Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ne spórolj, hogy sokat spórolj!

2012.07.23. 14:51 :: SilentSound

Isten tartsa meg a Michelinnek azt a jó szokását, hogy hozzám hasonló bloggereket meghív mindenféle érdekes eseményre, mint azt tette tavaly a berlini Challenge Bibendumra (a Bibendum név azóta a PR és marketing gépezet áldozatául esett és a szerintem sokkal kevésbé egyedi Michelin Man lett belőle, mi több, idehaza Michelin Mester), de volt olyan, hogy nem kellett messzire menni, amikor a téli és nyári abroncsok közti különbséget, meg a saját vezetéstechnikai tudásomat tesztelhettem Újpesten, az Autóklub pályáján.

Ezúttal Stockholmba invitáltak, mert ide futott be az a néhány autó, amiken a Michelin új generációs abroncsait tesztelte a Dekra. Öt különböző típussal szerelték fel az autókat, aztán Franciaországból indulva néhányszor megkerülték Európát, hogy aztán Stockholmba érkezve kiértékeljék minden egyes guminál a futott harmincezer kilométer hatásait. Egy-egy pillanatban Magyarország is feltűnik az alábbi videóban, ha jól figyeltek!

Lehetőségem volt leülni a különféle abroncs típusok fejlesztőmérnökeivel és beszélgetni a személyautókra, furgonokra, sőt még az elektromos autókra ajánlott abroncsokról. Mi több, harmadmagammal még két tolmácsot is kaptunk, akiknek a másik két magyar sráccal együtt segítettünk megérteni, hogy mit mondanak a mérnökök. Na persze ezért nem bántottuk őket, nem biztos, hogy a tolmácsiskolában tanítják a gördülési ellenállást meg hozzá hasonlatos kifejezéseket, pláne ha azok rövidítve vannak.

stockholm1.jpg

Rengeteg információval és számmal árasztottak el a mérnök urak és hölgyek, megtudhattam például azt, hogy a balesetek 60%-a lakott területen, kis sebességnél történik, 70%-a száraz úton, de nedves körülmények esetén is 99%-ban csak nagyon kevés víz van az úton. Talán kicsit meglepő, hogy a karambolok háromnegyede egyenes úton következik be és csak 25%-ban kanyarban, ám utóbbiak többnyire súlyosabb kimenetelűek.

stockholm-energy-saver-environment.jpg

Ezen kívül kitértünk a környezetvédelemre is, a fenti grafikonból például jól látható, hogy a személyautókra szabott Engergy Saver+ annyit fejlődött az elmúlt két évtizedben, hogy elődjéhez képest ezzel a típussal az autónk 15 grammal kevesebb szén-dioxidot pöfög a levegőbe kilométerenként, ami azért már nem elhanyagolható mennyiség egy átlagos személygépkocsi esetében. De akit inkább a saját pénztárcája érdekel, annak az sem mindegy, hogy ugyanennyi idő alatt a 100 kilométerenkénti fogyasztás is csökkent 0,6 literrel, ami így elsőre nem tűnik túl soknak, de ha felszorozzátok a Michelinnél egyébként is hosszú élettartammal, akkor abból már nem csak néhány kávé ára jön ki. Tulajdonképpen ennél az abroncsnál három fontos előny került elő többször a beszélgetés során, a biztonság, a tartósság és az üzemanyag-takarékosság.

stockholm-energy-saver-label.jpg

És ha már a fontos szempontokat nézzük, természetesen előjött az idén bevezetésre kerülő címkézési rendszer, amiről már volt itt szó a blogon nem is olyan régen. Először még a workshop közben került elő a téma, hogy mennyire nem jó igazából ez a címke rendszer, mert nagyon kis részét veszi figyelembe a lényeges tényezőknek, aztán a sajtótájékoztatón is rákérdeztek külföldi újságírók, hogy nem tartanak-e attól, hogy egyes gyártók arra mennek rá, hogy AA minősítésű, de amúgy nem túl jó minőségű gumikkal próbálnak a piacból nagyobb szeletet kihasítani, amire az volt az egyébként számomra igen szimpatikus válasz, hogy nekik inkább az fontos, hogy tényleg jó minőségű termékeik legyenek.

stockholm-energy-ev.jpg

Van egyébként a Michelinnek is AA-s abroncsa, na nem azért, mert meg akarták mutatni, hogy ilyet is tudnak, hanem mert a Renault-val közösen fejlesztett, elektromos autókra szánt Energy E-V pont úgy lett kialakítva, hogy teljesíti ezeket a feltételeket. Egy ilyen guminál sok szempont más, mint a hagyományosaknál, sokkal inkább múlik a fogyasztás a gördülési ellenálláson, a hagyományos autókhoz képest sokkal fontosabb, hogy kisebb zajt bocsásson ki. Többek között - ahogy az a fotón is látszik - ezért is van sokkal több vízelvezető lamella, szám szerint 110 egy abroncson.

Jó volt azt látni, hogy tényleg nem ülnek a babérjaikon, persze jobban belegondolva ha a gumi élettartama alatt egy személyautó abronccsal meg lehet spórolni 60 liter benzint vagy a kisteherautókra szánt Agilis+ gumival 150 liter gázolajat az eggyel korábbi, amúgy szintén gazdaságos változatokhoz képest. Ez összességében nem is olyan kevés, hisz utóbbi a jelenlegi 420 Ft körüli literenkénti árral számolva 63 000 Ft. Ugye, hogy nem feltétlenül azzal járunk jobban, amelyiken a gumisnál a kisebb összeg van az árcédulán?

31 komment

Címkék: közlekedés autó környezetvédelem gumi környezetszennyezés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_____________ 2012.07.23. 18:26:21

Most már mindig csak 2 hetente lesz új poszt?
Semmi kirívó nem történik az utakon?! :-(

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.07.23. 20:44:22

@_____________: Nyár van, nyaralunk, nyaralj te is! :)

dr. Bubó 2012.07.24. 09:27:49

nem tök mind1 mijen gumi?
a hazai viszonyok között tök mind1
50-120 km/h óra között nagyrész autópájákon és dugóban...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.07.24. 09:50:17

Ha nem számít, hogy milyen gyakran kell újat venned, mennyit buksz fogyasztástöbblettel, mennyire zajos, meg tudsz-e állni 130-ról egy előtted átszaladó őz előtt, akkor végülis tök mindegy. :)

tundrazuzmo (törölt) 2012.07.24. 10:02:59

Én vasalt abroncsú fakeréken gurulok. 2 lóval ez is megteszi, kiváló a fékhatás egészen 25 km/h-ig.

apoa 2012.07.24. 21:19:40

Na, ez jó kis poszt volt.

dr. Bubó 2012.07.25. 07:45:18

@SilentSound: csúsztacc nem picit...

"milyen gyakran kell újat venned"...
-nem bízok ebben... viszont abban igen, ha jól be van állítva + vezetési "stílus" akkor a gumi élettartama megduplázható
-megjegyzem kb 1millió kilométert biztosan vezettem de SOHA nem kellett fékbetétet sem cserélni... igaz több autó... de ha nem kell cserélni, nem mindegy a sok nüansz?

"meg tudsz-e állni 130-ról egy előtted átszaladó őz előtt"
-na de már... 130cal mész országúton... a büntiből sok gumi kijön...
-az ótópáján + nem szaladgálnak a zőzek, főleg nem telefonfülkék takarásából...

"fogyasztástöbblet"
-hihihi... ja... 2,5-4 liternél nem mindegy plusz pár centiliter??

"mennyire zajos"
-ezt totál lexarom... DE egyébként is kamu... a kátyús utakat is modellezték? egyébként szerinted egy kamion nem csinál 50szer anyni zajt? ez is nüansznak tűűnik így...

"Isten tartsa meg a Michelinnek azt a jó szokását"

ez volt a lényeg... a magyarok szeretik az ingyen pogácsát és italt...
nyilván Neked ezért fontosak ezek a nüanszok...
de ennek totál nincs jelentősége ennél sokkal fontosabb dolgokkal nagyságrendileg lehet a nüanszok hejett változtatni...

dzsaszper 2012.07.25. 08:49:11

@dr. Bubó: ugyan, ez szerintem win-win-win.
A Michelin nyilván olyan reklámfelületet kap, aminek nagyobb a hatékonysága, még most is mi is róluk kommentelünk :)
SilentSound meg nem kell ingyen írja a blogját, és mi meg kapunk időnként +1 posztot... ami rá is fér a blogra :(

a vezetési stílussal és az országút vs. 130-cal kapcsolatban ott a pont :)

D4D 2012.07.25. 08:49:15

@dr. Bubó:

-az ótópáján + nem szaladgálnak a zőzek, főleg nem telefonfülkék takarásából...

M1, Bicske Tatabánya között vadveszély tábla. Tán Győr és MMÓV között is kint van.

M7-esen is van valahol Kanizsa környékén.

dr. Bubó 2012.07.25. 09:23:33

ahogy emelik a gázolajárat úgy fújok a gumiba... most 3,6 barnál járok... de még van benne tartalék... a fogyasztás meg csökken... így az autózás nem kerül többe...

@D4D: naggyából nulla az eséj hogy ugy fut át őz, hogy ne tuggy megállni ótópáján...

@dzsaszper: ja ja... én is gondoltam felpezsdítem a blogot kicsit neki... unalmas volt...

dr. Bubó 2012.07.25. 09:30:09

a vezetési stíluson nagyságrendek múlnak...

csak megemlítem hogy pl a fékezés az totál TABU...
a fékezés miatt van a kocsinak fogyasztása...
ha nem fékezel akkor pusztán a gördülési surlódást kell legyőzni...

ja és a légellenállás miatt +0,5 liter ha lehuzod az ablakot...
sokkal takarékosabb klímát használni... ha már elkerülhetetlen...

ezeket szeméjes tapasztalattal mérésekkel tudom igazolni...

ha vki eldönti hogy soha többé nem fékez, akkor azzal...
-rakás pénzt spórol...
-és a vezetési stílusra is azonnal hatása van...
(vagyis:
-nagy követési távolságok,
-jó előre figyeled a forgalmat nem az előtted menőt hanem sokkal előrébb
-a dobozosokat buszokat kukást tanulókat és női vezetőket AZONNAL meg kell előzni...
-kiszámítható nyugodt vezetésed a többieknek is előnyös
-bár pár idegbajost idegesít ha nem tövig gázzal mész a piroslámpához... de egyre kevesebb barom van... egyre többen értik a csíziót...

dr. Bubó 2012.07.25. 09:31:41

a gumi nüanszok ehhez képest hangya f@sznyi...

kb anyni jelentőssége van mint a négyzónás négy ehjen beállítható klímának...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.07.25. 10:11:27

@dr. Bubó: Nem maguknak csinálták a teszteket, hanem a Dekra végezte őket, akik pedig nem fogják égetni magukat azzal, hogy kamu adatokat közölnek, mert ha lebuknak vele, akkor nagyon gyorsan össze lehet dönteni a jó hírnevüket. Minden típussal lenyomtak 30000km-t, vegyes utakon, nem csak autópályán, mindenféle időjárási körülmények között, itt egy videó, amin végig tudod térképen követni magát az útvonalat is: www.michelinperformancetour.com/
Nem mondom, hogy akinek nem Michelin gumi van az autóján, az hülye, sőt, még ők sem mondták. Az enyémen pl. Dunlop Sport SP 01 van, ami néhány paraméterében jobb, mint az Energy Saver+, viszont sokkal gyorsabban is kopik. Mondjuk a télim az már Michelin.

És igen, amúgy Stockholm szép város. :P

dr. Bubó 2012.07.25. 10:22:31

@SilentSound: nem vennék micselint... az francia nem?

Stockholmban éltem is:) de én saját pénzen:)

kipróbálnám ingyé is... lehet ugy jobban teccene:)

de semmi gond... én hiszek a független teszteknek...

nem tudom hogy vettél e mostanában bude deszkát...
"csapódásvédett" wc tetőt lehet csak kapni...
nyilván csendesebb (zajvédelem) és tartósabb... kevesebbet is fogyaszt...

a németeknek is vannak problémái... haldokló nyugat...

itt egyelőre a kajára nincs pénze 4 millió embernek...
jártál mostanában "vigalmi" oldalakon?
nagyon sokan hirdetik magukat...
én se jártam csak gondolom/halottam...
egyébként is megvárom most jönnek az egyetemista lányok...

szóval a magyarok egyelőre lexarják magasról a gumi hangcsillapítását...

viszont amejik gyártó a maygar piacra dob egy "két karton cigit lehet belerejteni" gumival az tarolna a piacon...

vagy ha a gumit fel lehetne a szelepen tölteni gázolajjal...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.07.25. 10:31:31

@dr. Bubó: A micselinezéstől én rosszul vagyok egyébként, szegény franciákra is rá volt erőltetve, nagyon idegenül hangzott a szájukból, de meg is mondtam. :)

Egyébként francia cég, de pl. Nyíregyházán is van gyár, bár ott leginkább sportautókhoz meg terepjárókhoz gyártanak magasabb kategóriás gumikat.

A wc deszkás hasonlatot még tudom témához kötni, de a vigalmi oldalak hogy jönnek ide? :)

dr. Bubó 2012.07.25. 10:36:36

@SilentSound: addig értetted hogy 4 millió magyarnak enni sincs pénze?

éhezés ? ez a szó mond valamit ???

47ezer + kecske, tudod, meg lehet élni...

na a magyarok lexarják a micselin zajkibocsátási értékének pár százalékos javulását... én tudom hogy ez Stokholmban nagy probléma...

csodállom hogy a csempész gumit értetted...

a magyarok igényeiben segíteni próbálok...

ár... ár... ár... ár... bármi áron az ár...

HakapesziM 2012.07.25. 12:47:04

Biztos sokat számít a jó gumi, de sokkal többet a vezetési stílus. Sokan nem használnak tempomatot ahol lehetne, váltogatják a haladási sebességet, fékezgetnek ha kell, ha nem. Persze a másik oldalra sem szabad átesni, látni sok fogyasztásbajnokot, akik 100 - zal repesztenek a pályán, belső sávban is, egy kilométerről üresben gurulnak a piros lámpához, ezzel csak azt érik el, hogy bevágnak eléjük. A guminyomás sokat jelent, szerintem az autósok jó része soha nem ellenőrzi, persze itt sem jó agyonfújni a jobb fogyasztás érdekében, mert akkor meg a közepe kopik, jobban megcsúszik, főleg téli viszonyok között.

dr. Bubó 2012.07.25. 12:57:59

@HakapesziM: az üresben gurulás az amatőr dolog...

sebességben kell, visszakapcs, motorfék...

és ha bevágnak? le van xarva... azok általában nem az előbb említett akadájozó típus (nők, kukás, rendőrjárőr, tanuló és egyéb kiszámíthatatlan tögymörgő)

nem kopik jobban a közepe... ugyanugy kopik... ugyanugy felületen támaszkodik fel...

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.07.25. 13:35:19

@dr. Bubó:
"a és a légellenállás miatt +0,5 liter ha lehuzod az ablakot...
sokkal takarékosabb klímát használni... ha már elkerülhetetlen.."

Ne hangoztasd
a klima többet fogyaszt mint a nyitott ablak, különösen lassu tempóban
és kiyitod az ablakot nyisd meg a hátsót is kissé

Te a gumidat fujod 3,6ra és a bevételemet növelem és engedek ki levegőt a gumibol
Az őrültek meg integetnek hogy lapos a gumim :)
Megy a habzsi-dőzsi

HakapesziM 2012.07.25. 13:36:00

@dr. Bubó: Nyilván nyomástól függ, de ha nagyon megfújják jobban kopik ám a belseje. Míg ha kicsi a nyomás, akkor kívül kopik jobban.
A gurulásnál attól függ milyen céllal gurulunk, egy lámpához odagurulok üresben, mi lenne vele a gond? Hegynek le már nem egészséges.

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.07.25. 13:37:26

@dr. Bubó:
a magyarok lexarják a micselin zajkibocsátási értékének pár százalékos javulását.."

Szegény ország/ember ne környezetvédelmeskedjen!

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.07.25. 13:39:05

@HakapesziM:
Úgy tudom, a legtöbb kocsinál az alapjáratot is elzárja az automatika motorféknél, ezért nem mindegy

HakapesziM 2012.07.25. 13:46:38

@horex: Nem tudom, hogy így van - e. Ha rajtam múlna nem venném el a befecskendezést motorféknél, mert túlhűlne a motor egy hosszabb lejtőn. Befecskendezés nincs, nincs égés, nincs hő, menetszél van, fordulat ilyenkor jellemzően magas, nem ideális a motornak.

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.07.25. 13:50:22

@HakapesziM:
Biztosan én sem tudom, nem ismerem a mindenféle autók megoldásait

Anno Zsigánál volt, vagy utólag beszerelhető volt
Semmi gondot nem okozott hegyekben sem

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.07.25. 13:52:23

@horex:
Gugli
"alapjárati mágnesszelep" 11ezer találat

HakapesziM 2012.07.25. 14:00:12

@horex: Valamikor tanultam róla, úgy emlékszem, valami minimális üzemanyagot kap a motor a túlhűtés ellen, de hátha valami hozzáértő megírja.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.07.25. 14:16:51

@dr. Bubó: Ennyire ne legyél már egyszerű és demagóg. Nyilván nem az éhező 4 millió (ha reális ez a szám, nincsenek hiteles információim róla) a célközönség jelen esetben. Aki szegény, de muszáj autót tartania, annak van lehetősége teszkógazdaságos abroncsot választani, ami minden szempontból szar az árát kivéve. Így működik a piac. Annak a félmaroknyi embernek, akik meg villanyautót vesznek ebben az országban, lehet, hogy szempont a zajkibocsátás is. Nem nagy baj az, ha nem gondolkodunk ugyanúgy.

dzsaszper 2012.07.25. 16:36:54

@SilentSound: eleve akinek autója van, az feltehetően nem éhezik, vagy az autója a munkaeszköze amit a kenyérkeresetéhez használ...

Mondjuk én nem vennék Michelint... és nem tetszik az üzemanyagkupon árukapcsolás még akkor sem, ha időben veszek gumit, ha kell.

Olcsó, kis teljesítményű autóra meg nem is kell hiper-szuper gumi. Az Uniroyal Rainexpert tavaly pl. szerintem nem volt rossz vétel, nem nevezném teszkó gazdaságosnak az ADAC teszt alapján.

Reggie 2012.07.27. 18:28:59

@dzsaszper: Szerintem pedig pont jo. En 2 eve vettem ilyen "energiatakarekosat", amibol en a fogyasztason nem lattam sokat, viszont sokkal lassabban kopik. Az arukapcsolassal pedig pont annyiba kerult, mintha vettem volna a madaras teszkoban egy noname gumit.

régebb óta vagyok Subban mint te 2012.07.28. 10:41:52

én hiszek a teszteknek. a gyár szerint a vegyes fogyasztásomnak 9,5 l/100km kellene lennie, és csak egy picivel több. (12,8)

te csendes gyerek, rittyenthettél volna már valami jobb cikket is, ha már ez a micslen utaztatott, etetett, itatott.

az átlag ember meg úgyis megnézi mi mennyibe kerül, szarik ő a gördülési ellenállásra.

én meg megnézem az adac teszteket, oszt aszerint választok, mert nekem (franc belém) úgyis az az elsőrendű szempont, hogyan tapad, hogyan áll meg vele az autó vízen, szárazon, stb.

Ferrariii 2012.09.26. 14:25:27

Nem érdemes a téligumikon spórolni és megvenni a legolcsóbb kínai terméket, mert nemcsak hogy nem közlekedünk biztonságban nem is tartanak olyan sokáig és utána újra ki kell adni a pénzt az új abroncsokra, akkor inkább startból egy jobb minőségű és biztonságos brandet kell megvenni.

www.teli-gumi.co.hu/teligumi/teli-gumi/michelin-teli-gumi/michelin-205-65r15-t-alpin-a4-teli-gumi-si-t-190-km-h-li-94-670kg-teli-szemely-gumiabroncs.html












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása