Dani nem szeret fölöslegesen dolgozni, úgyhogy egy korábbi poszt helyszínrajzát alakította át korhű stílusban. Kerékpáron ülve különösen veszélyes dolog nem észrevenni egy autóval szemben az elsőbbségadási kötelezettséget. De mint az alábbi példa mutatja, ha valaki megúszott egy ilyen helyzetet, nem árt, ha számít egy megrendszabályozásra is, amolyan igazi önkéntes rendőrködős módra.
Kerékpározom, és pont ezért voltam nagy bajban tegnap, mikor megtörtént velem az eset, mert elsőre úgy éreztem, hogy erre a blogra, aztán gondoltam, hogy inkább a kerékagyra való, aztán inkább hagytam az egészet, egészen addig, míg ma ebéd után megláttam a mai posztot, ami nagyvonalakban az én történetem is lehetne, csak a másik oldalról nézve.
Tegnap délután kettő körül egy külső helyszínről tartottam vissza a munkahelyemre a Lehel térről induló Kassák Lajos utca kerékpársávján. Tudni kell, hogy az utca jó széles, van rajta két parkoló-, két kerékpár- és két forgalmi sáv is, és mindkét oldalról szűk egyirányú utcák torkollnak bele, amik egyenrangúak az utcával. Egy ilyet néztem el, nem vettem észre a forgalmi sáv aszfaltjára felfestett jelzést, és azt sem, hogy a keresztutcában nincs macisajt kitéve, és elgurultam egy a Lőportár utcában rám váró fekete C180-as merci elött. Hiba volt.
Hiba volt, ugyanis a kedves sofőrína csak addig várt rám, míg pont elé értem, és ekkor gondolta úgy, hogy érvényesítí a kressz által számára biztosított elsőbbségét, és az utolsó pillanatban, jó tempóban megindult elém. Mert az jár.
Az említett kereszteződés, Azreel jóvoltából friss képpelAz ütközést elkerültük, fékeztem, majd néztem ki a fejemből, és nem hogy a kormányt elengedve bemutatni, megszólalni sem tudtam, úgy le voltam sokkolva. A hölgy mellém érve leengedte az anyósülés melletti ablakot, és azon át kezdte el magyarázni, hogy a kerékpárosokra is vonatkozik a jobbkéz szabály, amiben egyébként teljesen igaza van.
Teljesen igaza volt, csak ezt ő azzal kívánta súlyosbítani, hogy a következő kereszteződésben (Taksony utca) lekanyarodott jobbra, úgy hogy én közben a tőle jobbra eső kerékpársávon haladtam volna egyenesen. Mondanom sem kell: állóra fékeztem a bringát, és nagyon kevésen múlt, hogy nem talált el, és mikor néztem (még mindig nem szólaltam meg) a sofőrre, hogy ezt így most hogy, meg miért, ismét csak azt hajtogatta, hogy a kerékpárosokra is vonatkozik a jobbkéz szabály. Éljen az önbíráskodás, szevasztok.
Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2010.08.19. 14:45:11
D4D 2010.08.19. 14:47:53
Ha indexelt a merci jobbra, akkor elsőbbsége volt, feltéve ha a kerékpár nem volt az index megkezdésekor előrébb.
Amúgy csak egy kockát kell a norc-on hátrébb menni, elég nehéz benézni, már-már szándékosságot feltételez.
Jobbkezesekben ha nem hallok szirénát, be sem nézek balra.
szciklon 2010.08.19. 14:49:41
Ja. Hasonlítsd össze: véletlenül fejbeváglak egy homokozólapáttal. Szándékosan fejbeváglak egy szívlapáttal.
Ugye van különbség?
qwertzu 2010.08.19. 14:51:08
A konkrét esettel kapcsolatban: Azért az sem semmi, hogy valaki megpróbál direkt nekimenni a elsőbbséget nem megadónak. Nem mondom dudálni én is szoktam, de azért többet nem.
qwertzu 2010.08.19. 14:53:33
"Jobbkezesekben ha nem hallok szirénát, be sem nézek balra. "
Kamu. Félévente egyszer tuti baleseteznék, ha nem néznék be balra.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.19. 14:55:49
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.08.19. 14:58:08
Hülye e vagy? a jobbra kanyarodáskor ha keresztezünk egy bringasávot akkor a bringásnak van elsőbbsége, ha indexelve kanyarodok, ha nem...
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.19. 14:58:30
egyébként valahol sántít ez a beszámoló, mert vagy az autós ment rohadt lassan, vagy a kerékpáros ment rohadt gyorsan, ha nagyjából egyszerre érkeztek a következő kereszteződéshez...
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.08.19. 15:02:19
a jobbkezesben akkor van elsőbbség ha egyszerre érnek a kereszteződésbe. ha a balról jövő már bennt van amikor én odaérek, akkor ő mehet, nem kell lefékeznie az út közepén miattam...
szóval a mercis a hülye az első esetben is, mert mit tökölődött annyit?
(---Flúgos Buszos---) 2010.08.19. 15:06:08
Hát ott a piros Mini Cooper,meg a forgalommal szemben állo kékes G Astra mellett,így fehér pöttyökkel felfestve.
Petrodon 2010.08.19. 15:20:43
Gyönyörű vagy b@zd meg, a kreszt lesz@rod (mint a bringások 99%-a), de mutogatni szívesen mutogatsz.
Mindenki jobban járt volna ha a hölgy átmegy a nyakadon JOGOSAN!
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.19. 15:23:05
De ki mondta a poszt-tolónak hogy az brigasáv?
Kijelölték, hol kell majd felrörni az aszfaltot
Sárga csík nem jácc?
Bringás-bringás,megint erdőbe mész?
Egy levelet megérne azér' az illetékes elvtársnak!
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.19. 15:26:20
Harcimaci 2010.08.19. 15:29:54
Hiba volt, ugyanis a kedves sofőrína csak addig várt rám, míg pont elé értem, és ekkor gondolta úgy, hogy érvényesítí a kressz által számára biztosított elsőbbségét, és az utolsó pillanatban, jó tempóban megindult elém. Mert az jár.
Tehát a mercisek is a bringásokra VADÁSZNAK!!!!!:DDDDDDDDDDDDDDDDDDD
h492019 2010.08.19. 15:52:32
Marcellusca 2010.08.19. 15:54:00
LaMeRick 2010.08.19. 16:15:20
@Hurrá Torpedó: Akkor ha berongyolok a "jobbkezesebe" és oldalba kapnak akkor én nyertem?! :)
Hemü 2010.08.19. 16:16:59
Ha meg az elsőbbséggel rendelkező áll, akkor elmehetek előtte, mert ezzel nem kényszerítem hirtelen fékezésre vagy irányváltoztatásra. Sőt, semmilyenre. Márpedig a KRESZ csak ennyit köt ki. Tehát a hölgy kétszer veszélyeztette a posztolót, aki teljesen ártatlan volt az ügyben.
Monk 2010.08.19. 16:17:36
D4D 2010.08.19. 16:20:49
D4D 2010.08.19. 16:21:40
Nézd meg a képet, és mondd el hol a kerékpársáv!
D4D 2010.08.19. 16:22:37
De ne hagyd figyelmen kívül, hogy az autós ment a kerékpáros mellett és ablakon keresztül oktatta.
D4D 2010.08.19. 16:24:10
gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.08.19. 16:25:26
azota valoszinuleg valtozott a helyzet
D4D 2010.08.19. 16:27:38
KRESZ 18§
(4) A kerékpársávot az úttest többi részétől folytonos - az útkereszteződésnél, továbbá ahol a járművek várakozóhelyét az úttest széle és a kerékpársáv külső széle között jelölték ki, szaggatott - sárga vonal választja el.
Nem fehér pötty!
D4D 2010.08.19. 16:29:49
D4D 2010.08.19. 16:31:30
Ajánlom az áthaladási sorrendes képes Kresz-tesztkérdéseket. Teli van olyan rajzzal, ahol egyszerre 3-4 közlekedési résztvevő is áll az úton illetve járdán.
teabore 2010.08.19. 16:31:52
Mán' csak azé', mert ha Skoda Octaviával megyek (kalap, sapka nincs rajtam), akkor általában semmi gond nincs, nem tolnak le, stb. (pedig nem is fehér, rendszámában is 3 betű van), ha kerékpárral, akkor még a Kispolszki is le akar gyorsulni, amin jót nevettem. Érdekes, nem? Mármint a járműtípus alapú kasztrendszer...
D4D 2010.08.19. 16:32:37
Hemü 2010.08.19. 16:32:58
2010.08.19. 16:33:07
Btw, ha minden kerékpáron nem megadott elsőbbségem után meghalna egy kiscica, hamarabb elhalnának szegények, mint most a maszturbáláshoz kötve...
D4D 2010.08.19. 16:34:01
herbert 2010.08.19. 16:34:45
D4D 2010.08.19. 16:34:48
Találgattok, vagy esetleg tolnátok egy friss képet?
2010.08.19. 16:35:45
_ng_ 2010.08.19. 16:36:13
Hemü 2010.08.19. 16:38:33
De ez nem írja felül azt, hogy:
<cite>"III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak
...
b) Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására. Azt a gyalogost, akinek elsőbbsége van, az elsőbbségre kötelezett nem akadályozhatja és nem zavarhatja áthaladásában."</cite>
Az autónak se iránya se sebessége nem volt, tehát nem élt az elsőbbségével.
D4D 2010.08.19. 16:41:32
Tehát ha fel van festve a sáv, akkor már csak az a kérdés, hogy nyitott, vagy zárt sáv?
A nyitottba tudtommal kanyarodás céljából besorolhatok, tehát ha a Merci bent volt a nyitott sávban, akkor a kerékpár már nem mehet el mellette, ha zárt a sáv, akkor egyértelműen el kell engednie a biciklit.
Ha nincsen sáv, azt fenntebb leírtam.
Most már csak azt magyarázza el valaki, miért jobb mégis a kerékpársáv, és nem a védett kerékpárút. Zárt kerékpárúton csak a kereszteződésben a biciklis veszélyben, sáv esetén meg folyamatosan.
Ha van sáv, akkor egy sarok difivel mindkettő nagy paraszt volt, a mercis viszont nem írt ide sirdogálva, és nem akart mutogatni.
''autónepper.'' 2010.08.19. 16:42:00
Netuddki. 2010.08.19. 16:42:21
Phrascarica 2010.08.19. 16:42:31
D4D 2010.08.19. 16:42:41
hawkeye 2010.08.19. 16:45:36
Hogy ki a nagyobb hülye, a posztoló, vagy a merdzsós, azt én nem tudom...
teabore 2010.08.19. 16:47:03
D4D 2010.08.19. 16:47:25
Visszatérve, ha a Villányin áll a villamos a megállóban, nyugodtan befordulhatok elé balra, maximum a közben elinduló -és elsőbbséggel rendelkező- villamos vezetője nyomja a csengőt?
Lehet maradi vagyok, de én inkább megállok, és megvárom míg elmegy akinek elsőbbsége van.
index-cenzura.biz 2010.08.19. 16:50:51
BOCSÁNAT, FIGYELMETLEN VOLTAM! ÖRÜLÖK, HOGY NEM TÖRTÉNT BALESET.
Az ilyen mondatok sokat segítenek.
Az meg, hogy nem tépett ki csikorgó gumikkal eléd az nem azt jelenti, hogy nem akarta érvényesíteni az elsőbbségét, mint ahogy azt Hemü beállítja, hanem pont azt, hogy normális volt, és gondolta, hogy nem üt el úgy egy biciklist, csak hogy neki legyen igaza, miközben a véredet vakarva a motorháztetőről magyaráz a rendőrnek. Meggyőződött róla, hogy be tudod és akarod tartani a KRESZ-t.
Örülök, hogy nem a lánglovagokon lettél a mai balesetek rovat sztárja ;)
D4D 2010.08.19. 16:53:39
(---Flúgos Buszos---) 2010.08.19. 16:53:53
Nem kell mindig leragadni a paragrafusnál.
Hemü 2010.08.19. 16:56:38
mirikrantz 2010.08.19. 17:00:54
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.08.19. 17:01:06
hát igen a posztolónak meg kellett volna állnia ha látja a mercit (de nem tette, úgyhogy...).
de ha megáll, és ezek után sem indul a merci, akkor elindulhat, mert nem köteles ott áldogállni 10 percet a másikra várva, amig az sminkel, vakarászik, vagy pont a kereszteződésbe várja az anyóst...
@LaMeRick: fura a jobbkezes egyébként, amit írsz (ha a balról jövőt a jobbról jövő oldalba, vagy hátulja felé kapja) első körben azerintem azt vizsgálják, hogy aki behajtott az láthatta e behajtáskor a jobbról jövőt, vagy milyen messzire volt.
berongyolni nem érdemes, mert ha netán pont te kapot oldalba a jobbról jövőt akkor egyértelműen te vagy a ludas.
vizsont én ha jobbkezes van akkor lassítok, benézek, és ha jön valaki jobbról akkor azt mérlegelem hogy át tudok e menni előtte úgy hogy annak ne kelljen fékre lépni, ha igen akkor még messze van, ergó nincs elsőbbségadási kötelezettségem vele szemben, mert ő még nincs akereszteződésnél. ha közel van megállok, mert ez a szabály.
sok olyan jobbos is van ahol nekem lenne előnyöm de mégis megállok, mert balról beláthatatlan az kereszteződés (pont kanyarodik az út), és engem nem vigasztal hogy nem vagyok hibás, de pl a kocsim tk, vagy gtk lesz...
(tesómnak volt hasonló szituja több mint 3 hónapot rugózott a bizti, a totál egyértelmű szitun, míg utalt, és akkor vehetett csak új kocsit)
D4D 2010.08.19. 17:01:49
Ahol 3 autó van, áthaladási sorrend BAC, ott A amennyiben meg kell állnia hogy elengedje B-t, lemond az elsőbbségéről C-vel szemben?
Ezt még a TV-Maci sem veszi be.....
Ako5 (törölt) 2010.08.19. 17:02:02
OftF 2010.08.19. 17:02:24
A bringás kolléga meg gondolom ezentúl még jobban figyel.
''autónepper.'' 2010.08.19. 17:03:03
kigyurt álat 2010.08.19. 17:07:13
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.19. 17:10:27
Kuruttya 2010.08.19. 17:12:48
Yeto 2010.08.19. 17:13:50
szőketisza 2010.08.19. 17:13:51
Ártatlan? De hisz ezt még ő sem állította. Nem vagy te is egy elfogult bringás? Meg láthatóan a KRESZT sem ismerd, mint a legtöbb biciklis
Dinsdale Piranha 2010.08.19. 17:15:14
szőketisza 2010.08.19. 17:17:41
Ahány állattal találkozni az utakon, nem árt az óvatosság. Nagyon sok baleset éppen az elsőbbség megadásának elmulasztása miatt következik be.
2010.08.19. 17:18:19
@xaba99: igaz az nem nekem szólt de én csak akkor nem jelzek ha pl. annyira rossz az út, hogy nem engedhjetem el a kormányt (ritka, melóba menet van egy ilyen hely, nem forgalmas), vagy ha senki sehol.
Viszont renszeresen rámhúzzák a kormányt, beállnak elém stb. index használata nélkül.
Ha mindenki jelezne rendesen, figyelne menet közben és megfelelő sebességgel közlekedne mindenhol (nem 100 méterről padlógáz hogy a piros elején még átjusson) akkor sokkal nagyobb biztonságban érezném magam...
Megköszönöd az italt,hazamész, kivered 2010.08.19. 17:21:37
D4D 2010.08.19. 17:21:40
Jogos észrevétel!
Legutóbb az üres körforgalomban állt meg az előttem levő, majd miután senki sem jött, továbbmentünk.
mirikrantz 2010.08.19. 17:26:59
Közöd??? 2010.08.19. 17:28:15
Marcellusca 2010.08.19. 17:29:25
Melyik az "erősebb" szabály? A bringaúton/kerékpársávban haladók elsőbbsége vagy a jobbkéz-szabály?
qmatch 2010.08.19. 17:40:10
de:
...volt már olyan, hogy én megálltam a pirosnál, bringások - három is! - mellettem továbbhajtott, át a piroson. utánuk dudáltam, de csak visszamorogtak.
....olyan is volt, hogy nekem zöldre váltott, de balról a piroson a bringás elém jött. aztán megbeszéltük...DE AKKOR IS: ELÉM JÖTT!!!! NEM ÉN MENTEM ELÉ A PIROSON ÁT, HANEM Ő JÖTT ELÉM.
....aztán - éppen ma - olyan is volt, hogy bringás anyuka ónezsanér a zebrán húzott át, persze a nyeregben ülve, nem pedig tolva...csak úgy simán, merthogy neki elsőbbsége van a zebrá. értitek, BRINGÁN ÜLVE!!! és utána a kisfiacskája, szintén bringán ülve, mert ugye , megyek anya után, mert megyek, mert anya mindent tud, ha ő megy, megyek én is.
qmatch 2010.08.19. 17:41:58
2010.08.19. 17:42:29
Ahol a biciklis volt figyelmetlen:
tinypic.com/view.php?pic=9axzls&s=4
Ahol a mercis:
tinypic.com/view.php?pic=2vl1urr&s=4
mirikrantz 2010.08.19. 17:46:13
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.19. 17:50:43
bringával TILOS a zebrán (gy: kijelölt GYALOGOS átkelőhely) menni. le kell szállni, és tolni. ha tolja, akkor viszont gyalogosnak számít, és mindjárt értelmezhető a forgalmi helyzet.
mivel tilos ott bringázni, ezért az elsőbbségadás szabályi is értelmezhetetlenek.
vonatkozik-e vajon a jobbkéz-szabály arra, aki az egyirányú utcában szembe megy a forgalommal? nem.
tilosban közlekedőkre nincsenek definiálva elsőbbségadási szabályok.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.19. 17:52:19
Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.08.19. 17:54:46
Dinsdale Piranha 2010.08.19. 17:56:24
mirikrantz 2010.08.19. 17:58:06
Ssipak 2010.08.19. 17:58:09
egyittlakó (törölt) 2010.08.19. 18:01:17
Erre megy ki a játék. Moslék ország, moslék bringásokkal...
Liberális főváros: mindenki azt csinál, amit akar...
pakesz (törölt) 2010.08.19. 18:01:56
osszetoretni egy merdzsot?
csak uy poenbol?
mert igaza volt?
Dinsdale Piranha 2010.08.19. 18:02:25
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.19. 18:02:48
volt már, hogy jogosítványt a bringásoknak, és rendszámot/kötelezőt a kerékpárokra?
mirikrantz 2010.08.19. 18:05:30
egyittlakó (törölt) 2010.08.19. 18:06:55
Ha jogosan nem is, de ropogott volna a bringás csontja. Végül is, ha már át kell menni rajta, akkor inkább gumival, mint karosszériát törni, összevérezni... Ha meg a delikvens feldobja a bakancsot, még csak be sem lehet hajtani rajta a kárt...
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.19. 18:07:11
nem lenne könnyebb udvariasan és előzékenyen közlekedni úgy, hogy mindenki betartja a szabályokat, és nem azzal idegesítjük fel a másikat, hogy sorozatos szabálytalankodásokkal veszélyeztetjük a saját magunk és mások testi épségét?
Devil 2010.08.19. 18:07:30
UGYANIS az elso szituacioban nem kenyszeritette a mercis picsat arra hogy sebesseget vagy haladasi iranyat hirtelen megvaltoztassa, hiszen az allt. Az elsobbseg nem athaladasi sorrend (ahogy sokan felreertik) hanem a hirtelen manoverre valo kenyszerites tilalma.
Amit a bringas abban a keresztezodesben csinalt esetleg fel lehet fogni zavarasnak vagy akadalyozasnak (www.kreszdoktor.hu/iii_a_kozuti_forgalommal_kapcsolatos_fogalmak.php)
A mercis ellenben 2x is szandekosan veszelyeztette a bicajost, ami szerintem legalabbis szabalysertes.
mirikrantz 2010.08.19. 18:13:06
dzsaszper 2010.08.19. 18:17:49
Zárt kerékpárút esetén az összes kapunál veszélyben van a kerékpáros, ahonnan figyelmetlenül kihajthatnak. Már több ilyen balesetről hallottam. Egy-két gyalogosokról nem is beszélve, aki körülnézés nélkül lép a bicikliútra.
Kerékpársáv esetén a bringás jobban látható, a kereszteződésekben jelentősen kisebb veszélyben van mint bicikliútnál, és a folyamatos veszély sem olyan komoly.
Ahol kevés a kereszteződés és nincs nagy forgalmú raktárak kapuja, ott jobb a bicikliút, illetve sétabicikliző turistáknak alkalmasabb.
Ahol sűrűn vannak a kereszteződések, sok a nagyforgalmú kapu ott jobb a biciklisáv, no meg napi szinten bicajozóknak.
szőketisza 2010.08.19. 18:32:16
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.19. 18:35:57
tessek kitenni macisajtot
vagy 4 stop tablat mint nalunk
misitcom 2010.08.19. 18:36:01
misitcom 2010.08.19. 18:38:28
Na jó,de nálatok ha valaki elalszik a kocsiba arra ráküldik a rendőrt és a mentőt,mert más nem is jut az eszükbe minthogy lelőtték az illetőt.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.19. 18:40:35
Mackósajt66 2010.08.19. 18:41:06
Ez addig nem gond, amíg csak saját magukat veszélyeztetik, de ma pl. a Keletinél úgy ment át a piroson a gyalogosok között egy biciglis, hogy úgy kellett elugrálni előle. És amikor valaki eléggé el nem ítélhető módon utánakiabált, hogy "Rád nem vonatkozik a piros, köcsög?" még neki állt feljebb...
Ez azért érdekes, mert vidéken ez a fajta mentalitás nem jellemző a bringásokra, vidéken én még nem tapasztaltam ezt a fajta autós-bringás, bringás-gyalogos ellentétet. Az is igaz, hogy vidéken a kerékpár régóta bevett közlekedési eszköz, ott nem azért járnak az emberek bringával, mert az most olyan trendi...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.19. 18:47:20
most nem de tenyleg igy van, de
szerintem nem lesz gyorsabb a forgalom ha jobbkezes, vagy ha 2 oldalra kiteszik a haromszoget
es biztonsagosabb
sokszor be lehet am nezni foleg ha jelentosen szelesebb az ut, ismeretlen a kornyek sotet van stb.
szoval nem latom ertelmet
gondoltam felvetem
meg lehet gyozni, hogy jo, de en magamtol nem tudom mitol jobb?
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.19. 18:48:21
nálunk - remélem - még nem ennyire rossz a helyzet, itt inkább szándékosan nem tartják be a szabályokat.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.19. 18:50:03
misitcom 2010.08.19. 18:53:20
ex-dr. vuk 2010.08.19. 19:00:15
Magyarazd meg, hogy a kerekparsavon miert van folyamatosan veszelyben a kerekparos. Te azon kozlekedsz kocsival?
Keresztezodesben keresztezik csak elvileg, ott megvan a sav elonye, hogy a kocsi LATJA a biciklist. A "vedett" kerekparuton menot meg nem.
tükörfúró 2010.08.19. 19:01:59
tehát nincs konfliktus, tehát nincs ide miről irni
gyanitom pont ennyire igaz a többi, ugyanis arra az "elnézős" offenzíven közlekedő biciklis kasztra nagyon is igaz a konfliktuskeresés, pl mikor az autós szószerint megmenti a tyuxaros életét mert hülye, mint a valag, akkor mutogatni meg beugatni kezd, ahelyett, hogy könnyes szemmel hálálkodna..
érdekes, ha egy motoros eléz valamit, és majdnem csatt lesz, (ahol ő repül, de az autóst is lefejezheti a belecsapódó moci) ott más szokott a leányzó fekvése lenni
na nem azért, mert köztük nincsenek életveszélyes, kunsztozós, mutogatós, szabályokra köpős, rendszámfelhajtós gyerekek, de ugylátszik oda kell egy jogositvány ,egy műszaki vizsga, egy biztosítás ,stb, ez már ad annyi FELELŐSSÉGTUDATOT, hogy legalább, ha majdnem a halálba hajtok, ne automatikusan az erősebb nagyobb jármű vezetőjét okoljam
nálunk ha a biciklis mentalitás lenne az általános, lassan carmass lenne, ahol elállják az autók a vonatok és buszok utját, az év minden napján tetszésük szerint a sinekre hajtanak, majd anyáznak, hogy miért találja telibe a buzukit a tehervonat..
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.19. 19:03:36
epito jellegu hozzaszolas
orulok hogy lehulyeztel es a csaladomat
az en felutesem az volt
szukseg van-e a jobbkezes utcakra, nem lenne -e jobb tablakkal rendezni
@misitcom:
lsd fent
ebben az esetben a bringas bevallottan benezte a keresztezodest, tehat ismeri a jobbkezest
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.08.19. 19:04:54
A szomorú az, hogy funkcionális analfabéták kaphatnak jogosítványt, amikor tőlük ugye nehéz azt várni, hogy betartsák a szabályokat. Hogyan is tennék: Ha egy pár bekezdésnyi szöveget (egyetlen paragrafust) megérteni sem tudnak, így a KRESZ egészének megértése, betartása eleve lehetetlen feladat a számukra.
mortadella 2010.08.19. 19:05:16
Mert hallottam már mástól is, de nem emlékszem, hogy olvastam volna ilyet.
keptelenseg 2010.08.19. 19:09:47
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.19. 19:09:49
ha magyarnak, akkor nem hülyéztelek le.
de vedd észre, hogy a stop táblákkal is jobbkezes marad a kereszteződés, csak még meg is állítod a forgalmat...
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.19. 19:10:29
misitcom 2010.08.19. 19:11:55
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.19. 19:14:43
hat amerikai is vagyok meg magyar is/kettos allampolgar/
mivel itt elek es itt is fogok megdogleni, most mar inkabb amerikainak, de ha a magyarokat hulyezed akkor is reklamalok
a stop tabla nem jobbkezes, az idorendi erkezes szamit
teny meg kell allni
nem is a legforgalamasabb es jol belathato keresztezodesekben alkalmazzak
lehet otthon nem jo megoldas
de a haromszog nem hiszem hogy lassitana a forgalmat , ellenben biztonsagosabba tenne
igy gondolom
D4D 2010.08.19. 19:15:24
Mivel szaggatott vonallal van felfestve a kerékpársáv, ezért kanyarosáskor a Merci használhatja (nyitott kerékpársáv). Ha már sávon belül volt és indexelt, akkor elsőbbsége is volt. Ha a sávon kívül volt, akkor a biciklisnek volt elsőbbsége.
A jobbkéz meg egyértelmű.
D4D 2010.08.19. 19:15:58
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.19. 19:16:50
hat azt a reszet en sem ertem
erdemesebb lett volna a lehuzott ablaknal annyit mondani, bocs holgyem, beneztem
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.19. 19:19:45
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.08.19. 19:20:39
@xaba99: Furcsa, azt tudom, hogy nálunk mennyi mezei bunkó nő, őshonos faj az ilyen, de valahogy eddig az a tapasztalatom volt, hogy ezek kevésbé tudtak olvasni mint a legtöbb amerikai. Meg lehet kenni azt a vizsgabiztost. Vagy ugye szoknyácskát fel lehet kicsit emelni. Vagy...
Szóval a KRESZ sem megy nekik. Ugye sok helyen gondolják úgy, hogy az autó nem jogosítvánnyal megy, hanem benzinnel, a helyieket meg nem fogja meg a rendőr akkor sem, ha véletlen arra jár (ami ritka). Na a macisajt nekik is többet mond, mint a jobbkezes utca.
De ugye a helyismeret nélküli bringásnak is jobb. Nem, nem a profi futárnak fontos ez, hanem a félig álomvilágban élő tarisznyás bölcsésznek. Mondjuk annak aki eljön Magyarországra, és bérelt bringán végigkóborolva a várost "francia vonatkozású utcanévtáblát" keres és fényképezget.
rekszem 2010.08.19. 19:24:09
Amúgy u lakatot, vagy láncot hozzábaszhattad volna a kocsijához.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.19. 19:27:50
valaki int
bar eleg ritka hogy tok egyszerre alljunk meg
sima jobbkezesben nem kotelezo megallni
ez nagy kulonbseg
misitcom 2010.08.19. 19:30:21
Zebraakció egyszer már olyan okosan kifejtette,hogy lófaszt minden autósnak.Könnyen veri a nyálát azonosító jelzéssel ellátott járművel szemben.De egy bicikli vagy segédmotor?
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.08.19. 19:31:05
De az "egyszer elengedsz (lemondasz az elsőbbségről), utána el akarsz ütni?" c. kérdés is kísérhető ugye mutogatással, és bizony az adott helyzetben ez is maximálisan jogos lenne.
Ugye az elsőbbség fogalma sem elsősorban áthaladási sorrendet határoz meg. Az elsőbbség TOVÁBBhaladási jog (aki áll az nem tud továbbhaladni), az elsőbbséggel rendelkezőt senki sem kényszerítheti sebességének, haladási irányának hirtelen megváltoztatására.
De nem ad jogot arra, hogy másokat veszélyeztetve hirtelen gyorsíts.
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.08.19. 19:36:39
És kéne hozzá kerékpáros jogsi.
D4D 2010.08.19. 19:42:27
Ez visszatérő probléma.
Egyértelműen kellene leszabályozni, mert így ahogy most van, nem jó.
Kereszteződése válogatja, és mindenhol külön van kitáblázva. Egységes szabály kellene rá!
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.19. 19:43:01
muszaki vizsga
itt meg kocsira sem kell:)
rekszem 2010.08.19. 19:43:21
én a gyalogosok homlokára is tennék rendszámot
és a gyerek bicajt se hagyjuk ki
me a görkorit
a kocsit meg csak simán ki kéne tiltani a városból :)
D4D 2010.08.19. 19:43:59
Rossz a hasonlatod, bár ezt szerintem te is tudod.
D4D 2010.08.19. 19:46:19
D4D 2010.08.19. 19:47:44
A Hungárián (Róbert K, Könyves K) van olyan zebra, ami lámpa nélküli? Mert ha nincs, akkor eleve ingatag a példa.
rekszem 2010.08.19. 19:51:27
D4D 2010.08.19. 19:53:51
Hogy az összes kapuban veszélyben lenne, nem ugyanúgy látjuk. Tény azonban, hogy egy forgalmas telephely kijáratában fellép a veszélyhelyzet, de ez elkerülhetetlen, mert a közlekedés önmagában veszélyes üzem.
A rutintalan autósok számára pont a velük egy térben haladó kerékpárosok jelentenek veszélyt, mert nem tudják kezelni őket (oldaltáv legtöbbször) bár sérülni inkább a kerékpáros sérül.
D4D 2010.08.19. 19:54:56
rekszem 2010.08.19. 19:57:02
Ugyanis autózni a veszélyesebb, ellenben nem kötelező (a sajét erődből meg ugye jogos van eljutni bárhová), és ha az autós olyan sebességgel halad, hogy nem látja a kivilágítatlan dolgokat, akkor az az ő felelőssége. Ha meg nem akar 20-al döcögni, akkor gondoskodjon a többiek biztonságról.
szőketisza 2010.08.19. 19:57:53
rekszem 2010.08.19. 19:58:18
stop táblánál kötelező megállni, akkor is ha nem jön senki
rekszem 2010.08.19. 19:59:18
jah, ezért nem is tudnak írni olvasni :)
D4D 2010.08.19. 19:59:23
"kerekparsavon miert van folyamatosan veszelyben a kerekparos"
Elényitnak egy ajtót, berántja elém, én elütöm. Hogy csak a leggyakrabbat említsem.
D4D 2010.08.19. 20:02:19
Miért is?
Mert már nem a szabályokat oktatják és magyarázzák példákon keresztül, hanem a tesztlapot tanulják meg kitölteni, utána alapvető dolgokkal nincsenek tisztában, de tudják, hogy a helyes válasz a 'C'.
D4D 2010.08.19. 20:06:22
rekszem 2010.08.19. 20:07:42
azért ez nem olyan gyakori, mert sokszor nincs parkoló sáv a kerékpár sávon
De amúgy érzed a dolgot, amit írsz: az autós kinyitja szabálytalanul az ajtót, a kerékpáros vétlen, de próbál korrigálni, majd egy (vétlen) autó elüti...
Mondjuk ha ez a történet 3 kerékpárral játszódik le, akkor kicsit másképpen zajlanának le az események, és más lenne a végeredmény.
szőketisza 2010.08.19. 20:08:05
Gondolom az anyád, a barátnőd,a feleséged is ebbe az "őshonos fajba" tartozik és "szoknyácskájuk felemelésével" szerezték a jogsijukat. Mi ez az általános nőgyűlölet a sok buzi bringás részéről?
rekszem 2010.08.19. 20:09:22
ha egyszerre 3-an vagy többen érkeztek egy egyenrangú kereszteződésbe, akkor az udvariasság szabálya szerint kell áthaladni
Hurri Kán 2010.08.19. 20:10:02
D4D 2010.08.19. 20:10:21
Amúgy u lakatot, vagy láncot hozzábaszhattad volna a kocsijához.
Ez garázdaságra való felbujtás.
A garázdaság bűncselekmény.
Aki ilyet leír, az bűnöző.
rekszem 2010.08.19. 20:11:43
a bringások többet csajoznak :)
rekszem 2010.08.19. 20:12:44
na ne már :)))
Marcellusca 2010.08.19. 20:12:55
Látom, senki nem érti a kérdésemet. :)))
@Marcellusca:
D4D 2010.08.19. 20:13:59
Zebraació egy barom!
Egyszer kifejtettem neki, hogy feljelentgetés helyett menjenek el az iskolákba, és okítsák az embereket még kiskorukban a zebra használatára, miáltal nagykorukban is tudni fogják autóval használni.
A válasza az volt, hogy az autósnak a ... amit te is írtál.
Innentől számomra Zebraakciózók majmok gyülekezete.
Sokatmondó volt az RTL-Klun híradójában a snitt, ahol az ál-babakocsit körülnézés nélkül, relatív nagy gyalogos sebességgel féktávon belül az autó elé tolták.
rekszem 2010.08.19. 20:14:34
tán nem kéne egy tonnás vasban vinni a valagad és kevésbé kéne figyelni
menj bazzdmeg hússzal és akkor kissebb a para, faszér hiszik sokan, hogy autózni többletjogokkal jár
igazi hős 2010.08.19. 20:14:57
1. Szóval majdnem az összes gépjárművet (3,6 millió) napi szinten használják.
2. A magyar felnőtt lakosság 25%-a szerinted 50 ezer fő. (47% bringázik, ennek 57%-a hetente legalább ötször.) Ennyire fogy a magyar?
Marcellusca 2010.08.19. 20:15:17
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.19. 20:16:41
jobbkezesnel nem szamit az erkezesi sorrend , aki jobbrol jon annak elsobbsege van akarha macisajtod lenne az iranyaba
aki balrol annak meg neked
de meg mindig nem tudom miert jo ez a azabaly?
rekszem 2010.08.19. 20:18:05
zebrán nem lehetne féktávon belülre kilépni, ugyanis neked úgy kell megközelítened, hogy meg tudj állni a folyamatosan áthaladó gyalogosnak
30 feletti sebességnél a bíróság mérlegelés nélkül az autóst hozza ki vétkesnek
a gyalogosnak annyi kell tennie, hogy mondjuk nem futva érkezik a bokor mögül
D4D 2010.08.19. 20:18:14
meg a görkorit
Az a görkorcsolyás, aki az úton gurul lefelé 50-es tempóval, az minek minősül?
rekszem 2010.08.19. 20:19:44
hmm.. és ha négyen áltok egy időben a kereszteződésben, akkor, hogyan képzeled el az áthaladást?
Hurri Kán 2010.08.19. 20:20:05
adok mert nekem van elsőbbségem az mitől többletjog te kretén?
2010.08.19. 20:20:18
Ez egy 1-1 volt a bringásnak és a mercisnek. Mindkettő hibázott, de a levélből csak annyi jön le, hogy a 2 félből ezt csak az egyik látta be.
D4D 2010.08.19. 20:21:17
Ezzel az erővel meg nekem a MÁV világítson, mert a vonat nálam is nagyobb.....
rekszem 2010.08.19. 20:22:18
guruló görkirosinak :)
nem tudom feltünt-e, hogy a görkori:
- nem gépjármű
- nem jármű
- 1000 X könnyebb egy autónál
- csak lejtőn tud 50-et menni egy profival
- ilyet még soha életedben nem láttál :)
"A világ leggyorsabb futója 36,96 km/órás sebességgel 9,74 mp alatt futotta le a 100 métert."
Ő minek minősul te szerinted? :))
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.19. 20:22:19
hat en 15 eve elek itt de hogy egyszerre pont masodpercre 4 kocsi egyszerre alljon meg
ilyen nem volt
de asszem megoldanank:)
D4D 2010.08.19. 20:22:41
D4D 2010.08.19. 20:23:27
Szerintem a jobbkéz.
rekszem 2010.08.19. 20:23:51
de a sinen nem tudsz se gyalogolni, se kerékpározni, azt a máv építette és biztosítja sorompóval
szóval ez nem jó példa
rekszem 2010.08.19. 20:24:49
nekem az elmúlt hetekben többször is volt erre példa :)
de megoldottuk, ugyanis kresz oktatáson is tanítják :)
D4D 2010.08.19. 20:25:03
Habár a KRESZ erősorrendje más
Rendőr
Lámpa
Tábla
Útburkolati jel
Szabály
rekszem 2010.08.19. 20:25:25
mit titkoljak el?
mit nem értesz?
szőketisza 2010.08.19. 20:25:58
Hűha! Utána számoltál? Ha elfogadom a te - nem tudom honnan származó - adataidat, akkor a kb. 8 milliós felnőtt lakos 47 %-ka, azaz közel 4 millió ember rendszeresen kerékpározik, ebből 57 % , azaz több mint kétmillióan hetente ötször. Na ne már. Ezt te se gondoltad komolyan.
Egyébként én a hobby-kerékpárosokkal nem számoltam és ők valószínűleg nem irogatnak ilyen primitív kommenteket.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.19. 20:26:25
ugyanugy lassitani kell
macisajt parti vagyok, ha mar nem lampa, vagy nem 4 stop
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.19. 20:27:16
mar mire is?
D4D 2010.08.19. 20:27:38
Mert itt nálunk egyedül a félhülye Jancsika bicajozik, igaz az elmegy 30-40 kilométerekre is. A többi 62 (Ennyi kocsi van az utcában) autózik.
D4D 2010.08.19. 20:28:17
A jobbkéz egy jó szabály lenne, ha rendesen megtanítanák, és megtanulnák.
rekszem 2010.08.19. 20:28:55
agyfasz vagy te bazdmeg
ém arról beszélek, hogy a városban, emberek között olyan gépjárműveket használnak az autósok, melyek nagyon, veszélyesek és gyorsak, és nem engedik meg, hogy a másik, gyengébb fél hibázzon
nem azt mondta, hogy nem kell a szabályt betartani, hanem azt, hogy aránylatalnul súlyos a következmény a be nem tartás végett, csak mert a gépjárművek nem adnak esélyt
ha pl. csak 20-al lehetne menni, akkor kevesebb veszélyt jelente a gépjéármű, vagy ha könnyebb lenne, akkor is
mit nem lehet ezen érteni
(napi 2 ember hal meg autóbalesetben itthon, míg gyalogos vagy kerékpéros balesetben kissé kevesebb)
Hurri Kán 2010.08.19. 20:29:55
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.19. 20:29:57
rekszem 2010.08.19. 20:30:16
arra, hogy egyszerre 2-nél többen értünk egy jobbkezes kereszteződésbe
forgalmasabb helyeken elég gyakori dolog :)
D4D 2010.08.19. 20:31:46
Ha be kell sorolnia a nyitott bringasávba, és már benn van, és előrébb van mint a kerékpár, indexel is, akkor a biciklisnek igenis állóra kell fékeznie, ha másképp nem tudja maga előtt elengedni. Mondjuk ez ritka.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.19. 20:32:32
2 oraja azt kerdezem mitol jobb mint a macisajt a lampa, vagy a 4 stop
utobbi kettore meg van is magyarazat
de a macira?
nem lassitja a forgalmat jobban es biztonsagosabb
miert eroltetik a jobbkezes keresztezodeseket?
a kerdesem ez
rekszem 2010.08.19. 20:33:21
ez olyan lenne, mintha a belső sávből kanyarodsz jobbra, hírtelen lassításra nem kényszerítheted csak sima lassításra
rekszem 2010.08.19. 20:35:02
mert ha mindenhol jobbkéz van, akkor ált. lassaban mész és nem kell hozzá tábla sem
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.19. 20:35:34
es?
2010.08.19. 20:35:41
Na emiatt volt ebben a szituban szabálytalan a mercis :P
Btw, ebben a kereszteződésben nem tud a biciklisávban haladni autós, csak keresztezni azt, szóval hatványozottan semmilyen formában nem lehet elsőbbsége az autósnak jobbra kanyarodáskor a biciklissel szemben.
rekszem 2010.08.19. 20:36:19
mindegy, nem fontos
Hurri Kán 2010.08.19. 20:36:35
D4D 2010.08.19. 20:37:02
Javaslom, hogy éjjelente autózz a városban, és megdöbbennél, hogy mik vannak.
Éjjel 2:20 körül láthatsz ilyen úton guruló görkorcsolyát Budafokon, hajnal 4 körül Gazdagréten is néha.
És ez csak az a kettő, akivel már többször találkoztam.
Éjjel mentem már az Árpád hídon autópályára is sokkal, és a motoros úgy hagyott le egykerekezve mintha álltam volna.
Az régebbi élményem és nappali, hogy a vagányok 'megcsáklyázták' az akkor még 21-es buszt, és felhúzatták magukat az Istenhegyin, szintén görkorival.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.19. 20:37:06
hat ez meggyozott
ha nem latok mackosajtot lassabban megyek mintha latok es kozben meg lesnem kell keresztben van-e haromszog
meggyoztel
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.19. 20:38:33
nem fontos
csak nem ertem
ertelmes ervet meg nem fedeztem fel mellette
talan csak azt hogy draga a tabla.....
rekszem 2010.08.19. 20:39:28
A csávó a kocsival le akart parkolni és simán rehúzta a bringásra a kormányt. Pont előttem történt.
A bringásnak nem lett nagy baja, de az autós rábaszott szerintem, mert a srác hívta a rendőröket.
szőketisza 2010.08.19. 20:39:53
Na, ez jellemző a bringás bloggolók többségének inteligenciájára.
rekszem 2010.08.19. 20:40:32
na jó, de neked van szükséged benzines tolószékre :)
rekszem 2010.08.19. 20:41:30
aham, a bringásokra
ja
"e agyhalott fasz miért menjek hússzal ha nekem van elsőbbségem, szánalmas a sok féreg bringás részéről hogy saját sötétségük mögé bújnak ami minden szabály betartása alól felmenti őket. Ha hal
adok mert nekem van elsőbbségem az mitől többletjog te kretén?"
D4D 2010.08.19. 20:43:20
Ezen azért gondolkozz! Más városokban még erősebb, sőt sokszor nehezebb kocsik akár gyorsabban suhannak, mégse vezették még be sehol a kötelező 20-as korlátozást.
rekszem 2010.08.19. 20:43:53
egyrészt az sem elhanyagoldani dolog, másrészt én sem vagyok közlekedési szakember
Marcellusca 2010.08.19. 20:44:25
Hurri Kán 2010.08.19. 20:44:41
@rekszem: neked meg jó lesz a benzin nélküli változat is. Meg egyébként: autópályán is menjek csak 40-nel, mert ugye a belső sávban jöhet szembe lovaskocsi, mert nem kötelessége tudni hogy ő ott nem jöhet???
rekszem 2010.08.19. 20:45:54
"Az 5 és 29 év közöttiek elhalálozásának leggyakoribb oka a világon a közúti baleset, és az évente történő 1,2 millió közlekedési baleset csaknem felében meghal gyalogos, kerékpáros vagy motorkerékpáros - állapítja meg az Egészségügyi Világszervezet (WHO)."
D4D 2010.08.19. 20:46:47
Itthon egyébként az a nagyobbik baj, hogy olyan helyek is jobbkezesek, amire tényleg nehéz indokot találni.
Pl a Szépvölgyi a Zöldlomb és a Virág Benedek között.
rekszem 2010.08.19. 20:47:06
most magyarázzam el, hogy az autópálya nem ide tartozik, vagy magadtól is látod a különbséget egy város és egy sztráda között?
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.19. 20:47:32
en a poszt alapjan
mivel kimeritettuk hogy a bringas a kotsog vagy a amercis
ugy gondolom felvetem ezt a kerdest
en ugy latom nincs szukseg jobbkezes utcakra
bonyolitja a kerdest
veszelyezteti a kozlekedest
ennyi
Hurri Kán 2010.08.19. 20:49:26
rekszem 2010.08.19. 20:50:38
én igazából nem kedvelem a jobbkezes utcákat, de tény, hogy egy kertvárosban nem lenne logikus táblákat használni
de pl. a belvárosban sok helyen érthetetlen szerintem is a sok jobbkezes utca
rekszem 2010.08.19. 20:51:32
figyu, ha nem érted még nem kell idegeskedned, kérdezz az okosabbaktól nyugodtan :)
D4D 2010.08.19. 20:51:49
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.19. 20:52:51
hat erre utalok
be kene szuntetni
egyebSt petsen kivul alig emlekszem jbbkezesre
Egerben 1 volt
azt azert tartottak fennt , hogy a vizsgabiztos odanavigaljon a vizsgan es ha benezted akkor
cumi
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.19. 20:54:47
szerintem ott is logikusabb lenne
de nagy budapesten feltetlenul
mint a multkori posztvban volt meg a magasan levo macisajtot is kepezek benezni ejjel
rendszeresen
nem meg agy jobb kezest
D4D 2010.08.19. 20:55:20
Amúgy ............passz!
2010.08.19. 20:56:01
Drasztikusan csökkent a balesetek száma. (gondolom ennek megfelelően drasztikusan nőtt az adott út megtételéhez szükséges idő is)
Szóval a jobbkezes utca alapvetően nem egy rossz dolog, csak tudni kell használni.
Hurri Kán 2010.08.19. 20:57:28
rekszem 2010.08.19. 20:58:41
jobbkezest sajna már én is néztem be párszor, ismert útvonalon
tábla talán egyértelműbb, és kevesebb figyelmet igényel
Marcellusca 2010.08.19. 21:00:40
Jó, hogy mondod, iszom egy pohárka Aszút. :DDDD
rekszem 2010.08.19. 21:02:14
ha megadod akkor igazad van
de én arról az esetről beszélek, hogy ha pl. egy kerékpáros nem adja meg az elsőbbséget egy jobbkezesben, vagy egy gyalogos figyelmetlen az úton -ami elég emberi dolog, és mkndenkivel előfordul akarata ellenére- akkor jó esélye van rá, hogy otthagyja a fogát, mégpedig azért mert az szabályos autó a tömegénél és sebességénél fogva nem sok esélyt ad
magyarán egy apró figyelmetlenségért senki nem akar az áletével fizetni
és ha kiszállsz a kocsiból, akkor ez rád is vonatkozik
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.19. 21:03:03
Bpesten majd Tarlós bevezeti hogy minden út főútvonal legyen és törlik a kresz-böl az azt megszüntető táblát
Ja, ez lenne jó!
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.19. 21:03:54
de nem latom a hasznat
/azert erre a dologra kivancsi lennek tenylegesen, Hollandiaval kapcsolatban, meg ha valaki tudna dobni linket az ETO meccsre/
@rekszem:
ezt mondom
ertelmetlen
meegyek
nincs tablam es lessek jobbra meg balra , ott van -e , ha nincs akkor jobbra , mert O a jobb de balra is mert lehet benezi
mackosajtnal tudom, nezek balra aztan jobrra es huss
ha meg tudom nincs jobbkezszabaly es nincs macisajt akkor megyek
lecet
Hurri Kán 2010.08.19. 21:09:33
rekszem 2010.08.19. 21:10:17
hát ja
csak egy kertvárosban akkor minden utcát ki kéne táblázni, ami azért elég sok pénz és energia
Cseber Lajos 2010.08.19. 21:11:51
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.19. 21:12:49
OK ngyon kertvarosban
nagyon kis forgalommal
bannya kanya
rekszem 2010.08.19. 21:13:29
Édesanyádat is darvin díjra jelölnéd ha meghalna amiatt, mert véletlenül nem jól mérte fel egy autó sebességét mikor átsétált előtte az úton?
rekszem 2010.08.19. 21:14:41
gyalogláshoz sem kell kresz vizsa, de a rá vonatkozó szabályokat ismerni kell
bringánál ugyanez
Hurri Kán 2010.08.19. 21:15:00
rekszem 2010.08.19. 21:16:39
VIII. és IX. kerületben vannak olyan utcák, amik ránézésre főutak, szúk jérda és bérházak miatt beláthatalan sarkokkal, de közben jobbkezesek
annó az oktatóm mesélte egy ilyen helyen, hogy hetente van egy kurva nagy baleset
Hurri Kán 2010.08.19. 21:17:11
rekszem 2010.08.19. 21:17:37
én majd drukkolok neked :)
rekszem 2010.08.19. 21:20:52
Egyrészt büszke lehet rád a család (te még Édesanyád temetésén őt hülyéznéd).
Másrészt lebaromozni azokat, akik az úton haltak meg, köztük gyerekek, idősek. Hát.... te vagy az igazi darvin díjas.
És többet nem is óhajtok kommunikálni veled.
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.08.19. 21:20:53
Gondolom annak ellenére, hogy egy ilyen bonyolult kommentben nem sikerült észrevenni, hogy a korrupció ezer módjáról van szó, lett érettségid is meg jogosítványod is. Valahogy. Nem azért mert tudtál valamit, mert már az olvasás, szövegértés sem megy. Hmmm, lehet, hogy ezért vetted magadra?
Hurri Kán 2010.08.19. 21:26:40
2010.08.19. 21:32:43
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.19. 21:36:35
hat kb errol beszelek egesz delutan
@Jankove:
szerinted akkor nem lenne erdemesebb kitenni par haromszoget?
D4D 2010.08.19. 21:42:28
Ezt a széles utat már hallottam máshol.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.19. 21:44:55
Ekézitek gyvy-t
Mit mondtok a mostani motorsrol aki részegen magamőgé ultette a 12éves lányát és feltehetőleg lényegesn tullépve a sebességet beleszállt egy bringásba aki keresztül ment elötte
A bringa kettőbe szakadt, 2sulyos sérült 1 életveszélyes
Lakott terület
Motoros lábát valszeg levágták
Az iylen nem darwin dijas?
Perillustris 2010.08.19. 21:47:42
Rengeteg időt lehetne spórolni.
Perillustris 2010.08.19. 21:48:26
rekszem 2010.08.19. 21:49:19
de az ilyen az, ez nem is kérdés
Perillustris 2010.08.19. 21:51:09
Fura értelmezés.
igazi hős 2010.08.19. 21:51:30
szőketisza 2010.08.19. 21:53:20
„lett érettségid is meg jogosítványod is. Valahogy. Nem azért mert tudtál valamit, mert már az olvasás, szövegértés sem megy. Hmmm, lehet, hogy ezért vetted magadra?“
Szerintem félreértjük egymást. Én tudtommal nem „anyáztam“, csupán arra próbáltam felhívni a figyelmet, hogy nem kellene a nőkről (mégha a szóbanforgó mercédeszes hölgyről elitélő véleménnyel is vannak néhányan) ilyen trágár stílusban beszélni. Te ugyanis azt írtad: "azt tudom, hogy nálunk mennyi mezei bunkó nő, őshonos faj az ilyen, de valahogy eddig az a tapasztalatom volt, hogy ezek kevésbé tudtak olvasni mint a legtöbb amerikai. Meg lehet kenni azt a vizsgabiztost. Vagy ugye szoknyácskát fel lehet kicsit emelni. Vagy..." Erre mondom, hogy mindannyunkat nő (anya) szült, feleségeink, barátnőink iránti tiszteletből se beszéljünk „bunkó nőkről“, „őshonos fajról“ stb. Egyébként értem, hogy mire gondolsz, csak úgy látszik neked az írás, a világos fogalmazés nem az erős oldalad. Megnyugtatlak, nincsenek olvasási, szövegértelmezési problémáim, különben nehezen szerezhettem volna két diplomát (építőmérnöki, valamint közgazdász) kiváló minősítéssel, továbbá három felsőfokú nyelvvizsgát. Ehhez azért kevés lett volna különböző trükköket bevetni, nem gondolod?
Perillustris 2010.08.19. 21:55:22
igazi hős 2010.08.19. 21:57:57
Ssipak 2010.08.19. 22:07:00
fehér bottal jársz, ugye?
szőketisza 2010.08.19. 22:08:22
Nem vagy egy kicsit beképzelt? Te „bonyolult kommenteket“ írsz, és ha valaki nem érti, vagy félreérti a zavaros szövegedet, dislexiával, olvasási, szövegértelmezési
zavarokkal illeted.
hgg266 2010.08.19. 22:08:33
Hurri Kán 2010.08.19. 22:08:34
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.19. 22:08:43
Gondolom ő is ilyen, vagy hasonló vezetőkre gondolt
rekszem 2010.08.19. 22:09:00
most mitől lenne jobb, ha zöldre váltáskor a bringést kéne kerülgetni? nem jobb ha elmegy még a piros idején?
(a pirosok egy jelentős része pedig csak autónál értelmezhető, pl, balról becsatlakozó forgalom, forgalom lassítás)
Perillustris 2010.08.19. 22:10:23
Ne hazudj!
2010.08.19. 22:13:38
Akinek nem egyértelmű egy egyenrangú útkereszteződés, annak bármilyen táblát kitehetsz. Én masszivan azt a nézetet vallom, hogy az közlekedhessen forgalomban, aki tisztában van a közlekedési szabályokkal... a hülyék menjenek busszal. Azért jut minden kilóméterre negyven baleset, mert teljesen elnívótlanodott a közlekedés. A kéthetes gyorstalpaló jogsi eredménye itt van fehéren feketén.
D4D 2010.08.19. 22:14:45
Végül is a vidéki Mari néniket ha hozzászámoljuk a mi agglomerációnkhoz, majd Budapesthez, akkor OK. Vegyük azért észre, hogy a budapesti 18% szerintem magas, de nem biztos, lehet csak én látom így.
2010.08.19. 22:15:50
misitcom 2010.08.19. 22:16:13
De amíg neked piros addig jobbról,balról lehet zöld.Nem a te elindulásodat könnyíti,hanem a kereszt irányú forgalmat akadályozza.
D4D 2010.08.19. 22:17:12
Hurri Kán 2010.08.19. 22:22:41
Hurri Kán 2010.08.19. 22:29:33
min 2010.08.19. 22:36:10
Akkor ritkán közlekedsz a vároban:-)
Sokan megállnak köztük én is. Tudom nem lehetek így sikeres...
igazi hős 2010.08.19. 22:44:46
saq 2010.08.19. 22:48:24
a kresz és ez a város sajnos egyelőre csak úgy alkalmas a békés egymás mellett közlekedésre,ha odafigyelünk egymásra, és gesztusokat teszünk. a kresz puszta betartása nem garancia semmire. ezt kéne a bicikliseknek és autósoknak is megérteniük és nem egymással hadakozni, hanem a köcsög városvezetéssel, amelyik ellehetetlenítette a normális közlekedést.
ezerszer inkább akarom, hogy egy gyakorlott autós menjen előttem, mögöttem, akár egy mindenki által utált taxis, mint egy félkegyelmű "hétvégi" biciklista, aki bekúrja a zenét a fülébe, és azt hiszi, hogy övé a város.
Hurri Kán 2010.08.19. 22:53:34
saq 2010.08.19. 22:53:52
sőt inkább találkozom az utakon egy sokak által fikázott bálnamercis/bmw-s/audis arccal, aki tudja, hogy mi történik, mint egy polóban vagy matizban ülő egyébként kedves hölggyel, akinek fogalma sincs a dolgokról.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.19. 23:03:06
innen haromszog, onnan mehetsz
ps, mindenki azt hiszi magarol perfekt spffpr es mindenki mas hulye
lsd Te
ha megszuntetnek a jobbkezes utcakat, megszunne egy veszelyforras
nalunk olyan 2 ora a jogositvanyszerzes.....
es gepkocsiszamot tekintve nincs tbb baleset
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.19. 23:06:25
Nem tudni pntosan hol , hogy ment át a bringás
de a motoros egy fasz volt, akit felgyógyulása után 15korbácsra kellene itélni
Hogy rinyált a mecseki életben maradt motoros is hoyg ő nem birja a börtönt, mert alig bir mozogni és mentsék fel
Bezzek akit elcsapott az már nem mozog a föld alatt
Igy van, darwin-dij az ilyennek,látni eleget a yotubon meg magyar video oldalakon
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.19. 23:09:10
magyaran a piros ilyenkor stoptablanak felel meg
\a pirosan villogorol mar volt szo
ami jobban mukodik, miert nem lehet atvenni??
emlekszem a 70-80-as evekben kikeltek a "csucsforgalom" cimu musorban a harmadik feklampa ellen
es meg is magyaraztak hogy veszelyes
kozbe meg csak az volt a bajuk hogy amerikai talalmany volt
ez csak ugy eszembejitott
egy akkora varosban mint Budapest, szinte mindenhova lampa kell
ez nem kerdes
ha nincs ra kapacitas akkor stiop
vagy mackosajt
a jobbkezes utca idejetmult, hatastalan es balesetveszelyes
lecet
szőketisza 2010.08.19. 23:09:18
Hurri Kán 2010.08.19. 23:11:25
Hurri Kán 2010.08.19. 23:12:29
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.19. 23:16:11
van-e szukseg jobbkezes utcakra es ha van miert?
mert szerintem nincs
a legnagyobb tettel biro ellenpelda az volt, hogy a KRESZ-ben bene van es aki tud olvasni es nem hulye az tudja
ez is egy valasz
cak meg mindig nem ertem miert van szukseg jobbkezes keresztezodesekre????
tyberius 2010.08.19. 23:18:06
Nemrég meg beszólt egy csaj, hogy miért nem a járdán bringázok. A nagykörúton. Ja, a beszélgetésünk úgy kezdődött, hogy miután leparkolt az út szélén, szépen megindult keresztbe, mert az 50 méterre lévő zebra túl messze volt neki, én meg kis híján elütöttem.
Hurri Kán 2010.08.19. 23:23:49
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.19. 23:39:28
en nem vitatkozom vele
nem ertem
es jobban erdekel mint egy bringas es mercedeses szovaltasa
szoval ne letezzenek es mindenkinek jobb lesz
lecet
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.19. 23:48:46
ez mitol gyorsitja fel a forgalmat
mitol teszi biztonsagosabba
es mia fasz szukseg van ra
mai nap unatkozom es ezeket a kerdeseket teszem fel ugy orankent
de meg valasz nem jott
tehat ugy gondolom senki se tudja mire jo ez a faszsag, de a KRESZ oktatoknak es vizsgabiztosoknak jo az tuti
szőketisza 2010.08.19. 23:50:21
Uzi 2010.08.20. 00:05:08
azért teszi biztonságosabbá, mert lassítja (a jobbkezes utcán azért csak az megy át 80-al aki nagyon unja az életét, míg főútvonalon ez nem megy ritkaságszámba)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.20. 00:11:28
erre megfelelo a 4 stop vagy a 2 haromszog
biztonsagosabb
Uzi 2010.08.20. 00:14:28
(Angliában pl. nincs jobb(bal)kézszabály, de ott a körförgalmakat nyomatják nagyon)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.20. 00:28:48
de ne m lassitana le jobban
sot gyorsabba tenne
a" foutvonalon" levoknrek feltetlen, a becsatlakozoknak meg nyugodtabba, ha van tablam szetnezek ha nincs mehetek
korforgalom itt is elofordul de nem eroltetik
jobbkezes utca ellenes vagyok
biztonsagi szempontbol
es mert nem gyorsabb
ez berogzules
nincs ra szukseg aXXI-ik szazadban
el kene felejteni
amugy nem tudom hol van meg?
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.20. 00:32:20
valamelyik ut tuti forgalmasabb
masik kettore meg tessek kitenni a haromszoget
/,aganvelemeny, de mindenhol olvasom az un. jobbkezes utcakban gyakoribb a karambol
akkormeg?/
nanogyo 2010.08.20. 00:32:33
Hát én nem tudom, kinek mi a világképe (magánügy is , persze), de az ég szerelmére, miért kell egyből késsel ugrani egymásnak??? Már a cím is: büntetett az autós.... Nemtom persze, h mit érzett akár ő, akár a bringás fél, de hogy egyből ez jött le...
Akkor most mit gondoljunk? Persze egyből büntet az a bringás is, aki büszkén vállalja, h ő tükörlerugdosós. Mert az olyan menő. Az autós meg úgyis csak egy paraszt. Meg büntet a négykerekű is, aki ráhúzza a kormányt bárkire, akire gondolja. Mert az meg jogos - ugyebár.
Sem ez - sem az. Szerintem. De ez csak az én szerény véleményem, kár is vitatkozni vele.
Nem kéne kivont késsel-villával hadakozni az utakon és mindjárt más lenne a kép, amit este levetíthetsz magadnak az elalvós moziban.
Most komolyan: már a kezdetét sem értem az itteni posztoknak az esetek 90%-ában. Most akkor meg ne kérdezze senki, h akkor miért olvasom! Szakmai ártalom. Kívülről szoktam nézni és jókat mulatok (általában), de néha lecsap a bizti. Most is. :) Emberek!!! Jól vagytok? De tényleg???
igazi hős 2010.08.20. 00:38:51
igazi hős 2010.08.20. 00:41:05
(---Flúgos Buszos---) 2010.08.20. 00:43:20
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.20. 00:44:53
biztonsagosabb
es mint emlitettem nem forgalmas es rosszul belathato utkeresztezodesekben alkalmazzak
mindenkinek mazsola a masik
otthon
ezt mar ismerem
de miert is jobb osszeeengedni 4 utcat tabla nelkul, mint kettobe kitenni nacisajtot???
ez a kerdes meg mindig
es nincs valasz
csak
ennyi eleg , igy ertem
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.20. 00:48:04
lsd, domburulat
felenk vannak hegyek
a forgalom nem indokol lampat
de kb 2-3 auto tudja belatni a keresztezodest
tehat megall mindenki
es az elso megy
mukodik
dehogy nem is kell megallnom
neznem is kell ez most jobb kezes-e stb.
baromsag
szerintem
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.20. 00:49:31
miert mi van zahonyban?
Perillustris 2010.08.20. 00:56:13
@saq hozzászólása lényegretörő, a többség pont így közlekedik, ez a lényeg.
(---Flúgos Buszos---) 2010.08.20. 00:56:56
Nem tudom,csak úgy jött. :)))
2010.08.20. 01:00:37
lsd Te"
Én nem hiszem magamról hanem tudom :)
Egyébként meg 1x éve, frissjogsis koromban volt az egyetlen önhibás koccanásom, (történetesen jobbkéz meg nem adása) azóta pedig minden nap megyek ebben a tetves városban, nem hibáztam. Ha valami, akkor ez jó mérce. Meg van néhány kupám néhány autóversenyről is, de ez mindegy, nem akarok itt fényezni, messziről jött ember úgyis azt mond amit akar ugye. A jobbkezes utcák elleni hadjáratodat nem tudom mire vélni. Az, hogy bizonyos emberek nem tudják feldolgozni, és hozzászokni hogy a jobbkéz is eleme a közlekedésnek, még nem jelenti azt hogy ki kell dobni a kukába. Magyarországon amúgy is olyan a rendszer, hogy nem a hülyéknek kell megütni a mércét, hanem állandóan a hülyékhez degradálnak minden szabályt. Mi lesz a következő kérés? Kereszteződések megszüntetése?
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.20. 01:07:34
ez nem hadjarat
erthetetlen
miert kel 4 utca keresztezodeset osszeengedni tabla nelkul?
nincs ertelme
mert nincs haszna csak kara
igen a vegso megoldas a rendor;ampa mindenho
ha csak egy gyalogost megmentunk mar megeri
de otthon az ameberelet mas mint itt
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.20. 01:10:51
hat a korforgalom az aztan tenyleg lassitja
2 tablad van
korforgalom es mackosajt
nekem eleg a mackosajt korforgalom nelkul\
lenne
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.20. 01:18:09
mar diplomazni is lehet maganuton
a kotelezo vezetes oktatoval
a kotelezo muszaki vizsga ellen
maganugy
es stb
a jobbkezes utca balesetveszelyesebb es nem ertem miert tartjak fenn
ennyi
(---Flúgos Buszos---) 2010.08.20. 01:19:48
Sokan azért rongyolnak be a jobbkezes utcákba,mert azt hiszik,mivel nincs nekik táblájuk,így nekik van elsőbbségük. Na ez a baj.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.20. 01:24:45
jajj haggyuk mar
nem kene ezt jatszani, hogy en okos vagyok es tudom ez jobbkezes
aparaszt meg nem tudja
tessek kitablazni
es akkor a paraszt se hajt be esz nelkul
nincs ertelmes indoka a jobbkezes utcaknak
n\NINCS!!!!!!!!!!!!
ahogy itt olvastam itt se tudot mondani senki semmit
felejtsuk el
csak a balesetveszelyt okozz es nem gyorsitja-lassitja a forgalmat
roghoz kotott baromsag
(---Flúgos Buszos---) 2010.08.20. 01:41:38
Egye kutya. Megvacsoráztál már amúgy,mert olyan este 7 óra van nálatok. Nem e??
D4D 2010.08.20. 01:48:00
De mivel nem pótolják őket, csak majd, ezért arra az időre mi lenne, ha nem lenne jobbkéz?
D4D 2010.08.20. 01:48:34
(---Flúgos Buszos---) 2010.08.20. 01:49:56
mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.08.20. 01:53:22
(---Flúgos Buszos---) 2010.08.20. 01:56:03
Majdnem olyan írást volt,mint múltkor a srác azt írta,hogy a szülei azt mondták,hogy aki miniszoknyában meg magassarkúban járja a várost,az csk ribanc lehet.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.20. 02:00:48
nyolc
es paprikakrump;i ;esz 2 eves hazassagi evfoduolonkra
uborkasalataval@D4D:
kevesebb baleset
nincs ertelme ennek a szabalynak. meggyozodesem
Evil Dick 2010.08.20. 05:30:03
tokmind1 2010.08.20. 07:59:00
Uzi 2010.08.20. 08:00:15
Jobbkezes utcáknál szokott lenni pár koccanás, de nagyobb gáz ritkán. Míg ha főútvonalon 80-al verető ember elé jön ki egy bamba a macisajt ellnére, nagyobb gáz tud lenni. (s
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.20. 08:55:19
Kereszteződések megszüntetése? "
Bizony, ebböl indult ki az autópályaépités.
Az majd megelőzi a baleseteket
A hulyék mindenre rá tudnak cáfolni
Sir Galád (már foglalt) 2010.08.20. 09:19:32
pjoti 2010.08.20. 09:22:52
uff
2010.08.20. 09:59:33
A Jobbkezes utcánál a jobbról jövőnek van elsőbbsége. Mindig. Akkor is ha éppen fikázik a sofőr, vagy menetközben dugja a nőjét. Sőt még akkor is, amikor kézmozdulattal/reflektorral jelzi, hogy átenged. (lemond az elsőbbségéről) Ugyanis ha ezekután mégis koccantok, senkit sem fognak érdekelni a részletek, csak a tények.
karikaV43 2010.08.20. 10:01:55
igazi hős 2010.08.20. 10:02:13
Sima kereszteződésnél egyenletes tempóval mehetsz végig, ha látod, hogy nem jönnek keresztbe. Nem tudsz 50-nel menni, de 30-cal igen, ez pont passzol a 30-as zónához. Nyilván nagyforgalmú utakat így összeengedni hiba, de azok nálunk is védettek.
pjoti 2010.08.20. 10:07:09
Uzi 2010.08.20. 10:07:46
A lemondást félreérthetetlen jelzéssel kell a másik jármű vezetője részére jelezni. Az elsőbbséggel rendelkező jármű megállása, az elsőbbségről való lemondás egyik jele lehet. Az elsőbbségről való lemondás helyes végrehajtása: lassítás, jelzés majd megállás. Az elsőbbségről való lemondást visszavonni nem lehet."
Alikam 2010.08.20. 10:08:36
Biztos vagyok benne, hogy magasról leszarja a jobbkéz meg úgy általában minden szabályt csak most éppen nem volt szerencséje.
juhaszcs 2010.08.20. 10:11:22
Úgy tekertek ott vazze mintha főút lenne.
Mielőtt bringázni kezdtek tanuljátok meg a KRESZT.
Alikam 2010.08.20. 10:12:38
Mekkorát csorbítana ez a büszkeségén...
rowi 2010.08.20. 10:13:41
Nah megint 300 felesleges hozzászólás a "köcsög" bringásokról, akiknek jogsi meg rendszám kéne.
A konkrét esettel kapcsolatban: Azért az sem semmi, hogy valaki megpróbál direkt nekimenni a elsőbbséget nem megadónak. Nem mondom dudálni én is szoktam, de azért többet nem.
ez a 303. szal :D:D
2010.08.20. 10:13:55
Ott a pont. Tök mindegy milyen szabályt hozol, amíg tehetségtelen sofőrök róják az utakat, addig lesznek balesetek, akármilyen szabályokat hoznak. Az agyonszabályzással csak a normálisan közlekedőket lehetetlenítik el. Miért nem lehet a másik oldalról kezdeni? Pl; visszaállítani az gépjárművezető oktatások nívóját, és szigorú vizsgákon megszűrni az alkalmatlanokat. NE kaphasson akárki jogsit. Bár az autóvezetés papíron veszélyes üzemnek minősül, valamiért mindenki olyan komolyan kezeli, mint egy péntek esti flipper meccset. Mintha nem emberéletek múlnának rajta.
A kód neve Merkúr (törölt) 2010.08.20. 10:20:14
A kód neve Merkúr (törölt) 2010.08.20. 10:21:09
A kód neve Merkúr (törölt) 2010.08.20. 10:25:48
pjoti 2010.08.20. 10:28:26
2010.08.20. 10:32:03
pjoti 2010.08.20. 10:35:15
pjoti 2010.08.20. 10:39:32
A kód neve Merkúr (törölt) 2010.08.20. 10:47:49
A kód neve Merkúr (törölt) 2010.08.20. 10:51:18
pjoti 2010.08.20. 10:52:48
2010.08.20. 10:54:55
Ez csak azt bizonyítja, hogy mindent ki lehet magyarázni, és akinek van elég türelme, pénze pereskeni, megszerezve a legjobb ügyvédet, aki ki tudja maradéktalanul forgatni a jog adta lehetőségeket, annak nyert ügye van, tényállástól függetlenül. Nem akarom politikai síkra terelni, de kábé ezért lehet milliárdokat elsíbolni ebben az országban, anélkül hogy sittre menne bárki, mert mindig van jogi kiskapu, ami megállípítja hogy nincs felelős. Szerintem az általad említett esetben, mindkét fél vétkes. Egyik gyorshajtó, a másik figyelmetlen. A közlekedéshez az is hozzátartozik, hogy fel kell tudni ismerni, ha valaki 190-nel jön felénk.
pjoti 2010.08.20. 10:56:36
A kód neve Merkúr (törölt) 2010.08.20. 10:58:12
A kód neve Merkúr (törölt) 2010.08.20. 11:00:16
úúúúú :D ezt meghagyom neked, Rambonak
Az én életem kicsit bonyolultabb, mint egy Ramboé, akit csak a bátorság hajt.
$$$
2010.08.20. 11:04:55
D4D 2010.08.20. 11:22:37
D4D 2010.08.20. 11:27:26
Ahol 3 autó van, áthaladási sorrend BAC, ott A amennyiben meg kell állnia hogy elengedje B-t, lemond az elsőbbségéről C-vel szemben?
Ezt még a TV-Maci sem veszi be.....
D4D 2010.08.20. 11:32:44
Ismerős céget két dolgozó beperelt.
Volt első fokú itélet.
Mindenki fellebbezett.
Most figyelj! Másodfokon ugyanahhoz a bíróhoz került az ügy, kb 3-4 hónap differenciával. A bíró egyik esetben a dolgozónak adott igazat, másik esetben a cégnek.
Az ítélet indoklása mindkét esetben ugyanarra a jogszabályra épül!
D4D 2010.08.20. 11:36:21
Ha ment a kamion indexe jobbra, akkor hogy mehetett be mellé?
D4D 2010.08.20. 11:44:34
"Biztosítási nyomozóként dolgoztam,"
Ezzel nem dicsekedtem volna el.....
Ezzel a szememben leírtad magad most nullára.
Tudod már jópár kárnál tevékenykedtem (alkusz) és sorozatosan olyan macák ülnek a kárelbírálaton, akiknek jogsijuk sincs, de amelyiknek van is, az se tudja mi a KRESZ.
A 'nyomozók' meg sokszor nem veszik észre, milyen nagyban megy az üzlet, csak a kisembert tudjátok/meritek basztatni nehogy megkapja a neki jogosan járó kárösszeget, de a hivatásszerűen ebből élőemberek, akik behozzák a törött vasat, papiron baleseteznek vele 3-at, azok valahogy sosem buknak le.
(---Flúgos Buszos---) 2010.08.20. 12:23:59
Súlyra is nehezebb az új,meg azért ragasztották rá,hogy NEM ALUMÍNIUM.
ex-dr. vuk 2010.08.20. 15:54:09
Ha az autos fektavjaba be tudna tolni a babakocsit (egy jol belathato zebran) akkor az autos mar regen hibazott.
D4D 2010.08.20. 16:55:05
Van 2%, amikor más miatt, és itt nem a telefonálásra, fésülködésre stb gondolok, nem veszem észre időben. Ha ilyenkor öntudatosan elém lép, akkor hülye. Zebráék ezt nem érik fel ésszel.
ex-dr. vuk 2010.08.20. 17:30:09
dehogynem. mindig ugy mennek at, hogy felkeszuljenek a hulyekre (hisz ez a teszt).
De nem a 2% nem engedi el oket (jo lenne ha itt tartanank), hanem 80%.
En is "ontudatos" gyalogos vagyok, es megsem utottek meg el. No nem az autosokon mult :D
jelentéktelen alak 2010.08.20. 20:08:46
Nincsen bennem elfogultság, legalábbis nem a biciklis ellenében, hiszen magam is inkább biciklizem, ha tehetem, mint autózom. Akkor is, ha sajnos egyre ritkábban tehetem.
De még így "biciklisként" is, azt mondom, hogy a történet "hőse" nem csak a jobbkezes utcát nézte be, de más hibát is elkövetett.
Ha én lettem volna a helyében -és velem is előfordulhat, hogy hibázom- akkor nem bambán nézek a hibámra figyelmet felhívó hölgyre, hanem bocsánatot kérek és megköszönöm, hogy szolt.
-"Jogos, elnéztem bocs. Köszi, hogy szóltál." -vagy valahogy így.
Ezek után nagy a sansza annak, hogy a hölgy nem azt fogja gondolni, hogy "ez a majom fel sem fogta, hogy mit ugatok neki", hanem belátva, hogy mindenki hibázhat, túlteszi magát a dolgon.
Ha ezek után, a következő szitunál mégis bevág elém és megtörténik, ami megtörtént, akkor már lehet mondani, hogy "a jobbra fordulásnak is vannak szabályai. Ez nem a mi napunk, egyezzünk ki egy döntetlenben és vigyázunk jobban a hátralévő úton! :-)"
Nem, nem azt mondom, hogy az ilyen nevelő, önbíráskodó megoldás, jó megoldás. De érthető az ő viselkedése is arra, hogy csak bambán nézel ki a fejedből és megértés, megbánás legapróbb jelét sem adod, hogy hibáztál.
Értem én, hogy miért írtad le, hogy szóltál, nem intettél be neki, de erre is csak azt tudom mondani, hogy "még jó, hogy nem."
Szóval itt a biciklis, nem csak a KRESZt nézte nézte be, de emberségből is hibázott. Ez biciklisként a véleményem...
egyittlakó (törölt) 2010.08.20. 22:34:19
most mitől lenne jobb, ha zöldre váltáskor a bringést kéne kerülgetni? nem jobb ha elmegy még a piros idején?"
És még te nevezed kommunikációnak azt, amit eddig felbüfögtél?
A kérdésedre reagálva: az autósnak nem jobb, ha elmész a piros idején, bringás. Otthon verd ki inkább, úgy mindenki jobban jár...
egyittlakó (törölt) 2010.08.20. 22:45:18
Bringás, ne tagadd le, hogy a biciklisek tojnak a szabályokra és áthajtanak a piroson. Ha te ezt másképpen akarod előadni, akkor viszont te hazudsz. Ne akarj olyat kidumálni, amit nem tudsz, zebraakciós majom.
Perillustris 2010.08.20. 23:26:25
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.21. 01:40:11
oh maj gad
@igazi hős:
nem terelek , en jonak tartom a 4 stopot is, de a jobbkeznel a ket macisajtot is mint a jobbkezszabalyt
ha latom, hogy nem jonnek keresztbe macisajtnal is tudok menni
ha meg nincs macisajt, tudom en vagyok a jo es siman tudok menni
understand?
de ez egy velemeny
az enyem
jobbkezesnek nincs ertelme
es meg senki sem indokolta miert van
ennyi nekem eleg is
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.21. 01:43:37
azert macisajtot vagy stoptablat, plane piros lamapat nehezebb benezni mint egy jobbkezest
ebben megegyezhetunk
yehat miertis nincs maciisajt?
mert valaki ugy gondolja az jobbkezes
a forgalmat nem teszi gyorsabba
es kevesbe biztonsagos
igazi hős 2010.08.21. 02:28:20
Marad az a lehetőség, hogy minden kereszteződésbe raksz 2 macisajtot, de a védett részek nem alkotnak összefüggő egyenes utat (hogy ne generáljanak felesleges átmenő forgalmat), hanem cikkcakkban vagy más formában haladnak: ha ezt képesek megszokni a sofőrök, akkor gyorsabb lesz (de csak minimálisan, hiszen nincs hosszú védett szakasz), de amíg megszokják, addig több baleset lesz mint egy sima jobbkezes területen.
puffancs 2010.08.21. 06:31:46
mire jó a jobbkezszabaly? csak veszelyforras. ennek kikuszobolesevel csak csokkentene a kozlekedesi hatosag a balesetek szamat.
a masik ertelmetlenseg: kisivben kanyarodokat raengednek a zold zebrara??????????????? ilyen a vilagon mashol nincs.
terror 2010.08.23. 10:54:42
Ellenkezo esetben rendbeszeded oket az 1-1.5 tonnaval, de majd azt mondod, hogy ontudatos bringanaci meg zebramajom.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.08.23. 11:14:06
Ezért aztán a "dögöljön meg a szomszéd tehene is" elven ostorozzák az autósokat, ha én nem, akkor ő sem.
Deszkás 2010.08.23. 11:28:26
Deszkás 2010.08.23. 11:29:15
Perillustris 2010.08.23. 11:35:54
A gyógyszerekkel és gyógyhatású készítményekkel kapcsolatban a kockázatok és a mellékhatások tekintetében olvassa el a betegtájékoztatót, és kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét.
Deszkás 2010.08.23. 11:45:59
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.08.23. 16:28:59
igazi hős 2010.08.23. 21:25:40
Azt tudtátok, hogy a Gyáli út végén egy hibátlan bringaátjáró van, amit mindkét irányból tökéletesen álcáztak és még véletlenül sem vezet oda a bringaút? Néha még mindig megdöbbent a pesti közlekedésszervezés.
D4D 2010.08.23. 22:17:28
Egyébként a 2% nem hiba, hanem esetleg hirtelen jelenik meg a gyalog a sövény mögött, én meg nem szeretném, ha hátulról a pótos Ifa megtisztelne, esetleg a csőrös Rába traktor annyira rán jött, hogy már a holt terében vagyok.
Nem kell egyből kötekedni, mert a gyalogos jóval 2% felett hibázik.
terror 2010.08.23. 23:23:39
"Zebraekat" emlitetted, ezert batorkodtam irni. Ott ugyanis nem piroslampan at rohangalasrol van szo, hanem tablaval jelolt, jol belathato helyen levo gyalogatkelohelyekrol, ahol - helyszintol fuggoen - ugy kb. 60-85% kozottire saccolhato a "leszarom, majd megall a kovetkezo" hozzaallasu gepjarmuvezetok aranya. Nyilvan mindegyik mogott jon a potos Ifa meg a csoros Raba...
Soveny mogul amugy nem annyira jellemzo az utra rohangalas. Ilyeneket legfeljebb azok vegeznek, akik megszoktak, hogy "biztonsagban vannak" a vasban, es mivel "csak 5 percre parkoltak le", sietnek, hogy aztan elmondhassak, hogy ok "nem zavartak senkit" :P
A javitasz a 2%-on peldad picit santit, de ertem a celzast, no offense :)
Csak kb. olyan, minthogy a varosban az atlagsebesseged kb. 15km/h, de kerulsz az autopalyan egy szazast hazafele, hogy elmondhasd, hogy neked 40 :)
D4D 2010.08.26. 22:58:09
- Budakeszi-Budaörs között (lakott területen kívül) gyalogosok egymás mellett, forgalomnak háttal.
- Bartók Béla út, gyalogos rohan át az úton, megáll, mert mennek az autók, majd mikor csenget a villamos neki, gondolkodás nélkül átrohan. Ha más jön, aki nem gondolja végig, miért fékezett a belsőben a 7E, az elüti, én fékeztem.
- Móriczon 9-en a piroson.
- Lánchíd utcában megállok, nem megy át, de a zebránál áll az út szélén.
- Hunyadi János út, a turistabuszról leszállók a busz mögül csk úgy kilépnek, körülnézés nélkül. Zebra használatához 80 métert kellett volna sétálni.
- Kossuth Lajos utca-Szabad sajtó utca, 3 gyalogos keresztben az úton, gyalogosaluljáró van.
- Kőbánya Harmat u. gyalogos halad az úttesten, kisgyerekkel, gyerek a forgalomfelöli oldalon.
- Horváth utca, 11-es busz elejénél átfutott a gyalogos az úton, a mellettem levő éppen nem ütütte el.
- Keleti Károly zebránál a piroson 4 gyalogos, de olyan arcátlanul, hogy állóra kellett fékeznem.
- Zöldmáli lejtő, gyalogos babkocsival az úttesten, még a 29-es busz sem zavarta. Jó minőségű járda van.
- Jablonka úton 3 gyalogos egymás mellett, forgalomnak háttal, széthúzódnak, mikor hallják az autót, de az általuk hagyott helyen Matizzal talán. Egyikük még hátra is nézett, de a hely csak akkor nőtt meg közöttük, mikor ráfeküdtem a dudára.
Ez egy nap.
Ha megtanítod a gyalogosnak a gyalogos közlekedés kultúráját, akkor nem kellenek Zebraakciósok, mert az autós is szokott lenni gyalogos. De feljelentgetni jobb a lelküknek.
3 dudát kaptam, mikor rosszul belátható zebránál 30 és alá lassítottam. Két zebránál, ahol gyalogost engedtem át, kikerültek.
igazi hős 2010.08.26. 23:13:22
igazi hős 2010.08.26. 23:26:05
Perillustris 2010.08.27. 00:17:40
D4D 2010.08.27. 01:13:13
Ma minden gyalogátkelőt úgy közelítettem meg, ahogy a KRESZ-ben meg van írva, azaz bármikor meg tudjak állni. Ahhoz képest ez nem egy rossz arány.
A 3 dudából az egyik zebratábla is úgy van kitéve, hogy alig lehet látni.
Ahol kikerültek, mind a kétszer 4 sávos út volt, ahol még a szembe oldalon volt a gyalogos, illetve egyszer még el sem indult, de a szabályok szerint nekem már állnom kellett.
igazi hős 2010.08.27. 09:20:19
terror 2010.08.28. 13:16:05
vs
A gyalogos lelep a zebran, ahol a szabalyok szerint elsobbsege van, majd 70-el elutik, megnyomorodik/meghal.
A Zebraakcio lenyege a szabalyosan kozlekedo, elmeletben elsobbseget elvezo gyalogosok vedelme, es az erre valo figyelemfelkeltes, a rendori szervek "rakenyszeritese" a helyzet orvoslasara.
Egyebkent ha jol szamolom, akkor ez 23 gyalogos. Ekozben hany szabalytalanul parkolo/gyorshajto/narancssargazo autot lattal?
Vannak amugy elcseszett helyek, ahol a budos eletbe nem fognak normalisan kozlekedni a gyalogok, es percenkent lehetne ennyi szabalytalan gyalogot szamolni. Ilyen ugye a Moricz, az Europark elotti atkelo, vagy eppen a Retek utca, es meg lehetne sorolni.
Ugyanezek a "necces" helyek megvannak a gepjarmuvezetoknel is, csak ok nem tudnak tomegesen atmenni a piroson, mert helyfoglalasuk miatt ennek fizikai akadalya van. Igy aztan piroslampankent csak 2-5-en mennek at :P
Ebbol is latszik amugy, hogy mindenki szabalytalankodik. Autoval, motorral, kerekparral es gyalog is.
Van, amikor erdemes rajta rugozni, es van, amikor nem. Soha nem lesz 100% szabalykoveto mindenki.
D4D 2010.08.30. 17:59:30
"A gyalogos atkolbaszol a piroson, elutik, megserul/belehal.
vs
A gyalogos lelep a zebran, ahol a szabalyok szerint elsobbsege van, majd 70-el elutik, megnyomorodik/meghal."
A géptető egyformán deformálódik mindkét esetben.
Amúgy ha már gyerekként tudod hogy kell használni a zebrát, akkor autósként (járművezetőként) is fogod tudni használni. Az kevés, hogy de elsőbbsége van.
Az én értékrendemben a zebrának látszania kell, a gyalogos odaérkezik, megáll (jelzi áthaladási szándékát), majd kb 4-5 másodperc múlva nyílik a rés, ahol átmegy.
Az aki körülnézés nélkül 7 km/h-s erőltetett menettel lelép az autók elé, az vagy hülye, vagy csak visszaél a hülye szabályokkal, de úgy fog meghalni, hogy igaza volt.
Azokat se értem meg, akik látják,m hogy átmehetnek, mert lassítok, villantok, intek, de megvárja, hogy megálljak, és csak akkor megy át. Pedig ha akkor elindulna, amikor lassítok és villantok, akkor nem kellene állóra fékeznem csak 30-ra.
igazi hős 2010.08.30. 19:49:03
terror 2010.08.31. 11:57:49
7km/h-val a gyalogosok hany szazaleka setal? Az mar kocogo tempo...
Az ertekrended hibas, attol fuggetlenul, hogy en sem szeretem, ha integetek, hogy menjen mar a gyalog, es megvarja, mig megallok. Ez azert van, mert annyi a gazolas, hogy bizalmatlanok az emberek.
Na es miert sok a gazolas? Biztos azert, mert mindenki 7km/h-val rohangal a zebrakon :F
Amugy szerintem nem lehet altalanositani, hogy alljon meg, es varjon, vagy epp induljon el azonnal. Ez zebra-, idojaras- es napszakfuggo.
Es ez maris kapcsolodik a zebraakciohoz a tekintetben, hogy ott jol belathato szakaszokon zajlanak az akciok, kitablazott atkelohelyeknel, nappali fenyek mellett, esomentes idoben.
Aki ott nem all meg a gyalognak, az sehol sem all meg.
D4D 2010.08.31. 21:35:53
D4D 2010.08.31. 21:48:28
"Ezek szerint Budapesten igen sokan gyerekkent sem tudtak, hogy mi az a zebra :P"
Ma sem tudják. Minden választás után módosítják a NAT-ot, de egyszer a kurva életbe kerülne bele valami minimális közlekedési dolog. Mondjuk annyi, hogy nem két parkoló mikrobusz közötti hézagból rongyolunk át a Hűvösvölgyi úton, körülnézés nélkül.
Ez a mai élményem, Az angol iskolánál két mikrobusz közül átrohant egy 8-éves forma gyerek, akkor, amikor a Hüvinek volt a 40 méterre levő lámpánál zöldje. Nem ütöttem el, de valaki valamit nem tanított meg neki. Az ilyen hogy fog tudni gondolkodni a zebra előtt? Akár autósként, akár gyalogosként. Az ilyen nem is fogja a zebrát keresni, csak menni fog toronyiránt. Biztos láttad ha jól emléksz7em indexes videót, ahol az öntudatos gyalogos a szirénázó mentőt is megállította, mert ő megy át a zebrán.
"Es ez maris kapcsolodik a zebraakciohoz a tekintetben, hogy ott jol belathato szakaszokon zajlanak az akciok, kitablazott atkelohelyeknel, nappali fenyek mellett, esomentes idoben.
Aki ott nem all meg a gyalognak, az sehol sem all meg."
Budaörsi út délutáni csúcsban a laktanya után kifele. Ne röhögtess.
igazi hős 2010.08.31. 23:42:30
Bármilyen meglepő, mindenki szeret egyenletes sebességgel menni, mégis fel vagytok háborodva azon a bringás érven, hogy "nem szeretek megállni a pirosnál, mert lelassít". Újabb furcsa kettősség, nem mintha meglepne.
Vagy az a probléma, hogy a bringás nem füstöl? Vagy hogy olcsóbb az üzemanyaga?
Nem kell ócska dízellel járni. Hangsúly az "ócskán" van, rendes dízel gyári állapotban nem füstöl. Persze miután Józsi "beállította" a töltést meg a befecskendezést, hogy "jól menjen", akkor más füstöl. Meg ha a 6 millás autóba ötezerért akar olajat cseréltetni a tulaj, hisz "azért vettem dízelt, hogy spóroljak"!
Az én autóm mögött nincs koromfelhő és leszarom, hogy az állam jóvoltából 30%-kal többe kerül egy km mintha olajkályhával járnék.
D4D 2010.09.01. 13:21:58
Ha valaki beragad, annak addig nyomom a dudát, lehetőleg 40 centiről, amíg el nem takarodik. Ja igen a dudám az olyan, hogy 1 méterre tőle érzed a rezgést a testeden. Olyan mondta aki már állt előtte.
A nem szeretek megállni a pirosnál nem ugyanaz, mint hogy nem állok meg. Nagyon sok más olyan dolog van, amit nem szeretek, de eszembe sem jutna, hogy másképp járjak el.
Mindegyik diesel szennyez, az ócska diesel után seprűvel összesöpröd, a korszerű diesel pedig olyan finom port enged ki, hogy az csak a tüdőben áll meg.
A benzines is szennyez, iszonyatos hőt termel, plusz gyorsítja az üvegházhatást.
Nem kellene a töltéssel játszani (az enyimmel nincs is) ha normális minőségű lenne az üzemanyag, amikor külföldön tankolok, akkor minusz 0,5-1,2 liter fogyasztásban, kb 10% teljesítménynövekedés mellett.
Egyébként a diesel már gyári állapotban is füstöl, csak elég mélyen kell lenyomni a gázt.
igazi hős 2010.09.01. 14:44:28
D4D 2010.09.01. 15:34:42
a dízelmotor lassabban éli fel a tüzelőanyag-készleteinket, kevesebb hőt termel, ezért – míg a szén-dioxid-koncentráció növelésével ugyan hozzájárul az üvegházhatáshoz
totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/1/#szoveg
igazi hős 2010.09.02. 00:52:07
D4D 2010.09.02. 02:25:33
És akkor a teherek is járjanak benzinmotorral?
Benzines Zil fogyasztása?
igazi hős 2010.09.02. 09:57:55
D4D 2010.09.02. 12:40:47
Ha valós ára lesz a gázolajnak, akkor mindenki diesel autóval akar majd járni.
Azok is, akik csak napi 23 km-t mennek, és ott a diesel elkezd iszonyatosan szennyezni. A dizel azt szereti, ha reggel beindítom, ha hideg van, akkor ketyeg egy pár percet, minusz 25-ben akár egy negyed órát is, majd miután bemelegedett, elmegyek vele a térkép másik szélére, de legalább is egész nap megyek vele.
Ha ismét fele kétharmada lesz a dizel a benzinnek, akkor azok is dizellel járnak, akik már a hideg motornak nyomják, sapkában és kabátban vezetnek (de utálom őket, én -20-ban is max pulcsi, de ha vidékre messze megyek, akkor ing), mert 10 km-t mennek, ahova odaérnek 10 perc alatt (az enyim ennyit melegszik otthon a kertben!). Na az alatt a 10 perc alatt a szívódizel zsákszámra nyomja ki a kormot, az út elején még az el nem égett gázolajat is. A modernebb E4 E5 dizel hidegen sem ad le sokkal több szennyet, de ezt sokan úgy érik el, hogy a katalizátorba nyomják a gázolajat, azért, hogy minden elégjen. Ez eredményez némely E4 E5 dizelnél hidegen 100-ra vetítve 15-25 literes fogyasztást is.
A megoldás abban van, hogy az használjon dieselt, aki tudja hogy azt hogyan és mire kell használni.
Aki csak 30 km-t megy egy nap (mint az a rutinos Skodás, aki egy időben ideirogatott a 3 éves jogsijával), az maradjon meg a benzinnél.
Én mikor megyek egy nap 350-et, akkor az gázolajból néha kevesebb mint 20 liter. Sebességben ez azt jelenti, hogy az autópályán kevesen előznek meg. Ez benmzinnel lenne alaphangon 35 liter.
Pénzbe a 20 liter gázolaj 6500, míg a 35 liter benzin 11900.
Mellesleg milyen szempontok alapján kapnának a fuvarozók az eleve olcsó gázolajból még plusz kedvezményeket?
igazi hős 2010.09.02. 13:26:27
Egyetértünk, aki keveset megy (napi 100-200 kilométert) az ne használjon dízelt.
D4D 2010.09.02. 13:57:05
Értem hogy gondolod.
Akkor viszont senki sem járna dizellel, mert a dizel üzemeltetési költsége magasabb (bonyolultabb gyártás, erősebb vezérmű, erősebb féltengely, erősebb kuplung, kipufogó rögzítése motorfelfüggesztés stb erősebb kell legyen, rezgéscsillapítás).
Jelenleg napi 200-nál van a határ, ami felett szerintem már megéri a diesel, de ott sem mindenkinek még.
igazi hős 2010.09.02. 14:50:39
Aztán egyre jobb dízelmotorok lettek és egyre több dízel személyautó. A dízel megszokásból olcsóbb maradt. Most épp 23 forint + ÁFA (mert nálunk az adót is adóztatják) az adó különbség: 97 és 120 Ft/l. És akkor még nem számoltam, hogy a dízel sűrűbb, azaz tömegre vetítve még kisebb az adója. Érdekes, hogy a fűtőolaj és az LPG adóját kilogrammonként határozzák meg.
Szóval az állam egy régi beidegződés miatt egy környzetre károsabb modellt támogat, ez a gond szerintem.
D4D 2010.09.03. 01:51:17
Ez szerintem is gond, és nem csak benzin dizel, hanem autó vonat viszonylatban is.
igazi hős 2010.09.03. 11:57:13
D4D 2010.09.03. 22:11:48