Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Traffipax anomáliák

2011.02.09. 21:21 :: SilentSound

Attila baja a sebességet mérő rendőrökkel gyűlt meg, kerekített is egy szép terjedelmes történetet belőle, sőt, még egy fotót is küldött, amit a helyszínen készített.

Évente 50-60 ezer kilométert vezetek, nagyrészt hazánk területén. Így elég nagy alapossággal tudom tanulmányozni kedves rendőreink sebesség mérési technikáit. Főleg amióta a sebesség túllépésért kiszabott büntetés után befolyó összeg a helyi kapitányságok kasszáját gyarapítja, megszaporodtak az ötletes megoldások, hogy a magyar (esetleg csak a magyar?) állampolgár minél több bírságot (esetleg adót?) fizessen a rendőrség pénzügyi helyzetének javítására.

A javuló baleseti statisztikákkal együtt kétségbe sem vonható érdem akár csak egy emberélet megmentése is, de emellett ezen büntetési forma a rendőri vezetőknek is kedvez a pénzügyi mutatók javításáért tett áldozatos tevékenységükben.

Szombat délelőtt családommal rokonlátogatásra mentünk szülővárosomba, Szegedre. Az M5-ösről lekanyarodva utunkat az M43-as autópályán folytattuk, azon a gyorsforgalmi úton, amelynek már el kellett volna érni Makót a többször módosított határidő szerint is legkésőbb 2010 évvégén, de még most sem adták át. Szeged közlekedése egyébként is kaotikus, de nem a város szerkezetéből adódóan, hiszen az 1879-es árvíz után újjáépülve a körutas-sugárutas rendszere alkalmassá tenné a gyors, hatékony közlekedésre.

De elkerülő tranzitútvonal hiányában (ismét M43!) az Európai Uniós csatlakozásuk óta megszaporodott román és bolgár teherforgalom is a városon halad keresztül, amelyet tetézni tud az egyszerre több fő közlekedési útvonalon zajló, több hónapos csúszással befejezett (1-es villamos vonal) vagy még be sem fejezett (2-es villamos vonal) felújítások-építések közlekedésre gyakorolt hatása.

Emiatt, kvázi elkerülő útként, nyitották meg a (nem tranzit)forgalom előtt a már elkészült autópálya 5-ös főút és 47-es út közötti szakaszát. Kinézetre autópálya, munkálatok már nem folynak rajta, de a közútkezelő döntése alapján 90 km-es(!) sebesség korlátozás van érvényben. Ha az olvasóban felmerül, hogy mely fokozottan veszélyes útszakaszon mér a Magyar Köztársaság rendőrsége, ne keresse a választ, eltalálta.

Az „autópálya” szegedi pihenőhelyénél végzett lézeres sebességmérés hatására intett ki a rend éber őre. Megállapította, hogy az általam vezetett gépkocsival 103 km/órával közlekedtem, amely helyszíni bírság kirovását vonja maga után (a csekk kedvezményezettje egyébként a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság).

Beszélgetésünk a bírság megállapítása után következőképpen zajlott (csak kivonatolt, nem szó szerint):

A több száz méterrel előttem közlekedő, tőlem látványosan távolodó két külföldi rendszámú autót miért nem állították meg?

Rendőr: A két autó sebességtúllépése már az objektív felelősség hatálya alá tartozik.

Tudtommal külföldi rendszám esetén még évekig utólag sem tudják behajtani a kiszabott bírságokat.

R.: Még nem, de vannak már olyan országok pl.: Szerbia ahol lefoglalják az autót.

Magyarországon viszont a külföldiek vagy külföldi rendszámmal rendelkező belföldiek viszont csak kiröhögik Önöket.

További kérdésként felmerült még, hogy miért nem Deszken, Klárafalván, Ferencszálláson stb. mérnek, ahol lakott területen (emlékszünk még: a 43-as út tranzitútvonal Románia, Bulgária felé) a külföldi rendszámú személy- és tehergépjárművek nemegyszer 80-90 km/óra sebességgel közlekednek, és a helyszíni bírság kiszabása után az országút széleit eldobott csekkek szegélyezik (lásd: a csekk kedvezményezettje a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság). Válaszként megemlítette, hogy ő sem a maga akaratából áll ezen az útszakaszon, a parancs az parancs.

Ezeket csak azért írtam le, hogy aki ezen az útszakaszon nem külföldi rendszámmal közlekedik és nincs felesleges pénze, ne száguldozzon ilyen barom módon, mint én. Esetleges bírságra költendő pénzét utalja át, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság helyett, Deszk, Klárafalva, Ferencszállás és egyéb tranzitútvonalak - a kisebb rendőri kontroll miatt folyamatos veszélyben lévő - lakosainak.

Nem is feltételezem, hogy az általam elkövetett sebesség túllépés után kirótt bírság csak a könnyen és problémamentesen számon kérhető magyar rendszámnak szólt, és mivel nem esett az objektív felelősség hatálya alá a jelenleg hatályos törvény alapján szinte csak helyszíni büntetésre van lehetőség. Jogköri lehetőségük nem engedi meg az egyenlő elbírálást (magyar kontra külföldi rendszám), hiszen az január 1-től életbe lépő törvényi módosítás is több kérdést vet fel, mint amennyire választ ad.

Vajon a büntetés ki nem fizetése miatt hány külföldi rendszámos autót foglalt le a rendőrség az eltelt 1 hónap alatt? A kérdés költői, megoldás esetleg még az is lehetne, bár remélni sem merem, hogy Csongrád Megye rendőri vezetői (de ez igaz az ország egész területére is) minimális önkritikát gyakorolnak és a valóban veszélyes útszakaszokra küldik ki beosztottjaikat (pl.: oktatási intézmények, gyalogátkelőhelyek, stb. környéke).

Habár lehet, hogy az nem olyan biztos és gyors bevételi forrás, mint az autópályákon messzire ellátó lézer, de a közlekedés biztonság területén valóban javulást érhetnének el.

 

167 komment

Címkék: közlekedés autó rendőr sztereotípia büntetés gyorshajtás lehúzás traffipax

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagypapi · http://kozosgomba.blogspot.hu/ 2011.02.10. 09:01:36

130-nál 138-ra van állítva a traffi, e fölött készül fotó. (olyan mondta, aki a kamera mögött ül)

metal · http://electric.blog.hu 2011.02.10. 09:03:12

@xaba99: 60-as, pláne 40-es tábla csak ideiglenesen terelések, felújításoknál lehet. Ott meg általában indokolt is a lassítás.

Héttörpe (törölt) 2011.02.10. 09:07:36

Az M43-on a 90-es tábla tényleg szívás, én is 120-ról álltam vissza 90-re egyszer. Van egy jó ötletem viszont a kollektív sebességmérésre. Autópálya felhajtón kamera figyelné a rendszámokat, a lehajtókon ugyanúgy. Matematikailag adva van:
- a két kamera közti távolság 100 km
- a maximális sebesség 130 km/h
- útépítés miatt 10 km-en 80 km/h sebességkorlátozás áll fenn

Az alkalmazott képlet:
a= 90/130= 42 perc
b= 10/80= 7,5 perc
a+b=49,5~50 perc

50 percből levonunk 10%-ot hibahatárként, megkapjuk a végeredményt: 45 perc.

Tehát, ha valaki a fenti 100 km-t 45 perc alatt teljesíti a kamerák adatai alapján, büntessék meg, hiszen valahol túl kellett lépnie a sebességet. 45 perc felett köszönjük, jól közlekedett!

Lui_78 2011.02.10. 09:09:05

Olyan blokkoló kell ami egyben tolatóradar is. Bizonyítsa be, hogy azért nem tudott bemérni mert zavaró üzemmódba volt. Mielőtt megállok átkapcsolom és jónapot. Aki állít az bizonyítson.

Egyébként új divat az M3-on láttam pár napja, hogy az egyik benzinkút után álltak ahol visszajön az ember a kútról a pályára. De nem a pályán közlekedőket máérték, hanem akik a kútról jönnek vissza. Mert ott asszem 60-as tábla van kint, és annál gyorsabban már csak ha kijöttél a gyorsítósávba, akkor lehet menni. Na ez balesetveszélyes és ritka paraszt megoldás. Az ilyenek ellen kell a blokkoló.

dzsaszper 2011.02.10. 09:15:07

@1kutya: ha az adatvédelmi ombucmanóra gondolsz, szerintem ugyanaz a baja vele mint a BKV kamerákkal: az ilyesfajta adatkezelés törvényen kell alapuljon, kedves politikusaink (köztük a lézerblokkolós) meg tojnak ilyen törvényt alkotni.

Az ombucmanónak ebben szerintem igaza van. A személyes adatok védelme ugyanúgy alapjog mint a mozgási szabadság vagy a magánlakás védelme.

Térjünk vissza a demokrácia előtti időkbe, és a hatóságok bírói engedély nélkül házkutathassanak is? Ha az ombucmanóval a fentiekben nem értünk egyet, gyakorlatilag ezt is mondjuk...

Joindulat SC 2011.02.10. 09:16:53

Hát ehhez is csak annyit fűznék hozzá, hogy:

lézerjanit mindenkinek!

kopasz fan..... (törölt) 2011.02.10. 09:16:53

Végigolvasvaa hozzászólásokat, jellemző a dögöljön meg a szomszéd tehene is" mentalitás. Pedig a posztnak csak egy oldalága volt a külföldi autókra tett megjegyzás. Megnyugtatásul: ha lezárnánk a határokat és egyetlen külföldi rendszámú autó sem közlekedne, akkor is lenne bevétele a rendőrségnek - belőletek. A Benelux államok közelében lakó németek sem német rendszámmal járnak. Nálunk viszont még a német is olcsóbb! Talán ha minél többen követnék ezt, elgondolkodnának a politikusaink a regadó ügyben.

fantaszta kanaszta (törölt) 2011.02.10. 09:19:28

@Héttörpe: Létezik ilyen sebességmérés is. Nálunk is szeretnék bevezetni az egyik autópályán, de nyilván nem azon amelyen Lázár János repeszt...

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2011.02.10. 09:23:42

Kulfoldiekkel miert csekkeznek? Helszini birsag vagy auto-kamion lefoglalas. Rogton elokerulne a penz. Hogyühogy a nemet rendoroknek minden gond nelkul 10 km/ora tullepes miatt legomboltak rolam 170 nemet markat. (Akkor 15 eve ~17000 Ft - ami ma legalabb 50ezer lenne)) Eloszor azt mondtam nincs penz nalam, erre ok azt mondtak, akkor a kocsi marad menjek tovabb ahogy akarok. Mi a szar van ezekkel a puhapocsu magyar rendorokkel, csak akkor tudnak kemenykedni ha a politikai tuntetesek szetveresen foglalatoskodnak_?

Reggie 2011.02.10. 09:25:31

Ezt nem lehet elegszer mondani: vegyetek blokkolot. a blokkolo jo. a blokkolo hasznos. a blokkolo mindenkinek kell.

nopánick (törölt) 2011.02.10. 09:26:08

1.
A sebességmérő a valóságnál kevesebbet NEM soha mutathat. Az előírás a pontosságára a +0...(+4+10%) tartomány.

Ami azt jelenti, hogy

valós 79 km/h esetén
mivel a 4+(79*1,1)=90,9
mutathat 90 és 79 között bármit!
illetve
valós 90 km/h esetén
mivel a 4+(90*1,1)=103
mutathat 103 és 90 között bármit!

Ekkor még benne van a pontossági előírásban!

Szélső esetekben, tehát megeshet, hogy

A saját kmórája szerint 90-el mindenáron szabályosan haladni akaró igazából csak
a 79-el poroszkál az úton !

Vagy fordítva, hogy a saját kmórája szerint 103-al már gyorshajtó valójában csak pont 90-el autózik...

A gyakorlatban a kmórák 2-10 km/h-val szoktak TÖBBET mutatni a valóságnál 90-es tempónál!

Így ~ 6-8 km/h eltérés is lehet két autó között, miközben mindkét vezető azt hiszi 90-el megy éppen :-)))

Ezért bunkóság a saját kmóra alapján feltartani a hátul kicsit gyorsabban haladni akarót!!!

A saját kmóra egyébként GPS-el autózva "hitelesíthető". Ugyanis a leggagyibb GPS is
+-0,18 km/h pontossággal mér sebességet ...
Az egész számmal való kiírás a kijelzőre ezért +-0,5 km/h pontosságú lesz.

2.
Szabálysértési eljárásnál meg kell állapítani a VEZETŐ kilétét!!!
Ehhez...
- vagy meg kell állítani
- vagy önként !!! visszamegy a barma
- vagy kiküldik a levelet utólag és megkérdezik "ki vezetett?"

HA sikerült megállapítani a VEZETŐ személyét, akkor lehet bírságolni is.

Szabálysértési eljárás esetén,
a sebesség túllépés MÁR +3 km/h-tól büntethető!!!!
A büntetés minimuma: a figyelmeztetés
A HELYSZÍNI büntetés pénzben 0-30 eFt lehet.
A nem helyszíni még több...
Lehet kapni büntető pontot is!
Ellehet venni a jogsit is(asszem)
Két évig (szabálysértési) priusz van miatta.
Viszont lehet fellebbezni...

HA NEM indult SZABÁLYSÉRTÉSI eljárás
akár a helyszínen akár levelező úton, akkor

HA 100-as limitig CSAK +3...+18 km/h volt a túllépés, megúsztad!
HA 100-as limit fölött CSAK +3...+23 km/h volt a túllépés, megúsztad!

HA legalább +18 ill. +20 fölötti túllépés volt, akkor elindul a közigazgatási eljárás!
Ekkor NEM a vezetőt büntetik, hanem az ÜZEMBENTARTÓT (objektív felelősség)
Át lehet tolni a büntit a tényleges vezetőre, akkor, ha az üzembentartó megnevezi a tényleges vezetőt.
Nem adnak büntető pontot.
Nem vesznek el jogsit
Nem lesz két évig (szabálysértési) priusz miatta.
Ez ellen nem lehet fellebbezni!

3.
A rendőr mag dönti el ki ellen mikor és hogyan intézkedik!
Úgyhogy kár azon rágódni, hogy miért engem piszkál és miért nem a másikat.. is...

4.
Nem kell gyorshajtani, akkor nem fog büntetni :-)

5.
Ha gyorshajtok, akkor meg ne sírjak a bünti miatt, mert az nagyon nyálas dolog...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.02.10. 09:30:57

@metal: nem csak. a lehajtókon is szokott lenni...

@Héttörpe: 100km-enként nagyon karcsú a kamera sűrűség. de még 10km-enként is.
baleset van, fél órát állok egy helyben. utána akármennyivel mehetek?

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.02.10. 09:38:31

@Keserű Imre: Én Szlovéniában dolgoztam régebben. A szlovén meg a horvát rendőr szó nélkül bevonja az útlevelet, aztán be lehet fáradni másnap a muraszombati/zágrábi főkapitányságra, lerendezni a büntetést.

Mi a szösz, mindenki kifizeti inkább a bírságot.

mégis 2011.02.10. 09:39:37

@Dövan: A szlovák rendszámot használó magyarok közül hánynak van háza szlovákiaban? Nem a lehet a lényeg. Hanem a szándékos adó elkerülés, és a szándékos szabálytalankodás az utakon, az életben. Vannak akire vonatkoznak az elő írások és vannak akikre nem? Tehát, ha levillog a szlovák rendszámú BMW, az rendben van, akkor az is rendben van, hogy megállítják és kicsit vesén vágják gumibottal, hiszen ő ott se volt. Ha nincs kötelezettség, ne legyen joga se a pampogáshoz. És ne sírjon, hogy nincs elég nyugdíja az én pénzemből, amit én rendesen befizetek a nagy pénznyelőbe, de neki nem futja a rokkant nyugdíjra:-)

SzLacika 2011.02.10. 09:40:27

@cso zsi: Van ilyen, a főnököm mercijében pl meg lehet adni, de ez persze nem egy általános dolog szerintem sem

Geri1984 2011.02.10. 09:48:55

Tényleg azt hiszitek, hogy a rend éber őrei azért nem állítják meg a külföldi autósokat, mert nem tudnak vele mit kezdeni??? HAHAHAHA úgyse fizeti ki???? Persze persze...
Arra lennék kíváncsi hány sündőr tudna elmondani egy épkézláb mondatot angolul vagy németül és mikor vissza kérdeznek hogy miért akkor lennének nagy bajba a rendőrök!!!!!
Megállítani.. haha mit kezdjen vele kezébe nyomja a csekket egy szó nélkül :):):):) Vicceltek ugye ahhoz töketlenek... Kivétel erősíti a...

qwertzu 2011.02.10. 09:58:13

@Reggie: A blokkolót előbb utóbb betiltják. A A rendőrség malmai kimondottan lassan őrölnek, de szép lassan minden kiskaput betömnek. Szerintem maximum 1 év, és tilos lesz blokkolót kocsira felszerelni.

Héttörpe (törölt) 2011.02.10. 10:14:15

@xaba99: Igen, erre gondoltam, de nem gondoltam tovább. Természetesen baleset, dugó esetén az autópályán elhelyezett jelzők műholdon keresztül jelzik majd a rendszernek a dugó tényét és a számítás mindig ehhez igazodik majd. :)
De azért jó az elgondolásom, nem?

@fantaszta kanaszta: Tehát nem az M5-ön. Ahol annyi a román,szerb-félévedolgozomspanyolbaolaszbanekemsemmia220- fogalmatlan, dillettáns sofőr, mint az állat. komolyan, ezeket kellene megrendszabályozni, én Szegeden ezektől egyenesen rettegek.

Kozomago 2011.02.10. 10:14:26

Huhh, ezektől a mérési adatoktól, technikáktól eléggé megijedtem most. Alapvetően úgy szoktam közlekedni, hogy kilométeróra szerint a sebességkorlátozáshoz képest plusz 10-et ráteszek, 50-nél úgy megyek, hogy az óra 60-at mutat, 70-nél 80-at stb, mondván, hogy úgyis többet mér, meg én is olvastam olyat, hogy van egy plusz 15km/h-ás türelmi határ, amit Gergoooe is írt, és nem számoltam azzal, hogy a traffik ilyen genyó módon működnek. Úgyhogy ennek fényében tényleg a legjobb megoldás a blokkoló, mert egyszerűen a sebességhatárok sokszor irreálisak és nevetségesek - lakott területen belül főútvonalon az 50 azért vicc - másrészt teljesen következetlenek, főutakon van, hogy letolnak, mert a szűk és töredezett úton 90 helyett csak 70-nel megyek, mert nem ismerem a környéket és nem akarok az árokban kikötni, de ott nincs korlátozástábla, bezzeg máshol kiteszik a 30-ast, amikor 70-nel is biztonságosan lehetne közlekedni.
Az a baj, hogy az egész bírságolás célja nem a balesetmegelőzés, hanem a pénzbehajtás, így pedig még a szabályokat betartani igyekvő emberek is sokszor megjárhatják.

Alikam 2011.02.10. 10:16:14

@"streetfighter":

1. Ismeretlen helyen kurvára figyelek a sebességhatárokra. Pont azért mert ismeretlen hely, nem ismerem a rendőrök szokásait, nem ismerem a csalóka táblákat.

2. Addig lakott terület amíg tábla fel nem oldja. Baromi egyszerű, talán egyszerűbb mint az 1+1

[mike] 2011.02.10. 10:18:43

@qwertzu: nemrégen volt a híradóban, hogy egy fószer ilyennel játszott.... utánamentek és megegyengették a számláját pár százezerrel. Nem hallottál róla? Valami orfk-s ügyvéd mondta, hogy önmagában valóban nem sért semmilyen szabályt a blokkoló, de használat közben a rendőrségi hiteles műszerre van károsító hatással bla bla bla.... a lényeg, hogy jól megbüntették, amiért használta.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.02.10. 10:24:10

@Geri1984: Bevonni az útlevelet, ahhoz nem kell nagy nyelvtudás. "zweihundert/two hundred euro or/oder Morgen früh/Tomorrow morning Teve straße/street Budapest. Good bye/Auf wiedersehen"

Ennyit csak meg tudnának tanulni.

Alikam 2011.02.10. 10:26:08

@metal: ma reggel is jöttem M7-en, szépen a külső sávban, és nézem a belsőben jön az emlegetett Audi. Full üres volt a középső sáv, de még a külsőben is alig alig voltak. De Audinak belsőre szólt a jogsija.

Szóval ezzel csak azt akartam mondani, hogy aki belsőben mindig nyomulni akar azok többsége sajnos ugyanúgy leszarja a jobbra tartást.

Amúgy legújabb akcióm, hogy ha valami buzi tolni akar belsőben, akkor első adandó alkalommal kimegyek középsőbe, visszakapcsolok és utána visszamenve a belsőbe úgy rámászok, hogy szakadok a röhögéstől, amint az bmw-k, mercik meg audik nem győznek rémülten menekülni a középsőbe:)

"streetfighter" 2011.02.10. 10:29:52

@Héttörpe:
Kevesek vagytok, ezt a boszorkány már rég kitalálta. :)

@Alikam:
Az ott egy kicsit más, mert a körforgalom után azoonal az a széles út jön. Nem olyan mindennapos.
Mellesleg nem a település vége táblát szoktam keresgélni.
Ezek indokolatlan lehúzós helyek! Van ilyen egy pár. :(

felfog6atlan 2011.02.10. 10:42:18

8gen Civicben digitális a km-óra, és a rádióra diagnosztika üzemmódban kiíratható a számítógép által mért (kerékfordulatszámból számított) valós sebesség, amely szintén digitális, és tapasztalatok szerint megegyezik a kocsiba rakott bármely navi készülék által mutatott sebességgel.

10-nél 9
30-nál 28
50-nél 48
90-nél 87
130-nál 126

''autónepper.'' 2011.02.10. 10:59:35

@SzLacika: jaja politikusok is téleg azzal csapatják:D egyébként nem azért mondom hogy sírjak vagy hasonló de téleg kurva drága egy normális blokkoló a kocsiba.... és tudod az üzlet"sosem megy":D

teabore 2011.02.10. 11:05:24

Kollégám Svájcban 53 km/h-val ment és ~6000 Ft-nyi büntetést kapott, mivel a műszer hibahatára 2 km/h.
Nem kellett megállítani sem ehhez.

killerkaller 2011.02.10. 11:07:19

"Kis hazánkban először emeltek vádat traffipax zavarásért
(ztaki, 2010-12-22 20:55:44)

Eljárás indul egy békéscsabai sofőr ellen, aki traffipax-blokkoló készülékkel futott bele egy mérésbe.

A jogszabályok ugyan nem tiltják a hasonló eszközök beszerelését, de a békéscsabai rendőrök mégis megállították és lefoglalták tőle a szerkezetet. Úgy értelmezik, hogy ezzel egy számítógépes rendszert zavart meg, ami viszont már büntethető. Vádat is emeltek a férfi ellen, adta hírül a szerda esti RTL Híradó.

Úgy tudni, ez az első ilyen eljárás Magyarországon. Ha a sofőrt a bíróság bűnösnek találja, akár két év szabadságvesztésre is ítélheti."

forrás: index.hu/bulvar/2010/12/22/eloszor_emeltek_vadat_traffipax_zavarasert/

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.02.10. 11:07:59

@Héttörpe: nem jó az elgondolásod.
mi van, ha kiállok pisilni, kávézni egy benzinkútnál?

csak akkor lenne jó az elgondolásod, ha minden fel/lehajtónál lenne kamera, és a pályán is max. 250 méterenként.

azt meg számold ki, hogy mennyibe kerül, és mikor jön vissza.

Kalányos Márió 2011.02.10. 11:12:34

Objektív felelősség hatása:

Amióta a trafikat lesem, és nem az utat nézem, sokkal balesetveszélyesebben közlekedem...

teabore 2011.02.10. 11:13:24

@xaba99: az olaszoknál nem így van?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.02.10. 11:14:36

@teabore: 10 éve nem így volt, azóta meg még nem jártam náluk... ;)

''autónepper.'' 2011.02.10. 11:18:40

@sbronzo: pontosan! én nem lessem de mikor meg láttok egy traffipaxot az maga után vonja hogy nem sokára fogok kapni egy csekket ennek következtében még idegesebb leszek a suzukisokra!

Kalányos Márió 2011.02.10. 11:21:51

@killerkaller: Ha lekapcsolom valakinek a villanyóráját, akkor is számítógépes rendszert zavarok meg?

Egyrészt az áramelósztónál számítógép szabályozza a elektromoshálózatot, másrészt bezáródik az ürge facebookja, meg mindene, amikor elmegy az áram, és kikapcsol a számítógépe.

Tehát 3 évet is kaphatok, ha valakinek lekapcsolom a villanyóráját!? :D

Laresz 2011.02.10. 11:54:34

Nagyon kellene már egy próbaper ahol a megbírságolt gyorshajóval szemben a közútkezelő indokolja a seb. korlát jogosultságát.
Matricát nem azért veszek, hogy 110-e poroszkáljak, ráadásul indokolatlanul!!

metal · http://electric.blog.hu 2011.02.10. 12:09:01

@xaba99: A dolog lényege az, hogy nem csak így ellenőrzik a sebességet, hanem hagyományos módon is. De aki nem áll meg, hanem végig megy, és átlagban gyorsabban a max. megengedettnél, az automatikusan kap csekket. A matrica-ellenőrző kamerákat lehetne erre használni, vagy, ha végre megcsinálnák a km alapú elektronikus útdíj rendszert, annak pontosan kell regisztrálnia, hogy mikor hajtasz fel, és mikor le!

killerkaller 2011.02.10. 12:12:24

@sbronzo: Jó lenne tudni, hogy pontosan mi is minősül számítógépes rendszer megzavarásának, az idézett eset jogászainak bőven lesz min törni a fejüket.

Ha történetesen a szomszédod az illető, és a "Két asszony pinát cserél" című szomorúdráma műélvezetében zavarod meg, amit számon kér rajtad, te meg ijedtedben lesszaggatod a fél arcát, akkor többet is kaphatsz.-:)))

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.02.10. 12:14:29

@metal: a pisi és kávészünet még mindig nincs belekalkulálva a képletedbe.

Kalányos Márió 2011.02.10. 12:18:18

@killerkaller: Kérdéses, hogy a lézersugár a számítógépes rendszer része, vagy sem?

Másrészt nem avatkozik bele a blokkoló a rendszerbe, mert továbbra is működik, és mér, csak adott pillanatban azt méri, hogy most nem mér. :D

Pereljék be a dombokat, meg a tescós önmüködő ajtókat, hogy nem segítik a pontos mérést a sünöknek!

killerkaller 2011.02.10. 12:23:28

@xaba99: Tudomásom szerint a rendszer már alkalmas a gyorshajtók kiszűrésére, de adminisztratív okok miatt még nem vetik be. Kérdés az adatok kezelése, átadása az autópályakezelő és hatóság között, adatbázisok öszekapcsolása.

Alikam 2011.02.10. 12:23:55

@sbronzo: jól van ne okoskodjál már. Ha egy mérőrendszer képtelen mérni mert zavarod, akkor az a rendszer zavarása. Ennyi...

Kalányos Márió 2011.02.10. 12:28:17

@Alikam: Majd meglátjuk mit mond a szakértő a perben!

A számítógépes rendszer megzavarását nem erre találták ki, nehéz lesz ebbe belemagyarázni.
Akkor már találóbb a hatóság munkájának akadályoztatása...

metal · http://electric.blog.hu 2011.02.10. 12:29:26

@xaba99: a km alapú rendszerhez úgyis el kell egy csomó érzékelőt helyezni, és pontosan kell regisztrálni, hogy ki mikor hol járt. Ez alapján a pisiszünetet is lehetne érzékelni. De mint már az előbb is mondtam, ha ezt nem is érzékeljük, akkor is lenne haszna, hisz nem állsz meg minden két kamera között, ezáltal a notórius gyorshajtók elég sok csekket kapnának.

killerkaller 2011.02.10. 12:37:23

@sbronzo:
"Számítástechnikai rendszer és adatok elleni bűncselekmény

300/C. § (1) Aki számítástechnikai rendszerbe a számítástechnikai rendszer védelmét szolgáló intézkedés megsértésével vagy kijátszásával jogosulatlanul belép, vagy a belépési jogosultsága kereteit túllépve, illetőleg azt megsértve bent marad, vétséget követ el, és egy évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő.

(2) Aki

számítástechnikai rendszerben tárolt, feldolgozott, kezelt vagy továbbított adatot jogosulatlanul megváltoztat, töröl vagy hozzáférhetetlenné tesz,

b) adat bevitelével, továbbításával, megváltoztatásával, törlésével, illetőleg egyéb művelet végzésével a számítástechnikai rendszer működését jogosulatlanul akadályozza, vétséget követ el, és két évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő."

A kérdés, hogy bármilyen alkalmazott sebességmérő eszköz, technika besorolható-e a számítógépes rendszer kategóriába.

Kalányos Márió 2011.02.10. 12:48:55

@killerkaller:
Gondolom erre alapoznak sünék:
"egyéb művelet végzésével a számítástechnikai rendszer működését jogosulatlanul akadályozza"

1. Számítástechnikai rendszer: maguknak is ellent mondva (pl. a 2010.
dec. 22-ei Tények című műsorban mérőeszköznek hívja az ügyész)

2. Működését akadályozza: a mérőeszköz
működik, és semmilyen módon nem "nyúl bele" a lézerblokkoló a működésébe (pl. nem kapcsol ki, nem fagy le a szoftvere), csupán annyi történik, hogy a mért járműről egy adott pillanatban nincs sebességadat. Ettől a mérőműszer, illetve a rögzítő része ugyanúgy működik, hiszen azok működésébe képtelen beleszólni a blokkoló.

3. Jogosulatlanul akadályozza: a 175/2003-as kormányrendelet értelmében jogosan használható az eszköz, tehát egy jogosan használható eszköz nem akadályozhat semmit jogosulatlanul.

Kalányos Márió 2011.02.10. 13:03:34

Kár hogy a maximális sebesség korlátozása mindíííg minden körülmények között ugyanannyi!
Ha napsütésben, üres pályán, egyenes útszakaszon is 130 km/h, és télen, ködben, kanyarban is szabad annyival menni, akkor hülye a szabályozás.
Persze, ha balesetet okozok közben, akkor elővesznek, mert nem az időjárási, és látási útviszonyoknak megfelelően vezettem.
DE A TRAFI AKKOR SEM BÜNTET, ha 130-al megyek a tükörjégen kanyarban!!! Tetszik érteni mi a problémám?

Egyszer rám bízzák a megfelelő sebesség megválasztását, máskor meg nem.

metal · http://electric.blog.hu 2011.02.10. 13:24:55

@sbronzo: "Tetszik érteni mi a problémám?"

Értjük mi. Próbálod kimagyarázni a gyorshajtást. Ne tedd, szánalmas próbálkozás csak!

Kalányos Márió 2011.02.10. 13:28:46

@metal: Tudtommal a birkák bégetnek, és nem írnak! Te mégis ezt teszed. Ezt sem értem. ;)

lordjim 2011.02.10. 13:55:18

@metal: Úriember nem siet,nem fizet,és nem csodálkozik.

Kalányos Márió 2011.02.10. 14:08:04

@lordjim: Teljes mértékben egyetértek! :D
Azzal kiegészítve, ha játszásiból mégis gyorshajt, akkor sem fizet!

Kalányos Márió 2011.02.10. 14:09:39

Mellesleg a posztoló a hülye, mert megállt a rendőrnek! Ha továbbhajt, nem fizet egy centet sem...

nyuszigonosz 2011.02.10. 14:38:50

A poszt lényege: a posztoló gyorshajtott. Bár látta a táblát - söt késöbb féyképezte is - úgy döntött, ö olyan gyorsan hajt majd, ahogy neki tetszik.
És büntették. Na istenem! Mit kell ezen jajveszékelni? Akkora feneket kerekíteni a posztank hogy fél regény van belöle?
Most sajnáljunk?
Hát én nem sajnállak.
Adjuk össze a büntetéspénzt?
Fenét!
Elsírdogáltad a bajodat Kisfiam, majd legközelebb jobban figyelsz.

nyuszigonosz 2011.02.10. 14:40:20

fényképezte (kimaradt egy betü elöbb)

Girhes Joe 2011.02.10. 14:51:24

Kedves metal, nyuszigonosz, meg a többi "aki-gyorshajtott-kussoljon" hozzászóló!

Attól még, hogy valaki megszegte a szabályozást, lehet véleménye az adott szabályozásról.

Vagy szerintetek mindenhol, mindegyik sebességkorlátozás teljesen reális és szükséges? Szerintem az autópályás 130 is marhaság a jelenlegi technika mellett (150-160 bőven biztonságos lenne), de vannak ennél jóval pofátlanabb korlátozások is. Lásd például az M6-ost Érd és az M0 között: 80 rajta a sebességhatár, pedig rendes, kétszer kétsávos autópálya leállósávval. Oké, kanyarodik, de ehhez képest akármelyik mucsaröcsögei bekötőúton, amelyik kanyargós, tele van lyukakkal, és 20 éve lekoptak róla az útburkolati jelek, ott 90 a megengedett. Könyörgöm, mi ebben a logika?

Ez nem a gyorshajtás kimagyarázása, ez kérem a rendszer kritikája!

metal · http://electric.blog.hu 2011.02.10. 14:51:54

@sbronzo: Na a hülyék megint kiszabadultak!:)

Kalányos Márió 2011.02.10. 14:56:18

@metal: Gergő77 -et már gondolkodásra késztettem. Téged még nem sikerült, de talán majd egyszer te is elgondolkozol az aktuális szabályokon, és kikényszeríted, hogy a butaság háttérbe szoruljon a józan ésszel szemben! ;)

Szerinted mitől változnak a szabályok! Elárulom! Tőlünk, gondolkodó hülyéktől, és soha nem a birkáktól!

Girhes Joe 2011.02.10. 15:18:16

@sbronzo:
Minden szabályváltoztatás onnan indul, hogy annyian megszegik, hogy már nem lehet épeszű ráfordítással betartatni. Csak ezt a jogász úgy mondja, hogy "a jog alkalmazkodik a kor követelményeihez".

"streetfighter" 2011.02.10. 15:19:03

@sbronzo:
A hülyéktől szigorodnak, vagy már elfelejtetted??? ;)

mohopasi 2011.02.10. 15:36:34

Szerintem ha a 103 km/h-t ő mérte, akkor nem büntethet meg. 50-100 km/h megengedett között ha 15 km/h a túllépés, a büntetési tétel 0 Ft.

Kalányos Márió 2011.02.10. 15:39:20

@mohopasi: Szerintem meg rosszul tudod. Ha nem állt volna meg akkor nem lenne büntetés, de mivel szabályszerető emberről van szó, megállt a rendőrnek, így kiderült a személyazonossága, és fizethet, mint a katonatiszt.

Reggie 2011.02.10. 16:13:36

@qwertzu: Hat a torvenyhozas eleg lassu, maskepp meg nem fog menni. A rendorseggel erdekeivel szemben a politikusoknak meg az az erdekuk, hogy legalis legyen, mivel eleg sokan is hasznaljak kozuluk. Meg attol meg, hogy nem legalis nem lesz hasznalhatatlan se.

metal · http://electric.blog.hu 2011.02.10. 16:36:30

@sbronzo: "Kár hogy a maximális sebesség korlátozása mindíííg minden körülmények között ugyanannyi!
Ha napsütésben, üres pályán, egyenes útszakaszon is 130 km/h, és télen, ködben, kanyarban is szabad annyival menni, akkor hülye a szabályozás.
Persze, ha balesetet okozok közben, akkor elővesznek, mert nem az időjárási, és látási útviszonyoknak megfelelően vezettem.
DE A TRAFI AKKOR SEM BÜNTET, ha 130-al megyek a tükörjégen kanyarban!!! Tetszik érteni mi a problémám?

Egyszer rám bízzák a megfelelő sebesség megválasztását, máskor meg nem. "

Ilyen amatőr (szánalmas) okfejtéssel nehéz lesz! :)

Kalányos Márió 2011.02.10. 16:38:38

@metal: Ilyen egyszerű "emberrel" (birka?) meg kár vitatkozni!
Főleg azért mert nem tud leírni egy épkézláb érvet, csak béget! ;)

metal · http://electric.blog.hu 2011.02.10. 17:00:46

@sbronzo: "Kár hogy a maximális sebesség korlátozása mindíííg minden körülmények között ugyanannyi!
Ha napsütésben, üres pályán, egyenes útszakaszon is 130 km/h, és télen, ködben, kanyarban is szabad annyival menni, akkor hülye a szabályozás.
Persze, ha balesetet okozok közben, akkor előveszn"

Erre mit írjak? Azt, hogy hülyeséget beszélsz, még a szabályokkal sem vagy tisztában (vagy ha igen, akkor kegyesen megfeledkezel azokról a részekről, ami ennek ellentmond)!
De akkor kifejtem:
1. a maximális sebesség (amelyikről te beszélsz), az egy elméleti maximum, azt jelenti, hogy akkor, ha minden más tényező együtt áll, akkor mehetsz ennyivel. Ha csúszik az út, köd van, .... akkor olyan sebességet kell választanod, ami megfelel a körülményeknek (de nem lehet több az elméleti maximumnak).
2. a maximális sebességek növelése óriási nagy felelőtlenség lenne, a statisztikák most is megmutatják, hogy miért. Talán az autópálya sebességét lehetne felemelni, de azt is csak ott, ahol 3 sávos (és sávosan adni meg maximumot, mint számos országban).

Kalányos Márió 2011.02.10. 17:22:39

@metal: Maximális sebességet tényleg nem könnyű meghatározni!
Főleg, hogy az összes kispolskis vénlány is biztonsággal tudja kezelni. De ők nem is akarnának maximummal menni.
Itt jön be, hogy többet kéne rábízni az egyénre! Ha jégen "annyival megy amennyivel akar", akkor ezt is eldönthetné a száraz úton és napsütésben. Ha mégis balesetet okoz, akkor ugyanott vagyunk, hogy nem megfelelően választotta meg a sebességét, és csukják le akár! De addig ne trafizzák! Vagy ha igen, akkor menjenek a sünök a jégre is, ahol csak 20 a biztonságos! ;)

Manapság divat az elektorinukus kijelző, pld.: STAU, ami akkor ég, ha oka van! Ha télen ködben, jégen, kanyarban engedik a 130-at, akkor nyáron napsütésben engedjenek többet! Akár változtatható sebességjelző táblával!

metal · http://electric.blog.hu 2011.02.10. 20:35:37

@sbronzo: "Ha télen ködben, jégen, kanyarban engedik a 130-at,"

Látom még mindig nem érted, hogy nem mehetsz ködben, hóban, jégben,... 130-al!

A 130-nál többet engedni meg veszélyes, pont azok miatt, akik ezt nem látják be!

Reggie 2011.02.10. 21:37:56

@metal: 130 helyett 150-160 nem rejt lenyegesen tobb veszelyt.

FDToth 2011.02.10. 21:42:57

103-mal megy és 90 a max megengedett és büntetik? Ez 14%, ezt elvileg nem kellene büntetni. Van sok helyen egy táblázat, arról, hogy mennyivel lehet túllépni a megengedettet. Akkor ezt minek készítették?

Csigorin 2011.02.10. 21:47:00

"3. Jogosulatlanul akadályozza: a 175/2003-as kormányrendelet értelmében jogosan használható az eszköz, tehát egy jogosan használható eszköz nem akadályozhat semmit jogosulatlanul."

Na... az alapokban egyetertunk, de ennek azert meg fuss neki :)
Elvegre teljesen jogszeruen vehetsz es tarthatsz magadnal kalapacsot is, aztan megse verheted szejjel a trafipaxot :)

Az viszont aljassag hogy engedik jogosan megvenni, de a hasznalatert meg buntetnek. Persze az afat azert beszedte utana az allam nem? Ha valamit nem szabad RENDELTETESENEK MEGFELELOEN hasznalni (es ez a kulcsszo, mert ugye a radarblokkolo hogy hogy nem radarblokkolasra vagyon) akkor egyszeruen TILCSAK BE.
Mert ha meg tudom venni akkor bizony naiv honpolgarkent ugy fogom ertelmezni hogy hasznalhatom is.

Kalányos Márió 2011.02.10. 22:04:34

@metal: "Látom még mindig nem érted, hogy nem mehetsz ködben, hóban, jégben,... 130-al!"

Mutass nekem egy embert akit ezért megbüntettek, és nem okozozt balesetet!
Szerintem Te nem érted!
Erre nincs traffipax, ezt rád bízzák! Amíg nem tolsz le valakit az útról addog száguldozhatsz a jégen!

Kalányos Márió 2011.02.10. 22:06:28

@FDToth: Az a táblázat azt mutatja, hogy onnantól esik a z objektív felelősség alá. Akkor nem vizsgálják, hogy ki vezette az auót, hanem az üzembentartónak megy a bünti!

A kisebb gyorshajtásnál a vezetőt kell megtalálniuk, és megbüntetniük. Ez esetben a poszoló megállt, kiderül, hogy ki a vezető, és meg is lett büntetve.

Kalányos Márió 2011.02.10. 22:07:55

@Csigorin: "Az viszont aljassag hogy engedik jogosan megvenni, de a hasznalatert meg buntetnek."
Nem büntetnek egyelőre, csak próbálnak! Előbb meg kell nyerniük a bíróságon a pert! ;)

Kalányos Márió 2011.02.10. 22:33:48

@Csigorin: "Elvegre teljesen jogszeruen vehetsz es tarthatsz magadnal kalapacsot is, aztan megse verheted szejjel a trafipaxot :)"

Rossz a példád! A kalapács igaz, hogy használati tárgy, de nem traffipax szétverésére árusítják, hanem szögbeverésre!

Mit szólnál, ha vennél egy mobiltelefont, aztán lefoglalnák mert bejelentkezett a Telenor központi szerverére, megzavarta azt, mert kért egy hozzáférést a hálózathoz? :D
Csodálkoznál mi, hiszen azért vetted!

Csigorin 2011.02.10. 22:38:23

@sbronzo: Jo, ez a hasonlat tenyleg nem stimmel innen nezve :)

mondjuk akkor legyenek a foliak, lefoliazhatod az ablakaidat aztan megis megbuntet erte a sun) vagy a LED-ek mindenhova.

De itt tenyleg arrol van szo, hogy VAN legalisan kaphato eszkoz a radar zavarasara, NINCS figyelmeztetes a vasarlaskor hogy a hatosag radarjat nem zavarhatod, szoval elegge logikatlan lenne buntetni miatta.

Bukta szaga van igy a dolognak, max ha hoznak egy jogszabalyt ra idovel akkor igen, de egyelore ez nem megy igy valoban.

mi nem foglalt még 2011.02.11. 00:05:06

@cso zsi: Normálisan ha növeled a felniméretet akkor peresebb gumit teszel rá.
Magyarul a kerékátmérő nem változik.

szaGértő 2011.02.11. 07:57:27

@killerkaller: Február 28-án lesz a tárgyalás.

szaGértő 2011.02.11. 07:59:31

@sbronzo: Vagy: ha a trafi, ami egy videókamerából és egy lézeres sebességmérőből áll számítógépes rendszer, akkor a videokamera is az. Mindkettő úgy működik, hogy egy videofvelvételre rámásol egy input adatot, ami a videokamera esetén a dátum/idő, trafi esetén meg a sebesség, és még néhány adat.

Ebből következően, ha letakarom a videokamerádat, szintén 300C?

szaGértő 2011.02.11. 08:00:32

@sbronzo: Ismerem a szakértőt. Kint van a képe a mosddó fölött. :)

szaGértő 2011.02.11. 08:02:01

@sbronzo: " jogosan használható eszköz nem akadályozhat semmit jogosulatlanul. " Ezt azért nem mondanám. Belebaszom a húsklopfolómat a számítógépbe. A klopfoló nem tiltott eszköz. :)

Kalányos Márió 2011.02.11. 08:05:45

@szaGértő: Innen loptam: forum.index.hu/Article/jumpTree?a=106560096&t=9003321

Ez a mondat így önmagában tényleg hülyeség, de annyi alapja van, ha veszel valamit annak van rendeltetési célja. Ha arra használod akkor nem kéne büntetni. Vagy ha igen, akkor nem kéne szabályosan árulni, csak pult alól.

tboykaa 2011.02.11. 11:10:11

@GSX-R: Erre azért ne vegyél mérget...

Reggie 2011.02.11. 12:24:39

@szaGértő: Kivancsian varom, hogy mit allapit meg a szakerto:)

fda 2011.02.11. 13:36:42

@Gergő77: butaságokat írsz.
Mindig, minden óra többet mutat egy kevéssel

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.02.14. 14:04:40

@killerkaller: Kérdés, hogy a mérés az adatbevitelnek számít-e. Szerintem nem.
Illetve a zavaró nem az eszközbe lép be, vagy az eszköz védelmét "töri" fel, hanem olyan jelet bocsájt ki, amit az eszköz tévesen érzékel. Ez kb. olyan, mintha a bankrablót azért büntetnék, mert álarc volt rajta, ezért nem látta a biztonsági kamera.

Vaandor 2011.02.15. 22:18:46

"Kinézetre autópálya, munkálatok már nem folynak rajta, de a közútkezelő döntése alapján 90 km-es(!) sebesség korlátozás van érvényben."

Ugyanez az M0 északi végén, csak azt már tényleg rég át is adták: Kiépítésre bírna 130-at, ennek ellenére vagy 5-6 km-en át folyamatosan(!) 80-as táblák, meg néha sunnyogó rendőrautók!
Érted, a Bázakerettye alsó és felső közti földúton mehetsz 90-nel, a 2-4 sávos gyorsforgalmi úton 80-nal.

Nooormális?

mohopasi 2011.02.16. 16:15:05

@sbronzo: Szerintem meg jól tudom, ugyanis mielőtt beírtam, én utánanéztem.

Kalányos Márió 2011.02.16. 17:48:00

@mohopasi: Nézz utána újból, és ne keverd össze az objektív felelősség határétékeit a szabálysértésivel! Ha megtaláltad, akkor írj megint, és kérj elnézést, hogy halmoztad a butaságot a blogon!

mohopasi 2011.02.17. 17:25:16

@sbronzo: Látom szokás szerint az osztja az észt, akinek kunyiznia kéne. gyorshajtaskalkulator.co.cc/gyorshajtas_buntetesi_tetelek.html Ha szerinted ez azt jelenti, hogy bünti van 90-es megengedett esetén 103-nál, akkor go ált isk, olvasni tanul.

Kalányos Márió 2011.02.18. 10:57:53

@mohopasi: Mondtam hogy olvass utána! Ez a táblázat az objektív felelősséghez tartozik. Ezenk kívül büntethetnek néhány km/h sebességtúllépésért is ha megállítanak.
Tőlem aztán azt hiszel amit akarsz, és úgy hajtasz ahogy jólesik, de ne terjeszd már itt a hülyeséget, mert másokat is megszívatsz!

mohopasi 2011.02.18. 16:19:26

@sbronzo: Én kérek elnézést ha esetleg nem vagyok hibátlan veled ellentétben... Olvass vissza. Mivel kezdtem az első kommentet? Mivel? SZERINTEM. Tudod mit jelent? Jó... Meg azt is látom, hogy tegnap óta átírtad a válaszod, talán rájöttél hogy az nem volt szalonképes. Azért azt el kell ismerned, hogy állítólag szólásszabadság van, aki meg nekem hisz, és hibásan ítéltem meg valamit, az magára vessen. Ezt a vitát itt lezártnak tekintem.

Kalányos Márió 2011.02.18. 16:36:27

@mohopasi: Egyszerűbben is leírhattad volna, hogy: bocs, tévedtem!

SZERINTEM-mel kezdődő jogi tanácsra kinek van szüksége? SZERINTEM senkinek!

Nem írtam át semmit, itt van minden hozzászólásom. Legfeljebb te nem látod.

mohopasi 2011.02.21. 12:03:51

@sbronzo: Majd jelentkezz, ha meg tudod különböztetni a vélemény, és a jogi tanács fogalmakat. Addig pá-pá.

Kalányos Márió 2011.02.21. 12:07:02

@mohopasi: Ha csak véleményed lett volna, akkor nem erősködsz még akkor is amikor valaki felvilágosít!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása