Mostanában az EU elnökségünk alatt biztosan gyakrabban szembesültök ti is azzal a helyzettel, amiről Pirx pilóta írt levelet. Delegációk jönnek-mennek, természetesen sietnek nagyon, mert az egyenlők közt is egyenlőbbek...
Vicces, hogy a csapból is a leállósávok veszélyességével kapcsolatos kampány folyik éppen: február 24-én este 9 és 10 között az M1-en jöttem haza Budapestre; kényelmes, 120-130-as tempó (a kis Corolla már 130-nál is idegesítően magasan pörög), folyamatos a haladás, lassítani nem nagyon kell, de azért vagyunk rendesen a pályán.
Egyszer csak nagy kék vibrálás a visszapillantóban, a sötétben csak annyi látszik a diszkófényekből, hogy nem egy autóhoz tartoznak, hanem egy jó pár autós konvojhoz. Mindenki szépen kihúzódik a külső sávba, visszafogjuk 100 körülire a tempót.
Néhány másodperc (perc?) múlva fel is tűnik mögöttem az első zsandár, de nem a belső sávban, hanem a sávelválasztón, nagyobbrészt a külső sávot is elfoglalva. Gondolkodni sincs nagyon idő, már a nyakamban liheg, tol le vagy 150-160-nal. Épp csak megfordul a fejemben, hogy ha százzal kimegyek a leállóba, és egy lúzer épp ott kászálódik ki egy lerobbant autóból, akkor nagy bumm lesz.
(Alattam már állt meg úgy öreg vas, hogy az elektromosság is elment, no akkor nuku vészvillogó, és mire magára rántja az ember a kukásmellényt, és hátrabaktat vagy 50-100 métert a háromszöggel a sötétben, már tízszer meghalt). Fékezgetni sincs idő, ha lassítok, mielőtt kimennék a leállóba, már belémjött a hülye yard. Előttem hosszú bal kanyar, ha áll is valaki a leállóban, akár villogva, akkor se látszik a jobb sávba kihúzódott autóktól.
No mindegy, nincs lehetőség mérlegelni, kivágódok a leállóba, csökkentem a sebességet, és felváltva figyelek előre, meg hunyorítva próbálom kiszúrni a visszapillantóban, a mindent elhomályosító kék vibrálás közepette, hogy vajh mögöttem mi van. Szerencsére, az utánam jövők - akik szintén kiszorultak a leállóba - is lassítottak, nem fognak rám kenődni.
Eközben balról 8-10 rendőrautóból és lázárlimuzinból álló politikusi flotta előz le, villog mindegyik ezerrel, felváltva, egy a külsőben, aztán egy a belső sávban megy, mint mi szoktunk a motoros túrán, csak akkor ugye egy sávban elférünk... Előttünk is kapcsol előbb-utóbb mindenki, van, aki gyorsan, van, aki csak nagy nehezen, de kihúzódik mind a leállóba, ahol állandósul egy 50-60 körüli tempó. Megnyugszom, ha áll is valaki a leállóban, azt már az előttem haladók megbüntetik, nekem csak a követési távolságra kell figyelni.
A kék vibrálás még sokáig látszik elől, a horizonton. Gondolom, időnként hosszabb izmozás szükségeltetik mindkét sáv megszerzéséhez... Nálunk helyreáll a világ rendje, visszafoglaljuk a forgalmi sávokat. Még sokáig dühöngök magamban, hogy kispályás, káeurópai politikusainknak tényleg van okuk annyira félni, hogy ilyen arrogánsan vegyék át a hatalmat a sztráda felett?
Vagy netalán csak bunkó mucsai parasztok, akik ilyenkor amerikai elnöknek képzelik magukat...? Persze, van még hova fejlődni: 1975-ben Kubában, ha jött Fidel Castro konvoja az "autópályán", egy csomó motoros rendőr iszkolt előre, és mire odaért a Commandante, már géppisztollyal felügyelték a leállított forgalmat...
Üdv mindenkinek, és a nagy ég óvja a leállósávban tökölőket...
mohopasi 2011.03.09. 15:27:02
schdl (törölt) 2011.03.09. 15:28:40
Büszke_troll 2011.03.09. 15:29:25
Büszke_troll 2011.03.09. 15:32:28
Gondolom ettől való félelmükben repesztenek nagy gázzal, villogóval.
goolky 2011.03.09. 15:33:27
qwertzu 2011.03.09. 15:38:33
MekkMester 2011.03.09. 15:42:27
Nagy érzés a hatalom, meg lehet részegedni tőle. :/
acel 2011.03.09. 15:52:09
továbbiakban : KRESZ .
„ Megkülönböztető és figyelmeztető jelzést csak közérdekű feladat ellátása céljából lehet felszerelni ilyen közérdekű feladat : az emberi életet, a testi épséget, az egészséget, a vagyoni javakat, az emberi környezetet közvetlenül fenyegető veszély elhárítása, nemzetközi szerződésben vállalt kötelezettség teljesítése, kármentés, a honvédelem, a nemzetbiztonság és a közbiztonság védelme. „ (33/2000. (XI. 29.) BM rendelet )
"
Ez itt melyik lehetett?
Lipi1945 2011.03.09. 15:58:00
acel 2011.03.09. 16:03:57
Minden lehet nemzetbiztonság sajna, még az is a Lázárnak pisilnie kell.
Amúgy az jármű menet közbeni robbantása már nálunk is rég ismert műfaj.
CD-R80 2011.03.09. 16:04:29
Büszke_troll 2011.03.09. 16:10:06
Őszintén, melyik ország bénult le, mikor kinyírták valamelyik főmuftiját?
Pótolhatatlan ember nincs, még ha egyes politikusok szeretik is ezt gondolni magukról.
Jelentősen túl van ez a biztonság lihegve. Akit meg ki akarnak nyírni, azt ki is fogják.
hpty 2011.03.09. 16:13:50
Nem kéne + 15 rendőr, sofőrök stb.
Gyorsabb, nincs lezárás se, egyebek.
Ezt csak az F-1 pilóták és nagyembereik ismerik?
isti77 2011.03.09. 16:15:51
És akik utálják őket, azok sem annyira utálják őket, mint egy éve, hanem kicsit intenzívebben.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.03.09. 16:16:35
CsL 2011.03.09. 16:20:14
Mondjuk ki lehetne próbálni 1-2 ifával :))
CD-R80 2011.03.09. 16:22:07
Eddig hány politikus is robbant fel menet közben?:)
Mellesleg én értem miért rongyolnak, csak sokak számára inkább nevetséges amit művelnek, amellett hogy veszélyes is. Persze nyilván profi, kiképzett sofőrök vezetik a kocsikat. Még lehet kaptak is róla valami téglalap alakú színes papírost is..
Ettől függetlenül én is fenntartom hogy semmivel nem nagyobb a biztonságuk az uraknak. Ha valaki komolyan ki akar iktatni valakit azt ugyanúgy megteheti így is. Max a bummm lesz nagyobb és a túlélő kevesebb..
CD-R80 2011.03.09. 16:26:13
Tudtommal még érvényben van az is, hogy akár ki is üthetik a renitens autóst. Az más kérdés hogy szerintem ezt igyekszenek kerülni..
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.03.09. 16:35:56
amúgy miért nem a leállósávban mennek?
acel 2011.03.09. 16:56:41
A kérdés inkább: hány politikus okozott/szenvedett balesetet kékfény közben?
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.03.09. 17:00:38
Amúgy lehet, hogy tuningmatyi hülyegyerekek voltak Szuzukival, csak épp a neonra indexmegszakítót kötöttek :D
Hurri Kán 2011.03.09. 17:24:48
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.03.09. 17:35:02
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.03.09. 17:39:28
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.03.09. 17:40:18
hpty 2011.03.09. 17:43:05
Egy 10-12 férőhelyes parkolóban le lehet dobni.
Na mind1, olcsóbb lenne, mint 10 autó + biztosító személyzet + bosszúság és lassabb haladás!
Szerintem.
csintapala (törölt) 2011.03.09. 17:45:02
szn 2011.03.09. 18:38:35
CD-R80 2011.03.09. 20:15:04
Csak nem minden kerül be a köztudatba..
Esetleg ha egy kibaszott vacsora vagy szalagátvágás neadjisten buziparádé miatt irt ki egy családot.
De a köz érdeke nyilván megkívánja ezt is. Amíg meg nincs baj addig semmi baj.
Majd mikor megint történik valami akkor kis időre lehet visszavesznek, de az sem biztos.
Rock me Amadeus 2011.03.09. 20:28:04
huspotyolo 2011.03.09. 20:36:44
lordjim 2011.03.09. 20:37:33
D4D 2011.03.09. 20:41:40
Érdekesség, hogy mikor lehajtottam a hercegi lejárónál, hirtelen mögöttem termett az autópályás Octavia RS és igazoltatott. Ezt sikerült olyan jól, hogy az autópálya vége jelzőtábla után, mindjárt a lehajtó ágon elkövettük.
Miután 5 percen belül a harmadik 'haza'térő Tesco-s kamion majdnem elütötte a zsarut, megállapította, hogy 'itt megállni kész életveszély.'
Mondtam, akárcsak a leállóba tolni a délutáni csúcsforgalmat, abba a leállóba, ahol az előző havi teherautós durrdefekt gumijának a teljes futófelülete virágtartó módjára, lapján állva feküdt két hétig.
Elköszöntek, elmentek.
A negyedik lehajtó kamion kis híján eldarálta őket.
Sajnos olyan béna voltam aznap, hogy csak 4 perc után sikerült balra kifordulnom a lehajtó végéről.
Volt már erről itt poszt, ott is kifejtettem, a KRESZ arról rendelkezik, hogy a megkülönböztetett gépjárművet el kell engedni. Arról egy kósza vessző sincs a KRESZ-ben sehol, hogy a kormányzati Audi csak két sávban fér el.
D4D 2011.03.09. 20:43:35
"Amúgy lehet, hogy tuningmatyi hülyegyerekek voltak Szuzukival, csak épp a neonra indexmegszakítót kötöttek :D"
Wazz ez nagyon jó! Már tudom is ki a hülye, de te úgyse mondod meg.
1kutya 2011.03.09. 20:54:59
1kutya 2011.03.09. 20:58:22
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.03.09. 21:04:53
RaveAcE 2011.03.09. 21:11:26
Pár éve a Szentendrein volt valami fontos ember, akinek 3 sáv kellett. Rendőrkiscsaj kb derékig lógott ki az ablakon, úgy hadonászott. Nem akaródzott lehúzódnom a kanyarodóba, de még túl fiatal volt a Fűrész8 főszerepére. Ha nem kapom el a kormányt....
jelentéktelen alak 2011.03.09. 21:18:19
Természetesen bármi villog mögöttem kék fénnyel, azt elengedem amint lehet, akár lehúzódással is. Annyi helyet mindig biztosítok számára, hogy elférjen mellettem. De akinek normál szélességű autóval kevés egy teljes sáv (belső sáv) a mellettem való elhaladásra, az:
1, adja vissza a jogosítványát!
2, várjon mögöttem türelmesen!
Húzzunk bele! 2011.03.09. 22:07:04
D4D 2011.03.09. 22:29:16
ex-dr. vuk 2011.03.09. 23:06:00
Rock me Amadeus 2011.03.09. 23:16:35
OFF: Silent, jók a posztokhoz a képek, ha még nem mondtam volna
D4D 2011.03.09. 23:21:33
Azt a leállóból is megtehetem.
@vuk_:
Egyetértek veled!
fezoGT 2011.03.10. 00:09:20
@jelentéktelen alak: ez a lelassítós dolog jó, plusz ha közben beakaszt a vonóhorogba, akkor mehet egy kis játék a motorfékkel...
"streetfighter" 2011.03.10. 08:07:57
"kényelmes, 120-130-as tempó (a kis Corolla már 130-nál is idegesítően magasan pörög)"
Milyen kényes pilóta vagy te?
Járj traktorral, az nem pörög. :)
Érdekes, az én Corollám 220-230-nál sem idegesít a pörgésével. :)
A lényeghez:
Hülye kis fontoskodó senkiháziak ezek. Visszaélnek a hatalmukkal. Rühellem a fajtájukat.
Pirx pilóta · http://late-modern.blogspot.hu/ 2011.03.10. 09:13:56
1.4 vvt-i, kis városi málnakeverő, majdnem 4k-t forog 130-nál, elég idegesítő... legalábbis 4 Honda után:) [vezettem sokat Belorusz 1000-est - pont olyan, mint az MTZ - no, annál kilencesben, negyvennél (max. tempó) is meg lehetett számolni a hengerekben a robbanásokat...]
SilentSound:
jó az illusztráció, elég jól visszaadja a hangulatot:)
Benbe · http://www.benbe.hu 2011.03.10. 09:18:12
Nehogy bárki azt gondolja, hogy a kékvillogósok belementek volna hátulról. Nekik is büdös a papírmunka, mint bárki másnak, meg aztán legtöbbünknél jobban vezetnek. Megoldották volna, ha a posztoló szépen elkezd lassítani, és biztonságosan húzódik az autópálya szélére, nem családkiírtó sebességgel.
Mikrobi 2011.03.10. 09:18:28
syracusa 2011.03.10. 09:33:16
Azt lehet sejteni egy ideje, hogy akárhova rohantak, az közérdek biztosan nem lehetett.
A nemzet biztonságát sem feltétlenül erősíti a 'zemberek tekebábuként való szétütése. Bár megértem, biztosan zavaró lehetett, hogy mások is ... léteznek rajtuk kívül. Ez olyan Lázárblokkolós-audifóbia szindróma, gondolom. Pocsék lehet. DSM-5 már említi, állítólag.
Don Quixote de la Ferko 2011.03.10. 09:39:17
Mi ez a negatív hangulat?
Ha jön mögöttetek a megváltótok, vagy egyik alsóbbrendű manifesztációja, akkor irány a leállósáv.
Erre szavaztatok, leállósávon a helyetek.
Élje Orbán Viktor és az Ő nagy kommunizmusa
Előre az Orbáni Terv megvalósításáért
Kuba a testvérünk, éljen Fidel Elvtárs
Csigorin 2011.03.10. 09:43:37
A rahuzhatom a kormanyt se tunik logikusnak, a leallobol is rahuzhatom a rendorre, aki igy nekilokodik a nagyembernek. eredmeny ugyanaz.
a-kis-herceg 2011.03.10. 09:44:37
én nem mentem volna ki a leállóba... 100%lelassítok a külsőben 60-70re...
ja. és a bűnöző gecik rendszámait nem írtad fel?
a-kis-herceg 2011.03.10. 09:46:13
M. Laci · http://palferi.blog.hu 2011.03.10. 09:46:45
a holland miniszterelnöknek nem derogál biciklivel menni a munkába.
Iluska vitéz 2011.03.10. 09:48:21
eztne.hu/
mindenki okulására
márvesztes 2011.03.10. 09:48:28
eztne.hu/
leállósávban dugni, enni, telefonálni, pössenteni, kutyát pisiteti és politikust elengedni tilos.
Celtic 2011.03.10. 09:49:17
a-kis-herceg 2011.03.10. 09:50:23
meggyesahibas.blog.hu/2011/03/08/hangulatok_20
Don Quixote de la Ferko 2011.03.10. 09:51:07
A fontos ember érted siet.
Félrehúzódni, oszt jónapot.
a-kis-herceg 2011.03.10. 09:54:56
2/3addal mentek ugye?
had rohanjanak kicsi ország és határellenőrzés sincs... hátha kirohannak az országból...
nick066 2011.03.10. 09:57:50
És ezért egy sokkal valószínűbben előforduló folyamatos veszélyhelyzetnek teszik ki őket ? ...elég ha a leállósávon lévő akadály miatt egy 65 éves friss jogsis néni sofőr visszarántja a kormányt pont a 160-nal haladó konvoj közepébe.
Sokkal egyszerűbb dologról van szó szerintem: Az amerikai autós-üldözős/ügynökös filmeken nevelkedett fiatal rendőr söfőrők (és az überfontos 'nemzetbiztonsági feladatot' ellátó) vezetőik ettől kapnak hataloméhségükre még egy jó adag adrenalin-élményt is.
Ferocious 2011.03.10. 09:58:39
borso 2011.03.10. 09:58:46
Hozzá Szóló 2011.03.10. 10:02:05
ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2011.03.10. 10:04:10
Don Quixote de la Ferko 2011.03.10. 10:08:17
Vagy csak egyszerűen ezt hozza ki belőled az igazság.
Erre nem gondoltál?
Donor 2011.03.10. 10:10:00
Vagy nem emlékeztek a Horn Gyula balesetére, vagy a trabantos családra akibe a felvezető motoros szállt bele. Mindegyiküket csúnyán megszívatták. Ha ártatlanok voltak akkor az ügyet elmismásolták, ha a hibázás legkisebb bizonyítéka volt, azonnal rájuk vertek mindent.
Hány embert, családot tettek tönkre már ezek a szemétládák így közvetlenül?
Szóval hacsak nincs egy RPG a csomagtartóban nem javaslom hogy okoskodjatok velük, inkább mentsétek az életeteket ahogy tudjátok, a szabályok ilyenkor nem érvényesek. :-(
tkazmer 2011.03.10. 10:11:06
nick066 2011.03.10. 10:12:51
index.hu/belfold/hirek/50524/
márvesztes 2011.03.10. 10:13:09
Ezt most frankón az ÁAK tolja szerinted? Ahhoz képest meglepően felvilágosult, bár a cidázás fájó hiánya némiképp árulkodó :)
a-kis-herceg 2011.03.10. 10:17:14
Iluska vitéz 2011.03.10. 10:21:17
Silent Bob 2011.03.10. 10:23:39
Don Quixote de la Ferko 2011.03.10. 10:27:40
Aki akadályozza a haladásukat, az a Nemzeti Egység ellen cselekszik.
Elvtárs, félrehúzódni, és a Nemzet felemelkedik.
nick066 2011.03.10. 10:33:50
Egy kis adalék egy akkori hírből:
"Közúti balesetet szenvedett szombaton Nógrádi László közlekedési miniszter, miközben ... útavató ünnepségre sietett. A megkülönböztetett jelzést ...a miniszter Audija Fonyód és Balatonboglár közötti útszakaszon. ...A Trabant az ütközést követően ... a benne utazók közül a férfi súlyosan megsérült és a kórházban meghalt, a feleség életveszélyesen megsérült. Nógrádi jobb karját több helyen törte el, fején is megsérült, felesége arc és nyaksérüléseket szenvedett. Értesülések szerint Nógrádit és feleségét mentőhelikopterrel a budapesti MÁV kórházba szállították'
A mnisztert egy kartöréssel(!!), a feleségét (egy megérdemelt pofonnal) a baleset után HELIKOPTER viszi a Balatonról BUDAPESTRE (még a vidéki kórház is derogált nekik !!), az életveszélyes sérült (akkor még élő) fiatal pár meg mentőautóval zötykölődik.
Dester 2011.03.10. 10:35:04
a-kis-herceg 2011.03.10. 10:35:46
a-kis-herceg 2011.03.10. 10:38:05
a qva anyjukat. büdös buta senkiháziak.
1011 éves feudalizmus...
Murderface 2011.03.10. 10:40:02
nick066 2011.03.10. 10:42:07
Mi még életveszélyes állapoban haldokolva se érünk fel egy karcolást szenvedett miniszteri feleséggel.
Én még emlékszem az esetre: komolyan vissza kellett fogni akkor magamat, hogy ne keressem fel az így döntő helikopteres mentőorvost, egy kis gyakorlati okítással hogy miről is szól a hivatása.
"streetfighter" 2011.03.10. 10:42:40
"1.4 vvt-i, kis városi málnakeverő, majdnem 4k-t forog 130-nál, elég idegesítő... legalábbis 4 Honda után:)"
Először:
A Corolla 1.4 vvt-i abszolút nem "városi málnakeverő". Igen csak el vagy tévedve. Pörög az tény, de megy is rendesen. Simán megy 190-et.
Honda után pedig felettébb vicces a megjegyzésed. Azok is az alacsony fordulatukról híresek. :)
Valamit valamiből lehet csinálni.
KaPé 2011.03.10. 10:43:22
Csak gratulálni tudok.
a-kis-herceg 2011.03.10. 10:44:12
1011 éves feudalizmus
@Murderface: á-m-e-n !
kranführer 2011.03.10. 10:51:08
Semper Fidelis 2011.03.10. 10:52:32
nick066 2011.03.10. 10:54:22
Pirx pilóta · http://late-modern.blogspot.hu/ 2011.03.10. 10:58:32
Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2011.03.10. 10:58:55
dzsaszper 2011.03.10. 11:00:16
nick066 2011.03.10. 11:02:29
Kötelező pihenés? Ez valami új KRESZ szabály? ...és mi van ha még nem fáradtam el a vezetésben ?
dzsaszper 2011.03.10. 11:04:53
Advergaming 2011.03.10. 11:08:41
Előre is elnézést kérek mindenkitől az OFF miatt, egy kis segítséget szeretnék kérni a barátnőm szakdolgozatához.
A téma ADVERGAMING (termékelhelyezés a játékokban), egy pár perces kérdőív kitöltésében kérném a segítségeteket.
goo.gl/0q1L3 (nem reklám, nem MLM, csak a Google Docs-os link baromi hosszú :DDD)
Hálásan köszönöm minden kitöltőnek és még egyszer elnézést az OFF-ért!
nick066 2011.03.10. 11:08:45
Ja értem, akkor 15 km-enként elég 5-6 db, az autópályán történő közlekedés szabályait betartó autós, (akit igazoltatnak), hogy a konvoj teljesen nélkül maradjon :-)
Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2011.03.10. 11:16:39
Ilyenek voltak akkor is, most sem változtak előnyükre.
dzsaszper 2011.03.10. 11:20:59
Vszont azt, hogy életveszélynek tegyem ki az esetleg a leállósávban tartózkodókat meg magamat, azt nem feltételezhetem róluk.
(Ha leszorítósdit akarnak játszani, kénytelenek lesznek kb 60-ra lassítani ők is)
Esetleg 60 körüli tempónál egy kicsit a leállósávba is merek húzódni, de úgy, hogy hirtelen akadály esetén is gyorsan vissza tudjak térni a külső sávba.
"streetfighter" 2011.03.10. 11:25:08
Jó, én nem azt nézem, hogy fogyaszt a legkevesebbet, bár szerintem a közel 200 lóhoz jó a 9,5 literes fogyasztás.
A pörgés nálam magától értetődik, hiszen 8200-nál adja le a max. erejét. :)
Pirx pilóta · http://late-modern.blogspot.hu/ 2011.03.10. 11:28:21
öhöhöhö... 200 paci...? akkor az enyémből a ménes fele meglógott:))) ez az E11 Estate nem az a kifejezett vadállat:)))
doxi2 (törölt) 2011.03.10. 11:34:51
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.03.10. 11:36:49
doxi2 (törölt) 2011.03.10. 11:39:11
2011.03.10. 11:44:11
nefeledd 2011.03.10. 11:44:55
ezt tolják le ,,
régen az elftársak magán vonattal jártak , sőőt ha valaki elmegy a közl.múzeumba még láthat vasúti csajkát is ,, menjenek azzal nem kell kíséret folyamatosan nyomon követhető páncélozott , és ha bekötik a metróhoz akkor egész a parlamentig elfurikázhatnak negyed annyiért ,
üza költséget nem kell elszámolni , max MÁV 1.osztály IC pótjeggyel
a többit a fantáziátokra bízom :)))))))
"streetfighter" 2011.03.10. 11:47:09
Azt hettem, hogy neked az újabb 1.4-es van. A régebbibe nem ültem, de azért az sem lehet nagyon lomha az 1.4-hez képest. :)
Nekem Corolla 1.8 TS van. Meglepetés autó. :)
lyken 2011.03.10. 11:47:25
Csak szólok, hogy Washingtonban az amerikai elnök nem csinál ilyet. Ha elkülönítés van, akkor előzetesen leállítják az útra beáramló forgalmat, de nem veszélyeztetnek senkit.
Démonmac1 2011.03.10. 12:03:37
bapszy 2011.03.10. 12:06:26
_ng_ 2011.03.10. 12:13:03
Meg az is előfordult, hogy a töküres, 3 sávos részen mentem a külsőben százzal, mögöttem kb. húsz perce közeledett egy kamion kb. +5-tel. Aztán amikor beért, villogott. Villantottam egyet jobbra, hogy előzzön meg. Nem tette, jött a seggemben. Kicsit lassítottam, ismét jeleztem, hogy előzzön meg. Tovább jött a seggemben. Így ment ez kb. két-három percig, aztán rászánta magát az előzésre. Akkor láttam, hogy külföldi. Valószínűleg csak annyit tudott, hogy nem szabad előznie. Azt már nem, hogy 3 sávos részen (meg este 10 után) szabad. Mondjuk derék autópályásaink se könnyítik meg a dolgukat -- láttam már fél 11-kor is bőszen világító HIGHWAY CODE CHANGED táblát -- de akkor sem értem a dolgot: előzni nem mer, mert (úgy tudja,) nem szabad, de az nem zavarja, hogy 80 helyett 100 fölött megy? Meg hogy 2 méterrel mögöttem, az se?
Szóval csókoltatom az ilyen kamionosokat, meg azt a barmot is, aki az előzési tilalmat ilyen formában elrendelte.
A témához meg pontosan ugyanazt akartam fűzni, mint Jelentéktelen alak fentebb: "Hát ilyen helyzetben még nem voltam. De magamat ismerve, lassú, óvatos lassítással addig mérsékeltem volna a tempómat, amíg nem érzem biztonságosnak a leálló sáv használatát és csak akkor engedek a hatósági erőszaknak. Ez kb 45-50km/h. Ennél nagyobb tempóval nem hagynám el a külső sávot. Ha ráérnek kivárják mögöttem, ha nem akkor meg beérik egy sávval."
Rock me Amadeus 2011.03.10. 12:14:18
Ez az autópályakezelő kiadványában van.
room_101 2011.03.10. 12:19:01
Whiteman 2011.03.10. 12:27:09
1990 tol igy tolnak le..
Prolee2 2011.03.10. 12:42:30
nick066 2011.03.10. 12:47:06
Már hogy ne lenne. Egész széles a paletta: onnan hogy a holland miniszterelnök biciklivel jár dolgozni, Rákosi különvonatán keresztül egészen addig, hogy Kim Dzsong Il kedves vezetőelvtárs látogatásakor egész falvakat telepítenek ki.
ビンセント・ベガ 2011.03.10. 12:53:48
Ennél vannak a youtube-on durvábbak is. :]
vittore 2011.03.10. 12:57:55
prérikutya 2011.03.10. 13:01:15
Sok okostojás vasárnapi jogsival.:-)
gyárvárosi 2011.03.10. 13:04:10
No azt a köpködést, és azt vettem ki a hangsúlyokból hogy némi anyázás is megeshetett!
Szóval a népszerűségi mutatók mellé ezt is be kellene játszani "honatyáinknak"!
Ja, Dániában tanuló ismerősöm mesélte, hogy egy biciklis urat mindenki megsüvegelt a bevásárlóközpont előtt. A dánok elmondták neki, hogy ez a király! No comment!
prérikutya 2011.03.10. 13:21:24
A megkülönböztető jelzéseket (villogó kék fényjelzést és szirénát vagy váltakozó hangmagasságú más hangjelzést) használó gépjármű, illetőleg minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott) zárt csoportban haladó, megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére minden járművel, minden helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását - félrehúzódással és a szükséghez képest megállással - lehetővé kell tenni.
Don Quixote de la Ferko 2011.03.10. 13:22:02
Segítek:
Számodra a legjobb végeredmény egy hasonló, "csak azért sem állok félre" szituáció után a tolószék, cirka életed végéig.
Járulékos tényező családod teljes ellehetetlenítése, mint terroristát támogató hazaáruló elemek.
Segítettem?
Hiperlajhár 2011.03.10. 13:23:12
assasin 2011.03.10. 13:35:43
A rendőri utasításnak mindenkor eleget kell tenni, még akkor is ha az ellenkezik a KRESZ előírásaival! pont.
Pl: ha piros lámpához érsz, és rendör van a kereszteződésben, és int hogy menj át a piroson, akkor neked bezony át kell menned..mert ő írányítja a forgalmat a kereszteződésben, és felülbírálhatja a lámpát.
Ha egy rendőr arra utasít, hogy állj le vagy menj le a leálló sávba..köteles vagy végrehajtani...mert a rendőri utasítás felülírja az oda vonatkozó KRESZ szabályokat
( leálló sáv, külső belső sáv..stb)
Úgyhogy aki nem megy ki az örüljön ha nem büntetik meg.
Természetesen ez nem menti a kék lámpázó barmokat..csak az elvi dolgot írtam le.
Prolee2 2011.03.10. 13:40:35
De mégis megadtam az elsőbbséget, mert a külső sávban haladok, azaz a belső sáv üres, tehát az akadálytalan továbbhaladás megvalósult.
dzsaszper 2011.03.10. 13:40:59
maat 2011.03.10. 13:42:45
prérikutya 2011.03.10. 13:45:07
Ha 2 sáv kell neki, akkor annyit kell szabadon hagyni.
Reggie 2011.03.10. 13:51:56
Blogger Géza 2011.03.10. 13:54:16
Az ilyen konvojok jelentős része pedig külföldi politikust szállít és kísér.
Mondjuk szerintem se kéne ekkora felhajtást csinálniuk, de sajna sokszor biztonsági szempontokból nem lehet megengedi azt, hogy a becses külföldi politikus szépen 130-cal csorogjon végig az autópályán.
vittore 2011.03.10. 13:55:03
@assasin: nem vagyok egy kemény csávó, de ha két gyerekkel mögöttem akar veszélyeztetni a gyökér akkor biztosan felül fogom a nagyurak döntését bírálni, és lehúzódok majd ha biztonságosnak ítélem. Igen, 20 év balesetmentes vezetés után szerintem én jobban meg tudom ítélni, hogy mi a biztonságos, nekem és a családomnak, illetve a többi közlekedőnek, mint az adrenalintól és a felsőbbrendűségüktől elborult agyú hívatásos konvolybeli sofőrök. Lehet ekézni......
SÜN 2011.03.10. 13:55:48
vittore 2011.03.10. 13:56:38
prérikutya 2011.03.10. 14:01:04
A KRESZ-t értelmezni és betartani kell. Egyik sem nehéz, de ha nem megy, járj busszal.
vörösbor(de)minőségi 2011.03.10. 14:21:50
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.03.10. 14:22:14
a-kis-herceg 2011.03.10. 14:32:28
Reggie 2011.03.10. 14:42:15
Tudod, ha vizbefullad a kacsa, akkor nem a viz a hulye. Neked kene megpobalni ertelmezni a kreszt.
vittore 2011.03.10. 14:50:04
''autónepper.'' 2011.03.10. 14:52:42
assasin 2011.03.10. 14:57:05
Remélem nem futunk össze, mert hogy te előbb utóbb megölsz valakit az utakon az biztos...
Reggie 2011.03.10. 14:57:13
vittore 2011.03.10. 15:10:33
Kelta6725 2011.03.10. 15:13:08
..de én azt hiszem te nem érted a lényeget...és ez a nagy gond.
vittore 2011.03.10. 15:46:46
Reggie 2011.03.10. 16:47:53
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon."
Büszke_troll 2011.03.10. 18:00:24
"A rendőri utasításnak mindenkor eleget kell tenni,"
Gondolom ha a rendőr azt mondja neked, hogy bazd meg anyád, már tolod is le a gatyádat.
Idióta.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.03.10. 18:21:40
Mertcsak 2011.03.10. 18:51:56
Ezután is így fogok eljárni hasonló esetben.
Ha mentő vagy tűzoltó jönne,akár az árokba is lemegyek,hogy elférjen,de ezeknek nem.
1kutya 2011.03.10. 20:04:29
[mike] 2011.03.10. 20:27:31
cso zsi 2011.03.10. 22:25:20
A nénósautót az autópályán úgy kell elengedni, hogy a belső sávos a fűsáv felé, a külső sávos a leálló felé húzza a járművét, középen utat engedve. Nem mérlegelhető, hogy tűzoltó, rendőr, vagy maffiózó.
Háromsávos pálya esetén a belsős azt teszi, amit fentebb, a középső, és szélsőben haladó eggyel kijjebb lép.
Lakott területen viszont mindenki a szél felé kotorjon, hogy az út közepe átlátható, és járható legyen.
Ez van. Nem politikai kérdés.
''autónepper.'' 2011.03.10. 22:35:27
ex-dr. vuk 2011.03.10. 22:55:05
Mibol gondolod, hogy "fingom sincs a kozlekedesi szabalyokrol"?
Olvasni azert megtanulhatnal: az adott szituacioban a belso savban SENKI nem volt (erted, lofasz sem, egy fia megveszekedett kocsi sem, bazmeg). Szoval ezekutan mi a tetves faszert is kellene a leallo fele huzodni a kulsoben? Van hely.
Alikam 2011.03.10. 23:02:40
Leszarom ki jön mögöttem.
Mertcsak 2011.03.10. 23:13:54
Amiről te beszélsz,az akkor van,ha baleset,vagy egyéb ok miatt áll a forgalom a pályán!
Jelen esetben nem erről van szó.
Szövegértés?
jelentéktelen alak 2011.03.10. 23:57:22
Ebben igazad van. De arra nem kötelezhet, hogy veszélyes szituációba kerüljek miattuk.
Ezért kell természetesen lehúzódni a leálló sávba, de csak akkor, ha a sebességemet már olyan mértékben csökkentettem, hogy az nem jelent veszélyt sem rám, sem az esetleg ott veszteglőre nézve. Ez olyan 45-50km/h.
Természetesen hirtelen fékezéssel sem veszélyeztethetem a mögöttem haladókat, így mire 130-ról lelassulok erre a biztonságos tempóra, az nem 2méter lesz.
Remélem, így szabályos? :-)
a-kis-herceg 2011.03.11. 00:21:51
vittore 2011.03.11. 08:13:47
Pirx pilóta · http://late-modern.blogspot.hu/ 2011.03.11. 09:30:05
a rengeteg fontosautóból egy sem szirénázott, csak villogott mindegyik... vagyis a törvény betűje szerint SEMMILYEN plusz jogosítvány nem illette volna meg őket (mert ugye a villogó és sziréna EGYÜTTES használata számít csak MEGKÜLÖNBÖZTETŐ JELZÉSNEK), ennek hiányában a sárgán pitylogó kukásautóval esnek egy kategóriába (figyelemfelhívás a veszélyre...)
ezt csak azok kedvéért, akik a rendőrök törvényeket felülíró jogait (!) emlegetik...
Agyalap 2011.03.11. 09:44:09
dzsaszper 2011.03.11. 09:58:17
alexander77 · http://www.lefolyo.hu 2011.03.11. 11:56:49
vittore 2011.03.11. 12:08:23
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.03.11. 13:30:17
D4D 2011.03.11. 15:07:55
"autópályán úgy kell elengedni, hogy a belső sávos a fűsáv felé, a külső sávos a leálló felé húzza a járművét,"
HA ÁLL A SOR! csak akkor, haladásban a belső az övé. Szépen néznénk ki, a 60 tonnás daru a biai csuklós meg a Helmut lakóautója között. Gondolkozz!
a-kis-herceg 2011.03.11. 21:22:19
jelentéktelen alak 2011.03.11. 23:53:27
jelentéktelen alak 2011.03.11. 23:54:32
apk 2011.03.12. 08:00:52
Annak örülök, hogy a legtöbben tiszteletben tartjátok a leálló sávot. Persze arra azért kíváncsi lennék, hogy akkor a való életben miért használják oly sokan.... Vagy valaki megírhatná at is, hogy az ÁAK autóit miért nem engedik el? Pedig ha sietősen mennek, akkor balesethez sietnek, hogy mielőbb rend legyen...
A kamion a leállón is mindennapos sztori. Abba belegondoltatok már, hogy egy 3,5-7,5 t közötti is 80-nal mehet autópályán, de előzni csak 7,5 t fölött tilos. Szóval egy 3600 kg-os simán kijöhet eléd 80-nal előzni....
Amit az M1-en látott a posztoló, az valószínüleg nem az EU elnökséggel kapcsolatos delegáció volt, ott komolyabban és körültekintőbben megy a dolog.
rekszem 2011.03.12. 16:53:52
Egyébként decemberben egy ilyen konvoly során az M0-áson a leállósávba beálló jardot valaki telibedurrantotta. Pont ott jöttem el mellettük.
dzsaszper 2011.03.12. 19:55:56
dzsaszper 2011.03.12. 19:58:15
dzsaszper 2011.03.12. 20:04:33
Amúgy meg KRESZ 49. § (2) szerint a megkülönböztető jelzés feljogosít a rendőr és a vasúti átjárók jelzéseinek átlépésre, úgy, hogy közben nem veszélyeztethető a közlekedés biztonságát, a személy- és vagyonbiztonságot. Ebből következően nem tolhatnak le egy 130-cal vagy akárcsak 80-nal közlekedő járművet a leállósávba.
Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2011.03.12. 23:46:16
D4D 2011.03.13. 00:15:54
Balatonról a kialakult oszlopok jönnek 100-al. Biztos kettőnk között engedem el.
Hotyhogy 2011.03.13. 07:09:12
hpty 2011.03.13. 12:13:37
Meg azon nem neéz ki jól a blokkoló sem!! XD
Alex2000 2011.03.17. 09:17:08
Peetee 2011.03.17. 16:52:47
Nap-mint nap látom őket, szerencsére én az ellenkező irányba ingázok, így reggelente szemből jönnek a nagyurak 10-20fős konvojokkal és tolják szét a közlekedőket, délután meg igyekeznek vissza a "nagyfaluba" még nagyobb tempóval, 10percenként életveszélyes helyzeteket okozva....
cso zsi 2011.03.17. 16:57:49
Szövegezés:"Ha megkülönböztető jelzéseket használó gépjármű éri utol, személygépkocsijával lehetőleg a jobb szélső sávba húzódással adjon szabad utat a továbbhaladásához. Ha a forgalom sűrűsége miatt ez nem megoldható, akkor a belső forgalmi sáv bal szélére húzódjon, a szélső sávban haladók pedig a sáv jobb szélére hajtanak."
@vuk_: Magatartás a megkülönböztető vagy figyelmeztető jelzéseket használó járművekkel szemben
42. § (1) A megkülönböztető jelzéseket (villogó kék fényjelzést és szirénát vagy váltakozó hangmagasságú más hangjelzést) használó gépjármű, illetőleg minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott) zárt csoportban haladó, megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére minden járművel, minden helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását - félrehúzódással és a szükséghez képest megállással - lehetővé kell tenni.
ex-dr. vuk 2011.03.17. 19:51:43
ha a belso savban SENKI NINCS, akkor a kulso savban haladva elegendu helyet hagytal egy egesz kibaszott kocsisornak.
Lehetove tetted az akadalytalan tovabbhaladasukat. Ennyi.
Erted mar, hogy ez nem all fenn: "Ha a forgalom sűrűsége miatt ez nem megoldható"? Megoldhato volt (lett volna) anelkul is.
Kalányos Márió 2011.03.17. 20:34:16
De csak a közlekedéssel sietnek, a szendvicsevésre bőven van idejük.
Ugyanez van a mentősöknél is!
Az elindulás baromi nehezen megy, még elszívják a cigit, stb.
Aztán sziréna bekapcs, mindenki takarodjon előlük. Megérkezés után kényelmes séta, kaputelefon nézegetés, stb.
jarics 2011.04.13. 15:29:10
wowerman 2011.06.15. 05:31:59
pont azért mert Eu elnökség volt, voltak itt külföldi politikusok is akiknek a haláláért esetleg kár lenne (a magyarokéért nem)