Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

És ha valaki van a leállósávban?

2011.03.09. 15:21 :: SilentSound

Mostanában az EU elnökségünk alatt biztosan gyakrabban szembesültök ti is azzal a helyzettel, amiről Pirx pilóta írt levelet. Delegációk jönnek-mennek, természetesen sietnek nagyon, mert az egyenlők közt is egyenlőbbek...

Vicces, hogy a csapból is a leállósávok veszélyességével kapcsolatos kampány folyik éppen: február 24-én este 9 és 10 között az M1-en jöttem haza Budapestre; kényelmes, 120-130-as tempó (a kis Corolla már 130-nál is idegesítően magasan pörög), folyamatos a haladás, lassítani nem nagyon kell, de azért vagyunk rendesen a pályán.

Egyszer csak nagy kék vibrálás a visszapillantóban, a sötétben csak annyi látszik a diszkófényekből, hogy nem egy autóhoz tartoznak, hanem egy jó pár autós konvojhoz. Mindenki szépen kihúzódik a külső sávba, visszafogjuk 100 körülire a tempót.

Néhány másodperc (perc?) múlva fel is tűnik mögöttem az első zsandár, de nem a belső sávban, hanem a sávelválasztón, nagyobbrészt a külső sávot is elfoglalva. Gondolkodni sincs nagyon idő, már a nyakamban liheg, tol le vagy 150-160-nal. Épp csak megfordul a fejemben, hogy ha százzal kimegyek a leállóba, és egy lúzer épp ott kászálódik ki egy lerobbant autóból, akkor nagy bumm lesz.

(Alattam már állt meg úgy öreg vas, hogy az elektromosság is elment, no akkor nuku vészvillogó, és mire magára rántja az ember a kukásmellényt, és hátrabaktat vagy 50-100 métert a háromszöggel a sötétben, már tízszer meghalt). Fékezgetni sincs idő, ha lassítok, mielőtt kimennék a leállóba, már belémjött a hülye yard. Előttem hosszú bal kanyar, ha áll is valaki a leállóban, akár villogva, akkor se látszik a jobb sávba kihúzódott autóktól.

No mindegy, nincs lehetőség mérlegelni, kivágódok a leállóba, csökkentem a sebességet, és felváltva figyelek előre, meg hunyorítva próbálom kiszúrni a visszapillantóban, a mindent elhomályosító kék vibrálás közepette, hogy vajh mögöttem mi van. Szerencsére, az utánam jövők - akik szintén kiszorultak a leállóba - is lassítottak, nem fognak rám kenődni.

Eközben balról 8-10 rendőrautóból és lázárlimuzinból álló politikusi flotta előz le, villog mindegyik ezerrel, felváltva, egy a külsőben, aztán egy a belső sávban megy, mint mi szoktunk a motoros túrán, csak akkor ugye egy sávban elférünk... Előttünk is kapcsol előbb-utóbb mindenki, van, aki gyorsan, van, aki csak nagy nehezen, de kihúzódik mind a leállóba, ahol állandósul egy 50-60 körüli tempó. Megnyugszom, ha áll is valaki a leállóban, azt már az előttem haladók megbüntetik, nekem csak a követési távolságra kell figyelni.

A kék vibrálás még sokáig látszik elől, a horizonton. Gondolom, időnként hosszabb izmozás szükségeltetik mindkét sáv megszerzéséhez... Nálunk helyreáll a világ rendje, visszafoglaljuk a forgalmi sávokat. Még sokáig dühöngök magamban, hogy kispályás, káeurópai politikusainknak tényleg van okuk annyira félni, hogy ilyen arrogánsan vegyék át a hatalmat a sztráda felett?

Vagy netalán csak bunkó mucsai parasztok, akik ilyenkor amerikai elnöknek képzelik magukat...? Persze, van még hova fejlődni: 1975-ben Kubában, ha jött Fidel Castro konvoja az "autópályán", egy csomó motoros rendőr iszkolt előre, és mire odaért a Commandante, már géppisztollyal felügyelték a leállított forgalmat...

Üdv mindenkinek, és a nagy ég óvja a leállósávban tökölőket...

183 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó veszélyes autópálya

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KaPé 2011.03.10. 10:43:22

"No mindegy, nincs lehetőség mérlegelni, kivágódok a leállóba"

Csak gratulálni tudok.

a-kis-herceg 2011.03.10. 10:44:12

@nick066: miről szólna? seggnyalásról... vazallus-hűbéres rencer, lepöckölt morzsákkal.

1011 éves feudalizmus

@Murderface: á-m-e-n !

Semper Fidelis 2011.03.10. 10:52:32

Engem egyszer egy miniszter asszony(azóta már a pártjának is annyi) konvoja akart letolni a 6-osról a szántásba Szekszárd és Bonyhád között(az út töltésen meg, vagy 3 méter mélyen van a szántás). Nem sikerült nekik, menet közben azért rájöttek, hogy nem fogok elpárologni, úgyhogy nagy mutogatva előztek meg. Leszartam.

nick066 2011.03.10. 10:54:22

Megmutattam a posztot egy kamionos haveromnak, (nem fog ezért reggelni, de) az üzente a derék kormányőröknek és a Kedves Vezetőinknek, hogy ha legközelebb vele találkoznak így, akkor ő bizony meg fog ijedni egy az úton átszaladó kutya miatt és satuféket nyom a külső sávban.

Pirx pilóta · http://late-modern.blogspot.hu/ 2011.03.10. 10:58:32

@"streetfighter": ami azt illeti, a "málnakeverőmnek" 110 fölött úgy emelkedik a fogyasztási görbéje, mint az Eiger Nord...:( arról nem beszélve, hogy idegesítően hangos a 4000-es fordulat környékén, ha órákon át azt kell hallgatni... ezt nem szidásként mondom, nem is pálya-krúzolásra vettem... az egykori 1.5-ös v-tec Civicem 130-nál, v-tec váltás alatt, 3,5k alatt forogva, 7-7,5 literrel elsuhant... na jó, "v-tec E" vagyis Eco volt... ha léteznének még nem széthajtott Civic Aerodeckek, biztos maradt volna a Honda...

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2011.03.10. 10:58:55

@1kutya: Nem tud kiállni. Múltkor jöttem haza kutyasétáltatásból, és az M3 feletti hídon háromnegyed óráig nem lehetett átmenni, hogy "mindjárt jön a delegáció" "na most már tényleg de mindjárt itt a delegáció" "hű de azonnal itt lesz a delegáció". Kérdeztem is a rendőröket, hogy szerintük milyen biztonsági kockázatot képviselek, lendületből ráhajítom a harcikutyát az Angela Merkerre?

dzsaszper 2011.03.10. 11:00:16

kihúzódás a külső sáv külső szélére, lassú fékezés 60-ig, majd az első pihenőnél ki ha addig nem húztak el...

nick066 2011.03.10. 11:02:29

@dzsaszper: "majd az első pihenőnél ki ha addig nem húztak el..."

Kötelező pihenés? Ez valami új KRESZ szabály? ...és mi van ha még nem fáradtam el a vezetésben ?

dzsaszper 2011.03.10. 11:04:53

@nick066: dehogy. de ha addig nem húzott el, akkor esetleg végzi a munkáját és igazoltatni akar :D amit a leállósávon nem tehet meg...

Advergaming 2011.03.10. 11:08:41

Sziasztok!

Előre is elnézést kérek mindenkitől az OFF miatt, egy kis segítséget szeretnék kérni a barátnőm szakdolgozatához.

A téma ADVERGAMING (termékelhelyezés a játékokban), egy pár perces kérdőív kitöltésében kérném a segítségeteket.

goo.gl/0q1L3 (nem reklám, nem MLM, csak a Google Docs-os link baromi hosszú :DDD)

Hálásan köszönöm minden kitöltőnek és még egyszer elnézést az OFF-ért!

nick066 2011.03.10. 11:08:45

@dzsaszper: "esetleg végzi a munkáját és igazoltatni akar :D"

Ja értem, akkor 15 km-enként elég 5-6 db, az autópályán történő közlekedés szabályait betartó autós, (akit igazoltatnak), hogy a konvoj teljesen nélkül maradjon :-)

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2011.03.10. 11:16:39

Még az előző, 2002-ig terjedő időszakukban egyszer baktattam Kecskemét felé az ötösön. Ugyanígy leszorítottak engem is, mint most a poszttolót. Odaérek a fizetőkapuhoz, látom, hogy a kissrác kicsit fehér, és remeg mindene. Kérdem tőle, mi a baj, rosszul van? Azt mondja szóltak nekik telefonon, hogy közeledik az iménti konvoj, és kimentek mindnyájan elvenni a bójákat a zárt átjárókból, mert meg kellett nyitni mindet. A bajság akkor történt, amikor a felemelt bójával a kezében vagy 150-nel majdnem kilapították a fizetőkapuban... Alig tudott elugrani.
Ilyenek voltak akkor is, most sem változtak előnyükre.

dzsaszper 2011.03.10. 11:20:59

@nick066: csak egy jóhiszemű feltételezés :)

Vszont azt, hogy életveszélynek tegyem ki az esetleg a leállósávban tartózkodókat meg magamat, azt nem feltételezhetem róluk.

(Ha leszorítósdit akarnak játszani, kénytelenek lesznek kb 60-ra lassítani ők is)

Esetleg 60 körüli tempónál egy kicsit a leállósávba is merek húzódni, de úgy, hogy hirtelen akadály esetén is gyorsan vissza tudjak térni a külső sávba.

"streetfighter" 2011.03.10. 11:25:08

@Pirx pilóta:
Jó, én nem azt nézem, hogy fogyaszt a legkevesebbet, bár szerintem a közel 200 lóhoz jó a 9,5 literes fogyasztás.
A pörgés nálam magától értetődik, hiszen 8200-nál adja le a max. erejét. :)

Pirx pilóta · http://late-modern.blogspot.hu/ 2011.03.10. 11:28:21

@"streetfighter":

öhöhöhö... 200 paci...? akkor az enyémből a ménes fele meglógott:))) ez az E11 Estate nem az a kifejezett vadállat:)))

doxi2 (törölt) 2011.03.10. 11:34:51

Egy tanulság van: ha a szart felteszed a polcra rögtön lekvárnak hiszi magát

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.03.10. 11:36:49

@acel: "nemzetközi szerződésben vállalt kötelezettség teljesítése"

doxi2 (törölt) 2011.03.10. 11:39:11

miért dörögtök? megszavaztuk őket magunknak, vagy nem?

2011.03.10. 11:44:11

a lázárlimuzin kifejezésért már érdemes volt elolvasni. a sima a8 az e, vagy csak az esses??? :-)

nefeledd 2011.03.10. 11:44:55

jó kis IFA cabrió , kétüléses V8 as dübörögnek a lovak benne ,
ezt tolják le ,,

régen az elftársak magán vonattal jártak , sőőt ha valaki elmegy a közl.múzeumba még láthat vasúti csajkát is ,, menjenek azzal nem kell kíséret folyamatosan nyomon követhető páncélozott , és ha bekötik a metróhoz akkor egész a parlamentig elfurikázhatnak negyed annyiért ,
üza költséget nem kell elszámolni , max MÁV 1.osztály IC pótjeggyel
a többit a fantáziátokra bízom :)))))))

"streetfighter" 2011.03.10. 11:47:09

@Pirx pilóta:
Azt hettem, hogy neked az újabb 1.4-es van. A régebbibe nem ültem, de azért az sem lehet nagyon lomha az 1.4-hez képest. :)
Nekem Corolla 1.8 TS van. Meglepetés autó. :)

lyken 2011.03.10. 11:47:25

"akik ilyenkor amerikai elnöknek képzelik magukat...?"

Csak szólok, hogy Washingtonban az amerikai elnök nem csinál ilyet. Ha elkülönítés van, akkor előzetesen leállítják az útra beáramló forgalmat, de nem veszélyeztetnek senkit.

Démonmac1 2011.03.10. 12:03:37

Jobb lesz ha ezekhez hozzászoktok majd, az Ispánok rendszeresen fogják ezt a gyakorlatot űzni.

bapszy 2011.03.10. 12:06:26

Vajon akkor mi lenne ha az M6-on épp ott akarnának letolni a leállóba ahol az leszakadt a múltkor?!

_ng_ 2011.03.10. 12:13:03

@Dester: Én ugyanezt láttam két hete az M7-en. Egy a leállósávban 90-nel, egy meg a külsőben 93-mal. A leállóban ugyanúgy szabálytalan haladni, mint a belsőben, akkor meg nem mindegy? (Nem, mert a leálló jóval keskenyebb, mint egy forgalmi sáv.) Ráadásul ilyenkor az követi el a szabálytalanságot, akit előznek. Normálisak ezek?

Meg az is előfordult, hogy a töküres, 3 sávos részen mentem a külsőben százzal, mögöttem kb. húsz perce közeledett egy kamion kb. +5-tel. Aztán amikor beért, villogott. Villantottam egyet jobbra, hogy előzzön meg. Nem tette, jött a seggemben. Kicsit lassítottam, ismét jeleztem, hogy előzzön meg. Tovább jött a seggemben. Így ment ez kb. két-három percig, aztán rászánta magát az előzésre. Akkor láttam, hogy külföldi. Valószínűleg csak annyit tudott, hogy nem szabad előznie. Azt már nem, hogy 3 sávos részen (meg este 10 után) szabad. Mondjuk derék autópályásaink se könnyítik meg a dolgukat -- láttam már fél 11-kor is bőszen világító HIGHWAY CODE CHANGED táblát -- de akkor sem értem a dolgot: előzni nem mer, mert (úgy tudja,) nem szabad, de az nem zavarja, hogy 80 helyett 100 fölött megy? Meg hogy 2 méterrel mögöttem, az se?

Szóval csókoltatom az ilyen kamionosokat, meg azt a barmot is, aki az előzési tilalmat ilyen formában elrendelte.

A témához meg pontosan ugyanazt akartam fűzni, mint Jelentéktelen alak fentebb: "Hát ilyen helyzetben még nem voltam. De magamat ismerve, lassú, óvatos lassítással addig mérsékeltem volna a tempómat, amíg nem érzem biztonságosnak a leálló sáv használatát és csak akkor engedek a hatósági erőszaknak. Ez kb 45-50km/h. Ennél nagyobb tempóval nem hagynám el a külső sávot. Ha ráérnek kivárják mögöttem, ha nem akkor meg beérik egy sávval."

Rock me Amadeus 2011.03.10. 12:14:18

Most olvasom, hogy a statisztika szerint ha egy ember 20 percet a leállósávban van, az statisztikailag a halállal egyenlő.

Ez az autópályakezelő kiadványában van.

room_101 2011.03.10. 12:19:01

Jó nagy vonóhorgot szereltetni a gépre, yard előtt 2 lábbal a fékbe állni (kilyukadt hűtővel úgyse soká kergethet) aztán padlógázzal lelépni.

Whiteman 2011.03.10. 12:27:09

Tudod ez előírás, és az euban is igy közlekednek mert védik a konvojt, tehát ebben semmi "politika nincs", fülke forradalom, orban, lázar stb.

1990 tol igy tolnak le..

Prolee2 2011.03.10. 12:42:30

Van valakinek tudomása arról, hogy jogilag ez elfogadható eljárás, illetve mi van akkor, ha nem teszek eleget a rendőri intézkedésnek és nem megyek szabálytalanul a leálló sávban, elvégre ott a belső sáv (az elsőbbséget megadtam).

nick066 2011.03.10. 12:47:06

@Whiteman: ebben semmi "politika nincs",

Már hogy ne lenne. Egész széles a paletta: onnan hogy a holland miniszterelnök biciklivel jár dolgozni, Rákosi különvonatán keresztül egészen addig, hogy Kim Dzsong Il kedves vezetőelvtárs látogatásakor egész falvakat telepítenek ki.

vittore 2011.03.10. 12:57:55

Segítsetek! Azon gondolkodom, mi van akkor, ha nem vahgyok hajlandó a saját és mások testi épségét veszélyeztetve lehúzódni és csak egy sávot hagyok meg a férgeknek?

prérikutya 2011.03.10. 13:01:15

Érdekes olvasni a sok "hozzáértő" megnyilvánulását!:-)))

Sok okostojás vasárnapi jogsival.:-)

gyárvárosi 2011.03.10. 13:04:10

Prágában a belvárosban vártam a cseh atyafiakkal a villamost.Ott is ilyen nagyon fontos, pótolhatatlan emberek konvoja zúgott el előttünk, hasonló stílusban.Kb szolid 120-as tempóban!
No azt a köpködést, és azt vettem ki a hangsúlyokból hogy némi anyázás is megeshetett!
Szóval a népszerűségi mutatók mellé ezt is be kellene játszani "honatyáinknak"!
Ja, Dániában tanuló ismerősöm mesélte, hogy egy biciklis urat mindenki megsüvegelt a bevásárlóközpont előtt. A dánok elmondták neki, hogy ez a király! No comment!

prérikutya 2011.03.10. 13:21:24

@Prolee2: Egy KRESZ szabálysértés simán megáll.

A megkülönböztető jelzéseket (villogó kék fényjelzést és szirénát vagy váltakozó hangmagasságú más hangjelzést) használó gépjármű, illetőleg minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott) zárt csoportban haladó, megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére minden járművel, minden helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását - félrehúzódással és a szükséghez képest megállással - lehetővé kell tenni.

Don Quixote de la Ferko 2011.03.10. 13:22:02

@vittore:

Segítek:

Számodra a legjobb végeredmény egy hasonló, "csak azért sem állok félre" szituáció után a tolószék, cirka életed végéig.
Járulékos tényező családod teljes ellehetetlenítése, mint terroristát támogató hazaáruló elemek.

Segítettem?

Hiperlajhár 2011.03.10. 13:23:12

Egyszer - ha nem hagyom otthon az AK-176 Sniper fegyveremet - kilövöm a belső sávból a politikusokat....

assasin 2011.03.10. 13:35:43

Ennyi amatőr hozzá nem értőt:)
A rendőri utasításnak mindenkor eleget kell tenni, még akkor is ha az ellenkezik a KRESZ előírásaival! pont.
Pl: ha piros lámpához érsz, és rendör van a kereszteződésben, és int hogy menj át a piroson, akkor neked bezony át kell menned..mert ő írányítja a forgalmat a kereszteződésben, és felülbírálhatja a lámpát.

Ha egy rendőr arra utasít, hogy állj le vagy menj le a leálló sávba..köteles vagy végrehajtani...mert a rendőri utasítás felülírja az oda vonatkozó KRESZ szabályokat
( leálló sáv, külső belső sáv..stb)

Úgyhogy aki nem megy ki az örüljön ha nem büntetik meg.

Természetesen ez nem menti a kék lámpázó barmokat..csak az elvi dolgot írtam le.

Prolee2 2011.03.10. 13:40:35

@prérikutya: Értem.
De mégis megadtam az elsőbbséget, mert a külső sávban haladok, azaz a belső sáv üres, tehát az akadálytalan továbbhaladás megvalósult.

dzsaszper 2011.03.10. 13:40:59

@assasin: ha hangosbeszélőn utasítanak, hogy hajtsak a leállósávra oké. Ha le akarnak tolni, az nem utasításadás.

maat 2011.03.10. 13:42:45

A belsőben mennek a védett személyek a plusz sáv az ő védelmükben van, hogy nehezebb legyen őket oldalról betámadni. Persze támadásnál hasznos lehet a plusz sáv, de pont ez a plusz sáv (a biztosító autó a védendő autóhoz képest kilóg) okoz a legtöbb esetben balesetveszélyes helyzetet, ami a védendőre is veszélyes.

prérikutya 2011.03.10. 13:45:07

@Prolee2: Az akadálytalan továbbhaladását nem tetted lehetővé!

Ha 2 sáv kell neki, akkor annyit kell szabadon hagyni.

Reggie 2011.03.10. 13:51:56

@prérikutya: Mar miert nem tette lehetove? Tudtommal a tulmeretes jarmuveket kulon kell jelezni. Tehat ha nem tulmeretes akkor elfer 1 savban is. A rendor azzal, hogy ket sav kozott jon nem jelzett semmit sem. A rendori jelzesekrol kulon talalsz lerast a kreszben.

Blogger Géza 2011.03.10. 13:54:16

Hehe, megindult az IQ-fighterektől az fülkeforradalmározós anyázási hullám. Csak azt ne feledjétek, hogy a technikai szabályokat nem az éppen szállított politikus határozza meg, hanem a kormányőrség vagy valami hasonló szervezet.

Az ilyen konvojok jelentős része pedig külföldi politikust szállít és kísér.

Mondjuk szerintem se kéne ekkora felhajtást csinálniuk, de sajna sokszor biztonsági szempontokból nem lehet megengedi azt, hogy a becses külföldi politikus szépen 130-cal csorogjon végig az autópályán.

vittore 2011.03.10. 13:55:03

@luciferko: Csodás kilátások.... félreértés ne essék, nem a "csakazértis" hozzáállásról van szó, hanem az elvekről. Naív e vagyoke? :)
@assasin: nem vagyok egy kemény csávó, de ha két gyerekkel mögöttem akar veszélyeztetni a gyökér akkor biztosan felül fogom a nagyurak döntését bírálni, és lehúzódok majd ha biztonságosnak ítélem. Igen, 20 év balesetmentes vezetés után szerintem én jobban meg tudom ítélni, hogy mi a biztonságos, nekem és a családomnak, illetve a többi közlekedőnek, mint az adrenalintól és a felsőbbrendűségüktől elborult agyú hívatásos konvolybeli sofőrök. Lehet ekézni......

SÜN 2011.03.10. 13:55:48

gyurcsánynak időben meg kellett érkezni a kapuvári buzibárba, nemúgyvanaz!

vittore 2011.03.10. 13:56:38

Bocsánat, a sofőreik szerintem vérprofik, csak a hajcsárok ugyebár.....

prérikutya 2011.03.10. 14:01:04

@Reggie: Jó. Akkor a dacoskodásoddal állj ki egy Obama, vagy Putyin konvoj elé. Örülhetsz majd neki, ha az árokba borításod után nem kapsz még egy sorozatot a seggedbe.

A KRESZ-t értelmezni és betartani kell. Egyik sem nehéz, de ha nem megy, járj busszal.

vörösbor(de)minőségi 2011.03.10. 14:21:50

@nick066: nna te is tudsz indulatot szítani bennem.qrva pipa lettem.pedig gyúrok arra,hogy nemá minden nap az ideg verjen ezek miatt.csufos vége lesz ennek asszem de addig is beledöglünk.és ez nem a pályán lesz hanem csak ugy....

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.03.10. 14:22:14

@nefeledd: Kézihajtványként meg az a Kohn-Benediktus is elhajthatná, ha errefelé keres serdületlen emósokat...

a-kis-herceg 2011.03.10. 14:32:28

@vörösbor: büdös rohadt csákmáték, mind dögöljön meg. essen le velük a hélikópter... rohadt büdös rablóbanda

Reggie 2011.03.10. 14:42:15

@prérikutya: Nekik lezarjak az egesz autopalyat. Ez a korrekt eljaras.

Tudod, ha vizbefullad a kacsa, akkor nem a viz a hulye. Neked kene megpobalni ertelmezni a kreszt.

vittore 2011.03.10. 14:50:04

@Reggie: Hagyd, őt ezért fizetik.... :)

''autónepper.'' 2011.03.10. 14:52:42

@gyvy: én úgy tettem volna hogy elengedem őket és én kezdem el őket levílogni na vajon akkor mit csinálnak?:D

assasin 2011.03.10. 14:57:05

@vittore: Szerinted a KRESZ meg a szabályok úgy vannak írva, hogy: ahogy a sofőrök megítélik?????????????????? hogy mi jó nekik éppen???? vicces....

Remélem nem futunk össze, mert hogy te előbb utóbb megölsz valakit az utakon az biztos...

vittore 2011.03.10. 15:10:33

@assasin: Nem értetted a lényeget. Valószínűleg nem is fogod.

Kelta6725 2011.03.10. 15:13:08

@vittore: Valószinű..hehe ja persze
..de én azt hiszem te nem érted a lényeget...és ez a nagy gond.

vittore 2011.03.10. 15:46:46

@Kelta67: Mondd el a tutit! Kérlek.

Reggie 2011.03.10. 16:47:53

@assasin: Nem azt itelhetik meg, hogy mi a jo nekik, hanem hogy mi a biztonsagos. Ez elegge evidens, de az olyan ertetlenek miatt mint te van egy ilyen is: "3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon."

Büszke_troll 2011.03.10. 18:00:24

@assasin:

"A rendőri utasításnak mindenkor eleget kell tenni,"

Gondolom ha a rendőr azt mondja neked, hogy bazd meg anyád, már tolod is le a gatyádat.
Idióta.

Mertcsak 2011.03.10. 18:51:56

Többször találkoztam már ilyen siető delegációval a pályán. Mindíg nagyobbacska autóval voltam...lehúzódtam...pontosan a jobb oldali záróvonalig,egy centivel sem mentem a leállósávba...ügyesen megoldották,elfértek.
Ezután is így fogok eljárni hasonló esetben.
Ha mentő vagy tűzoltó jönne,akár az árokba is lemegyek,hogy elférjen,de ezeknek nem.

1kutya 2011.03.10. 20:04:29

@''autónepper.'': szerintem először néznek egy nagyot, majd kapsz két golyót a fejedbe:-DDD

[mike] 2011.03.10. 20:27:31

@Mertcsak: Végre egy értelmes hozzászólás.

cso zsi 2011.03.10. 22:25:20

@vuk_: Mivel neked fingod nincs a közlekedési szabályokról, így neked is szól, de a többieknek is, akik jogsival rendelkeznek.
A nénósautót az autópályán úgy kell elengedni, hogy a belső sávos a fűsáv felé, a külső sávos a leálló felé húzza a járművét, középen utat engedve. Nem mérlegelhető, hogy tűzoltó, rendőr, vagy maffiózó.
Háromsávos pálya esetén a belsős azt teszi, amit fentebb, a középső, és szélsőben haladó eggyel kijjebb lép.
Lakott területen viszont mindenki a szél felé kotorjon, hogy az út közepe átlátható, és járható legyen.
Ez van. Nem politikai kérdés.

''autónepper.'' 2011.03.10. 22:35:27

@1kutya: ne aggódj nekem is van fegyverem szal tűzharc lenne akkor:D

ex-dr. vuk 2011.03.10. 22:55:05

@cso zsi:
Mibol gondolod, hogy "fingom sincs a kozlekedesi szabalyokrol"?

Olvasni azert megtanulhatnal: az adott szituacioban a belso savban SENKI nem volt (erted, lofasz sem, egy fia megveszekedett kocsi sem, bazmeg). Szoval ezekutan mi a tetves faszert is kellene a leallo fele huzodni a kulsoben? Van hely.

Alikam 2011.03.10. 23:02:40

Hát én sem kockáztatnám a tyúkszaros életemet. Szépen lelassítok a külsőben, ha a leálló sávba akar tolni, aztán majd amikor már 40-el csorgok, akkor kimegyek a leállóba.

Leszarom ki jön mögöttem.

Mertcsak 2011.03.10. 23:13:54

@cso zsi:

Amiről te beszélsz,az akkor van,ha baleset,vagy egyéb ok miatt áll a forgalom a pályán!

Jelen esetben nem erről van szó.
Szövegértés?

jelentéktelen alak 2011.03.10. 23:57:22

@assasin:
Ebben igazad van. De arra nem kötelezhet, hogy veszélyes szituációba kerüljek miattuk.

Ezért kell természetesen lehúzódni a leálló sávba, de csak akkor, ha a sebességemet már olyan mértékben csökkentettem, hogy az nem jelent veszélyt sem rám, sem az esetleg ott veszteglőre nézve. Ez olyan 45-50km/h.

Természetesen hirtelen fékezéssel sem veszélyeztethetem a mögöttem haladókat, így mire 130-ról lelassulok erre a biztonságos tempóra, az nem 2méter lesz.

Remélem, így szabályos? :-)

a-kis-herceg 2011.03.11. 00:21:51

@jelentéktelen alak: a leálló sávban haladni nem csak azért veszélyes mert állhatnak benne, hanem szeméttel is tele van... láttam már teherautóról pergett fémalkatrészeket, amik odasodródnak ki...

vittore 2011.03.11. 08:13:47

@Büszke_troll: Ez azért durva volt, de bármennyire is fáj, ki kell mondanom: a számból vetted ki a szót! :)

Pirx pilóta · http://late-modern.blogspot.hu/ 2011.03.11. 09:30:05

ja igen, még1 apróság:

a rengeteg fontosautóból egy sem szirénázott, csak villogott mindegyik... vagyis a törvény betűje szerint SEMMILYEN plusz jogosítvány nem illette volna meg őket (mert ugye a villogó és sziréna EGYÜTTES használata számít csak MEGKÜLÖNBÖZTETŐ JELZÉSNEK), ennek hiányában a sárgán pitylogó kukásautóval esnek egy kategóriába (figyelemfelhívás a veszélyre...)

ezt csak azok kedvéért, akik a rendőrök törvényeket felülíró jogait (!) emlegetik...

Agyalap 2011.03.11. 09:44:09

Én fatalista vagyok, szerintem nem hajthat ki a leállósávba semmilyen siető konvoj. Próbából maradtam volna a külsőben. Mi bajom lehet? (Lehet hogy megállítanak és sz@rrá vernek?)

dzsaszper 2011.03.11. 09:58:17

@jelentéktelen alak: lényegében azonos az én verziómmal. Szerintem nem jutnánk el odáig, hogy 50/60-ra lelassít a konvoj is...

alexander77 · http://www.lefolyo.hu 2011.03.11. 11:56:49

Nem lettem volna a helyedben. Én is hasonló tempóban autózgatok,csak általában én érem utol a többieket. Volt már, hogy nekem mutattak be mikor nagy sebességgel megelőztem valakit. Rendőrök mögött is " araszoltam" már.

vittore 2011.03.11. 12:08:23

@Pirx pilóta: Háháhá! Ez eddig senkinek nem jutott eszébe! Tökre igazad van.

D4D 2011.03.11. 15:07:55

@cso zsi:
"autópályán úgy kell elengedni, hogy a belső sávos a fűsáv felé, a külső sávos a leálló felé húzza a járművét,"
HA ÁLL A SOR! csak akkor, haladásban a belső az övé. Szépen néznénk ki, a 60 tonnás daru a biai csuklós meg a Helmut lakóautója között. Gondolkozz!

a-kis-herceg 2011.03.11. 21:22:19

"A pofátlanságnak vannak olyan magas fokai, amiért nem jár büntetés, csak csodálat." (Peterdi Pál)

jelentéktelen alak 2011.03.11. 23:53:27

@a-kis-herceg: Persze, persze. De 45-50-el azok között már tudnék szlalomozni, 100+al nem.

jelentéktelen alak 2011.03.11. 23:54:32

@dzsaszper: Nem az volna a célom, hogy őket tartsam fel. Pusztán a saját biztonságom érdekében. Ha nincsen ideje, mindjárt elég lenne neki a belső sáv...

apk 2011.03.12. 08:00:52

Sziasztok!
Annak örülök, hogy a legtöbben tiszteletben tartjátok a leálló sávot. Persze arra azért kíváncsi lennék, hogy akkor a való életben miért használják oly sokan.... Vagy valaki megírhatná at is, hogy az ÁAK autóit miért nem engedik el? Pedig ha sietősen mennek, akkor balesethez sietnek, hogy mielőbb rend legyen...
A kamion a leállón is mindennapos sztori. Abba belegondoltatok már, hogy egy 3,5-7,5 t közötti is 80-nal mehet autópályán, de előzni csak 7,5 t fölött tilos. Szóval egy 3600 kg-os simán kijöhet eléd 80-nal előzni....
Amit az M1-en látott a posztoló, az valószínüleg nem az EU elnökséggel kapcsolatos delegáció volt, ott komolyabban és körültekintőbben megy a dolog.

rekszem 2011.03.12. 16:53:52

Én tuti nem húzódnék le. És ha a villogó meg amúgy is semmi, ha olyanom van, még a belsőből sem megyek le, ha mellettem kamionok vannal. Majd ha szirénázik is mellé.

Egyébként decemberben egy ilyen konvoly során az M0-áson a leállósávba beálló jardot valaki telibedurrantotta. Pont ott jöttem el mellettük.

dzsaszper 2011.03.12. 19:55:56

@rekszem: annak csak az eredményét láttam...

dzsaszper 2011.03.12. 19:58:15

@D4D: nem kell álljon a sor, elég ahhoz, ha kezdenk járműoszlopok kialakulni. Amíg mindenkinek van hely a külsőben, addig ki a külsőbe.

dzsaszper 2011.03.12. 20:04:33

@jelentéktelen alak: ugyanarról beszélünk.

Amúgy meg KRESZ 49. § (2) szerint a megkülönböztető jelzés feljogosít a rendőr és a vasúti átjárók jelzéseinek átlépésre, úgy, hogy közben nem veszélyeztethető a közlekedés biztonságát, a személy- és vagyonbiztonságot. Ebből következően nem tolhatnak le egy 130-cal vagy akárcsak 80-nal közlekedő járművet a leállósávba.

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2011.03.12. 23:46:16

@hpty: Roppant egyszerű: Míg az S8-at Lázár is vezetheti és arcoskodhat vele, addig a helikopterrel nem :)

D4D 2011.03.13. 00:15:54

@dzsaszper:
Balatonról a kialakult oszlopok jönnek 100-al. Biztos kettőnk között engedem el.

Hotyhogy 2011.03.13. 07:09:12

@gyárvárosi: Biciklis lehet egy természetes, szerény király. Közben a bocskoros muzsik többnek akar látszani, mint aki. :-)

hpty 2011.03.13. 12:13:37

@Pál a postoló: Igaz! :D
Meg azon nem neéz ki jól a blokkoló sem!! XD

Alex2000 2011.03.17. 09:17:08

Nagy faszkalapok ezek. Afrikában is így közlekednek a "nagy" urak.

Peetee 2011.03.17. 16:52:47

Gyökerek.
Nap-mint nap látom őket, szerencsére én az ellenkező irányba ingázok, így reggelente szemből jönnek a nagyurak 10-20fős konvojokkal és tolják szét a közlekedőket, délután meg igyekeznek vissza a "nagyfaluba" még nagyobb tempóval, 10percenként életveszélyes helyzeteket okozva....

cso zsi 2011.03.17. 16:57:49

@D4D: Nem ártana előkapni a Kresz-tankönyvet néha. Szép, színes ábra mutatja, hogy mit kell tenni.
Szövegezés:"Ha megkülönböztető jelzéseket használó gépjármű éri utol, személygépkocsijával lehetőleg a jobb szélső sávba húzódással adjon szabad utat a továbbhaladásához. Ha a forgalom sűrűsége miatt ez nem megoldható, akkor a belső forgalmi sáv bal szélére húzódjon, a szélső sávban haladók pedig a sáv jobb szélére hajtanak."

@vuk_: Magatartás a megkülönböztető vagy figyelmeztető jelzéseket használó járművekkel szemben

42. § (1) A megkülönböztető jelzéseket (villogó kék fényjelzést és szirénát vagy váltakozó hangmagasságú más hangjelzést) használó gépjármű, illetőleg minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott) zárt csoportban haladó, megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére minden járművel, minden helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását - félrehúzódással és a szükséghez képest megállással - lehetővé kell tenni.

ex-dr. vuk 2011.03.17. 19:51:43

@cso zsi: figyelj, mert nem irom le tobbszor:
ha a belso savban SENKI NINCS, akkor a kulso savban haladva elegendu helyet hagytal egy egesz kibaszott kocsisornak.
Lehetove tetted az akadalytalan tovabbhaladasukat. Ennyi.

Erted mar, hogy ez nem all fenn: "Ha a forgalom sűrűsége miatt ez nem megoldható"? Megoldhato volt (lett volna) anelkul is.

Kalányos Márió 2011.03.17. 20:34:16

"Delegációk jönnek-mennek, természetesen sietnek nagyon, mert az egyenlők közt is egyenlőbbek..."

De csak a közlekedéssel sietnek, a szendvicsevésre bőven van idejük.

Ugyanez van a mentősöknél is!
Az elindulás baromi nehezen megy, még elszívják a cigit, stb.
Aztán sziréna bekapcs, mindenki takarodjon előlük. Megérkezés után kényelmes séta, kaputelefon nézegetés, stb.

jarics 2011.04.13. 15:29:10

Egyszer Paksnál éjszakai katonai (csak piros villogós)teherautókból álló konvojt előztem záróvonalnál. Mondjuk az tetszett. :-)))

wowerman 2011.06.15. 05:31:59

"hogy kispályás, káeurópai politikusainknak tényleg van okuk annyira félni"

pont azért mert Eu elnökség volt, voltak itt külföldi politikusok is akiknek a haláláért esetleg kár lenne (a magyarokéért nem)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása