Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Emelt sebességhatárok - hibás táblázás?

2011.11.16. 07:53 :: Don Blasius

Legutóbbi kétrészes posztunkban éppen arra hivatkozott a megbüntetett levélíró, hogy a kereszteződés feloldja a sebességkorlátozást. De mi van fordított esetben, amikor az alapértelmezetthez képest engednek nagyobb sebességet? Hiszen a feloldó hatály ott is érvényes kell, hogy legyen. Hogyan kellene akkor helyesen is kitáblázni ezeket, hogy ne adhasson félreértésekre okot? Levélírónk erre a problémára keresi a megoldást.

Amikor az emelt sebességhatár nagyobb szívás, mint a csökkentett. Rengetegen, rengeteg helyen adnak hangot felháborodásuknak a feleslegesen, indokolatlanul kikerült, illetve kint felejtett 30-as táblák miatt. De mi a helyzet, amikor lakott területen a 60, 70-es táblák vannak tudatlanságból vagy direkt rosszul kirakva?


Budapesttől jó messze lakóként, ahányszor erre tévedek, mindig szemet szúr a dolog. Rengeteg emelt sebességű útszakasz bűnrosszul kitáblázva.
Szeretném egy konkrét helyszínnel és egy-két képpel illusztrálni, hogy mire gondolok.


Budafoki út, kifelé menő oldal, Galvani utcai elágazó, ahol az emelt 60-as rész kezdődik. Ha KRESZ ismereteim nem csalnak, akkor a sebességkorlátozó tábla hatálya a feloldó tábláig, vagy a következő kereszteződésig terjed. Ez márpedig sebességkorlátozó tábla, attól függetlenül, hogy nagyobb sebességet enged. Jól látható a tábla talán 2 métert sem érvényes, mert egyértelmű kereszteződés következik. Fordított esetben, tehát lassabb korlátozásnál ezen ugye nem akadunk fent, sőt örülünk neki, hogy nem kell foglalkozni vele, mehetünk is nyugodtan tovább. Itt viszont egészen más a helyzet. Hogyan kerülhetett ide ez a tábla? Több lehetőség jut eszembe. Például, aki kirakta lövése nincs a szabályokról. Aztán, aki kirakta annyira gyengén lát, hogy nem veszi észre a kereszteződést. Vagy ennyire nem érdekli őket semmi és csak rakják. Esetleg, hogy 200 méterrel odébb a kanyarban rendőrautó méregethessen? Hát nem tudom, mindenesetre ez adta az ihletet, hogy valamelyik nap bizony ott is álltak. Igaz nem mértek, csak nézelődtek, de értjük mire gondolok ugye?

 


Ez ráadásul még egy jól kivehető trükk. De tele van a város hasonló megoldásokkal olyan helyeken, ahol helyismeret nélkül észrevehetetlen, hogy a túloldalon 4 normál+1 kanyarodó sávval odébb kereszteződés van, ami feloldja az én olyan emelt korlátozásomat, ami már régóta, értsd legalább 4-5 tábla óta érvényes. Mindezt megspékelhetjük még esetleg kis középső fizikai elválasztással, mint ami a  Budafoki úton is van. Én teljesen életszerűtlennek érzem, hogy egy 2x2-es úton, 4 forgalmi sávon, kamionokon átlátva, emelt sebességhatárral azt kellene keresnem, hogy mikor van valami lófarknyi kereszteződés odaát. Ha kisebb sebesség van megjelölve és nem veszem észre, akkor nem történik semmi, legfeljebb kicsit tovább megyek lassan. Itt viszont már jöhet is a 30 ezer. Mert azt bizonyára mind tudjuk, hogy mérni márpedig mindenhol mérnek. Igazából csodálkozom is, hogy még nem futottam bele ilyenbe. Nagyon meg lennék ugyanakkor lepve, ha a felvázolt helyzetet sehol sem próbálta volna még a rendőrség kihasználni.


Persze normálisan megoldani a problémát sem egyszerű. Pláne, hogy további csavarok merülhetnek fel. Például kereszteződés, vagy sem, egy benzinkúti behajtó? Szintén az előbbi útszakasz.

 


Aztán látni olyat is, hogy jól látható kereszteződés oldja fel az emelt sebességkorlátot, de a tábla újboli kirakása és a kereszteződés között jó 20-30 méter van hagyva, teljesen feleslegesen. Itt sem érzem kevésbé életszerűtlennek, hogy 20 méteres távra lelassulj, úgy, hogy azt valóban semmi nem indokolja. Ehhez egy Hungária körúti példa.

 


Szerintem nagyon nem jól van ez így. Adott esetben teljesen kiszolgáltatottá és esélytelenné tehet. Nem értem ezeket a szakaszokat miért nem lehet zóna táblákkal megoldani? Valami olyasmikkel, amiket a parkoló övezeteknél használnak. Nem kellene hozzá több tábla és minden emelt sebességű rész zónahatártól, zónahatárig érvényes.  Így még az esélye sem lenne megadva, hogy kellemetlen, kétes szituációba keveredhessünk...


Ha sok hülyeséget írtam remélem majd a vezetéstechnikai tréningen lesz alkalmam észhez térni. :)

71 komment

Címkék: budapest közlekedés rendőr kresz tábla benzinkút gyorshajtás traffipax jogász

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gobolyosg 2011.11.16. 08:30:51

Szerintem sincs jól. De itt háborogni nem menő. Tegyél ellene. Én meg azon lennék meglepve, ha a fülük botját mozgatnák. Nem fogják.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.16. 08:57:57

ez a zónás dolog jó ötlet.
vagy kitáblázhatnák úgy is, hogy 678,5 méteren keresztül.

messi-asz 2011.11.16. 09:16:34

kedves blog!
ezek nagyon fontos költségvetési gócpontok lesznek a következő évben. a parlamentben és a minisztériumban érdeklődéssel követjük a blogot.
meg kell érteniük a kedves autózóknak, hogy aki autózik annak van pénze. és akinek van pénze attól fogjuk elvenni...
mi is autózni szeretnénk. lassan a hivatali audiba tankolni sem tudunk olyan árak és adók vannak. ugye ezt nem kell magyaráznom.
az autózz blogon bizonyára megérti mindenki, hogy az autózáshoz ragaszkodunk, hiszen ez egy életforma. mobilitás=szabadság. ugye a demokráciát tőlünk, képviselőktől, főhivatalnokoktól sem akarják megtagadni.
a traffipax megy. köszönjük a tippet és a pénzbeli hozzájárulást, amit majd befizetnek.
köszönettel, tisztelettel: matolcsiné férje, a pénzügyminiszter

messi-asz 2011.11.16. 09:19:38

jogszabályt készít elő a frakciónk. a következőkben euró elszámolású bírságokat szabunk ki. a befizetés napján érvényes árfolyamon fogjuk befogadni.
kérem ezt is ércsék meg. a befizetések és az ügyintézés lassú saga miatt a szabálytalanság napjától a számlánkra érkezésig olykor felére is romlik a forint.
megértésüket köszönve: lézerjani

kolompár szmélgol 2011.11.16. 09:27:35

messi-asz

Ez meg viccnek rossz. :(
De ha igy folytatodik, akkor ne csodalkozzanak, ha az emberek fegyverkezni fognak. Paran mar meg is tettek az elsö lepeseket, mint multkor amikor belelöttek a traffipaxba az M1-en. :)

messi-asz 2011.11.16. 09:40:02

@kolompár szmélgol: ok akkor javítok kicsit a hangulaton... mostmá joggal használja majd a német rencámú fétonján a rokikártyát...

viszont jó sokat kell a sünöknek+hivatalnokoknak tejelnie, + hogy a bíróságot az ittas vezetést is MEGINT megússza...

ez már kubatov szintje lesz... sok pénz

www.borsonline.hu/news.php?megolte-a-reszeg-sofor-erik-csaladjat&op&hid=49412

messi-asz 2011.11.16. 09:41:16

na tessék mondtam én...

ha nem kap pénzt akkor az egész alkotmányos rend kerül veszélybe

index.hu/belfold/2011/11/16/lazar_novelne_a_frakciok_tamogatasat/

kolompár szmélgol 2011.11.16. 10:04:57

Ezt mar nem biztos, hogy megussza a phaetonos...
Amugy meg, valamiböl tankolni kell az S8-at, de meg mindig jobban jartunk, mintha Gallardoja lenne, Murcija.

Bibo65 2011.11.16. 10:05:32

Én márpedig úgy emlkszem, hogy a korlátozó táblák hatályát a JOBB oldali "kereszteződés" oldja, a bal oldali nem. És ebben az esetben a táblázás már nem is olyan rossz.
Vagy ennyire rosszul emlékeznék?

messi-asz 2011.11.16. 10:06:35

@Bibo65: és ha a fides kormány megbukik? akkor meg a baloldali ? ;)

messi-asz 2011.11.16. 10:08:16

@kolompár szmélgol: simán... elévültetik... (ha épp a közvélemyéntől tartanának)
de kubatov intézi a bíróságokat is...

hvg.hu/itthon/20111115_kubatov_kerese_egyik_demjan_ceghez

Zozzancs · http://fitprogramokregivel.hu/c9 2011.11.16. 10:13:05

Ha javasolhatom:
www.facebook.com/TablaVadasz
Kicsit halott, de feléleszthetnénk :)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.11.16. 10:23:45

Az első képen semmi gond nincs szerintem.

Szó sincs arról, hogy két méterrel a tábla után új kereszteződés kezdődne. Azt ott kétféleképp lehet értelmezni:

1) Egyáltalán nem kereszteződés, csak egy rés a középső járdaszigeten, megfordulást elősegítendő.

2) Kereszteződés, de akkor része a Galvani-Budafoki kereszteződésnek. Ebben az esetben a 60-as tábla benne van a kereszteződésben és hatálya a __következő__ kereszteződés kezdetéig tart.

Gyanítom, hogy a 2. és 3. kép esetében se teljesen jogos a posztoló okfejtése, bár azokat még külön meg kellene nézni...

A 4, kép jogos.

kolompár szmélgol 2011.11.16. 10:29:59

Zozzancs

Na azert az nem megy ilyen eccerüen. Szagertöi bizottsagot kell felallitani, meg kell bizni egy tanacsado ceget, mindehhez temerdek unios penzre lesz szükseg.

Amugy meg varosban, föleg Pesten, de Budan is kb. annyival megyek amennyit a forgalmom enged, ha ez esetleg 65-70, a megengedett 60 helyett, hat akkor tökmindegy mit mutat a tabla.

Bibo65 2011.11.16. 10:31:35

@messi-asz: Ha az általad vázolt boldog vízió végre teljesül, akkor itt lesz kánaán, és senkit sem fog érdekelni, hogy hol a tábla, mert annyi pénzt fogunk keresni, hogy egy-egy bünti csak zsebpénz értékű lesz, így el sem éri majd az átlagpolgár ingerküszöbét.

huspotyolo 2011.11.16. 10:33:47

Benzinkúti behajtó miért oldaná fel a korlátozást? Én szimpla józan paraszti logikával úgy gondolom, hogy a kereszteződés azért oldja fel ezeket, mert a jobbról/balról erre az útra kanyarodó nem tudhatja 100m előbb milyen korlátozást tettek ki. Tehát csak felhajtó oldja a korlátozást a lehajtó nem.

@promontor: 1, esetben aki a macisajt felől kanyarodik balra a fényképező autó sávjába, az tudja hogy a tábla másik felére mi van írva? Szerintem nem látszik, így neki 50-nes a korlát, aki meg az úton ment eddig is annak azt mondod 60? Véleményem szerint ez feloldja a 60-at.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.11.16. 10:36:03

@promontor: Megnéztem a 2. kép helyszínét norcon és google maps-en, szerintem ott korrekt a táblázás.

Ami a 3. képet illeti: miért lenne útkereszteződés a benzinkút? Egy kapukihajtó sem minősül annak, vagy egy parkolóház be-kijárata sem...

Szóval szerintem a Budafokis kifogások a posztoló ismerethiányát tükrözik...

kolompár szmélgol 2011.11.16. 10:43:09

Multkor voltam a Budafokin, nekem egyertelmü volt a tablazas. Viszont a varosbol kifele a S. kut utan van egy sikan, ott 50 a seb. hatar, sokan nem is tartjak be, es a bokorban a reklamtabla alatt szoktak lapulni, mint szar a gazban.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.11.16. 10:44:32

@huspotyolo:

1) No és akkor mi van? Legfeljebb csak 50-el mész?

2) Szerintem ott azok jönnek, akik megfordulnak. Azoknak befelé is 60 volt...

3) Ezen az alapon minden kapukijáróhoz kéne tábla.

kolompár szmélgol 2011.11.16. 10:46:02

Aztan meg a sötetitett ablakos Astrak mobil traffik is lehetnek, M6 környeken van ilyen, M1-en pedig szürke Punto. Ugyhogy vigyazzatok.

Pj0tr 2011.11.16. 10:52:49

A kanyar logikusan azért oldja fel az addigi táblákat, mert aki abban a kanyarban hajt rá az útra lövése nincs róla, hogy addig a pontig milyen korlátozó táblákat raktak ki.
Ez érvényes a visszafordítókra is, hiszen a szemközti sávra nem vonatkozik a 60as tábla. Lehet, hogy 50es korlát van érvényben. Vagy éppen fordítva és te visszafordulsz a 60as tábla alól nem tudhatod, hogy ott is 60al lehet-e menni. Nyilván mindenhol vissza lehet fordulni, ahol ezt nem tiltja semmilyen más szabály, de ez egy kiépített visszafordító.

Pj0tr 2011.11.16. 10:53:17

@Pj0tr: Ohh. Kimaradt. Mindkét oldali kanyar...

dzsaszper 2011.11.16. 10:55:53

a zóna ötlet a helyénvaló -- anélkül a sebességkorlátozás a kereszteződés elején véget ér -- tehát a kereszteződések erejéig lassíts le 50-re mondjuk a Hungárián...

annyi megjegyzésem van még, hogy a KRESZ következetlen, és ebben a kontextusban épp övezetnek hívják a zónát: korlátozott sebességű övezet (14. § (1) z/1 pont)

dzsaszper 2011.11.16. 10:57:44

@promontor: a kapukijáró nem kereszteződés. Ha jól értem, szerintem a visszafordító sem az, pedig a KRESZ az utak elágazását és egymásba torkolását is kereszteződésnek ismeri el -- a visszafordító pedig pont ennek a kettőnek a kombinációja?

messi-asz 2011.11.16. 10:59:49

@dzsaszper: a zónázás az balkáni...

jóhogy nem bemondod a rádióba miden reggel...

nyugaton MINDEN MINDIG EGYÉRTELMŰ...
igenis hogy kirakják a táblát...
a POLGÁROK ÉLETE (de nem a büntiből bejön szöveg!) MEGÉR enynit...

kolompár szmélgol 2011.11.16. 11:00:47

Ilyen tablak vannak az M6-on is Erd magassagaban a lehajto utan, meg a felhajto utan is van 80-as, de ott legalabb rendesen ki van tablazva. A Budafoki meg Hungaria mar regota ki van tablazva es velemenyem szerint ami mar 10 eve kint van, az 10 ev mulva is kint lesz ugyanugy sajna.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.11.16. 11:06:38

@dzsaszper: "a kapukijáró nem kereszteződés."

Egyetértünk.

"Ha jól értem, szerintem a visszafordító sem az, pedig a KRESZ az utak elágazását és egymásba torkolását is kereszteződésnek ismeri el -- a visszafordító pedig pont ennek a kettőnek a kombinációja?"

Ami a visszafordítót illeti: szerintem nincs két út. Egy út van osztott pályával a két mnetiránynak.

Tehát a lényegben (azaz, hogy nem kereszteződés) egyetértünk.

záporjózsi 2011.11.16. 11:18:36

@messi-asz: A zóna jó dolog, de láttam olyat lakó-pihenőben is és Tempo30-ban is, amelyik nem volt jól kitáblázva, volt egy rés a pajzson.

A posztoló felvetése teljesen jogos, Magyarországon a sebességemelés is vacakul van kitáblázva...

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.11.16. 11:42:01

@Pj0tr:
Vajon ha a "visszaforditóban" nem fordulok vissza, hanem megyek a túloldalon korábbi irányomnak megfelelően, mennyi a seb.határ?

Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2011.11.16. 11:44:00

Szerintem a Budafokin azért mérnek rendszeresen, mert néhányan 60 helyett 80-90-el mennek.

huspotyolo 2011.11.16. 12:03:55

@promontor: Kereszteződéseket említettem, kapualjakról szó sem volt. Én az 1. képen a betonkeverő és a fehér Opel közti pont balra lévő útról beszélek (ahol egy tömb szerű 2 emeletes ház van), mivel csak elsőbbségadás tábla van, ezért balra is fordulhat onnan, ezért lesz ott 50 a határ (macisajtot tudtommal nem tesznek minden kapuba).
Én meg ojjektív felelősségem tudatában mindig 60-al megyek 50 helyett, mert tudom, hogy drága a benzin/gázolaj így a sünök csak a gazban lapítanak, megállítani nem fognak. Megállítás hiányában pedig csak 60 felett küldhetnek csekket.

mesélö 2011.11.16. 12:23:21

Én irtam a történetet. Itt leszögezem, igazábol csak ugy kedvem lenne egy vezetéstechnikai tréningre, tehát eszem ágában nincs senkinek semmit bizonyitgatni, meg vitatkozni.
Ha kicsit elforgatod a norcot láthatod, hogy ott rögtön két utca van egymás mellett, amiböl az elsö a galvani, a táblát meg a második oldja fel.
kepfeltoltes.hu/111116/abra5_www.kepfeltoltes.hu_.png
A benzinkut pedig azért probléma, mert honnan kellene azt nekem tudni, hogy a benzinkutnak hány bejárata van? Be lehet-e hajtani a hátso utcábol a tuloldalrol. Mert képzeld van ilyen benzinkut is. Persze teljesen igazad van, helyismeret hiánya, veled ellentétben nem szoktam elhaladás elött megállni és az ország összes benzinkutját megvizsgálni hátulról.
:)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.11.16. 12:43:55

@huspotyolo: Látom, amit mondasz. Nem tudom, hogy az útnak minősül-e. Szoktam arra járni, de oda sose fordultam még be. Lehet, hogy a Galvani út Duna felöli torkolatának számít, de az is lehet, hogy az csak valami behajtó vagy parkoló.

Megnéztem a guglimepen is, ott sem derült ki teljesen, legalábbis számomra: maps.google.de/maps?q=Budapest+Budafoki+%C3%BAt&hl=de&ie=UTF8&ll=47.454649,19.052141&spn=0.001329,0.003484&sll=51.151786,10.415039&sspn=21.141531,57.084961&vpsrc=6&hnear=Budapest,+Budafoki+%C3%BAt,+Ungarn&t=h&z=19

A macisajt önmagában nem jelenti, hogy út lenne, egy parkolókijáratnál vagy benzinkútnál is van macisajt.

Viszont mindegy is, mert ha az ott út, hát legyen út, de akkor nem külön kereszteződés kezdődik ott, tehát amit korábban mondtam, miszerint nem érvényteleníti a táblát, az megáll.

Az meg szerintem nem kizáró ok, hogy esetleg onnan kihajt valaki és nem tudja, hogy mehetne 60-al is 50 helyett (erre hoztam fel a kapukijáratot). Ha 30-as tábla lenne, akkor igazad lehetne, de így szerintem nem.

dzsaszper 2011.11.16. 12:52:09

@messi-asz: pedig az övezet nélkül a kereszteződésre le kell elvileg lassítani 50-re... a KRESZt így sikerült megszövegezni.

mesélö 2011.11.16. 12:54:42

Még egy kép a témához, hogy nem a Budafoki utra van kihegyezve a történet, hanem a jelenségre, mert rengeteg ilyen van.
Ezt most tényleg csak hirtelen emlékezetböl, 200 kilométerröl. Ezt 100%-ra nem mondom. Hungária és Szörényi utca keresztezödés. Ez is egyértelmü keresztezödés, teljesen mindegy, hogy merre lehet belöle fordulni, meg merre nem. Meg egyirányu, vagy sem. Nem kell ismernem a föuton közlekedve milyen a mellékutca.
kepfeltoltes.hu/111116/abra6_www.kepfeltoltes.hu_.png
Amugy meg épp erröl van szó, hogy te nem tudod, pedig te szoktál arra járni. Akkor honnan tudja az, aki nem szokott. :)

dzsaszper 2011.11.16. 12:55:03

@promontor: a nem külön kereszteződést nehéz értelmeznem... lámpák és kiegészítő táblák hiányában min múlik, hogy összenő-e két kereszteződés vagy sem? Szerintem a default az az, hogy ha a keresztezett útszakaszok közt átfedés van, akkor egy kereszteződés, ha nem, akkor kettő...

huspotyolo 2011.11.16. 12:55:15

@promontor: Végül is igazad van, gyakorlatban ilyen helyen, mint az 1-es nem is idegeskedek, megyek a megszokott tempóban. Azalatt a pár másodperc alatt úgyse tudja eldönteni az ember, hogy az most tényleg külön kereszteződések e vagy sem. De szívesen megnézném azt, aki a szabályokat írta, az mit csinálna ilyenkor. :)

HakapesziM 2011.11.16. 13:33:48

Eleve csak olyan helyen kellene engedni emelt sebességet, ahol ez huzamosabban indokolt. Ekkor táblával jelezni a hatályát, kezdetét, végét. Annal semmi értelme, hogy kirakják az emelt sebességhatárt jelző táblát, és aztán mi figyeljünk, ugyan meddig érvényes, mi oldja ezt. Már az a tény, hogy ez vita tárgya, hogy gondolkozni kell rajta, rámutat a szabályozás rossz. Persze biztos vannak KRESZ szakértők, de az lenne a legjobb a egyértelműen ki lenne írva: innentől 60 km/h, 5 km hosszan, kereszteződések után megismételni, majd a végét is jelezni.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.11.16. 14:30:40

@dzsaszper: "a nem külön kereszteződést nehéz értelmeznem..."
@mesélö: "amiböl az elso a galvani"

Hát, szerintem az a legkevésbé valószínű értelmezés, hogy az ott két külön utca és két külön kereszteződés.

Gyanítom, hogy az egyik az csak egy parkoló, formailag pedig mindketto a Galvani utca része.

Egy először arrajáró pedig szerintem ezt onnan tudhatja, hogy a két úttest közt csak egy kb. öt méter széles füves elválasztó sziget van.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.11.16. 14:34:17

@mesélö: "...kellene azt nekem tudni, hogy a benzinkutnak hány bejárata van?"

A benzinkúttal kapcsolatban valós problémát fejtegetsz (a "máshol hajtottam be, mint ahol kihajtok" elofordulhat egy parkolóháznál is amúgy), de ez nem változtat azon, hogy egy benzinkút-parkolóház-garázs-irodaház-stb. kijárata nem útkereszteződés.

Ergo, Neked, aki az úton hajtasz, nincs is problémád: tudhatod, hogy továbbra is érvényes a 60. Aki kihajt, az valóban átmeneti információhiányban fog szenvedni, de mivel nem fog emiatt szabálytalanul haladni (mert ugye 50 a 60 helyett nem szabálytalan), ez szerintem egy apróság.

Ha 30-as tábla lenne kint, akkor ez komolyabb gond lenne és oda valóban illene egy megerosítő tábla, de ettől még igaz az, hogy ezek a kijáratok - definíció szerint - nem oldják fel egy korábbi tábla hatályát.

mesélö 2011.11.16. 15:04:41

Egy kép szegedröl. Aki esetleg ismeri a helyet megerösiti. Google mapon nem látszik, de ahova behuztam a piros vonalat az egy utca. A vadaspark bejáratához vezet. Söt az egyetlen ut a bejárathoz. Ha jol rémlik a másik le van behajtani tilosozva. Nem tudtam olyan nézetet fogni, hogy rendesen látszodjon. Tehát ez egyszerre utca és benzinkut bejárat. Én nem vitatom, hogy a benzinkut bejárat nem oldja fel a táblát. Csak helyismeret nélkül eldönthetetlen, hogy egy benzinkutkijárat pusztán benzinkutkijárat, vagy utca, amiböl nyilik egy benzinkut. És mondjuk, ha itt van korábban 70-es tábla és meg akarnak szivatni elég nehéz lesz neked megmagyarázni, hogy márpedig ez nem keresztezödés.

Elijah_Baley 2011.11.16. 16:05:47

aszttem hülye a posztoló, azért küldött be négy félremagyarázott képet, aztán elolvastam az utsó mondatot...
Ravasz :)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.11.16. 16:28:04

@mesélö: Nézd, az biztos, hogy vannak kétesen megítélhető helyek és rossz táblázások is. Szerintem a fenti 1-3. kép nem ilyeneket mutat.

Az általad belinkelt szegedi eset ilyen, de ha jól értem, azt elvi példának hoztad és ott nincs olyan probléma, hogy emiatt esetleg tévesen választhatod meg a sebességed.

Timnorc 2011.11.16. 17:10:23

Jogosnak tartom a felvetést. Tényleg gyakori eset az emelt sebesség korlátozó táblák nem megfelelő kihelyezése.
Bár a teljességhez tartozik, hogy nem gyakoribb az egyéb táblák nem megfelelő kihelyezésénél.

És hadd egészítsem ki egy korábban már más aspektusból megvitatott anomáliával:
Az is előfordul, hogy lak.ter.en belül emelt seb.korlátos táblát raknak ki (pl. 70-es), és amikor vége a lak.ter.nek (tehát a lak.ter. végét jelző táblához), nem raknak ki feloldó táblát, pedig kereszteződés nincs.
Egyébként ennek az ellenkezője (tehát a megfelelő alkalmazás) is előfordul. Nevezetesen, hogy a lak.ter. végét jelző tábla mellé nem felejtik el kitenni a feloldó jelet.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.11.16. 17:43:47

@mesélö:

OFF

"Söt az egyetlen ut a bejárathoz. Ha jol rémlik a másik le van behajtani tilosozva."

Én nem vagyok szegedi, azon az úton sose jártam, viszont a norc tanúsága szerint ott csak a benzinkutat jelzi a tábla, semmilyen vadasparkra utaló jelzés nincs.

Persze elhiszem neked, hogy ott van az út a vadasparkhoz is, csak nem értem: hogyan találnak oda a látogatók, ha tényleg az az egyetlen odavezető út és nincs kitáblázva?

ON

mesélö 2011.11.16. 18:35:41

Én se vagyok szegedi, de ugyrémlik, hogy ezt a megközelitést nemrég csinálták, mert átkerült a bejárat máshová. Tehát ujabb, mint, a norc képek.

D4D 2011.11.16. 18:58:41

@Bibo65: Remélem nem vezetsz.

Aki a T szárából balra kanyarodik, az megáll, kiszáll s hátrasétál megnézni, milyen tilalmak vannak azon az útszakaszon, amire ráfordult?

D4D 2011.11.16. 19:00:23

@promontor: A benzinkút kereszteződés. Ugyanis a kihajtóban elsőbbségadás kötelező van.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.11.16. 19:33:54

@D4D: A kresztankönyvemben az alábbi idézet található: "...ha útról útnak nem minősülő területre (út menti ingatlanra, benzinkúthoz, várakozóhelyre, stb.) kíván lehajtani..."

D4D 2011.11.16. 22:40:37

@promontor:
1. kép, első sziget, rajta a kerülési irány tábla, tehát nem útkereszteződés (Most csak a középszigetről beszélünk), hanem egy osztottpályás út. Rögtön utána nincs ott a kerülési irány tábla, ergo nem lehet osztottpályás út, hanem egy útkereszteződés, ahol két párhuzamos út van. Itt viszont belép, hogy az utak egyirányúsága nincs szabályozva, tehát két db különálló, kétirányú útról van szó.
2. kép, lásd első kép.
3. kép
www.norc.hu/embed.aspx?id=8bf396e318fa3a60a890b7bff194eb6e&ppa=262.2&r=-16&vla=-4.9&lz=60&acc=b18dc43c-86a0-4044-b632-582f3fa541cf
Kicsit hátrébbról nézve, ha a behajtó nem útkereszteződés, akkor a benzinkút melletti részen az út egy hárompályás út, amire speciális szabályok érvényesek, pl a középső pálya kétirányú. Előző kerülési táblás logikánkat felhasználva, ez bizony 2 db útkereszteződés, ahol a haladás és az elsőbbség le van szabályozva.
Egyébként ez mikori KRESZ-könyv, és van-e hozzá rajzos vagy képes illusztráció?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.11.16. 23:09:44

@D4D: "rajta a kerülési irány tábla, tehát nem útkereszteződés"

Nem látom az összefüggést. Kerülési irány tábla bármilyen járdaszigeten lehet vagy nem lehet, ebből nem következik semmi arra nézve, hogy az a járdasziget egy kereszteződés része vagy nem.

"Rögtön utána nincs ott a kerülési irány tábla, ergo nem lehet osztottpályás út..."

Bocs, de ezt sem értem. Már mi nem lehet osztottpáyás út, a Budafoki? Az ott elég nyilvánvalóan osztottpályás...

"ha a behajtó nem útkereszteződés, akkor a benzinkút melletti részen az út egy hárompályás út"

Bocs, de ezt sem értem. Elolvastam vagy ötször, de ha megveszek, sem értem mire gondolsz. Nekem bődületes baromságnak tűnik. Milyen alapon csinálna a benzinkút belső területe bármilyen formában hárompályás utat a Budafoki útból?

"Egyébként ez mikori KRESZ-könyv..." 2000-es. Ábra nincs. Miért, a szöveg nem egyértelmű?

D4D 2011.11.16. 23:43:25

@promontor:

www.norc.hu/embed.aspx?id=fedab2f3449e0601d62f98e35c541d61&ppa=257.4&r=-30.5&vla=5.7&lz=20&acc=b18dc43c-86a0-4044-b632-582f3fa541cf

Járdasziget, mivel kerülési irány táblája van, nem útkereszteződés. Nem oldja fel az előzetes korlátozásokat.

"Bocs, de ezt sem értem. Már mi nem lehet osztottpáyás út, a Budafoki? Az ott elég nyilvánvalóan osztottpályás..."
Ránézésre. Ha jobban megkapargatjuk, akkor? Pont a Galvaninál a középső elválasztó vastagsága már olyan, hogy egy Smart jogszerűen parkolhatna benne.

Benzinkút:
Ha a benzinkút az út része, (mivel nem útkereszteződés, tehát ugyanaz az út), akkor a benzinkút melletti szakaszon, amennyiben addig osztottpályás volt az út, három útpálya lesz az úton. Lásd Andrássy út.
1. pálya a benzinkút
2. pálya a dél felé
3. pálya az észak felé menő oldal.

Régi Balatoni út, 58-as felső végállomása (Háros felső vége), kis benzinkút.
www.norc.hu/embed.aspx?id=cbb5321de02766082edce73cc64382db&ppa=246.4&r=-14.5&vla=-4&lz=60&acc=b18dc43c-86a0-4044-b632-582f3fa541cf
Ez az a példa, amikor a benzinkútra behajtva nem haladsz át útkereszteződésen.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.11.17. 07:00:01

@D4D:

1) "www.norc.hu/embed.aspx?id=fedab2f3449e0601d62f98e35c541d61&ppa=257.4&r=-30.5&vla=5.7&lz=20&acc=b18dc43c-86a0-4044-b632-582f3fa541cf

Járdasziget, mivel kerülési irány táblája van, nem útkereszteződés. Nem oldja fel az előzetes korlátozásokat."

Egy járdasziget állhat állhat az úttesten (erre mutatsz te egy példát) és állhat útkereszteződésben (erre példa a poszt első képe). Azt hogy a járdasziget kereszteződésben áll-e vagy nem, azt nem a kerülési irány tábla jelzi neked, hanem az keresztező utcák megléte vagy nem megléte.

2) "Pont a Galvaninál a középső elválasztó vastagsága már olyan, hogy egy Smart jogszerűen parkolhatna benne."

Attól az még egy osztottpályás út marad, az elválasztó sáv szélességéről semmit sem mond a KRESZ.

3) "Ha a benzinkút az út része, (mivel nem útkereszteződés, tehát ugyanaz az út),"

A benzinkutat ugyanúgy nem tekintjük kereszteződésnek, mint ahogy egy gyárudvarra vagy egy parkolóházba való behajtót/kihajtót nem tekintünk annak. De ez nem jelenti, hogy az út része lenne. Nem az, hanem egy hanem egy útmenti ingatlan, amire behajthatsz.

_B_ 2011.11.17. 07:47:03

Szerintem totál mindegy hogy 60-as táblánál vagy anélkül. A budafokin a tempó vagy 0 vagy 80. A 6-os úton is kint van a 60-as, mégis 90-100-al tolja mindeki.

D4D 2011.11.17. 08:01:44

@_B_:
A hatos nevezett szakaszán már mentem 130-al, amikor is kivillogtak a belső sávból, elég megalázó módon.

Csigorin 2011.11.17. 15:19:03

@D4D: miert "megalazo" a kivillogas? ha jon mogottem valaki gyorsabban, hat elengedem. Ebben mi a megalazo? Mas kerdes hogy a tolakodo agressziv taplokat nem birom en se akik felmeterre belebujnak a seggedbe es villog dudal mikozben elozod a kamiont annyival amennyit bir az autod, de veluk nem szoktam foglalkozni, odalepek amennyire tudok es amint lehet elengedem.

D4D 2011.11.17. 17:50:44

@Csigorin: Amikor kimentem (ki szoktam mindig), és a delikvens elment mellettem, úgy gyorsult le, mintha csak 40-el mentem volna. Valami lapos Merci volt egyébként.

dzsaszper 2011.11.18. 09:04:03

@promontor: ha van elválasztó sziget, akkor az a KRESZ szempontjából egyéb jelzés hiányában két kereszteződés, tök mindegy hogy ugyanaz az utca...

dzsaszper 2011.11.18. 09:07:02

@promontor: feltéve hogy nem 30-as tábla volt kint korábban.

Amúgy a benzinkút kijárata szerintem kereszteződés -- évekkel ezelőtt láttam egy kerékpározni tilos táblát egy úton a település végénél, 200 méterre benzinkút. Közben a padkán meg 2 rendőrautó akik közúti ellenőrzést tartottak.

Szabályosan eltoltam a bringát a benzinkútig, majd két keréken folytattam. Hallottam is hogy a rendőrök megdiskurálták egymás közt, hogy szabályosan oldottam meg a dolgot. Ennek legalább 10 éve :)

dzsaszper 2011.11.18. 09:09:52

@promontor: hol a definíció?
Én egyedül a KRESZ 1. függelék I. k) pontjára asszociálok a kereszteződés definíciója szerint, az út viszont ehhez elég gyengén van definiálva az a) pontban...

dzsaszper 2011.11.18. 09:12:57

@dzsaszper: sőt, szerintem a benzinkút aszfaltja értelmezhető úgy mint közforgalom elöl el nem zárt magánút. Tiszta helyzetet az teremtene, ha az összes benzinkút ki- és behajtót kereszteződésnek értelmeznénk.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.11.18. 22:32:33

@dzsaszper: Én úgy emlékszem, azt tanították a tanfolyamon, hogy a benzinkút ugyanolyan útmenti ingatlan, mint egy ház vagy gyártelep, azoknak ha van kihajtója, az sem útkereszteződés. Ezt megerősítette az, hogy mindezt megtalályam a Kresz-tankönyvemben is (ld. itt: @promontor: ).

A Kresz maga szerintem sincs egyértelműen megírva ezügyben, akár lehetne úgy is értelmezni, ahogy itt többen mondjátok. De az ellenkezője, azaz az én értelmezésem is simán levezethető belőle.

Viszont szerintem ha a gyakorlatban megnézed pl. a táblázásokat, akkor benzinkútnál nem szoktak kitenni olyan táblákat, amiket egyébként útkereszteződéshez igen. Ilyenek a posztban tárgyal korlátozó táblák, de pl. főútvonal táblát sem láttam soha benzinkút után, pedig azt sokszor erősítik meg egy kereszteződés után.

Szóval szerintem alapértelmezésben egy benzinkút nem útkereszteződés, de elfogadom, hogy vannak olyan esetek, amikor annak tekinthető, pl. ha a behajtó/kihajtó nem csak a benzinkúthoz vezet.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.11.18. 22:45:02

@promontor: Én viszont úgy emlékszem, hogy ha az úton tábla van, akkor az közútnak minősül. Magyarul, ha van pl. "adj elsőbbséget" tábla a bezinkút kihajtójánál, akkor az útkereszteződésnek számít.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.11.18. 22:47:15

@dzsaszper: Hol van az leírva a KRESZben, hogy egy terelősziget nem lehet benne egy kereszteződésben?

Egyébként szerintem ez a poszt jól példáz egyfajta jellegzetes gondolkodást. Nevezetesen azt, hogy valaki meg van győződve arról, hogy egy adott közlekedési szituációnak van egy egyedül helyes értelmezése. Pl. az, hogy az ott az első képen két kereszteződés, egymástól hat méter távolságra. Aztán lát egy táblát, ami ennek ellentmond. Ekkor megállapítja, hogy aki a táblát kirakta, az egy orbitális barom. Esetleg továbbfűzi a gondolatot, hogy ezt nem hülyeség, hanem szándékos gonoszság és majd a rendőrök ott jól elkezdenek büntetni.

Nem mondom, hogy nincs ilyen. (Mármint, hogy hülye a táblázás és gonosz a fakabát.) De gyanítom, hogy többször mondjuk ezt, mint ahányszor tényleg így van.

Mert olyan is van, hogy az adott szitut az illető rosszul értelmezi, vagy szimplán a KRESZ alapján többféleképp is lehetne értelmezni. Ezt fel lehetne ismerni, ha nem rögtön azzal folytatódna a gondolatmenet, hogy a tábla hülye, hanem azzal, hogy esetleg a táblázás (és egyéb jelzések) lesz az, ami feloldja a dilemmát és megadja azt a választ, hogy az adott helyen mi a szabályozó hatóság által elfogadott értelmezés.

Pl. az egyes képen az, hogy az ott még ugyanaz a kereszteződés és a 60-as tábla nem veszti érvényét 2 m után.

mesélö 2011.11.19. 07:33:04

@promontor:
Továbbra sem érted, hogy mire akartam célozni igazából. Nézd meg újra ezt a képet:
kepfeltoltes.hu/111116/abra6_www.kepfeltoltes.hu_.png
Nem jársz naponta a hungárián. Mész a stadion felé a külső sávban. Végig ki van hetvenezve. Melletted megy egy furgon, mellette egy személyautó. Középen két villamos. Másik irányba szintén egy személy, egy furgon, egy kamion. Hát hol fogom én észrevenni túl a kereszteződést? És a hetvenes tábla nincs megismételve. Tök mindegy hányféleképpen tudod te értelmezni a szabályt, ha nem is látod azt, ami miatt értelmezned kellene. Teljesen életszerűtlen, hogy a hungárián a túloldalon neked kelljen a kereszteződéseket vadászni.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.11.19. 08:30:09

@mesélö: Én értem amit mondasz és elismerem azt is, hogy létezik a probléma, vannak rossz vagy félreérthető táblázások. Azt is elfogadom, hogy még egy egyébként helyes táblázás is lehet zavaró, ha a közlekedési szituáció a helyismerettel nem rendelkezők számára nem ismerhető fel egy pillanat alatt.

Viszont, ha már veszed a fáradságot, hogy dokumentálj egy ilyen esetet, akkor azért utánagondolhatnál egy adott szituációnak, hogy ott tényleg igaz-e, amit írsz és esetleg elfogadhatnád, hogy abban is van igazság, amit én írok.

A Hungáriás példa esetében. Az teljesen nyilvánvaló, hogy esélyed sincs a túloldali kereszteződéseket vizslatni. Igazából az a kérdés, hogy az a túloldali kereszteződés vonatkozik-e rád, vagy nem. Mert igazából nem kéne, hiszen a Te útpályád nem kereszteződik semmivel. Hogy a KRESZből következik-e ez, vagy pedig ilyenkor számodra is mechanikusan kereszteződésnek számít-e, arra most nem tippelnék, mert a heti KRESZ-észosztás adagomat már felhasználtam. ;-)

Az viszont biztos, hogy amikor én arra járok - nem nagyon gyakran - akkor eszemben sincs lassítani és mások se teszik. Engem még nem
büntettek meg és még nem hallottam arról, hogy ott büntettek volna. Tehát elképzelhető az is, hogy a közútkezelő szerint ott nem kell megerősítés.

mesélö 2011.11.19. 08:35:15

És, hogy ne mondhasd azt, hogy sejtenem kellene a kanyarodósávból.
kepfeltoltes.hu/111119/abra8_www.kepfeltoltes.hu_.png
És itt azóta már nem is 60, hanem 70 van.
És amit én nem értek igazából, hogy azt gondolom jól látszik, hogy nem kifogásokat keresek, mert éppen megbüntettek, hanem az lenne a cél, hogy ne büntethessenek meg ilyen szituációkból kifolyólag. Mert, ha egyszer úgy gondolják, hogy pénz kell, szerintem esélyed egyenlő a nullával bárkivel is elhitetni, hogy az első kép két kereszteződése az szerinted egy utca.
Tedd a kezed a szivedre és mond, hogy ha ugy mutatom a képet, hogy mellékelem a 30 ezres birságot, akkor mellettem kardoskodnál?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.11.19. 22:52:59

@mesélö: "És, hogy ne mondhasd azt, hogy sejtenem kellene a kanyarodósávból."

Hoppá, én a Hungárián eggyel arrébb levő utcát néztem (Stróbl Alajos) előbb, arra mondtam, amit mondtam, a Te képed viszont eggyel arrébb van, a Szörény utcánál és igen, ott tényleg van kanyarodósáv, ami ugye egy kicsit elgondolkodtathatna még akkor is, ha nem vagy ismerős. Egyébként ha ott nem hosszabítják meg a 70-est, az esetleg magyarázható a Kerepesi kereszteződés közelségével, nem?

A legújabb képnél meg megkérdezem, hogy az a kereszteződés szerinted hol végződik? Mert azt látom, hogy pirossal bejelölted, hogy hol kezdődik, és az a 60-as tábla után van. Nem lehet, hogy itt is pont ugyanaz van, mint amit az első képnél mondtam, hogy a tábla BENNE van a kereszteződésben, azaz érvényes lesz az utána következő kereszteződés kezdetéig?

"Tedd a kezed a szivedre és mond, hogy ha ugy mutatom a képet, hogy mellékelem a 30 ezres birságot, akkor mellettem kardoskodnál?"

Igen, kardoskodnék, hiszen szerintem jogtalan lenne. Mert ha tévednék és az 1-es kép táblája (vagy éppen ez a mostani) pár máterre lenne csak érvényes, az tényleg orbitális baromság (és csúnyán félrevezető) lenne.

rcfan 2011.11.20. 22:32:48

MA már írtam egy másik POST-hoz. Egy igazságos országban minden autóst megb*szni, azonban a közútfelügyeletet 10-szeres összeggel minden autós után.

Ugyanis a kötelezettségének nem tett eleget, nem értelmesen táblázta ki a közutat.

Rögtön eltűnnének a hasonló értelmetlenségek, no meg a fák mögött megbúvó táblák.

mesélö 2011.11.22. 15:22:43

Na még egy kép csak úgy.
Istenem, hogy ez is milyen gyönyőrű. :)
kepfeltoltes.hu/111122/iuuuu_www.kepfeltoltes.hu_.png












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása