Ahogy azt tegnap is írtam, az a poszt csak egy felületes kivonata volt mindannak, ami itt Berlinben fogadott a Michelin rendezvényén. Sok végéről meg lehet fogni azt ami itt van, ezek közül az egyiket fogom most kicsit boncolgatni, ha körüljárni nem is. Sok nagyvárosban korlátozzák a behajtást a belvárosba, ahol pedig nincsen, vagy kevesebb korlátozás van, ott rendszerint nehéz parkolóhelyet találni, autóból meg egyre több van, még ha most meg is tört Magyarországon az autóvásárlási láz pár évvel ezelőtti lendülete.
Ismerős a márka? Nem?
A városi közlekedésre ebből adódóan olyan járművek alkalmasak, amik kevés helyet foglalnak. Ha saját magamból indulok ki, akkor úgy gondolom, hogy felejtsük el a kerékpárt meg a robogókat, se leizzadni nem akarok minden nap, sem pedig egy koccanásos balesetben meghalni. Innen szinte adja magát a válasz, hogy valami pici autó kell, ami alig foglal helyet, de mégis van négy kereke, sem eldőlni nem könnyű vele, meg nem is ázok szét egy könnyű tavaszi záporban.
Ezt max esőálló fűnyírónak tudnám elképzelni
Emellett a környezetvédelem is egyre többek számára lesz fontos és bár tudjuk, hogy az elektromos autók emissziója is csak közvetlenül nulla, mégiscsak ők pöfögik a város levegőjébe a legkevesebb gázt. Persze az akkumulátorból veszélyes hulladék lesz, meg valahol meg kell termelni az áramot, amivel feltöltjük őket.
Ez már egy érdekesebb, futurisztikus dizájn
Ugyanez belülről
Ilyen közlekedési eszközökből is van jópár itt Berlinben, ahogy azt a képeken is láthatjátok. Szebbek és csúnyácskák is. Persze amelyik szériagyártásra érett, annál is az energia tárolása a szűk keresztmetszet, hisz kis helyen csak kevesebb energiát lehet tárolni, így a hatótávolság is általában száz kilométer alatt marad. De ha az átlagos budapesti, vagy az agglomerációban élő autóst vesszük alapul, simán belefér a munkábajáráshoz ez a többségnek. Este pedig csak beállnak a garázsba és bedugják a töltőt az autóba. Egyiket-másikat még én is bevállalnám. Csak kéne hozzá kertes ház is garázzsal.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.05.20. 07:57:28
Nagyon jó kis dolgok ezek, ugye, hogy nem csak a kerékpár a jövő? Ráadásul nem is távoli jövő, ez a technika évtizeden belül elérhető lesz..
Jó post, Gratula...
mildi 2011.05.20. 08:12:37
1kutya 2011.05.20. 08:12:43
de csakis turbós benzinessel:)
én már szerintem meghalok úgy, hogy nem lesz villanyautóm.
CsL 2011.05.20. 08:53:49
Hurri Kán 2011.05.20. 09:27:41
Kalányos Márió 2011.05.20. 10:07:53
cork77 2011.05.20. 10:16:25
1kutya 2011.05.20. 10:49:26
ex-dr. vuk 2011.05.20. 11:01:52
A kerekparozos leizzados resz elegge klise, ezt az mondja aki sosem biciklizett rendszeresen. Ma reggel is 7.5 km-t tekertem, es NEM izzadtam meg. Picit sem. (nem tekerek mintazallat, es huvos van - jol kell feloltozni)
Az eso az teny, de Magyarorszagon nem annyira surun van. Reggel kinezel, nem esik, bringa. Hazafele meg mar mindegy, otthon atoltozol :)
mohopasi 2011.05.20. 11:08:05
''autónepper.'' 2011.05.20. 11:22:32
GiXXXer 2011.05.20. 11:55:37
1kutya 2011.05.20. 12:06:49
ex-dr. vuk 2011.05.20. 12:30:48
attol meg, hogy az eromuvek szennyeznek, az a te egeszsegedet kozvetlenul kevesbe szennyezi. szoval a villanyauto fontos, hogy ne a belvarosba pufogjon. Azonkivul azert fontos, mert a villanyaram egy jo egyseges energiahordozo, amit kesobb sokkal konnyebb kozpontilag(!) felvaltani massal. A mostani benzines autokat atomenergiara valtani nem lehet.
ex-dr. vuk 2011.05.20. 12:32:55
hogy a napelemek mennyibe kerulnek azt nem tudom, de egyre olcsobb.
Hurri Kán 2011.05.20. 12:34:09
"Azonkivul azert fontos, mert a villanyaram egy jo egyseges energiahordozo, amit kesobb sokkal konnyebb kozpontilag(!) felvaltani massal."
Ennek a mondatnak szerintem fuss neki még egyszer...
Hurri Kán 2011.05.20. 12:35:33
Jelenleg személyautókon a napelemnek kb. akkora a jelentősége, mint kutya faszán a vitézkötésnek, maradjunk annyiban...
ex-dr. vuk 2011.05.20. 12:54:46
villanyarammal mukodo auto azert jo, mert az aramot sokmindennel elo lehet allitani kozpontilag (atom, szel, viz, mittomenmileszmegkesobb).
A benzinmotoros auto az benzinnel mukodik es mindigis el fog egetni valamit (ha mondjuk a benzin helyett talalnak mast).
Igy se erted?
Amugy vannak kiserleti full napelemes autok, amikkel soksok kilometert tettek meg. Igaz nem 1 tonnas :D De hat miert is kellene 1 tonnat cipelni mindenhova? Hol van az megirva, hogy egy auto nem lehet kicsi es konnyu?
Hurri Kán 2011.05.20. 12:58:02
Mégis mivel akarod a villanyáramot felváltani?
Persze, vannak kísérleti napelemes autók. Hétköznapi használhatóságuk jelenleg 0, azaz nulla.
1kutya 2011.05.20. 13:15:25
Hurri Kán 2011.05.20. 13:18:59
""Azonkivul azert fontos, mert a villanyaram egy jo egyseges energiahordozo, amit kesobb sokkal konnyebb kozpontilag(!) felvaltani massal."
B+, lehet helikopter vagyok, de ebből a mondatból nekem az jött le :DDD
Lehet, innom kéne valamit? :D
1kutya 2011.05.20. 13:19:11
1kutya 2011.05.20. 13:20:07
Hurri Kán 2011.05.20. 13:22:17
Volt szériában is, igen, átszellőztette a napon álló autó utasterét. Kb. erre használható jelenleg a napelem az autókban...
GiXXXer 2011.05.20. 13:41:37
Tehát nem becsültem alul, egyáltalán nem! Piszok drága még!
Amire te gondolsz, hogy olcsó, az a napkollektor, nem összekeverendő a napelemmel, de egy autónál nem hiszem hogy sok hasznát tudod venni a gőznek.
Arról nem szólva, hogy azt a 40-50 kg-t a kocsi tetejére biggyeszteni nem épp életbiztosítás, nem tesz túl jót a súlyelosztásnak.
ex-dr. vuk 2011.05.20. 14:01:15
De azt is mondtam, hogy lehet ugyan, hogy egy 1 tonnas autohoz par km, de miert kene egy autonak feltetlen 1 tonnasnak lennie ahhoz, hogy munkaba jarj vele?...
Persze mert a nagy auto divat, es kivalo fasznovelo.. Ezen kivul nagy szukseg nincs ra napi hasznalatban.
@gyvy: igen lehet h kihagytam 1 szot, szoval a jelenlegi szen-tuzelesu arameloallitast lesz konnyebb felvaltani, osszehasonlitva minden auto cserejevel.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.05.20. 16:40:02
@vuk_: Oké, hagyjuk a leizzadós dolgot, akkor is veszélyesnek tartom, hogy ott tekerjek napi 30-35km-t, ahol az autók járnak és bármikor rámránthatják egy kátyú vagy bármi miatt a kormányt. És valószínűleg túl kényelmes is vagyok, ezt korábban sem tagadtam. :) Abban viszont egyetértek veled, hogy az egészségmegőrzés megfelelőbb szó a környezetvédelemnél az elektromos autók esetében.
ex-dr. vuk 2011.05.20. 17:09:26
napi 30-35 km azert mar nem keves (marmint ha ez csak a munkabamenest jelenti), ekkor mar lehet hogy en is kenyelmes lennek :)
A 7.5km (15km odavissza) tokeletesen tarthato, izzadas nelkul.
En Londonban bringazom perpillanat, zone 1-2-ben NINCS kerekparut, napi szinten 10ezrek bringaznak, es senkire nem huzzak ra a kormanyt (es most ne mondd azt, hogy "de nincsenek katyuk", visszasirom jo kis a szegedi utakat ;), ugy pattogok az ulesen neha, mint kecskeszar a deszkan..)
A lenyeg: itt tokeletesen megvan egyutt auto-motor-bicikli-riksa-minden. Erdekes, nem? Hogy csinaljak? :)
ex-dr. vuk 2011.05.20. 17:15:32
Hmm hmm.
Rocko- 2011.05.20. 19:19:32
Hurri Kán 2011.05.20. 19:22:31
Miért?
A benzinmotorral hajtott (új)autók nagy része is kurva ronda :)
GiXXXer 2011.05.20. 19:23:14
Rocko- 2011.05.20. 19:23:59
Hurri Kán 2011.05.20. 19:26:34
Majd akkor térjünk erre vissza, ha egyáltalán már körbeREPÜLTE a Földet... Mert még csak terv.
@Rocko-:
Az igaz.
És ebbe az elektromos szarba alig fér kacsa :D
Rocko- 2011.05.20. 19:28:46
Rocko- 2011.05.20. 19:29:31
Hurri Kán 2011.05.20. 19:33:52
Kacsahajtású kacsa? :DDD
cork77 2011.05.20. 19:39:35
D4D 2011.05.20. 19:41:41
Rocko- 2011.05.20. 19:56:45
@D4D: jajaja.
vagy akkor már elemes motor. tán azzal nem tudnak nagy bakot lőni.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.20. 21:19:13
/aruszallitas/ lsd 300 kg papir/ csak ejjel es a P+r parkolokban ilyenekbe kene zsetont dobalni a behajtashoz, vagy akar a bringak modjara ingyen lehetne felvenni es letenni
biztos nem 10 ev mulva lesz,de harminc eve egy szalagos videomagno volt az almom, most meg amerikabol irok valamit es 2 mp mulva olvassa aki akarja
tyberius 2011.05.21. 00:43:55
Húzzunk bele! 2011.05.21. 12:20:54
Húzzunk bele! 2011.05.21. 12:22:34
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.05.21. 17:16:36
Hurri Kán 2011.05.21. 17:42:07
Igen, a külső kerületek tömegközlekedéssel való összekötöttsége az legendás :)))
Bár sajnos autóval sem sokkal jobb az átjárhatóság...
holex20 2011.05.21. 23:47:28
ex-dr. vuk 2011.05.23. 11:25:54
en csak azt mondtam, hogy ennyi mar kenyelmetlen lenne nekem, pedig nincs bajom a bringazassal. Az biztos, hogy meg ekkor sem jarnek autoval, inkabb motorral.