Időnként mindig előjön a vita az elfogyó sávok használatáról. Vannak, akik nem merik használni, mert szerintük pofátlanság, holott más országokban elfogadott a "cipzár-elv". Sokan pedig egyetértenek abban, hogy ha már ott az aszfalt, akkor használjuk már, amíg lehet, addig is csökken a sor. Utóbbi helyszín nem olyan régen lett így kialakítva, talán az újdonság miatt sem használják ki az autósok, pedig talán akkor kisebb lenne a tumultus az Erzsébet híd pesti hídfőjénél. Inner Circle tanácsa mellé képeket is küldött, amin látható, hogy tényleg lehetnénk ügyesebbek.
Ez nem jó sztori, csak felhívás: tessék bátran használni a Március 15-e téren az Erzsébet hídról (Buda felől) lekanyarodó, aztán a híd alatt visszaforduló mindkét sávot! Szabályos és nagyon hasznos! Naponta látom, hogy az autók csak a belső sávban állnak (1. kép), a téren "megszülető" külső sávba senki nem megy ki. (Nyáron ennek a sávnak az elején megáll egy-egy turistabusz, de utánuk már mindenképpen használható a sáv.) Gondolom, azért, mert ez a sáv a lámpa után (a híd alatt) úgyis megszűnik, és nem akarnak pofátlanok lenni. Pedig ez esetben indokolt lenne, mert a csomópont szűk keresztmetszete éppen ez a lámpa a tér Duna felőli oldalán. Ez fogja meg az autókat, nem a következő, híd utáni lámpa, ami a rakpartra lejutást szabályozza.
Az első lámpánál maradva, ezt a tér felújítása után tették ide, addig csak a balra kanyarodókat szabályozta lámpa. A gyér gyalogosforgalmat elbírta simán a zebra is, főleg mert az autók többnyire álltak a későbbi, rakparti lámpa miatt (akkor még az volt a szűk keresztmetszet). Most talán az új bicikiliút miatt került ide a lámpa, aminek nagyon, nagyon rövid a zöldje, és kevesebb autót enged át, mint amennyi elférne a híd alatt a következő lámpa előtt.
Aztán pirosra vált ez a lámpa, zöldre a következő, és szépen eltűnnek az autók a híd alól (2. kép) - de a többiek a Március 15-e térről a piros lámpa miatt nem hajthatnak utánuk. Ha mindkét sávban jönnének, akkor kétszer annyit engedne át az első lámpa és a híd alatti sávok szépen feltöltődnének. (Másfelől nem lehet behajtani ebbe a kereszteződésbe, nem vennénk el más elől a helyet.) Nem fordulhatna elő, hogy a második lámpa hiába ad zöldet, miközben az első lámpa előtt pirosnál várakoznak. Nem érdekes, ha valaki a vélt érdekeinek védelmében erőszakoskodik a belső sávban és nem engedi be a külsőben várakozót; úgyis pikk-pakk zöldet kap, eltűnik, mögötte a piros lámpa gátat vet a belső sáv utántöltődésének és a külső sáv mindenképpen szabad utat kap.
De ehhez el kell menni a külső sáv végéig, és ott tessék megállni és besorolni a belső sávba! Több autó is megállt egyből a zebra után és várta, hogy beengedjék; ilyenkor a mögötte jövő lefékez a zebrán és káromkodik (aztán a gyalogos és a kerékpárúton érkező kerékpáros is), teljes joggal. Ha kijöttél a külső sávba, akkor alkalomadtán menj vissza a belsőbe vagy menj el a végéig, de ne állj meg félúton.
Persze csodák nincsenek, ekkor a második lámpa lenne a szűk keresztmetszet, vagyis a dugó nem tűnne el, csak egy kicsit kisebb lenne és egy kicsit előrébb jönne. De legalább nem (vagy csak ritkábban) nyúlna ki az Erzsébet-hídra (3. kép), ott a buszoknak nem kéne várakozniuk vagy kikerülniük a kanyarodókat, ezzel nem mennének be a forgalmi sávokba a buszsávból, és a Váci utca - Irányi utca irányba is egyszerűbb lenne letérni, sőt, talán kevesebben előznék végig balról a sort és pofátlankodnának be az elején, ezzel feltartva a Szabadság-híd felé tartókat, stb. Ráadásul nem kapna idegbajt az az autós, aki végigállta a belső sávban a sort, aztán látja, hogy valaki a legvégén, a híd alatt teljesen szabályosan bekéredzkedik a külső sávból.
Az utolsó 100 komment: