzöl kamiont akkor fordítva. Előbb szív aztán tol.
Reggie 2010.08.28. 20:59:58
Fengyi 2010.08.30. 09:51:49
Nekem egyszer nem adta meg egy taxis a jobbkezet, majd mikor megkérdeztem mi volt ez, azt válaszolta: ,,milyen jobbkéz?! egyet innen, egyet onnan te buzi!'' ennyit róluk. és ez a hivatásuk mi? bohóc mind
Domeq (törölt) 2010.09.03. 16:12:18
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.03. 23:32:49
sludge666 2010.09.06. 23:21:38