Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ha nem akarod kiakasztani a többi autóst...

2011.02.05. 16:03 :: SilentSound

Vannak olyan bosszantó jelenségek az utakon, amiket nem szándékosan csinálják azok, akik miatt idegeskednek a többiek, hanem egyszerűen az odafigyelés hiánya miatt. Streetfigter összeszedte azokat az apróságokat, amivel sokat tehetünk azért, hogy egy-kettővel kevesebb ember váljon idegbeteggé közlekedés közben.

Az indexelős posztot olvasva merült fel bennem, hogy írnék egy-két olyan számomra felettébb bosszantó magatartásról az utakon, ami nem mindig ütközik a KRESZ-be. Mivel tudomásom szerint sokan olvassák a blogot, lehet, hogy páran magukra ismernek és elgondolkodnak. Már akkor megérte. :)

Ha egy autó jön a főúton, mögötte senki, akkor ne kanyarodjunk ki elé balfék módjára, csiga tempóban, mert azzal csak felidegesítjük és a nagyon türelmetlent esetleg veszélyes előzésbe sodorjuk. Azt az egyet igazán még kivárhatjuk. Ha nagyon sietünk akkor meg nyomjuk neki, hogy legalább a szándékot lássa!

Ha szemből jön egy kismotor, vagy biciklis és a mögötte jövő lakott területen belül, megfelelő szélességű út esetén láthatóan az előzésébe kezd, próbáljuk segíteni és ne a felező vonalnál kolbászoljunk, hanem húzódjunk le jobbra.

Ha el akarunk kanyarodni egy főútról egy mellékútra, akkor ne a sáv közepén bénázzunk, hanem húzódjunk le, hogy a mögöttünk lévő tovább tudjon haladni.

Az egyirányú utcából ne középről, ne adj isten jobbról akarjunk balra fordulni.

2*2 sávos úton ne álljunk be a külsőben haladó mellé azonos sebességgel a belsőbe, mert az roppant bosszantó a mögöttünk jövő számára, főleg, ha netán még lassabbak is vagyunk mint a jobb oldali.

Ha van képünk a kitáblázott elfogyó sáv elejére „bepofátlankodni”, akkor húzzuk a belünket és ne tartsuk fel a mögöttünk lévőket a csiga tempónkkal és a bénán bekéredzkedő sávváltással.

Vegyük tudomásul, hogy nem mindenki tartja be az előírt sebességet és direkt ne szivassuk a gyorsabbat.

Ha valami miatt lassítunk a tök üres úton, akkor jelezzük a mögöttünk jövőnek a szándékunkat, hogy mit óhajtunk tenni, mert akkor jobban tud reagálni, pl. kikerülni.
Az országúton ne egymás seggében autózzunk, mert aki gyorsabb az nehezen tud besorolni a többiek közé.

Ha látjuk, hogy egy gyorsabb autó van mögöttünk, hagyjuk, hogy mielöbb elmenjen, és ne akarjuk érvényesíteni ”az én voltam itt elöbb” hülye felfogást, mert utána sokkal nyugodtabban tudunk rákészülni az előzésre, mint egy türelmetlennel a seggünkben.

Próbáljunk vezetés közben az útra és a többi autósra figyelni, mert tapasztalataim szerint elég sokan azt sem tudják mi történik körülöttük. Egy másodperccel sem tudnak előre gondolkodni és átlátni az adott szituációt.

Mindenkinek sok sikert és balesetmentes közlekedést kívánok. :)

 

340 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó sztereotípia

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egy kommentelő 2011.02.08. 13:37:09

@"streetfighter": Időközben arra jöttem rá, hogy Aabroncs valójában nem az, aki a képen van. Valójában ő a képen látható hústorony ellensége, és szándékosan le akarja őt járatni, ezért írogat az ő nevében, az ő képével :DD

Kalányos Márió 2011.02.08. 18:10:33

@"streetfighter":
@egy kommentelő:

Pár napja írta nekem valaki, hogy csodálkozik, hogy még mindig van ember aki leáll gumis barátunkkal vitatkozni...

Mostanra felfogtam, hogy mi az ábra, és én kérdezlek titeket, hogy még mindig van ember aki leáll Abronccsal dumálni? :D

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.08. 18:18:15

@"streetfighter": @sbronzo: A két magas színvonalú "ember" a fikanick és a stukkeragy:-))

Mondtam, fiúk, kinek.kinek érdemei szerint:-) Lejjebb már csak ha a bányászbéka is érdeklődik, szóval veletek egy szinten dumálni, nos komoly erőfeszítés, hogy ennyire lemenjek, de azért kitartok:-) A legkeményebb kihívás gyíkfájter:-)
Ti hárman, zsák és Duna..Szerintem érthető.-) A színvonal, ua...

Kalányos Márió 2011.02.08. 18:28:07

@Aabroncs: Te mindig 10 percen belül észreveszed, ha rólad van szó? :)
Fújd inkább a gumit, ne a fórumon lógj egész nap! ;)

Ez tényleg Te vagy? :DDD
indafoto.hu/alfagumibt/image/10620371-ecc67547/user

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.08. 19:25:16

@sbronzo: Figyu stukker! Ne mondd meg nekem mit csináljak.Nem dolgozom, beteg vagyok..

a radart az indexen, vágod?

Én voltam, 20 évvel ezelőtt..A képeim nézegeted?
LOOL vagy...Fécbúkon, iwiwen kerestél-e már?

Kalányos Márió 2011.02.08. 19:31:52

@Aabroncs: Radart nem vágom! Eddig azt hittem, hogy csak az kapja E-mailben, akinek szól! Neked nem szólt.

Beteg vagy? Ezt eddig is tudtuk! ;)

Igen kerestelek mindenhol! Félmunkát nem végzem soha! Mindent tudni akarok rólad! :)

Cigány-e vagy?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.08. 19:37:32

@sbronzo: Látod, ahogy ez várható volt, átléped a határt..
Igen, cigó vagyok, mert??

Silent kultiválni fogja ezt a hozzászólásod..

Kalányos Márió 2011.02.08. 19:52:23

@Aabroncs: Egyébként, ha tőlem valaki megkérdezi, hogy magyar vagyok-e, akkor nem kapom fel ennyire a vizet! ;)

Reggie 2011.02.08. 19:53:35

@kowee: Majd akkor nezz korul, ha jonnek forma 1-re. Vagy arra is csak a magyarok jonnek kulfoldi rendszammal?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.08. 20:01:19

@sbronzo: Hát sajnálom, én nagyon szégyellem, hogy cigány vagyok és zavar, ha utálják a cigányokat..

Kalányos Márió 2011.02.08. 20:05:12

@Aabroncs: Te vagy az ellenpélda, hogy nem minden roma bunkó, és élősködő!
Én meg sajnálom, hogy előhoztam a témát, mert az írásaid alapján tényleg lényegtelen. Bevallom, hogy övön alulit akartam ütni, de visazfelé sült el! ;)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.08. 20:12:19

@sbronzo: :-) Figyu, a becenevem, évtizedek óta HerrWolf..

Tudod ki volt ő?? Kinek volt a barátai számára HerrWolf a megszólítás?

Szóval sok minden voltam már életemben, de még cigó nem...-)

Ezt is ki kellett próbálni..:-) Viszont ezt a témát érinteni tényleg hülyeség volt...

"streetfighter" 2011.02.08. 21:04:21

@Aabroncs:

Te tényleg beteg vagy!
Nem tudod abbahagyni?
Elég nagydarabnak nézel ki (igaz, jó sok felesleggel), akkor meg miért van ilyen kisebbségi érzésed?
Talán azért, mert mindenki rajtad röhög minden poszton? Mit akarsz bizonyítani?
Ami nem megy, azt nem kell eröltetni. Hiába próbálod itt osztani az észt, senkit nem érdekel.
Állítólag megfogadtad, hogy nem írsz ide többet. Azt sem tudtad megtartani, pedig jobb lett volna.
A hovatartozásod pedig tényleg lényegtelen, főleg mert kimondottan becsülöm a tisztességes romákat. Sokat ismerek közülük. Remélem te is közéjük tartozol, annak ellenére, hogy nem értünk egyet.
Na mindegy. Próbáljuk egymást hanyagolni, talán tényleg jobb lesz úgy.

záporjózsi 2011.02.09. 06:42:02

@flander: Ez a "forgalom ritmusa" egy jól félreértelmezett süket duma. Ha be kell illeszkedned a forgalomba (pl. bekanyarodás után), akkor úgy kell tenni, hogy a lehető legkisebb megzavarást vidd bele. De a szabályok ettől még nem változtak. Aki betartja, annak hagy legyen már joga betartani, mellesleg az ilyen "forgalom ritmusa" miatt szoktak a jelzőlámpa hangolások is hiábavalóvá válni. De ezek szerint még nem elég drága a benzin hogy ezt meg lehessen érteni.

@ColT: Azért van a direkt szivatás is. Én akkor szoktam alkalmazni, ha valaki indokolatlanul közel jön hozzám. Akkor biztosan óra szerint, pontosan a megengedett legnagyobbal. Ha alatta, akkor indokolatlanul akadályozom, amit nem szabad. Ha fölötte, akkor túllépés, amit nem szabad. Ha ettől felhúzza magát, akkor menjen orvoshoz. Ha van rá lehetősége, előzzön meg. Ha van rá lehetőségem, segítem, mert kötelező. (Ezt azért ne tessenek elfelejteni: tilos akadályozni, kötelező segíteni!)

@Aabroncs: A gyorshajtást a rendőr írja be, mert neki úgy egyszerű. Amúgy valóban sok esetben egy tényező, kérdés, hogy mennyire ok.

@Perillustris: Lakott területen belül a 3,5t+ járművek ugye csak 50 km/h-val mehetnek az útra engedélyezett sebeséget emelő tábla ellenére is. Ha valaki ezt betartaná (nem kell félni, a sóderszállítók mennek 80-nal is), akkor sokan azt hinnék, hogy akadályoz. Pedig csak betartja a KRESZ-t.

"streetfighter" 2011.02.09. 08:24:28

@záporjózsi:
"a "forgalom ritmusa" egy jól félreértelmezett süket duma."

Ne legyél már ennyire álszent!
Bp.-en a főközlekedési utakon a FORGELOM RITMUSA nagyobb mint a megengedett. Ha valaki nem tartja be (joga van hozzá, sőt), akkor arra készteti a többieket, akik haladni akarnak, hogy előzgessék. Mivel az előzés egy veszélyesebb művelet, akkor talán nem kell tovább ecsetelni, hogy miért "baleset gerjesztő" az ilyen vezető. :)

Perillustris 2011.02.09. 08:42:07

@"streetfighter": Ez nézőpont kérdése, szerintem az gerjeszti a balesetet, aki előzgetni kezd. Ami amúgy nem veszélyesebb, ha valaki tud vezetni, megfelelő műszaki állapotú a járműve, s alkalom is kínálkozik a manőverre. A gond az, hogy ez a három ritkán fordul elő egyszerre.

Kalányos Márió 2011.02.09. 09:27:26

@Aabroncs: Hitlerről nevezted el magad???

dzsaszper 2011.02.09. 09:51:41

"Az országúton ne egymás seggében autózzunk, mert aki gyorsabb az nehezen tud besorolni a többiek közé."

Az országúton ne egymás seggében autózzunk, a követési távolság nem tartása balesetveszélyes és előzési szándék és (esetleg közelgő) lehetőség hiányában tilos is.

A többiek közé besorolgató járművek az előzés kezdete előtt mérjék fel, hogy a visszaérkezéskor legalább minimális követési távolság adott lesz-e, legalább előttük, ez a biztonságos visszatérés feltétele is egyben...

záporjózsi 2011.02.09. 09:52:45

@"streetfighter": Ettől még a zöldhullámot névleges sebességre vagy az alá tervezik (már ahol lehet, hiszen van úgy, hogy napszaktól vagy naptól függ, hogy merre áll a zöldhullám), viszont ha valakinek gyorshajtás miatt fékeznie és újra gyorsítania kell, már megfogta a többieket. Nem egyszer látom, hogy nem telített, de nem is üres úton halad a 2 vagy 3 sor, nyitnak a lámpák, valaki becsatlakozik mellékutcából, tolja neki, majd állóra fékez és így megfogja a sort. Nagyon boldog mindenki...

Aki szabályos sebességgel halad, az nem kényszeríthet senkit előzésre (jó kérdés, hogy hogy kell előzésre kényszeríteni...). Ha a másik gyorsabban akar menni, akkor menjen, természetesen ha lehet, segíteni kell ebben. Arról nem a szabályosan közlekedő tehet, hogy valaki balesetveszélyesen igyekszik megelőzni.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.09. 09:55:15

@"streetfighter": Nem nem értek veled egyet, konkrétan kiröhöglek, hogy mit hisztizel itt össze-vissza..Beképzelt kis seg gfej vagy, aki másról sem tud dumálni, csak arról, ő milyen okos, jó vezető és gyors..Folyamatosan beugattál nekem, most meg állandóan hisztizel, sírsz, mert a bácsi visszaszólt. Rendesen szórakoztat, hogy ki tudsz most borulni:-))
Kicsi autóperverz, amíg Te megszólítasz, kapod az ívet:-)) Én ugyanis megmondtam, ne szólíts meg és mégis beszóltál, újra és újra, pedig én hozzád nem szóltam!
Ha meg tényleg annyira hülyék vagytok, hogy elhiszitek, hogy cigó vagyok, akkor annál is sokkal nagyobb barmok vagytok, mint gondoltam:-)) El sem hiszem, tényleg.-))

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.09. 09:57:02

@dzsaszper: Így van:-)) Csak hát ehhez kelletik némi ész a gázpedálon kívül..egyszerűbb a környezetünktől elvárni, hogy alkalmazkodjon, majd ehhez gyártani egy kis ideológiát:-)

flander 2011.02.09. 12:24:44

@záporjózsi: A forgalom ritmusáról való véleményemet már streetfighter tökéletesen megfogalamzta, ami pedig a zöldhullámot illeti: Kiragadtál egy konkrét szituációt, én eddig általánosságban beszéltem.
Nyilván, ha úgy jön ki a zölduhullám, akkor nem kell gyorsabban menni, de ebben az esetben a forgalom ritmusának sem kéne gyorsabbnak lenni, tehát senki nem lógna ki belőle (már ha mindenki ismerné, hogy mi az a zöldhullám...)

Nekem azzal semmi bajom nincs, aki eléri a megfelelő sebességet, max megelőzöm, de aki még azt sem képes elérni (nemhogy a forgalom ritmusát), az induljon el később, ha ennyire ráér. Zöldhullámnál meg természetesen más a helyzet én fel szoktam fogni, hogy mi van...

"streetfighter" 2011.02.09. 13:41:35

@záporjózsi:
Szerintem nem vagy tisztában a fogalmakkal, akkor pedig nehéz neked magyarázni. :(
A forgalom ritmusa, az nem a gátolását jelenti. Eddig érthető?
Gátolni az tud, aki nem azzal közlekedik!

"streetfighter" 2011.02.09. 13:45:58

@dzsaszper:
Erről már vitatkoztam.
Ha nincs, akkor én csinálok magamnak helyet. Nyílván nem balesetveszélyesen, vészfékezésre kényszerítve.
Csak úgy hosszadalmasabb. Más hülyesége miatt nem fogok a sor végén kullogni, mikor mehetnék is. :)

dzsaszper 2011.02.09. 13:49:35

@"streetfighter": hogy csinálsz magadnak helyet? Fel vagy készülve a kettővel előtted haladó (az előzött jármű előtt haladó) hirtelen fékezésére közben?

"streetfighter" 2011.02.09. 13:57:16

@Aabroncs:
A fotó malapján simán, sőt kisgyerekek ijeszgetésére is alkalmas.
Azt meg ne gondold, hogy azért nem szólok be neked, mert te azt mondod. :D
Én meg a kiborulás?
Vicces vagy. Engem nagyon nehéz kihozni a sodromból, de te szerintem ezt nem mondhatod el magadról. :)
Mint már írtam, én szórakozni és vitatkozni járok ide. Ha kiborulnék, akkor nyílván nem tenném.
Szerintem te azért hagytad abba, mert nem bírtad a többiek győzködését a saját hülyeségiedről. Biztos fárasztó lehet.
Most még fel vagy töltődve, de nemsokára ismét lemerülsz, aztán lesz egy kis nyugtunk tőled. :)
Azt nem mondom, hogy utána ne gyere vissza, mert kell egy bohóc minden társaságba. :)

"streetfighter" 2011.02.09. 14:01:59

@dzsaszper:
Félre értés ne essék, országúti közlekedésről beszélünk.
Ott az esetek legnagyobb részében annyit előre lehet látni, hogy lehet e valami probléma.
Általában nincs és ha egymás seggében autóznak, akkor úgy mérem fel a távolságot, hogy elég időm legyen "bekéredzkedni".

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.09. 14:17:05

@"streetfighter": Hát persze:-) Akkor nem azért nem jövök, mert gumis szezon van:-)
Nem baj, most véged:-) Dzsaszper nem ismer tréfát és olyan mint egy bulldog:-)) Tőle nem szabadulsz egy ily en hülyeséggel:"Ha nincs, akkor én csinálok magamnak helyet."
Annyi neked, kiccsávó..:-)@dzsaszper:
:-) Mire van felkészülve?? Ne viccezz, jobb láb gáz, kéz a váltókaron, bal láb kuplung és Raketi..Erre van felkészülve:-)Meg kiváló kifogásokra..:-)

xcomman 2011.02.09. 14:45:49

@''autónepper.'': Mind1ik. Haver sem kis troll, de azert Te tulteszel meg rajta is :D

záporjózsi 2011.02.09. 15:40:59

@flander: @"streetfighter": A "forgalom ritmusa" nem lehet olyan, hogy a megengedett legnagyobb sebesség fölött menjen. Ha mindenki úgy megy, mindenki szabálytalan. Az rendben van, ha valaki lényegesen lassabban megy, akkor akadályoz. De ezt is tiltja a KRESZ. Viszont ha egyértelműen gyorsabban megy mindenki, hagy ne legyen akadályozás a szabályos sebességgel történő közlekedés.

flander 2011.02.09. 16:41:59

@záporjózsi: Még százszor leírhatom, de ha nem olvassátok el, amit írok, akkor miért írtok nekem? Már 20x írtam le, hogy aki a megengedett maximális sebességgel megy, azzal nincs bajom. Ettől függetlenül, ha 10 autóból 9 gyorsabban megy, akkor a 10. fog kilógni a sorból, még ha ő az egyetlen szabályos, akkor is.
Aki annál lassabban megy ( az adott helyzettől függően nyilván), az viszont igenis zavar, mert a közlekedés nem tájnézés.
A forgalom ritmusa Bp-en pedig rengetegszer több, mint a megengedett sebesség, ha Bp-en közlekedsz, ezt te is láthatod, ez tény. Az is tény, hogy ilyenkor a legtöbben szabálytalanok, de attól még tény marad.

dzsaszper 2011.02.09. 17:16:21

@záporjózsi: ezzel együtt, párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten szerintem elvárható az, hogy ha valaki lassabb mint mindenki más, akkor az ne legbelül menjen, ha nem készül kanyarodni balra...

"streetfighter" 2011.02.09. 18:31:40

@záporjózsi:
"A "forgalom ritmusa" nem lehet olyan, hogy a megengedett legnagyobb sebesség fölött menjen. Ha mindenki úgy megy, mindenki szabálytalan."

Pedig így van, ha Bp. FŐKÖZLEKEDÉSI útjain haladsz.
Ha ez neked új, akkor nézz utána. :)

záporjózsi 2011.02.10. 06:02:42

@flander: "Ettől függetlenül, ha 10 autóból 9 gyorsabban megy, akkor a 10. fog kilógni a sorból, még ha ő az egyetlen szabályos, akkor is."
Nem egy, az összes. Az, hogy a rács melyik oldala a "kint" és a "bent" relatív...

"A forgalom ritmusa Bp-en pedig rengetegszer több, mint a megengedett sebesség, ha Bp-en közlekedsz, ezt te is láthatod, ez tény."
Ha a forgalom ritmusa azonosan egyenlő a sebességével, akkor még akár igaz is lehet. Mondjuk elég sokat járok Pesten is és nem rémlik, hogy rendszeresen gyorsabbban kellene menni a megengedettnél ha a többiekkel akarnék tartani, de azért minden úton van 1-2 szépség.

@dzsaszper: ...és ezt még a KRESZ is nagyon hasonlóan mondja...

@"streetfighter": Esetleg megkaphatnám a detektorok és kamerák képe alapján feldolgozott statisztikai adatokat, amelyet használtál eme objektív és ellentmondást nem ismerő kijelentés megalapozására?

"streetfighter" 2011.02.10. 08:14:20

@záporjózsi:
Szerintem nem kell túlbonyolítani a dolgot.
Haladj a Pacsirtamező úton, Árpád hídon, Váci úton, Róbert Károly krt.-on,
Szentendrei úton, hogy az általam legtöbbet használt utakat említsem. Persze ne a legnagyobb forgalomban (17:00-18.30), hanem olyan 10.00 és 16:00 óra között.

záporjózsi 2011.02.10. 10:22:42

@"streetfighter": Szoktam. Másfelé is. Érdekes módon kb. a szabályos sebességgel szoktam haladni. Legtöbbször az a gond, hogy néhányan szlalomoznak, ezzel lassítják a forgalmat. A sebességhatárokat meg be kell tartani. Van 1-2 hely, ahol ez nem szokás, pedig minden arra van beállítva.

flander 2011.02.10. 10:45:10

@záporJózsi: akkor ezek szerint mégsem szoktál olyan túl sokat Bpen közlekedni, vagy éppen te vagy az akit mindenki kerülget? Ha nem veszed észre, h a fent említett utakon és még 1000 másikon rengetegszer előfordul, hogy a legtöbb autós gyorsabb, mint a megengedett sebesség, akkor nem tudom te merre szoktál járni, vagy hova nézel. Remélem nem csukott szemmel vezetsz.

flander 2011.02.10. 10:48:07

A minden arra van beállítva sem igaz, van ahol igen, van ahol pedig nem lehet elérni szabályosan, ez helyzetfüggő.

GG81 2011.02.10. 11:39:34

a lassításra és a jelzésre (és a körülményre):
ha lassítasz valamiért, és jól láthatóan miért és fékezel és indexelsz jobbra, HOGY ELENGEDD A MENTŐT!, akkor aki addig mögötted jött az ne akarjon már a mentő szelébe rajtad átugrani... vagy ő nem volt képes összeállítani a fejében a dolgokat, hogy mentő, akkor lehúzódás van... akkor inkább menjen vissza kresz-t tanulni! :-/

záporjózsi 2011.02.10. 12:30:46

@flander: Hát... Napi kb. 70-100 km szokott lenni elé sok úton. Szép dolgok a népi hiedelmek, csak nem igazak. 1-2 km/h sebességkülönbség az órák pontatlanságából kijön. Nem jellemző ennél nagyobb eltérés, pontosabban vannak lényegesen gyorsabban hajtók, csak éppen vagy a piros fogja meg, vagy csak simán cikáznak.

flander 2011.02.10. 14:27:09

@záporJózsi: úgy látszik másfelé szoktunk közlekedni...

"streetfighter" 2011.02.10. 15:13:08

@záporjózsi:
Téged szerintem nem lehet meggyőzni, de mindegy is. :)
Sokat járok (heti 3-4 alk.) Budaörs felé is Budakeszin át.
Na, ott (Budakeszi) végig 40 a megengedett, de csak ritkán botlok olyan seggbe, aki be is tartja. Az jó sok autót gyűjt be maga mögé. Az a gáz amikor a sort kell leelőznöm, mert akkor már a duplájával megyek mint lehet, azt meg én sem szeretem.

Kalányos Márió 2011.02.10. 15:41:42

@"streetfighter": Móta zavar téged a 80? Azaz nyócvan? ;D

"streetfighter" 2011.02.10. 18:31:02

@sbronzo:

Normál forgalomban a saját tempóm és a többieké is általában 60, de azzal nem elég gyors több autót leelőzni.
80-nal csak úgy nem mennék.

Kalányos Márió 2011.02.10. 18:35:53

@"streetfighter": "80-nal csak úgy nem mennék."

??? Azt hittem Te streefighter vagy!? Vagy csak szájhős? Mikor mész gyorsan? Mitől nézzek fel rád? Hány éves vagy? Baleseted volt-e már?

"streetfighter" 2011.02.10. 18:52:15

@sbronzo:
Öreg vagyok. :)
Én nem állat módjára autózom, szerintem. Mások szerint igen. Ez a mihez képest kérdése.
23 év alatt csak kisebb kiccanásaim voltak (4-5) minimális kárral, személyi sérülés nélkül. A városban átlagban 60-70 50 helyett, országúton 130-150 a sebességem. Autópályán ritkán járok.
Próbálok nagyon körültakintő lenni, de igen tempósan szoktam közlekedni. Ott előzök, ahol csak lehet.

Kalányos Márió 2011.02.10. 18:57:40

@"streetfighter": Vagy feltörték az indapassodat, vagy nagyot csalódtam benned. Ennél még én is "sokkal durvábban" közlekedek, pedig közel a 40-hez alaposan lenyugodtam, és olajkályhával járok. Streetfighternek semmiképp nem nevezném magam! Még egy fórumban sem...

"streetfighter" 2011.02.10. 19:19:23

@sbronzo:
Akkor megnyugodtam. Nem szeretném én vinni a prímet.
A nick nevemmel egyébként a "küzdelmekre" utaltam, amit az úton követek el az előrejutásért. :)
Országúton kiváncsi lennék, hogy jönnél utánam. ;)

Kalányos Márió 2011.02.10. 19:35:44

@"streetfighter": Országúton pont nem nyomom neki, mert amennyit nyer az ember sok kockázatos előzéssel, elveszti egy lámpánál ahogy Bp-re beér. Párhuzamos közlekedés a kedvencem, ott lehet jól cikázni, legyen az Váci út, vagy autópálya...

"streetfighter" 2011.02.10. 20:03:56

@sbronzo:

Autópálya helyett országúton járok. Pest megyében és a nagyobb utakon is: Bp-Debrecen, Bp-Szeged, Bp-Sporon, Bp-Balaton. Kevesebb a trafi és azt szeretem igazán. Az előzésekhez nagyon nagy tapasztalat kell, főleg ahogy én járok. Mivel minden "normális" ember ilyen távokon autópályán megy, ezért van nagy tapasztalatom az országúti vezetésben. 93'-ban kezdtem, mert több mint egy évig dolgoztam Tokajon és hetente ingáztam. Ott aztán kiszáguldoztam magam a Suzuki GTI-vel. Ott ivódott belém az országúti "száguldozás". Csak Hatvanig volt autópálya.
Bp.-en én a Szentendrein szoktam komolyabban küldeni. De ott is vannak lámpák. ;)
A Vácin általában nagy a forgalom.

Autópályán gondolom nem szoktál szlalomozni? :)

Kalányos Márió 2011.02.10. 20:19:18

@"streetfighter": Ha autópálya mellett országúton közlekedsz inkább, akkor nem vagy túl racionális! E nélkül pedig nehéz jól vezetni...

Miért ne szlalomoznék autópályán? Ha beáll a belső, akkor a külsőben, és a leállóban haladok.
Persze, csak ha kedvem van. Legtöbbször birka módjára közelkedem én is, sörtől tompult aggyal hazafelé a Balcsiról! :D

Nem kell nagy tudás az országúti előzéshez sem, csak egyszerűen nem éri meg. Egy-egy kamiont én is megelőzök, de sokszázméteres sort mire megelőzgetem, addigra elfogy a távolság, és néhány tucat kocsival előbb leszek pesten a lámpánál, amit simán behozok pár lámpa alatt megfelelő sávválasztással.

Országúton azt is utálom, hogy másoktól kell szívességet kérnem, hogy engedjenek be előzés közben a kocsisorba. Párhuzamosnál meg ha akarnak sem tudnak akadályozni. Szóval inkább autópálya! Több lehetőség, kevesebb szarvas! ;)

"streetfighter" 2011.02.10. 20:55:26

@sbronzo:
Az országúti vezetéshez kell igazán a tudás, és a gyors, robbanékony autó. Ott nem lehet tökölni, bénázni.
Autópályán mindenki tudja nyomni mint a töketlen. Azon röhögtem amikor az autópályán lehagyott valaki a nagy bömösével és az országúton utolértem és simán lenyomtam a Suzukival. :)
A vezetés élvezete nem a racionális gondolkodásról szól. Akkor nem vennék 8300-at pörgő sportmotoros kompakt autót. :)

Tompa001 2011.02.10. 21:47:11

@"streetfighter": Ha már itt beszélgettek a szlalomról meg a Váciról. Életem egyik legélvezetesebb vezetése a Vácin befele hajnali 1/2 6 körül, egy Lancia és egy régi prelude társaságában (én egy 1.8 gsi kadettal. Mind a hárman a három sávot kihasználva a sorrendünket a forgalomtól és a sávválasztásunktól függően váltva haladtunk befelé. Filmbe illő jelenet volt. :)

Kalányos Márió 2011.02.10. 22:12:05

@Tompa001: Ugye-ugye!? :)

@"streetfighter": Ahhoz tényleg az kell, csak nem értem miért nem mész a mellette levő autópályán? Matricagondok? :)
Oké, Te az irracionális dolgokat szereted, mi meg így szeretünk! :)
Ugye nem egy Suzikival nyomod most 8300-ig?
Bár az előző Sport Swiftem is pörgött 7000-ig.
Tiltás nélkül vitte volna a 8,3-at is, de odáig nem jutottam, mert ellopták gari időn belül.

"streetfighter" 2011.02.10. 22:21:45

@Tompa001:
Nekem is volt kalandom a végig a Váci úton befelé 3 éve nyáron szombat reggel fél hétkor.
Egy régebbi (6-7 éves) BMW 740i nem értette, hogy nem tud lenyomni egy Toyota Corollát? :D
Szerintem mindenki felébredt, amikor a mororfordulat 8300-nál járt. :D
Mostanában ritkán járok késő este vagy hajnalban. Csak akkor lehet igazán élvezkedni. Na meg a megfelelő partner is ritka.
200+ lóerő kell, hogy legyen esélye.

"streetfighter" 2011.02.10. 22:26:53

@sbronzo:
Nem a Suzi régebben volt 1994-2000-ig. Az 7300-nál leszabályozott.
Most (2005-től) Corolla 1.8 TS van.
Sajnos lassan le kell cserélnem és nincs utódja (hasonszőrű masina). :(

"streetfighter" 2011.02.10. 22:29:33

@sbronzo:
Autópályát rohadt unalmasnak találom, és mivel hosszú útra évente 3-4 alkalommal megyek országon belül, ezért inkább az országúton "száguldozom".

Kalányos Márió 2011.02.10. 22:34:44

@"streetfighter": Jól teszed, csak ne halljak mégegyszer ilyet, hogy a 80 már nekem túl sok! ;D

"streetfighter" 2011.02.10. 22:39:16

@sbronzo:
Ha mellé teszed, hogy 40 helyett, akkor már árnyaltabb a kép. :D

2011.02.10. 23:03:28

@"streetfighter": Jó is az! Bár mostanában az autópályát preferálom inkább, mert nem zabál annyit a gép, meg időben is kevesebb az út, de régebben (meg olykor most is) autópálya helyett mindig az országutat választottam. Iszonyat mit lehet ott művelni... A fordulatszámmérő mindig 5000 felett volt. :P
Aztán tankoláskor meg csak lestem, hogy mitől zabál ennyit a takarékosnak mondott Swift... :)
A rekordom egyébként Pécs-Fonyód (kb. másfél órás) úton 4x kellett megállnom, mert az utasaim közölték hogyha nem állok meg azonnal, belehánynak az autóba... 4-en voltunk! :D

E-mentális klausztrofóbia 2011.02.11. 08:19:40

@"streetfighter": "Szerintem mindenki felébredt, amikor a mororfordulat 8300-nál járt. :D"

Hát ez tényleg vicces. :P

"streetfighter" 2011.02.11. 09:04:01

@E-mentális klausztrofóbia:

Utólag mindenképp. :D
Akkor ez eszembe sem kutott.

"streetfighter" 2011.02.11. 09:55:57

@sbronzo:

Biztos nem az üzembiztonság szimbóluma. :)
Nekem ez is elég:
www.youtube.com/watch?v=7LCy8ZXeQns&feature=related

2011.02.11. 23:56:43

@záporjózsi:

Úgy látszik ebben az országban az emberek keverik a jog és a kötelesség fogalmát.

Az a nagy büdös helyzet, hogy az ember akkor formálhat jogokat, ha betartja a kötelességeit.

Ezen a vonalon haladva, mindenkinek joga van haladni, de mindenkinek kötelessége betartani a szabályokat.

Szerintem ennek elvileg valahogy így kellene működnie.

"streetfighter" 2011.02.12. 19:01:18

@kowee:
Szerintem jogom van gyorsabban haladni és nem vagyok köteles betartani a hülye sebességkorlátozásokat. :D

2011.02.13. 09:11:21

Nekem pedig kötelességem betartani a sebességkorlátot. Na ezt a két érvet ütköztesd bármelyik bíróságon a világon :)

Ezen az elven továbbhaladva, bárkinek joga van bezúzni a szélvédőd, van felgyújtnai a kocsidat is, mert senkinek nem kötelessége betartani a magántulajdon védelméről szóló törvényeket. Végülis csak hülye törvények. Szarni rája.

VAgy valaki csak szimplán pofánbasz az utcán, mert kit érdekel hogy nem szabad. Neki szabad. Gondolom milyen jól éreznéd magad egy ilyen szép világban.

Hetente betörnének hozzád kipakolni a lakásod mert valakinek úgy van kedve. Ja hogy nem szabad, hát neki joga van hozzá mert jogot formál.

Egészségedre.
Minden esetre elolvasva az érveket, ellenérveket, ezt már csak szar cukrozásnak látom. Ha nincs érv, akkor marad a "csak mert jogom van".

Na pfff

"streetfighter" 2011.02.13. 09:58:47

@kowee:
Az a szomorú, hogy sok ilyen hozzád hasonló csőlátó ember van. A törvény az törvény, a szabály az szabály.
A nagy szart!
Óriási különbségek vannak köztük, és egy intelligens embernek különbséget lell tudni tenni.
Feltételezem, hogy ezt is érzed, ha nem akkor az komoly baj. :(
Mellesleg csak húzni akartalak, és be is jött. :D

Kalányos Márió 2011.02.13. 10:41:45

@"streetfighter": www.youtube.com/watch?v=4FeuQYtJcd8

Az enyém meg ilyen nagypapis! :)
6 literes átlagfogyival! ;)

2011.02.13. 10:55:02

@"streetfighter":

Csőlátás?
Akkor ajánlom figyelmedbe elolvasni az 1988 évi 1-es törvény (MONDOM TÖRVÉNY) 21-es paragrafus "A" bekezdést.

Ez kispofám törvény. Nem KPM rendelet, nem jogszabály, de még csak nem is törvény erejű rendelet. Ez egy törvény.

A törvénnyle kapcsolatban lehet próbálni húzni, csak nem érdemes :)

"streetfighter" 2011.02.13. 11:03:55

@sbronzo:
Aha, megy ez is.
Bármilyen furcsán hangzik egyszer mentem az enyémmel 235-öt óra szerint, mert valaki kekeckedett és meg kellett mutatni mit tud. .)
Egyébként nekem a gyorsulás és a robbanékonyság számít. Én még abba is belemennék, hogy max. 190-et menjen, ha 5 mp. alatt gyorsulna 100-ra. :D

"streetfighter" 2011.02.13. 11:06:49

@kowee:
Rohadtul nem érdekel, elhiszed nagyokos.
Nekem "saját szabályrendszerem" van, és ahhoz tartom magam.
Eddig még bevált. :)

Kalányos Márió 2011.02.13. 11:08:27

@"streetfighter": Ha nem lenne benne tiltás 4000-nél, akkor többet is tudna 220 km/h-nál a motor! Terveztem, hogy kivetetem belőle, de amúgy nem túl stabil az autó, mert elég laza a rugózása. SS Swift után inkább a kényelmet helyezem előtérbe, mert rossz út mindenhol van, viszont 200 felett csak néhányszor megyek egy évben. Szerpentinek pedig még ritkábban jönnek utamba...

"streetfighter" 2011.02.13. 11:19:52

@sbronzo:
Nem akarod tuningoltatni?
Ha jól tudom, ebből a motorból van 190 lovas is.

2011.02.13. 11:22:05

@"streetfighter":

Mégis érdekel mert válaszoltál rá :)
Csak nehogy agyvérzést kapj :)

Ha előbb nem, majd akkor ha összefutsz valakivel aki szintén a saját szabályrendszerét alkalmazza :) Mondjuk egy nyergessel :)

Kalányos Márió 2011.02.13. 11:25:50

@"streetfighter": Előző autónál ráuntam az állandó gyorsulgatásokra, meg a kemény futóműre. Ez most családi autónak kell, ami meg tud indulni, ha a szükség úgy hozza. Ritkán használnám ki a +40 lovat, viszont folyamatosan többet zabálna.

"streetfighter" 2011.02.13. 11:32:49

@kowee:
He-he-he.
Te vagy aabroncs kettő?
Lehet, hogy az írásomból az derül ki, hogy ideges vagyok? Pedig nem. :)
Ilyen "hülyeségeken" én nem idegeskedem, még komolyabb dolgokon sem igazán, talán azért ilyen a felfogásom.
A "szabályrendszerem" legfontosabb pontja a körülmények maximális figyelembe vétele.
Tehát, ha ilyennel futok össze, akkor nagy baj nem lehet, még ha nyerges sofőrje is az illető.
Azt azért neked is el kéne ismerned, hogy sok minden túl van szabályozva. :)

"streetfighter" 2011.02.13. 11:36:55

@sbronzo:
Na, ja.
A gyorsulgatások már kihalóban vannak a nagy forgalom miatt.
Már nekem is megfodult a fejemben egy erős dízel gondolata, de eddig mindig elhesegettem. :)
Egy ilyen autó után főleg furcsa lenne.

Kalányos Márió 2011.02.13. 11:36:59

@kowee: És ha a saját szabályrendszere szerint jobban odafigyel a nyergesre akár van elsőbbsége vele szemben, akár nincs?
Éppen ez jelenti a saját szabályok lényegét, hogy ésszerűbbek, mint az általános szabályok.

Az törvényi szabályok pld. nem szólnak arról, hogy vigyázni kell a cigányokkal az utcán! Saját szabályaim szerint jobb ha kikerülöm őket.

De csak azért nem fogok egy üres autópályán 130-al menni napsütésben, mert egy tábla azt írja elő. Maximum azért mert nincs pénzem büntetésre. De akkor inkább figyelem a sünöket.

Kalányos Márió 2011.02.13. 11:40:22

@"streetfighter": Nekem megkönnyítették a váltást az autótolvajok. Utána olyat vettem ami hiányzott az ellopottból: lazább rugózás, 5 ajtó, alacsonyabb fogyasztás. Ritka 98-as helyett mindenhol kapható dízel. Ezt azzal a kompromisszummal, hogy szintén 8,9 sec alatt van 100-on mint a Swift, és nagyobb a végsebessége. Illetve autópályán sokkal fickósabb is magasabb sebességnél.

2011.02.13. 11:48:36

@"streetfighter":

:)
É mosolygok a magyarázkodáson, te pedig cukrozod a szart :) És ez így rendben is van :)

Csak sok sikert és hosszú életet kívánhatok neked :)

"streetfighter" 2011.02.13. 11:52:44

@sbronzo:
Igen igen.
Csak ha a hasonló arányokat nézzük, akkor nekem irdatlan erős dízelt kéne vennem ,mert a mostani, a 240 lovas dízeleket fingatja. Ilyen erős dízel pedig nincs, ami nekem kéne. Audi, Merci, BMW, terepjáró szóba sem jöhet. :) Indokolatlanul drágák a tudásukhoz képest.

Kalányos Márió 2011.02.13. 11:56:55

@"streetfighter": Én könnyebb helyzetben voltam, mert a biztosító könyv alapján fizetett, a dízelt meg a válság közepén vettem "óccsóér'".
És egy Suzukit könyebb helyettesíteni, mint egy TS Corollát! Ez tény!

"streetfighter" 2011.02.13. 12:01:10

@kowee:
Az a szomorú, hogy te azt el sem tudod képzelni, hogy valaki a szabályokat nem feltétlenül betartva is közlekedhet biztonságosan. Egy kis pénteki történet:
Multkor elöttem ment egy hölgy, mint a csiga, folyamatosan 40-nel a 40-es táblánál.
A zebrán majd elötötte a lelépő gyalogost!
A jobbkéznél figyelembe sem vette a jobbról jövő autót. Az, hogy én itt 50-60-nal megyek az biztos, de az is, hogy átengedem a gyalogosokat és megadom az elsőbbséget.
Ez abszolút nem magyarázkodás. Ez tény.
A kérdésemet meg kikerülted, mert nem akarod lejáratni magad mi? (Ha igazat adsz azért, ha nem, akkor meg azért.)

"streetfighter" 2011.02.13. 12:03:25

@sbronzo:
Különben meg vagy vele elégedve?
Megbízható?

Kalányos Márió 2011.02.13. 12:06:09

@"streetfighter": A hölgy sem tartotta be a szabályokat, csak ő más szabályok be nem tartásával sodorta veszélybe mások életét!
Nekked jobb a reflexed, figyelmesebb vagy, ezért hiába szeged meg a 40-es táblát, még mindig jobban teljesítesz mint a hölgy! Na, ez a kölönbség nincs leírva sehol az általános szabályoknál.

2011.02.13. 12:07:44

@"streetfighter":

A kérdésedre a válasz "NEM" (elkerülte a figyelmemet.)

Remélem ezzel bearanyoztam a hétvégéd és továbbra is csak sok szerencsét tudok kívánni, valamint alkalomadtán gyors donort. :)

Kalányos Márió 2011.02.13. 12:07:51

@"streetfighter": Német tehnika nekem bejön! Régebben is volt egy F astrám, azt is imádtam 9 éven keresztül 15 éves koráig, pedig semmi különöset nem tudott. Soha nem romlott el, 6 litert evett, és a 75 lovához képest egész szépen teljesített.

"streetfighter" 2011.02.13. 12:16:55

@sbronzo:
Az új Astra kombi nagyon tetszik. És a család ugye. :) Kell a hely.
Apósoméknak 2 Opeljük is van, de szokott lenni vele kisebb probléma, amikhez én nem vagyok hozzászokva, bár kétségtelen, hogy nem komoly dolgok.
Több független szerelőt kérdeztem, hogy mi a véleményük (Opel, Skoda, Seat), de mindegyik a Toyotát magasztalta.

Kalányos Márió 2011.02.13. 12:30:39

@"streetfighter": Toyotám nem volt, de úgy tudom lényegesen drágább hozzá az alkatrész, mint egy Opelhez. Persze ha soha nem kell semmi hozzá...

"streetfighter" 2011.02.13. 12:34:39

@sbronzo:
Hát ez az, pontosan.
A mostaniban van 170.000km (újonnan vettem) és a váltó ritkább akadozásától eltekintve 8000 felett semmi baja nem volt.

2011.02.13. 15:20:07

Ő is lazán értelmezte a szabályokat :)

Persze tudjuk, ő nem tudott vezetni és valszeg a hídon megengedett 70-nel nyársalta fel magát :)

galeria.totalcar.hu/hirek/2011/02/13/baleset_a_lagymanyosi_hidon/?current_image_num=0&image_size=xl

"streetfighter" 2011.02.13. 17:07:27

@kowee:
Fekete humor:
Szerintem azt hette, hogy ő Kubica.

Locksmith 2011.02.18. 19:38:45

Streetfighter!
Ha figyeltél volna annak idején az oktatódra, akkor jól tudnád, hogy amiket leírtál az mind kötelező érvényű.
Kivéve a hülye motorost szemből.
Ha nincs elég helye ne előzzön.

Locksmith 2011.02.18. 19:47:39

Ha pedig tényleg a saját "szabályok" híve vagy akkor imádkozz hogy a legközelebbi balesetednél legyen donor:D
Az már megint más kérdés hogy egy pár táblát tényleg kint"felejtenek" pl. 40-es korlátozást egy építkezés után.
Valamint sok helyen nem látod értelmét a korlátozásnak, de hidd el okkal kerültek oda.
Tényleges: szarrá kátyúzott az út, vagy mondva csinált: "sok" a baleset, ahol arra megy ki a játék hogy a rendünk éber őrei büntetni tudjanak.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása