Legutóbbi kétrészes posztunkban éppen arra hivatkozott a megbüntetett levélíró, hogy a kereszteződés feloldja a sebességkorlátozást. De mi van fordított esetben, amikor az alapértelmezetthez képest engednek nagyobb sebességet? Hiszen a feloldó hatály ott is érvényes kell, hogy legyen. Hogyan kellene akkor helyesen is kitáblázni ezeket, hogy ne adhasson félreértésekre okot? Levélírónk erre a problémára keresi a megoldást.
Amikor az emelt sebességhatár nagyobb szívás, mint a csökkentett. Rengetegen, rengeteg helyen adnak hangot felháborodásuknak a feleslegesen, indokolatlanul kikerült, illetve kint felejtett 30-as táblák miatt. De mi a helyzet, amikor lakott területen a 60, 70-es táblák vannak tudatlanságból vagy direkt rosszul kirakva?
Budapesttől jó messze lakóként, ahányszor erre tévedek, mindig szemet szúr a dolog. Rengeteg emelt sebességű útszakasz bűnrosszul kitáblázva.
Szeretném egy konkrét helyszínnel és egy-két képpel illusztrálni, hogy mire gondolok.
Budafoki út, kifelé menő oldal, Galvani utcai elágazó, ahol az emelt 60-as rész kezdődik. Ha KRESZ ismereteim nem csalnak, akkor a sebességkorlátozó tábla hatálya a feloldó tábláig, vagy a következő kereszteződésig terjed. Ez márpedig sebességkorlátozó tábla, attól függetlenül, hogy nagyobb sebességet enged. Jól látható a tábla talán 2 métert sem érvényes, mert egyértelmű kereszteződés következik. Fordított esetben, tehát lassabb korlátozásnál ezen ugye nem akadunk fent, sőt örülünk neki, hogy nem kell foglalkozni vele, mehetünk is nyugodtan tovább. Itt viszont egészen más a helyzet. Hogyan kerülhetett ide ez a tábla? Több lehetőség jut eszembe. Például, aki kirakta lövése nincs a szabályokról. Aztán, aki kirakta annyira gyengén lát, hogy nem veszi észre a kereszteződést. Vagy ennyire nem érdekli őket semmi és csak rakják. Esetleg, hogy 200 méterrel odébb a kanyarban rendőrautó méregethessen? Hát nem tudom, mindenesetre ez adta az ihletet, hogy valamelyik nap bizony ott is álltak. Igaz nem mértek, csak nézelődtek, de értjük mire gondolok ugye?
Ez ráadásul még egy jól kivehető trükk. De tele van a város hasonló megoldásokkal olyan helyeken, ahol helyismeret nélkül észrevehetetlen, hogy a túloldalon 4 normál+1 kanyarodó sávval odébb kereszteződés van, ami feloldja az én olyan emelt korlátozásomat, ami már régóta, értsd legalább 4-5 tábla óta érvényes. Mindezt megspékelhetjük még esetleg kis középső fizikai elválasztással, mint ami a Budafoki úton is van. Én teljesen életszerűtlennek érzem, hogy egy 2x2-es úton, 4 forgalmi sávon, kamionokon átlátva, emelt sebességhatárral azt kellene keresnem, hogy mikor van valami lófarknyi kereszteződés odaát. Ha kisebb sebesség van megjelölve és nem veszem észre, akkor nem történik semmi, legfeljebb kicsit tovább megyek lassan. Itt viszont már jöhet is a 30 ezer. Mert azt bizonyára mind tudjuk, hogy mérni márpedig mindenhol mérnek. Igazából csodálkozom is, hogy még nem futottam bele ilyenbe. Nagyon meg lennék ugyanakkor lepve, ha a felvázolt helyzetet sehol sem próbálta volna még a rendőrség kihasználni.
Persze normálisan megoldani a problémát sem egyszerű. Pláne, hogy további csavarok merülhetnek fel. Például kereszteződés, vagy sem, egy benzinkúti behajtó? Szintén az előbbi útszakasz.
Aztán látni olyat is, hogy jól látható kereszteződés oldja fel az emelt sebességkorlátot, de a tábla újboli kirakása és a kereszteződés között jó 20-30 méter van hagyva, teljesen feleslegesen. Itt sem érzem kevésbé életszerűtlennek, hogy 20 méteres távra lelassulj, úgy, hogy azt valóban semmi nem indokolja. Ehhez egy Hungária körúti példa.
Szerintem nagyon nem jól van ez így. Adott esetben teljesen kiszolgáltatottá és esélytelenné tehet. Nem értem ezeket a szakaszokat miért nem lehet zóna táblákkal megoldani? Valami olyasmikkel, amiket a parkoló övezeteknél használnak. Nem kellene hozzá több tábla és minden emelt sebességű rész zónahatártól, zónahatárig érvényes. Így még az esélye sem lenne megadva, hogy kellemetlen, kétes szituációba keveredhessünk...
Ha sok hülyeséget írtam remélem majd a vezetéstechnikai tréningen lesz alkalmam észhez térni. :)
gobolyosg 2011.11.16. 08:30:51
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.16. 08:57:57
vagy kitáblázhatnák úgy is, hogy 678,5 méteren keresztül.
messi-asz 2011.11.16. 09:16:34
ezek nagyon fontos költségvetési gócpontok lesznek a következő évben. a parlamentben és a minisztériumban érdeklődéssel követjük a blogot.
meg kell érteniük a kedves autózóknak, hogy aki autózik annak van pénze. és akinek van pénze attól fogjuk elvenni...
mi is autózni szeretnénk. lassan a hivatali audiba tankolni sem tudunk olyan árak és adók vannak. ugye ezt nem kell magyaráznom.
az autózz blogon bizonyára megérti mindenki, hogy az autózáshoz ragaszkodunk, hiszen ez egy életforma. mobilitás=szabadság. ugye a demokráciát tőlünk, képviselőktől, főhivatalnokoktól sem akarják megtagadni.
a traffipax megy. köszönjük a tippet és a pénzbeli hozzájárulást, amit majd befizetnek.
köszönettel, tisztelettel: matolcsiné férje, a pénzügyminiszter
messi-asz 2011.11.16. 09:19:38
kérem ezt is ércsék meg. a befizetések és az ügyintézés lassú saga miatt a szabálytalanság napjától a számlánkra érkezésig olykor felére is romlik a forint.
megértésüket köszönve: lézerjani
kolompár szmélgol 2011.11.16. 09:27:35
Ez meg viccnek rossz. :(
De ha igy folytatodik, akkor ne csodalkozzanak, ha az emberek fegyverkezni fognak. Paran mar meg is tettek az elsö lepeseket, mint multkor amikor belelöttek a traffipaxba az M1-en. :)
messi-asz 2011.11.16. 09:40:02
viszont jó sokat kell a sünöknek+hivatalnokoknak tejelnie, + hogy a bíróságot az ittas vezetést is MEGINT megússza...
ez már kubatov szintje lesz... sok pénz
www.borsonline.hu/news.php?megolte-a-reszeg-sofor-erik-csaladjat&op&hid=49412
messi-asz 2011.11.16. 09:41:16
ha nem kap pénzt akkor az egész alkotmányos rend kerül veszélybe
index.hu/belfold/2011/11/16/lazar_novelne_a_frakciok_tamogatasat/
kolompár szmélgol 2011.11.16. 10:04:57
Amugy meg, valamiböl tankolni kell az S8-at, de meg mindig jobban jartunk, mintha Gallardoja lenne, Murcija.
Bibo65 2011.11.16. 10:05:32
Vagy ennyire rosszul emlékeznék?
messi-asz 2011.11.16. 10:06:35
messi-asz 2011.11.16. 10:08:16
de kubatov intézi a bíróságokat is...
hvg.hu/itthon/20111115_kubatov_kerese_egyik_demjan_ceghez
Zozzancs · http://fitprogramokregivel.hu/c9 2011.11.16. 10:13:05
www.facebook.com/TablaVadasz
Kicsit halott, de feléleszthetnénk :)
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.11.16. 10:23:45
Szó sincs arról, hogy két méterrel a tábla után új kereszteződés kezdődne. Azt ott kétféleképp lehet értelmezni:
1) Egyáltalán nem kereszteződés, csak egy rés a középső járdaszigeten, megfordulást elősegítendő.
2) Kereszteződés, de akkor része a Galvani-Budafoki kereszteződésnek. Ebben az esetben a 60-as tábla benne van a kereszteződésben és hatálya a __következő__ kereszteződés kezdetéig tart.
Gyanítom, hogy a 2. és 3. kép esetében se teljesen jogos a posztoló okfejtése, bár azokat még külön meg kellene nézni...
A 4, kép jogos.
kolompár szmélgol 2011.11.16. 10:29:59
Na azert az nem megy ilyen eccerüen. Szagertöi bizottsagot kell felallitani, meg kell bizni egy tanacsado ceget, mindehhez temerdek unios penzre lesz szükseg.
Amugy meg varosban, föleg Pesten, de Budan is kb. annyival megyek amennyit a forgalmom enged, ha ez esetleg 65-70, a megengedett 60 helyett, hat akkor tökmindegy mit mutat a tabla.
Bibo65 2011.11.16. 10:31:35
huspotyolo 2011.11.16. 10:33:47
@promontor: 1, esetben aki a macisajt felől kanyarodik balra a fényképező autó sávjába, az tudja hogy a tábla másik felére mi van írva? Szerintem nem látszik, így neki 50-nes a korlát, aki meg az úton ment eddig is annak azt mondod 60? Véleményem szerint ez feloldja a 60-at.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.11.16. 10:36:03
Ami a 3. képet illeti: miért lenne útkereszteződés a benzinkút? Egy kapukihajtó sem minősül annak, vagy egy parkolóház be-kijárata sem...
Szóval szerintem a Budafokis kifogások a posztoló ismerethiányát tükrözik...
kolompár szmélgol 2011.11.16. 10:43:09
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.11.16. 10:44:32
1) No és akkor mi van? Legfeljebb csak 50-el mész?
2) Szerintem ott azok jönnek, akik megfordulnak. Azoknak befelé is 60 volt...
3) Ezen az alapon minden kapukijáróhoz kéne tábla.
kolompár szmélgol 2011.11.16. 10:46:02
Pj0tr 2011.11.16. 10:52:49
Ez érvényes a visszafordítókra is, hiszen a szemközti sávra nem vonatkozik a 60as tábla. Lehet, hogy 50es korlát van érvényben. Vagy éppen fordítva és te visszafordulsz a 60as tábla alól nem tudhatod, hogy ott is 60al lehet-e menni. Nyilván mindenhol vissza lehet fordulni, ahol ezt nem tiltja semmilyen más szabály, de ez egy kiépített visszafordító.
Pj0tr 2011.11.16. 10:53:17
dzsaszper 2011.11.16. 10:55:53
annyi megjegyzésem van még, hogy a KRESZ következetlen, és ebben a kontextusban épp övezetnek hívják a zónát: korlátozott sebességű övezet (14. § (1) z/1 pont)
dzsaszper 2011.11.16. 10:57:44
messi-asz 2011.11.16. 10:59:49
jóhogy nem bemondod a rádióba miden reggel...
nyugaton MINDEN MINDIG EGYÉRTELMŰ...
igenis hogy kirakják a táblát...
a POLGÁROK ÉLETE (de nem a büntiből bejön szöveg!) MEGÉR enynit...
kolompár szmélgol 2011.11.16. 11:00:47
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.11.16. 11:06:38
Egyetértünk.
"Ha jól értem, szerintem a visszafordító sem az, pedig a KRESZ az utak elágazását és egymásba torkolását is kereszteződésnek ismeri el -- a visszafordító pedig pont ennek a kettőnek a kombinációja?"
Ami a visszafordítót illeti: szerintem nincs két út. Egy út van osztott pályával a két mnetiránynak.
Tehát a lényegben (azaz, hogy nem kereszteződés) egyetértünk.
záporjózsi 2011.11.16. 11:18:36
A posztoló felvetése teljesen jogos, Magyarországon a sebességemelés is vacakul van kitáblázva...
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.11.16. 11:42:01
Vajon ha a "visszaforditóban" nem fordulok vissza, hanem megyek a túloldalon korábbi irányomnak megfelelően, mennyi a seb.határ?
Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2011.11.16. 11:44:00
huspotyolo 2011.11.16. 12:03:55
Én meg ojjektív felelősségem tudatában mindig 60-al megyek 50 helyett, mert tudom, hogy drága a benzin/gázolaj így a sünök csak a gazban lapítanak, megállítani nem fognak. Megállítás hiányában pedig csak 60 felett küldhetnek csekket.
mesélö 2011.11.16. 12:23:21
Ha kicsit elforgatod a norcot láthatod, hogy ott rögtön két utca van egymás mellett, amiböl az elsö a galvani, a táblát meg a második oldja fel.
kepfeltoltes.hu/111116/abra5_www.kepfeltoltes.hu_.png
A benzinkut pedig azért probléma, mert honnan kellene azt nekem tudni, hogy a benzinkutnak hány bejárata van? Be lehet-e hajtani a hátso utcábol a tuloldalrol. Mert képzeld van ilyen benzinkut is. Persze teljesen igazad van, helyismeret hiánya, veled ellentétben nem szoktam elhaladás elött megállni és az ország összes benzinkutját megvizsgálni hátulról.
:)
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.11.16. 12:43:55
Megnéztem a guglimepen is, ott sem derült ki teljesen, legalábbis számomra: maps.google.de/maps?q=Budapest+Budafoki+%C3%BAt&hl=de&ie=UTF8&ll=47.454649,19.052141&spn=0.001329,0.003484&sll=51.151786,10.415039&sspn=21.141531,57.084961&vpsrc=6&hnear=Budapest,+Budafoki+%C3%BAt,+Ungarn&t=h&z=19
A macisajt önmagában nem jelenti, hogy út lenne, egy parkolókijáratnál vagy benzinkútnál is van macisajt.
Viszont mindegy is, mert ha az ott út, hát legyen út, de akkor nem külön kereszteződés kezdődik ott, tehát amit korábban mondtam, miszerint nem érvényteleníti a táblát, az megáll.
Az meg szerintem nem kizáró ok, hogy esetleg onnan kihajt valaki és nem tudja, hogy mehetne 60-al is 50 helyett (erre hoztam fel a kapukijáratot). Ha 30-as tábla lenne, akkor igazad lehetne, de így szerintem nem.
dzsaszper 2011.11.16. 12:52:09
mesélö 2011.11.16. 12:54:42
Ezt most tényleg csak hirtelen emlékezetböl, 200 kilométerröl. Ezt 100%-ra nem mondom. Hungária és Szörényi utca keresztezödés. Ez is egyértelmü keresztezödés, teljesen mindegy, hogy merre lehet belöle fordulni, meg merre nem. Meg egyirányu, vagy sem. Nem kell ismernem a föuton közlekedve milyen a mellékutca.
kepfeltoltes.hu/111116/abra6_www.kepfeltoltes.hu_.png
Amugy meg épp erröl van szó, hogy te nem tudod, pedig te szoktál arra járni. Akkor honnan tudja az, aki nem szokott. :)
dzsaszper 2011.11.16. 12:55:03
huspotyolo 2011.11.16. 12:55:15
HakapesziM 2011.11.16. 13:33:48
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.11.16. 14:30:40
@mesélö: "amiböl az elso a galvani"
Hát, szerintem az a legkevésbé valószínű értelmezés, hogy az ott két külön utca és két külön kereszteződés.
Gyanítom, hogy az egyik az csak egy parkoló, formailag pedig mindketto a Galvani utca része.
Egy először arrajáró pedig szerintem ezt onnan tudhatja, hogy a két úttest közt csak egy kb. öt méter széles füves elválasztó sziget van.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.11.16. 14:34:17
A benzinkúttal kapcsolatban valós problémát fejtegetsz (a "máshol hajtottam be, mint ahol kihajtok" elofordulhat egy parkolóháznál is amúgy), de ez nem változtat azon, hogy egy benzinkút-parkolóház-garázs-irodaház-stb. kijárata nem útkereszteződés.
Ergo, Neked, aki az úton hajtasz, nincs is problémád: tudhatod, hogy továbbra is érvényes a 60. Aki kihajt, az valóban átmeneti információhiányban fog szenvedni, de mivel nem fog emiatt szabálytalanul haladni (mert ugye 50 a 60 helyett nem szabálytalan), ez szerintem egy apróság.
Ha 30-as tábla lenne kint, akkor ez komolyabb gond lenne és oda valóban illene egy megerosítő tábla, de ettől még igaz az, hogy ezek a kijáratok - definíció szerint - nem oldják fel egy korábbi tábla hatályát.
mesélö 2011.11.16. 15:04:41
mesélö 2011.11.16. 15:06:19
kepfeltoltes.hu/111116/1174115678abra7_www.kepfeltoltes.hu_.png
Elijah_Baley 2011.11.16. 16:05:47
Ravasz :)
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.11.16. 16:28:04
Az általad belinkelt szegedi eset ilyen, de ha jól értem, azt elvi példának hoztad és ott nincs olyan probléma, hogy emiatt esetleg tévesen választhatod meg a sebességed.
Timnorc 2011.11.16. 17:10:23
Bár a teljességhez tartozik, hogy nem gyakoribb az egyéb táblák nem megfelelő kihelyezésénél.
És hadd egészítsem ki egy korábban már más aspektusból megvitatott anomáliával:
Az is előfordul, hogy lak.ter.en belül emelt seb.korlátos táblát raknak ki (pl. 70-es), és amikor vége a lak.ter.nek (tehát a lak.ter. végét jelző táblához), nem raknak ki feloldó táblát, pedig kereszteződés nincs.
Egyébként ennek az ellenkezője (tehát a megfelelő alkalmazás) is előfordul. Nevezetesen, hogy a lak.ter. végét jelző tábla mellé nem felejtik el kitenni a feloldó jelet.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.11.16. 17:43:47
OFF
"Söt az egyetlen ut a bejárathoz. Ha jol rémlik a másik le van behajtani tilosozva."
Én nem vagyok szegedi, azon az úton sose jártam, viszont a norc tanúsága szerint ott csak a benzinkutat jelzi a tábla, semmilyen vadasparkra utaló jelzés nincs.
Persze elhiszem neked, hogy ott van az út a vadasparkhoz is, csak nem értem: hogyan találnak oda a látogatók, ha tényleg az az egyetlen odavezető út és nincs kitáblázva?
ON
mesélö 2011.11.16. 18:35:41
D4D 2011.11.16. 18:58:41
Aki a T szárából balra kanyarodik, az megáll, kiszáll s hátrasétál megnézni, milyen tilalmak vannak azon az útszakaszon, amire ráfordult?
D4D 2011.11.16. 19:00:23
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.11.16. 19:33:54
D4D 2011.11.16. 22:40:37
1. kép, első sziget, rajta a kerülési irány tábla, tehát nem útkereszteződés (Most csak a középszigetről beszélünk), hanem egy osztottpályás út. Rögtön utána nincs ott a kerülési irány tábla, ergo nem lehet osztottpályás út, hanem egy útkereszteződés, ahol két párhuzamos út van. Itt viszont belép, hogy az utak egyirányúsága nincs szabályozva, tehát két db különálló, kétirányú útról van szó.
2. kép, lásd első kép.
3. kép
www.norc.hu/embed.aspx?id=8bf396e318fa3a60a890b7bff194eb6e&ppa=262.2&r=-16&vla=-4.9&lz=60&acc=b18dc43c-86a0-4044-b632-582f3fa541cf
Kicsit hátrébbról nézve, ha a behajtó nem útkereszteződés, akkor a benzinkút melletti részen az út egy hárompályás út, amire speciális szabályok érvényesek, pl a középső pálya kétirányú. Előző kerülési táblás logikánkat felhasználva, ez bizony 2 db útkereszteződés, ahol a haladás és az elsőbbség le van szabályozva.
Egyébként ez mikori KRESZ-könyv, és van-e hozzá rajzos vagy képes illusztráció?
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.11.16. 23:09:44
Nem látom az összefüggést. Kerülési irány tábla bármilyen járdaszigeten lehet vagy nem lehet, ebből nem következik semmi arra nézve, hogy az a járdasziget egy kereszteződés része vagy nem.
"Rögtön utána nincs ott a kerülési irány tábla, ergo nem lehet osztottpályás út..."
Bocs, de ezt sem értem. Már mi nem lehet osztottpáyás út, a Budafoki? Az ott elég nyilvánvalóan osztottpályás...
"ha a behajtó nem útkereszteződés, akkor a benzinkút melletti részen az út egy hárompályás út"
Bocs, de ezt sem értem. Elolvastam vagy ötször, de ha megveszek, sem értem mire gondolsz. Nekem bődületes baromságnak tűnik. Milyen alapon csinálna a benzinkút belső területe bármilyen formában hárompályás utat a Budafoki útból?
"Egyébként ez mikori KRESZ-könyv..." 2000-es. Ábra nincs. Miért, a szöveg nem egyértelmű?
D4D 2011.11.16. 23:43:25
www.norc.hu/embed.aspx?id=fedab2f3449e0601d62f98e35c541d61&ppa=257.4&r=-30.5&vla=5.7&lz=20&acc=b18dc43c-86a0-4044-b632-582f3fa541cf
Járdasziget, mivel kerülési irány táblája van, nem útkereszteződés. Nem oldja fel az előzetes korlátozásokat.
"Bocs, de ezt sem értem. Már mi nem lehet osztottpáyás út, a Budafoki? Az ott elég nyilvánvalóan osztottpályás..."
Ránézésre. Ha jobban megkapargatjuk, akkor? Pont a Galvaninál a középső elválasztó vastagsága már olyan, hogy egy Smart jogszerűen parkolhatna benne.
Benzinkút:
Ha a benzinkút az út része, (mivel nem útkereszteződés, tehát ugyanaz az út), akkor a benzinkút melletti szakaszon, amennyiben addig osztottpályás volt az út, három útpálya lesz az úton. Lásd Andrássy út.
1. pálya a benzinkút
2. pálya a dél felé
3. pálya az észak felé menő oldal.
Régi Balatoni út, 58-as felső végállomása (Háros felső vége), kis benzinkút.
www.norc.hu/embed.aspx?id=cbb5321de02766082edce73cc64382db&ppa=246.4&r=-14.5&vla=-4&lz=60&acc=b18dc43c-86a0-4044-b632-582f3fa541cf
Ez az a példa, amikor a benzinkútra behajtva nem haladsz át útkereszteződésen.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.11.17. 07:00:01
1) "www.norc.hu/embed.aspx?id=fedab2f3449e0601d62f98e35c541d61&ppa=257.4&r=-30.5&vla=5.7&lz=20&acc=b18dc43c-86a0-4044-b632-582f3fa541cf
Járdasziget, mivel kerülési irány táblája van, nem útkereszteződés. Nem oldja fel az előzetes korlátozásokat."
Egy járdasziget állhat állhat az úttesten (erre mutatsz te egy példát) és állhat útkereszteződésben (erre példa a poszt első képe). Azt hogy a járdasziget kereszteződésben áll-e vagy nem, azt nem a kerülési irány tábla jelzi neked, hanem az keresztező utcák megléte vagy nem megléte.
2) "Pont a Galvaninál a középső elválasztó vastagsága már olyan, hogy egy Smart jogszerűen parkolhatna benne."
Attól az még egy osztottpályás út marad, az elválasztó sáv szélességéről semmit sem mond a KRESZ.
3) "Ha a benzinkút az út része, (mivel nem útkereszteződés, tehát ugyanaz az út),"
A benzinkutat ugyanúgy nem tekintjük kereszteződésnek, mint ahogy egy gyárudvarra vagy egy parkolóházba való behajtót/kihajtót nem tekintünk annak. De ez nem jelenti, hogy az út része lenne. Nem az, hanem egy hanem egy útmenti ingatlan, amire behajthatsz.
_B_ 2011.11.17. 07:47:03
D4D 2011.11.17. 08:01:44
A hatos nevezett szakaszán már mentem 130-al, amikor is kivillogtak a belső sávból, elég megalázó módon.
Csigorin 2011.11.17. 15:19:03
D4D 2011.11.17. 17:50:44
dzsaszper 2011.11.18. 09:04:03
dzsaszper 2011.11.18. 09:07:02
Amúgy a benzinkút kijárata szerintem kereszteződés -- évekkel ezelőtt láttam egy kerékpározni tilos táblát egy úton a település végénél, 200 méterre benzinkút. Közben a padkán meg 2 rendőrautó akik közúti ellenőrzést tartottak.
Szabályosan eltoltam a bringát a benzinkútig, majd két keréken folytattam. Hallottam is hogy a rendőrök megdiskurálták egymás közt, hogy szabályosan oldottam meg a dolgot. Ennek legalább 10 éve :)
dzsaszper 2011.11.18. 09:09:52
Én egyedül a KRESZ 1. függelék I. k) pontjára asszociálok a kereszteződés definíciója szerint, az út viszont ehhez elég gyengén van definiálva az a) pontban...
dzsaszper 2011.11.18. 09:12:57
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.11.18. 22:32:33
A Kresz maga szerintem sincs egyértelműen megírva ezügyben, akár lehetne úgy is értelmezni, ahogy itt többen mondjátok. De az ellenkezője, azaz az én értelmezésem is simán levezethető belőle.
Viszont szerintem ha a gyakorlatban megnézed pl. a táblázásokat, akkor benzinkútnál nem szoktak kitenni olyan táblákat, amiket egyébként útkereszteződéshez igen. Ilyenek a posztban tárgyal korlátozó táblák, de pl. főútvonal táblát sem láttam soha benzinkút után, pedig azt sokszor erősítik meg egy kereszteződés után.
Szóval szerintem alapértelmezésben egy benzinkút nem útkereszteződés, de elfogadom, hogy vannak olyan esetek, amikor annak tekinthető, pl. ha a behajtó/kihajtó nem csak a benzinkúthoz vezet.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.11.18. 22:45:02
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.11.18. 22:47:15
Egyébként szerintem ez a poszt jól példáz egyfajta jellegzetes gondolkodást. Nevezetesen azt, hogy valaki meg van győződve arról, hogy egy adott közlekedési szituációnak van egy egyedül helyes értelmezése. Pl. az, hogy az ott az első képen két kereszteződés, egymástól hat méter távolságra. Aztán lát egy táblát, ami ennek ellentmond. Ekkor megállapítja, hogy aki a táblát kirakta, az egy orbitális barom. Esetleg továbbfűzi a gondolatot, hogy ezt nem hülyeség, hanem szándékos gonoszság és majd a rendőrök ott jól elkezdenek büntetni.
Nem mondom, hogy nincs ilyen. (Mármint, hogy hülye a táblázás és gonosz a fakabát.) De gyanítom, hogy többször mondjuk ezt, mint ahányszor tényleg így van.
Mert olyan is van, hogy az adott szitut az illető rosszul értelmezi, vagy szimplán a KRESZ alapján többféleképp is lehetne értelmezni. Ezt fel lehetne ismerni, ha nem rögtön azzal folytatódna a gondolatmenet, hogy a tábla hülye, hanem azzal, hogy esetleg a táblázás (és egyéb jelzések) lesz az, ami feloldja a dilemmát és megadja azt a választ, hogy az adott helyen mi a szabályozó hatóság által elfogadott értelmezés.
Pl. az egyes képen az, hogy az ott még ugyanaz a kereszteződés és a 60-as tábla nem veszti érvényét 2 m után.
mesélö 2011.11.19. 07:33:04
Továbbra sem érted, hogy mire akartam célozni igazából. Nézd meg újra ezt a képet:
kepfeltoltes.hu/111116/abra6_www.kepfeltoltes.hu_.png
Nem jársz naponta a hungárián. Mész a stadion felé a külső sávban. Végig ki van hetvenezve. Melletted megy egy furgon, mellette egy személyautó. Középen két villamos. Másik irányba szintén egy személy, egy furgon, egy kamion. Hát hol fogom én észrevenni túl a kereszteződést? És a hetvenes tábla nincs megismételve. Tök mindegy hányféleképpen tudod te értelmezni a szabályt, ha nem is látod azt, ami miatt értelmezned kellene. Teljesen életszerűtlen, hogy a hungárián a túloldalon neked kelljen a kereszteződéseket vadászni.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.11.19. 08:30:09
Viszont, ha már veszed a fáradságot, hogy dokumentálj egy ilyen esetet, akkor azért utánagondolhatnál egy adott szituációnak, hogy ott tényleg igaz-e, amit írsz és esetleg elfogadhatnád, hogy abban is van igazság, amit én írok.
A Hungáriás példa esetében. Az teljesen nyilvánvaló, hogy esélyed sincs a túloldali kereszteződéseket vizslatni. Igazából az a kérdés, hogy az a túloldali kereszteződés vonatkozik-e rád, vagy nem. Mert igazából nem kéne, hiszen a Te útpályád nem kereszteződik semmivel. Hogy a KRESZből következik-e ez, vagy pedig ilyenkor számodra is mechanikusan kereszteződésnek számít-e, arra most nem tippelnék, mert a heti KRESZ-észosztás adagomat már felhasználtam. ;-)
Az viszont biztos, hogy amikor én arra járok - nem nagyon gyakran - akkor eszemben sincs lassítani és mások se teszik. Engem még nem
büntettek meg és még nem hallottam arról, hogy ott büntettek volna. Tehát elképzelhető az is, hogy a közútkezelő szerint ott nem kell megerősítés.
mesélö 2011.11.19. 08:35:15
kepfeltoltes.hu/111119/abra8_www.kepfeltoltes.hu_.png
És itt azóta már nem is 60, hanem 70 van.
És amit én nem értek igazából, hogy azt gondolom jól látszik, hogy nem kifogásokat keresek, mert éppen megbüntettek, hanem az lenne a cél, hogy ne büntethessenek meg ilyen szituációkból kifolyólag. Mert, ha egyszer úgy gondolják, hogy pénz kell, szerintem esélyed egyenlő a nullával bárkivel is elhitetni, hogy az első kép két kereszteződése az szerinted egy utca.
Tedd a kezed a szivedre és mond, hogy ha ugy mutatom a képet, hogy mellékelem a 30 ezres birságot, akkor mellettem kardoskodnál?
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.11.19. 22:52:59
Hoppá, én a Hungárián eggyel arrébb levő utcát néztem (Stróbl Alajos) előbb, arra mondtam, amit mondtam, a Te képed viszont eggyel arrébb van, a Szörény utcánál és igen, ott tényleg van kanyarodósáv, ami ugye egy kicsit elgondolkodtathatna még akkor is, ha nem vagy ismerős. Egyébként ha ott nem hosszabítják meg a 70-est, az esetleg magyarázható a Kerepesi kereszteződés közelségével, nem?
A legújabb képnél meg megkérdezem, hogy az a kereszteződés szerinted hol végződik? Mert azt látom, hogy pirossal bejelölted, hogy hol kezdődik, és az a 60-as tábla után van. Nem lehet, hogy itt is pont ugyanaz van, mint amit az első képnél mondtam, hogy a tábla BENNE van a kereszteződésben, azaz érvényes lesz az utána következő kereszteződés kezdetéig?
"Tedd a kezed a szivedre és mond, hogy ha ugy mutatom a képet, hogy mellékelem a 30 ezres birságot, akkor mellettem kardoskodnál?"
Igen, kardoskodnék, hiszen szerintem jogtalan lenne. Mert ha tévednék és az 1-es kép táblája (vagy éppen ez a mostani) pár máterre lenne csak érvényes, az tényleg orbitális baromság (és csúnyán félrevezető) lenne.
rcfan 2011.11.20. 22:32:48
Ugyanis a kötelezettségének nem tett eleget, nem értelmesen táblázta ki a közutat.
Rögtön eltűnnének a hasonló értelmetlenségek, no meg a fák mögött megbúvó táblák.
mesélö 2011.11.22. 15:22:43
Istenem, hogy ez is milyen gyönyőrű. :)
kepfeltoltes.hu/111122/iuuuu_www.kepfeltoltes.hu_.png