Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Fellebbezzek a gyorshajtási bírság ellen?

2012.05.28. 20:27 :: SilentSound

Korábban én is gondolkodtam már a mindenféle traffipax fotót nézve, hogy amikor csak egy rendszám látszik a képen, az mennyire bizonyító erejű. Cs egy ilyen helyzeten akadt fenn, ti mit tanácsoltok neki, mit tegyen?

Elnézést kérek, hogy hozzátok fordulok a problémámmal, de mégicsak nagy közönséget elértek, és sok tapasztalatot gyűjthettek össze.

A problémám tipikus: gyorhajtás. Ma vettem át a rendõrségi határozatot, amely által a https://kozigbirsag.police.hu-n megnéztem a fotókat a gyorhajtásomról:

gyh_01.jpg

Amint ezeken a képeken látjátok (amin csak a dátumot és a rendszámot retusáltam ki), van egy fotó a "tett helyszínérõl", tehát hogy 30-as tábla van egy vasúti átjárónál, valamint 5db fotó az autóm orráról (melyek közül csak egyet postolok, a többi tök ugyanolyan), annak rendszámáról, és hogy 49-el illetve 48-al mentem.

gyh_02.jpg

Természetesen a határozatban az áll, hogy "Ekkor és ekkor, XY városban, Z úton, vasúti átjárón 30 helyett 49-el mentem".

És igazából itt merül fel a problémám, hogy az autóm orráról készített fotóról senki meg nem mondja, hol lett lefényképezve.

Így fordulok hozzátok a következõ kérdésemmel, melyre esetleg _tapasztalataitok_ útján tudtok válaszolni:

Van értelme fellebbezni (ára 5000 HUF)? Tehát a rendõrségnek van több fotója esetleg videófelvétele, amin látszik, hogy HOL fotóztak le engem, és az bizonyító erejû?

Ugyanis e két képbõl melyek az én autóm témáját tekintve diszjunktak, nem gondolom hogy 100%-ban kijelenthetõ a tényállás.

7 napom van a fellebbezésre, bár ezt szerintem kisujjból tudjátok :)

Köszönöm ha foglalkoztok a levelemmel, nem tudom publikus postra elég zaftos-e, ha úgy gondoljátok, közzétehetitek, talán más is okul az ügybõl és a Ti válaszaitokból.

317 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igazi hős 2012.05.29. 13:27:25

@Phrascarica: Furcsa elképzeléseid vannak, mit ne mondjak. Ez nem egy garázscég, hogy "szombaton valamit túrok a programban, hétfőn meg kimegy az ügyfélnek". Az "én időmben" elég régmúltat jelent, de akkoriban új verziót telepíteni csak a tesztrendszerről az élesre lehetett szigorúan szerda du. 4-5-ig. Ha valami "gyanúsat" csináltunk, akkor a a folyosó közepén lakó halálúr (George, a rendszergazda) átjött, hogy mi a faszt csinálunk ennyi CPU és memória felhasználásával.
Ráadásul a traffipax által kiadott képet is módosítanod kéne, ami szerintem bűncselekmény. Nincs az a marha, aki ilyet írásos utasítás nélkül megcsinálna és olyan sincs, aki ilyet írásba adna.

2012.05.29. 13:27:32

Posztolónak: Fellebezést felejtsd el, tanulópénz. Még két ilyen, és jobban fogsz ügyelni. Tudom, tapasztalat. :-)

Netuddki. 2012.05.29. 13:29:25

@neoteny: "a minimálbér két és félszerese) az bruttó $3500; ebből megmarad kb. a 80% jövedelemadó és egyéb járulékok után, tehát $2800."

Hát qrva jóvilág van ott Amerikába.Itt a járulékok és egyebek levonása után a fele sem marad nettóban. De még ha a felét keresed akkor is ugyanez a helyzet. Aztán még ezután a nettód 27%-át is benyeli az orbán ÁFA címén. Ezért is tartunk itt ahol...

fifibá55 2012.05.29. 13:43:18

Hát nem tudom, de többekkel szemben nekem azért nem okoz örömet, hogy mást megbüntettek, a büntetés jogosságától függetlenül.
Ez a magyaros káröröm is megérne egy külön posztot.

"streetfighter" 2012.05.29. 14:18:47

@fifibá55:
Az azért jó, hogy a közlekedésben még gyakran megvan az összetartás.
Ha nyitott szemmel jársz, akkor észre veszed,ha jeleznek. Ezt szeretem.
Most hét végén is a régi hármason a nyílt országúton traffiztak a gyökrek. Még soha nem láttam hasonlót arrafelé, hiszen elég gyér a forgalom.
Ha nem jeleznek belefutok vagy 140-150-nel.
Figyelni kell és jelezni egymásnak.
Össze kell fogni ezek ellen a népnyomorító, mihaszna bagázs ellen. :D

gmower (törölt) 2012.05.29. 14:41:19

Hát ez egy igazán kellemetlen történet, tipikus esete a bunkó, pénzbehajtásra menő bírságolásnak, amiért jogosan is utáljuk a zsernyákokat.

Mert hova állítják azok a jóembereket? Az ovinál/iskolánál lévő korlátozáshoz? Olyan helyre ahol naponta történik baleset? Nem dehogy, oda ahol a csóró úrvezető csak magát veszélyezteti a 49 km/h-ás száguldozásával (nagyjából 99,9999% az esélye, hogy egy vasúti átjáróban a személyautóval szemben a vonat győz), ráadásul úgy, hogy valószínűleg a sínek közvetlen közelében akár még jelentősen 30 alá is lassított, hogy körülnézzen/ne nyírja ki a futóművet. De a tábla hova kell, na hova? Hát 150 méterre tőle, hiszen kell is a hosszú féktáv az 50-ről 30-ra lassuláshoz, nem lehet azt csak úgy ukmukfukk...

Amellett, hogy végletekig együttérzek a posztolóval (engem mondjuk gyorhajtásért még nem büntettek meg, forgalommal szembeni parkolásért viszont igen, ami hasonló baromság, de sajnos valóban szabálytalan), csak azt tudom tanácsolni, hogy fizesse be, mert JOGILAG valószínűleg nincs igaza. Viszont közvetlenül a befizetés után jelentkezzen az út kezelőjénél, és kérdezze meg tőlük, hogy nem-e akarnák onnan leszedni azt a szart?

dr. Bubó 2012.05.29. 14:45:06

@Alfagumi: +1

de a mafiakormányzásnak nem a polgárok "szolgálata" a célja...

dr. Bubó 2012.05.29. 14:47:49

@xenuka: a qva anyját... 200-zal menni lakott területen belül... ennek semmi se szent... jó hogy szét nem esik az a 30éves furgon !

ja és a HÉV-et remélem nem így vezeti ez a vadbarom !

dr. Bubó 2012.05.29. 14:52:50

@Csigorin: így van...

pl 90es korlátozásnál +2-3 km/h a mérőműszer +5km/h (golfnál) +2-3 km/h (peugeotnál) + 15 km/h az objektív határ = kb 110-et látsz a műszerfalon akkor ok vagy jó eséllyel...

Csigorin 2012.05.29. 14:54:52

@dr. Bubó: na ez az amit en is hittem, addig amig meg nem kaptam a 45 euros csekket a 70es tablanal mikor muszerfal szerint mentem kb 77-el...

Csigorin 2012.05.29. 14:55:29

@Csigorin: ja, ez a 15km/h objektiv hatar itt nincs.

dr. Bubó 2012.05.29. 14:56:46

@Csigorin: euros ???? vas megye már nyugat? nem is tuttam... mi van ???

az objektív 70 es korlátozásnál 85 felett büntet...

nem az órád csal hanem a rendőrök... na azok még többet...

Csigorin 2012.05.29. 15:05:58

@dr. Bubó: bocs, nem mondtam hogy ez Franciaorszagban volt. Itt nincs olyan hogy 15, mernek egy sebesseget, abbol 5-ot levonnak es ha a hatar felett vagy, akkor buntetes.

Nekem 77-et mertek (ora is kb annyit mutatott, de nyolcvan felett biztos nem volt), levontak 5-ot, es 72-re jott a 45 euro. (Alapbol 68, csak akkor 45 ha ket heten belul kicsengetem)

Ugyhogy rohadjanak meg.

igazi hős 2012.05.29. 15:13:32

@gmower: "De a tábla hova kell, na hova?" Ha megnézed az első képet, itt pont a síneknél van a 30-as tábla...

ne most 2012.05.29. 15:15:48

@nopánick: Gyorshajtani bármikor lehet. pld mikor benézed a 32.-ik 50-es táblát egy 30km hosszú szakaszon. Vagy elfelejtették kitenni a 70-es táblát 22.-ik kereszteződésben a 76 kereszteződésből. Vagy azt mondják az erdőre, hogy lakott terület.

ne most 2012.05.29. 15:26:31

@barli: Az autókba kéne építeni talán ilyen %-os műszert, biztos volt annak az autójában is aki kitalálta.

Gontar 2012.05.29. 15:29:19

Szvsz sajnos nincs értelme a fellebezésnek... Én olyan fotókat kaptam (kintfelejtett 60as táblánál "ámokfutottam" 90nel (2*2 sávos út, középen betonkorláttal elvállasztva, lakott területen kívül)), ami szerint a földbe bebetonozott 60as tábla 49 km/h-val halad - ennyit mért rá a trafipax. :-DDD Nem volt értelme fellebeznem...

Részletfizetést kérhetsz, azt meg is szokták adni.

dr. Bubó 2012.05.29. 15:31:54

@neoteny: meg kell duplázni a benzin árat+a munkahelyeket el kell törölni... na akkor csökken majd balesetek száma... (legaábbis a kocsi vs kocsi)

D4D 2012.05.29. 15:39:08

@Alfagumi:

a legtöbben lexarják azokat is, amik okkal vannak kihelyezve.

Ezért:

túl van minden táblázva. rengeteg helyen feleslegesen van kint 30-as tábla.

Tudod volt a juhászfiú, ki állandóan farkast kiáltott.

D4D 2012.05.29. 15:48:55

@fifibá55:

(egyszer az olasz autópályán elkaptak,...

- Hihetetlen.

nopánick (törölt) 2012.05.29. 15:49:06

@ne most:

"gyorshajtani bármikor lehet. pld mikor benézed a 32.-ik 50-es táblát egy 30km hosszú szakaszon. "

"Vagy elfelejtették kitenni a 70-es táblát 22.-ik kereszteződésben a 76 kereszteződésből."

Figyelmetlenség... a gyalogost is benézed?!

"Vagy azt mondják az erdőre, hogy lakott terület. "

Ha lakter tábla azt mondja, akkor az !
Szóval, figyelmetlenség... a gyalogost is benézed?!

-----

pl. velem miért nem esett meg egyik benézés sem a 27 év és 800 ezer km alatt ?!

Talán mert beérem
az óra szerinti +20-al 100 alatt
és +25-el 100 fölött...

Aki ne méri be ennyi plusszal az meg szívjon, szerintem.

Az ne magyarázza... fizesse!

ne most 2012.05.29. 16:01:04

@nopánick:
500 méterenként nincs gyalogos az úton külterületen és nem is egyfomák.

A lakter tábla rendőrséget nem érdekli, objektív felelősségnél nem számít kint volt-e, láttad-e.

Olyan vagy mint a lottónyertes aki azt mondja, ha én tudtam más is tudná, csak lusta hozzá vagy nem tud olvasni. Ezért arra jutott a tanulás és a szorgalom megtérül.

gmower (törölt) 2012.05.29. 16:01:07

@igazi hős: Szerintem nem az én szememmel van a baj, ugyanis a háromsávos vasúti átjárót előjelző tábla nem éppen andráskereszt...

dr. Bubó 2012.05.29. 16:15:42

@Macropus Rufus: "mutassanak neked egy olyan képet ...hogy te a sineken is 30 felett mész"

a sineken már nincs korlátozott sebesség... az első síndarabig kell csak elporoszkálni, onnantól töviggáz... sőt az első lökhárító ha már elérte az első sínt...

dr. Bubó 2012.05.29. 16:22:58

@fifibá55: "Mivel fekvőrendőrök kialakítására, úgy tudom, semmilyen előírás nincs, AS szabvány szerint készülnek, egy 12"-os kerekeken guruló kisautó számára némelyik olyan, mintha járdára ugratnál, bármilyen lassan is mész. "

nekem a robogó alja le is ér... csak úgy szikrázik... jó hogy nem dőlök fel...

nopánick (törölt) 2012.05.29. 16:27:12

@dr. Bubó:

Sőt az andrás kereszt vonalától nincs korlátozás! mivel a vasúti átjáró KEZDETE már feloldja. Az pedig az andrás keresztnél kezdődik...

----
"A vasúti átjáró előtt a 90., 91., 92. vagy 95. ábra szerinti veszélyt jelző táblával együtt elhelyezett, az (1) bekezdés d) pontjában említett jelzőtábla hatálya a vasúti átjáró kezdetéig !!!!!! tart."

dr. Bubó 2012.05.29. 16:28:36

@Leonard Zelig: "vasúti kereszteződésen 100-zal kell átmenni, különben nincs meg az oroszrulett-fíling"

én azért megyek át ijjen gyorsan mert meggyőződésem hogy sokkal kisebb a baleset eséjje... pont anynival ameynnivel rövidebb ideig vagyok a kereszteződésben...

igazi hős 2012.05.29. 16:30:25

@gmower: Lehet, hogy én már öreg vagyok, de a nekem úgy tűnik, hogy a képen a sínek is látszanak. Vagy véletlenül két vékony párhuzamos sávban kikopott a fű.

nopánick (törölt) 2012.05.29. 16:30:25

@ne most:

"500 méterenként nincs gyalogos az úton külterületen és nem is egyfomák."

Van ahol van... sőt sűrűbben is.

"A lakter tábla rendőrséget nem érdekli, objektív felelősségnél nem számít kint volt-e, láttad-e."

Ez meg csak duma! félre beszélés. tódítás.

Érdekli... mivel csak KRESZ sértés esetén jogos a bünti, még az objektív esetén is :-)

dr. Bubó 2012.05.29. 16:30:38

@nopánick: igaz.... igaz... az andriska keresztye... ÁMEN !

nopánick (törölt) 2012.05.29. 16:34:32

@igazi hős:

Azok nem lehetnek a sínek.
Mivel a 3 ferde csíkos és a vonatos tábla is MESSZEBB kell, hogy legyen a sínektől !

Az esetleg valami földút lehet.

Ha az földút, akkor viszont OTT vége a limit 30-nak is !!!

dr. Bubó 2012.05.29. 16:36:22

@Rwindx: "akkor is rítok ha záróvonalon keresztüli előzésért, vagy a követési távolság szó szerinti elhagyásáért meszelnek le?"

azok 100% ban bűntetlenek maradnak... az NEM "OBJEKTÍV"

a 6sávoson simán forgok záróvonalon... múltkor jött épp egy rendőr kocsisor... mentek valami focimeccsre pont akkor fordultak ki a hallerről amikor a soroksáárin megfordultam, gyakorlatilag 10 autóből 100 sün láthatta...

na gondoltam most a 1000-diknél elkaptatok, mindegy... de le se xarták...

dr. Bubó 2012.05.29. 16:38:41

@nopánick: földút nem érdekes... lehet "behajtó", attól függ hogy KÖZTERÜLET csatlakozik e be "út" besorolással

a távra:

KRESZ 16.§ "(2) A veszélyt jelző tábla és a veszély helye (a veszélyes útszakasz kezdete) között a távolság
– lakott területen kívül egyéb úton 150–250 méter,
– lakott területen 50–100 méter"

nopánick (törölt) 2012.05.29. 16:49:02

Lehet az magán út is... meg kell nézni a földhivatalban a státuszát :-)

"Út: a gyalogosok és a közúti járművek közlekedésére szolgáló közterület (közút), illetőleg magánterület (közforgalom elől el nem zárt magánút)."

ne most 2012.05.29. 16:49:34

@nopánick: "csak KRESZ sértés esetén jogos a bünti"
álom, álom, édes álom...

Tűzvályó 2012.05.29. 21:02:10

@dzsaszper: Engem biztos nem húznak le a rendőrök, mert van ez a biztosításom: www.langlovagok.hu/aloldal/13_jogvedelem

2012.05.29. 21:44:27

@blueby: "Ugyan is ugyan annyira szabálysértés amit művelsz, mint a gyorshajtás"

Mondj egy valamit, ami nem szabálysértő ebben az országban.

dr. Bubó 2012.05.29. 21:46:21

@Jankove: "Mondj egy valamit, ami nem szabálysértő ebben az országban."

ha te vagy drsimicska+aközgép/fides akkor HIVATALOSAN (lepapírozva, jogszerint) LOPHACC.... akár ezer milliárdokat is...

visonka (6th ham) 2012.05.29. 22:57:50

@hagyma: "itt zommel elismerik ha gyorshajtottak es szinte kizart hogy egy rendor rad fogja hogy gyorshajtottal, ha nem"
Szinte kizárt, de ugye nem teljesen? Persze ti, akik országokat dúltok fel mondvacsinált okokkal (iraki tőmegpusztító fegyverek, 9.11, Tonkini-öböl stb.) ott elő sem fordulhat semmi ilyesmi. Szinte. Te talpig becsületes, minden adót utolsó centig befizető, méjfloveres kóboj, faszért ide fosod a hülyeségedet?

(---Flúgos Buszos---) 2012.05.29. 23:15:45

@daniferi: Igen,a 81-es út győri szakasza,meg a Pápai út. kérdem én,mi értelme van,hogy valaki 4-esben jön 50-nel,és vissza kell kapcsolnia 3-asba,hogy menjen 30-cal.
Emiatt felpörög a motor,ami a lakókat pont zavarja,pedig a nyugi miatt rakták ki. Szal,üti a 2 egymást.

igazi hős 2012.05.30. 00:09:19

@nopánick: "Azok nem lehetnek a sínek.
Mivel a 3 ferde csíkos és a vonatos tábla is MESSZEBB kell, hogy legyen a sínektől !" Nem túl meggyőző, de az andráskereszt hiánya és @dr. Bubó: téged igazol, mégsem sínek.
A földút normál esetben sem oldja a korlátozást, ráadásul ha az átjáróval együtt rakják ki a 30-ast, akkor csak az átjáró [KRESZ 14.6], de ezt már írták.

Hojlele 2012.05.30. 02:07:17

@dark future:" Külföldön gyakran látni olyat is, hogy csak adott időintervallumban van sebességkorlátozás, összhangban az életszerűséggel. Pl. egy iskola előtt reggel héttől este 9-ig, mert hajnali négykor egyszerűen nincs értelme a korlátozásnak. Nálunk persze szarnak dele."

Ez nem lenne hülyeség otthon sem. Az iskola környékén, amikor reggel mennek és amikor délután végeznek kőkeményen állnak a rendőrök. De olyankor villog egy sárga lámpa, hogy speciális sebességkorlátozás, pl. 15-2O MPH. Ha nem villog a lámpa, akkor a normál 45MPH. Nyilván hajnalban nem fognak kisgyerekek rohangálni a suli környékén.

dzsaszper 2012.05.30. 08:01:32

@igazi hős: ez így önmagában -- a konkrét helyszín ismeretének hiányában -- kevés. Ha kereszteződés van a sínek közelében, akkor a kötelező 50-100 méternél olykor közelebbre is kiteszik ezeket a táblákat.

Engem jobban zavar, hogy a fotók alapján gyanús, hogy nem azt a forgalmat mérték, akinek kinn van a tábla, hanem a szembejövőket. Akiknek, ha hasonló táblájuk van is, a sebességkorlátozás hatálya a vasúti átjáró kezdeténél véget ér, amit a szembejövők már elhagytak.

Körömcsiga 2012.05.30. 08:49:06

@butus: Hát igen, van aki így gondolkozik. Tökéletes katona lenne belőled. Én azért használom az agyamat és nem tartom fel a sort emiatt.

Körömcsiga 2012.05.30. 08:54:54

@az_igazi_trebitsch: igazad van, bár elgondolkoztató, hogy ez mennyire preventív intézkedés, hiszen a cél az lenne, nem a pénzbeszedés. Egyszerűen etikátlan és aljas lehúzás egy 30-as, főleg egy 20-as tábla. Ahol betonút van és ilyen mértékű a korlátozás ott nagyrészt indokolatlanul alacsony a korlát, ez csak belső lakóövezet vagy iskola/óvoda körzete indokolja nem egy vasúti átjáró.

butus 2012.05.30. 09:07:16

@Körömcsiga: Tudod a gondolkodás, valamint a törvények leszarása az két dolog. lehet, hogy értelmetlen egy törvény, de amíg érvényben van mindenkinek illik betartani. A demokrácia valahol itt kezdődne!

butus 2012.05.30. 09:14:43

@Körömcsiga: ...az viszont megint egy más dolog, hogy az értelmetlen törvényekre fel kell hívni a figyelmet és amit lehet meg kell tenni a megszüntetésük érdekében. Ahogy viszont Te gondolkodol az a kimondott balkáni gondolkodás. Nekem nem tetszik az SZJA, miért fizessem be, stb, stb.

dr. Bubó 2012.05.30. 09:17:18

@butus: minek fizeted be az adót ?

be nem fizetni nem akkora bűn ...
ez pusztán a közös terhekből "nem részesülés"

de a befizetett adókat ELLOPNI....
közgép drsimicska drzorvbán drkósa dreltolcsi dr sintér...

na ez nagyon komoly bűncselekmény...

adót be nem fizetni pedig BŰNMEGELŐZÉS...

butus 2012.05.30. 09:25:55

@dr. Bubó: ...nálunk! De, nem egy normális demokráciában.

dr. Bubó 2012.05.30. 09:27:44

@butus: minden álampolgár egy-egy "adóvédelmi biztos" ...

;)

ahogyan a "nyugdíjvédelmi biztos" védte a manyupot a karvajtőke ellen...

ugyanúgy a nem adózó álampolgárok is megvédik a közpénzt hogy ne tőzsdézhesse el senki... legfeljebb ők maguk...

dr. Bubó 2012.05.30. 09:28:38

@butus: egyébként? és? ez itt a parasztok főggye...

a Meggebedeusok földje...

"épül" a szép ÚJ feudalizmus...

butus 2012.05.30. 09:32:05

@dr. Bubó: ..épül? Szerintem már majdnem felépült.

butus 2012.05.30. 09:35:32

@dr. Bubó: Csak tudod az a fő baj, hogy a feudalizmus épülésével egyidőben nem tudok kivetkőzni emberi mivoltomból. Pedig az kellene!

dr. Bubó 2012.05.30. 09:48:20

@butus: az épül az rossz kifejezés volt...

a társadalmat-gazdaságot VISSZAROMBOLTÁK a feudalizmusig...

ha túl okos (nomen/nik est omen) vagy és kilógsz akkor majd elhúzol... vissza senézel, nehogy sóbálvánnyá változz... az évi 200-300 ezer honfitársadhoz hasonlóan...

itt meg marad az álamforma: Köz(gép)társaság...

itt polgárokra nincs szükség... csak csicskákra parasztokra és kiskirájokra...

butus 2012.05.30. 09:52:22

@dr. Bubó: ...sajnos tévedsz. Rám már csak az éhhalál vár. 70 évesen hová a francba menjek, és minek? Előbb- utóbb éhenhalok és kész.

butus 2012.05.30. 09:55:25

@dr. Bubó: egyébként nekünk rombolás, nekik építés! Látod, nem mindegy milyen szemszögből nézzük az ügyet.
Éppúgy, mint a relativitás elmélet, Einsten magyarázatával. Két óra egy gyönyörű lánnyal, két percnek telik. Két perc egy forró platón két órának!

champy 2012.05.30. 10:38:22

@hagyma:
Vazze.
Ott úgy megy, itt is mehetne úgy, igazán benne lennénk, nem hisztizne senki sem.

De nézzük.
Fizet 100 dolcsit, mert gyorshajtot, nem nagyon, csak kicsit, olyan 30%-al.
Mennyi egy napi bére ott egy átlag melósnak? A blogodat olvasva, biztos több, mint 100 dollar. Itt ha 30%-al gyorshajtasz 30 ezer forint. Mennyi itt egy átlagkereset naponta. Itt felénk ha 5-7 ezret keres, akkor már jó. És akkor most mond azt, hogy ha nálatok 400 dollar lenne a bünti minimum, akkor lenne-e hőbörgés? És nem csak akkor büntetnek, mikor jogos, hanem egyenesen vadásznak rád.

Németh András 2012.05.30. 12:45:05

@multi84: A műszer koordinátája elég mert a sebességedet abból számítja ki hogy egymásután leméri a távolságodat a műszertől (és a megtett út per idővel kimatekozza), tehát ez alapján tudják hogy pontosan hol voltál, a tábla előtt vagy a tábla után (mert elsőre gondolom lőnek egy távolságot a táblára).

Németh András 2012.05.30. 12:47:51

@nopánick: nekem a GPS mindig annyit mért (hibahatáron belül) mint amit az óra mutatott. Az én autóm az egyetlen az országban aminek jól van kalibrálva az órája :)

Németh András 2012.05.30. 12:49:27

@multi84: továbbra is áll hogy mindig tudja a műszer hogy pontosan hány centire vagy tőle, ha referenciának bemérik a táblákat akkor "véged van" :D

Németh András 2012.05.30. 12:51:43

@"streetfighter": szerintem úgy lehet velük igazán kicseszni ha nem mész 150-el (vagy ha szeretnél ennyivel menni akkor ne sajnáld a pénz az ótópályamatricára)

Németh András 2012.05.30. 12:57:07

@Gontar: a tábla azért haladt mert mozgó járműből fotóztak le téged (ilyen esetben az lenne a vicces ha a tábla is 70-el megy mert akkor a yard is épp gyorshajt)

Németh András 2012.05.30. 13:00:56

@dr. Bubó: vigyázz, könnyen jogvitába keveredhetsz. Ha akkor nyomsz egy kövéret amikor az első lökös eléri akkor a segge még jó eséllyel gyorshajthat!

etwas kultur muss sein 2012.05.30. 13:06:10

@Németh András: Nekem is ugyanazt mutatja a gps, mint km-óra a nyári gumival. A télivel átlag 1-2 km/h-t csal a km-órám.

dr. Bubó 2012.05.30. 13:13:30

@Németh András: az "elérése" számít... de mint nertársam írta... az andráskereszt jogilag kereszteződés jele eleje vége...

Németh András 2012.05.30. 13:22:12

@SzélsebesVelorex: a téli szett nálam is kisebb, szóval ez biztos nekem is így van

Németh András 2012.05.30. 13:26:30

@dr. Bubó: oksa, akkor az andráskereszt feloldja az eléréskor
de miért is gabalyodtunk ide?
a poszttolót valószínűleg a 30-as tábla és az andráskereszt közt fogták meg, szóval a bünti áll...

dzsaszper 2012.05.30. 14:33:04

@Németh András: a másik valószínű lehetőség, hogy a vasúti kereszteződés után, a szembejövők táblájának elhagyása előtt.

Németh András 2012.05.30. 15:09:00

@dzsaszper: Ha viszont így van akkor megéri fellebbezni. Illetve a fellebbezés előtt nincs joga kikérni a rendőrségi adatok közül a mérőműszer koordinátáját és az autós fotónál a távolságot?
Mert az alapján kimehetne és lemérhetné hogy melyik oldalon fotózták. Ha a kereszteződés előtt akkor csönd van és fizet, ha a kereszteződés után akkor meg lehet fellebbezni és ebben az esetben sikeres lehet.

Tóth Misi 2012.05.30. 23:04:58

A trafipax kezelője tud csalni? Úgy értem, hogy ha nincs meg a napi kvóta, de közeleg a műszak vége rálehet-e segíteni egy kicsit. Ha valakinél mozog a léc, épp az elfogadható érték alatt autózva egy kicsit bemozgatom a kamerát rásegít-e egy kis plusz km-et hozzá adni a valós értékre?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.05.31. 08:01:35

Itt ülök most a műhelyben, az utcán, ami kicsi, szűk, és a jobb oldalon nincs járda, a lakók az útra lépnek ki, most nyolc előtt tíz perccel, úgy 10-20 autó megy el, percenként. 4 db harmincas tábla óvja a tőlünk 200 méterre iskolába menő gyerekeket, az utcára kilépőket. Amíg eddig jutottam 11 autó ment el, de egyik sem ment ötven alatt! Senki, de még a fentről érkező bringás sem. Elmebetegek. Ha most itt állt volna egy trafi, ma reggel több milliót szedett volna össze a yard és csak tapsolni tudnék nekik...Értem, hogy sok a tábla, de könyörgöm, itt menni 50 felett?? Ehhez konkrétan gyökérnek kell lenni...Most kisétáltam, és véletlenszerűen megnyomtam a telefonomon a felvételt. Nem vártam egy percet sem. youtu.be/vZrjSEnxwSs
Ez nem a túltáblázás, ez a lexarom a másikat..Az út végén bezzeg, ezek mint a kisangyal,lelassítanak és szép szabályosan tötyögnek, mert ott már lehet rendőr...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.05.31. 08:05:15

Na most, hogy érthető legyen, ez pl. miért nagyon meleg. Ha szemből is jönnek, akkor a kaputól 50 centire is így mennek. Kénytelen vagyok nap közben oda kitenni az autóm, szép szabályosan, hogy ne tudjanak így bejönni a kapumba, mert kilép egy ügyfél, és vége...

Körömcsiga 2012.05.31. 09:07:16

@butus: Nagyon lesarkítod. A törvényeket betartom. A kresz szabályrendszer, nem törvény... Más a súlya egy szabályszegésnek és egy törvényszegésnek.

Timnorc 2012.05.31. 17:30:45

Cs!

Javaslatom:
Mielőtt fellebbezel, vagy ha úgy alakul (erről később), akkor azzal egy időben egy beadványt nyújts be, melyben egy kérelmet fogalmazz meg.
Kérelmezd, hogy biztosítsák a rendelkezésedre az iratbetekintés szabályai szerint az összes bizonyítást, amit felhasználtak Veled szemben az eljárás során.
Az iratbetekintés egyébként azért illet meg, mert Veled szemben folyik/folyt az eljárás.
És attól a naptól kezdve illet meg, amióta eljárás alá vontá váltál (tehát pl. a tanút nem), továbbá az eljárás jogerős lezárását követően is megillet.
Ennek köszönhetően meg fogod ismerni az összes bizonyítást (köztük az összes képet), és nem csak azokat a képeket, amelyet felraktak.

Mivel csak néhány napod van, ezért kissé gázos lehet az idő faktor, de egy próbát megér.
Maximum az eljárási illetéket bukhatod, ami a fellebbezés miatt fog fenn állni, ha egyáltalán fennáll. (nem vagyok benne ugyanis biztos, hogy közlekedési közig. ügyekben az általános illeték szabályok játszanak, és most utána nézni sincs kedvem)
Ha meg nincs illeték, akkor hajrá.
Sok sikert!

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.05.31. 19:52:19

@mufflinca: meglepődnék ha igaz lenne, a magyar törvények szerint ha ismert az elkövető akkor azt kell megbüntetni. ha ez igaz lenne amit írtál akkor ha a házadban megölnek valakit, akkor mindenképpen te mégy börtönbe hiába ismeri el a szomszéd, hogy ő tette

Perillustris 2012.05.31. 20:30:59

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Hiába vezette más a járművet, amennyiben a használatba vevő személy a kiszabott bírságot nem fizeti meg, vagy tőle nem lehet behajtani, abban az esetben a bírságot az üzembentartónak kell kifizetnie.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.05.31. 20:39:49

@Perillustris: linkeld be az erre vonatkozó jogszabályt, hogy felelősséggel tartozom az én autómmal elkövetett szabálysértésekért.
és ha valakinek kölcsönadom az autót és elüt valakit és őt nem lehet megfogni akkor is én felelek érte? ilyen nincs, ha van elkövető és az vállalja is ráadásul a tettét akkor a rendőrség köteles őt megbüntetni és nem mást, azt, hogy a rendőrség erre képtelen az nem az én problémám, nem ruházhatja át rám a büntetést, vagy mire gondolnak? hogy én majd behajtom rajta?

Perillustris 2012.05.31. 20:55:17

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Linkeljen a hóhér. Nézz utána az objektív felelősségnek, akkor talán nem jössz ilyen hülye gázolásos példákkal (mely bűncselekmény).

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.05.31. 21:00:38

@Perillustris: inkább te kellene egy kicsit utánaolvassál. és legfőképpen logikusan gondolkozzál:
"Ugyanakkor az Ab az üzemben tartó mögöttes helytállási kötelezettségét megálla­pító törvényi rendelkezést (az általa megnevezett használóra kiszabott, de attól be nem hajtható bírság megfizetéséért fennálló felelősségét) alkotmányellenesnek ítélte. Ebben az esetben ugyanis a magát kimentő üzemben tartó felelősség nélkül köteles helytállni, ami a jogbiztonság követelményével ellentétes, így az Alkotmánybíróság e rendelkezést a határozat kihirdetése napjával megsemmisítette."
az Alkotmánybíróság 2009. május 26-i döntése

Perillustris 2012.05.31. 23:53:24

@csak néha benézek ha marhaságot látok: "és ezt a használatba vevő személy teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt, a (4) bekezdés szerinti adatokat tartalmazó nyilatkozatával igazolja"

Életszerű, hogy tömegével állítják ki az emberek ezeket?

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.01. 07:02:45

@Perillustris: itt arról folyt a vita, hogy van-e rá lehetőség, te váltig állítottad, hogy nincs, én meg bebizonyítottam, hogy van. azt nem mondta senki, hogy könnyű lenne, de lehetőség van rá

dzsaszper 2012.06.01. 07:55:12

@Perillustris: pl. különben nem kapja meg használatra a kocsit?
(nyilván ezt nem a feleségével/férjével tölteti ki az ember, de ott úgyis egy a kassza)

Németh András 2012.06.01. 09:48:10

@csak néha benézek ha marhaságot látok:
www.jogiforum.hu/hirek/20769
azért ha elolvasod az egész cikket akkor abban nem azt írják hogy az egész objektív felelősség alkotmányellenes. Szerintem ez az eset amikor az üzembentartó tudja bizonyítani hogy használatba adta, kiszabják a bírságot a használóra aki nem fizet, és utána próbálták újra az üzembentartón behajtani.

A gond az általad vállalt esettel (azt mondod hogy más vezette) hogy ez nem bemondásra megy, szóval csak akkor fogadják el ha van róla papírod (aláírt, tanúk minden ami ilyenkor kell). De ha van olyan ismerősöd aki ezt bevállalja akkor hajrá, de sajna nekem pl nincs túl sok olyan EU-n kívüli ismerősöm aki bevállal ilyet, pláne mivel ha úgy nézem ez lazán lehet már okirathamisítás is ami meg nem biztos hogy minden pógár számára járható út.

qwertzu 2012.06.01. 09:49:19

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Jah van esélyed megúszni a szabálysértést, ha bűncselekményt (magánokirathamisítás) követsz el. Okos.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.01. 14:49:57

@qwertzu: hát ha mondjuk 300 ezerről van szó, vagy ezek az utolsó pontok, hogy elvegyék a jogsidat már mérlegelendő. főleg ha mondjuk az autókázás elengedhetetlen a munkádhoz, mert ugye ha nincs jogsi, nincs munka, munka nélkül meg pénz se, pénz nélkül meg kenyér sem :D

qwertzu 2012.06.01. 15:13:31

@csak néha benézek ha marhaságot látok: 300ezres büntetést szinte lehetetlen összehozni. Közigazgatási eljárásban nem vonnak pontot, csak az üzembentartó fizet, a szabálysértésiben meg lehet hivatkozni családtagra...
De egy bűncselekmény miatt ugró erkölcsi bizonyítvány, az viszont milliós károkat okozhat valakinek.
De ettől függetlenül szabálysértés megúszása miatt bűncselekményt elkövetni faszság. Elkapnak aztán lehet panaszos levelet írni zuginak, hogy jéé a bűnözőket megbilincselik.
zugugyved.blog.hu/2011/07/28/rokkantkartya_bilincsbeveressel

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.01. 16:17:21

@qwertzu: ha a családodnak nem tudsz enni adni az is faszság tud lenni. simán el lehet képzelni olyan helyzetet amikor egy ilyen bűncselekmény elkövetése komoly alternatíva ahhoz képest ha mondjuk a jogosítvány elvesztése miatt nem tudod fizetni a hiteledet
"Közigazgatási eljárásban nem vonnak pontot" ezt nem értem, mert A megengedett sebesség 15 (20) kilométer/órás túllépése szabálysértésnek számít, az efölöttiért már közigazgatási bírság jár. és pl ha autópályán nem veszel észre egy 60 as táblát és beleszaladsz 165-tel (ami ugye nem is olyan extrém sebesség) akkor az 200 ezer forint és 8 büntetőpont. ha már volt pár büntetőpontod, akkor ez a 8 igencsak megdobja a számlát és le is adhatod fél évre a jogosítványodat. ezekből az utolsó pontokból igencsak komoly perek tudnak kerekedni külföldön.

Timnorc 2012.06.02. 08:47:40

@csak néha benézek ha marhaságot látok:

Csupán apró kiegészítést hadd, amúgy egyetértek Veled:

Alapelvnek nevezhető a magyar jogrendben, hogy ugyanazon cselekményért vagy mulasztásért nem kizárt a szabálysértési és az igazgatási eljárás egyidejű folytatása. (Megjegyzendő, hogy kettő szabs., kettő bü., illetve egy-egy szabs., illetőleg bü. az már kizárt)
Idén április 15-ig a 410/2007-es Korm.rendelet (ezt a jogszabályt kellett volna sokaknak elolvasnia mielőtt billentyűzetet ragadnak, és akkor nem születnek sületlen hozzászólások szépszámmal), majd április 15. óta a 2012. évi II-es tv. azok a jogszabályok, amelyek kizárják a szabs. eljárásban történő bírság kiszabást, amennyiben ugyanaz miatt közlekedési közig. bírság kiszabása indokolt.

Ezt csupán azért írtam, mert nem csak 15 (20) km/h-s túllépésig számít szabálysértésnek, hanem affelett is, viszont a bírság alkalmazása az, ami ki van zárva (áprlis 15. óta már törvényileg).
Vagyis - és ez nem köztudott - szabálysértési intézkedés, és közig.bírság egyidejű alkalmazása nincs kizárva.
Ami azt jelenti, hogy amennyiben a szabs. elvek meg vannak tartva (kétséget kizáró módon történő felelősség megállapítás stb.), akkor a közig.bírság mellett szabs. eljárásban például a vezetői engedélyt be tuják vonni.

Hogy a 60 helyett 165 km/h mennyire extrém sebesség...

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.02. 18:06:11

@Timnorc: az autópályán 165 nem extrém. egyébként nem kell ennyire elsekélyesíteni a magyar nyelvet, nyugodtan kiírhatod a szavakat nem kell annyit rövidíteni, így pont azt éred el amit akarsz, a fele ember nem érti meg az amúgy sem egyszerű gondolatmenetedet

Reggie 2012.06.03. 01:11:48

@Alfagumi: Nem tunik 50-nek a tempo.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.06.04. 17:44:21

@Reggie: :-) Pedig még több is...Majd felteszek olyat, ami 30 km/óra..Ráadásul ezek még a lazábbak..Néhányan már jártak nálam, innen is, az érdi műhelyben, mindenki elszörnyülködött, mi megy arra..A 60-80 általános. Amíg nem látod, nem hiszed, de nem kell több reggel vagy délután 5 percnél és lősz egy 80-ast, üveghangon, harmadikban:-)

D4D 2012.06.05. 17:52:55

Adalék a témához:

Egy olyan útszakaszon, ahol napi szinten elmegyek 4-5 alkalommal is sokszor, alapból 50 a megengedett, viszont az egyik irányba, és csak az egyik irányba egy jó hosszú szakaszon van egy 30-as korlátozás.

Egy ilyen helyzetben nagyon nem mindegy, hogy a fotón egy cím és egy rendszám van, mert egyik irányba a 49 km/h jó, míg ugyanez a másik irányba már gáz.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.06. 16:35:55

@hagyma: Ha a vasúti átjáróban gyorshajt, akkor utána elég büntetés lesz a számla a futóművesnél :D
Én mindegyiken csak átcsorgok, mert a 90%-uk olyan szar, hogy ha hússzal rámész, szétesik a kocsi :D

Dr. Béla 2012.06.11. 09:09:07

Nem tudom segít-e, de:

Engem egyszer tilosban való parkolásért akartak megbüntetni 30ezerre. Vitható volt. Talán akár még jogos is. De a fotók alapján szintén nem volt beazonosítható a helyszín. Én nem fellebbezést írtam, hanem kértem a tisztelt rendőrséget, hogy szüntessék meg az eljárást, tekintettel arra, hogy a fotók alapján nem lehet beazonosítani a helyszínt, így a szabálysértés ténye is kétséges. Egy hétre rá jött a levél, hogy az eljárás megszűnt.
Ezekben a szabálysértési eljárásokban a Vas-megyei Rkp az illetékes. Szerintem az ilyen kissebb súlyú ügyekben nem igazán akarnak pluszban "nyomozni". De ha fellebbezel akkor automatikusan "másodfokra" kerül az ügy, így hivatalból folytatódik az eljárás, míg ha csak írsz egy levelet és kéred a megszüntetést akkor nagy valószínűséggel megszüntetik az eljárást mert tényleg szarok a fotók és emiatt nem fognak energiát feccölni abba, hogy csakazértis nekik legyen igazuk, míg fellebbezés esetén kötelező lefolytatni az eljárást és akkor tuti bukó mert ha már belefognak akkor nem szívesen akarnak feleslegesen melózni.

Németh András 2012.06.11. 13:01:54

@Dr. Béla: hát a poszttolónak ez már biztos nem segít (több mint 10 napja írta hogy van 8 napja fellebbezni), de a későbbiekben még hasznos lehet.
Egyébként gyorshajtás esetén szerintem azért nehezebb az ügy mert rendelkezésre áll a mérőműszer koordinátája, valamint ha a fotókon lévő autónak tudják a sebességét, akkor már a koordinátáját is tudják, szóval ez itt neccesebb.

A te parkolásos sztoridnál, lehet hogy csak annyi volt hogy egy mezei fotómasinával lőttek két-három képet és leírták a rend őrei hogy ilyen és ilyen utcában a kisbót előtt. És az tényleg nem áll meg. De azért egy hiteles mérőműszer eredményei azért más súllyal számítanak. Habár itt is lehetséges hogy a járőrök hibáztak, tehát ez a kérjük meg őket hogy szüntessék meg az eljárást című levél (amennyiben biztosan nem jár hátrányokkal) megírása nem fáj.

D4D 2012.07.26. 22:45:50

Ma találtam egy olyan helyet, ahonnan Budapest szinte teljes területére el tudok jutni úgy szabályosan, hogy a megengedett sebesség személyautóra 60 km/h. Tehát csak 75 felett kell fizetni a fényképért.

dzsaszper 2012.07.27. 11:00:05

@D4D: 60-as övezet tábla, oldás nélkül?

D4D 2012.07.27. 23:10:11

@dzsaszper: Budapest lakott terület, 60-as táblával együtt kihelyezve.

Azért nem propagálom, hol van, mert lehet egyszer nekem is szükségem lenne rá.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása