Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Elnéztem egy jobbkezet, büntetett az autós

2010.08.19. 14:30 :: SilentSound

Dani nem szeret fölöslegesen dolgozni, úgyhogy egy korábbi poszt helyszínrajzát alakította át korhű stílusban. Kerékpáron ülve különösen veszélyes dolog nem észrevenni egy autóval szemben az elsőbbségadási kötelezettséget. De mint az alábbi példa mutatja, ha valaki megúszott egy ilyen helyzetet, nem árt, ha számít egy megrendszabályozásra is, amolyan igazi önkéntes rendőrködős módra.

Kerékpározom, és pont ezért voltam nagy bajban tegnap, mikor megtörtént velem az eset, mert elsőre úgy éreztem, hogy erre a blogra, aztán gondoltam, hogy inkább a kerékagyra való, aztán inkább hagytam az egészet, egészen addig, míg ma ebéd után megláttam a mai posztot, ami nagyvonalakban az én történetem is lehetne, csak a másik oldalról nézve.

Tegnap délután kettő körül egy külső helyszínről tartottam vissza a munkahelyemre a Lehel térről induló Kassák Lajos utca kerékpársávján. Tudni kell, hogy az utca jó széles, van rajta két parkoló-, két kerékpár- és két forgalmi sáv is, és mindkét oldalról szűk egyirányú utcák torkollnak bele, amik egyenrangúak az utcával. Egy ilyet néztem el, nem vettem észre a forgalmi sáv aszfaltjára felfestett jelzést, és azt sem, hogy a keresztutcában nincs macisajt kitéve, és elgurultam egy a Lőportár utcában rám váró fekete C180-as merci elött. Hiba volt.

Hiba volt, ugyanis a kedves sofőrína csak addig várt rám, míg pont elé értem, és ekkor gondolta úgy, hogy érvényesítí a kressz által számára biztosított elsőbbségét, és az utolsó pillanatban, jó tempóban megindult elém. Mert az jár.


Az említett kereszteződés, Azreel jóvoltából friss képpel

Az ütközést elkerültük, fékeztem, majd néztem ki a fejemből, és nem hogy a kormányt elengedve bemutatni, megszólalni sem tudtam, úgy le voltam sokkolva. A hölgy mellém érve leengedte az anyósülés melletti ablakot, és azon át kezdte el magyarázni, hogy a kerékpárosokra is vonatkozik a jobbkéz szabály, amiben egyébként teljesen igaza van.

Teljesen igaza volt, csak ezt ő azzal kívánta súlyosbítani, hogy a következő kereszteződésben (Taksony utca) lekanyarodott jobbra, úgy hogy én közben a tőle jobbra eső kerékpársávon haladtam volna egyenesen. Mondanom sem kell: állóra fékeztem a bringát, és nagyon kevésen múlt, hogy nem talált el, és mikor néztem (még mindig nem szólaltam meg) a sofőrre, hogy ezt így most hogy, meg miért, ismét csak azt hajtogatta, hogy a kerékpárosokra is vonatkozik a jobbkéz szabály. Éljen az önbíráskodás, szevasztok. 

374 komment

Címkék: budapest közlekedés autó hülye sztereotípia büntetés kerékpár veszélyes kresz női sofőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Perillustris 2010.08.20. 00:56:13

@gyvy: Egyik kommentben kétségbe vonod a pirosozás életszerűségét, aztán meg tapsolsz? Legyél már következetes!

@saq hozzászólása lényegretörő, a többség pont így közlekedik, ez a lényeg.

(---Flúgos Buszos---) 2010.08.20. 00:56:56

@hagyma: Arra felé kell elmenni Üzbegisztánba.

Nem tudom,csak úgy jött. :)))

2010.08.20. 01:00:37

@hagyma: "ps, mindenki azt hiszi magarol perfekt spffpr es mindenki mas hulye
lsd Te"

Én nem hiszem magamról hanem tudom :)
Egyébként meg 1x éve, frissjogsis koromban volt az egyetlen önhibás koccanásom, (történetesen jobbkéz meg nem adása) azóta pedig minden nap megyek ebben a tetves városban, nem hibáztam. Ha valami, akkor ez jó mérce. Meg van néhány kupám néhány autóversenyről is, de ez mindegy, nem akarok itt fényezni, messziről jött ember úgyis azt mond amit akar ugye. A jobbkezes utcák elleni hadjáratodat nem tudom mire vélni. Az, hogy bizonyos emberek nem tudják feldolgozni, és hozzászokni hogy a jobbkéz is eleme a közlekedésnek, még nem jelenti azt hogy ki kell dobni a kukába. Magyarországon amúgy is olyan a rendszer, hogy nem a hülyéknek kell megütni a mércét, hanem állandóan a hülyékhez degradálnak minden szabályt. Mi lesz a következő kérés? Kereszteződések megszüntetése?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.20. 01:07:34

@Jankove:
ez nem hadjarat
erthetetlen
miert kel 4 utca keresztezodeset osszeengedni tabla nelkul?
nincs ertelme
mert nincs haszna csak kara
igen a vegso megoldas a rendor;ampa mindenho
ha csak egy gyalogost megmentunk mar megeri
de otthon az ameberelet mas mint itt

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.20. 01:10:51

@Uzi:
hat a korforgalom az aztan tenyleg lassitja
2 tablad van
korforgalom es mackosajt
nekem eleg a mackosajt korforgalom nelkul\
lenne

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.20. 01:18:09

ja es ugayanugy hadjaratot folytatok a a koteelezo KRESZ tanfolyamok ellen
mar diplomazni is lehet maganuton
a kotelezo vezetes oktatoval
a kotelezo muszaki vizsga ellen
maganugy
es stb
a jobbkezes utca balesetveszelyesebb es nem ertem miert tartjak fenn
ennyi

(---Flúgos Buszos---) 2010.08.20. 01:19:48

@hagyma: Én is azt támogatom,hogy legalább 2 háromszög legyen,az ilyen helyeken,mert akkor a józan paraszti ész,azt diktálná,hogy kinek mi jár.

Sokan azért rongyolnak be a jobbkezes utcákba,mert azt hiszik,mivel nincs nekik táblájuk,így nekik van elsőbbségük. Na ez a baj.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.20. 01:24:45

@1 Fószer:
jajj haggyuk mar
nem kene ezt jatszani, hogy en okos vagyok es tudom ez jobbkezes
aparaszt meg nem tudja
tessek kitablazni
es akkor a paraszt se hajt be esz nelkul
nincs ertelmes indoka a jobbkezes utcaknak
n\NINCS!!!!!!!!!!!!
ahogy itt olvastam itt se tudot mondani senki semmit
felejtsuk el
csak a balesetveszelyt okozz es nem gyorsitja-lassitja a forgalmat
roghoz kotott baromsag

(---Flúgos Buszos---) 2010.08.20. 01:41:38

@hagyma: Te egyenlőre én is azt támogatom amit te,de sebaj. :)))

Egye kutya. Megvacsoráztál már amúgy,mert olyan este 7 óra van nálatok. Nem e??

D4D 2010.08.20. 01:48:00

@hagyma: Igazából egy olyan aspektusa is van a dolognak, mivel Magyarországon a táblák aluminiumból vannak, a táblaoszlop meg jó kerítésoszlopnak, ezért lopják őket.
De mivel nem pótolják őket, csak majd, ezért arra az időre mi lenne, ha nem lenne jobbkéz?

(---Flúgos Buszos---) 2010.08.20. 01:49:56

@D4D: Már vagy jó 6 éve horganyzott lemezből vannak az új táblák,de sebaj.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.08.20. 01:53:22

én azokat is bírom akik a jobbkezesnél nem élnek az elsőbbségükkel hanem nagyvonaluskodni próbálnak. bringával szokott ez lenni, hogy megyek át a kertvároson, lassítok a jobbkezesnél, hallom hogy valami jön úgyhogy megállok. emberem kocsival meg szintén megáll és integet hogy menjek csak. nekem persze a városi fokozat miatt szép lassú és komótos dolog elindulni és átmenni előtte, esetleg a forgalmat is feltartja. néha kocsival ugyanez, olyankor meg attól fosok, hogy a nagy udvariaskodásban aztán egyszerre indulunk el és puff...

(---Flúgos Buszos---) 2010.08.20. 01:56:03

@d'oh: Szar lehet neked,ha ilyen dolgok fusztrálnak.

Majdnem olyan írást volt,mint múltkor a srác azt írta,hogy a szülei azt mondták,hogy aki miniszoknyában meg magassarkúban járja a várost,az csk ribanc lehet.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.20. 02:00:48

@1 Fószer:
nyolc
es paprikakrump;i ;esz 2 eves hazassagi evfoduolonkra
uborkasalataval@D4D:
kevesebb baleset
nincs ertelme ennek a szabalynak. meggyozodesem

Evil Dick 2010.08.20. 05:30:03

Ugyan. Egy Mercisnek mindig elsőbbsége van, akkor is, ha épp nincs!

Uzi 2010.08.20. 08:00:15

@hagyma: körforgalom általában jól belátható, lassítás nélkül végigmegyek rajtuk ötvennel, ha nem jön senki. (Kis-közepes forgalom esetén) Nagy forgalom esetén már be tud dugulni, de akkor már lámpás kereszteződésre lenne szükség inkább.
Jobbkezes utcáknál szokott lenni pár koccanás, de nagyobb gáz ritkán. Míg ha főútvonalon 80-al verető ember elé jön ki egy bamba a macisajt ellnére, nagyobb gáz tud lenni. (s

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.20. 08:55:19

@Jankove:
Kereszteződések megszüntetése? "

Bizony, ebböl indult ki az autópályaépités.
Az majd megelőzi a baleseteket
A hulyék mindenre rá tudnak cáfolni

Sir Galád (már foglalt) 2010.08.20. 09:19:32

gyerekek azért ez nem túl bonyolult. Van macisajt vagy stop? Nincs. Akkor lassítok körülnézek. Nagyon jó, hogy van, főleg a belső utcákban, mert lassítja a forgalmat(ami nyugdíjasok, gyerekek szempontjából kifejezetten jó), a gyalogosoknak nagyobb esélyük van átérni egy kereszteződésben a másik oldalra. Egyszerűen csak körültekintően kell vezetni, ami amúgy is a balesetmentes vezetés legfőbb eleme. Sokkal nagyobb hangsúlyt fektethetnének rá, mint a gyorshajtásra.

pjoti 2010.08.20. 09:22:52

Sziasztok! Bringázom, és autózom is, sőt, korábbi munkámból kifolyólag elég jól ismerem a KRESZ szabályait is. A jobbkéz-szabályt nem is magyarázom, hiszen az , gondolom, mindenki számára egyértelmű, azonban, a bejegyzés úgy szólt, hogy a bringás begurult a kereszteződésbe, a rá váró, tehát ÁLLÓ HELYZETBEN LÉVŐ Merci elé! Ha állt, akkor lemondott elsőbbségi jogáról, amit már nem lehet visszavonni. A jobbkéz-szabály a kereszteződésbe behaladás sorrendjét határozza meg, a kereszeződésben közlekedő járművekre már nem vonatkozik. Szerintem.
uff

2010.08.20. 09:59:33

@pjoti: Így lett az érthető egyszerű direktívákon alapuló KRESZ, vastag jogi tanulmány. Mert mindenki belemagyarázta azt, ami nincs ott, és senki nem képes elismerni ha hibázott. Engem kb. 5 éve a kőrúton vágott tele, egy ladás hátulról. Hirtelen megállt a kocsioszlop, mert elől valaki szerencsétlenkedett a parkolással. Én voltam az utolsó a sorban, a mögöttem jövő hülyegyerek meg jött komoly slunggal, oszt már nem bírt megállni. Teljesen tiszta, félremagyarázhatatlan helyzet, egyértelmű: Követési távolság be nem tartása. De nem akarta elismerni a srác, mindenkit hibáztatott, engem is, a parkoló kocsit is. Mindenki hülye csak Ő nem. Végül rendőrt kellett hívni, aki elmagyarázta neki, hogy vagy befejezi a pattogást, és kitölti a betétlapot, vagy fel lesz jelentve.

A Jobbkezes utcánál a jobbról jövőnek van elsőbbsége. Mindig. Akkor is ha éppen fikázik a sofőr, vagy menetközben dugja a nőjét. Sőt még akkor is, amikor kézmozdulattal/reflektorral jelzi, hogy átenged. (lemond az elsőbbségéről) Ugyanis ha ezekután mégis koccantok, senkit sem fognak érdekelni a részletek, csak a tények.

karikaV43 2010.08.20. 10:01:55

Tegnap Budapesten néztem egy kerékpáros lányt a Petőfi hídról az M7 felé az összes piros lámpán áttekert, néha körül nézett a kereszteződésekbe.Röhej mit képzelnek a bringások magukról,tesznek a kreszre nagy ívbe mintha az csak az autósokra vonatkozna.Rendszámot nekik meg ugyanazt a büntit mint az autósnak,gyorshajtásért,piros lámpáért 50000 azt rend lesz az utakon.

igazi hős 2010.08.20. 10:02:13

@hagyma: Terelsz. Azt írtad, az egyik irány tuti forgalmasabb, tehát két macisajt kell. Akkor minek 4? Egyébként nálatok nincs az alsóbbrendű út végén stoptábla, még ha 8 kilométerre belátható az út?
Sima kereszteződésnél egyenletes tempóval mehetsz végig, ha látod, hogy nem jönnek keresztbe. Nem tudsz 50-nel menni, de 30-cal igen, ez pont passzol a 30-as zónához. Nyilván nagyforgalmú utakat így összeengedni hiba, de azok nálunk is védettek.

pjoti 2010.08.20. 10:07:09

@Jankove: Szia! Ebben, hála Istennek, nincs igazad. Vannak az "érthető, egyszerű direktívákon alapuló" KRESZ-hez különböző magyarázatok, bírósági, legfelsőbb bírósági határozatok. A jobbkéz-szabály,az "elsőbbségadás kötelező! " és az "állj,elsőbbségadás kötelező!" táblák a kereszteződésbe történő behajtás sorrendjét határozzák meg. Elég morbid lenne, ha a kereszteződésben szabályos sebességgel haladó járművel szemben a jobbról, 130-cal érkező ökörnek lenne elsőbbsége. Van olyan, Legfelsőbb Bírósági határozat, amely kimondja, a kötelezett mentesül a felelősség alól, amennyiben a baleset azért következett be, mert a jogosult(jelen esetben a jobbról érkező) a kereszteződéshez megtévesztő sebességgel érkezik. A megtévesztő sebesség lehet túl sok, ekkor nem lehet megbecsülni, hogy a közeledő jármű előtt átférek-e vagy nem, illetve lehet nulla, hiszen az álló jármű nem közeledik. Ha láttál már közlekedési helyszínelést, tudnod kellene, hogy a felelősség szempontjából fontos tény, hogy a balról érkező gépkocsit hol, hogyan találja el a jobbról jövő. ÉS ezek is tények.

Uzi 2010.08.20. 10:07:46

@Jankove: "Az elsőbbséggel rendelkező jármű vezetője az elsőbbségéről lemondhat. Az elsőbbségről való lemondás mindig csak két jármű vezetője között jöhet létre. A belső sávon egyenesen haladónak az elsőbbségről való lemondása a balra bekanyarodót nem mentesíti a külső sávon haladó részére az elsőbbség megadása alól.
A lemondást félreérthetetlen jelzéssel kell a másik jármű vezetője részére jelezni. Az elsőbbséggel rendelkező jármű megállása, az elsőbbségről való lemondás egyik jele lehet. Az elsőbbségről való lemondás helyes végrehajtása: lassítás, jelzés majd megállás. Az elsőbbségről való lemondást visszavonni nem lehet."

Alikam 2010.08.20. 10:08:36

Szeretnék hinni a bringásnak de sajnos már nem megy:(

Biztos vagyok benne, hogy magasról leszarja a jobbkéz meg úgy általában minden szabályt csak most éppen nem volt szerencséje.

juhaszcs 2010.08.20. 10:11:22

Jó sok idiótát elcsaptak már a kassákban.
Úgy tekertek ott vazze mintha főút lenne.
Mielőtt bringázni kezdtek tanuljátok meg a KRESZT.

Alikam 2010.08.20. 10:12:38

@karikaV43: de most gondolj bele, mi lenne ha megállna.
Mekkorát csorbítana ez a büszkeségén...

rowi 2010.08.20. 10:13:41

qwertzu 2010.08.19. 14:51:08
Nah megint 300 felesleges hozzászólás a "köcsög" bringásokról, akiknek jogsi meg rendszám kéne.

A konkrét esettel kapcsolatban: Azért az sem semmi, hogy valaki megpróbál direkt nekimenni a elsőbbséget nem megadónak. Nem mondom dudálni én is szoktam, de azért többet nem.

ez a 303. szal :D:D

2010.08.20. 10:13:55

@horex: "A hulyék mindenre rá tudnak cáfolni"

Ott a pont. Tök mindegy milyen szabályt hozol, amíg tehetségtelen sofőrök róják az utakat, addig lesznek balesetek, akármilyen szabályokat hoznak. Az agyonszabályzással csak a normálisan közlekedőket lehetetlenítik el. Miért nem lehet a másik oldalról kezdeni? Pl; visszaállítani az gépjárművezető oktatások nívóját, és szigorú vizsgákon megszűrni az alkalmatlanokat. NE kaphasson akárki jogsit. Bár az autóvezetés papíron veszélyes üzemnek minősül, valamiért mindenki olyan komolyan kezeli, mint egy péntek esti flipper meccset. Mintha nem emberéletek múlnának rajta.

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.08.20. 10:20:14

Aha imserős story, de te már előre láttad, de ő jött, de te előre láttad, de ő jött, aha, de te előre láttad, de ő jött, majd érvényesíteni akartad te is a jogaidat, de ő jött. TIPIKUS magyar. Ragaszkodik a jogaihoz, aztán hibázik (na ez sem tiszta, mert te már láttad, hogy ott áll, amire elkezdett gyorsítani...), majd megint ragaszkodik a jogaihoz, aztán semmibe veszik és ki van borulva. Hányok ettől. szar ország, szar emberekkel, legyen szó autósról, kerékpárosról, gyalogosról, motorosról. HÁNYINGER

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.08.20. 10:21:09

Aha imserős story, de te már előre láttad, de ő jött, de te előre láttad, de ő jött, aha, de te előre láttad, de ő jött, majd érvényesíteni akartad te is a jogaidat, de ő jött. TIPIKUS magyar. Ragaszkodik a jogaihoz, aztán hibázik (na ez sem tiszta, mert te már láttad, hogy ott áll, amire elkezdett gyorsítani...), majd megint ragaszkodik a jogaihoz, aztán semmibe veszik és ki van borulva. Hányok ettől. szar ország, szar emberekkel, legyen szó autósról, kerékpárosról, gyalogosról, motorosról. HÁNYINGER

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.08.20. 10:25:48

Fröcsögő, hőbörgö, jogászkodó, habzószájú népség

pjoti 2010.08.20. 10:28:26

@A kód neve Merkúr: milyen jó lenne, ha inkább mindenki olyan okos, tökéletes lenne, mint te. Nem igaz ? Szar ország, akkor menj innen. Jó messzire.

2010.08.20. 10:32:03

@pjoti: Aha. Hát nem tudom, szerintem az elmélet, és a gyakorlat egy kicsit más. Volt már a családban néhány jogi útra terelődött közlekedési vita, ami elkerülhetetlen, ha valaki sokat közlekedik. Sógorom pl; kamionos, és a jármű jellegéből adódóan kicsit másként kell kamionnal közlekedni, mint autóval. Egyszer jobbra akart kanyarodni, de ahhoz előtte ki kell szedni balra. Ezt a mögötte haladó úrvezető félreértette, és szépen alászaladt a kamionnak. Többéves pereskedés egy letört tükör miatt, végül osztott felelősséget állapítottak meg, mert mindkét félnek igaza volt, de mindkét fél hibázott is. Csak azt akarom ezzel mondani, hogy amikor 1 ember áll 1 emberrel szemben a bíróságon, végülis a tények, és a direktívák döntenek, nem a körítés. Sajnos Magyarországon megtanulták az emberek, hogy minden alól van jogi kibúvó, pedig ha normálisan és körültekintően közlekedik az ember, NULLÁRA lehetne redukálni a balesetek számát. De inkább beleszarik mindenki, majd kimagyarázzuk, az egyszerű szabályokat... Igy lesz egy egyszerű jobbkézszabályból misztikum.

pjoti 2010.08.20. 10:35:15

és én vagyok a hülye, mert hagyom magam egy ilyen idióta, név nélkül senkitől provokálni..Elnézést a többiektől.

pjoti 2010.08.20. 10:39:32

@Jankove: Tudod, volt szerencsém kipróbálni az általam említett dolgokat elméletben és gyakorlatban is. Biztosítási nyomozóként dolgoztam, ahol az volt a dolgom, hogy a nem teljesen egyértelmű esetekben a részletek felderítése után állapítsam meg a tényleges felelőst. A KRESZ remekül tartalmazza az alapszabályokat, de ez nem teljes, hiszen teljesen száraz. Mondok példát. macisajtos kereszteződésben benézek jobbra, senki. Benézek balra, látlak téged kb 200 méterre. Elindulok, abban a hitben, hogy kényelmesen átférek. A kereszteződés közepén nekemcsattansz, mert éppen, úri kedvedből, autóversenyzőt játszva, 190-nel jössz. Ki a hibás ? a KRESZ szerint én. A Legfelsőbb Bíróság szerint pedig te. Ennyi.

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.08.20. 10:47:49

@pjoti: Figyelj öcsi, érdekes velem sose történnek ilyen dolgok, de azt láttam, amikor Mo-n voltam, hogy a sok fasz össze-vissza száguldozik és egymást tiporva, egymás hegyén-hátán akar a másik előtt odaérni a temetőbe. Miről beszélsz? Utazgassál már egy kicsit a világban mielőtt elküldenél valakit, aki nem is él Mo-n. :D Te vagy a 3 típus, akit ha szembesítenek, akkor támad :D

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.08.20. 10:51:18

@pjoti: Amúgy mindig szabály szerint közlekedtem, de Mo-n, akár kocsiban ültem, akár motoron, akár biciklin, akár gyalogosként mindig életveszélyben éreztem magamat a sok gyökér miatt. Ki tehet erről, én, vagy az az elfogadhatatlan uralkodó viszony miszerint Mo-n mindenki mindenkiben ellnséget lát, és nem partnert.

pjoti 2010.08.20. 10:52:48

@A kód neve Merkúr: nem hiszem, hogy öcsizned kellene, először. Másodszor: ha nem voltál elég bátor ahhoz, hogy ott élj, dolgozz, ahol születtél, akkor olvasgass szomáliai blog-ot, hiszen magyar nem vagy. Én nem támadok, pusztán nem értem, minek írtál. Az írásaidban semmi értelmet nem találtam,pusztán a mocskolódást, ami jól jellemezhet téged. Harmadszor : ha te már nem vagy az oszágban, akkor máris jobban vagyok. Támadni pedig nem fogok, mert ahhoz te rettentően kevésnek bizonyultál, mind agyilag, emberileg, mindenféle szempontból. Nem lenne sportértéked.

2010.08.20. 10:54:55

"a KRESZ szerint én. A Legfelsőbb Bíróság szerint pedig te. Ennyi."

Ez csak azt bizonyítja, hogy mindent ki lehet magyarázni, és akinek van elég türelme, pénze pereskeni, megszerezve a legjobb ügyvédet, aki ki tudja maradéktalanul forgatni a jog adta lehetőségeket, annak nyert ügye van, tényállástól függetlenül. Nem akarom politikai síkra terelni, de kábé ezért lehet milliárdokat elsíbolni ebben az országban, anélkül hogy sittre menne bárki, mert mindig van jogi kiskapu, ami megállípítja hogy nincs felelős. Szerintem az általad említett esetben, mindkét fél vétkes. Egyik gyorshajtó, a másik figyelmetlen. A közlekedéshez az is hozzátartozik, hogy fel kell tudni ismerni, ha valaki 190-nel jön felénk.

pjoti 2010.08.20. 10:56:36

@Jankove: nem tudok veled vitatkozni. Szerintem nem kell tudni felismerni a 190-et. nem kell annyival közlekedni. További kellemes hétvégét.

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.08.20. 10:58:12

@pjoti: bocs, de részemről is egy senki vagy, úgyhogy befejeztem. :) Nehogy változtass a szokásaidon, sikeres túlélést Mo utcáin :D

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.08.20. 11:00:16

"Másodszor: ha nem voltál elég bátor ahhoz, hogy ott élj, dolgozz, ahol születtél"

úúúúú :D ezt meghagyom neked, Rambonak

Az én életem kicsit bonyolultabb, mint egy Ramboé, akit csak a bátorság hajt.

$$$

2010.08.20. 11:04:55

@pjoti: Kellemes hétvégét neked is.

D4D 2010.08.20. 11:22:37

@1 Fószer: Ebből is látszik hogy még nem loptam táblát:)

D4D 2010.08.20. 11:27:26

@pjoti:

Ahol 3 autó van, áthaladási sorrend BAC, ott A amennyiben meg kell állnia hogy elengedje B-t, lemond az elsőbbségéről C-vel szemben?

Ezt még a TV-Maci sem veszi be.....

D4D 2010.08.20. 11:32:44

@pjoti: Ne idézd a magyar bíróságokat!

Ismerős céget két dolgozó beperelt.
Volt első fokú itélet.
Mindenki fellebbezett.
Most figyelj! Másodfokon ugyanahhoz a bíróhoz került az ügy, kb 3-4 hónap differenciával. A bíró egyik esetben a dolgozónak adott igazat, másik esetben a cégnek.
Az ítélet indoklása mindkét esetben ugyanarra a jogszabályra épül!

D4D 2010.08.20. 11:36:21

@Jankove:
Ha ment a kamion indexe jobbra, akkor hogy mehetett be mellé?

D4D 2010.08.20. 11:44:34

@pjoti:
"Biztosítási nyomozóként dolgoztam,"

Ezzel nem dicsekedtem volna el.....
Ezzel a szememben leírtad magad most nullára.

Tudod már jópár kárnál tevékenykedtem (alkusz) és sorozatosan olyan macák ülnek a kárelbírálaton, akiknek jogsijuk sincs, de amelyiknek van is, az se tudja mi a KRESZ.

A 'nyomozók' meg sokszor nem veszik észre, milyen nagyban megy az üzlet, csak a kisembert tudjátok/meritek basztatni nehogy megkapja a neki jogosan járó kárösszeget, de a hivatásszerűen ebből élőemberek, akik behozzák a törött vasat, papiron baleseteznek vele 3-at, azok valahogy sosem buknak le.

(---Flúgos Buszos---) 2010.08.20. 12:23:59

@D4D: Onnan tudom,mert dolgoztam építőanyagkereskedésben,és ott a csatorna elemek mind ebből készülnek,és mondta a srác is,meg én is megnéztem saját szemmel,hogy már nem alu.

Súlyra is nehezebb az új,meg azért ragasztották rá,hogy NEM ALUMÍNIUM.

ex-dr. vuk 2010.08.20. 15:54:09

@D4D: fektavon belul tolta le a babakocsit? Akkor el kellett volna, hogy ussek..
Ha az autos fektavjaba be tudna tolni a babakocsit (egy jol belathato zebran) akkor az autos mar regen hibazott.

D4D 2010.08.20. 16:55:05

@vuk_: Ez egy olyan játék, hogyha áll a gyalogos a zebra előtt, akkor az esetek 98%-ban megállok, és elengedem.

Van 2%, amikor más miatt, és itt nem a telefonálásra, fésülködésre stb gondolok, nem veszem észre időben. Ha ilyenkor öntudatosan elém lép, akkor hülye. Zebráék ezt nem érik fel ésszel.

ex-dr. vuk 2010.08.20. 17:30:09

@D4D:
dehogynem. mindig ugy mennek at, hogy felkeszuljenek a hulyekre (hisz ez a teszt).
De nem a 2% nem engedi el oket (jo lenne ha itt tartanank), hanem 80%.
En is "ontudatos" gyalogos vagyok, es megsem utottek meg el. No nem az autosokon mult :D

jelentéktelen alak 2010.08.20. 20:08:46

Na hát 3feletti hozzászólást nem olvadok végig, de véleményem azért van az esetről.

Nincsen bennem elfogultság, legalábbis nem a biciklis ellenében, hiszen magam is inkább biciklizem, ha tehetem, mint autózom. Akkor is, ha sajnos egyre ritkábban tehetem.
De még így "biciklisként" is, azt mondom, hogy a történet "hőse" nem csak a jobbkezes utcát nézte be, de más hibát is elkövetett.

Ha én lettem volna a helyében -és velem is előfordulhat, hogy hibázom- akkor nem bambán nézek a hibámra figyelmet felhívó hölgyre, hanem bocsánatot kérek és megköszönöm, hogy szolt.
-"Jogos, elnéztem bocs. Köszi, hogy szóltál." -vagy valahogy így.

Ezek után nagy a sansza annak, hogy a hölgy nem azt fogja gondolni, hogy "ez a majom fel sem fogta, hogy mit ugatok neki", hanem belátva, hogy mindenki hibázhat, túlteszi magát a dolgon.

Ha ezek után, a következő szitunál mégis bevág elém és megtörténik, ami megtörtént, akkor már lehet mondani, hogy "a jobbra fordulásnak is vannak szabályai. Ez nem a mi napunk, egyezzünk ki egy döntetlenben és vigyázunk jobban a hátralévő úton! :-)"

Nem, nem azt mondom, hogy az ilyen nevelő, önbíráskodó megoldás, jó megoldás. De érthető az ő viselkedése is arra, hogy csak bambán nézel ki a fejedből és megértés, megbánás legapróbb jelét sem adod, hogy hibáztál.

Értem én, hogy miért írtad le, hogy szóltál, nem intettél be neki, de erre is csak azt tudom mondani, hogy "még jó, hogy nem."

Szóval itt a biciklis, nem csak a KRESZt nézte nézte be, de emberségből is hibázott. Ez biciklisként a véleményem...

egyittlakó (törölt) 2010.08.20. 22:34:19

@rekszem: "ezt a piroson áthajtást nem értem az autósok részéről

most mitől lenne jobb, ha zöldre váltáskor a bringést kéne kerülgetni? nem jobb ha elmegy még a piros idején?"

És még te nevezed kommunikációnak azt, amit eddig felbüfögtél?
A kérdésedre reagálva: az autósnak nem jobb, ha elmész a piros idején, bringás. Otthon verd ki inkább, úgy mindenki jobban jár...

egyittlakó (törölt) 2010.08.20. 22:45:18

@Perillustris: "Ne hazudj!"

Bringás, ne tagadd le, hogy a biciklisek tojnak a szabályokra és áthajtanak a piroson. Ha te ezt másképpen akarod előadni, akkor viszont te hazudsz. Ne akarj olyat kidumálni, amit nem tudsz, zebraakciós majom.

Perillustris 2010.08.20. 23:26:25

@egyittlakó: Pont annyira tartják be a KRESZ-t, mint bárki. Ne erőlködj!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.21. 01:40:11

@Uzi: 50-el behajtassz korforhalomba
oh maj gad
@igazi hős:
nem terelek , en jonak tartom a 4 stopot is, de a jobbkeznel a ket macisajtot is mint a jobbkezszabalyt
ha latom, hogy nem jonnek keresztbe macisajtnal is tudok menni
ha meg nincs macisajt, tudom en vagyok a jo es siman tudok menni
understand?
de ez egy velemeny
az enyem
jobbkezesnek nincs ertelme
es meg senki sem indokolta miert van
ennyi nekem eleg is

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.21. 01:43:37

@Uzi:
azert macisajtot vagy stoptablat, plane piros lamapat nehezebb benezni mint egy jobbkezest
ebben megegyezhetunk
yehat miertis nincs maciisajt?
mert valaki ugy gondolja az jobbkezes
a forgalmat nem teszi gyorsabba
es kevesbe biztonsagos

igazi hős 2010.08.21. 02:28:20

@hagyma: A 4 stop nagyon lassú, cserébe biztonságos (most tegyük fel, hogy nálunk is betartják). A védett út gyors, biztonságos, de van ahol épp nem akarnak gyors forgalmat: egy lakó-pihenő övezetnek, vagy egy sima családi házas környéknek adott esetben árt, ha van a közepén egy gyors és forgalmas út.
Marad az a lehetőség, hogy minden kereszteződésbe raksz 2 macisajtot, de a védett részek nem alkotnak összefüggő egyenes utat (hogy ne generáljanak felesleges átmenő forgalmat), hanem cikkcakkban vagy más formában haladnak: ha ezt képesek megszokni a sofőrök, akkor gyorsabb lesz (de csak minimálisan, hiszen nincs hosszú védett szakasz), de amíg megszokják, addig több baleset lesz mint egy sima jobbkezes területen.

puffancs 2010.08.21. 06:31:46

jóreggelt

mire jó a jobbkezszabaly? csak veszelyforras. ennek kikuszobolesevel csak csokkentene a kozlekedesi hatosag a balesetek szamat.

a masik ertelmetlenseg: kisivben kanyarodokat raengednek a zold zebrara??????????????? ilyen a vilagon mashol nincs.

terror 2010.08.23. 10:54:42

@D4D: Ebben csak az a vicces, hogy a gyalogoktol es a kerekparosoktol elvarod, hogy legyenek 100% szabalykovetok es 100% figyelmesek, hogy neked meglegyen a 2%-nyi hibazasi lehetoseged.

Ellenkezo esetben rendbeszeded oket az 1-1.5 tonnaval, de majd azt mondod, hogy ontudatos bringanaci meg zebramajom.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.08.23. 11:14:06

Kerékpárral, csak az jár ma Magyarországon, aki valamiért alkalmatlan autóvezetésre. Vagy full alkesz/drogos, vagy még fiatal a jogsihoz, vagy szellemileg annyira retardált, hogy kivágják orvosiról.
Ezért aztán a "dögöljön meg a szomszéd tehene is" elven ostorozzák az autósokat, ha én nem, akkor ő sem.

Deszkás 2010.08.23. 11:28:26

@puffancs: Valahol külföldön csináltak olyan utcákat, ahol még a járda sincs szintben elválasztva az úttól, minden jobbkezes. És lecsökkent a balesetek száma a környéken.

Deszkás 2010.08.23. 11:29:15

@newtehen: Ekkora baromságot már rég olvastam.

Perillustris 2010.08.23. 11:35:54

@newtehen: Az oldalon olvasható információk nem helyettesíthetik a szakemberek véleményét, tanácsát, ezért kérjük ne kísérletezzen öngyógyítással, forduljon orvoshoz!

A gyógyszerekkel és gyógyhatású készítményekkel kapcsolatban a kockázatok és a mellékhatások tekintetében olvassa el a betegtájékoztatót, és kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét.

Deszkás 2010.08.23. 11:45:59

@Perillustris: Hagyd, troll. Csak vitát szítani jött.

igazi hős 2010.08.23. 21:25:40

@Deszkás: Ehhez képest mindketten ugrottatok rá. Hiányzik Stock és GG81? :-) Egyébként meg a köcsög bringások miatt van dugó a Lágymányosin és a Könyves Kálmánon, ráadásul direkt bosszantják az autósokat, hogy fele idő alatt jutnak tovább.
Azt tudtátok, hogy a Gyáli út végén egy hibátlan bringaátjáró van, amit mindkét irányból tökéletesen álcáztak és még véletlenül sem vezet oda a bringaút? Néha még mindig megdöbbent a pesti közlekedésszervezés.

D4D 2010.08.23. 22:17:28

@errorka: Egy héten 4-szer megyek el a Móriczon. Ott a gyalogok 30%-a megy át a piroson. Szerintem azzal, hogy nem rendezem le őket a vassal, javítok a 2%-on.
Egyébként a 2% nem hiba, hanem esetleg hirtelen jelenik meg a gyalog a sövény mögött, én meg nem szeretném, ha hátulról a pótos Ifa megtisztelne, esetleg a csőrös Rába traktor annyira rán jött, hogy már a holt terében vagyok.
Nem kell egyből kötekedni, mert a gyalogos jóval 2% felett hibázik.

terror 2010.08.23. 23:23:39

@D4D: Bezzeg a gyalogok hogy szeretik, ha megtisztelik oket :P

"Zebraekat" emlitetted, ezert batorkodtam irni. Ott ugyanis nem piroslampan at rohangalasrol van szo, hanem tablaval jelolt, jol belathato helyen levo gyalogatkelohelyekrol, ahol - helyszintol fuggoen - ugy kb. 60-85% kozottire saccolhato a "leszarom, majd megall a kovetkezo" hozzaallasu gepjarmuvezetok aranya. Nyilvan mindegyik mogott jon a potos Ifa meg a csoros Raba...

Soveny mogul amugy nem annyira jellemzo az utra rohangalas. Ilyeneket legfeljebb azok vegeznek, akik megszoktak, hogy "biztonsagban vannak" a vasban, es mivel "csak 5 percre parkoltak le", sietnek, hogy aztan elmondhassak, hogy ok "nem zavartak senkit" :P

A javitasz a 2%-on peldad picit santit, de ertem a celzast, no offense :)

Csak kb. olyan, minthogy a varosban az atlagsebesseged kb. 15km/h, de kerulsz az autopalyan egy szazast hazafele, hogy elmondhasd, hogy neked 40 :)

D4D 2010.08.26. 22:58:09

@errorka:
- Budakeszi-Budaörs között (lakott területen kívül) gyalogosok egymás mellett, forgalomnak háttal.
- Bartók Béla út, gyalogos rohan át az úton, megáll, mert mennek az autók, majd mikor csenget a villamos neki, gondolkodás nélkül átrohan. Ha más jön, aki nem gondolja végig, miért fékezett a belsőben a 7E, az elüti, én fékeztem.
- Móriczon 9-en a piroson.
- Lánchíd utcában megállok, nem megy át, de a zebránál áll az út szélén.
- Hunyadi János út, a turistabuszról leszállók a busz mögül csk úgy kilépnek, körülnézés nélkül. Zebra használatához 80 métert kellett volna sétálni.
- Kossuth Lajos utca-Szabad sajtó utca, 3 gyalogos keresztben az úton, gyalogosaluljáró van.
- Kőbánya Harmat u. gyalogos halad az úttesten, kisgyerekkel, gyerek a forgalomfelöli oldalon.
- Horváth utca, 11-es busz elejénél átfutott a gyalogos az úton, a mellettem levő éppen nem ütütte el.
- Keleti Károly zebránál a piroson 4 gyalogos, de olyan arcátlanul, hogy állóra kellett fékeznem.
- Zöldmáli lejtő, gyalogos babkocsival az úttesten, még a 29-es busz sem zavarta. Jó minőségű járda van.
- Jablonka úton 3 gyalogos egymás mellett, forgalomnak háttal, széthúzódnak, mikor hallják az autót, de az általuk hagyott helyen Matizzal talán. Egyikük még hátra is nézett, de a hely csak akkor nőtt meg közöttük, mikor ráfeküdtem a dudára.

Ez egy nap.

Ha megtanítod a gyalogosnak a gyalogos közlekedés kultúráját, akkor nem kellenek Zebraakciósok, mert az autós is szokott lenni gyalogos. De feljelentgetni jobb a lelküknek.

3 dudát kaptam, mikor rosszul belátható zebránál 30 és alá lassítottam. Két zebránál, ahol gyalogost engedtem át, kikerültek.

igazi hős 2010.08.26. 23:13:22

@D4D: "3 dudát kaptam, mikor rosszul belátható zebránál 30 és alá lassítottam. Két zebránál, ahol gyalogost engedtem át, kikerültek." Ebből nekem úgy tűnik, nem csak a gyalogosnak kéne közlekedési kultúrát tanítani...

igazi hős 2010.08.26. 23:26:05

@D4D: Ja, egyébként impozáns lista, látszik sokat autózol. Ma sokat mentem bringaúton, próbáltam gyalogos statisztikát készíteni, mennyien nem férnek el a járdán, de belefáradtam, annyi volt. Legjobb az a nagymama volt, aki a széles járda szélén sétált telefonálva, közben kézen fogva sétáltatott egy kisiskolás lánykát, természetesen az elég keskeny bringaúton.

D4D 2010.08.27. 01:13:13

@igazi hős:
Ma minden gyalogátkelőt úgy közelítettem meg, ahogy a KRESZ-ben meg van írva, azaz bármikor meg tudjak állni. Ahhoz képest ez nem egy rossz arány.

A 3 dudából az egyik zebratábla is úgy van kitéve, hogy alig lehet látni.
Ahol kikerültek, mind a kétszer 4 sávos út volt, ahol még a szembe oldalon volt a gyalogos, illetve egyszer még el sem indult, de a szabályok szerint nekem már állnom kellett.

igazi hős 2010.08.27. 09:20:19

@D4D: Az a nem rossz (sőt kifejezetten jó) arány, hogy te lassítottál mindenütt, de ha ezerből egyszer lesz baj egy ilyen kikerülős manőverből, akkor az kimondottan rossz arány. A dudálásra pedig nincs indok a türelmetlenségen/agresszión kívül, így az is elég rossz arány. Nem tudom mivel jársz. Egy személyautón általában elég jól átlátni, de az előtt is lehet gyerek, kutya, egy dobozos meg teljes családokat takar ki.

terror 2010.08.28. 13:16:05

@D4D: A gyalogos atkolbaszol a piroson, elutik, megserul/belehal.

vs

A gyalogos lelep a zebran, ahol a szabalyok szerint elsobbsege van, majd 70-el elutik, megnyomorodik/meghal.

A Zebraakcio lenyege a szabalyosan kozlekedo, elmeletben elsobbseget elvezo gyalogosok vedelme, es az erre valo figyelemfelkeltes, a rendori szervek "rakenyszeritese" a helyzet orvoslasara.

Egyebkent ha jol szamolom, akkor ez 23 gyalogos. Ekozben hany szabalytalanul parkolo/gyorshajto/narancssargazo autot lattal?

Vannak amugy elcseszett helyek, ahol a budos eletbe nem fognak normalisan kozlekedni a gyalogok, es percenkent lehetne ennyi szabalytalan gyalogot szamolni. Ilyen ugye a Moricz, az Europark elotti atkelo, vagy eppen a Retek utca, es meg lehetne sorolni.

Ugyanezek a "necces" helyek megvannak a gepjarmuvezetoknel is, csak ok nem tudnak tomegesen atmenni a piroson, mert helyfoglalasuk miatt ennek fizikai akadalya van. Igy aztan piroslampankent csak 2-5-en mennek at :P

Ebbol is latszik amugy, hogy mindenki szabalytalankodik. Autoval, motorral, kerekparral es gyalog is.

Van, amikor erdemes rajta rugozni, es van, amikor nem. Soha nem lesz 100% szabalykoveto mindenki.

D4D 2010.08.30. 17:59:30

@errorka:
"A gyalogos atkolbaszol a piroson, elutik, megserul/belehal.

vs

A gyalogos lelep a zebran, ahol a szabalyok szerint elsobbsege van, majd 70-el elutik, megnyomorodik/meghal."

A géptető egyformán deformálódik mindkét esetben.

Amúgy ha már gyerekként tudod hogy kell használni a zebrát, akkor autósként (járművezetőként) is fogod tudni használni. Az kevés, hogy de elsőbbsége van.

Az én értékrendemben a zebrának látszania kell, a gyalogos odaérkezik, megáll (jelzi áthaladási szándékát), majd kb 4-5 másodperc múlva nyílik a rés, ahol átmegy.

Az aki körülnézés nélkül 7 km/h-s erőltetett menettel lelép az autók elé, az vagy hülye, vagy csak visszaél a hülye szabályokkal, de úgy fog meghalni, hogy igaza volt.
Azokat se értem meg, akik látják,m hogy átmehetnek, mert lassítok, villantok, intek, de megvárja, hogy megálljak, és csak akkor megy át. Pedig ha akkor elindulna, amikor lassítok és villantok, akkor nem kellene állóra fékeznem csak 30-ra.

igazi hős 2010.08.30. 19:49:03

@D4D: Érdekes, hogy a gyalogostól elvárod, hogy megálljon, míg zavar, ha meg kell állnod miatta. Pedig mindkét esetben neki van elsőbbsége. Furcsa helyzetértékelés, csináljuk meg gyalogossal: "ha megyek át a zebrán, az autó feltétlen álljon meg, ne nekem kelljen lassítanom, ha pedig nem a zebrán megyek át, de ő úgy is lassítana a kereszteződésben, akkor is álljon meg, hogy átmehessek". Ugye nem tetszik?

terror 2010.08.31. 11:57:49

@D4D: Ezek szerint Budapesten igen sokan gyerekkent sem tudtak, hogy mi az a zebra :P

7km/h-val a gyalogosok hany szazaleka setal? Az mar kocogo tempo...

Az ertekrended hibas, attol fuggetlenul, hogy en sem szeretem, ha integetek, hogy menjen mar a gyalog, es megvarja, mig megallok. Ez azert van, mert annyi a gazolas, hogy bizalmatlanok az emberek.

Na es miert sok a gazolas? Biztos azert, mert mindenki 7km/h-val rohangal a zebrakon :F

Amugy szerintem nem lehet altalanositani, hogy alljon meg, es varjon, vagy epp induljon el azonnal. Ez zebra-, idojaras- es napszakfuggo.

Es ez maris kapcsolodik a zebraakciohoz a tekintetben, hogy ott jol belathato szakaszokon zajlanak az akciok, kitablazott atkelohelyeknel, nappali fenyek mellett, esomentes idoben.

Aki ott nem all meg a gyalognak, az sehol sem all meg.

D4D 2010.08.31. 21:35:53

@igazi hős: Engem nem zavar, ha meg kell állnom. De téged majd zavarni fog a koromfelhő, amit indulásnál otthagyok. Én azt szeretem, ha egyenletes sebességgel mehetek.

D4D 2010.08.31. 21:48:28

@errorka:
"Ezek szerint Budapesten igen sokan gyerekkent sem tudtak, hogy mi az a zebra :P"

Ma sem tudják. Minden választás után módosítják a NAT-ot, de egyszer a kurva életbe kerülne bele valami minimális közlekedési dolog. Mondjuk annyi, hogy nem két parkoló mikrobusz közötti hézagból rongyolunk át a Hűvösvölgyi úton, körülnézés nélkül.
Ez a mai élményem, Az angol iskolánál két mikrobusz közül átrohant egy 8-éves forma gyerek, akkor, amikor a Hüvinek volt a 40 méterre levő lámpánál zöldje. Nem ütöttem el, de valaki valamit nem tanított meg neki. Az ilyen hogy fog tudni gondolkodni a zebra előtt? Akár autósként, akár gyalogosként. Az ilyen nem is fogja a zebrát keresni, csak menni fog toronyiránt. Biztos láttad ha jól emléksz7em indexes videót, ahol az öntudatos gyalogos a szirénázó mentőt is megállította, mert ő megy át a zebrán.

"Es ez maris kapcsolodik a zebraakciohoz a tekintetben, hogy ott jol belathato szakaszokon zajlanak az akciok, kitablazott atkelohelyeknel, nappali fenyek mellett, esomentes idoben.
Aki ott nem all meg a gyalognak, az sehol sem all meg."

Budaörsi út délutáni csúcsban a laktanya után kifele. Ne röhögtess.

igazi hős 2010.08.31. 23:42:30

@D4D: Az sem zavarna, ha egy szabálytalanul eléd jövő vagy egy kereszteződésbe beragadó miatt kell megállnod? Na ugye, így érez a gyalogos is a te értékrendedben.
Bármilyen meglepő, mindenki szeret egyenletes sebességgel menni, mégis fel vagytok háborodva azon a bringás érven, hogy "nem szeretek megállni a pirosnál, mert lelassít". Újabb furcsa kettősség, nem mintha meglepne.
Vagy az a probléma, hogy a bringás nem füstöl? Vagy hogy olcsóbb az üzemanyaga?
Nem kell ócska dízellel járni. Hangsúly az "ócskán" van, rendes dízel gyári állapotban nem füstöl. Persze miután Józsi "beállította" a töltést meg a befecskendezést, hogy "jól menjen", akkor más füstöl. Meg ha a 6 millás autóba ötezerért akar olajat cseréltetni a tulaj, hisz "azért vettem dízelt, hogy spóroljak"!
Az én autóm mögött nincs koromfelhő és leszarom, hogy az állam jóvoltából 30%-kal többe kerül egy km mintha olajkályhával járnék.

D4D 2010.09.01. 13:21:58

@igazi hős: A szabálytalanul elémjövő, aki miatt vészfékeznem kellene, ha csak 1 centi hely is van, nem fékezek, hanem kikerülöm.
Ha valaki beragad, annak addig nyomom a dudát, lehetőleg 40 centiről, amíg el nem takarodik. Ja igen a dudám az olyan, hogy 1 méterre tőle érzed a rezgést a testeden. Olyan mondta aki már állt előtte.
A nem szeretek megállni a pirosnál nem ugyanaz, mint hogy nem állok meg. Nagyon sok más olyan dolog van, amit nem szeretek, de eszembe sem jutna, hogy másképp járjak el.

Mindegyik diesel szennyez, az ócska diesel után seprűvel összesöpröd, a korszerű diesel pedig olyan finom port enged ki, hogy az csak a tüdőben áll meg.
A benzines is szennyez, iszonyatos hőt termel, plusz gyorsítja az üvegházhatást.

Nem kellene a töltéssel játszani (az enyimmel nincs is) ha normális minőségű lenne az üzemanyag, amikor külföldön tankolok, akkor minusz 0,5-1,2 liter fogyasztásban, kb 10% teljesítménynövekedés mellett.

Egyébként a diesel már gyári állapotban is füstöl, csak elég mélyen kell lenyomni a gázt.

igazi hős 2010.09.01. 14:44:28

@D4D: Úgy látom legjobban a válaszokat szereted kikerülni, hagyjuk a témát. Zárszóként a benzines "iszonyatos hőtermeléséhez" megjegyezném: mivel a benzinmotor hatásfoka 10%-kal rosszabb mint a dízelé, azonos munkamennyiséghez csak 10%-kal több hő és CO2 kibocsátása van. Viszont ugyanazt az energiamennyiséget a gázolajosok sokkal olcsóbban kapják.

D4D 2010.09.01. 15:34:42

@igazi hős:

a dízelmotor lassabban éli fel a tüzelőanyag-készleteinket, kevesebb hőt termel, ezért – míg a szén-dioxid-koncentráció növelésével ugyan hozzájárul az üvegházhatáshoz
totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/1/#szoveg

igazi hős 2010.09.02. 00:52:07

@D4D: Igen, 10%, én is írtam. Ellenben te linkelted, hogy emellett mennyire károsan teszi. Én sem írhattam volna szebben.

D4D 2010.09.02. 02:25:33

@igazi hős:
És akkor a teherek is járjanak benzinmotorral?

Benzines Zil fogyasztása?

igazi hős 2010.09.02. 09:57:55

@D4D: Nem, de legyen valós ára a gázolajnak, amit most a jövedéki adó erősen torzít. A mezőgazdaság és egyes (!) fuvarozók kapjanak más formában kedvezményt/dotációt.

D4D 2010.09.02. 12:40:47

@igazi hős:
Ha valós ára lesz a gázolajnak, akkor mindenki diesel autóval akar majd járni.
Azok is, akik csak napi 23 km-t mennek, és ott a diesel elkezd iszonyatosan szennyezni. A dizel azt szereti, ha reggel beindítom, ha hideg van, akkor ketyeg egy pár percet, minusz 25-ben akár egy negyed órát is, majd miután bemelegedett, elmegyek vele a térkép másik szélére, de legalább is egész nap megyek vele.

Ha ismét fele kétharmada lesz a dizel a benzinnek, akkor azok is dizellel járnak, akik már a hideg motornak nyomják, sapkában és kabátban vezetnek (de utálom őket, én -20-ban is max pulcsi, de ha vidékre messze megyek, akkor ing), mert 10 km-t mennek, ahova odaérnek 10 perc alatt (az enyim ennyit melegszik otthon a kertben!). Na az alatt a 10 perc alatt a szívódizel zsákszámra nyomja ki a kormot, az út elején még az el nem égett gázolajat is. A modernebb E4 E5 dizel hidegen sem ad le sokkal több szennyet, de ezt sokan úgy érik el, hogy a katalizátorba nyomják a gázolajat, azért, hogy minden elégjen. Ez eredményez némely E4 E5 dizelnél hidegen 100-ra vetítve 15-25 literes fogyasztást is.

A megoldás abban van, hogy az használjon dieselt, aki tudja hogy azt hogyan és mire kell használni.
Aki csak 30 km-t megy egy nap (mint az a rutinos Skodás, aki egy időben ideirogatott a 3 éves jogsijával), az maradjon meg a benzinnél.

Én mikor megyek egy nap 350-et, akkor az gázolajból néha kevesebb mint 20 liter. Sebességben ez azt jelenti, hogy az autópályán kevesen előznek meg. Ez benmzinnel lenne alaphangon 35 liter.
Pénzbe a 20 liter gázolaj 6500, míg a 35 liter benzin 11900.

Mellesleg milyen szempontok alapján kapnának a fuvarozók az eleve olcsó gázolajból még plusz kedvezményeket?

igazi hős 2010.09.02. 13:26:27

@D4D: Ilyenkor nem tudom, hogy nem érted vagy nem akarod érteni: a gázolajnak literenként kb. 20%-kal drágábbnak kéne lennie, mint a benzinnek, ugyanis ennyivel magasabb az energiatartalma (égéshője). Ebben az esetben is lenne a dízelnek kb. 10% előnye, azaz ennyivel kevesebbet fizetne egy dízelautós. Most sokkal nagyobb ez az arány (és régen még nagyobb volt), mert a jövedéki adón keresztül a gázolajosok előnyben részesülnek (a földgázosok még inkább) a benzint használókhoz képest.
Egyetértünk, aki keveset megy (napi 100-200 kilométert) az ne használjon dízelt.

D4D 2010.09.02. 13:57:05

@igazi hős:
Értem hogy gondolod.

Akkor viszont senki sem járna dizellel, mert a dizel üzemeltetési költsége magasabb (bonyolultabb gyártás, erősebb vezérmű, erősebb féltengely, erősebb kuplung, kipufogó rögzítése motorfelfüggesztés stb erősebb kell legyen, rezgéscsillapítás).
Jelenleg napi 200-nál van a határ, ami felett szerintem már megéri a diesel, de ott sem mindenkinek még.

igazi hős 2010.09.02. 14:50:39

@D4D: Ki járjon dízellel, ez bonyolult kérdés: érje meg a mezőgazdaságnak, a nehézgépeknek, némely szállítónak. Régen csak a teherautók jártak dízellel és az állam így támogatta őket. Nemcsak nálunk, a környéken mindenütt, egyedül Angliáról tudok, ahol drágább vagy egy árban van.
Aztán egyre jobb dízelmotorok lettek és egyre több dízel személyautó. A dízel megszokásból olcsóbb maradt. Most épp 23 forint + ÁFA (mert nálunk az adót is adóztatják) az adó különbség: 97 és 120 Ft/l. És akkor még nem számoltam, hogy a dízel sűrűbb, azaz tömegre vetítve még kisebb az adója. Érdekes, hogy a fűtőolaj és az LPG adóját kilogrammonként határozzák meg.
Szóval az állam egy régi beidegződés miatt egy környzetre károsabb modellt támogat, ez a gond szerintem.

D4D 2010.09.03. 01:51:17

'Szóval az állam egy régi beidegződés miatt egy környzetre károsabb modellt támogat, ez a gond szerintem.'

Ez szerintem is gond, és nem csak benzin dizel, hanem autó vonat viszonylatban is.

igazi hős 2010.09.03. 11:57:13

@D4D: Ha úgy érted, hogy a vonatnak kéne olcsóbbnak lennie, különösen az ingázók számára, akkor egyetértünk. És persze az elővárosi vonatokat sokkal jobban kéne integrálni BP közlekedésébe, de ez mind a BKV-nak, mind a MÁV-nak inkább nyűg mint cél.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása