Attila baja a sebességet mérő rendőrökkel gyűlt meg, kerekített is egy szép terjedelmes történetet belőle, sőt, még egy fotót is küldött, amit a helyszínen készített.
Évente 50-60 ezer kilométert vezetek, nagyrészt hazánk területén. Így elég nagy alapossággal tudom tanulmányozni kedves rendőreink sebesség mérési technikáit. Főleg amióta a sebesség túllépésért kiszabott büntetés után befolyó összeg a helyi kapitányságok kasszáját gyarapítja, megszaporodtak az ötletes megoldások, hogy a magyar (esetleg csak a magyar?) állampolgár minél több bírságot (esetleg adót?) fizessen a rendőrség pénzügyi helyzetének javítására.
A javuló baleseti statisztikákkal együtt kétségbe sem vonható érdem akár csak egy emberélet megmentése is, de emellett ezen büntetési forma a rendőri vezetőknek is kedvez a pénzügyi mutatók javításáért tett áldozatos tevékenységükben.
Szombat délelőtt családommal rokonlátogatásra mentünk szülővárosomba, Szegedre. Az M5-ösről lekanyarodva utunkat az M43-as autópályán folytattuk, azon a gyorsforgalmi úton, amelynek már el kellett volna érni Makót a többször módosított határidő szerint is legkésőbb 2010 évvégén, de még most sem adták át. Szeged közlekedése egyébként is kaotikus, de nem a város szerkezetéből adódóan, hiszen az 1879-es árvíz után újjáépülve a körutas-sugárutas rendszere alkalmassá tenné a gyors, hatékony közlekedésre.
De elkerülő tranzitútvonal hiányában (ismét M43!) az Európai Uniós csatlakozásuk óta megszaporodott román és bolgár teherforgalom is a városon halad keresztül, amelyet tetézni tud az egyszerre több fő közlekedési útvonalon zajló, több hónapos csúszással befejezett (1-es villamos vonal) vagy még be sem fejezett (2-es villamos vonal) felújítások-építések közlekedésre gyakorolt hatása.
Emiatt, kvázi elkerülő útként, nyitották meg a (nem tranzit)forgalom előtt a már elkészült autópálya 5-ös főút és 47-es út közötti szakaszát. Kinézetre autópálya, munkálatok már nem folynak rajta, de a közútkezelő döntése alapján 90 km-es(!) sebesség korlátozás van érvényben. Ha az olvasóban felmerül, hogy mely fokozottan veszélyes útszakaszon mér a Magyar Köztársaság rendőrsége, ne keresse a választ, eltalálta.
Az „autópálya” szegedi pihenőhelyénél végzett lézeres sebességmérés hatására intett ki a rend éber őre. Megállapította, hogy az általam vezetett gépkocsival 103 km/órával közlekedtem, amely helyszíni bírság kirovását vonja maga után (a csekk kedvezményezettje egyébként a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság).
Beszélgetésünk a bírság megállapítása után következőképpen zajlott (csak kivonatolt, nem szó szerint):
A több száz méterrel előttem közlekedő, tőlem látványosan távolodó két külföldi rendszámú autót miért nem állították meg?
Rendőr: A két autó sebességtúllépése már az objektív felelősség hatálya alá tartozik.
Tudtommal külföldi rendszám esetén még évekig utólag sem tudják behajtani a kiszabott bírságokat.
R.: Még nem, de vannak már olyan országok pl.: Szerbia ahol lefoglalják az autót.
Magyarországon viszont a külföldiek vagy külföldi rendszámmal rendelkező belföldiek viszont csak kiröhögik Önöket.
További kérdésként felmerült még, hogy miért nem Deszken, Klárafalván, Ferencszálláson stb. mérnek, ahol lakott területen (emlékszünk még: a 43-as út tranzitútvonal Románia, Bulgária felé) a külföldi rendszámú személy- és tehergépjárművek nemegyszer 80-90 km/óra sebességgel közlekednek, és a helyszíni bírság kiszabása után az országút széleit eldobott csekkek szegélyezik (lásd: a csekk kedvezményezettje a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság). Válaszként megemlítette, hogy ő sem a maga akaratából áll ezen az útszakaszon, a parancs az parancs.
Ezeket csak azért írtam le, hogy aki ezen az útszakaszon nem külföldi rendszámmal közlekedik és nincs felesleges pénze, ne száguldozzon ilyen barom módon, mint én. Esetleges bírságra költendő pénzét utalja át, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság helyett, Deszk, Klárafalva, Ferencszállás és egyéb tranzitútvonalak - a kisebb rendőri kontroll miatt folyamatos veszélyben lévő - lakosainak.
Nem is feltételezem, hogy az általam elkövetett sebesség túllépés után kirótt bírság csak a könnyen és problémamentesen számon kérhető magyar rendszámnak szólt, és mivel nem esett az objektív felelősség hatálya alá a jelenleg hatályos törvény alapján szinte csak helyszíni büntetésre van lehetőség. Jogköri lehetőségük nem engedi meg az egyenlő elbírálást (magyar kontra külföldi rendszám), hiszen az január 1-től életbe lépő törvényi módosítás is több kérdést vet fel, mint amennyire választ ad.
Vajon a büntetés ki nem fizetése miatt hány külföldi rendszámos autót foglalt le a rendőrség az eltelt 1 hónap alatt? A kérdés költői, megoldás esetleg még az is lehetne, bár remélni sem merem, hogy Csongrád Megye rendőri vezetői (de ez igaz az ország egész területére is) minimális önkritikát gyakorolnak és a valóban veszélyes útszakaszokra küldik ki beosztottjaikat (pl.: oktatási intézmények, gyalogátkelőhelyek, stb. környéke).
Habár lehet, hogy az nem olyan biztos és gyors bevételi forrás, mint az autópályákon messzire ellátó lézer, de a közlekedés biztonság területén valóban javulást érhetnének el.
Lacaca 2011.02.09. 21:29:00
egyenlito.blog.hu/2011/02/09/lezerblokkolot_hasznal_lazar_janos
2011.02.09. 21:31:14
A külföldi meg röhög a markába. A "kamionnal előzni tilos" szabály óta meg lehet nézni mi változott. Magyar kamionosokat büntetik, a külföldi meg hadd' menjen...
2011.02.09. 21:36:07
1kutya 2011.02.09. 21:36:52
"Szolgálunk és FÉLÜNK!"
1kutya 2011.02.09. 21:43:45
levadászáskor (legyen akár csekkes, vagy afeletti) kézigépbe adat bevisz, ők határon látják a központi renceren, papírok elvesz, addig nem adják vissza és nem engedik át a delikvenst, míg be nem fizet.
csakhogy az ombucmanó szerint ez emberi jogot sért (vagy mijafax):(
csak egyet tudok remélni: a forradalom ezeket az ombucmanókat fogja először falhoz állítani!
''autónepper.'' 2011.02.09. 21:55:09
egyébként a suzukiba üllő rendőr volt a hibás!
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.02.09. 22:04:37
Én a didi jodanemadom!
1kutya 2011.02.09. 22:04:55
ammán régen baj!:-DDD
''autónepper.'' 2011.02.09. 22:08:48
Keserű Imre (törölt) · http://jogiq.com 2011.02.09. 22:33:55
De előrelépés, hamarosan megoldott lesz az adatok kiadása, és a közigazgatási bírság kiszabása kiszabása a külföldieknek.
-d(-_-)b- 2011.02.09. 22:35:47
Van egy olyan érzésem, hogy nem lenne túl sok átfedés...
Keserű Imre (törölt) · http://jogiq.com 2011.02.09. 22:38:36
movhu 2011.02.09. 22:42:45
Az esetből egyébként látható még egy plusz pont a szlovák rendszámnak.
igazságos 2011.02.09. 22:45:05
"streetfighter" 2011.02.09. 22:48:10
Látom a rohadék ott az állvánnyal a dombtetőn. Hát 90 helyett 110 nem nagy ügy. Integet mint a barom, szinte kiszalad az út közepére, nehogy ne vegyem észre. :)
-Nagyon siet? - kérdezi a rendőr.
-Nem annyira.
-50 helyett 110.
-Micsoda??? Miért lehet itt csak 50-nel menni?
-Mert itt a lakott terület vége.
-Ez pofátlanság, hisz nincs itt semmi.
-Nem mi hozzuk a szabályokat.
Ez van oda állnak ahol lehet kaszálni.
3 éve (2008 február) még a maximummal 20.000-es csekkel megúsztam. 2 hónap múlva 300.000-et ért volna ez a mutatvány. :(
Rohadékok szinte állandóan ott állnak, mert aki nem ismeri az nem 50-nel megy.
2011.02.09. 22:49:10
az meg mi, hogy a posztoló előtt elhaladó autók objektív felelősség alá tartoztak (90nél 105km-htől, igaz?) ?!?!?! Ha 2kilóval tépek el a 30-as táblánál akkor nincs gond, fizetek és mehetek máskor is (persze ha külföldi rendszámom van, akkor fizetni se kell), felelősségre úgyse vonnak érte. Vagy mi a kurva anyám? :DDD hátkomolyan mondom ez egy kibaszott vicc, ez az ország.
Gergoooe 2011.02.09. 23:03:26
D4D 2011.02.09. 23:03:34
Tegnap reggel 7:30-kor Árnyas útról percenként kb 2-3-an fordultunk vissza. (Nem igaz, hogy azt a kibaszott LAuder lámpát nem lehet átállítani!)
Labanc utca magasságában pluszba trafi. Brágtam, és 20-ra lassítottam. Provokatívan néztem őket.
Ott reggel 7 és 9 között fizikai képtelenség gyorsan hajtani, este 10-kor eddig egyszer voltak ott, akkor egy fontos embert lőttek meg 118-al! Viszont az utóbbi két hétban eddig kb 4x voltak ott reggel. Este 10 év alatt egyszer.
SzZ 2011.02.09. 23:04:11
D4D 2011.02.09. 23:09:54
Cáfolom! 'Vierzig euro, und es gibt keine weiteren Probleme.' Ezt Győrben hibátlanul mondták. Mire unokatesóm visszaszólt magyarul és megdicsérte a kiejtésüket.
Büszke_troll 2011.02.09. 23:10:36
Nagy, fekete BMW-vel (na a másik ami miatt utálhattok) haladtam az M6-oson.
130 helyett 156-al. Tudom, a helyszínen főbe kellett volna hogy lőjenek, ehelyett megállítottak, feljelentettek, és néhány hét múlva megkaptam a 30 ezres csekket.
Az autó német táblás.
www.konyvline.hu · http://konyvline.hu 2011.02.09. 23:15:32
Kászon Tomi · http://kulturjunkie.blog.hu 2011.02.09. 23:16:18
Netuddki. 2011.02.09. 23:16:38
Ettől függetlenül köcsögség, hogy nem az útviszonyoknak megfelelő sebességkorlátozás van az utakon. Szerte az országban. Ja és a fidesz ezen a helyzeten sem fog javítani...
pengusz 2011.02.09. 23:18:43
Ilyen sebességnél mégy a lakott terület táblát sem látod :D
Ezek után mondd, hogy nem balesetveszélyes a gyorshajtás :D
NEm nagy ügy. Ha még lenne a 20.000 Ft-os szabálysértési határ, és lenne egy közérted, bemennék minden nap mondjuk 100,-ért lopni, és azt mondanám, hogy csak 100,- HUF, nem nagy ügy? :)
Ráadásul az nem is balesetveszélyes :)
Ja és csak azért tudnak kaszálni, mert sok a gyorshajtó :)
"streetfighter" 2011.02.09. 23:33:03
Ismered a helyet?
Ott a 120 sem lenne veszélyes. Szerintem. :)
Mindegy, én már maradok notórius gyorshajtó, és reménykedem, hogy nem sűrűn kapnak el. :)
zsoltibacsi · http://skypesuli.hu/ 2011.02.09. 23:36:25
Tzupi 2011.02.09. 23:39:06
2011.02.09. 23:45:07
böme 2011.02.09. 23:49:19
Blokkolót minden autóba! :D
''autónepper.'' 2011.02.09. 23:58:18
''autónepper.'' 2011.02.10. 00:13:16
egyébként ahogy megláttok egy rendőrt tisztára fusztrált leszek! ti hogy vagytok vele?
apoa 2011.02.10. 00:21:52
SzLacika 2011.02.10. 01:24:42
5-ösre futja, arra a párszázezres szarra meg már nem??? Nem megy az üzlet vagy mi?? :))
SzLacika 2011.02.10. 01:32:48
Abszolút nem vagyok és nem voltam kamionellenes soha, engem nem zavarnak, szinte soha nem sietek - viszont ha már meghozták ezt a hülye szabályt akko már tartassák be, ha mással nem legalább a magyarokkal. Büntessenek csak nyugodtan.
Előbb vagy utóbb meg a külföldi rendszámos kamionokat és személyautókat is eléri a végzetük, figyeld csak meg, bár jópár évbe beletelhet...
SÜN 2011.02.10. 01:34:30
kepfeltoltes.hu/110210/Gyorshajtas_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
SÜN 2011.02.10. 01:35:04
[mike] 2011.02.10. 02:34:45
De tudod, hogy szól a mondás. Az újszülöttnek minden vicc új.
@Büszke_troll: mert velük jó a kapcsolat. A tótok lehugyozzák a magyar papírokat, olyan rendszám kell. Tapasztalat :)
@SÜN: akkor mákod van... :D Én 78-ra már 45 ezret kaptam.
@Gergoooe: hülye elmélet. A mérőeszköz hibájától függ. Én kaptam egyszer egy határozatot, amin az állt, hogy 100km/h-ig +- 3km/h a hiba, amit pozitívan vesznek figyelembe. Tehát 40-es táblánál 44-re már kaphatsz vécépapírt.
Girhes Joe 2011.02.10. 02:51:34
Az szerintem egy városi legenda, hogy az autóban az óra mindig, minden sebességnél fölémér. Minden műszernek van persze hibája, de nem gyártják úgy, hogy direkt sz*r legyen, hanem egyszerűen szór pár százalékot. MINDKÉT irányban. Épp ezért van a radarozó sünöknél is pár km/h tűréshatár.
911 Turbo 2011.02.10. 07:08:17
ozirisz · http://el-maszat.blog.hu 2011.02.10. 07:10:56
KaPé 2011.02.10. 07:15:25
@movhu: "A baleseti statisztikák javulása szerintem nagyobb részt az autópark javulásának köszönhető."
Tényleg? Az objektív felelősség bevezetésekor a halálos balesetek száma hirtelen a harmadával esett vissza. A fél ország autót cserélt? Nem hiszem.
ozirisz · http://el-maszat.blog.hu 2011.02.10. 07:18:07
KaPé 2011.02.10. 07:19:53
Tagbaszakadt Paraszt 2011.02.10. 07:19:58
Giraffa 2011.02.10. 07:23:01
Néhány háttérinfó:
Objektív felelősség csak a 15 (90km/h sebességhatárig) /20 km/h (90km/h fölötti sebességhatár esetén) sebességtúllépés esetén létezik. (vagyis, hogy az üzembentartót mindenképpen büntetik).
Ez alatti sebességtúllépésnél csak akkor tudnak megbüntetni, ha a hatóság tudja bizonyítani (vagy a gyorshajtó beismeri, és nem mondja, hogy nem tudja ki volt, családtag), hogy ki vezette a gyorshajtó járművet. A poszt esetében ez megvalósult, mert a rendőr megállította.
Tagbaszakadt Paraszt 2011.02.10. 07:35:03
Pl. ha 50-nél 69-et mutat a mérő, akkor az 30 e HUF közig bírság. Ha csak 68-at, akkor vagy megállít, vagy megúsztad (előtte már 68-ért járt a bírság). (50+15+2 mérési hiba=67)
Kisebb sebességeknél emelték a határt, pl. 20-nál 29-ről 39-re, 30-nál 42-ről 49-re, 40-nél 55-ről 59-re, de 90-nél és 100-nál pl.csökkent (112-ről 109-re, ill. 124-ről 119-re). Autópályán a régi 148 helyett 155-nél jár a közig bírság.
Tehát nem %+hiba elven megy, hanem minden büntetési tételt konkrét mért sebességekhez kapcsoltak, erről van is egy táblázat, ami a netről letölthető.
Tagbaszakadt Paraszt 2011.02.10. 07:36:03
pengusz 2011.02.10. 07:37:16
@"streetfighter": Rendben. 120? nos 50 helyett 120...Ez 240%-os túllépés. Ami majdnem 6x-os mozgási energia növekedés. Nem veszélyes? Mondjuk a családoddal mész és valaki ennyivel beléd száll...
mégis 2011.02.10. 07:39:27
metal · http://electric.blog.hu 2011.02.10. 07:44:42
ozirisz · http://el-maszat.blog.hu 2011.02.10. 07:48:47
Tagbaszakadt Paraszt 2011.02.10. 07:57:50
Tagbaszakadt Paraszt 2011.02.10. 08:06:58
2011.02.10. 08:11:20
A végén a hirtelen megállásba annál többen! ;)))
Eugéne Tribulet 2011.02.10. 08:18:58
Parajpuding 2011.02.10. 08:25:47
Az presze más kérdés, hogy a fakabát miért nem jár el a külföldi rendszámú autó(s) esetében.
Egyrészt és elsősorban mert a magyar furkó zsernyák még magyarul sem nagyon tud, külföldiül meg végképp nem. Másrészt - ezen oknál is fogva -, mindig a könnyebb utat választja, amihez gondolkodni, dolgozni kell, az már meghaladja a képességeit. Lásd a traffik elhelyezése stb.
Érdekes módon az osztrák, a magyar és más külföldi Ausztriában többnyire be tudja tartani a szabályokat. Ugyanezen magyar, osztrák és más külföldi nálunk sz@rik rá. Hogy miért? Mert a jogszabályok és főként a f*skupac rendőrségünk ennyit tud.
Hitte azt bárki, hogy változni fog a mentalításuk? Hehehehe..... Csak a fejet kell megnézni:)
"streetfighter" 2011.02.10. 08:30:27
Igen az, Hatvan felé.
@pengusz:
Basszus, te nem érted a lényeget. Nem ismered a helyszínt, de beleszólsz.
Az egy nyíl egyenes 3 sávos rész. Kettő fel a dombon egy le. Ott az 50 teljesen indokolatlan, ezt a rendőr is elismerte.
Te miért mész az országúton 90-nel, amikor az sokkal veszélyesebb ütközés szempontjából, mint ha 60-nal mennél?
A pályán meg miért 130-cal, nem 90-nel?
indapass90210 2011.02.10. 08:31:50
Mondjuk a szabály, hogy egy évben 187 napot meghaladóan kell tartózkodni az adott országban. Mindemellett lehet bárkinek szlovák cége, ezzel együtt a szlovák cégének lehet szlovák rendszámú autója, és kurvára semmi köze hozzá a magyar adóhivatalnak.
Még magánszemély esetében is faszság az egész, mivel miért ne lehetne nekem minden országban egy házam, és mindenhol egy ott regisztrált autóm? Nem véletlen, hogy nem is tudnak az Únión belüli autókkal mit kezdeni, míg mondjuk egy USA rendszám esetében felmerülhet, hogy nem hozza-viszi az illető az autót fél évente.
Tagbaszakadt Paraszt 2011.02.10. 08:31:55
"A parancs az parancs, a texasit fejbe is lőjük, ha kell, de ezzel a magyarral vagy micsodával szemben tehetetlenek vagyunk! Hogyan állíthatnánk meg? És mit mondunk neki? Nem is tudunk magyarul!"
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.02.10. 08:36:07
adamcser 2011.02.10. 08:37:55
De ha betartom, akkor meg fenn áll a balesetveszély, mert szó szerint tolnak le az útról a külföldi Audik és BMW-k.
doktor.dikhed 2011.02.10. 08:39:08
Hülye vagy? Lehet, hogy nem is MAGYARUL beszélnének a söfőrök, ha megállítanák őket. Akkor mit csinálna a szerencsétlen rendőr?
vizslakutya (törölt) 2011.02.10. 08:54:35
(az lesz a szép világ,amikor majd az övekért + hasonló "úri" huncutságokért is postázzák a 300 ruppót,barátomnak 5 napja lejárt a műszakija egy szinte új állapotú Nissanon,elkapták,oké,tudomásul vette,levizsgáztatta,megjött a számla 60000 HUF !! )
metal · http://electric.blog.hu 2011.02.10. 08:56:02
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.02.10. 08:57:23
cso zsi 2011.02.10. 09:01:32
Ha van pl egy Cateye órád, azon be kell állítanod, hogy 26-os, vagy 28-as kerékkel használod. Az autógyárak viszont parasztvakításként nem a normál kerékmérettel árusítják a kocsikat, hanem kisebbel. Ettől "csökken a fogyasztás" a távolságok meg nőnek. :)))
Ha viszont Mr. vagány túlméretes felnit rak a kocsira, akkor (hasamra ütök) az órája 100-at mutat, de a sebessége 110 lesz.
Melyik autón programozható a km-óra a felnimérethez?
nagypapi · http://kozosgomba.blogspot.hu/ 2011.02.10. 09:01:36
metal · http://electric.blog.hu 2011.02.10. 09:03:12
Héttörpe (törölt) 2011.02.10. 09:07:36
- a két kamera közti távolság 100 km
- a maximális sebesség 130 km/h
- útépítés miatt 10 km-en 80 km/h sebességkorlátozás áll fenn
Az alkalmazott képlet:
a= 90/130= 42 perc
b= 10/80= 7,5 perc
a+b=49,5~50 perc
50 percből levonunk 10%-ot hibahatárként, megkapjuk a végeredményt: 45 perc.
Tehát, ha valaki a fenti 100 km-t 45 perc alatt teljesíti a kamerák adatai alapján, büntessék meg, hiszen valahol túl kellett lépnie a sebességet. 45 perc felett köszönjük, jól közlekedett!
Lui_78 2011.02.10. 09:09:05
Egyébként új divat az M3-on láttam pár napja, hogy az egyik benzinkút után álltak ahol visszajön az ember a kútról a pályára. De nem a pályán közlekedőket máérték, hanem akik a kútról jönnek vissza. Mert ott asszem 60-as tábla van kint, és annál gyorsabban már csak ha kijöttél a gyorsítósávba, akkor lehet menni. Na ez balesetveszélyes és ritka paraszt megoldás. Az ilyenek ellen kell a blokkoló.
dzsaszper 2011.02.10. 09:15:07
Az ombucmanónak ebben szerintem igaza van. A személyes adatok védelme ugyanúgy alapjog mint a mozgási szabadság vagy a magánlakás védelme.
Térjünk vissza a demokrácia előtti időkbe, és a hatóságok bírói engedély nélkül házkutathassanak is? Ha az ombucmanóval a fentiekben nem értünk egyet, gyakorlatilag ezt is mondjuk...
Joindulat SC 2011.02.10. 09:16:53
lézerjanit mindenkinek!
kopasz fan..... (törölt) 2011.02.10. 09:16:53
fantaszta kanaszta (törölt) 2011.02.10. 09:19:28
Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2011.02.10. 09:23:42
Reggie 2011.02.10. 09:25:31
nopánick (törölt) 2011.02.10. 09:26:08
A sebességmérő a valóságnál kevesebbet NEM soha mutathat. Az előírás a pontosságára a +0...(+4+10%) tartomány.
Ami azt jelenti, hogy
valós 79 km/h esetén
mivel a 4+(79*1,1)=90,9
mutathat 90 és 79 között bármit!
illetve
valós 90 km/h esetén
mivel a 4+(90*1,1)=103
mutathat 103 és 90 között bármit!
Ekkor még benne van a pontossági előírásban!
Szélső esetekben, tehát megeshet, hogy
A saját kmórája szerint 90-el mindenáron szabályosan haladni akaró igazából csak
a 79-el poroszkál az úton !
Vagy fordítva, hogy a saját kmórája szerint 103-al már gyorshajtó valójában csak pont 90-el autózik...
A gyakorlatban a kmórák 2-10 km/h-val szoktak TÖBBET mutatni a valóságnál 90-es tempónál!
Így ~ 6-8 km/h eltérés is lehet két autó között, miközben mindkét vezető azt hiszi 90-el megy éppen :-)))
Ezért bunkóság a saját kmóra alapján feltartani a hátul kicsit gyorsabban haladni akarót!!!
A saját kmóra egyébként GPS-el autózva "hitelesíthető". Ugyanis a leggagyibb GPS is
+-0,18 km/h pontossággal mér sebességet ...
Az egész számmal való kiírás a kijelzőre ezért +-0,5 km/h pontosságú lesz.
2.
Szabálysértési eljárásnál meg kell állapítani a VEZETŐ kilétét!!!
Ehhez...
- vagy meg kell állítani
- vagy önként !!! visszamegy a barma
- vagy kiküldik a levelet utólag és megkérdezik "ki vezetett?"
HA sikerült megállapítani a VEZETŐ személyét, akkor lehet bírságolni is.
Szabálysértési eljárás esetén,
a sebesség túllépés MÁR +3 km/h-tól büntethető!!!!
A büntetés minimuma: a figyelmeztetés
A HELYSZÍNI büntetés pénzben 0-30 eFt lehet.
A nem helyszíni még több...
Lehet kapni büntető pontot is!
Ellehet venni a jogsit is(asszem)
Két évig (szabálysértési) priusz van miatta.
Viszont lehet fellebbezni...
HA NEM indult SZABÁLYSÉRTÉSI eljárás
akár a helyszínen akár levelező úton, akkor
HA 100-as limitig CSAK +3...+18 km/h volt a túllépés, megúsztad!
HA 100-as limit fölött CSAK +3...+23 km/h volt a túllépés, megúsztad!
HA legalább +18 ill. +20 fölötti túllépés volt, akkor elindul a közigazgatási eljárás!
Ekkor NEM a vezetőt büntetik, hanem az ÜZEMBENTARTÓT (objektív felelősség)
Át lehet tolni a büntit a tényleges vezetőre, akkor, ha az üzembentartó megnevezi a tényleges vezetőt.
Nem adnak büntető pontot.
Nem vesznek el jogsit
Nem lesz két évig (szabálysértési) priusz miatta.
Ez ellen nem lehet fellebbezni!
3.
A rendőr mag dönti el ki ellen mikor és hogyan intézkedik!
Úgyhogy kár azon rágódni, hogy miért engem piszkál és miért nem a másikat.. is...
4.
Nem kell gyorshajtani, akkor nem fog büntetni :-)
5.
Ha gyorshajtok, akkor meg ne sírjak a bünti miatt, mert az nagyon nyálas dolog...
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.02.10. 09:30:57
@Héttörpe: 100km-enként nagyon karcsú a kamera sűrűség. de még 10km-enként is.
baleset van, fél órát állok egy helyben. utána akármennyivel mehetek?
Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.02.10. 09:38:31
Mi a szösz, mindenki kifizeti inkább a bírságot.
mégis 2011.02.10. 09:39:37
SzLacika 2011.02.10. 09:40:27
Geri1984 2011.02.10. 09:48:55
Arra lennék kíváncsi hány sündőr tudna elmondani egy épkézláb mondatot angolul vagy németül és mikor vissza kérdeznek hogy miért akkor lennének nagy bajba a rendőrök!!!!!
Megállítani.. haha mit kezdjen vele kezébe nyomja a csekket egy szó nélkül :):):):) Vicceltek ugye ahhoz töketlenek... Kivétel erősíti a...
qwertzu 2011.02.10. 09:58:13
Héttörpe (törölt) 2011.02.10. 10:14:15
De azért jó az elgondolásom, nem?
@fantaszta kanaszta: Tehát nem az M5-ön. Ahol annyi a román,szerb-félévedolgozomspanyolbaolaszbanekemsemmia220- fogalmatlan, dillettáns sofőr, mint az állat. komolyan, ezeket kellene megrendszabályozni, én Szegeden ezektől egyenesen rettegek.
Kozomago 2011.02.10. 10:14:26
Az a baj, hogy az egész bírságolás célja nem a balesetmegelőzés, hanem a pénzbehajtás, így pedig még a szabályokat betartani igyekvő emberek is sokszor megjárhatják.
Alikam 2011.02.10. 10:16:14
1. Ismeretlen helyen kurvára figyelek a sebességhatárokra. Pont azért mert ismeretlen hely, nem ismerem a rendőrök szokásait, nem ismerem a csalóka táblákat.
2. Addig lakott terület amíg tábla fel nem oldja. Baromi egyszerű, talán egyszerűbb mint az 1+1
[mike] 2011.02.10. 10:18:43
Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.02.10. 10:24:10
Ennyit csak meg tudnának tanulni.
Alikam 2011.02.10. 10:26:08
Szóval ezzel csak azt akartam mondani, hogy aki belsőben mindig nyomulni akar azok többsége sajnos ugyanúgy leszarja a jobbra tartást.
Amúgy legújabb akcióm, hogy ha valami buzi tolni akar belsőben, akkor első adandó alkalommal kimegyek középsőbe, visszakapcsolok és utána visszamenve a belsőbe úgy rámászok, hogy szakadok a röhögéstől, amint az bmw-k, mercik meg audik nem győznek rémülten menekülni a középsőbe:)
"streetfighter" 2011.02.10. 10:29:52
Kevesek vagytok, ezt a boszorkány már rég kitalálta. :)
@Alikam:
Az ott egy kicsit más, mert a körforgalom után azoonal az a széles út jön. Nem olyan mindennapos.
Mellesleg nem a település vége táblát szoktam keresgélni.
Ezek indokolatlan lehúzós helyek! Van ilyen egy pár. :(
felfog6atlan 2011.02.10. 10:42:18
10-nél 9
30-nál 28
50-nél 48
90-nél 87
130-nál 126
''autónepper.'' 2011.02.10. 10:59:35
teabore 2011.02.10. 11:05:24
Nem kellett megállítani sem ehhez.
killerkaller 2011.02.10. 11:07:19
(ztaki, 2010-12-22 20:55:44)
Eljárás indul egy békéscsabai sofőr ellen, aki traffipax-blokkoló készülékkel futott bele egy mérésbe.
A jogszabályok ugyan nem tiltják a hasonló eszközök beszerelését, de a békéscsabai rendőrök mégis megállították és lefoglalták tőle a szerkezetet. Úgy értelmezik, hogy ezzel egy számítógépes rendszert zavart meg, ami viszont már büntethető. Vádat is emeltek a férfi ellen, adta hírül a szerda esti RTL Híradó.
Úgy tudni, ez az első ilyen eljárás Magyarországon. Ha a sofőrt a bíróság bűnösnek találja, akár két év szabadságvesztésre is ítélheti."
forrás: index.hu/bulvar/2010/12/22/eloszor_emeltek_vadat_traffipax_zavarasert/
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.02.10. 11:07:59
mi van, ha kiállok pisilni, kávézni egy benzinkútnál?
csak akkor lenne jó az elgondolásod, ha minden fel/lehajtónál lenne kamera, és a pályán is max. 250 méterenként.
azt meg számold ki, hogy mennyibe kerül, és mikor jön vissza.
Kalányos Márió 2011.02.10. 11:12:34
Amióta a trafikat lesem, és nem az utat nézem, sokkal balesetveszélyesebben közlekedem...
teabore 2011.02.10. 11:13:24
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.02.10. 11:14:36
''autónepper.'' 2011.02.10. 11:18:40
Kalányos Márió 2011.02.10. 11:21:51
Egyrészt az áramelósztónál számítógép szabályozza a elektromoshálózatot, másrészt bezáródik az ürge facebookja, meg mindene, amikor elmegy az áram, és kikapcsol a számítógépe.
Tehát 3 évet is kaphatok, ha valakinek lekapcsolom a villanyóráját!? :D
Laresz 2011.02.10. 11:54:34
Matricát nem azért veszek, hogy 110-e poroszkáljak, ráadásul indokolatlanul!!
metal · http://electric.blog.hu 2011.02.10. 12:09:01
killerkaller 2011.02.10. 12:12:24
Ha történetesen a szomszédod az illető, és a "Két asszony pinát cserél" című szomorúdráma műélvezetében zavarod meg, amit számon kér rajtad, te meg ijedtedben lesszaggatod a fél arcát, akkor többet is kaphatsz.-:)))
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.02.10. 12:14:29
Kalányos Márió 2011.02.10. 12:18:18
Másrészt nem avatkozik bele a blokkoló a rendszerbe, mert továbbra is működik, és mér, csak adott pillanatban azt méri, hogy most nem mér. :D
Pereljék be a dombokat, meg a tescós önmüködő ajtókat, hogy nem segítik a pontos mérést a sünöknek!
killerkaller 2011.02.10. 12:23:28
Alikam 2011.02.10. 12:23:55
Kalányos Márió 2011.02.10. 12:28:17
A számítógépes rendszer megzavarását nem erre találták ki, nehéz lesz ebbe belemagyarázni.
Akkor már találóbb a hatóság munkájának akadályoztatása...
metal · http://electric.blog.hu 2011.02.10. 12:29:26
killerkaller 2011.02.10. 12:37:23
"Számítástechnikai rendszer és adatok elleni bűncselekmény
300/C. § (1) Aki számítástechnikai rendszerbe a számítástechnikai rendszer védelmét szolgáló intézkedés megsértésével vagy kijátszásával jogosulatlanul belép, vagy a belépési jogosultsága kereteit túllépve, illetőleg azt megsértve bent marad, vétséget követ el, és egy évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő.
(2) Aki
számítástechnikai rendszerben tárolt, feldolgozott, kezelt vagy továbbított adatot jogosulatlanul megváltoztat, töröl vagy hozzáférhetetlenné tesz,
b) adat bevitelével, továbbításával, megváltoztatásával, törlésével, illetőleg egyéb művelet végzésével a számítástechnikai rendszer működését jogosulatlanul akadályozza, vétséget követ el, és két évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő."
A kérdés, hogy bármilyen alkalmazott sebességmérő eszköz, technika besorolható-e a számítógépes rendszer kategóriába.
Kalányos Márió 2011.02.10. 12:48:55
Gondolom erre alapoznak sünék:
"egyéb művelet végzésével a számítástechnikai rendszer működését jogosulatlanul akadályozza"
1. Számítástechnikai rendszer: maguknak is ellent mondva (pl. a 2010.
dec. 22-ei Tények című műsorban mérőeszköznek hívja az ügyész)
2. Működését akadályozza: a mérőeszköz
működik, és semmilyen módon nem "nyúl bele" a lézerblokkoló a működésébe (pl. nem kapcsol ki, nem fagy le a szoftvere), csupán annyi történik, hogy a mért járműről egy adott pillanatban nincs sebességadat. Ettől a mérőműszer, illetve a rögzítő része ugyanúgy működik, hiszen azok működésébe képtelen beleszólni a blokkoló.
3. Jogosulatlanul akadályozza: a 175/2003-as kormányrendelet értelmében jogosan használható az eszköz, tehát egy jogosan használható eszköz nem akadályozhat semmit jogosulatlanul.
killerkaller 2011.02.10. 12:58:22
www.youtube.com/watch?v=LOboY9OXL6A&feature=player_embedded
Kalányos Márió 2011.02.10. 13:03:34
Ha napsütésben, üres pályán, egyenes útszakaszon is 130 km/h, és télen, ködben, kanyarban is szabad annyival menni, akkor hülye a szabályozás.
Persze, ha balesetet okozok közben, akkor elővesznek, mert nem az időjárási, és látási útviszonyoknak megfelelően vezettem.
DE A TRAFI AKKOR SEM BÜNTET, ha 130-al megyek a tükörjégen kanyarban!!! Tetszik érteni mi a problémám?
Egyszer rám bízzák a megfelelő sebesség megválasztását, máskor meg nem.
metal · http://electric.blog.hu 2011.02.10. 13:24:55
Értjük mi. Próbálod kimagyarázni a gyorshajtást. Ne tedd, szánalmas próbálkozás csak!
Kalányos Márió 2011.02.10. 13:28:46
lordjim 2011.02.10. 13:55:18
Kalányos Márió 2011.02.10. 14:08:04
Azzal kiegészítve, ha játszásiból mégis gyorshajt, akkor sem fizet!
Kalányos Márió 2011.02.10. 14:09:39
nyuszigonosz 2011.02.10. 14:38:50
És büntették. Na istenem! Mit kell ezen jajveszékelni? Akkora feneket kerekíteni a posztank hogy fél regény van belöle?
Most sajnáljunk?
Hát én nem sajnállak.
Adjuk össze a büntetéspénzt?
Fenét!
Elsírdogáltad a bajodat Kisfiam, majd legközelebb jobban figyelsz.
nyuszigonosz 2011.02.10. 14:40:20
Girhes Joe 2011.02.10. 14:51:24
Attól még, hogy valaki megszegte a szabályozást, lehet véleménye az adott szabályozásról.
Vagy szerintetek mindenhol, mindegyik sebességkorlátozás teljesen reális és szükséges? Szerintem az autópályás 130 is marhaság a jelenlegi technika mellett (150-160 bőven biztonságos lenne), de vannak ennél jóval pofátlanabb korlátozások is. Lásd például az M6-ost Érd és az M0 között: 80 rajta a sebességhatár, pedig rendes, kétszer kétsávos autópálya leállósávval. Oké, kanyarodik, de ehhez képest akármelyik mucsaröcsögei bekötőúton, amelyik kanyargós, tele van lyukakkal, és 20 éve lekoptak róla az útburkolati jelek, ott 90 a megengedett. Könyörgöm, mi ebben a logika?
Ez nem a gyorshajtás kimagyarázása, ez kérem a rendszer kritikája!
metal · http://electric.blog.hu 2011.02.10. 14:51:54
Kalányos Márió 2011.02.10. 14:56:18
Szerinted mitől változnak a szabályok! Elárulom! Tőlünk, gondolkodó hülyéktől, és soha nem a birkáktól!
Girhes Joe 2011.02.10. 15:18:16
Minden szabályváltoztatás onnan indul, hogy annyian megszegik, hogy már nem lehet épeszű ráfordítással betartatni. Csak ezt a jogász úgy mondja, hogy "a jog alkalmazkodik a kor követelményeihez".
"streetfighter" 2011.02.10. 15:19:03
A hülyéktől szigorodnak, vagy már elfelejtetted??? ;)
Kalányos Márió 2011.02.10. 15:25:38
mohopasi 2011.02.10. 15:36:34
Kalányos Márió 2011.02.10. 15:39:20
Reggie 2011.02.10. 16:13:36
metal · http://electric.blog.hu 2011.02.10. 16:36:30
Ha napsütésben, üres pályán, egyenes útszakaszon is 130 km/h, és télen, ködben, kanyarban is szabad annyival menni, akkor hülye a szabályozás.
Persze, ha balesetet okozok közben, akkor elővesznek, mert nem az időjárási, és látási útviszonyoknak megfelelően vezettem.
DE A TRAFI AKKOR SEM BÜNTET, ha 130-al megyek a tükörjégen kanyarban!!! Tetszik érteni mi a problémám?
Egyszer rám bízzák a megfelelő sebesség megválasztását, máskor meg nem. "
Ilyen amatőr (szánalmas) okfejtéssel nehéz lesz! :)
ex-dr. vuk 2011.02.10. 16:38:20
Kalányos Márió 2011.02.10. 16:38:38
Főleg azért mert nem tud leírni egy épkézláb érvet, csak béget! ;)
killerkaller 2011.02.10. 16:44:34
metal · http://electric.blog.hu 2011.02.10. 17:00:46
Ha napsütésben, üres pályán, egyenes útszakaszon is 130 km/h, és télen, ködben, kanyarban is szabad annyival menni, akkor hülye a szabályozás.
Persze, ha balesetet okozok közben, akkor előveszn"
Erre mit írjak? Azt, hogy hülyeséget beszélsz, még a szabályokkal sem vagy tisztában (vagy ha igen, akkor kegyesen megfeledkezel azokról a részekről, ami ennek ellentmond)!
De akkor kifejtem:
1. a maximális sebesség (amelyikről te beszélsz), az egy elméleti maximum, azt jelenti, hogy akkor, ha minden más tényező együtt áll, akkor mehetsz ennyivel. Ha csúszik az út, köd van, .... akkor olyan sebességet kell választanod, ami megfelel a körülményeknek (de nem lehet több az elméleti maximumnak).
2. a maximális sebességek növelése óriási nagy felelőtlenség lenne, a statisztikák most is megmutatják, hogy miért. Talán az autópálya sebességét lehetne felemelni, de azt is csak ott, ahol 3 sávos (és sávosan adni meg maximumot, mint számos országban).
Kalányos Márió 2011.02.10. 17:22:39
Főleg, hogy az összes kispolskis vénlány is biztonsággal tudja kezelni. De ők nem is akarnának maximummal menni.
Itt jön be, hogy többet kéne rábízni az egyénre! Ha jégen "annyival megy amennyivel akar", akkor ezt is eldönthetné a száraz úton és napsütésben. Ha mégis balesetet okoz, akkor ugyanott vagyunk, hogy nem megfelelően választotta meg a sebességét, és csukják le akár! De addig ne trafizzák! Vagy ha igen, akkor menjenek a sünök a jégre is, ahol csak 20 a biztonságos! ;)
Manapság divat az elektorinukus kijelző, pld.: STAU, ami akkor ég, ha oka van! Ha télen ködben, jégen, kanyarban engedik a 130-at, akkor nyáron napsütésben engedjenek többet! Akár változtatható sebességjelző táblával!
metal · http://electric.blog.hu 2011.02.10. 20:35:37
Látom még mindig nem érted, hogy nem mehetsz ködben, hóban, jégben,... 130-al!
A 130-nál többet engedni meg veszélyes, pont azok miatt, akik ezt nem látják be!
Reggie 2011.02.10. 21:37:56
FDToth 2011.02.10. 21:42:57
Csigorin 2011.02.10. 21:47:00
Na... az alapokban egyetertunk, de ennek azert meg fuss neki :)
Elvegre teljesen jogszeruen vehetsz es tarthatsz magadnal kalapacsot is, aztan megse verheted szejjel a trafipaxot :)
Az viszont aljassag hogy engedik jogosan megvenni, de a hasznalatert meg buntetnek. Persze az afat azert beszedte utana az allam nem? Ha valamit nem szabad RENDELTETESENEK MEGFELELOEN hasznalni (es ez a kulcsszo, mert ugye a radarblokkolo hogy hogy nem radarblokkolasra vagyon) akkor egyszeruen TILCSAK BE.
Mert ha meg tudom venni akkor bizony naiv honpolgarkent ugy fogom ertelmezni hogy hasznalhatom is.
Kalányos Márió 2011.02.10. 22:04:34
Mutass nekem egy embert akit ezért megbüntettek, és nem okozozt balesetet!
Szerintem Te nem érted!
Erre nincs traffipax, ezt rád bízzák! Amíg nem tolsz le valakit az útról addog száguldozhatsz a jégen!
Kalányos Márió 2011.02.10. 22:06:28
A kisebb gyorshajtásnál a vezetőt kell megtalálniuk, és megbüntetniük. Ez esetben a poszoló megállt, kiderül, hogy ki a vezető, és meg is lett büntetve.
Kalányos Márió 2011.02.10. 22:07:55
Nem büntetnek egyelőre, csak próbálnak! Előbb meg kell nyerniük a bíróságon a pert! ;)
Kalányos Márió 2011.02.10. 22:33:48
Rossz a példád! A kalapács igaz, hogy használati tárgy, de nem traffipax szétverésére árusítják, hanem szögbeverésre!
Mit szólnál, ha vennél egy mobiltelefont, aztán lefoglalnák mert bejelentkezett a Telenor központi szerverére, megzavarta azt, mert kért egy hozzáférést a hálózathoz? :D
Csodálkoznál mi, hiszen azért vetted!
Csigorin 2011.02.10. 22:38:23
mondjuk akkor legyenek a foliak, lefoliazhatod az ablakaidat aztan megis megbuntet erte a sun) vagy a LED-ek mindenhova.
De itt tenyleg arrol van szo, hogy VAN legalisan kaphato eszkoz a radar zavarasara, NINCS figyelmeztetes a vasarlaskor hogy a hatosag radarjat nem zavarhatod, szoval elegge logikatlan lenne buntetni miatta.
Bukta szaga van igy a dolognak, max ha hoznak egy jogszabalyt ra idovel akkor igen, de egyelore ez nem megy igy valoban.
mi nem foglalt még 2011.02.11. 00:05:06
Magyarul a kerékátmérő nem változik.
szaGértő 2011.02.11. 07:57:27
szaGértő 2011.02.11. 07:59:31
Ebből következően, ha letakarom a videokamerádat, szintén 300C?
szaGértő 2011.02.11. 08:00:32
szaGértő 2011.02.11. 08:02:01
Kalányos Márió 2011.02.11. 08:02:57
Kalányos Márió 2011.02.11. 08:05:45
Ez a mondat így önmagában tényleg hülyeség, de annyi alapja van, ha veszel valamit annak van rendeltetési célja. Ha arra használod akkor nem kéne büntetni. Vagy ha igen, akkor nem kéne szabályosan árulni, csak pult alól.
tboykaa 2011.02.11. 11:10:11
Reggie 2011.02.11. 12:24:39
fda 2011.02.11. 13:36:42
Mindig, minden óra többet mutat egy kevéssel
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.02.14. 14:04:40
Illetve a zavaró nem az eszközbe lép be, vagy az eszköz védelmét "töri" fel, hanem olyan jelet bocsájt ki, amit az eszköz tévesen érzékel. Ez kb. olyan, mintha a bankrablót azért büntetnék, mert álarc volt rajta, ezért nem látta a biztonsági kamera.
Vaandor 2011.02.15. 22:18:46
Ugyanez az M0 északi végén, csak azt már tényleg rég át is adták: Kiépítésre bírna 130-at, ennek ellenére vagy 5-6 km-en át folyamatosan(!) 80-as táblák, meg néha sunnyogó rendőrautók!
Érted, a Bázakerettye alsó és felső közti földúton mehetsz 90-nel, a 2-4 sávos gyorsforgalmi úton 80-nal.
Nooormális?
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.02.16. 14:31:33
mohopasi 2011.02.16. 16:15:05
Kalányos Márió 2011.02.16. 17:48:00
Kalányos Márió 2011.02.16. 18:13:03
www.origo.hu/auto/20110216-ket-ev-bortont-is-kaphat-aki-lezerblokkolot-hasznal.html
mohopasi 2011.02.17. 17:25:16
Kalányos Márió 2011.02.18. 10:57:53
Tőlem aztán azt hiszel amit akarsz, és úgy hajtasz ahogy jólesik, de ne terjeszd már itt a hülyeséget, mert másokat is megszívatsz!
mohopasi 2011.02.18. 16:19:26
Kalányos Márió 2011.02.18. 16:36:27
SZERINTEM-mel kezdődő jogi tanácsra kinek van szüksége? SZERINTEM senkinek!
Nem írtam át semmit, itt van minden hozzászólásom. Legfeljebb te nem látod.
mohopasi 2011.02.21. 12:03:51
Kalányos Márió 2011.02.21. 12:07:02