Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Vinné a bank az autómat

2012.01.14. 08:42 :: SilentSound

Gabriella helyzete nem egyedi, a svájci frank alapú autóhitelekkel sokan elúsztak az utóbbi években. Különösen nagy gondot jelent az ilyesmi akkor, ha valakinek munkaeszköze is egyben a kocsi és azzal keresi a kenyerét. Közületek van, aki hasonló szituációba sodródott? Ti mit tettetek, hogy megoldjátok a problémát?

Az autós blogokat olvasók között nyilvánvalóan nem kell feltenni a kérdést, hogy szeretik-e a kocsijukat. Néha túlzásba visszük a kocsink takarítását, felesleges, vagy éppen hasznos kütyükkel szereljük fel a szeretett járgányt.

Van, aki hobbiból tart autót, van akinek munkaeszköze a kocsi. Én autósoktatóként dolgozom, és nem Grandim az egyetlen kocsi, amit hitelből vettem. Volt használt autóm, nem bírta sokáig a strapát, volt hiteles kocsim, 4 év után jó áron tudtam eladni, és sikerült az árából a hitelt is rendezni.

oktato-punto.jpg

5 évvel ezelőtt vettem a jelenlegi autómat. Oktatásra éppen megfelel – itt egy tavalyi bejegyzésben már volt szó róla.

Az akkori leasing felvétele előtt a Bank gondosan hitelbírálatot tartott, és megállapította, hogy 37e Ft lehet csak a törlesztésem. Ez már az előző kocsinál is teljesíthető volt. Bár tény, hogy ha engednek 45.000,- t, akkor 6 évre kaphattam volna meg a hitelt. Sem a Szalon, sem a Bank nem ajánlott fel más módozatot, Ft alapú lehetőséget, ez volt, ezt kellett választani. Éljen a 2006-os CHF! 153 Ft-ért!

Azóta változott a helyzet. 2011 elején már úgy éreztem, hogy elég nagy a baj, mert 55.000,- Ft-os számlát kaptam!

Kérelmet írtam a Banknak, hogy szeretnék kérni szerződés módosítást, mert nem tudom fizetni. Sajnos a bevételem nem lett nagyobb az évek alatt, idő közben elvált nő lettem, és válság is lett.

Kaptam egy módosítást, de nem kaptam választási lehetőséget és nemhogy csendben maradtam volna, a rossz fizető adós kapott még 3,5 % büntető kamatot, valamint a szerződés módosításával még 1 % kamatot.

A törlesztő részletem 2011. decemberében már 83.000,- Ft volt. Ebből 30 ezer a tőke és 53.000,-!!!!!! a kamat!

2011. novemberében egy újságcikket írt velem a helyi napilap, aztán az újságíró javaslatára megkerestem a Banki Hitel Károsultjainak Egyesületét Szegeden, és vele összefogva próbáltunk valami lépést tenni.

...„Ügyfelem azzal a kéréssel fordul a T. Címhez, hogy számára lehetőséget biztosítson a hitel visszaállítására, az eljárás megszüntetésére és ezután a kedvezőbb törlesztési lehetőségek fizetésére.
Kérjük az eddig befizetett összegek könyvelésének feltüntetését, különös tekintettel a
tőke, a kamat és a kezelési költség havi változásának részletezésével és a kamatemelés 2011. szeptember 15-től 3,5%-kal való emelését, valamint a törlesztő részletek drasztikus eltorzításának indoklásával.
Továbbá a szerződés visszaállítása után az eredeti törlesztőhöz hasonló kamat és részletek fizetési lehetőségének biztosítását. Tájékoztató jelleggel közlöm, hogy az akkori havi teher majdnem 40.000 Ft volt. Ügyfelem lehetőségéhez mérten, de legfeljebb havi 45.000 Ft törlesztő részletet tud vállalni, kizárólag abban az esetben, ha a lízing szerződése visszaállításra, az eljárás megszüntetésre kerül.
Szeretném felhívni a T. Cím figyelmét arra, hogy banki szerződést egyoldalúan csak akkor lehet módosítani, ha az az Ügyfél javát szolgálja. A kamatemelésekkel, az egyéb befizetésre felszólító levelekkel a T. Cím ezt a rendeletet figyelmen kívül hagyta és előnytelen szerződési feltételekbe kényszerítette Ügyfelem; egyúttal megadom a T. Cím számára a lehetőséget, hogy szerződésmódosítással vegyük elejét a felesleges bírósági eljárásnak. „

A Bank válaszlevelét december 21-én vettem át, melyben felajánlnak szerződés módosítást, a Behajtó azonban éppen aznap közölte velem, hogy jön a kocsiért. Könyörögtem, hogy a 21, 22-i vizsgázóim miatt ne vigye el a kocsimat. Azt mondta, rendben, 23-án jelentkezik újra.

Én aznap feltettem egy képet és üzenetet a facebookra:
KEDVES ISMERŐSEIM!
KARÁCSONYKOR AZ EMBEREK ADNI ÉS KAPNI SZOKTAK, NEM ELVENNI.
MOST VELEM MÉGIS EZ FOG MEGTÖRTÉNNI.
ELVESZNEK TŐLEM VALAMIT, A MUNKAESZKÖZÖMET.
SAJNOS A TÖRLESZTŐ RÉSZLETEIM 83.000,- FORINT FÖLÉ UGROTTAK - EBBEN A HÓNAPBAN NEM IS KERESTEM MÉG ENNYIT, ÉS A BANK ELVISZI A KOCSIMAT. TEGNAP KAPTAM A HÍRT....
GRANDIMAT ÁT KELL ADNOM PÉNTEKEN A BANK FELHATALMAZOTTJÁNAK. S EZ MIVEL JÁR?
NEM TUDOK DOLGOZNI, DE A RÉSZLETEKET TOVÁBB KELL FIZETNEM.
VAGYIS LEHETETLEN HELYZETBE KERÜLTEM.
AZ EMBER KARÁCSONYKOR CSODÁRA VÁR...
ÚGY ÉRZEM, HOGY EZEN A HELYZETEMEN MOST CSAK EGY C S O D A SEGÍTHET!
AZOK, AKIK EZEN A KOCSIN TANULTAK, VAGY ÜLTEK BENNE, ISMERIK, TUDJÁK, MENNYIRE SZERETTEM, MENNYIRE AZ ENYÉM VOLT.
HÁT, CSODÁLATOS AJÁNDÉK EZ A BANKTÓL. NEM IS TUDOM, HOGY MILYEN IMÁBA FOGLALJAM A NEVÜKET?

Aztán karácsony előtt nem jött több hívás, sem az, hogy nem viszik, sem az hogy viszik. Hát, mit is mondjak, kellemes karácsony volt... Aztán eltelt a Szilveszter is és tegnap – január 2-án - újra megkaptam a hívást. Jönnek a kocsimért. Ma már nem volt választásom.

A Bank azt mondta beszéljek a Behajtóval, a Behajtó meg azt, hogy egyezkedjek a Bankkal. A Bank Elektronikus oldalán a szerződésem AKTIV és a rendszer hagyja, hogy szerződést módosító, adataimmal rendelkező nyomtatványt töltsek le.

Ezt a nyomtatványt ma ki is töltöttem, vissza is küldtem az alábbi levél kíséretében:
„Alulírott M. Gabriella ...... gépjármű hitelem módosítását kérjem, limitált törlesztésű deviza alapú pénzügyi leasing szerződésre.

Az MKB Euroleasing E-ügyfél oldalán a saját szerződésemmel kapcsolatos adatok között találtam lehetőséget erre.
Sajnálom, hogy legutóbbi megkeresésemkor nem ajánlottak fel többféle lehetőséget, valamint erre a módozatra nem hívták fel a figyelmemet, mert ez az a módozat, amit már akkor is szerettem volna megkötni."

Ma, január 3-án délután 3 órakor pedig személyesen beszéltem a Behajtóval, aki felvázolta a helyzetet: vagy viszi a kocsimat – bár egyedül volt, és Kecskemétre kellett volna vinnie – vagy megtagadom az átvételt, és akkor a Banknak jelenti, hogy nem adtam oda, a Bank pedig kivonja a forgalomból... stb.

Tehát:
–    lehet szerződést módosítani?
–    Van más lehetőség, csak nem közölték velem?
–    Ha van lehetőség, miért jön a behajtó?
–    És mi is ez a 3.5% os büntető kamat?

Erre is megvan a válasz!
Mert van ám Magatartási Kódex, ami a Bank szerint: „...belső, nem nyilvános szabályzatok és így azok teljes terjedelemben nem közölhetőek..." pfff
Vagyis a Bank tudja a feltételeit, tudja, mivel bünteti az amúgy is fizetésképtelen adóst, de nem közli előre... mert Titok!

Most ez van.
Hogyan tovább?
Majd a Bank Válaszol – remélhetőleg!

373 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cso zsi 2012.01.15. 21:11:13

@windex: Oszt az üzemanyag is emelkedett az elmúlt 5-6 évben. Persze, lehet az oktatási díjakon emelni, de verseny van.
Valami módon éhenhalsz, ha nem alkalmazkodsz.

Most elveszik a munkaeszközét, tehát gyakorlatilag munkanélküli is lesz, ha ezt a károgók nem vették volna észre.
Innentől kezdve nem az autó lesz a legnagyobb probléma, hanem a hátralékra rámehet a háza-lakása is. A nincsből még annyit sem lehet fizetni, mint eddig.

pjotr007 2012.01.15. 21:26:40

@cso zsi: És mi a jobb munkanélkülinek lenni és keresni egy olyan munkát amiből megél, vagy megmarad a kocsi és nyomorog tovább havi 20.000ft-ból, mint ahogy ezt a leírása alapján eddig tette?

"streetfighter" 2012.01.15. 22:20:02

@kafferbivalybalamber:
Az eszed annyi bint egy bivalynak, de lehet, hogy kevesebb. :)

cso zsi 2012.01.15. 23:20:19

@pjotr007: Nem marad meg a kocsi, csak a fizetnivaló.
Azzal, hogy a bank-végrehajtó "kasszíroz", még nincs letudva a tartozás.

windex 2012.01.16. 00:17:06

@peter3374: tartalékról hallottál-e? attól, hogy nem mondja, lehet megtakarítása, testvére, aki olykor kisegíti, más, alkalmi munkája, stb. egyébként mindegy, nem mi vagyunk a könyvelői. ilyeténképpen efféle (ennyi adat alapján meglehetősen okoskodó és kevéssé jóindulatú) tanácsot se adjunk neki, majd ő tudja, hogy mikortól legyen más foglalkozása. ráadásul teljesen felesleges ilyeneket írni. ha kérdez, nem ilyen választ vár, hanem olyat, ami reális, orientálja, vagyis végső soron segíti. a te válaszod nem kapcsolódik a kérdéséhez, viszont az üzened vele, hogy mekkora barom. szerinted erre ki kíváncsi. ha elolvassa, azt gondolja, "pff" és lapoz. de ami neked fontos, hogy te szeretheted magad, mert bizonyítottad, megint mennyivel okosabb és életrevalóbb voltál, mint más. ezt is hiúságnak nevezik. kell ez neked?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.01.16. 08:46:30

@golyós: "Ne gondold már, hogy a banknak az a legjobb buli, ha ezrével tárolja a lefoglalt autókat."

Pedig de. A hitel záloga nála, a hitel ketyeg tovább. Ha kedve van eladja áron alul, ha arra van kedve még tárolási díjat is felszámol. A behajtócégen keresztül (ami csak papíron más cég) újabb lehúzások érkeznek. Végül se kocsi, se pénz, csak a tartozás. Ügyesen ki van ez találva kérem, fizeted a semmit.

Hurri Kán 2012.01.16. 09:28:03

@newtehen:
Ha már valamihez nem értesz, nem baj, csak legalább hülyeségeket ne írnál róla.

Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2012.01.16. 09:46:07

"Kaptam egy módosítást, de nem kaptam választási lehetőséget és nemhogy csendben maradtam volna, a rossz fizető adós kapott még 3,5 % büntető kamatot, valamint a szerződés módosításával még 1 % kamatot."
Bár nem írtad, de valószínűleg az történhetett, hogy nem akkor fordultál a bankhoz, amikor láttad, hogy nem fogsz tudni fizetni, hanem akkor, amikor már hátralékban voltál. Szerintem ebből következik a 3,5% kamatemelés. Ekkor ugyanis már egy másik kockázati osztályba fognak sorolni és egy másik konstrukciót fogsz kapni, amiben magasabb lesz a kamat. A plusz 1% pedig valószínűleg annak az oka, hogy azóta nőttek a kamatok az új konstrukcióknál is.

Ami még valószínűbb, hogy ez mind benne van a szerződésedbe. Persze ez csak feltételezés, kérdezd meg a bankot!

2012.01.16. 10:02:28

@mrzigi: lakni muszáj valahol, autózni nem. Egy lakás 10-20 millió, az autó 3-4. Akinek ennyi készpénze sincs az nem egy sikeres ember és nem vegyen fel hitelt autóra. A lakás albérleti díja közel hasonló a lakáshitellel tehát lakásra hitelt felveni ésszerű döntés, autóra pedig kockázatos marhaság. Ennyi.
És igen, senkinek nem tartottak pisztolyt a fejéhez hogy chf alapú autóhitelt vegyen fel. Ez a világ legostobább döntése volt annak idején.

pengusz 2012.01.16. 12:24:41

Nem értem miért kellett belekeverni a politikát meg a lakáshiteleket.

Maradjunk az autólízingelésnél.

Én 2007-ben vettem fel a hitelemet (tavaly márciusban kifizettem, mert csak 3 évre vettem fel). Tavaly év elején kb. 10-12 pluszt fizettem rá havonta a 30.000-es havi törlesztőre. (Hogyan lehet a 37-ből 87???)

Az esetek többségében nem értek egyet @"streetfighter": -rel, de most jól összefoglalta a dolgokat, és mindenben igaza van.

Igaz nekem csak 4 éves a jogsim, és ez az első kocsim. Megelégedtem egy használt (2004-es) Ignis-szel. Nem 0% önerőre vettem 5 milláért új xy márkájú kocsit.
Amire én használom, tökéletesen megfelel.

Ja és még annyit: Amikor nagyon megnőttek a törlesztők (nekem negyedéves árfolyamkorrekció volt), a "bank" (Lombard), automatikusan átállt havi árfolyamkülönbözet fizetésre. (Ha valakinek könnyebb a havi 10, mint a 3 havonta 30.)

Ja és automatikusan lehetett kérni havi fix konstrukcióra való díjmentes áttérést (még jóval a központi intézkedések előtt)

pengusz 2012.01.16. 12:29:44

@cso zsi: "Most elveszik a munkaeszközét, tehát gyakorlatilag munkanélküli is lesz, ha ezt a károgók nem vették volna észre. "

Képzeld én egy szakadt régi Swiften tanultam vezetni. Olyat, amit most 200-ért kapsz...
Nem 4-5 millióért kell venni 0% önerőre zsírúj menő kocsit. A tanulók úgyis csak leégetik a kuplungot :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.01.16. 12:44:39

@Leadfoot: Ó, mire ez az autó eladósorban lett volna, addigra garázsban tartott nem dohányzó női vezetőtől kevés kilométerrel második autó lett volna belőle, amit csak a kihasználatlansága miatt adnak el.

Vagy Te láttál már a piacon taxit, oktató autót?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.01.16. 12:46:09

@gyvy: A személyeskedésen kívül érdemben is hozzá tudsz szólni? Szerinted? Lezárul annyival, hogy "elviszi a bank"? Kis naív....

Hurri Kán 2012.01.16. 12:54:57

@newtehen:
Szerinted a bank autókereskedelemmel akar foglalkozni? Egy szóval sem mondtam, hogy onnan lezárul az ügy. Csak éppen van arról fogalmad, mi van, ha egy banknak egyre több a rossz hitele? Hogy milyen plusz költséggel jár neki a kényszer értékesítés? Nincs. Akkor nem nem írnál le ilyen baromságot. Banknak az az érdeke, hogy a hitel vissza legyen fizetve és ne romoljon a hitelállományának a minősége. Idióta.

Skodakék Fábia 2012.01.16. 13:54:14

@gyvy: elvileg
gyakorlatilag a banknak az az érdeke hogy a szart is kipréselje abból aki még tud fizetni

Hurri Kán 2012.01.16. 14:01:04

@petrócselly:
Nem az az érdeke, olyankor már a pénze után fut, és a behajtásnak is elég jelentős költségei vannak.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.01.16. 14:09:25

@gyvy: "Hogy milyen plusz költséggel jár neki a kényszer értékesítés?"

Semmilyennel. Az ügyféllel fizettetik meg az utolsó fillérig. + a bankosok és ismerőseik "csemegézhetnek" a visszavett kocsik között. (van bankos ismerős, ő mesélte el, hogy lett féláron kocsija)

Az általad "kényszer értékesítés" -nek jelzett túlmisztifikált dolog annyit jelent, hogy áron alul átveszi egy nepper, aki dagadtra keresi rajta magát. Nem kell ebből lovagregényt csinálni, hogy szegény bankok...

A banknak ezen felül így is, úgy is vissza lesz fizetve a hitel. Olyan még nem volt Magyarországon, hogy a bank rosszul járt volna, vagy nem jutott volna pénzéhez.

"Idióta."

A Stílus maga az ember, Te is magadat minősíted....

Hurri Kán 2012.01.16. 14:13:19

@newtehen:
Nem csinálok lovagregényt. Csak kibaszott fárasztó egy idő után a sok baromságot olvasni, amit te meg a hozzád hasonló tudatlanok írnak le tényként olyan dolgokról, amikről lövésük sincs. Ha meg valaki elmondja, a valóságban hogy is van, az személyeskedik/ a bank embere/ troll/ stb.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.01.16. 14:24:16

@gyvy: Nem azért mondom, hogy személyeskedsz, mert leírod a saját alternatív valóságodat, hanem azért, mert érvként csak annyit bírsz felhozni, hogy idiótának és tudatlannak nevezed a vitapartnered, egyéb érvelési hibákról most szót sem ejtve.

Minden esetre nem vagy az én hülye gyerekem, hogy neveljelek, majd megtanít az élet. :-P

A többiben mag tartom, amit mondtam.

Alikam 2012.01.16. 14:27:17

Én is megértem a posztoló problémáját, de a hitelfelvétel tényleg egyéni döntés kérdése. Tudom, ez egy ilyen ország, itt önerőből csak nagyon kevesen álmodozhatnak arról, hogy bemennek az első autókereskedőhöz és mellényzsebből letesznek 4 milliót.

Mondjuk havi 800.000-et keresel, abból marad cirka 500.000.

Élned is kell valamiből, kajálnod, rezsi, mondjuk kényelmesen, polgári szinten elvagy, az havi 150.000 minimum. Akkor marad 350.000-ed, ha esetleg van családod is, és oda is be kell szállnod, az még havi mínusz 50.000 legalább, plusz egy két váratlan kiadás, kényelem, stb. szóval azt mondom, havi 250.000-et talán félre tudsz tenni, és akkor is két éven keresztül folyamatosan gyűjtened kell a pénzt, hogy te egy normálisabb autót megvegyél. Ha egy kicsit magasabb kategóriába akarsz, akkor lehet ez akár 4-5 gyűjtögetés is, úgy, hogy közben olyan, hogy lakásvásárlás szóba sem kerül.

És akkor most miről beszéltünk? 800.000-es fizetésről ami azért bizony ebben az országban kb. fehér holló számban megy.

Ha veszünk egy kicsit átlagosabb példát, mondjuk havi 400.000-as kerestete ami bőven nettó 200.000 felett ven, ott egy 3-4 milliós autóra 5-6 évig kell folyamatosan gyűjtened.

Lakásról ne is beszéljünk.

Szóval azért itt valami kurvára el van baszva.

Ennek ellenére mindenki maga döntött a hitelfelvételről és nekem egyáltalán nem szimpatikus, hogy most mindenki a devizásoknak próbál segíteni, mert igazából az én adómból segítik meg őket, és ha a hitelfelvétel egyéni döntés kérdése, akkor a törlesztés is legyen egyéni felelősség.

Hurri Kán 2012.01.16. 14:29:06

@newtehen:
Nem gondolod, hogy alternatív valóság emlegetése elég viccesen hangzik annak a szájából, aki előtte több hozzászólásában fényesen bizonyította, hogy lövése nincs a témához?
De tessék, ha olyan kurva okos vagy.
1. Mit kell tenni a banknak, ha romlik a hitelállományának az összetétele?
2. Ez miért, milyen módon jár neki plusz költségekkel? (Tehát miért nem a felmondás a bank érdeke?)
3. Mik egy hitel felmondásának a lépései?
4. Mi történik ezután, milyen törvények által szabályozva?
5. Milyen költségei vannak egy követelés érvényesítésének, milyen lehetőségek vannak rá, ki végzi, milyen költség kit, mikor terhel?
Ha fenti kérdéseket sikerült megválaszolni, onnantól beszélj nekem bármiről. Jó mulatást.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.01.16. 14:35:41

@gyvy: Kicsit el vagy tévedve, hogy vizsgáztatni akarsz. :-P Szállj már le a magas lóról...

"Ha fenti kérdéseket sikerült megválaszolni, onnantól beszélj nekem bármiről. Jó mulatást. "

Mint említettem nem vagy az én hülye fiam. Még ha ezt minden áron be akarod bizonyítani, akkor sem.

Hurri Kán 2012.01.16. 14:39:33

@newtehen:
Nem vizsgáztatni. Igazából azon röhögök, ahogy egyre inkább segget csinálsz a szádból. Nem szégyen bevallani, ha valamihez nem értesz, kérdezni sem szégyen, viszont okoskodni szánalmas. Nem beszélve erről a szellemi fogyatékos papagáj-tempóról, amit fölvettél. Tudod, értelmes ember, ha feltesznek neki egy kérdést, válaszol. A nem tudom is egy válasz. Na további szép napot, mehetsz vissza homokozni.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.01.16. 14:46:32

@gyvy: Bocsi az OFF-ért:

Ne haragudj, de kicsit bele kell menjek én is a személyeskedésbe.
Azt elsőre levágom, hogy számodra az, hogy véleménykülönbség, érvek ütköztetése nem sokat jelent. Egyből személyeskedsz. De elgondolkoztál már azon, hogy honnan jön ez a feneketlen düh, amit itt válogatás nélkül ráöntesz azokra, akik nem értenek veled egyet?
Erről kérlek a saját érdekedben beszélj majd szakemberrel, mert később még problémát okozhat a személyiséged ilyen jellegű torzulása.
Minden esetre én nem kívánok a lábtörlőd lenni, szóval a hozzászólásaid, mivel tartalmilag amúgy is konvergálnak zérus felé, részemről egyszerűen ignorálom.
További szép napot!

cso zsi 2012.01.16. 17:39:48

@gyvy: Még Apeh volt az intézmény, amely fel akart számolni egy kft-t, és árverezni, amit lehet. Ott is a munkaeszközöket jelentő autókkal kezdték, mint "érték".
Mindenki tudta, hogy az senkinek sem jó, ha az árverésen fillérekért elviszik a bennfentesek a gépeket (500-700000-es autót 250-300 körül), mert azzal sem az Apeh nem jutott a pénzéhez, sem az adós nem fizette ki a tartozását.
Tán még uzsorásnál is volt a tulaj kölcsönért, hogy ez ne történjen meg. Így egy évvel később húzta le a redőnyt.

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.16. 17:54:43

Üdv
Hogy mik vannak!
A hétvégén megelőzött egy surda-sapkás Zaprozsec jobbrol 150-el körforgalomban

Irjam meg a blognak?

''autónepper.'' 2012.01.17. 00:25:10

meddig kell ezt a nőt még nézni ??? faszom

Perillustris 2012.01.17. 00:35:23

Egy világ dőlt össze bennem. Hosszú évek alatt megtanultam itt a blogon, hogy az autósoknak van pénzük, a biciklistáknak meg nincs. Erre most kiderül(sic!), hogy az utakon futó kocsik tekintélyes része a még meg sem keresett pénzből lett vásárolva. Nahát!

Biztosan van pár csóró bringás, aki nyugodtan alszik, mert nincs hitel a járművén.

D4D 2012.01.17. 01:46:38

@Perillustris:
hardcarshop.hu/shop/components/com_virtuemart/shop_image/product/__reg_a_kocsi_de_4bfd61567ef11.jpg
:))))

Való igaz! Brinyiglin ilyet még nem láttam! Gondolom ott nincs szükség ilyen megülönböztetésre.

D4D 2012.01.17. 01:47:54

Reggel icsit fel volt fagyva. Mikor kikanyarodtam, kikapart egy pillanatra a kerék. Megírjam 3 olalon posztnak, vagy lesz most már valami?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.01.17. 08:24:29

@Perillustris: "mert nincs hitel a járművén. "

Akkor ez olyasmi lesz, mint a renccám? Az sincs a biciGlin.

Rencámot hitelre!

Tornado86 2012.01.17. 11:25:38

Egy újabb érv, amiért a gázos Logan a legjobb oktatóautó :)

Tibi88 2012.01.17. 12:14:19

Nem tudom volt e már, de ki az aki egy nőtől tanul vezetni?

...

pom pom 2012.01.17. 12:15:22

@Tibi88: egy másik nő? egy öregember? vagy egy tini gyerek?

érett értelmes ffi ember az nem... !?

Csigorin 2012.01.17. 12:58:30

@Alikam: "ekem egyáltalán nem szimpatikus, hogy most mindenki a devizásoknak próbál segíteni, mert igazából az én adómból segítik meg őket, és ha a hitelfelvétel egyéni döntés kérdése, akkor a törlesztés is legyen egyéni felelősség."

Nekem sem. Ilyen alapon hogy nekik legyen a frank 250 helyett 180, mondhatnak hogy az en forinthitelem 25000-es torlesztoje meg legyen havi 18000. Mert csak. Majd az adofizetok kikohogik a kulonbseget.

Ami a legbosszantobb, hogy kepes ilyet leirni "37000 volt a torleszto, pedig ha engedtek volna 45000-t" - meg mindig nem erti, hogy a torlesztoje NEM FORINTBAN VAN.
Raadasul sir azon hogy nem engedtek a 45000-t - hat a 37-et se tudja most fizetni az arfolyamvaltozas miatt, akkor a 45-ot ami mar lenne vagy 100ezer legalabb, azt honnan a francbol tudna?

Nekem olyanok a devizahitelesek mint azok az "ugyesek" akik megveszik arteren a hazat mert ott 'olcsobb', de -persze biztositast nem kotnek- mikor eluszik a hazuk akkor sirnak hogy az allam mentse meg oket.
Azoknak a penzebol, akik inkabb kevesebb kockazattal, dragabb hazat vettek nem arteren.

Ebben az orszagban mindig a hangya baszik ra, mert tel elejen elveszik a fele vagyonat hogy a tucsok ne dogoljon ehen. Csakhogy ennek az lesz a hosszutavu tarsadalmi kovetkezmenye hogy rohadtul jobban megeri tucsoknek lenni mint hangyanak...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.01.17. 13:13:16

@Csigorin: Szerintem ennek fuss neki még egyszer. Ugyanis másról van szó.

Jelenlegi felállás szerint a végtörlesztés arról szól, hogy ha a hiteles egyben visszafizeti az adósságát (jellemzően másik hitelből) akkor a bank köteles 180 ft-os árfolyamon számolni. Szó nincs arról, hogy valaki kifizetné helyette, és ezt jó lenne megérteni.

Csigorin 2012.01.17. 13:24:18

@newtehen: nem egeszen. Azt "lenne jo megerteni" vegre, hogy ha valami a piacon 250 forintba kerul, es ehelyett "kotelezoen" 180 forintert szamoljak, akkor bizony a kulonbozetet, a cehhet valakinek allni kell.
70 forint kulonbseg nem tunik el a levegoben, azt valakinek allni kell.
Ha gazartamogatast ad az allam, mert a gaz vilagpiaci ara draga, akkor azt az adofizetok penzebol adja. Ha franktamogatast ad, mert a frank vilagpiaci ara draga, azt is.

Lehet hogy a bank nem tudja majd teljes egeszeben atharitani a tobbi fogyasztora/hitelesre. Lehet. De hogy legalabb reszben (megpedig jo nagy reszben) at fogja, az biztos.
Az pedig, hogy egy ilyen torvenyt, amiben onhatalmulag egy allam kijelenti hogy mennyi egy deviza erteke (a piaci ar helyett) es ez alapjan kotelezi szamolasra a penzintezeteket meg fognak semmisiteni elobbutob valami EU szervnel, azt is biztosra lehet venni.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.01.17. 13:35:13

@Csigorin: "Ha franktamogatast ad, mert a frank vilagpiaci ara draga"

De nem ad...

"Lehet hogy a bank nem tudja majd teljes egeszeben atharitani a tobbi fogyasztora/hitelesre"

Akkor majd idén csak 20 Milliárd lesz a nyeresége. Nabumm.

A devizahitelekről pedig itt egy érdekes felvetés, ajánlom figyelmedbe a devizahitelekről szóló részt:

szabadeuropa.shp.hu/hpc/web.php?a=szabadeuropa&o=heti_tema_2011_12_12__hoB0

mohopasi 2012.01.17. 13:47:59

Új autó = nagy bukta. Hitelből = még nagyobb. Tehát ezt a két dolgot lehetőleg kerülni kell.

tundrazuzmo (törölt) 2012.01.17. 13:55:43

@''autónepper.'': "meddig kell ezt a nőt még nézni ??? faszom"

Jaja. Hóban összecsúszós, vagy véres-verős posztot akarunk! :)

"streetfighter" 2012.01.17. 14:31:54

@SilentSound:
Olyan régi a poszt, hogy azóta már lehet, hogy el is vitték az autót. :)

D4D 2012.01.17. 15:48:55

@newtehen:

Ismerős, állami szervnél dolgozik.

A munkáltatója állja a végtörlesztés cehjét, közpénzből. Az adós visszafizeti a cégnek 22 év alatt. Olyan alacsony törlesztővel, amilyen alacsony a hitele sosem volt.
20 évig nem mondhat fel, aláírta. Ha kirúgnák, max Mill lapon tudja a tartozást magával vinni, még a jelzálog is lekerül a házról.

@SilentSound:

Reggel elcsúsztam a hóban, majdnem alácsúsztam a saját kocsimnak.
Kell egy elektromos kertkapu. Legalább télre.

@"streetfighter":

Lassan már a következőt is.

''autónepper.'' 2012.01.17. 17:03:38

@tundrazuzmo: hát.... még nem is jó nő azt napok óta ezt nézük ... baszameg:DDDDDd egyébként ja valami jó kis arc bezúzos posztot elfogadnék

Tibi88 2012.01.17. 17:09:17

hazafelé megcélzom az elottem állót, ha rendort akar hívni akkor meg leütöm és betétlapot sem hagyok. természetesen mindezt szlovák rendszámmal:D

pengusz 2012.01.17. 17:49:13

@Tibi88: Én meg hazafelé elautózgatok az Ignisemmel a belsőben (M0) 60-nal, és feltartom @''autónepper.'': -t. Amikor meg jobbról meg akar előzni, akkor direkt rágyorsítok :D

Alikam 2012.01.17. 19:05:34

@newtehen: ez így nem fedi a valóságot. Mert a 180 és 250 forint közti különbséget nyögni kell, és erre találták azt ki, vagyis találta ki a kormány, hogy a 2 harmadát a kormány fizeti ki, egy harmadát a bank állja.

Ebben az évben valami 30 milliárd feletti összeggel számol az állam.

Alikam 2012.01.17. 19:16:48

@Csigorin: tulajdonképpen az egész állami berendezkedés minimum a rendszerváltás óta arról szól, hogy a tücsköknek adunk abból, amit a hangyáktól elveszünk.

És ami engem külön bosszant az az, hogy valamilyen megmagyarázhatatlan ok folytán - persze megmagyarázható - sosem esek bele a tücskök halmazába.

Hitelem éppen nincs, teljesen fehéren vagyok foglalkoztatva nem minimálbéren, normális cafeteria kerettel. Gyerekem még nincs, ellenben van egy lakásom.

Ugyebár mivel nincs pulyám, ezért nem kapok adókedvezményt, akinek van három és amúgy is van egy jóval átlag feletti kereste az meg kaphat akár havi 700.000 forintot is.

Hitelem nincs, nem is tudnának így benne segíteni mert próbálok addig nyújtózkodni ameddig a takaróm ér.

Ellenben van egy lakásom, ami után majd fizethetem ez évtől az építményadót. Mert hát ha van fedél a fejed felett akkor az egy olyan kegy, amiért bizony adózni kell.

A tömegközlekedési infrastruktúra használatát 100%-osan kell fizetnem, és a benzin ára az egekben.

A Cafeteriát szétbarmolták potom 2 év alatt úgy, hogy tulajdonképpen ha nem egy sokgyerekes, csapongó, bulizó, üdülgető életművész vagy aki fényen él, akkor jóformán már használhatatlan.

Ha még egy vállalkozásom is lenne, akkor az meg már csak hab lenne a tortán.

Szóval az én konklúzióm az, ha ebben az országban megpróbálsz racionálisan élni, hogy az államnak minél kevesebb ráfordításba kerüljél, akkor annál inkább ki akarnak szipolyozni.

És ez tényleg annak a valósága amit a tücsök, hangya analógiával ábrázoltál.

Egyszerűen ebben az országban nem éri meg az, hogy normálisan élj, mert csak kihasználnak.

Pont fordítva kéne csinálni, azokat az embereket, akik próbálnak racionális módon élni, de nincs nagy vagyonuk, azokat kéne megtámogatni, vagy legalább élni hagyni.

Alikam 2012.01.17. 19:20:06

@Csigorin: ja és persze magyar rendszámú autóm van, tehát inkább ügyeskedtem volna szlovák rendszámmal és most még jól is járhatnék.

MittuDomain 2012.01.17. 19:27:08

Holnap már szerda! Meddig nézzem a nénit aki egy olasz fostalicskán támaszkodik, ami ráadásul nem is az övé? :))

pom pom 2012.01.17. 19:40:04

@MittuDomain: lassan egy hete itt van... beragadt a poszt mint egy svájci hiteles...

apropó ne dobku neki össze egy uj kocsi árát? hátha lelép a csaj...

egyébként a poszt képe árulkodó... nem is télen készült a kép... ez nem is aktuális...

Tibi88 2012.01.17. 19:40:04

@pengusz:

Ne gyorsíts, hanem ha rád villog akkor fékezz rá :D

''autónepper.'' 2012.01.17. 19:48:26

@pengusz: akkor meg is van a holnap esti poszt;):DDDD

Perillustris 2012.01.17. 23:46:44

Mindig jó téma: ki volt ott ma az Elem/Szerencs vasúti átjárónál reggel 8 körül?

D4D 2012.01.18. 02:37:37

@Alikam: Ugyebár mivel nincs pulyám, ezért nem kapok adókedvezményt, akinek van három és amúgy is van egy jóval átlag feletti kereste az meg kaphat akár havi 700.000 forintot is.

Ennek a havi 700 ezernek fuss neki mégegyszer, mert így jelenlegi formájában eszméletlen nagy bromságot írtál le.

Integrált Szerverterror 2012.01.18. 02:38:29

Könnyű dolga van a kedves poszterinának, igazából semmit nem tud tenni az autó megtartása érdekében. Na de én, akinek maradványértékes chf autóhitele van, felhívtam a bankot, hogy mennyi az utolsó emelt összegű törlesztőrészlet. Nos, a másfél millió értékü autóra egymillió-négyszázötvenezret kell kifizetni a törzskönyvért. Na ez az igazi dilemma. Mit csináljak?

D4D 2012.01.18. 02:38:38

@pengusz: Ne Ignissel! Biciklivel!

Csigorin 2012.01.18. 07:54:48

@Alikam: a legszomorubb az egeszben az hogy a mentalitas olyan, hogy a hangya oldalbaboki a masiket azzal, hogy azer vazze ez a tucsok ez rohadt ugyes, okos gyerek...

pengusz 2012.01.18. 08:47:57

@D4D: Hát egyszer már láttam egy idiótát, aki a budai oldalról hajtott fel a nullásra bringával. És még azt sem lehet ráfogni, hogy nincs bringaút :)

@Tibi88: Á nem akarom, hogy rommá törjön a kocsija :D

@''autónepper.'': Csak akkor mindkettőnknek be kéne új néven regisztrálnia, mert így hamar lebuknánk :D

egyhatosmotor 2012.01.18. 10:39:00

A nőt dugnám, mint a lopott biciklit vagy mit.

egyhatosmotor 2012.01.18. 14:44:35

Hahó blogszerkesztő pö...k!

4 napja nincs új poszt, nem tűnik fel????

Baze, négyen vannak, azt egyik se rakik ki új sztorit...legalább hazudjatok egyet

D4D 2012.01.18. 19:16:32

Ennél a seminél még a fotóstibi marhaságai is jobbak.

pom pom 2012.01.18. 19:18:08

elkezdhetne vetkőzni a képen a csaj... nem lehetne cserélgetni naponta? rászoktattatok egy éve mindennap "benézek" ide...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.01.18. 23:20:25

Hú, itt mindjárt lázadás lesz. :P
Az a helyzet, hogy ha nem küldtök sztorikat, akkor nem lesz kint új sztori (na jó, holnap lesz, mert ma pont jött egy levél, amit kirakok majd). Kamu sztorit meg nem fogunk kitenni, olyat eddig sem tettünk, még ha volt is néhány irreális vagy szürreális történet is a múltban. :)

pom pom 2012.01.18. 23:27:17

@SilentSound: ezt híjják "társadalmi feszülcségnek"....

egyre drágább az üzemanyag... egyre kevesebben ótóznak... egyre több az otthon üldögélő, "ráérős" ember, akik egyre több posztot akarnak olvasni...

ez az igazi dialektika...

Perillustris 2012.01.19. 08:05:18

@SilentSound: Öt sornál többet nem tudok arról írni, hogy az elmúlt napokban akárhányszor megálltunk a Tél utcában a zebra előtt, hogy átengedjük a gyalogost, a külső sávban elment legalább egy autó (miközben a gyalogos már majdnem a felezőnél járt).

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.01.19. 08:28:46

Írhatnál valami motoros-robogós-babakocsis-biciGlis postot, csak úgy kamuból. :-D

Emmett Brown 2012.01.19. 08:29:37

@Perillustris: nagyon hasonló a helyzet az Attila úton a teniszpályákkal szemben. Ha tömött a forgalom, akkor kb 10ből 7szer nem áll meg a másik sávban haladó, ezért ha látok valami izgága tagot a másik sávban, akkor inkább nem állok meg meg, csak lelassítok, hogy ha mégis lelépne, akkor el tudjam engedni. Tudom, hogy szabálytalan, de nálam a biztonság felülírja a szabályokat.

D4D 2012.01.19. 08:55:49

@Emmett Brown: @Perillustris:

Egyszer már kellett keresztbe állnom a kocsival, hogy át tudjon menni a gyalogos, illetve egyszer már álltam meg, és kiszállva átkisértem egy vak embert. Akkor rengetegen dudáltak rám.

pengusz 2012.01.19. 13:31:39

@D4D: "Egyszer már kellett keresztbe állnom a kocsival, hogy át tudjon menni a gyalogos,"

Önkéntes rendőr :D

labi 2012.01.25. 10:36:46

Nah, már az autóhitelesek is kezdik?

Remélem az autó amúgy fullos, mert ha az embernek csak hitelből van pénze autóra, akkor azért ködlámpa, fedélzeti computer, elektromos tükrök, metálfény az alap.

Mercifan 2012.01.26. 00:56:56

@"streetfighter": Huh! Szia! Régen más néven voltam, már több, mint egy éve nem írogattam ide (nem volt rá lehetőségem), szinte sosem értettem veled egyet, de most hatalmasat nőttél a szememben!

Mercifan 2012.01.26. 01:02:16

@Leadfoot: Ezzel kapcsoltban elég csak megnézni, hogy minek a hatására és hogyan változott a CHF árfolyama mondjuk 2011 novemberétől mostanáig. Ezen kívül azt sem kéne elfelejteni, hogy rögtön a kormányváltás után az egymásutáni Matolcsy-Szargyártó "csődben az ország" nyilatkozatok hatására hogyan emelkedett az árfolyam.

Mercifan 2012.01.26. 01:57:12

Amúgy nagyjából hasonló a helyzetem. Nekem is munkaeszköz az autó, napi szinten átlag 200km-t tekerek le Dél-Pesten és környékén (XVIII., XIX., XX. kerületben, valamint Vecsés, Gyál és Felsőpakony területén; aki ismerős arra, nagyjából már sejtheti is hol melózok). Kényszerből, mert ha a szakmámban maradok, már a kisfiammal és a párommal együtt éhen haltam volna, pedig hiteles autóm sem volt, csak egy régi tepsi amit kp-ra vettem. Azzal viszont nem tudtam volna ezt a munkát csinálni, mert sokat evett, és nem is volt elég üzembiztos (most lenne pont 20 éves). Na jó, elárulom, pizzafutár vagyok. A tankolást a jattból kell(ene) megoldani, de jelenleg ott tartunk a kollégáimmal együtt, hogy 1 év alatt napi átlag 6-6.500 forintról csökkent 4.500-5.000 forintra a jattunk, és tankolunk 5.500-6.000 helyett 6-7.000-ért. Magyarul még a fizetésemből (ami egyes napokon, általában hét elején csak 5-6.000 forint 13 órányi melóra) kell finanszíroznom azt, hogy dolgozhassak, és etessem a jónépet. Emellett 2010 novembere óta emelkedett a törlesztőm 32.000 forintról 43.000-re. Most még éppen be tudom égetni, de már folyamatos 30 napos csúszásban vagyok, a bank (CIB) folyamatosan hívogat. Ha még egy kicsit csökken a jatt (nem kell sok, csak napi kb 1.000 forinttal), plusz még 25-30 forinttal emelik a benzint, nem fogom tudni kifizetni. És akkor se kocsi, se meló. Se kaja, se élet. És nem is egy családi batárról van szó, hanem egy aszfaltpattanásról!

Mondjuk az a téma is megér egy misét, hogy az illem ellenére miért derogál egyeseknek jattot adni a futárnak, vagy ha ad is, akkor miért nem az illemszabály szerinti 10%-ot? Érdekes módon, nekem 15-16 évesen már volt annyi illemtudatom, hogy a pincérnek (futárnak is, mert ő is pincér, csak a lakására vagy munkahelyére viszi a kaját) jattot kell adni. És ez bizony már 15-16 évvel ezelőtt volt! Akkoriban, ha pizzát rendeltem, és volt mondjuk 1.500 forint a számla, simán kicsaptam rá a 2.000 forintot. De nem kell ilyen messze menni, mert még másfél éve, amikor utoljára kaját rendeltem, akkor is minimum az 500-at kidobtam vagy a 10%-ot, összegtől függően, akkor is, ha tudtam, hogy a szomszéd utcából hozzák. Mert bizony a futárok saját autóval vagy motorral dolgoznak, saját mobilt használnak (és arról csörgetik meg vagy hívják föl a csengővel nem rendelkező, vagy éppen megtalálhatatlan helyen lévő kedves vendéget), saját pénzből tankolnak, javíttatnak, fizetnek számlát. Mert a házhozszállítós konyhák/éttermek ezt NEM FIZETIK! De például a belvárosban is voltam pár hónapot, szintén futárként, ott még rájött a címenként 100 forint parkolás, mert ugye annyi a minimum, amit bedobhatsz (kivéve egyes zónákat, ahol kicsit kevesebb), és nem kell, csak napi 15 címmel számolni. Ha nem dobsz be, garantáltan megbüntet a parkolóőr mire visszaérsz. Aki ezt a munkát csinálja, az szerintem igenis megérdemli a tiszteletet, főként a motorosok, akik télen is nyomják! Én nem várok sokat, csak annyit, hogy azt a 10%-ot adják oda (ez nem sok, 1.000 forintonként csak egy százas). Azzal megköszönik, és megtisztelik a munkámat, azt, hogy a vállalt szállítási időn belül MELEGEN kapnak egy frissen elkészült kaját, és nincs pl. randi előtt olajszag az egész lakásban. Vagy ehetnek egy jóízű, igazi vékony tésztás olasz típusú pizzát, egyenesen a kemencéből!

Kösz mindenkinek, aki ezt elolvassa, és egy kicsit megérti a futárokat. Annak meg külön köszönet, aki ezek után megváltoztatja a szemléletét!

Mercifan 2012.01.26. 02:08:06

@Mercifan: Ja, még 2 apróság:

1., Azért, mert valaki pizzafutárnak áll, nem biztos, hogy egy tajparaszt. Sőt, rengeteg tanult ember van köztük, most is minden kollégámnak van "rendes" szakmája, és minimum érettségije. Volt olyan is (nem is egy), aki főiskolát végzett, és a városban még sokan vannak így.

2., Aki pizzafutárnak áll, általában szereti az embereket, nem antiszociális. És hivatástudatból csinálja a munkáját!

(Akinek meg nem megy az, hogy egy olyan úton, ahol 50 a megengedett, ott annyival is menjen -de legalábbis ne 30-al-, az szálljon át BKV-ra, és ne tartsa föl azt, aki képes is közlekedni! Főként a nagyon öntudatos, vastagon rúzsozott szájú, általában pénzes, 60 fölötti nőkre, valamint hasonló korú kalapos bácsikra gondolok!

Perillustris 2012.01.27. 00:42:29

@Mercifan: Bár a hozzászólásod leginkább OFF, mégis reagálok: először is tudd, hogy az írásod inkább árt, mint használ a (pizza)futárok pozitív megítélésének. Jómagam mindig rászámolok min. plusz 10%-ot, de az, hogy ez kifejezetten elvárt, taszít. Még akkor is, ha a jelenséget ismerem, nem írtál új információt. Ugyanis nem KELL, ám LEHET adni, amit ILLIK megköszönni. A régi rendszerből maradt csökevény ez, amikor pl. a taxisok zöme is állami cég alkalmazottja volt. Vagy a fodrászok. Értem én, hogy te ebben a szakmában vagy benne, de képzeld, elég sok áruszállító van, aki saját autóval hordja pl. a kenyeret, a SPÁR-ban mégsem szokás jattolni. De nem hiszem, hogy adtál volna borravalót a farmerüzlet 4 órás minimálbérre bejelentett eladójának sem, vagy a hipermarket pénztárosának, pedig könnyen lehet, hogy nekik még autójuk sincs, és valószínűleg saját pénzből veszik a bérletet. Igaz, utóbbit nemcsak a hiányért, hanem a többletért is lecseszik. De tudok olyan munkahelyről, ahol CSAK a jatt játszik, alapfizetés nincs.

Az is tévedés, hogy aki esetleg nem ad jattot, az nem tisztel. Nem ez dönti el. Lehet, nem teheti meg. Tiszteld te meg azzal inkább, hogy - bár elvárnád - ebben az esetben is maximális figyelemmel szolgálod ki, hogy legközelebb is a te cégedtől rendeljen, hiszen ezért van, s ezért is lesz munkád. Mert ha a "nemjattolók" kiesnek, bizony elég lesz öt helyett négy vagy három futár is. S akkor ugranak a jattos helyek is.

Ne a vevőre hárítsd át a szegmens piaci gondjait, hogy az öldöklő konkurenciaharc egyre lejjebb nyomta az árakat, és ennek egy részét az alkalmazottakkal fizettetik meg (amúgy más területen is). Ráadásul úgy, hogy a látszat ellenére a fogyasztó is (rá)fizet, amikor tulajdonképpen ehetőre pofozott ipari hulladékot tol a szájába. Mert nekem senki ne mondja, hogy 7-900 forintért minőségi 32 cm-es pizzát lehet kapni, s ennyiért ugyebár már a csomagolás és a szállítás ára is benne van (vagy nincs, hiszen erről beszélünk).

A vékony itáliai tészta pedig király, én is onnan rendelek évek óta, de csak addig, amíg " a vállalt szállítási időn belül MELEGEN kapom meg a frissen elkészült kaját". Ezt tekintem alapnak, ezért még nem feltétlenül járna jatt.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.01.27. 14:35:41

@Mercifan: "hogy az illem ellenére miért derogál egyeseknek jattot adni a futárnak,"

Na lássuk csak. Állításod szerint 4-5000 Ft naponta a jatt, és 5-6000 Ft a kereseted. Tehát az napi 10 ropi, ami 22 munkanappal számolva 220000 Netto zsebbe.

Hát ezért nem érted, hogy miért nem az jattot, aki csak 80-90 -et visz haza, és néha megenged magának egy pizzát, tod?

pom pom 2012.01.27. 15:29:51

@Mercifan: akkor nézzük NAV os szemmel...

menyni adó tartozásod is gyülemlett fel az évek alatt?

Mercifan 2012.01.27. 18:01:18

@newtehen: Okés, számoljunk: Legyen mondjuk 5.000 jatt, és átlag mondjuk 7.500 fizu, az összesen 12.500. Váltva, egyik héten 4 másik héten 5 munkanap, az 18 nap /hó. Összesen 225.000. Ez a bevételi oldal. Nézzük a költségeket.

Átlag 200 kilométer futással naponta:

Üzemanyag (7l/100km):

14liter x 420 forint= 5.880Ft/nap [havi 3600km = 105.840Ft]

Amortizáció (9Ft/km):

9 x 200 x 18 = 32.400Ft/hó

Havi törlesztőrészlet: 40.000Ft

Biztosítás: 2.000Ft

Takarítás: 2.000Ft (ez kötelező, ÁNTSZ)
Telefonköltség:

Havi átlag 8.000Ft a számlám, ebből jó esetben 3.000Ft a munkával kapcsolatos.

Ez összesen 189.240Ft.

Vonjuk ki egymásból a kettőt: 35.760Ft.

Ehhez hozzáadhatunk még munkanaponként 2.000Ft-ot, mert napi 2 étkezés jár, ez +36.000 Ft.

Akkor menyi is az annyi??? Én kiszámoltam: 71.760Ft

Mennyi is a minimálbér??? Szerintem adózás után és az adójóváírás megszüntetése miatt nagyjából hasonló összeg. de megnéztem pontosan, úgy, hogy 1 gyerekkel számoltam, mert arra jár egy kis kedvezmény is, tehát így lenne 76.725Ft (Gyerek nélkül fordul a kocka, én járok jobban, mert a nettó minimálbér 69.927Ft, tehát kb 1.800Ft a különbség.)

Nem tudom, hogy ki is keres jobban... :P

Mercifan 2012.01.27. 18:06:30

@pom pom: Na mennyi? Amikor annyit sem keresek, mint aki minimálbérért dolgozik?
Persze adóznék is még a teljes összegből, és rögtön maradna 156.381Ft. Ez pedig még a kiadásaimat sem fedezné, hanem el kéne adnom a napi kajámból is, hogy nullán(!) legyek!!!

Mercifan 2012.01.27. 18:09:47

@pom pom: Egyébként még a TB-járulékot is fizetem magam után, ez 6.000 Ft/hó.

Mercifan 2012.01.27. 18:20:01

@Mercifan: Még 1 apróság, ami most még kicsit könnyít a helyzetemen, hogy az amortizáció összege jelenleg még nem fordítódik teljes egészében az autóra, mert viszonylag fiatal, de később bőven több is lehet ennél a szervizköltség, vagy ha valami komolyabb baja van, akkor leosztva hónapokra simán lehet ennyi. De elvileg azt az összeget félre kéne raknom a későbbi javításra. A 3 havonta esedékes olaj és szűrőgarnitúra csere így is 5.000Ft/hó. Na ki a király???

pom pom 2012.01.27. 18:21:49

@Mercifan: jo lenne ha tudnál adózni mert dr. zorbánék nem tudnak lassan miből megélni... a mindennapi lopnivalót már alig tuggyák előteremteni

Mercifan 2012.01.27. 18:24:11

Szarok én I. Viktor királyunk fejére, de naghyon magasról. Ha van egy kis szerencsém, 1 éven belül lelépek az országból.

Mercifan 2012.01.27. 18:30:09

@Mercifan: De nem csak az ő fejére szarok, hanem hanem az egész rablóbandáéra (Szargyártóval, Matolcsyval, Lézerjanival, meg az összes többivel együtt) Snitt Plagibá álamfőlyére is!

Remélem, mihamarább a szél fogja a bőrüket szárítani az Andrássy út lámpavasain! Lassan lehet mindegyikre egy kormánytag nevét írni, hogy ne kelljen sokáig keresni, melyiknek hol a helye.

D4D 2012.01.28. 01:22:54

@Mercifan:

Nem futárkodunk hiteles autóval. Tudom mit beszélek.

D4D 2012.01.28. 01:25:26

@Mercifan:
Ha már futárkodsz, akkor olyan típust használj, amiben nem kell 10 ezrenként olajat cserélni.

Mellesleg benzineseknél nem kell, tehát vagy itt nem stimmelnek a számaid, vagy tankolni voltál régen kúton, ugyanis a diesel manapság 460.

Mercifan 2012.01.28. 17:45:15

@D4D: Nincs olyan típus, ami ilyen igénybevétel mellett ne igényelné a sűrű olajcserét. Gyári előírás szerint 30 ezrenként kéne, de ilyen nincs. Nem létezik olyan olaj, ami 10.000 kilométernél többet bírna. Ezt nem én mondom, hanem egy olyan ismerősöm, aki 15 évet dolgozott a Castrol központi fejlesztő laboratóriumában. Castrol szintetikus olajat használok (ettől függetlenül is, mert a világ legjobb minőségű olaja), a gyári előírásnál jobb minőségűt, de ez sem bír többet. Az pedig általánosan is igaz, hogy ha egy motorban nem 30, hanem 10 ezrenként cserélsz olajat, akkor az élettartamát minimum duplájára tudod növelni. A motorban és a váltóban a legfontosabb alkatrész a kenőanyag (olaj)!

A hiteles autóval kapcsolatban meg csak annyit, hogy sajnos nem volt más választásom. Egy öreg autó erre nem alkalmas. Egyébként is, ha nem a hitelt fizetném, hanem idősebb autót használnék, akkor ugyanazt a pénzt a szerelőnél hagynám ott.

Amúgy benzinessel járok (ebben sem volt választásom, mert családon belül vettem át amit nem tudtak már fenntartani sem és eladni sem), és 423,9Ft vagy 417,9Ft/liter áron tankolok, attól függően, hogy reggel vagy este teszem ezt.

"streetfighter" 2012.01.29. 00:00:14

@Mercifan:
Jó, aláírom, ne várd meg a 30000-et, mert az szerintem is sok, de 15-20000 is bőven elég lenne.
Nem tartom valószínűnek, hogy nagyon pörgeted a motort, akkor meg nem olyan nagy a gáz.
Nekem 15000-ként írják elő, de 8300-at pörög a motor!
Szerintem spórolhatnál egy kicsit az olajon, ha nem sportkocsival, és nem üveghangon autózol. :)

D4D 2012.01.29. 02:53:43

@Mercifan:

Nincs olyan típus, ami ilyen igénybevétel mellett ne igényelné a sűrű olajcserét.
- Van az a japán, voltak az F1-ben is. Az egy olyan típus

Ezt nem én mondom, hanem egy olyan ismerősöm, aki 15 évet dolgozott a Castrol központi fejlesztő laboratóriumában.
- Jól írod, ő mondja.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.02.06. 12:52:50

@Mercifan: Ugyanezen összegeket vond le lécci az általam említett 80-90-et hazavivő béréből is, mert lehet, hogy ő is telefonálna, vagy tartana fent autót.

De főleg az a rész tetszett, amikor a jövedelmed kiszámításánál levontad a törlesztő részletet.
A nőd tamponjának az árát nem akarod leszámolni? Vagy a sör árát, amire a haverodat hívtad meg?
Megnevettettél, köszönöm, feldobtad a hétfőm!

tükörfúró 2012.02.06. 18:03:23

azt azért nehezen értem, ha én megakaptam a jogsit egy szamarán, miért KELL ma új autó..

plánehogy magának még megveszi egy jolmenő valaki, aki sokat járkál.

de hogy hitelre, horror kamatra megvenni olyan valamit, ami láthatóan nemhogy saját értékvesztését, de simán az árát nem termeli vissza, azért, hogy a tanulók a lelket kirugják abbol a gépből, ami mikro kihozták a szalonbol, azon a méteren milliókat vesztett az étékéből, és 5éves koráig minden karc, minden huzáűs, minden gyanus fényezett rész ujabb sokszázezer-millio értékvesztés..

na ehhez kell ám agysebésznek lenni, lizingeét 0km-es kocsival oktatni, nem is értem a magam részéről, ennél egyszerűen nincs a világon nagyobb baromság

ha veszek csajozni egy 10+millios luxus sportkocsit, és utobb életem végéig fizetem a soha visszanemadható 20+ milliót, és egyre irreálisabb kamatait, stb akkor aztmondom, mikor végül főbelövöm magam legalább a szépre emléxem, vagy valami

nade b+, melóra, gályázni, napi forgalomba töretni, mazsola vadidegenek által gyilkoltatni, megvenni újonan a köztudottan horror alkatrészárakkal, márkaszervizdijjal, értékvesztéssel, plusz még ennek tetejébe halálkamattal terhelt gépet?

anyámborogass..

junkie 2012.02.06. 19:55:19

Én sem igazán tudok azonosulni a fészbukon látványosan szenvedő alannyal. Az autó NEM a tied, amíg 100%-ban ki nincs fizetve. Akkor sem, ha 30 darab plüssmackót és donaldkacsás napvédőt tettél bele. A lízing autó a BANKÉ. NEM A TIED! És amíg ez így van, addig JOGGAL veheti el tőled.

Tutibiztositasok · http://www.tutibiztositasok.hu 2012.02.16. 19:26:01

A bankok annyi bevételt lapátoltak be az elmúlt 10 évben, hogy arról senkinek sincs halvány lila gőze sem. Én elhiszem azt, hogy most itt a bankoknál nem nagyon van pénz, mert a 10 év alatt a nyereségeket szépen lapátolták ki osztalékként külföldre.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása