Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Fogdába vitték a garázdát

2010.10.09. 11:26 :: SilentSound

Nem tudom eldönteni, hogy Z történetét negatív vagy pozitív sztorinak értelmezzem, mert az lett volna az igazán pozitív, ha nincs miért rendőrt hívni. De egy tökéletes világban ennek a blognak se küldene senki anyagot.

Ma (okt. 7.) történt az eset. Maga a kiváltó ok kevésbé lényeges, csak a szokásos történet (nem voltam ott, ezért nem bocsátkozom pontos helyzetelemzésbe). A lényeg, hogy Édesapám egy hülye barommal találkozott, aki egy normális és szabályos közlekedési szituban mindenek felett állónak érezte magát és olyannak, akinek mindent szabad.

Ezért ez a barom kiugott a kocsiból felelősségre vonni Édesapámat amiért ezt nem vette figyelembe, majd ököllel rávágott a nem teljesen felhúzott oldalablakra, ami darabjaira robbant.

Ezután a "hős" elment. Édesapám persze felírta a rendszámot és kihívta a rendőröket, akik hivatalból feljelentést tettek garázdaság miatt. Az elkövető otthon gondolom bűszkén mesélte a történetet, de talán ugyanilyen büszkén meséli a rendőröknek is. Ugyanis most telefonáltak, hogy az emberünk már a kerületi fogdában van :)

Szóval ne sajnáljátok ilyen esetekben kihívni a rendőrt, mert a garázdaságot elég komolyan veszik és legközelebb talán ez az ember is elgondolkozik azon, hogy mit lehet és mit nem.

224 komment

Címkék: autó hülye erőszak rendőr büntetés veszélyes pozitív

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.09. 20:51:41

ja es senki se gondolja, hogy itt ilyen vagy ilyesmi nem tortenik, sot neha durvabban
csak senkinek nem meglepetes, ha borton a vege
sulyos esetben nagyon sok ev

anyadmajma 2010.10.09. 20:52:09

@"streetfighter": Na, csak hogy beszólhass megint:) Velem is volt már, csak közöltem vele, hogy elásom a kert végében. Erre a yard kezdett hőzöngeni, de mondtam neki, hogy nem most, mert tanú nem kell hozzá, főleg hatósági, majd szépen tárgyalás előtt köteles kiadni az összes iratot, abba meg benne lesz a neve-címe, ha kéksárgát nem kapok. Mondjuk szerencsém volt, mert elég életszerűtlen volt, amit hazudott, és a yard is levette, úgyhogy kaptam kéksárgát, mert mondta neki a yard, hogy kaphat ő is még egy kis bírságot a hatóság félrevezetéséért. Hálából mégse kértem helyszínelést, a két rendőr írta alá mint tanú.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.09. 20:57:31

@APT: 33 eve vezetek
igaz az utobbi 12-15 evben otthon nem\

de amit olvasok, meggyozodesem, hogy sok mas mellett a kozlekedesi moral is sokat romlott 90 ota
es ennek nem csak a jelentosen megnovekedett mennyisegi es minosegi gepkocsiallomany az oka
amugy itt is van am kulonbseg allam es allam kozott
nem is kicsi
floridaban szinte elmeny vezetni, itt carolinaban mar ertek meglepetesek, kentuckyban, meg nem is keves
emberfuggo es rend fuggo a dolog
annyi rendorkocsit jarorozni mint floridaban eletemben nem lattam
szinte minden sarkon
pentek szombat ejjel meg mindenhol

APT 2010.10.09. 20:58:57

@hagyma: A biztosítók statisztikái iszonyúan csalókák szoktak lenni. Főleg a szabálytalan előzéses-utoléréses balesetek óriási hányadában van ugyanis jelen valaki, aki az ügyetlen, indokolatlanul lassú, tétova szabálytalan közlekedésével gyakorlatilag kiprovokálja valaki túlreagálását. És ezek a felek nem szerepelnek a statisztikában, de még a helyszínen sem fellelhetők - a legtöbbször úgy hajtanak tovább rezzenéstelen tekintettel, hogy nem is tudják: most halt meg öt autóval mögöttük meg valaki azért, mert ők már fél órája tartják fel a főút forgalmát...

Személyesen meg annyit fűznék hozzá, hogy eddig a fővárosi tumultusban már kétszer szaladtam bele úgy - mindkét esetben női sofőr által vezetett - kocsiba hátulról, hogy a haladó vagy éppen elinduló sorban minden látható és értelmes indok nélkül egy gigantikusat padlófékezett az előttem haladó. Persze, tudom, követési távolság - próbálja csak valaki azt betartani mondjuk péntek délután Budapesten bármelyik főútvonalon... Békeügetésben körbefutom a várost, ha meg tudja csinálni.. Az egyik esetben a nő legalább aláírta, hogy benézett egy lámpát azért fékezett indokolatlanul (megosztott felelősség lett belőle), de a másik esetben "tudta a dolgát", még azt is tagadta, hogy fékezett volna. Természetesen én voltam a hibás - jogilag.
A biztosítók statisztikáját meg ilyen adatokból állítják össze. Nem akarom ezt kritizálni, de piszok sokat kényszerülök autózni, sajnos balesetet is láttam már egy párat - és bizony az a véleményem, hogy a balesetek kb: felében nem az a valódi felelős (vagy nem az a kizárólagos felelős), akit a jog és a Kresz kihoz annak. Ám a statisztikába már ez a kép kerül be.

APT 2010.10.09. 21:02:06

@hagyma: Az biztos, a morál gyászos, de mint minden éremnek, ennek is két oldala van. Jelen vannak a "nagy fekete autós kopaszok", akik legszívesebben mindenkit lelöknének az útról - de azok a vezetni nem tudó, ügyetlen, bizonytalan, ön- és közveszélyes, esetleg már jóformán nem is látó-halló polgártársak is, akik sem nem kevésbé veszélyesek a döngető gengsztereknél, sem nem ritkábbak...

Én az ősöreg Skodában ülő, szódásüveg-szemüveges kalapos öregúrtól legalább úgy rettegek, mint a tízéves fekete A8-ban száguldozó, nem idén barnult kitetovált kopasztól...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.09. 21:05:13

@APT:
ez az 50 szazalek ez tobb mint eros tulzas
annyi oreg tuti nem vezet otthon mint itt
es figyelunk rajuk es kultivaljuk
mert tudjuk mi is leszunk, ha Isten is ugy gondolja, oregek

Reggie 2010.10.09. 21:08:40

@APT: Latod ez egy jo indok arra, hogy mindenkit megprobalj megelozni:)

APT 2010.10.09. 21:10:10

@hagyma: Szerintem nem túlzás - nekem inkább ez a tapasztalatom. Amúgy meg nagyon helyszínfüggő, mert szerény forgalmú, aránylag jól áttekinthető vidéki, falusi-kisvárosi környezetben simán lehet évtizedeket, akár egy életet végigvezetni probléma nélkül olyan stílusban, amivel egy nagyvárosi forgalomban garantáltan egy napon belül valami csinnbe keveredik az illető. Alapból elmondható, hogy a követési távolság például dugóban-csúcsforgalomban gyakorlatilag egy elméleti fogalom, betarthatatlan. Éppen ezért bármikor kreálok neked olyan ráfutásos balesetet, ahol úgy jönnek belém hátulról, hogy persze, természetesen a belém szaladó lesz a hibás - de mégsem tud mit tenni, nem fogja tudni kivédeni. Te sem tudnád, én sem tudnám.. Innentől fogva elég, ha valaki nem figyel a többiekre, vagy nem képes erre - máris gyorsan balesetet okozhat. Úgy, hogy jogilag nem is ő lesz a hibás...

anyadmajma 2010.10.09. 21:11:42

@APT: Melyik várost? Nem ragaszkodom hozzá, hogy Bp-et ugráld körbe , választhatsz kisebbet is.:)
És leszarom, hogy a sok idióta mögöttem hogy idegeskedik. Ha meg valaki bevág elém vagy besorol, akkor beengedem, és tőle is tartom a távolságot. Nekem kicsit drágább a kocsi javítása, mint az ő idegorvosi kezelése. Ennyire egyszerű ez számomra.

APT 2010.10.09. 21:12:04

@Reggie: Próbálj előzgetni mondjuk a hétfő reggeli csúcsforgalomban a Pesti alsórakparton... Nagy produkció lesz, ha sikerül kétéltű jármű jelentősen növeli az esélyeket... :-)))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.09. 21:12:28

amugy en azt hiszem 90 szazalekban boven be tudom tartani a kovetesi tavolsagot
a maradek 10 ha valaki bevag elem
50 merfoldes sebessegnel tuti nem megyek a seggebe
es varosban is kell 35-nel az az 5-6 meter a reakcio ido miatt
de hat kovatni kell a forgalom ritmusat, lehet elore latni 2-3 lampat is stb.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.09. 21:16:13

@APT: nem tudom, dugoban felen abszolut nem lehet menni csak 5-el, ha 2 meterre van elottem is kepes vagyok megallni
azt tovabbra is fentartom, elnezest, de baromsag, hogy a balesetek feleben a kihozott bunos tulajdonkeppen vetlen, de legalabbis nem tehet rola, mert 4 kocsival elotte valaki lefekezett
egy 5 szazalekot el tudok fogadni, amikor "jogilag" en vagyok, vagy lennek a hibas, de mas is kozrejatszott az ugyben
max 5
de nem 50
ez vicc

APT 2010.10.09. 21:17:02

@anyadmajma: Hidd el nekem: nem tartod a valóban szükséges távolságot. És nem, egy igazi satufékezésnél egyáltalán nem biztos, hogy meg tudnál állni az előtted menő lökhárítója előtt! Ezt te csak hiszed. Nézz utána, mit ír a Kresz a követési távolságról! Például 50km/h esetén ez 22 méter - márpedig erre a sebességre a meglóduló sor mondjuk a Mammut előtt a Krisztina körúton simán felgyorsul. De ha te csak akkora távolságot is, de tartasz, hogy egy kocsi gond nélkül eléd tud sorolni (ez kb: 10 méter), hát rögtön meg is fogja tenni valaki. Azt a 22 métert te csúcsforgalmi időszakban soha büdös életben nem fogod tartani. Valójában az a meglepő, hogy nincs sokkal több csattanás...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.09. 21:17:15

@APT: miert is kene ott es akkor elozgetni?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.09. 21:20:46

@APT:
te valamit keversz
ez a fektavolsag akkor OK, ha valani elore nem lathato, teszem azt mar allo kocsi van elotted egy kanyar utan vagy bukkano ilyesmi
ha megy a kocsisor es benne vagy nem kell 22 meter, mert ahogy felvillan a feklampa Te is fekezel
a reakcioidod meg nem 22 meter
remelem

APT 2010.10.09. 21:21:45

@hagyma: Én nem azt mondtam, hogy a kihozott bűnös vétlen - azt, hogy az esetek többségében nem ő az alapvető, vagy nem ő az egyetlen felelős - ám a többi szereplő rendszerint már ott sincs a helyszínen.
És nem, attól, hogy csúcsforgalom van, attól még eléggé meg tud a sor lendülni. Megy az szépen 30-40-50km/h sebességgel, de a zsúfoltság miatt nem lehet tartani a több tíz méteres szükséges távolságokat. Vagy menj már le az Adriára a horvát autópályákon egy turnusváltásnál.. Megy a forgalom 100-110-el folyamatosan, de közben olyan zsúfoltság van, hogy elég egy indokolatlan fékezés, máris tízen csattannak belé.. No ilyenkor ki a felelős? Nyilván az, aki belefutott a másikba - no de az alternatíva ugyebár az, hogy nem ülök autóba... A Kresz ugyebár olyat is mond, hogy "fel kell venni a forgalom ritmusát", és az néha olyan, amilyen.. Jó lenne, ha lehetne mindig és mindenkor szabályosan közlekedni - de ahhoz adott esetben sokkal jobban szervezett és sokkal nagyobb áteresztőképességű utakra - és sokkal normálisabb autóstársakra lenne szükség. Addig marad az, hogy sodródik az ember az árral, és igyekszik elkerülni a baleseteket.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.09. 21:22:42

50 korul ha figyeled a forgalmat egy 10 meter koruli varosban tokeletesen eleg

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.09. 21:25:19

@APT:
en most nem megyek az Adriara
de fenntartom a velemenyem
a fele fele eros tulzas
sokkal tobb a gyorshajtas/egyertelmu felelosseg/
a szabalytalan elozes / nem mentseg, hogy az elottet halado csak 100-al megy nem 110-el/
az ittas vezetes
az elsobbseg meg nem adasa
a kovetesi tavolsag/ ami mint mondtam nem egyenlo a fektavolsaggal/

hat igy

APT 2010.10.09. 21:27:29

@hagyma: Elméleti okoskodás. És ha az előtted menőnek nem is ég a féklámpája (nem kirívóan ritka hiba..)? Mellesleg éppen azért nem kezdesz satufékezni minden szituban, mert a mögötted levőt sem akarod magadra rántani. Ha a sor aránylag együtt fékez-gyorsít, akkor nincs baj. Ha van valaki, aki a sor szokott dinamikájától drasztikusan eltérően reagál (például hatalmasat satufékez a semmibe), akkor az sokszor kivédhetetlen. És még a kocsik ezirányú képességei sem egyformák, egy régebbi autó, kicsit elhasználtabb fékekkel-gumikkal bizony akár kétszer-háromszor akkora távon áll meg egy picit is vizes úton, mint egy új esőgumival szerelt felső kategóriás kocsi - ebből már simán csattanás lehet. Miközben az öreg kocsi műszakilag még rendben lévőnek minősül, vizsgán ezekkel a paraméterekkel simán átmegy.
A jelek szerint te még nem kerültél olyan szituba, hogy kivédhetetlenül csattantál volna. Ha kerülnél, megváltozna a véleményed. De ezt nem is kívánom neked...

APT 2010.10.09. 21:31:07

@hagyma: Én is fenntartom a véleményem.. Amikre te hivatkozol, azok amúgy a rendőrségi baleseti statisztikák, nem a biztosítóké. A kisebb koccanások zöme semmiféle rendőrségi statisztikába sem kerül be, ki sem hívják a rendőrt. Ezek azok, ahol azt mondom: sokszor áll mögöttük valaki béna, aki inicializálja az eseménysorozatot.
A személyi sérüléssel is járó, tehát jóval súlyosabb esetek összetétele nyilván más. És az is nyilvánvaló, hogy az ittas vezetésre, az elsőbbségi-előzési szabályok durva figyelmen kívül hagyására nincs mentség.

Jaffar 2010.10.09. 21:34:04

@jaafar:
Pont erröl beszéltem. A te eseted is mutatja, hogy következmények nélküli országban élünk.
A tettedre te büszke vagy, pedig.....
A 35Ft-ot röhögve kifizeted és legközelebb megint megteszed ugyanezt, mert megteheted.
Légy büszke rá, mert ettöl vagy igazán fasza gyerek.
Egy normális országban már rég elvették volna a fegyveredet, meg a hozzávaló engedélyt is.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.09. 21:39:49

@APT:
csattanasos szituaciboa meg nem kerultem hala egnek
de tudod mit?
en azt is latni velem milyen kocsi megy elottem es jon mogottem
ha oreg szar/ van itt boven/ akkor" "menekulok", mert tudom a fekje, mar nem olyan es hiaba lesz hibas
es elore is figyelek
igen ilyeneket is nezni kell egy kovetesi tavolsagnal
igy van
en latom ha elottem valami super gep megy az sokkal hamarabb megall es igen rahagyo par yardot
es ha bringas megy elottem, tudom kicsit mas a kovetsei tavolsag
hate z a kozlekedes

regen a gyengebbek kedveerte a teherkocsikra rairtak
vigyazat legfek

felenk a legkisebb koccanashoz is kimennek
5 percen belul

Jin_Ke (Fotelkommandó) · http://fotelkommando.blog.hu 2010.10.09. 21:45:17

csak tanú legyen meg vér a pucában, mert ha nem sikerült bizonyítani, akkor csúnyán visszanyalhat a fagyi

APT 2010.10.09. 21:47:30

@hagyma: Mennyit vezetsz te, és hol? Mert én kb: évi 50 ezret és csúcsforgalomban, és nem érek rá kitérőket tenni, meg félreállni, meg elmenekülni, ha éppen tulkok is vonulnak körülöttem. Mondom: faluhelyen, hétvégi autósként le lehet vezetni egy életet balesetmentesen úgy, hogy az illető Párizsban a Concord-téri ötsávos körforgalomban nem lenne képes baleset okozása nélkül egyetlen egyszer sem keresztülmenni. Aztán persze az ilyenek szoktak igen bölcsen tanácsokat osztogatni, amolyan "látod fiam, én ötven éve vezetek balesetmentesen, így kell csinálni" stílusban. Aztán meg kiderül, hogy a városba inkább busszal megy fel, mert kocsival nem mer, a húszéves autójában meg fele annyi kilométer van, mint nekem a három évesben...

Ha nem inged, ne vedd magadra, de az ilyen "úgy kell vezetni, és el kell kerülni a veszélyes szituációkat" vélemények nem sokat érnek. Aki arra kényszerül, hogy időtől és forgalomtól függetlenül folyamatosan menjen ide-oda, annak csak idő kérdése, hogy valami összejöjjön. Nálam statisztikailag 80-100 ezrenként van valami - ráadásul az esetek kétharmadában nem is az én hibámból. De nem számít, ha én nem hibázok - majd fog valaki más. Alattam már totálkárosra tört két kocsi - ezeknél egyik esetben sem én voltam a vétkes, sőt, ki sem tudtam védeni, belémjöttek, legyalultak, nem is volt hová kitérnem. Veled hány ilyen történt?

Nem lehet, hogy egyszerűen csak jóval kevesebbet, jóval kevésbé hajszoltan, és jóval nyugodtabb helyszíneken autózol - aztán ezeket a tapasztalatokat általánosítod?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.09. 21:56:26

@APT:
de lehet
vegigvezettem tobb mint 20 evet magyarorszagon
europan
14 eve amerikaban
kentucky florida north carolnia
georgia
nyugati part
/probal meg egyszer atlantan keresztulvergodni:/

itt kicsit az idojarasi korulmenyek is masok
tornado hurrikan
kicsit messze all tolem a kisvarosi "oreg " autos
de egyszer eljon az ido ha megelem, hogy leteszem a kocsit
olyan 70 korul erdemes
ihy 50-enesen a legjobb fomaban vagyok
ugy altalaban mindenben
de probalj meg a nagy varosi tapasztaloddal New yrokban vezetni:)))

nalam statiszkiailag 20 30 ezer korul van valami, de elore latom
igy nem csattanok
hat ennyi

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.09. 22:01:11

ja amugy volt par eset, nem sok, de volt, amikor tudtam, hogy hibaztam "beneztem"
nem nagy dolgot de igen de
es a masik figyelt
egyszer egy dudalassal megusztam, egyszer egy integetos mosollyal
hala egnek ablakbetorovel meg nem akadtam ossze
bizony tok idegen helyen, hiaba tudod a KRESZ-t elofordul a " benezes"
en eleve ovatosabban megyek egy nem North Carolinai rendszamu mogott mert tuti valamit keres
ez 5 meternel tobbet nem jelent, de megeri
hala egnek ez kis varos napi 2 oranal tobbet nem vezetek es azt nem dugoban toltom
najo neha pentek delutan kifele d elofordul

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.09. 22:05:15

hat sajnos mennem kell mert kezdodik a baseball play off, meg a zabalas es sorozes
azert mindenkinek szeretnem mondani
az ablakbetores nem kivanatos cselekmeny
azoknak is akik nem tennek, de keresik az okat
nem lehet oka
sziju hetfon

jelentéktelen alak 2010.10.09. 22:14:46

@APT:

Tudod mikor valaki a járdán parkol az autójával és ezt valaki úgy hálálja meg, hogy végig húzza a kulcsot a kocsi oldalán, pont ugyan ez a helyzet történt.

Mégis aki szemében akkor a kulcs gazdája a galád féreg, most pont ők ekézik azt, aki a Te véleményed szerint nyomós okot adhatott az ablak bezúzására.

Nincs itt valami kettős mérce?

APT 2010.10.09. 22:19:10

@jelentéktelen alak: Nem tudjuk, ténylegesen mi történt, így helytelen lenne egyértelmű ítéletet mondani. Azzal együtt, hogy nyilvánvaló: nincs semmiféle valóban és teljesen felmentő indok-mentség az üveg betörésére. Csak hát ugye, valóban az történt-e, ami..?.. Kettős mérce pedig persze, hogy van, általában: a való világ, meg az elmélet és a jog keretei sokszor antagonisztikus ütközésekbe kerülnek. Előfordul, hogy legjobb szándékkal sem sikerül a szabályokat betartani - de akár az is előfordulhat, hogy nem az a valóban helyes és morális, ami jogszerű..

APT 2010.10.09. 22:21:58

@hagyma: Hja, onnan könnyű okoskodni. És egy hazai rendszámról honnan látod, hogy az illető Bivalyrettenetesről jött át az ország túlfelére, és tanácstalanul ténfereg? Mondom: egy egészen más közlekedési kultúrájú és infrastruktúrájú országban vezetsz - és vetíted ki az ottani tapasztalataidat máshová. Holott idehaza valószínűleg te is másképpen lennél kénytelen viselkedni.

Másfél évtizede meg nálunk sem volt még ekkora bolondokháza. Mostanra az lett sajnos.

''autónepper.'' 2010.10.09. 22:22:48

@jelentéktelen alak: de van mérce nálam az a mérce h mindig nekem van igazam még akkor is ha nem :DDDD ez jó mérce?

''autónepper.'' 2010.10.09. 22:28:23

@APT: tuti hogy volt valami gáz az öreggel mert feleslegesen én se kiabálok senkivel... feleslegesen nem villogok le senkit a pályán ... mindenek meg van az oka....

Reggie 2010.10.09. 22:28:35

@APT: En azt mondtam, hogy jo indok, nem azt hogy feltetlenul kivitelezheto. De amugy a rakpartot nem rakparton elozom:)

Reggie 2010.10.09. 22:30:44

@''autónepper.'': valoszinu, de nem biztos. nagy ritkan tenyleg vannak ilyen kattant emberek.

APT 2010.10.09. 22:32:16

@''autónepper.'': Fene tudja. Vannak tényleg elképesztő, kötekedő, törő-zúzó trollok is az utakon. Olyanok, akik képesek tényleg megverni azért, mert leelőzték - amúgy szabályosan - őket, vagy mert szóvá tették, hogy szabálytalanul parkolnak, stb.. Találkoztam magam is ilyenekkel.

És vannak ugyebár olyanok, akik meg öt perc alatt mindenkit a csillagos égig idegesítenek az ügyetlen, vaksi, nemtörődöm viselkedésükkel.

A legszebb, amikor két ilyen találkozik. Akkor legalább elmondható, hogy "zsák a foltját"...

''autónepper.'' 2010.10.09. 22:32:18

@Reggie: egyébként lehet de arra már én is azt mondom hogy orvosi esett... és ha az öreg nem csinált semmit akkor meg ne vele kezdjen hanem mondja szemembe ha gondja van ;)

APT 2010.10.09. 22:34:31

@Reggie: Erre nem tudok mit mondani... És mi van, ha pont ott van dolgod?

jelentéktelen alak 2010.10.09. 22:35:21

@APT:
Az én szerény tapasztalata szerint itt más a baj!

Egyesek szerint mindent meg szabad nekik tenniük. Nem számít sem szabály, sem törvény, sem morális, sem jogi értékrend. A pillanatnyi érdekük, mindent felül ír. Ők azok, akik semmibe veszik a többi embert. Ők azok aki olyan forgalmi helyzetet generálnak, amit másnak kell megoldania. Ha a másik hangot ad a sérelmének, vagy nem tudja úgy megoldani, ahogy az elvárás volt, akkor az ilyenek kitörnek magukból. ilyenkor törik a csont, vagy az ablak.

Én még nem láttam olyat, hogy valaki a kanyarodó sávból bevág a több autó elé, majd még 2-t megelőzz a záróvonalon át is, majd mikor már a járdán sem tud tovább menni, akkor valaki kioszt neki egy-két pofont.
Ellenben több olyanról tudok, hogy aki már a járdán sem tovább menni, az oszt ki egy-egy pofont, amiért nem általlik valaki a járdán gyalogolva provokálni őt.

Na az ilyen emberek háborodnak fel a legjobban, ha mások útját elállva karcolást találnak a magára hagyott autójukon.

Természetesen olyan is van, hogy valaki a koránál, vagy egyéb egészségügyi állapotánál fogva, hibázik. Nagyot hibázik és ebből baj lesz. Csak ház az ilyen nagyság rendekkel ritkább, mint a fent említett típusú esetek.

Nem tusom megérteni azokat az érveket, amik szerint aki túl lassú, vagy bent ragad a zöldnél, stb. felelős egy a mögötte bekövetkezett balesetért.
Felnőtt emberek vezetnek, felnőtt ember módjára is kell viselkedni! Ha valaki túl lassú, vagy más módon tart fel engem, akkor nem fogom miatta a saját életemet veszélyeztetni. Akkor előzöm meg, mikor meg tudom és nem akkor mikor elveszett a türelmem.
Az a felelős a balesetért, aki kiváltotta és nem az aki a kiváltót ösztökélte.
Téves az a nézet, hogy az a veszélyes, aki feltart, meg veszélyes megelőzni! Az a veszélyes, aki úgy előzi meg, hogy azzal veszélyt teremt.

ostván 2010.10.09. 22:37:25

@hagyma: Nagyon igazad van! Aki "Nálam statisztikailag 80-100 ezrenként van valami " módon vezet, azt ki kellene tiltani. Vagy magát fogja kerekesszékig leamortizálni.
Igen, a balesetek elkerülhetők. Természetesen mindenki hibázik. Én is. De minden hibát elemezek és kivétel nélkül az jött ki, hogy lassabban, körültekintőbben, előrelátóbban, nagyobb követési távolsággal KELL menni.

APT 2010.10.09. 22:38:52

@''autónepper.'': Ok nyilvánvalóan van, de nálad sem tudni, hogy nem reagálsz-e túl időnként valamit? Persze, ha agyonütöd a másikat, mert csúnyán nézett rád - akkor is volt ok, de azért a reakció biztosan nem volt helyénvaló és arányos.

Engem rendszeresen levillognak az autópályán még jóval a megengedett sebesség felett haladva is, úgy, hogy a mögöttem tajtékzó tulok látja, hogy vagy visszafékezek 160-ról 90-re, és besorolok a kamionok közé, vagy szépen kivárja, amíg leelőzöm még a hátralévő két kamiont. És nem, nem várja meg, öklét rázza, villog, dudál, majd kiugrik a kocsijából az elmebajosa.

Van ilyen sok - ezeket az embereket nem lehet normálisan kezelni, lévén maguk sem normálisak. Igen, ilyenek képesek lehetnek csak azért beverni az ablakát valakinek, mert nem hajtottál előle le az árokba haladéktalanul, hanem arra vetemedtél, hogy szabályosan tovább közlekedj.

Ilyen is van.

APT 2010.10.09. 22:41:59

@ostván: Látod, én például sem agresszívnak, sem notórius gyorshajtónak, sem udvariatlannak nem gondolom magamat - mások sem tartanak annak - mégis ez a véleményed.

Nekem meg az a véleményem, hogy nem is szembesülsz olyan szituációkkal, amelyekkel mások naponta. De sarkos véleményed az van arról, hogy kell(ene) csinálni valamit, amit magad sosem csináltál, így esetleg akár képes sem lennél rá...

Kíváncsi lennék, mennyit autózol évente, mikor és hol...

APT 2010.10.09. 22:48:03

@jelentéktelen alak: Elsőre teljesen egyet lehet érteni ezzel, és én alapvetően egyet is értek.

Aztán másodikra képzeld el azt a szitut, hogy le kell menned a 6-os főúton (nem az autópályán - legyen most ez teoretikus gondolatkísérlet) Pécsre, időre, vagy kirúgnak a munkahelyedről, elveszted a megbízatást, nem tudod a fontos ügyedet elintézni, stb..
El is indulsz időben, aztán beszorulsz egy füstölgő IFA mögé 45-el, a sofőr vidáman köpköd ki az ablakon, már kilométeres sor mögött, de esze ágában sincs félreállni (Horvátországban vagy Romániában az összes nem síkvidéki úton, ha ötnél többen mennek már mögötte, akkor az első lehetőségnél félre KELL állnia, vagy a rendőr felkoncolja...). És csak jön-jön szembe a forgalom, mint az áradat, teljesen szabályosan, a követési távolságokat és sebességhatárokat betartva semmi esélyed előzni.

Mit csinálsz? Feladod, megfordulsz és elindulsz új munkahelyet keresni? Lemondasz az üzletről és csődöt jelentesz? Vagy előzöl, ahogy tudsz, ahogy sikerül? Ha történik valami - az IFA, ha nem is jogi, de morális értelemben szerinted teljesen vétlen?

Hiányzik szerintem a véleményekből az empátia szinte mindenkinél, egyszerűen nem tudnak elképzelni a saját pillanatnyi élethelyzetüktől és életmódjuktól eltérő szituációkat, és ami nekik jó, az legyen már jó mindenkinek...

Az élet nem így működik.

jelentéktelen alak 2010.10.09. 22:48:41

@ostván:

"De minden hibát elemezek és kivétel nélkül az jött ki, hogy lassabban, körültekintőbben, előrelátóbban, nagyobb követési távolsággal KELL menni. "

Ez remek dolog és mindenkinek így kellene tennie.

Csak sajnos vannak akiknél az elemzés eredménye, hogy másiktól kellene megtiltani a közlekedés jogát. Aki egy-egy hibája kapcsán erre a következtetésre jut, attól lehet, hogy tényleg el kellene tiltani a közlekedés jogát, de sajnos az ilyet nem nagyon mérlegeli a hatóság. Ha mégis, akkor pont az ilyenek nem vesznek tudomást a döntésről és vezetnek tovább jogosítván nélkül.
:-(

''autónepper.'' 2010.10.09. 22:51:22

@APT: én tudom magamról hogy néha túl reagálok dolgokat sajnos... nem szoktam agyon ütni senkit mondjuk ha oda kerülne a sor nem hiszem gondjaim lennének;) olyan volt hogy hirtelen ki szálltam oda mentem kocsijához de kész... volt olyan aki magára zárta az ajtókat.:DD
egyszer volt olyan hogy valami öltönyös faszi kiszállt a kocsijából és elkezdet kiabálva jönni a kocsimhoz sötétített ablak le mondom valami gond van haver ? és vissza sétált a kocsijához...

pályán is ritkán villogok azért egy fekete bömöst hamar elengednek...sok állat van de az a baj hogy ezek közt soknak csak a kocsiba van nagy szája asszem te írtad hogy leköpött a gyerek téged... azért köpött le mert nem lett volna bátorsága kiszálni és ott lekopni... sajnos ezek szánalmas emberek

''autónepper.'' 2010.10.09. 22:53:21

@APT: de mondjuk ha nekem valamik családtagomat sérelem érné tuti hogy addig mennék még meg nem tudom hol lakott az illető és pár haverommal meg látogatnám az illetőt ...:)

APT 2010.10.09. 22:56:20

@ostván: Amúgy mit elemzel például egy olyan szitun, hogy állsz a piros lámpánál, és egy elbambuló polgártárs ötvennel belédrongyol úgy, hogy az ő kocsijának az eleje kompletten eltűnik (szerencsére az én autóm azért egy tonnával nagyobb volt az övénél, de így is töbmilliós károm lett)? Hogy véded ki? Milyen következtetésre jutsz - azon túl, hogy nem ülsz többé soha autóba?

Egyszer fog veled egy ilyen történni, zúzzák le az autódat egy kereszteződésben stoptábla alól belédhajtva (az egyik totálkárom például ilyen volt), és nem fogsz többet leírni olyat, hogy ezek mindig és biztosan kivédhetők. Azok egy frászt - egyszerűen csak nem vezetsz eleget nagyvárosi csúcsforgalomban.

APT 2010.10.09. 22:57:18

@''autónepper.'': Ez például bennem fel sem merülne, és ha nem haragszol, hát mélyen elítélem még a gondolatot, a mentalitást is. Általában megvetem az erőszakot, még annál is jobban az erőszakos embereket.

jaafar 2010.10.09. 22:58:07

@Jaffar: És ha elveszik? Elvették. Visszakaptam. És igen, nem fogok 130kg-os idiótával leállni verekedni, még ha lassabban is mozog. Nem olyan jó monoklival hazamenni, még ha meg is versz valakit. Ráadásul teljesen ok nélkül. Mert ha te vagy a hunyó, nagy a pofád és belevág valaki ököllel, akkor haza kell menni és le kell jegelni. De én utána tuti nem rohannék a rendőrségre.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.09. 23:02:15

@zebraakcio:
De ugyanolyan gyors is? "
Ugyanolyan gyors is , igen
Az öt tanú, nem fog emlékezni semmire, mert jön a rokonság meg a bátyám

jelentéktelen alak 2010.10.09. 23:04:05

@APT:
Sok igazság van a gondolat menetedben, de...

Ami igazán fontos számomra arra mindig van elég időm. Ha nagyon fontos a dolog, akkor annyi + időt szánok rá, hogy még egy út zár esetén se késsek.
Másrészt meg, inkább kések, mint oda sem érek.
Ezen szemlélet miatt, már veszítettem el munkahelyet és azt mondom ilyen stresszben nem akarok dolgozni!
Egy másik melóhelyen a főnököm kijelentette, hogy aki ne ér 40perc alatt Bp belvárosából Székesfehérvárra, az keressen más munkát. Én meg sem próbáltam, felmondtam.

Másik oldalról nézzük a példádat másként!

Mész Pécs felé arra marha fontos dologra. Előtted 20 perccel indult valaki pont olyan fontos dologra és az egyik előzését alaposan benézi. Frontális baleset, helikopteres mentés, stb. Terelésre esély sincsen, 1.5 órás útzár.

Mi lesz az üzleteddel? Mi lesz a munkahelyeddel?

Vajon a várakozók között, hány embernek borúl éppen ott a dugóban állva a jövője hasonló okokból?
Tényleg megéri? Tényleg annyira fontos, egy tárgyalás, egy munkahely egy hülye főnökkel, hogy az ember mások jövőjét és a saját életét kockáztassa?

Kötve hiszem.
Nem tudom elfogadni az ilyen érveket, több okból sem.

1. Semmi sem lehet olyan fontos, mint az egészség és az élet.
2. Aki így nyalja ki főnöke/üzletfele seggét, az csak azt éri el, hogy ez legyen az elvárás mindenkivel szemben. Amíg csak egy-egy ember siet, nincsen nagy baj. De ha már mindenki szarik a jogi és a fizikai, etikai szabályokra és mindenen átgázolva tőr előre a karrierjéért, akkor már nem fog menni a tömeges törtetésben. Még lassabban is veszélyesebb lesz, mintha mindenki normálisan, türelmesen menne.

APT 2010.10.09. 23:13:43

@jelentéktelen alak: Én viszont "főnök" vagyok, és ha nem érek oda idejében, akkor nem én, hanem miattam az embereim vesztik el esetleg a munkájukat. Persze rámehet a cégem, a saját egzisztenciám, a családom megélhetése is.

Igen, ennyire fontos tud lenni egy tárgyalás. És igen, lehet azt mondani, hogy így nem érdemes élni, mekkora a stressz, meg minden - de adott esetben meg ez az ára annak, hogy másoknak munkát tudjak adni.

Nem, nem kötelező csinálni, de ha senki nem csinálja - akkor esetleg neked sem lesz munkád.

Ki lehet ülni nyugdíjasként a kapu elé, és a fejet csóválni, hogy mire ez a nagy rohanás, tessék szépen nyugodtabban menni - csak akkor esetleg az lesz a vége, hogy felére csökken a befizetett nyugdíj-járulék, és bizony vele együtt a nyugdíj is.. No erre szerintem már nem lesz hajlandóság, rögtön elkezdenek majd a padról biztatni, hogy "rohanj már, gyorsabban, gyorsabban..".

Elmélet és gyakorlat nem feltétlenül találkozik össze. Én elfogadom, hogy te így látod, így gondolod - te meg fogadd el, hogy mások kerülhetnek olyan helyzetbe, hogy igenis lótni-futni, magukat kifacsarni kénytelenek.

A Pécsi balesetes példára meg annyit, hogy a vis-maior, az persze vis-maior. Ha lezárják az utat, és kerülni sem lehet - akkor így jártam. De az már tényleg nem rajtam múlik.

vanek ur 2010.10.09. 23:15:57

@APT: "Másfél évtizede meg nálunk sem volt még ekkora bolondokháza. Mostanra az lett sajnos."

Erről jut eszembe. Van egy könyv, bizonyos Nádasi Antal írta, a címe "Én, te, ő - 200 KRESZ teszt", 1987-ben jelent meg. A könyvben nem a teszt a lényeg, hanem a szerző újságban megjelent, autós témájú publicisztikái vannak benne összegyűjtve. Szinte csak az autómárkák és az utcanevek változtak, a szituációk nem. Van benne autópálya belső sáv, elsőbbségadás, sávok között cikázók, márkasovinizmus - napi témák itt a blogon is.
Igen tanulságos: az elmúlt 23 évben csak annyi változott, hogy több autó van az utakon, ezáltal több történet jön össze.

jelentéktelen alak 2010.10.09. 23:46:52

@APT:
"Én elfogadom, hogy te így látod, így gondolod - te meg fogadd el, hogy mások kerülhetnek olyan helyzetbe, hogy igenis lótni-futni, magukat kifacsarni kénytelenek."

korrekt. Elfogadom, amíg ezzel nem veszélyeztet másokat. Amíg nem vág bele egy olyan előzésbe e-miatt, amiről a vitánk indult. :-)

Én is szeretek gyorsan oda érni, ahová tartok. Nem azért írok ilyeneket, mert mindig annyira ráérek, hanem mert nem tartom korrektnek és követendőnek a minden áron való rohanást.
Úgy gondolom, hogy az utazás időbe telik. Ez az idő sok változó függvénye, de semmi képen sem csak a távolság határozza meg. Aki Magyarországon autóján 130km-t 1 órára tervez, az több mint könnyelmű. Aki kevesebbre, az még rosszabb.

Magam továbbra is úgy gondolom, hogy nincsen olyan fontos tárgyalás, munka, stb. ami miatt az életet -bárkié is az- érdemes túlzott kockázatnak kitenni.

Reggie 2010.10.10. 00:46:33

@APT: Nem pecazok. De ha ott van dolgod az szopas. Bar helyenkent van lepcso is a rakpartra, es a felso rakpart kornyeken is meg lehet allni.

Reggie 2010.10.10. 00:49:57

@jelentéktelen alak: Ha sokat mesz a palyan es keveset a varosban (km-ben), akkor siman tervezhetsz 130 fole. Az atlagsebesseget a varos rontja le igazan.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.10. 01:51:33

@Reggie: És a megállások, mint hosszabb útnál pl.: tankolás, pisike, kávé), városban pedig a lámpák és az egyenrangú (vagy alárendelt) kereszteződések.

kirby a parancsnok 2010.10.10. 08:31:51

A garázdaság amúgy necces ha visszaütsz, mert akkor te is azzá válsz. Egy barátom akart zsúfolt helyen parkolni és egy indiai-féle rátámadt a parkolóhelyért, holott nem volt igaza. Bunyó lett belőle, majd pedig fogda. Végül a barátom nem jelentette fel a barmot, mert az ügyvéd azt javasolta, hogy ne erőltesse, mert ilyen esetben, mivel benne volt a dologban, őt is elítélhetik és priusza lesz stb. A lényeg, hogy megrovásban részesültek mindketten. Ez persze rendkívül bosszantó és igazságtalan, de a posztoló papája jól tette, hogy nem bonyolódott bele (persze kocsiban ülve könnyebb, mintha a kocsi mellett támadnának rá).

zsírvezér 2010.10.10. 09:11:02

Hát igen a szellemi vakok is bottal járnak csak ők ütek vele!
De azért "Édesapa" vezetési stílusa, vagy egy közlekedési veszélyhelyzet előidézése nem került teritékre csak, hogy valaki bezúzta az oldalsó üveget. Ami nem teljesen felhúzva is szép teljesítmény...Szóval az "Édesapa" be lesz idézve, neve címe ott szerepel minden papíron...És aki egy közlekedési vélt vagy valós sérelmét ököllel "orvosolja" hát ott fennál a bűnismétlés -a letöltött büntetés után- az "Édesapa" orcáján. Azt ott nincs rendszám...

pengusz 2010.10.10. 09:50:35

Lám-lám :D
A sok képmutató, aki felháborodik a legkisebb rongáláson (pl. karcolás járdán parkoláskor, tükörlerúgás kerékpárúton parkoláskor, vagy akár csak a Szent Autójuk megérintése), most teljesen jogosnak véli egy üveg bezúzását.
Most mit tehet róla az autó, ha (netán) a sofőrje hülyeséget csinál? Az autót kell rongálni?
Döntsétek már el :D

pengusz 2010.10.10. 10:00:48

@''autónepper.'': "egyszer volt olyan hogy valami öltönyös faszi kiszállt a kocsijából és elkezdet kiabálva jönni a kocsimhoz sötétített ablak le mondom valami gond van haver ? "
Most képzeld el szegény öltönyöst, akivel előtte 54x történt ilyen, van egy pisztolya, és szó nélkül beléd ereszti a tárat. Akkor aztán viheted a haverjaidat :) Történt már ilyen Magyarországon.
Meg ki tudja mit tud az öltönyke :D Én láttam olyan "problémamegoldót", aki öltönyben végezte a munkáját, kb. 165 magas volt, de nem szívesen lettem volna a problémája :D

És mi a véleményed az autó megrongálásáról?
Hiszen te vagy az egyik fő szószólója az autók ellen elkövetett rongálásoknak, most meg a rongálót véded? :DD

kaskala 2010.10.10. 10:02:22

@zsírvezér: és akkor mi a megoldás?

ne is jelentsük a rendőrnek,nehogy bosszút álljon aki beveri az ablakot?jó nagy barom vag..

Carlos> · http://banana-daiquiri.blog.hu 2010.10.10. 10:16:03

A magyar utakon állandó küzdelem zajlik, ki kit bír lenyomni, ki a domináns, ki a lúzer. Az átlag magyar hierarchikus rendszerben gondolkodik, nem demokratikusban, és ezt a mentalitását tökéletesen, mint egy látleletként mutatja megy a közlekedési kultúránk.
Erről bővebben itt: banana-daiquiri.blog.hu/2010/10/07/kozlekedesi_kulturank

kaskala 2010.10.10. 10:35:24

@Carlos>: köszönöm a linket.sokmindent megértettem belőle.nagyon érdekes!

kaskala 2010.10.10. 10:41:29

..tegnap a hungárián jöttem befele a népstadionhoz,du4körül,egy fekete gsxr1000-el..
előttem egy piros ferrari,nem tudom milyen típusú,de nagyon újszerűnek tűnt.német rendszámos,napszendós 40-es ürge vezette,mellette szőke cicababa..a legkülső sávban ment,és amikor sávotváltott,vagy kanyarodott mindíg indexelt,és egyáltalán nem tolta a többieket..nem akartam hinni a szememnek..

kaskala 2010.10.10. 11:02:47

..magamra ismertem mint "demokratikus-gondolkodású lúzer..":)

jelentéktelen alak 2010.10.10. 12:59:09

@Reggie:

Én most Magyar helyzetről beszélek. Ha csak autópályán mész, sehol máshol és eltekintünk az elindulástól-megállástól.

Hogy a viharba tervezhet normális, tisztességes ember 130km-nél nagyobb távot 1 órára ha a megengedett maximum 130km/h???

Nem is beszélve arról, hogy a forgalom többi résztvevője miatt, egy 130km-es távon, egészen biztosan kell lassítanod is.

Pont erre utaltam, mikor azt írtam, hogy az utazás időigényes tevékenység. Ésszel kell felmérni, hogy mennyi idő kell egy bizonyos út megtételéhez. Ha időben indulsz el, akkor nem kell rohanni, nem kell a limit felett haladni, nem másokat letolni, levillogni, stb.

Reggie 2010.10.10. 13:12:56

@KuKori: Magyarorszagon belul, hova nem ersz oda egy tankkal. Mondjuk en szerencses vagyok mert pl siman kibirok 6 orat pisi meg kave nelkul, a kocsiban pedig siman elfer egy fel literes asvanyviz.

@jelentéktelen alak: Lehet hogy egy nagy titkot arulok el, de ugy, hogy nem 130al megy a palyan.

kaskala 2010.10.10. 14:55:29

ez a 130 nem egészen pontos.
a megengedett legnagyobb sebesség autópályán 130km/h
de van egy türelmi határ,130 és 150km/h között.
az első csekk 150nél jön.tehát 148km/h val szabad menni,ott még nem bűntetnek..

"streetfighter" 2010.10.10. 16:23:30

@jelentéktelen alak:

Azért mert valaki redszeresen és jelentősen átlépi a megengedett sebességet, még lehet rendes, tisztességes ember.
Én legalábbis annak tartom megam.

Kowalski76 2010.10.10. 16:39:23

Remelem olvas minket a posztolo, es mindannyiunk okulasara elmondja hogy kb mennyi idot vett igenybe aznap a feljelentes, ill. hogy a helyszinen kellett-e maradni vagy netan bemenni valamelyik orse. Erezhetoen egyre tobb az elmebajos az utakon, ez itt a posztokon is meglatszik. Elore is kosz.

''autónepper.'' 2010.10.10. 17:44:27

@pengusz: így van:D kurvára nem szeretem ha kocsin vezetik le a feszültséget de mondjuk hirtelen felindulásból lehet hogy meg csapta az ablakot a faszi és betört... mondtam hogy kíváncsi lennék mind 2 fél szemszögéből hogy mi volt...

jelentéktelen alak 2010.10.10. 17:59:17

@Reggie:

Na erre mondom, hogy nem normális. Aki eleve úgy szervezi a napi programját, hogy áthág szabályokat, az különösen ne hisztizzen, ha más is így tesz! Akkor sem ha a másik ezzel feltartja.

jelentéktelen alak 2010.10.10. 18:01:37

@"streetfighter":
Ebben nem fogunk egyet érteni.

Aki tudatosan és életvitel szerűen vét a törvények/szabályok ellen, az eleve nem lehet tisztességes.
Aki eleve e-szerint szervezi az életét az még rendes sem.

De megértem, ha te másként látod! A mondás szerint, még a szenteknek is maguk felé hajlik a kezük. Hátmég a... :-)

Take-it-Easy 2010.10.10. 18:06:24

Nagyon helyes, hogy végre van valami következménye az ilyen jellegű tetteknek.

Deszkás 2010.10.10. 18:24:00

@isti77: Gondolom volt egy rendszám, az ürge nem tagadta, hogy ott járt, be van törve a kocsi, elég alapos gyanú.

pengusz 2010.10.10. 19:50:15

@''autónepper.'': Tehát mondjuk amikor megállsz a tilosban, ami senkit nem zavar, kivéve aki pl. ott rakod ki, vagy a várandós asszonyt viszi kórházba (:D), és betöri a bal elsődet (hirtelen felindulásból), az jogos vagy sem? :D
Most vagy minden esetben legyen MadMax3 vagy egyikben sem :D

@"streetfighter": Számomra nem különbözöl attól, aki mindennap ellop valamit a közértből. Hiszen 20.000 alatt van, az meg csak szabálysértés. Ráadásul enni kell adni a gyerekeknek, tehát milyen rendes ember. Aztán rabolni fog, végül még embert is öl. A vezetési szabályok megszegése is hasonló: Most egyszer megállok vészvillogóval, aztán már napi rutin lesz... Jaj ezen a piroson még átférek, aztán eljutsz oda, hogy körbenézel és átmész a piroson.

fezoGT 2010.10.10. 20:05:27

@kaskala: lehet hogy igazi német volt, nem csak ál-németrendszámos hazánkfia :)

"streetfighter" 2010.10.10. 20:37:45

@pengusz:
Te miről beszélsz ember?
Milyen vészvillogóval megállás?
Milyen piroson áthaladás?
Te érted amit olvasol?

jelentéktelen alak 2010.10.10. 20:48:20

@"streetfighter":

Pedig érthető, csak rossz példával talált meg téged.

Egy folyamatról beszél, ami oda vezet, hogy embert öl az aki csak pitit vét az elején.
Nem mindenkivel történik meg, de szinte soha nem az illetőn múlik, hogy vele megtörténik-e.

A te esetedben ez úgy nézne ki, hogy ma csak lakott területen kívül és ha ezzel senkit nem veszélyeztetsz. A következő lépés az lesz, hogy bele mész egy kicsit bizonytalanabb helyzetekbe is. Aztán mikor azt is megszoktad és természetessé válik, akkor jön a sebesség túllépés lakott területen is. Először csak kicsit, aztán mindig picit jobban. Pár év és meg sem lepődsz azon, hogy előzés közben levillogod az útról a szembejövő kisebb autókat, miközben eszed ágában sincsen a gázról elvenni a lábad. Mert már az a természetes számodra.
Mindeközben tisztességes embernek tartod magad, hiszen csak ... dolgokat csinálsz, de az idős néniket megad elé engeded a boltban.

Tudom, hogy demagógnak tűnik, amit írtam, de ez nem jövőkép, csak egy példa, ami a szemléltetésre hivatott.

Teljesen egyet értek azzal, amit Pengusz írt. Ez egy folyamat, ami nem csak téged ront mindig egy picit tovább, de a körülötted lévőket is.
Sajnos, egyenlőre ennek csak is az egyén lelki ismerete szab gátat. De talán nem is olyan sokára belátja az állam, hogy ő feladata a rend fent tartása minden téren és akkor nem lesz több pardon. Akkor fogod te is megérteni, hogy az értékrended hibás, provokatív és inkorrekt.

fezoGT 2010.10.10. 20:50:34

@Carlos>: hát igen. Én egyébként lassan javuló tendenciát látok, de ma du. 6 körül a Pólusból hazafele tartva szentül elhittem hogy Újpesten kinyitott az állatkert. Az Árpád úti felüljárótól egész a Berlini utcáig gyakorlatilag összegyűlt az összes létező "őstipus". Sorrendben:

1. Szőcs-Bocskai X: zöld, de elveszett az 1es, nagyban keresik

2. Szőcs->Árpád: rögtön a kanyar után külsőben félreállnak vészvilággal (már ez is), marad a belső, erre nagy tanácskozás meg integetés (jaj ki menjen) végül bő 1 perc alatt sikerült dönteni az élen haladóknak, közbe piros is lett

3. Árpád-Laborfalvy X előtt: belsőben utoléréses baleset van, már töltik nagyban a kéksárgát de félreállni minek (szinte csak összekoccantak), majd szépen megismétlődött a 2-ben leírt jelenet busszal megspékelve

4. Árpád->Rózsa: balra mennénk, zöld van, de jobbról még lazán csurognak miközben már piros lett nekik. Elmennek, végre lehet indulni, majd erre jön még1 baromállat jobbról. Előttem levő infarktust kapott, nem is mentünk már sehova csak a következő váltásra.

5. Rózsa->Berlini: zöld, 3.ik vagyok a sorban, az első elindul, de a második mintha oda lenne betonozva, majd fél perc múlva észbekap

És ez összesen van vagy 2 km. Na ezek után megnéztem volna a fentebb emlitett ferraris kollegát mennyire marad nyugodt. Persze dudaszó, mutogatás mindenhol (az utolsónál már tőlem is)

"streetfighter" 2010.10.10. 20:56:00

@jelentéktelen alak:

Jó, fogalmazzunk úgy, hogy te szerinted a közlekedésben nem vagyok "tisztességes". Ezt még úgy ahogy el tudom fogadni. De emiatt azt mondani egy emberre, hogy tisztességtelen, az számomra nonszensz.
A rendeségnek meg semmi köze ehhez.

"streetfighter" 2010.10.10. 21:01:52

@jelentéktelen alak:
Szerintem ez önuralom, tapasztalat és kultúráltság kérdése.
Az idővel ez nálam nem változik, tehát nem lesz egyre durvább.

jelentéktelen alak 2010.10.10. 21:03:41

@"streetfighter":

Nézd! Ahogy nincsen olyan, hogy valaki csak az út bal oldalán vak, de egyébként remek látása, vagy nincsen olyan, hogy valaki metrón bajuszos, de egyébként borotvált, olyan sincsen, hogy valaki tisztességes, csak a közlekedésben tisztességtelen.
Vagy tisztességes, vagy tisztességtelen.

Rendes, meg hogy lehet az, aki tojik a rendre?

jelentéktelen alak 2010.10.10. 21:14:43

@"streetfighter":

Igen. De aki eljutott arra szintre, hogy nem tartja magára nézve kötelezőnek a társalmi együtt élés szabályait/törvényeit, annál erősen hibádzik valami az önuralom és a kulturáltság terén.
Lehet, hogy sosem romlik tovább a helyzeted, de ez nem a te érdemed azok után, hogy idáig lejutottál. Az meg, hogy mi változik, sosem te fogod észre venni. Lehet, ma csak 180-al mész ott, ahol 4év múlva 200al. Máris romlott. hogy milyen mértékben és milyen tempóban, az nem meg jósolható.

Itt a szemlélet a lényeg, nem a tett!

Ha jol tudom, 5000 forint alatti lopás következmény nélküli Magyarországon.
Ezért van aki vigyáz arra, hogy amit lop, az ne haladja meg ezt az értéket. Ez az ember pont olyan tolvaj, mint aki 6000-t, vagy 6millárdot lop.
Őket is pont az motiválja, mint téged a gyorshajtásra. Könnyebb egyszerűbb úgy elérniük a céljukat? Persze, hogy igen.
Van aki mindezek ellenére nem lop. Mert többre tartja magát egy alávaló tolvajnál. Inkább kijárja a nehezebb utat, többet küzd a céljaiért, vagy esetleg nélkülöz, de vigyáz a tisztességére. Számukra teljesen mindegy, hogy mi a büntethetőségi határ. Sőt őket sérti meg az állam azzal, hogy 5000 alatt senkit nem büntet, hogy 90 helyett 105-tel lehet menni büntetlenűl.
És őket lököd te magad is hátrébb a tisztességtelen előnyszerzéseddel.

Ez értékrend és életvitel kérdése.
Van aki hajlamos lopni, ölni, csalni, van aki nem. Van aki méltó a tisztességes jelzőre, van aki nem.

"streetfighter" 2010.10.10. 22:46:28

@jelentéktelen alak:
Teljesen más oldalról nézed a dolgokat.
Hogy lehet egy gyorshajtást lopással gyilkossággal egy lapon említeni????
Az, hogy valaki a közlekedésben nem tart be minden szabályt, teljesen más kategória.
Ne mondd nekem, hogy de az elv meg a hozzáállás, mert két teljesen külön dolog!
Az, hogy én gyorsabban megyek mint a megengedett az az én dolgom, senkinek nem okozok kárt, hiszen balesetet nem jelent.
Persze lehet itt mondogatni, hogy ilyen meg olyan veszélyes, amit nagyon kis százalékban tudok csak elfogadni.
A tömör lényeg, hogy másnak semmi köze hozzá, ellentétben a rossz helyen parkolással(mást zavar), lopassal (másnak kárt okoz) a gyilkosságról nem is beszélve, mert az már a röhej tárgya a hasonlatban.
Az meg egy demagóg szöveg, hogy aki 1 FT-ot lop az ugyan az, mint aki 1 millát. Ne röhögtess!
Szerintem te nagyon elméletben és elvontan gondolkozol. Van benne valami, de az élettől távol áll.
A közlekedési szabályokról meg csak annyit, hogy azt is emberek hozzák és a hülyékhez igazítják, tehát ha tudod mi miért van tiltva, akkor azt is tudod, melyiket mikor és miért lehet megszegni. Egyszóval körültekintőnek kell lenni. Én legalábbis így vagyok vele.

jelentéktelen alak 2010.10.10. 23:38:21

@"streetfighter":

"Teljesen más oldalról nézed a dolgokat."

Ebben egyetértünk. De semmi másban.

"Az, hogy én gyorsabban megyek mint a megengedett az az én dolgom, senkinek nem okozok kárt..."

A többi renitens is így gondolja. Az aki ellop egy fát egy erdőből, fel sem fogja, hogy azzal valakinek kárt okozott. Ő pont úgy meg róla győződve, hogy azzal senkinek nem ártott, mint az aki gyárból viszi el az eszterga gépet, vagy mint te a saját vétségeddel.

De nézzünk egy képtelenül egyszerű példát!
Tegyük fel, hogy ugyan abban a társasházban lakunk és ugyan ott vásárolunk. Mindketten egy szép piros almáért indulunk a boltba. Én elindulok te meg utánam indulsz néhány perccel. Én szabályosan haladok az úton, te szabálytalanul gyorsan hajtva. Útközben lehagysz engem és előbb érsz a boltba. Megveszed az utolsó piros almát, így nekem nem marad.
Nem is volna ezzel semmi baj, ha nem tisztességtelenül, szabálytalanul kerültél volna elém. De mivel így tettél, igen is károsan hatott rám a tisztességtelenséged, a szabálytalanságod. kárt okoztál nekem.
Ha nem érted ebből a gyerekes példából, akkor rajtad sem tudok segíteni, mint a fatolvajon.
Ha megérted, hogy mire is gondolok, akkor át is tudod ültetni az élet téged érintő részeibe. Hogy ezzel a magatartással másoktól tisztességtelenül veszel el munkát, üzletet, karriert, stb.

Azt talán te is belátod, hogy kárt nem csak közvetlenül lehet okozni, de bizony közvetve is. Ez a közvetett kár okozás, amit te művelsz. Pont úgy, mint aki csal egy kártya partin.

Mond már el nekem, hogy miért demagógia az, hogy tolvaj az is, aki 1 forintot lop, meg az is aki 1 milliárdot???
Mégis melyik nem tolvaj???
Egy szóval sem említettem, hogy a bűn mértéke azonos. Nyilván a büntetés mértéke is más kell legyen.
De tolvaj mind a kettő.
És ahogy egy tolvaj tisztességtelen, ahogy gyilkos törvénysértő, úgy egy gyorshajtó sem lehet tisztességes!
Ne gyere nekem azzal a butasággal, hogy ugyan olyan bűnnek állítok be egy kihagyott indexelést, mint egy tömeg gyilkosságot! Itt nem a mértékről van szó, hanem a tényről, hogy megtörtént, vagy sem. Hogy elkövető meg tette, vagy sem.
Az pedig, hogy bárki bármelyiket elköveti, vagy sem (úgy értem tudatosan, készülve rá) az igen is életvitel és értékrend kérdése.

Aki hajlandó ilyen életvitelre, az ne is várja el, hogy bárki tisztességesnek nevezze!
Ő maga tesz ez ellen, amiért nem a másik kritikája a hibás.
Aki nem csal, nem lop, nem hazudik, nem öl, azt nem is fogják csalónak, tolvajnak, hazugnak, gyilkosnak nevezni. És ezen a pontos egyeznek ezek a bűnök, nem a bűn mértékében!

Reggie 2010.10.11. 00:07:26

@jelentéktelen alak: Azzal, hogy haladsz, nem tartasz fel senkit. A sebesseg korlat egy mondvacsinalt dolog, es meg eu-n belul sem egyseges. Az autopalyan a korlat atlepese szerintem elfogadhato, hiszen eleve nagy sebessegre lettek tervezve az utak (es nem 130-ra), a jarmuvek normal utazosebessege is joval meghaladja a 130at, es pl a nemet statisztikakbol tudjuk, hogy nem no szamottevoen a balesetsek szama, ha nincs sebessegkorlat a palyan.

Reggie 2010.10.11. 00:16:34

@jelentéktelen alak: a feltetelezesed azon alapul, hogy ugyan azon celert indultok es csak egyikotok jarhat sikerrel. Ez elegge sovany igy. Mi van akkor ha a rokonaihoz siet?

Amugy elarulom a torvenyeket nem pusztan az elvek alakitjak, hanem a kialakult szokasok is. Es az eletben nem egy dolog van ami eloszor illegalisan indult majd valt elfogadotta es a torvenyeket ennek megfeleloen alakitottak. Tehat a te eletviteles gondolataid nagyon szepek igy elvben, de az elet nem ilyen.

jelentéktelen alak 2010.10.11. 01:08:07

@Reggie:

Tök mindegy. Ha a szabály az, hogy 130 a max. akkor aki ennél gyorsabb sebességre készül, az tudatosan szabályt szeg.
Engedelmeddel, az ilyen emberekkel nem számolok. Nem tekintem őket tényezőnek.

Fent tartom, hogy úgy kell megbecsülni az utazás idejét, hogy a kivitelezhető legyen a forgalom, az útviszonyok és természetesen a szabályok figyelembe vételével!
Aki nem így tesz, az könnyelműen hazárdiroz, vagy elkésik.

jelentéktelen alak 2010.10.11. 01:17:35

@Reggie: Tudom, ezzel sem mondtál újat. De az illeglitás számomra akkor sem elfogadható!

Elég szomorúnak tartom, hogy ilyen triviális dolog mellett érvelni kell.

Számomra nincsen olyan, hogy bármi ami szabály ellenes, az elfogadható, bele kellene törődni. Lehet, hogy túl konzervatív vagyok, bár többnyire a liberalizmus vádjával illetnek, de én akkor is így gondolom.

Az a baj, az ilyen "rugalmas" szabály értelmezéssel, hogy szerinted az A szabály nem bír akkora jelentőséggel, más szerint meg a B szabály. De mind a ketten elvárjátok a másiktól, amit ti fontosnak tartotok.

Itt a forumon is tipikus jelenség, hogy az egyik nem megy ki a külső sávba, mert szerinte ez nem fontos, a másik menne a limit felet, mert szerinte a limit nem fontos.
És ezen ostoba értékrend béli különbségek miatt, komplett rendszerek borólnak.

Úgy gondolom, hogy igen nagyképű dolog önkényesen felül bírálni szabályokat/törvényeket. Még akkor is, ha csorda szellem igazolja a jogosultságát.

Reggie 2010.10.11. 12:05:41

@jelentéktelen alak: Hat kicsit fekete feheren gondolkodsz. Majd kinovod. (Vagy nem)

jelentéktelen alak 2010.10.11. 13:26:35

@Reggie:
Már nem. Ahhoz túl öreg vagyok már.

De félre értés ne essék. Nem azzal van bajom, mikor valaki szablytalanúl bár, de kihasználegy helyzetet.
Pl talál az utcán egy pénztárcát és elteszi a benne lévő pénzt. Persze ez is lopás, de mégsem úgy indult el otthonról, hogy más pénzét fogja eltenni.
Ugyan ez a közlekedés is. Ha egy üres, jól belátható úton, ahol messze senki nincsen előtted, tövig nyomod a gázd, az szabálytalan, de leked rajta.
Ha azonban úgy indulsz el otthonról, hogy 100kilométert lecsavarsz fér óra alatt, a gáz.
Ez igen is pont az ketegória, mint mikor valaki azért meg el otthonról, hogy összelopj a napi betevőt. Más a bűn mértéke, de hasonló a jellege. Tudatos, előre eltervezett, törvénytelen és tisztességtelen.

"streetfighter" 2010.10.11. 14:22:30

@jelentéktelen alak:
Számomra teljesen elfogadhatatlan a te magyarázatod, de szerintem ezt te is tudod. Teljesen más nézeteket vallunk e témában.
Rühellem a csorda szellemet, főleg ha értelmét sem látom.
Egy valamit azért kérdeznék.
Te is biztosan szoktál szabályt sérteni, mert olyan nincs aki nem. Hasonlat képpen te lopsz 1 Ft-ot.
Én notórius szabályszegőként, hasonlat képpen lopok 1 millát.
A te értékrended szerint te ugyan olyan szabálytalan, tisztességtelen, rendetlen vagy mint én.
Ez tetszik! Mert ugye azt nem akarod mondani, hogy te mindig minden szabályt betartasz, mert ilyen nincs és úgy sem hiszem el. :)

jelentéktelen alak 2010.10.11. 18:18:24

@"streetfighter":

Egy szóval nem állítottam, hogy én tisztességes vagyok. Te állítottad ezt magadról és erre írtam, hogy az nem igaz.

A büntetés nem az én dolgom. De véleményem lehet az emberekről. Ám a véleményem formálást teljesen félre érted, pedig nem egyszer írtam le a mikéntjét.

Nyilván súlyosabb bűn egy millát lopni, mint egy forintot. DE mindkettő lopás.
Magam nem is ez alapján formálok véleményt, hanem az alapján, hogy aki lopott az úgy lopott, hogy megragadta az adódó lehetőséget (pénztárcás példám), vagy eleve azzal a céllal indult útnak, hogy lopni fog.
Magam ez utóbbiakat veszem semmibe alávaló tolvajok.

Nem feltétlen neheztelek a közlekedésben szabálytalankodókra sem. Még a durva szabályszegőkre sem. Ha egy spontán helyzetet használnak ki, mások zavarása, veszélyeztetése nélkül. Ilyet magam is többszőt elkövetek.
Amit viszont nem tudok és nem is akarok tolerálni, az az, mikor valaki úgy indul útnak, hogy a szabályszegés bele van kalkulálva az utazásba. Teljesen mindegy, hogy a szabály szegés mennyire durva szabály szegés, mert az a büntetés mértékre hat, nem az én megítélésemre/véleményemre!

Vagyis, ha úgy hajtasz gyorsan, hogy most éppen van lehetőséged rá, miért ne nyomd jobban, akkor azzal semmi bajom. De ha úgy indulsz el, hogy majd jobban nyomod ahol tudod, akkor az már nem fér bele az elfogadható kategóriába számomra. Mert előre eltervezett a tisztességtelenség.
Ez az amihez olyan értékrend, olyan életvitel kell, hogy ezt elfogad magadnak. És ebben egyezik minden olyan ember, aki tervszerűen hágja át a törvényeket, akár mely pontjait is.

"streetfighter" 2010.10.11. 19:07:40

@jelentéktelen alak:
Én azzal a céllal indulok útnak, hogy oda érjek ahova indultam.
Nem tervezem el, hogy itt ilyen, ott meg amolyan szabályokat fogok megszegni.
Próbálok időben elindulni, de azt tudom, hogyha a forgalom engedi, akkor a városban nem 50-nel az országúton pedig nem 90-nel fogok haladni. Legtöbben így vagyunk, csak ezt kevesen vallják be még maguknak is.
Nyílván vannak fokozatok, de ez már egy más tészta, hiszen a lényeg az, hogy betartjuk vagy nem tartjuk be a szabályokat.
A legtöbben nem tartják be, ez tény.

Reggie 2010.10.11. 20:36:44

@"streetfighter": Epp ezt keztem irni, de latom felesleges. +1.

''autónepper.'' 2010.10.11. 21:57:28

@pengusz: az én üvegemet igen nehéz bebaszni szal próbálkozhat:DDDDD de egyébként ha én csinálok szabálytalanságot akkor változnak a játék szabályok :DDd

pengusz 2010.10.12. 09:33:21

@''autónepper.'': Változnak a szabályok? :D

Nem az üveg volt a lényeg, hanem a rongálás :)
Legyen akkor karc.

Paraym 2010.10.13. 17:03:38

Az ilyen adja vissza a jogsit, mert nem alkalmas a biztonságos közlekedésre mentálisan. Másokat is valószínűleg veszélyeztet egyszerűen már csak azzal is hogy vezet és ahogy vezet.

Otthon meg játszon többet a Mortal Kombat-tal, vagy menjen düh-terápiára, esetleg az asszony tegyen Xanax-ot a reggeli kávéba.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása