Saját bőrömön már én is megtapasztaltam hasonlót, igaz akkor én sérülés nélkül szálltam ki a totálkáros autóból. Persze ez és kazanhaz esete is már olyan volt, amikor már nem lehetett elkerülni az ütközést. Ugyanakkor meg kell tenni mindent annak érdekében, hogy az ütközés minél kisebb erővel történjen, és nem véletlenül találták ki a biztonsági övet, ez az egyik tanulsága a posztnak. A másik pedig, hogy az autóknak adjuk meg, ami jár, szeressük őket, de el kell fogadnunk, hogy baj esetén meg kell, hogy védjenek bennünket, akár totálkár árán is.
Mára megtanultam tisztelni a fizika törvényeit. Nem sokon múlott, hogy itt maradtam. Idén szép kis pofont kaptam az élettől, hogy ezt megtanuljam.
Szeptember 17-én kisautómmal súlyos közlekedési balesetet szenvedtem a Kecskemétet elkerülő 54. sz. főúton, ahol az autópálya felhajtójánál egy bolgár kamionos nem adta meg számomra az elsőbbséget, és figyelmetlenül, féktávon belül elém kanyarodott. Esélyem nem volt rá, hogy kikerüljem, másik, mellette haladó sávból jöhettek, ez még átvillant az agyamon, jobbra pedig nem mehettem, hiszen akkor is egymásba megyünk. Frontálisan ütköztem vele, hatalmasat csattantam kb. 50 km/h-s sebességgel. Sosem felejtem el azt az érzést, ahogyan az öv megfogott és hátracsapott, megmentve ezzel az életemet, s azt az erőt, ami akkor az egész fejemben és a testemben szorított. Ha nem vagyok bekötve, elég rossz esélyeim lettek volna. A futóműre nehezedő hirtelen erőhatástól a kormány úgy mozdult, hogy a bal kezem eltört. És ennyi! Kitámasztott, még a csattanás után is a féken lévő lábamnak sem lett baja. Most megtanultam tisztelni a fizika törvényeit.
Mindez igazából semmi volt. Az autóból épen és szinte egészségesen, kisebb kéztöréssel kiszálltam. A java csak ezután kezdődött. A szívemből akkor kiszakadt egy darab, szinte összeestem a látványtól. Az én édes-kedves, egyetlen pici autóm halálos csapást kapott a jobb elejére, ami teljesen összeroncsolta a motort.
Háromszorosan tekeredett a kasztni, a sárvédő, a felni tönkrement, a lámpája elszállt valahova, a tetőlemez behorpadt az ütközéstől. Ott állt az út közepén, keresztbefordulva az úton a kamion mellett, folyt belőle a hűtővíz, én pedig életemben nem éreztem magam akkora szerencsétlennek magam mint akkor. A törött kezemben egyre lüktető fájdalmat szinte bolhacsípésként éreztem. Megmentett utolsó leheletével, pedig nem sokon múlott, mégis vigyázott rám. Úgy gondolom, hogy az autóknak van lelkük, és amint beülünk és vezetjük őket, összekapcsolódunk velük.
"Utolsó utamon is együtt mentünk, szokásos útvonalon haladtunk. Ő nem látta, emberként nem is érezhette előre a veszélyt, de én akkor már tudtam, hogy baj lesz. Mikor fékjeimnek parancsot adott, tudtam, hogy késő. Megpróbáltam úgy kormányozni a kerekeket, hogy ő a legkevesebb sérülést szenvedje a lehetőségeinkhez képest, hiszen én öreg autó vagyok már. A becsapódás előtt utoljára átöleltem őt, hogy ki ne repüljön, ezután pedig a feltörő gőzzel együtt továbbszáguldottam, őt magam mögött hagyva. Párszor azért visszanéztem, láttam
a szomorúságát, mikor meglátogatott engem a roncstelepen és újra megérintette a kormányt, a sebváltót és köszönetet mondott, hogy velem lehetett, hogy együtt zúztunk az autópályákon. Boldog vagyok, mert megmutatta egy kis öreg autónak, hogy milyen érdekes egy új fiatalkorba kerülni, jó zenét bömböltetni a kocsiban, új, friss hófehér festést és alufelniket kapni és milyen érzés, amikor a szerető gazda saját kezével lemosva simogatja az ő kedves kis autóját. Szívből örülök, hogy türelmet, toleranciát és mértékletességet taníthattam neki. Most már egy másik, nálam sokkal fiatalabb autóval jár, kezdenek összebarátkozni. Rám pedig teljesen új feladat vár."
A rendőrségi jegyzőkönyv szerint:
„A rendelkezésre álló adatok alapján ... bolgár állampolgár 2011. szeptember 17-én 08 óra 15 perc körüli időben Kecskemét lakott területén kívül vezető 54-es számú főúton közlekedett Kecskemét felől Soltvadkert irányába az általa vezetett ... forgalmi rendszámú ... gyártmányú vontatóból és a hozzá kapcsolt ... forgalmi rendszámú pótkocsiból álló járműszerelvénnyel, amikor a fenti főút 6.060 méterszelvényében balra kanyarodás során nem biztosított elhaladási elsőbbséget a neki szemből érkező és az 54-es számú főúton Soltvadkert felől Kecskemét irányába egyenesen tovább haladni szándékozó ............... által vezetett xxx-xxx forgalmi rendszámú Opel gyártmányú Corsa típusú személygépjármű részére, minek következtében a járművek összeütköztek. A baleset következtében ...................... 8 napon túl gyógyuló súlyos sérülést szenvedett, valamint a részes járművekben anyagi kár keletkezett.
A fentiek alapján ... cselekményével megszegte a KRESZ 31. § (5) bekezdés ca/ pontban foglaltakat, mely alkalmas a Btk. 187. § (1) bekezdésbe ütköző és aszerint minősülő közúti baleset gondatlan okozás vétség megalapozott gyanújának megállapítására.”
Valamokka 2011.11.30. 09:01:57
kolompár szmélgol 2011.11.30. 09:13:02
telefonko:zpont 2011.11.30. 09:15:30
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.30. 09:27:07
telefonko:zpont 2011.11.30. 09:38:06
dzsaszper 2011.11.30. 09:42:57
ha jól értem, vádemelési szakban van az ügy...
a bolgár sofőr meg megérdemelne egy pár éves vezetéstől eltiltást...
kolompár szmélgol 2011.11.30. 09:54:59
Miert hajtotok ennyire a gumikra? Meg nincs fent a teli gumi? Szegyeljetek össze magatokat! :)
kell az 2011.11.30. 09:58:44
www.baon.hu/galeria/54559
telefonko:zpont 2011.11.30. 10:02:24
kell az 2011.11.30. 10:08:57
A bal oldali fékcsík feltűnően rövidebb
Engem nagyon irritál amúgy a papucsba vezető sofőrök látványa
Amúgy a cikkbe azt említik hogy az egyik úja tört el a sofőrnek
kolompár szmélgol 2011.11.30. 10:22:41
Es arra varsz, hatha kisorsolnak? Kicsit lutri a dolog, meg ilyen alacsony profilmelyseggel közlekedni is az. :) Akkor biztos te vagy az akire mondjak: nemma` nem tud elindulni a tükörradiallal. :)
Dester 2011.11.30. 10:26:07
Respect cimbora, nagyjából sejtem, mit érezhettél, de ahogy szokták mondani, én is azt mondom: örülj neki, hogy minimális sérüléssel megúsztad és belevághatsz egy újabb hasonló projektbe, nem utolsósorban kaptál rá esélyt, hogy láthatod még az unokáidat. ;)
1kutya 2011.11.30. 10:26:46
J_W 2011.11.30. 10:27:45
Mennyi ilyen hülye ember van, aki fizikából még a kisegítőben se kapna kegyelemkettest...
Az, hogy 0,01%-ban jobban jár aki nincs bekötve nem indok, mert ennél a 99,99% jóval nagyobb szám...
Dester 2011.11.30. 10:29:00
Béke.
Tower13 2011.11.30. 10:31:28
A kocsiért kár, mert nem olcsó, a biztosításból meg nem lesz új.
Mielőbbi gyógyulást.
20 nál támaszd ki magad. ott csak kiugrik a vállad...:D
kell az 2011.11.30. 10:42:15
Bár utólag az utolsó sort átfogalmaznám, ezért rossz hogy nincs szerkesztési lehetőség
Dester 2011.11.30. 10:44:28
Hurri Kán 2011.11.30. 11:37:01
Skodakék Fábia 2011.11.30. 11:52:39
"streetfighter" 2011.11.30. 12:43:18
Látszik, hogy tényleg oda figyeltek rá, de még mindíg inkább az autó sérüljön mint az ember.
messi-asz 2011.11.30. 12:59:53
D4D 2011.11.30. 13:00:30
''autónepper.'' 2011.11.30. 15:47:32
@1kutya: tipikus verseny corsa
''autónepper.'' 2011.11.30. 15:48:35
''autónepper.'' 2011.11.30. 15:49:13
(---Flúgos Buszos---) 2011.11.30. 16:07:55
Sokkal jobban lehet a pedálokat is kezelni.
Lecsúszik a lábad duma hülyeség. Buszon is,ha taposom a féket mezítláb,akkor hogy csúszna le a lábam,ha még plusz gumi van a fékpedálokon minden járműben.
1 kis sufni-tuning és még a gazdája sem ismerne rá,ugye??? :))))
''autónepper.'' 2011.11.30. 16:13:25
kis git kis kalapálás hidd el jobb lenne mint gyári állapotában:) bele irnám a hirdetésbe hogy megkimált kis corsa 279Ft ért eladó az árból nem engedek mert télleg hibátlan az autó HIBÁTLAN !! 2 nap alatt megisvennék:))) :DDDD sugni tuning nem kell ide... akkor nem lesz gyári megkimélt és nem tudom megkimlt hatású... plusba nem hinnék el az idős orvos tulajt:)))))
metal · http://electric.blog.hu 2011.11.30. 16:26:39
(---Flúgos Buszos---) 2011.11.30. 16:46:08
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.30. 18:13:40
ferfi nem hord papucsot basszatok meg..
maximum suzukis feher frottirzoknival
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.30. 18:26:31
metal · http://electric.blog.hu 2011.11.30. 18:34:42
''autónepper.'' 2011.11.30. 18:49:33
WellJack 2011.11.30. 22:46:29
Örülök, hogy végre nem egy nagy német limuzin volt a hibás! Tényleg!
''autónepper.'' 2011.11.30. 22:48:25
pengusz 2011.12.01. 07:15:49
@''autónepper.'': A suzukiban legalább nem megy tönkre a légkondi :P
:DDD
misi107 2011.12.01. 08:39:54
totál megértelek.Ugyanígy vagyok a mondeommal.Az előző áprilisra lett kész úgy,hogy alkalmas lett napi használatra-10 hónap alatt.Egy hölgy jóvoltából 5 mp alatt kidöntöttem egy gyalogoslámpát,majd megállított egy vaskos lámpaoszlop...tk...vettem ugyanolyat...első nekifutásra beletolattak,másodikra egy hölgy ledarálta a bal oldalát.Beletoltam a kártérítést,most lett kész a komplett kipuf rendszer,előtte komplett futómű,fék csere,egyedül csak kívül ronda.Innentől fogva várható,hogy megint jön egy idióta picsa és gallyra vágja.Ha túlélem és képes leszek mozogni,a kedvenc rohamkésem dolgozni fog,nem érdekel a következmény.Tudom mire számítsak a baleset következményeit életem végéig nyögni fogom,szó szerint.És a kedves pina kisírta,hogy ne büntessék meg...két hónapra elvették a jogsiját és jónapot.
''autónepper.'' 2011.12.01. 11:52:57
D4D 2011.12.01. 13:09:54
kazanhaz 2011.12.01. 13:40:28
Skodakék Fábia 2011.12.01. 13:51:59
igaz kicsit koszos lesz az ember talpa ha enélkül vezet, de időnként lesikálom oszt jólvan
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.01. 14:41:56
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.12.01. 15:20:24
Ez aranyos
Én is szinte élőlényként kezeltem minden autómat/motoromat
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.12.01. 15:22:36
Zaprozsecre akarsz 185-ös gumikat?
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.12.01. 15:29:18
Tavasztol őszig mezitláb vezetek, anno a Zsigát is igy vezettem
Volt egy munkatársam, a dinósárga 900as "Sport Fiatját" vezette mindig mezitláb, attol "tanultam el"
Skodakék Fábia 2011.12.01. 15:41:37
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.12.01. 16:01:47
:))
pedig az 1200-es Zsiga nem egy szervos volt még
Perillustris 2011.12.02. 14:03:55
pengusz 2011.12.03. 15:29:26
:D
Csak nem xarik be, mint @''autónepper.'': -é :D
(egyébként meg nem számít, csak direkt szivatom :D)
pengusz 2011.12.03. 15:30:37
(---Flúgos Buszos---) 2011.12.03. 17:02:30
Pl. bedobja a tempomatot 65-re,(spórolni kell a gázolajjal,hogy utána legyen mit levenni),éa közben keni a zsíros kenyeret,vágja a hagymát,nehogy már a szabadidejét kajálásra tolja el,és így szivatja a népet. :)))
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.12.05. 13:38:54
Nem dohányzó, kevés kilométerrel, garázsban tartott nem dohányzó női tulajdonostól alig használt sérülésmentes második autó, mely csak a kihasználatlanság miatt eladó.
Perillustris 2011.12.19. 08:55:56
Ez a villamosvezető nem érezte magáénak reggel a poszt első gondolatát. A másodikat annál inkább.
VakondM 2011.12.30. 15:28:51
Sajnálom az autót és remélem nem fog sok időbe telni a hivatalos ügyintézés.