Én még soha nem húztam fel magam annyira, hogy telefonon tegyek panaszt, email formájában viszont kétszer is csináltam ilyet. A Zóna taxi válaszra sem méltatott, a Tele5taxi meg lerendezte annyival, hogy elvileg kapott egy ejnye-bejnyét a sofőr. A reggeli motoros egy harmadik céget állít a büszkeségre nem sok okot adó sorba.
Bár semmi vicces nincs a történetben, amit szeretnék megosztani, a fórumok látogatottsága miatt mégis Önökhöz/Hozzátok fordulnék. Szeretném a lehető legszélesebb körben elterjeszteni a Rádió Taxi mint taxi társaság és az ő „felségjelzésük allat” munkát vállaló “felelősségtudatos” “hivatásos” “söfőr” hozzáállását a szabályosan és biztonságosan közlekedni vágyó ritka állatfajtához.
Az imént leírt illető az EBG 821 frsz autót vezette 2010. augusztus 26-án reggel 8h15 és 8h45 között valamikor a Budaörs-Gazdagrét tér-idő kontinuumban.
Ma reggel, mint általában egy átlagos hétköznap, felkerekedtem és nekivágtam a Budaörs-Kossuth tér útvonalnak -mint kötelességtudatos munkavállaló- 50 cm3-es robogómmal. Közel 2 éve teszek így, az előbb említett útvonalon és a maihoz hasonlót még nem tapasztaltam. A budaörsi Templom teret követő körforgalomból kihajtva Budapest irányába, záróvonalat átlépve, a fent említett ámokfutó elkezdett megelőzni, miközben szembe jött a 40-es busz. Látván a hely szűkösségét –egy busz mégis csak nagyobb falat, mint egy kis motoros - az „úriember” gondolta, hogy korrigál, de fékezés helyett jobbra húzta a kormányt, leszorítva engem, aki szabályosan közlekedett.
Miután bevágott elém és konstatálta, hogy előttem is egy meglepő módón 50 km/h –val haladó személygépjármű közlekedik, a Budapesti út balra kanyarodó sávjából megelőzte ezt az autót is, nyilvánvalóan a lakott területen előírt sebesség korlátozást meghaladó tempóval.
Mivel a lámpák nem kedveztek ámokfutó barátunknak és sorra pirosra váltottak, sikerült beérnem, és azt kell mondjam, hogy a java csak most következett. Folytatva tovább utunkat Budapest felé, „barátunk” a Virágpiacnál lévő autópálya fel/lehajtóhoz kialakított kanyarodó sávokat kihasználva elképzelhetetlen sebességre kapcsolt és záróvonalat nem kímélő módon sorra előzte az előtte haladókat, mikor is elérkezett a gazdagréti felhajtóhoz, ahol „már várta” a piros lámpánál felgyülekezett kocsisor.
Mire én is odaértem akkor láttam az újabb manőver végét. Egy eltévedt autós, aki Gazdagrét felé szeretett volna hajtani, de véletlenül a Budapest felé haladó sávba állt be, megpróbált volna visszasorolni a helyes irányba, de a lámpa közben pirosra váltott Gazdagrét felé, ezért meg kellett állnia a sorral párhuzamosan a Budapest felé haladó belső sávban.
A mi kis taxis barátunknak semmi sem jelentett kihívást ma reggel, még a várakozó autó sem, fogta magát és jobbról, két sávon át, mindenkit megelőzve, bevágott a Gazdagrét felé kanyarodó kocsisorba.
Mondanom sem kell, hogy rendkívüli módon felbosszant az ilyen, és ehhez hasonló felelőtlen magatartás, súlyosbítva a helyzetet, hogy egy hivatásos söfőrről beszélünk, aki így nem csak a közlekedésben résztvevők épségét teszi kockára, de az általa szállított utasokét is.
Fel is hívtam a taxi társaságot, hogy elmeséljem mi történt, gondolván gyanútlan embertársaimra, akik adott esetben jó eséllyel ülnek be ennek a felelőtlen embernek a taxijába.
Úgy szerettem volna ezt a mondatot a meséből is ismert „És láss csodát” –tal indítani, de hát sajnos az élet nem fair. A diszpécser nőszemély ugyanis rendkívül indulatosan közölte velem a történet felénél a szavamba vágva, hogy náluk a sofőrök nem alkalmazottak, hanem alvállalkozók és ők nem foglalkoznak ilyen ügyekkel. Miután megpróbáltam felhívni a hölgyemény figyelmét arra, hogy a társaságuk által foglalkoztatott emberek felelőtlensége a társaság jó hírnevére is hatással lehet, a nőszemély közölte, hogy akkor én nem értettem meg amit az imént mondott, mert ők nem alkalmaznak senkit, náluk mindenki alvállalkozó, és különben is jelentsem fel az illetőt a rendőrségen ha akarom, „aviszonhallásra”.
Hát ez történt ma reggel. Erősen foglalkoztat a rendőrségi feljelentés lehetőség, az egyetlen dolog ami visszatart, hogy nem állítottam meg egy autóst sem, hogy legyen a tanúja az eseményeknek a hivatalok/rendvédelmi szervek irányában is. Ezt utólag is nagyon bánom, és a jövőben biztosan gondoskodni fogok arról, hogy ilyen hibát ne véthessek (bár őszintén remélem nem lesz rá szükség).
Az utolsó 100 komment: