Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Legalább ne vigyorogtál volna

2012.11.20. 09:05 :: Don Blasius

Egy saját történet következik. Tulajdonképpen mindennapos ebben a városban, de mégis felbosszantott. 

Helyszín a budapesti Rákóczi út és Osvát utca találkozása. Az is megérdemel egy rövidke megjegyzést, hogy jó lenne már, ha megtanulnák itt az autósok, hogy ha van két sávnyi hely, akkor a jobbra kanyarodók jobbra, a balra kanyarodók pedig szépen balra húzódjanak. Így az Osvát utcában várakozó sor is rövidebb lenne, ami nem mellékes a lámpa rövid ciklusideje miatt, mivel jobbra a zebra miatt csak kb. 2-3 autó fér ki.

Balra kanyarodva jobb lenne a helyzet (ha elférünk a jobbra kanyarodóktól), de van az a kellemes jelenség, hogy főleg a Keleti Pályaudvar irányába időnként elfelejtik észrevenni az autósok; nem csak a zebra miatt van ott az a lámpa, hanem van még ott egy kereszteződés is. Persze az ilyenek miatt az Osvátból kikanyarodók is simán be tudnak ragadni keresztben a Rákóczi úton és akkor már szinte sakk-matt.


View Larger Map

Múlt pénteken volt, hogy balra fordultam a Rákóczi útra, de a fent említett akadályok szinte mindegyike összejött (jobbra le nem húzódó tökölők, szemben pedig a sor vége belógva a kereszteződésbe). Láttam, hogy azért ki fogok tudni kanyarodni, mert a Keleti felé araszoló-álló sorban legalább hagytak egy autónyi helyet, így végre nekiindultam. Már bent volt a kocsim orra majdnem a Rákóczi út közepénél, amikor a legbelső sávban az eddig várakozó Peugeot 206 (ha jól emlékszem CC kivitel volt) vezetője szépen begurította elém az autóját. WTF? Dudáltam neki, hogy ez így nagyon nem jó, még a középső (a buszsávot nem számítva külső) sávba át is sorolhatott volna. De nem, inkább állt keresztben előttem. Ránéztem, ő is rám, és csak vigyorgott. Na ez az a hozzáállás, amit nem tudok tolerálni!

Végül picit előrébb moccant a sor, el tudtam jönni mögötte és mellé kanyarodtam a másik sávba. Kettő rövidet dudáltam, ablakot lehúztam, gondoltam két kulturált mondatban (Akkor még úgy gondoltam, hogy menne.) kérdőre vonom, hogy gondolta. Ezt már nem akarta észrevenni, inkább direkt más irányba nézett. A "kioktatás" így részemről elmaradt, csak nehogy legközelebb valaki nálam durvább fazonnal akadjon össze, aki le is hámozza róla a kocsit.

44 komment

Címkék: budapest közlekedés autó hülye dugó belváros

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"streetfighter" 2012.11.20. 09:10:53

Ez egy Donhoz egyáltalán nem elfogadható hozzáállás.
Már csak a blog érdekében is véresebb végkifejlet lett volna szerencsés. Így nem fog nőni az olvasottság.

1kutya 2012.11.20. 10:31:46

a posztolót lehet már...? :)

pengusz 2012.11.20. 10:37:51

@"streetfighter": Hát igen, csak 3 komment. Se suzukis, se bringás :D

pengusz 2012.11.20. 10:41:37

"Kettő rövidet dudáltam, ablakot lehúztam, gondoltam két kulturált mondatban (Akkor még úgy gondoltam, hogy menne.) kérdőre vonom, hogy gondolta."
Önkéntes rendőr :)

borso 2012.11.20. 10:50:26

én nap mint nap játszom ezt sajnos, mivel naponta 2x arra kell hogy járjak. Ha önkéntes rendőr lennék, mint ahogy nem vagyok az :-) akkor 50.000.-Ft-os csekkel hervasztanám le a vigyort az ilyen türhők arcáról. Ez egyébként a tipikus nem férek át de belemegyek a kereszteződésbe hozzáállás ami pesten divat.

exkalibur 2012.11.20. 10:57:55

Igen ez csak Pesten divat. Debrecenben, Koppenhágában vagy vlagyivosztokban biztosan nem csinálnak ilyet.

has 2012.11.20. 11:14:36

Amíg megköszöni egy jobbról jövő, hogy megállok a jobbkezesnél és külön legyezgetés után "elengedem" , addig az ilyen apróságon nem kell rágódni:(

Emmett Brown 2012.11.20. 11:20:27

@borso: a kereszteződésblokkolás csakugyan a legirritálóbb dolog ami történhet, úgy baszik ki veled valaki, hogy ő ráadásul semmit nem nyer ezáltal, maximum egy kis boldogságfröccsöt a dugó közepén.

A kereszteződésben nincs amúgy felfestve a sárga csíkozás?

Dzsokoroszics 2012.11.20. 11:21:53

A kereszteződésbe beragadás mindenhol divat, nem pesti specialitás, az más kérdés, hogy vidéken nem jön össze annyi autó, hogy képesek legyenek dugót csinálni.

Az Osváth-Rákóczi kereszteződéssel más baj is van. Nem tudom, ki volt az az idióta, aki az Osváth utca lámpa előtti részén is engedélyezte a parkolást. Így a jobbra és balra kanyarodók egy sorba kényszerülnek. Gyakran azért kell több lámpát kivárni a balra kanyarodóknak, mert a jobbra kanyarodók a Rákóczi úton átkelő gyalogosok miatt nem fordulnak ki, délután meg jobbra nem lehet kanyarodni, mert a balra kanyarodók a Rákóczin lévő kocsisor miatt nem mennek ki.
Az lenne erre a megoldás, hogy a lámpa előtti 20-30 méteren tegyenek ki egy megállni tilos táblát.

Don Blasius 2012.11.20. 11:44:34

@Dzsokoroszics:
Igen, ez is probléma ott valóban. Bár ha mindenki odafigyel (a leparkolók is), akkor még három autó is elfér egymás mellett. Ettől függetlenül én sem engedném tökig a lámpáig parkolni őket.

nopánick (törölt) 2012.11.20. 12:00:17

Namost ugye...
Senki nem köteles segíteni ilyen szituban,
ha épp olyan kedve van, hogy nem akar...

Innentől a durrogás és pláne a számonkérés?! fölösleges ön szívatás.
Így jártál, ez van.

----

Más kérdés, hogy persze jobb, ha segít a másik... de elvárni ?! azt nem lehet.

Emmett Brown 2012.11.20. 12:14:19

@nopánick: nekem rémlik valami olyasmi, hogy kereszteződésbe csak akkor lehet behajtani, ha időben el tudod hagyni, éppen a fenti szituáció elkerülése miatt.

Tehát a másik nemcsak hogy nem volt jóindulatú, hanem még szabálytalan is volt.

malacorr · http://malacorru.blog.hu 2012.11.20. 12:15:25

Évek óta két olyan helyen járok rendszeresen - főleg gyalog - ahol kiszélesedik az út és a jobb szélső sáv mehetne, a másik kettőnek piros van.
RENDSZERES az olyan, hogy a kiszélesedésnél a középső sávban a piros sorba beálló nem áll rá az előtte álló autóra, hanem szándékosan hagy 3-4 méter helyet, hogy ezzel feltartsa azt, aki mehetne a jobbszélsőben.
A gyengébb emberek kaján vigyorral szokták a visszapillantóban nézni a mögöttük feltartott autós arcát - és sajnos egyre több a gyengébb.

Nagyon szar mentális állapotban vannak az emberek ebben az országban és a közlekedési kibaszósdiban ez nap mint nap tettenérhető.

A legjobb amit ilyenkor a békésebb lelkületű polgár tehet, hogy nem vesz tudomást a másik ember seggfejségéről, ugyanis ezzel saját magának árt.

nopánick (törölt) 2012.11.20. 12:27:37

@Emmett Brown:

HA! előre látható, hogy nem férek át,
akkor valóban szabálytalan.

De, ha nem előre látható?!
hanem csak úgy alakult közben...

Szelid sunmalac 2012.11.20. 12:35:14

Az volt mar, hogy sunaznam?

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2012.11.20. 12:49:01

A bejegyzéshez nem kapcsolódik, de ma reggel a ködben lelkesen ködzárófényt kapcsoló autóstársak közül nem egy még akkor vígan égette azt, amikor már sütött a nap. Grrr.

blogsámán 2012.11.20. 13:09:50

@Dzsokoroszics:
Én is rendszeresen járok arra, szerintem ki van téve a tábla egy kék táblával együtt, ami a sávok besorolását jelöli (legalábbis korábban biztos volt), csak éppen mindenki szarik rá. Ettől függetlenül a parkoló autóktól is simán elférne még két sorban az autók nagy része, csak valamiért a vezetők közül sokan akkor érzik komfortosan magukat, ha középre állhatnak. Engem is nagyon tud bosszantani ez a szitu, mert általában balra fordulok ott, és indokolatlanul kell a sok hülye miatt 2-3 lámpaváltást megvárni. Azt se nagyon értem, hogy aki ott jobbra fordul, az egy többsávos útra fordul, tehát nyugodtan fordulhatna 2 autó is egymás mellé a zebránál. De nem. Az első megáll a zebránál, a második pedig ahelyett, hogy mellé állna, és ezáltal legalább 2-3 másik jobbra kanyarodónak is szabad utat engedne maguk mögött, inkább beáll mögé. Így persze mire a gyalogosok elvonulnak, szépen be is pirul a lámpa.
Egyszer megírom a legidegesítőbb városi autós szokásokat. A péda szerinti szituáció tutira benne lesz.

bazd meg 2012.11.20. 13:24:39

Vihar egy pohar vizben. Hogy lehetnek ennyire idegbetegek egyes emberek ? A blogirora gondoltam elsosorban.

_____________ 2012.11.20. 13:27:38

Hát ez tipikus tahó viselkedési forma volt a pizsóstól.
Legközelebb legyen nálad egy tálca tojás amit az ilyenek szélvédőjére lehet baszkodni, többet ér minden szónál :-D

blah 2012.11.20. 14:25:10

Én is szoktam néha hülye lenni, de én inkább nem írok róla az interneten.

dzsaszper 2012.11.20. 14:40:55

@nopánick: arra gondolsz, hogy valaki oldalról megtol? Mert akkor rendőrt is hívhatsz, és ott lehetsz órákig.

Na jó, ha a kereszteződés közepén műszaki hiba miatt lefulladsz, az is rendben van.
Ha közvetlen előtted játszák el ezt, még az is az elfogadható határeset kategória.

Amúgy meg kell győződj róla, hogy el fogod tudni hagyni a kereszteződést. Ha nem győződtél meg arról, hogy a nagy forgalom nem biztos hogy átfér, akkor te vagy a ludas, és megérdemled a csekket...

johevi 2012.11.20. 14:42:47

Bonyolítsuk: ha ugyanígy nincs felfestés, de a kocsik automatikusan kétfelé sorolnak, aszerint hogy jobbra vagy balra kanyarodnak, az egyenesen haladóknak melyik sorba kellene állniuk?

qwertzu 2012.11.20. 15:36:59

@dzsaszper: Volt még egy nagyon idegesítő bennragadós esetem. Amikor elindultam még volt hely, de a mellettem lévő sávból elém vágtak.
Na az vajon minek számít?

dzsaszper 2012.11.20. 16:01:38

@qwertzu: akkor aki eléd vágott, az nem mérte fel... persze ezt a sünöknek magyarázhatod...

qwertzu 2012.11.20. 16:25:53

@dzsaszper: De helyesen mérte fel, mert átért és nem lóg be a kereszteződésbe.

dzsaszper 2012.11.20. 16:59:06

@qwertzu: hirtelen sebességváltozásra kényszerített? Te haladtál egyenesen? Ezt elsőbbségadás elmulasztásának hívják...

qwertzu 2012.11.20. 17:04:19

@dzsaszper: Sajnos nem áll meg, ismertem a lámpát, a forgalmi viszonyokat, nem mentem gyorsan.

dzsaszper 2012.11.20. 17:07:53

@qwertzu: mi nem áll meg? az hogy elmulasztották megadni az elsőbbségedet?

qwertzu 2012.11.20. 17:20:23

@dzsaszper: Nem kellett hirtelen sebességet változtatnom.

Timnorc 2012.11.20. 19:32:09

Érthető, hogy itt most az egyéb attitűd (vigyorgás) a lényeges, de az egész helyzet kiváltó oka is szót érdemel:

Mint nem régen:
autozz.blog.hu/2012/09/19/ha_nincs_sarga_csik
Timnorc 2012.09.19. 19:37:11

Sőt még régebben:
autozz.blog.hu/2009/10/16/ha_zold_a_lampa_mennek_mint_a_birkak

Nagyobb figyelemmel elkerülhető (vagy a lehetősége minimalizálható) a "bennragadás(nak)".

(---Flúgos Buszos---) 2012.11.21. 01:23:03

@koc: Ködzáró???? Nálunk a 40-es hölgyike az új Fábián minden izzót égetett a belső világításán kívül.

Komolyan mondom,egyszer kiszállok,odasétálok a kocsijához,kinyitom az ajtót,és lekapcsolom neki.

Most éjjel is villogtatok a ködzáróval a mögöttem lévőnek,hogyha jön mögöttem,akkor igazán lekapcsolhatná a ködlámpát,mert a bal oldalija igazából az eget világítja. Prolija nem törődik a másikkal,így akkor folyamatosba megkapta a ködzárót. Egyből le is maradt,így én is jól jártam.

Tron65 2012.11.21. 07:55:12

@(---Flúgos Buszos---): "mert a bal oldalija igazából az eget világítja"
Az autósok többsége egyszerűen nem tudja, hogy a lámpáknak LEFELÉ kellene világítania.
Hasonló sztori:
A Kosztolányin a busz végállomások felől szeretnék kikanyarodni balra a Bocskaira (mennék Budaörsre). A Bocskain torlódás. Fazon szépen megáll az átjáró előtt, még nézem is: nemcsak én, de a buszok is simán elférnek. Tartott ez egészen addig, amíg zöldet nem kaptunk. Akkor ugyanis előre gurult 2-3 métert. Átkapcsoltam bunkóba. mellé gurultam, fényszóró fel. Majd fél percébe került, amíg rájött, útban van. De akkor se visszatolatott (a hely még ottvolt), hanem előre nyomult.

Timnorc 2012.11.21. 08:29:51

Hiszti... Ködlámpa-hiszti... Ez van továbbra is.
Ezt úgy értem, hogy arról az oldalról is, akik rosszul (nem megfelelő beállítással, nem megfelelő alkalommal, nem megfelelő odafigyeléssel) használják, illetve akik nem megfelelő jogossággal, nem megfelelő/nem megfelelően alátámasztott kritikával illetik, vagy egyszerűen pusztán a léte miatt "hisztiznek".

Korábban így vélekedtem:
webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:wxhA4kBgUQoJ:rohadt.blog.hu/2010/03/18/az_emberek_nem_tudjak_hogyan_kell_a_kodlampat_hasznalni+Timnorc+k%C3%B6dl%C3%A1mpahiszti&cd=2&hl=hu&ct=clnk&gl=hu
Timnorc 2010.03.22. 18:48:11
Timnorc 2010.03.22. 18:54:34

Meg így:
autozz.blog.hu/2011/11/24/tanacsok_a_kodlampak_hasznalatahoz?fullcommentlist=1#comments

A véleményem tisztán kiolvasható az alábbiakból:
Timnorc 2011.11.24. 20:11:50
Timnorc 2011.11.26. 18:14:09
Timnorc 2011.12.22. 09:08:34
Timnorc 2011.12.22. 12:57:19
Timnorc 2011.12.22. 22:32:19

Érdemes elolvasni őket.

Emmett Brown 2012.11.21. 14:32:01

@Timnorc: ha van valami hozzáfűznivalód, akkor írd le.

Ebben a topikban.

Timnorc 2012.11.21. 15:33:04

@Emmett Brown:

Ám legyen... Végül is jogos a kérésed. Íme:

Timnorc 2011.11.24. 20:11:50:
Sokkal több a vakító tompitottal közlekedő, mint a vakító első ködlámpával közlekedő. A megfelelően beállított első ködlámpa egyszerűen nem vakíthat.

Timnorc 2011.11.26. 18:14:09:
Ködlámpa-hiszti van manapság. Már már úgy érzem, hogy az a nagyobb gáz, hogy olyan miatt problémáznak egyesek ködlámpa ügyben, ami valójában nem is gond.

Néhány példával érzékeltetem:
Pl_1: Ha egy autóstárs tompítottja vakító, akkor jelezni szoktak neki villantással. Ha viszont nem vakító, mert jól van beállítva, akkor nem villogtatnak rá.
Pl_2: Ha az első ködlámpa jól van beállítva, akkor nem vakít. Jól beállítva nem vakíthat. Vagyis ilyenkor nem szükséges másoknak azon problémázni, vagy villogtatni, hogy az illető bekapcsolt első ködlámpával közlekedik.
Pl_3: Akkor sem villogtatunk másnak, ha - mondjuk - bekapcsolt kabin világítással halad, vagy 90-helyett 110-zel megelőz minket stb.
Pl_4: A hátsó ködlámpa viszont teljesen más eset. Annak az a célja, hogy erős fénnyel világítson, méghozzá nagy szórással, quasi vakítson.
Ezért ha a hátsó ködlámpa nem vakítja a közvetlenül mögötte haladót (ha egyáltalán lehetséges ez), akkor van rosszul beállítva. Vagyis ha egy autós rávillog a közvetlen előtte haladóra, mondván már utolérte úgyhogy ne használja a vakító hátsó ködlámpát, akkor az nem felesleges problémázás.
Ellentétben sok ember elgondolásával, már ami az első ködlámpát illeti, amikor is nem az a bajuk, hogy zavaróan vakít, hanem - mit tudom én - csak a ködlámpa puszta léte zavarja őket.
Kicsit olyan ez, mint a kilencvenes években a mobiltelefon. Még bunkófonnak is nevezték

Timnorc 2011.12.22. 09:08:34:
Zavar a szembejövő első ködlámpája (vagyis rosszul van neki beállítva, mert túl magasra világít, hiszen máskülönben nem vakítana), erre én felkapcsolom a saját első ködlámpámat. Hm? Felkapcsolom az én tudvalevően avagy vélelmezetten jól beállított, ezáltal vakítani nem tudó első ködlámpámat???
Ha meg tudom, hogy vakítani fogja, mivel tudom, hogy magasra világít, akkor én sem vagyok különb (nem beszélve arról, hogy ködben haladva saját magamat is zavar a saját túl magasra világító első ködlámpám).
Javaslat:
A saját autódon tarts minden világító berendezést megfelelő módon beállítva (az első ködlámpát is)! És ha a szembejövő bármelyik lámpája (akár a tompított, akár az első ködlámpa, akár a távolsági) zavaróan vakít, és úgy döntesz jelzel neki, akkor ezt a jelzést a távolsági fényszóróval eszközöld!
Az első ködlámpa tehát nem bunkófon.

Timnorc 2011.12.22. 12:57:19:
Néha, ha elbizonytaladok, beleolvasok egy-egy ilyen, ködlámpákkal kapcsolatos beszélgetésbe. Ilyenkor ismét megbizonyosodom afelől, hogy igen is, Magyarországon "ködlámpa hiszti" van.
A ködlámpát kasználók pusztán a ködlámpa-használásuk miatt vannak pellengérre állítva. És ez így nem jó.
A ködlámpa használata mellett kell, hogy legyen egy valóban(!) zavaró körülmény annak érdekében, hogy valakit elítéljünk. Pl. vakít.
És ha ez a vakítás fennáll (valakinél ritkán, valakinél gyakrabban; valakinél csak bizonyos viszonyoknál, valakinél út- és látási viszonyoktól függetlenül), akkor indokolt az ellenreakció.
De - és ez a lényeg - ez nem ködlámpa-specifikus, hanem az összes többi világító berendezésre is igaz.

Timnorc 2011.12.22. 22:32:19:
Amiről tulajdonképpen már régóta beszélek (ebben a blogban is régóta) az az, hogy ha az autóstárs zavaróan vakító fényforrást használ, akkor érdemelje ugyanazt, bármilyen fényforrásról is van szó.
Ha az autóstárs vakít, "adj neki"!
De könyörgöm, ne csak(!) azért mert ködlámpát használ.
Blödnek tűnik, tudom, de megismétlem:
Ha valakinek vakít a kabinvilágítása, akkor az miért más?
És tudjátok, sokkal több szembejövőnek vakít a tompítottja, mint amennyien egyáltalán használnak ködlámpát (nemhogy amennyien vakító ködlámpával haladnak), mégsincsenek blogok a vakító tompítottak témájában.
És a javaslat inverz formában:
Ha valaki ködlámpát használ, de nem vakít zavaró módon, hagyjátok! Ne foglalkozzatok vele!

(---Flúgos Buszos---) 2012.11.21. 16:25:22

@Timnorc: Félreértettél szerintem. Engem a mögöttem jövő ködlámpája zavart,az egy dolog,hogy a belső tükröt átállítod,de attól még a bal oldali tükörben akkor is a pofámat világítja.

Hátul nincs ködlámpa.

Timnorc 2012.11.21. 18:55:53

@(---Flúgos Buszos---):

Egyenesen Neked nem írtam semmit. Csak most, hogy ezt (2012.11.21. 16:25:22) írtad, olvastam el, hogy milyen hozzászólásaid voltak korábban.

Ha egy kocsinak vakít az első ködlámpája, akkor az nincs megfelelően beállítva, és ahelyett, hogy a rendeltetése szerint szórná a fényt, túlságosan magasra világít.
Ebben az esetben jogos a felháborodás. Az viszont mindegy, hogy éppenséggel mögötted van-e, avagy előtted.
Jól beállított első ködlámpa nem világíthat az arcodba.

A járműveken hátul is van ködben használatos lámpa.
Vannak, akik hátsó ködlámpának nevezik, és vannak, akik a "ködzárófény" elnevezést használják.

Csupán lingvisztikai kérdés: Ha nem a ködzárófény bocsátja ki a ködzárófényt, akkor mi az, ami kibocsátja a ködzárófényt? :)

Aki meg úgy nevezi, hogy ködlámpa és nem teszi elé, hogy hátsó, az rosszul teszi, mert a "hátsó" jelző nélkül mindenki az elsőre gondol.

És ha már belelndültem:
A Tanács 77/538/EGK irányelve (1977. június 28.) a gépjárművek és pótkocsijaik hátsó ködlámpáira vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 89/518/EGK, 1999/14/EK bizottsági és 2006/96/EK tanácsi irányelvek.

A fenti jogszabály a jelenleg hatályos, idevágó EU-s jogszabály. És lám "hátsó ködlámpának" nevezi.

A hatályos hazai, integrációs jogszabály a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet, amelynek az 58. §-a, illetve az A. függelékének A/28. számú melléklete rendelkezik tárgy ügyben.
E helyeken a jogszabály pontos szövege: "hátsó helyzetjelző ködlámpa".
Viszont ugyanezen rendelet 2. számú melléklete, illetve annak 38. pontja rendelkezik a hatályos ENSZ-EGB előírásokról, ahol "hátsó ködlámpa" megnevezés szerepel.

Vagyis nem hogy pusztán egyszerűségből lehet elhagyni a "helyzetjelző" szócskát, hanem maga a jogalkotó is elhagyja azt.

Egyébként a fenti, hosszabb lélegzetvételű hozzászólásom - most, hogy újra elolvastam továbbra is látom, hogy - érthetően leírja az idevágó véleményemet.

Részt veszek a hisztiben. Őrület.

Reggie 2012.11.22. 03:33:55

@Timnorc: Varosban nem olyan veszes a kodlampa, a problemat igazabol lakott teruleten kivul vagy kozvilagitas nelkuli uton okozza.

dzsaszper 2012.11.22. 09:36:01

@Timnorc: engem ködlámpával kapcsolatban elsősorban az zavar, amikor vélhetően szándékosan rosszul van beállítva elöl. A használója pedig le akar tolni a pályáról mindenkit akkor is, amikor megteltek a sávok annyira, hogy a KRESZ szerint csak a kijárat igénybevételére készülve szabadna sávot váltani...

D4D 2012.11.24. 09:32:50

Egyirányúból balra kanyarodni honnan is kell? Na ezt szinte senki nem tudja.

Panzer 2012.11.24. 14:03:31

A posthoz visszatere: ismerem a keresztezodest, gyakran jarok arra, es en is futottam mar bele hasonlo problemaba.

Lehet, hogy az lenne a megoldas (ha mar a KRESZ nem segit :) ), ha a Rakoczi uton valahogy sargaval fel lenne csikozva, hogy az ott az Osvat sarkan egyebkent egy keresztezodes, ugyhogy ne alljanak bele a Blaha fele haladok...

Es egyetertek az elottem iroval: az Osvaton a Rakoczira vezeto lampa elott 15-2 meterrel meg kellene tiltani a parkolast, akkor gyorsabban-konnyebben kifernenek a kocsik a Rakoczira.

dzsaszper 2012.11.26. 09:07:14

a parkolási renddel kapcsolatban: érdemes lehet írni a BKK-nak :)
én nem szoktam arra járni, szerintem jobb, ha valaki olyan ír, aki ismeri is a helyet :)

0gábor 2012.12.31. 14:01:29

A sok pesti gyökér!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása