Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ilyenekkel fogunk járni a városokban?

2011.05.20. 07:50 :: SilentSound

Ahogy azt tegnap is írtam, az a poszt csak egy felületes kivonata volt mindannak, ami itt Berlinben fogadott a Michelin rendezvényén. Sok végéről meg lehet fogni azt ami itt van, ezek közül az egyiket fogom most kicsit boncolgatni, ha körüljárni nem is. Sok nagyvárosban korlátozzák a behajtást a belvárosba, ahol pedig nincsen, vagy kevesebb korlátozás van, ott rendszerint nehéz parkolóhelyet találni, autóból meg egyre több van, még ha most meg is tört Magyarországon az autóvásárlási láz pár évvel ezelőtti lendülete.


Ismerős a márka? Nem?

A városi közlekedésre ebből adódóan olyan járművek alkalmasak, amik kevés helyet foglalnak. Ha saját magamból indulok ki, akkor úgy gondolom, hogy felejtsük el a kerékpárt meg a robogókat, se leizzadni nem akarok minden nap, sem pedig egy koccanásos balesetben meghalni. Innen szinte adja magát a válasz, hogy valami pici autó kell, ami alig foglal helyet, de mégis van négy kereke, sem eldőlni nem könnyű vele, meg nem is ázok szét egy könnyű tavaszi záporban.


Ezt max esőálló fűnyírónak tudnám elképzelni

Emellett a környezetvédelem is egyre többek számára lesz fontos és bár tudjuk, hogy az elektromos autók emissziója is csak közvetlenül nulla, mégiscsak ők pöfögik a város levegőjébe a legkevesebb gázt. Persze az akkumulátorból veszélyes hulladék lesz, meg valahol meg kell termelni az áramot, amivel feltöltjük őket.


Ez már egy érdekesebb, futurisztikus dizájn


Ugyanez belülről

Ilyen közlekedési eszközökből is van jópár itt Berlinben, ahogy azt a képeken is láthatjátok. Szebbek és csúnyácskák is. Persze amelyik szériagyártásra érett, annál is az energia tárolása a szűk keresztmetszet, hisz kis helyen csak kevesebb energiát lehet tárolni, így a hatótávolság is általában száz kilométer alatt marad. De ha az átlagos budapesti, vagy az agglomerációban élő autóst vesszük alapul, simán belefér a munkábajáráshoz ez a többségnek. Este pedig csak beállnak a garázsba és bedugják a töltőt az autóba. Egyiket-másikat még én is bevállalnám. Csak kéne hozzá kertes ház is garázzsal.

48 komment

Címkék: közlekedés autó környezetvédelem

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.05.20. 07:57:28

Lesz olyan is aminek nulla az emissziója..Ott a napenergia. Míg Te robotolsz, az autó a parkolóban, a tűző napon tölt. Ha rossz az idő, csak akkor kell a töltő...
Nagyon jó kis dolgok ezek, ugye, hogy nem csak a kerékpár a jövő? Ráadásul nem is távoli jövő, ez a technika évtizeden belül elérhető lesz..
Jó post, Gratula...

mildi 2011.05.20. 08:12:37

nem futurisztikus az. konkrétan túlnőtt porszívónak néz ki :)

1kutya 2011.05.20. 08:12:43

az a legelső tazzari talán...

de csakis turbós benzinessel:)

én már szerintem meghalok úgy, hogy nem lesz villanyautóm.

CsL 2011.05.20. 08:53:49

Fontos a környezetvédelem, de némelyik kép nagyon elszomorító :S

Hurri Kán 2011.05.20. 09:27:41

Gyaloghintó? Konflis? Minek az állandó rohanás? Sose értettem :D

Kalányos Márió 2011.05.20. 10:07:53

@gyvy: Igazad van, nem is megyek holnap a Balatonra! Jöjjön ő ide ha akar valamit! :D

cork77 2011.05.20. 10:16:25

Ezekbe hogy és hova pakolok be +300kg papírt? Marad a benzines kombi!

1kutya 2011.05.20. 10:49:26

@cork77: vonóhorog? utánfutó?:-DDD

ex-dr. vuk 2011.05.20. 11:01:52

Jo a poszt, amugy a villanyauto nem a "kornyezetvedelem" miatt fontos, hanem hogy ne az orrunkba pufogjanak a varosban. Egeszegmegorzes miatt fontos. Persze azt tenyleg nem ertem, hogy miert nincs mindegyik teteje napelemmel telerakva... Akkor a napon levo helyek fogynanak el eloszor ;)

A kerekparozos leizzados resz elegge klise, ezt az mondja aki sosem biciklizett rendszeresen. Ma reggel is 7.5 km-t tekertem, es NEM izzadtam meg. Picit sem. (nem tekerek mintazallat, es huvos van - jol kell feloltozni)
Az eso az teny, de Magyarorszagon nem annyira surun van. Reggel kinezel, nem esik, bringa. Hazafele meg mar mindegy, otthon atoltozol :)

mohopasi 2011.05.20. 11:08:05

Ez lehet a jövő? Reméljük közeli. Egyébként a balesetes résznek az első meg az utolsó úgy ahogy megfelel, de a két villamosszék (sic) nem hiszem, hogy sokkal biztonságosabb egy átlag robogónál.

''autónepper.'' 2011.05.20. 11:22:32

@cork77: vasazni se lehet vele vazze.

GiXXXer 2011.05.20. 11:55:37

@Aabroncs: a napelemmel nem mész messzire. Ha a kocsi teljes felületét is beburkolod, valamint a puszta közepére állsz egész nap, akkor is csak pár kilóméterre elegendő, és nem mellékesen rohadt sokba kerül. A kötekedőknek annyit, hogy a háztetőkön elhelyezett napelemek megtérülési ideje általában hosszabb, mint amennyi egy autóé, ráadásul azok jobbára többet vannak napon, mint egy autó. Nem hiszem, hogy direkt a napra állna valaki is, hogy a megspórolt forintokért cserébe 60°C-os autóba kelljen ülni. Ráadásul a városokban elég kevés olyan hely van, ahová órákon át oda süt a nap. Tehát amíg a napelemek ilyen mocskos drágák, és cserébe ilyen rossz a hatásfokuk, addig nem kell számítani az autóiparban nagyfokú elterjedésükre.

1kutya 2011.05.20. 12:06:49

@vuk_: ott a pont! legalábbis addig bizonyosan, míg a felhasznál delej nagy részét szén/fa/olaj/gát/biomassza tüzelésű erőművekben állítják elő. miután ezeket kiváltja a nap/szél/víz(/atom?), akkor már beszélhetünk környezetvédelemről, csak ugye az már nem a villanyautó pluszpontja.

ex-dr. vuk 2011.05.20. 12:30:48

@1kutya:
attol meg, hogy az eromuvek szennyeznek, az a te egeszsegedet kozvetlenul kevesbe szennyezi. szoval a villanyauto fontos, hogy ne a belvarosba pufogjon. Azonkivul azert fontos, mert a villanyaram egy jo egyseges energiahordozo, amit kesobb sokkal konnyebb kozpontilag(!) felvaltani massal. A mostani benzines autokat atomenergiara valtani nem lehet.

ex-dr. vuk 2011.05.20. 12:32:55

@GiXXXer: inkabb kiegeszito energiaforrasnak jo, annak viszont nagyon. Ingyen (es kornyezetkimelo) kilometereket nyersz vele, ha nem is sokat (bar a "par km" szerintem durva alulbecsles)
hogy a napelemek mennyibe kerulnek azt nem tudom, de egyre olcsobb.

Hurri Kán 2011.05.20. 12:34:09

@vuk_:
"Azonkivul azert fontos, mert a villanyaram egy jo egyseges energiahordozo, amit kesobb sokkal konnyebb kozpontilag(!) felvaltani massal."
Ennek a mondatnak szerintem fuss neki még egyszer...

Hurri Kán 2011.05.20. 12:35:33

@vuk_:
Jelenleg személyautókon a napelemnek kb. akkora a jelentősége, mint kutya faszán a vitézkötésnek, maradjunk annyiban...

ex-dr. vuk 2011.05.20. 12:54:46

@gyvy:
villanyarammal mukodo auto azert jo, mert az aramot sokmindennel elo lehet allitani kozpontilag (atom, szel, viz, mittomenmileszmegkesobb).
A benzinmotoros auto az benzinnel mukodik es mindigis el fog egetni valamit (ha mondjuk a benzin helyett talalnak mast).

Igy se erted?

Amugy vannak kiserleti full napelemes autok, amikkel soksok kilometert tettek meg. Igaz nem 1 tonnas :D De hat miert is kellene 1 tonnat cipelni mindenhova? Hol van az megirva, hogy egy auto nem lehet kicsi es konnyu?

Hurri Kán 2011.05.20. 12:58:02

@vuk_:
Mégis mivel akarod a villanyáramot felváltani?

Persze, vannak kísérleti napelemes autók. Hétköznapi használhatóságuk jelenleg 0, azaz nulla.

1kutya 2011.05.20. 13:15:25

@gyvy: nem a villanyáramot akarja kiváltani te! az előállítás módjáról hablatyol.:-DDD

Hurri Kán 2011.05.20. 13:18:59

@1kutya:
""Azonkivul azert fontos, mert a villanyaram egy jo egyseges energiahordozo, amit kesobb sokkal konnyebb kozpontilag(!) felvaltani massal."

B+, lehet helikopter vagyok, de ebből a mondatból nekem az jött le :DDD
Lehet, innom kéne valamit? :D

1kutya 2011.05.20. 13:19:11

@gyvy: asszem az audinak (a8?) van/volt, olyan kísérlete (de lehet szériában is volt belőle), hogy a sibedába épített cellák által termelt áram működtette a légkondit, amíg állt az autó. így nem kellett csutkára járatni a kondit nyáron a 60°-os autóban (no és nemmelesleg öltönybe nem a szaunába kellett beülnöd).

1kutya 2011.05.20. 13:20:07

@gyvy: hát központozni nem nagyon tud, az biztos:-DDD

Hurri Kán 2011.05.20. 13:22:17

@1kutya:
Volt szériában is, igen, átszellőztette a napon álló autó utasterét. Kb. erre használható jelenleg a napelem az autókban...

GiXXXer 2011.05.20. 13:41:37

@vuk_: épp ez az, hogy nem ingyen kapod az energiát: egy 200W-os napelem 100-150.000 Ft, és 1,5x1m!!! Egy kocsi telejes felületén verőfényes napsütésben kb. 5-600W-ot nyersz, ami egy fűnyírót sem hajt meg. Két óra napsütés - egy óra fűnyírás, vagy pár percnyi autókázás!

Tehát nem becsültem alul, egyáltalán nem! Piszok drága még!

Amire te gondolsz, hogy olcsó, az a napkollektor, nem összekeverendő a napelemmel, de egy autónál nem hiszem hogy sok hasznát tudod venni a gőznek.

Arról nem szólva, hogy azt a 40-50 kg-t a kocsi tetejére biggyeszteni nem épp életbiztosítás, nem tesz túl jót a súlyelosztásnak.

ex-dr. vuk 2011.05.20. 14:01:15

@GiXXXer: nem kevertem, tudom mi az a napkollektor es mi a napelem.
De azt is mondtam, hogy lehet ugyan, hogy egy 1 tonnas autohoz par km, de miert kene egy autonak feltetlen 1 tonnasnak lennie ahhoz, hogy munkaba jarj vele?...
Persze mert a nagy auto divat, es kivalo fasznovelo.. Ezen kivul nagy szukseg nincs ra napi hasznalatban.

@gyvy: igen lehet h kihagytam 1 szot, szoval a jelenlegi szen-tuzelesu arameloallitast lesz konnyebb felvaltani, osszehasonlitva minden auto cserejevel.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.05.20. 16:40:02

@cork77: Ezek pici autók. De pl. a Nissan Leaf-nek egész normális méretű csomagtartója van, nem vesznek el sokat az akkumulátorok. Bár az se nagy autó, de vannak itt elektromos kamionok, teherautók, abban a kategóriában is fejlesztenek, mint az állat.

@vuk_: Oké, hagyjuk a leizzadós dolgot, akkor is veszélyesnek tartom, hogy ott tekerjek napi 30-35km-t, ahol az autók járnak és bármikor rámránthatják egy kátyú vagy bármi miatt a kormányt. És valószínűleg túl kényelmes is vagyok, ezt korábban sem tagadtam. :) Abban viszont egyetértek veled, hogy az egészségmegőrzés megfelelőbb szó a környezetvédelemnél az elektromos autók esetében.

ex-dr. vuk 2011.05.20. 17:09:26

@SilentSound:
napi 30-35 km azert mar nem keves (marmint ha ez csak a munkabamenest jelenti), ekkor mar lehet hogy en is kenyelmes lennek :)
A 7.5km (15km odavissza) tokeletesen tarthato, izzadas nelkul.

En Londonban bringazom perpillanat, zone 1-2-ben NINCS kerekparut, napi szinten 10ezrek bringaznak, es senkire nem huzzak ra a kormanyt (es most ne mondd azt, hogy "de nincsenek katyuk", visszasirom jo kis a szegedi utakat ;), ugy pattogok az ulesen neha, mint kecskeszar a deszkan..)
A lenyeg: itt tokeletesen megvan egyutt auto-motor-bicikli-riksa-minden. Erdekes, nem? Hogy csinaljak? :)

Rocko- 2011.05.20. 19:19:32

sosem értettem. azért, mert alternatívan meghajtott autó, miért kötelező rondának lennie?

Hurri Kán 2011.05.20. 19:22:31

@Rocko-:
Miért?
A benzinmotorral hajtott (új)autók nagy része is kurva ronda :)

GiXXXer 2011.05.20. 19:23:14

@vuk_: És azt tudjuk, hogy mennyibe került??? :) Hmmmm

Rocko- 2011.05.20. 19:23:59

@gyvy: jah. de ott hála égnek kisebb az arány, ezekk özül meg egyedül a honda fcx volt autószerű.

Hurri Kán 2011.05.20. 19:26:34

@GiXXXer:
Majd akkor térjünk erre vissza, ha egyáltalán már körbeREPÜLTE a Földet... Mert még csak terv.

@Rocko-:
Az igaz.
És ebbe az elektromos szarba alig fér kacsa :D

Rocko- 2011.05.20. 19:29:31

@gyvy: modjuk ha már alternatív meghajtás, meg TC-n Citroen. kéne kacsameghajtású kocsi, vicces lehet, ahogy 130-cal taposnak. :D

Hurri Kán 2011.05.20. 19:33:52

@Rocko-:
Kacsahajtású kacsa? :DDD

cork77 2011.05.20. 19:39:35

@SilentSound: akkor tegyél fel képet az elektromos furgonról, hogy megnyugodjak!

D4D 2011.05.20. 19:41:41

Kösz, de inkább gyalog. Ezek borzasztó rondák.

Rocko- 2011.05.20. 19:56:45

@gyvy: alap.

@D4D: jajaja.
vagy akkor már elemes motor. tán azzal nem tudnak nagy bakot lőni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.20. 21:19:13

el tudnam kepzelni, hogy belvarosdokban , meg kisvaropsokban valamikor csak ilyen kocsikkal lehessen kozlekedni
/aruszallitas/ lsd 300 kg papir/ csak ejjel es a P+r parkolokban ilyenekbe kene zsetont dobalni a behajtashoz, vagy akar a bringak modjara ingyen lehetne felvenni es letenni
biztos nem 10 ev mulva lesz,de harminc eve egy szalagos videomagno volt az almom, most meg amerikabol irok valamit es 2 mp mulva olvassa aki akarja

tyberius 2011.05.21. 00:43:55

@vuk_: Nekem a napi köröm 28 km, ha még be kell ugranom valahova, könnyen összejön a 35-40 is, de még így is jobban szeretek bringázni, mint békávézni. Autóra sajnálom a pénzt, plusz nehéz is a környéken parkolóhelyet találni, úgyhogy számomra nemigen van kényelmes alternatíva, főleg úgy, hogy egyébként egész nap ülök, kell a testmozgás.

Húzzunk bele! 2011.05.21. 12:20:54

@vuk_: Jaj de rossz neked, én "csak" 44km-t tekerek oda-vissza, de mivel nekem ez kevés szoktam hosszabbítani, így napi kiszokott jönni gyakran 60 km is.

Húzzunk bele! 2011.05.21. 12:22:34

@SilentSound: Az még nem jutott eszedbe, hogy Autó/BKV -zol valameddig, aztán kerékpár, esetleg egy összecsukhatóval.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.05.21. 17:16:36

@Húzzunk bele!: Sok értelmét nem látom az én esetemben. Pestlőrincről járok Újpalotára dolgozni, a BKV rossz vicc lenne. A kerékpárt pedig fentebb leírtam, hogy miért nem akarom.

Hurri Kán 2011.05.21. 17:42:07

@SilentSound:
Igen, a külső kerületek tömegközlekedéssel való összekötöttsége az legendás :)))

Bár sajnos autóval sem sokkal jobb az átjárhatóság...

holex20 2011.05.21. 23:47:28

Egyébként a villanymotor akár 90%-os hatásfokkal is dolgozhat, egy benzinmotorból 30%-nál többet nem hozol ki. Még dízel se nagyon megy 45 fölé. Ráadásul fékezésnél nem vész el az energia, hanem szintén kb 90%-os hatásfokkal vissza is termeli. Ergo a villanyautó sokkal energiatakarékosabb ezáltal környezetbarátabb is. Ja és akkor még ott van ugye az, hogy álló helyzetben nem kell járatni és nem kell bele se kuplung se váltó. Igazából az egész azon múlna, hogy nagyon nagy kapacitású akksik kellenének, amik nem nagyobbak egy üzemanyagtanknál és biztosítják azt a hatótávot. Dehát egyelőre ennek még a közelében sem járunk...

ex-dr. vuk 2011.05.23. 11:25:54

@Húzzunk bele!: ez tok jo :) respect.
en csak azt mondtam, hogy ennyi mar kenyelmetlen lenne nekem, pedig nincs bajom a bringazassal. Az biztos, hogy meg ekkor sem jarnek autoval, inkabb motorral.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása