Először 3 évvel ezelőtt foglalkoztunk itt a blogon a szigetszentmiklósi üdülősor átmenő forgalmából adódó problémákkal, azóta János időről-időre informált minket a helyzetről, tüntetésről, forgalomlassító demonstrációkról, fekvőrendőrök telepítéséről. A probléma minden küzdelem ellenére mindeddig nem szűnt meg, a fekvőrendőrök messze vannak egymástól, kevés van belőlük és ami van, az is megsüllyedt a hatalmas kamionok alatt, amelyek szabálytalanul használják a 3,5 tonnára hitelesített utat. Ha jól rémlik, néhány napja kellett, hogy átadják a csepeli gerincutat. Kíváncsi leszek az eredményére.
Itt pedig a jelenlegi állapotok tekinthetőek meg, a leírás a videó bevezetőjében olvasható, így erre külön nem térnék ki.
Mivel a város önkormányzata nem mutat hajlandóságot további közlekedésbiztonsági eszközök finanszírozására illetve a jelenlegiek rendbetételére, valamint a rendőrség kapacitása sem növekedett (inkább csökkent, az utóbbi másfél évben az egyetlen traffipaxuk is működésképtelen volt), így egyetlen megoldásként kizárólag a reggeli átmenő forgalom főutakra és a mostanság átadásra kerülő Csepel szigeti gerincútra történő terelése jöhet csak szóba. A teherautó probléma pedig egyetlen térfigyelő kamera telepítésével az útszakasz elején megoldható lenne.
A polgármestertől a jegyzőig minden eddig megkeresett illetékes az évek során a gerincút építésére hivatkozott, mivel szerintük ez megoldja a problémánkat, addig is legyünk türelemmel. Nos, ez az idő elérkezett...
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.11.19. 16:38:19
cett · http://cettblogja.blogspot.com 2011.11.19. 17:00:16
Az ott lakók meg minden bizonnyal szívesen aláírnak egy sporttámogatói nyilatkozatot, mivel ők is imádják a testmozgást.... a sündőröktől biztosítást kérni rá... tuti meglenne az eredménye.
cett · http://cettblogja.blogspot.com 2011.11.19. 17:04:05
Tibi88 2011.11.19. 17:52:16
Kabeka 2011.11.19. 18:20:04
jelentéktelen alak 2011.11.19. 18:24:05
Milyen állat már, akiben akár a lehetősége is felmerül annak, hogy ilyen úton 25-30nál gyorsabban menjen??? Még ha nem volna ott korlátozó tábla, akkor is. Ennyit a magyar morálról. Nem csak a közlekedési, az általános morál. A legtöbben leszarják, hogy ott laknak is emberek. Csak az érdekli, ami a rövidlátása szerint jónak tűnik.
Az ilyen helyek miatt sajnálom, hogy Magyarországon nem lehet privát trafipaxot telepíteni, pláne nem lehet a bevételből az ott lakónak részesülni.
Pedig ez biztosan rendet tenne!
De mindennek, ennek is van egy másik oldala! Vajon miért erre járnak az emberek? miért nincsen másik út,ami kellő kapacitással elvinné ezt a forgalmat???
Tibi88 2011.11.19. 18:30:21
Pontosan így van. De általában az ilyen ember arra hivatkozik, hogy nem indokolt ott a lassú haladás... amikor őt meg megelőzi valaki lakott területen 110el, egyből felháborodik hogy a mocsok gyorshajtó... :D
cett · http://cettblogja.blogspot.com 2011.11.19. 18:35:59
jelentéktelen alak 2011.11.19. 18:42:48
cett · http://cettblogja.blogspot.com 2011.11.19. 18:47:04
pengusz 2011.11.19. 18:49:59
Gondolom a video készítői is mindig betartják a sebességhatárokat, és amikor kiérnek az imádott Üdülősorról, nem szaggatnak 70-nel a Hollandin.
Az is megérne egy misét, hogy egy külterületi részen miért is kéne 30-as korlátozás?
Egyébként lehetne félpályás útlezárást is tartani tiltakozásként (tekintve, hogy elég szűk az út), eléggé lelassítaná a forgalmat.
Valószínűleg azért járnak arra ennyien, mert a Csepeli út és a II. Rákóczi Ferenc út lépésben halad, köszönhetően a rengeteg agglomerációba költözött embernek, hiszen az utak fejlesztése elmaradt. Egyszer szabin voltam hét közben, és mentem a Csepeli úton Szigetszentmiklós felé (pecázni), hát a nullástól folyamatos kocsisor volt Szigetszentmiklóson az első körforgalomig (Lidl utánig, kb. 3 km?), illetve a lakihegyi lakóparkig, amíg beláttam. Nem csoda, hogy errefelé kerülnek. Gondolom este ugyanez megy visszafelé.
Rocko- 2011.11.19. 18:56:28
rémleni jól rémlik.
a valóság mást takar.
valóságban a gerincút 3 szakaszáról beszélhetünk: a csepelen átmenő, amelyet bontsunk ketté. az északi része, a Posztógyár és Szabadkikötő (új átnevezősöknek Weiss Manfréd) út közti szakasz. ezt idén kellett volna átadni.
azonban még mindig építik: csepel.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=2003:munkavegzesek-a-gerincuton&catid=1:helyi-hirek
aztán van a csepel-szigeti gerincút, ami Lórév és M0 közt futna. (térkép: szigethalom.net/files/Csepel.pdf ) na, ebből megvan a szigetszentmiklósi ág.
és akkor van a kettő közti rész, az M0 és a Posztógyár utca közti szakasz. na, ebből semmi sincs. nyilván a szigetszenmiklósi szakaszt akkor adják át, ha megtörténik a Posztógyárral az összeköttetés. talán az elkövetkező 20 évben megtörténik ez.
Rocko- 2011.11.19. 19:02:29
@Kabeka: az za oka a csúszásnak hogy iszonyat nagy forgalmat ereszten rá Csepelre. így is marha sokan mennek át rajta. szükség van a csepeli TELJES szakaszra.
@Tibi88: jaja, kiülnek négyen. akik arrajárnak, pedig vannak 200-an. még egyéb okos ötlet?
@jelentéktelen alak: "miért nincsen másik út,ami kellő kapacitással elvinné ezt a forgalmat???"
mert a politikusok lenyúlták a pénzt, és basztak megépíteni az elkerülőt. vagy 10 éve ígérgetik, most pedig építgetik. nem túl nagy erővel.
@pengusz: pontosan. iszonyat nagy sor áll mindig, ami befelé tart a városba.
Tibi88 2011.11.19. 19:38:18
Egyszer volt szerencsém átélni egy nem kis darab ember telefonálását a váci úton az anyósüléséről. Külső sávban a kocsi, belsőben ő állt egyedül telefonnal, kocsi persze elakadásjelzővel :D Dudaszó messziről hallatszott, de ahogy közelebb értek senki nem mert ránézni sem. Majd megáll 200 ember verekedni? :D 1 se mer kiszállni...
Rocko- 2011.11.19. 19:45:29
amúgy pedig minek kötekedni? üljenek ki gépfegyverrel, aztán lövöldözzenek egymásra.
Perillustris 2011.11.19. 21:27:45
Egyébként ez nagyon-nagyon jó példája annak, hogyan vágja agyon a szuburbanizáció az emberek életterét. Mert a kitelepülőkből hasznot húzó agglomerációs önkormányzatok b@sznak beszállni az ilyen költségekbe.
Azt mondjuk nem értem, miért nem dobnak össze a lakók egy kivénhedt IFÁ-ra, aminek még érvényes a forgalmija, és miért nem parkolják le az utca elején.
jelentéktelen alak 2011.11.19. 22:15:08
Azt nem tudom, hogy az ott lakók mennyire tartják be a szabályokat akár ott, akár másutt.
De az ilyen típusú önzés sajnos nagyon jellemző egyes országokra.
Nyilván megoldaná a gondot egy tehermentesítő út. De akkor sem indokolt autópályának nézni egy ilyen utcát. Jól látszik a videón, hogy a ki ott szabályosan megy azt úgy előzik meg, mintha akadályozna. Még jó, hogy nem dudálják le.
Főleg azért megdöbbentő, mert vélhetően nem bűnözők láthatók ott és mégis úgy tekintenek a szabályokra, mintha azok lennének.
Ez lenne az átlagos értékrend??? Szomorú.
Egyébként meg amíg az átmenő forgalom onnan nincsen kitiltva, bárki keresztül vághat azon az utcán. Kötve hiszem, hogy ez a baja az ott lakóknak.
Az meg a másik része a történetnek, hogy ha ott mindenki betartaná a szabályokat, akkor talán nem is érné meg arra kerülni...
Alikam 2011.11.19. 22:59:25
Viszont hogy az emberek próbálnak kertek alatt haladni, hogy elkerüljék a dugókat, vagy lerövidítsék az utat, az szerintem pusztán egy praktikus, hátsó szándék nélküli ténykedés.
Ezért nem is tartanám helyénvalónak egy-két kommentelő tippét az úttesten való grillezést grillezéstől a zsibvásáron át.
Egyértelműen az önkormányzatot kell basztatni.
Sajnos ez az ország ilyen. Itt a kisemberek problémája sájszegál.
A rendőrök csak traffipaxozni meg tilosban parkolókat büntetni tudnak, az önkormányzatok csak okoskodnak - de érdekes mód a jegyző vagy bogármester telke fele sosincs semmi gond ugyebár - úgyhogy nem marad más hátra mint a masszív polgári basztatás, aztán reménykedni, hogy megunják.
kell az 2011.11.19. 23:17:29
D4D 2011.11.20. 05:49:16
Perillustris 2011.11.20. 10:20:39
BTW az autók helyére képzeljünk bicikliket. Ugye mennyivel jobb lenne? :)
pengusz 2011.11.20. 10:47:40
Gondolom a telkekkel szemben a mezőgazdasági területből "kisajátított" parkolók is az itteni telkek részét képezik, csak közötte van az út.
pengusz 2011.11.20. 10:53:26
Rocko- 2011.11.20. 13:47:10
@D4D: ja, csak nehéz kitolatni. :)
funcorner.eu/wp-content/uploads/2011/04/top-speed-112-kmh-backwards.jpg
Reggie 2011.11.20. 13:47:23
theutat villám 2011.11.20. 14:05:25
D4D 2011.11.20. 14:19:10
Kell!!!!!!!
@Perillustris:
Biciklinek minek 2x2 sáv?
www.youtube.com/watch?v=IP0GSCDw38s&feature=related
Rocko- 2011.11.20. 14:22:35
adsoftheworld.com/files/images/speed-cam.jpg
D4D 2011.11.20. 14:23:51
Rocko- 2011.11.20. 14:33:12
messi-asz 2011.11.20. 15:58:52
a zállamcsőd mellett nem sok téma "él" meg...
a zemberek még otthon az utolsókat dugják ingyen (dugódíj előtt)
Johnny M. 2011.11.20. 16:14:05
A teherautó forgalomnak semmi köze az M0 bővítéséhez, hiszen annak a teherforgalma az építési területen az M0-al párhuzamosan közlekedik, illetve a híd tövében a Czuczor szigeten van a telephelyük. De erre az építtető garanciát is vállalt hogy nem fogják ezt az útszakaszt igénybe venni.
És a mezőgazdasághoz sincs közük a környező földek miatt. De ez szerintem a videó végén a képeken is jól látható. Illetve még olyan teherautóból is van bőven, akiknek a tulajai ezzel járnak haza és dolgozni a város másik részéből, csak a hév töltés miatt erre közlekednek át napi rendszerességgel. Persze behajtási engedéllyel ezek sem rendelkeznek (rendszám alapján már utána lett kérdezve)
Johnny M. 2011.11.20. 16:22:20
Ez sem éppen így van, mivel aki itt él az pontosan átérzi a helyzetet, és ugyanígy megérti a Hollandi úton élők problémáját, hiszen a felvételen átható forgalom arra halad tovább.
Aki meg itt állat módjára közlekedik az ott is ugyanúgy tesz, tehát az ott száguldozók nagy része azokból tevődik ki, és nem a Duna-parton élőkből. Szerintem ne vegyük egy kalap alá a két dolgot.
Rock me Amadeus 2011.11.20. 17:46:10
Mondjuk akkor még gödrökkel teli földút volt a nullás és a hév közötti részen.
A fekvőrendőrök... apám mopedautója fennakadt egy ilyenen, teljes alvázcsere szükséges...
Felelős nincs.
Az önkormányzat ezt a részt kezdetektől fogva leszarja.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.20. 21:10:41
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.20. 21:12:59
jelentéktelen alak 2011.11.20. 21:33:31
mindezt csak azért írtam le, mert úgy érzem, hogy a nem a forgalom a baj, hanem annak a sebessége. De ugyanakkor, ha ott lassabb lenne a forgalom, feltételezem nem is érné meg arra menni. Vagyis bővel lassítani ott a többiek tempóját, de szigorúan úgy, hogy abba belekötni jogilag ne lehessen.
Johnny M. 2011.11.20. 22:11:54
Ezek még hagyján, de még aludni sem lehet mert már hajnalban megkezdődik az őrjöngés. A ház ablakától alig 3 méterre az út, nincs az a hangszigetelés ami segítene, naponta erre ébredni nem nagy élvezet.
De a legjobb az volt mikor a fekvőrendőrök telepítése után nyomták a dudát hetekig az elmebetegek. Persze soha nem akkor mikor kint volt bárki is a háza elött, pedig szívesen elbeszélgettem volna néhánnyal.
D4D 2011.11.20. 22:43:02
És te állítod magadról, hogy voltál Svájcban?
Amit javasolsz, azt német nyelvterületen szigorúan büntetik. 'Zielloses herumfahren' a neve.
jelentéktelen alak 2011.11.20. 22:51:46
Emlékeim szerint Svájcban sem a csak német a hivatalos nyelv...
De hol is van az összefüggés?
[mike] 2011.11.21. 00:57:15
Perillustris 2011.11.21. 10:02:56
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.11.21. 10:19:16
Gondolom az "üdülőövezetiek" be szoktak járni a Nagykőrútra?
Na, majd rendezek nekik futóversenyt, nehogymá' idehajcsanak ahol én élek és pihenni akarok!
pengusz 2011.11.21. 10:25:17
Látom nagyon képben vagy, akkor választ adhatnál arra is, hogy az általam említett szakasz milyen övezeti besorolású? Én kerestem a neten, de a rendezési terven csak az M0-ig van rajta (még a Tihanyi utcai lakópark sincs rajta)
@Rock me Amadeus: Én kb. 3 hete futottam arra M0-Czucor sziget-vissza a horgásztanyáig, és max 5 autóval találkoztam addig, pedig elhiheted, hogy nem 10 perc alatt futottam le a távot. :D
Johnny M. 2011.11.21. 13:35:32
Kresszt ismered-e? Ahol kint van a teherautóval behajtani tilos tábla, oda kizárólag csak behajtási engedéllyel hajthat be bármilyen teherautó. Ennek is olvass utána nyugodtan!
De ha már itt futkosol, akkor nézd már meg kicsit jobban ezeket a bizonyos táblákat, még kiegészítő tábla is van alattuk "kivéve engedéllyel" felirattal.
Az meg hogy mikor hány autóval találkozol itt meg szintén semmit sem jelent, mivel a felvételek a reggeli órákban készültek, de ezt külön meg is jegyeztem. Legyél szíves reggel 6.30-7.30 közötti időszakban erre kocogni legközelebb, és ha túlélted akkor meséld el szépen hány autót sikerült megszámolnod! (mi utoljára több mint 2000 db-ot 2 óra alatt)
De gondolom mindjárt írod a választ hogy a felvételen látható autók sem léteznek, csak valami digitális trükkel kerültek oda.. :)
Johnny M. 2011.11.21. 13:46:17
Itt a szokásos demagóg hozzáállás is, már vártam.
Leírom először és utoljára: Aki főút mellé költözik, legyen az a Nagykörút vagy akármi más ahol már évtizedek óta forgalom van, az nyilván számol ezzel mikor odaköltözik.
De akinek ott van háza ahol 8 éve még csak egy kátyús földes út volt ahol még a kutya sem járt azokon kívül akiknek ott volt dolga, és csak az utóbbi években szabadult rá a forgalom amióta leaszfaltozták, az mégis hogy készülhetne fel erre?
Kedves Horex, ki venné meg a házam normál piaci áron hogy elköltözhessek, talán Te vagy az önkormányzat??
Erre írj valami okosságot, de nyilván a videót sem nézhetted végig, különben lenne fogalmad a körülményekről hogy miért sem alkalmas ez az út a jelenlegi állapotában sem átmenő forgalom levezetésére!
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.21. 14:12:04
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.21. 14:14:05
Perillustris 2011.11.21. 14:17:04
Johnny M. 2011.11.21. 14:49:52
Azokon a helyeken ahol normálisan építik meg az utat az ingatlanoktól megfelelő távolságra ott még ez talán el is viselhető valamilyen szinten.
Nálunk ez sajnos nem így történt. A mi kapunkon konkrétan ki sem lehet úgy lépni hogy először ki ne kémleljen az ember, mert egyből áthajtanak a lábán. De az a videó 5p.20mp. környéki részétől meg is figyelhető.
3.p.10.mp. -től pedig az a szakasz látható, ami az M0 híd és Csepel közötti részen található. Ez pedig egy mindenféle előzetes talajmechanikai és egyéb útépítés elött szükséges vizsgálatok nélkül a '80 években felhúzott aszfaltcsík, ami annyira keskeny hogy két autó el sem fér rajta egymás mellett, a padka is emiatt olyan állapotú amilyen. Ezért is olyanok az ottani felvételek mintha földrengés közben készültek volna. De az út többi része sincs normális alapozással megépítve, ezért is terjed a járművek keltette rezonancia a talajban a házak felé, és ezért repednek szét.
Tehát itt jelen esetben nem csupán arról van szó hogy megnőtt a forgalom mint máshol is, hanem ennek nincsenek megteremtve az ehhez szükséges alapvető feltételei sem.
D4D 2011.11.21. 19:05:30
"Az meg hogy mikor hány autóval találkozol itt meg szintén semmit sem jelent, mivel a felvételek a reggeli órákban készültek, de ezt külön meg is jegyeztem. Legyél szíves reggel 6.30-7.30 közötti időszakban"
Nem értem, mi a fura abban, hogy reggel dugó van egy úton.
Aratáskor az utcámban van, hogy 20 percenként megy el egy traktor (nagy traktor), 2 db egyenként 40 tonnás utánfutóval. Még nem jutott eszembe ez ellen tiltakozni, mert az, hogy itt élek, ezzel jár.
Ha zavar a reggeli forgalom, költözz egy zsákutca végébe.
D4D 2011.11.21. 19:17:23
Kiegészítem egy személyes tapasztalattal:
Ahol lakom, az egyik utcabeli (megyei közgyűlési tag), elintézte az aszfaltozott utat.
Ő volt a szent ember.
Aki azt mondta, hogy a párhuzamos utcát is aszfaltozzák le (én), ahhoz mentőt akartak hívni, mert betegnek nézték.
Minden autó a mi utcánkban jött, mert itt volt leaszfaltozva.
Ma már mindkét párhuzamos utca le van aszfaltozva, azóta egy csendes zúgban élek (leszámítva lásd fentebb aratáskor).
Csendesség ide, csendesség oda, az utca hosszabb lett, több családnak lett autója, és ma már nem lehet pl valóban az utcán tollasozni.
De még egyszer sem láncoltam oda magamat, nem parkoltam le Ifát, hanem hagyom a forgalmat menni.
Volt egy helyi barom csávó (HBC) 80-as tempóval pengetett sorozatosan az utcában, szóltunk neki, ne tegye. Amióta a körzeti megbízott egy héten keresztül teljes körű, mindenre kiterjedő közúti ellenőrzést végzett nála induláskor, és mikor hazajött, meg amikor csak találkoztak, nos azóta ő is beállt a sorba, és tud normálisan közlekedni.
És itt a lényeg: Az ott lakóknak el kellene dönteni, mi ellen tiltakoznak.
- A forgalom nagysága ellen? - Ez nevetséges.
- A forgalomban részt vevő némely barom ellen? Ez nevetséges, hogy a rendőrség nem lép fel.
- A legnevetségesebb, hogy némelyek nem tudják ezt a két dolgot elkülöníteni.
A
Johnny M. 2011.11.21. 19:29:30
Azért ne vegyük már egy kalap alá az aratási időszakban utcátokban közlekedő traktorokat a mi utcánkban minden egyes nap közlekedő több ezernyi autóval.
Látom nem nagyon olvasod a korábbi hozzászólásokat, mert ha horexnek írott válaszomat olvasod nem jönnél ezzel az elköltözős dumával. Olvasd el, abban minden megtalálsz.
Johnny M. 2011.11.21. 19:44:02
A "nevetséges" dolgokról is röviden:
1,"A forgalom nagysága ellen?" - Igen
Még maga az önkormányzat is elismerte írásban hogy szerintük sem alkalmas ez az út ilyen mértékű forgalom levezetésére, ha érdekel szívesen megmutatom és elolvashatod.
2, "A forgalomban részt vevő némely barom ellen?" - szintén igen
És ha ismernéd a helyi állapotokat valamint a Szigetszentmiklósi rendőrséget, akkor tudnád hogy semmilyen formában nem lép fel ellenük, bármilyen nevetséges. Több mint másfél évig még az egy szem traffipaxuk is rossz volt, több mint 2 éve nem mértek erre sebességet egy alkalommal sem. A képüket is csak akkor tolják ide ha baleset van és helyszínelni kell.
3,A legnevetségesebb, hogy némelyek nem tudják ezt a két dolgot elkülöníteni.
- nincs is rá szükség, mind a két dolgot meg kell szüntetni a már fent említett okok miatt.
De ha ez neked továbbra is annyira nevetséges, gyere ki ide hozzánk egyik reggel egy jót nevetni! Garantálom hogy gyorsan lefagy a szádról a vigyor ha élőben látod ami itt megy. Nem viccelek, adj egy elérhetőséget, leszervezzük a találkozót és a saját szemednek már csak hinni fogsz és meggyőződhetsz róla, hogy ez a hely miért is alkalmatlan a reggeli forgalomra. Mert úgy látom a film alapján számodra nem igazán sikerült megérteni.
D4D 2011.11.21. 19:52:52
Ez akár este 10-kor is lehet, igaz csak két hét.
Ez ellen nem tudok tiltakozni, nem is akarok.
Az ellen, hogy a traktorok miatt a pincék sorban omlanak befelé (valamikor az út alatt pincék voltak, jópár nincs feltöltve), az ellen tudok tiltakozni, és szoktunk is. Az öK úgy gondolja minden egyes alkalommal, hogy aki előtt beszakadt az út, annak a dolga megcsináltatni.
Vissza a ti esetetekhez: A forgalom ellen nem tudtok tiltakozni. Viszont ha nincs járda, akkor jogos a 30-as korlátozás. Annak betartatása nem a ti, hanem a rendőrség dolga. Az önbíráskodás azért nem jó dolog, mert esetleg holnapután a Hollandin meg téged vágnak arcon, mert nem tartod be a 40-et, és különben is ne arra menj, mert akkor nem harapnak a halak.
Egyébként ha Csepel fele nem csak két sávon lehetne bejönni Halásztelek-Tököl-Halom-Miklós felől, akkor a problémátok szerintem nem is létezne.
Nem tudom tudod-e merre van a buckás, ott valamikor földút volt, majd aszfaltcsík, mostanra meg főút lett. Ők sem jártak jól a cserével, de egy forgalomnövekedést sokszor le kell nyelni, nincs más lehetőséged. Kivéve a zsákutca végébe költözést.
D4D 2011.11.21. 20:00:21
"De ha ez neked továbbra is annyira nevetséges, gyere ki ide hozzánk egyik reggel egy jót nevetni! "
- Voltam már. Tényleg szar. Viszont aki elhitte, hogy ez az utca olyan csendes marad, mint 20 éve, annak kórházban a helye.
(A Hollandi környékéről kellett Miklósra mennem, és úgy okoskodtam, hogy ott kiosonok. Körbe hamarabb kiértem volna.)
A forgalom nagyságát hogy tervezed megszüntetni?
Mellesleg Magyarország úthálózatának kb 15-20%-a képtelen elvezetni a forgalmat, ami áthalad rajta, értsd nem alkalmas az út a forgalom levezetésére.
Szerintem a 71-es út ebből a szempontból elsőbbséget élvez a ti utcátokkal szemben.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.21. 20:15:11
Perillustris 2011.11.21. 21:37:36
De ha ez a szomszéd asztalos (zug)műhelyt nyit a lakásban, melynek folyományaként reggeltől estig fúr, az minden normális embernél levágja a biztosítékot. Képzeld, hogy bejelented az önkormányzatnál, de még évek(!) múlva is ugyanez a helyzet. De persze leírják neked, hogy a szomszéd szabálytalan. Talán csak annyi a különbség, hogy ebben az esetben az IFÁ-t nem a szomszéd elé, hanem rá kell tenni.
D4D 2011.11.21. 21:43:29
Csak neked mégegyszer:
- Az, hogy hány autó halad el, nem befolyásolható tényező.
Egyes utak forgalma nő, egyes utaké csökken.
- Az, hogy az ott haladó autók hogyan (mennyivel) haladnak, a rendőrség dolga. Ha valahol sorozatosan parádéznak az autók, akkor a rendőrségnek ki kell mennie, és a szabálykövető autózást kikényszerítenie.
A probléma az, hogy van egy utca, melynek a lakói azt szeretnék, ha a forgalom sűrűsége az 50-es évek szintjén megrekedt volna, nem képesek felfogni, hogy egy úton forgalom van. Ezek az emberek ugyanakkor nem jönnek be a nyaralómba Balatonon, és nem kérnek tőlem bocsánatot, hogy ők most napjában kétszer elmennek a telek előtt, ahol pihenek, mert ők ebédre hazamennek a strandról.
Na ezért nincs vízparti nyaralóm, hanem bentebb. Nincs átmenő forgalom. De ha egyszer lesz, akkor vagy költözöm, vagy nyelek. nem tudom befolyásolni, hogy az utcában mekkora forgalom van.
Johnny M. 2011.11.21. 22:46:37
A forgalmat megszüntetni nyilván nem lehet csak mérsékelni. Ha mondjuk már a felére csökkenne, az is haladás lenne.
Erre nyújt lehetőséget a nemsokára átadásra kerülő gerinc út. De mivel a szokás nagy úr, ezért kell rá venni az erre járókat hogy a főutat válasszák, mivel ott nem veszélyeztetnek senkit, nincs 30-as korlátozás, fekvőrendőrök, tehát mindenkinek ez lenne az érdeke.
A másik dolog pedig egyszerű matematika:
Kisebb átmenő forgalom = kevesebb gyorshajtó
Röviden ennyi lenne a lényeg.
Johnny M. 2011.11.21. 23:03:16
Erre meg csak annyit írnék hogy képzeld magad elé a következő helyzetet.
A csendes utcátokból egyik évről a másikra több ezres autóforgalom szabadul rá napi szinten. Mivel nem ilyen terhelésre lett építve, ezért a házad egyre jobban kezd repedni, szétesni. Eladni nem tudod, mert elértéktelenedik emiatt és a körülmények miatt.
Ebben a helyzetben is elégedetten hátradőlnél és napról napra elmormolnád magadba korábbi megállapításod, miszerint "Nem értem, mi a fura abban, hogy reggel dugó van egy úton." ??
Te lennél a legjobban felháborodva...
És ennek semmi köze a vízparthoz, ez bárhol előfordulhat. Amennyiben ezt továbbra sem vagy képes belátni még mások érveinek hatására sem, azzal már valóban nincs mit kezdeni.
Megvan a lehetőség a változtatásra. Csak tenni kell érte, és rábírni a döntéshozókat.
Egyetlen térfigyelő kamera meg tudná oldani a teherautó problémát. A gerinc út és további korszerűbb fekvőrendőrök telepítése megoldaná az átmenő forgalom és gyorshajtás problémáját. Nem megvalósíthatatlan dolgok ezek.
D4D 2011.11.21. 23:09:49
A házhoz:
Ha reped, akkor ott a házzal sincs minden rendben.
Johnny M. 2011.11.21. 23:19:02
Nem csak a mi házunk reped.
Mindenkié a környéken, az összes szomszédunké, annak is akinek 30 éve épült, és annak is akinek 5 éve. Régen semmi bajuk sem volt.
Remélem érted az összefüggést.
D4D 2011.11.22. 00:05:23
Ha rosszmájú lennék, akkor azt mondanám, mind spóroltatok.
De így más a leányzó fekvése.
A személyautókkal akkor sem sokat tudtok kezdeni.
Perillustris 2011.11.22. 13:25:48
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.22. 13:54:59
Johnny M. 2011.11.22. 14:17:31
Ez sem kizárt. De arányaiban szerintem javulna a helyzet.
Sokan pl. arra hivatkoznak hogy azért mennek gyorsan, mert különben letolják őket az útról (ezt személy szerint sosem értettem, de mindegy)
Ha kisebb a tömeg, kevesebb másokat frusztráló elmebeteg lenne a forgalomban, így talán többen közlekednének normálisan is.
Johnny M. 2011.11.22. 14:26:48
Annyit lehet talán kezdeni, hogy hiába rövidebb távolságban egy útvonal, ha nem tud az illető mondjuk a fekvőrendőrök miatt időben is nyerni rajta. Ezért jobban megéri inkább arra menni (jelen esetben a főutak) ahol egyenletesebb tempóban haladhat.
A múlt héten mentem a reggeli időszakban a városból kivezető főúton. Talán a dráguló üzemanyagnak köszönhető, de 10 perc alatt tettem meg a távolságot az M0-ig, utána már nincs semmi torlódás. Ennyi szerintem bárkinek belefér még az idejébe, arról már nem is beszélve hogy ezen az alig 6 km-es Duna-parti szakaszon még a gyorshajtással is alig nyer valaki 2-3 percet maximum. Tehát ezért is vagyunk kevésbé megértőek az itt közlekedőkkel. A gerinc út átadásával pedig pedig tovább bővülnek a lehetőségek.
D4D 2011.11.22. 14:28:00
"A pakliban benne az árfolyam növekedése, de az, hogy külső, általad nem befolyásolható, tényezők hatására ez a növekedés tönkreteszi az életed,"
Ez is benne van. Senkinek sem verték szöges bottal a hátát, hogy CHF hitelt vegyen fel, ahogy senkinek sem tartottak pisztolyt a fejéhez, hogy egy olyan úton lakjon, ahol 5 km-en keresztül kvázi nincs elágazás. Se tömegközlekedés.
Találomra megnéztem egy helyen, van ahol kb 10 méter szélesek a telkek. Ez minimum 700 autó naponta, már csak az ott lakók részéről. Ez 5 mp-es követés esetén (Ez kb 30-as tempó) azt jelenti, hogy csak az ott lakók egy órán keresztül haladnának el a Bp felöli végponton, ha mindenki arra jár.
Mellesleg: Az, hogy a konyhaablak a szomszéd WC csészéjétől nincs 2 méterre, nem zavaró?
D4D 2011.11.22. 14:29:59
jó dolog a fekvőrendőr, de ha a mentő egy érted, akkor esetleg a fekvőrendőr miatt halsz meg.
A 10 percet, hogy reális legyen, tudni kelene mikor futottad.
Én is képes vagyok Budakeszin 3 perc alatt keresztül menni. Éjjel kettőkor.
Johnny M. 2011.11.22. 17:33:33
Ezeken a fekvőrendőrökön ami jelenleg van biztos nem múlhat senki élete, lassítás és gond nélkül áthajtottak eddig is mentők és tűzoltók is rajta, de sok személyautó is rendszeresen hasonló tempóval akik nem féltik az autójukat.
Pénteken reggel 7 kor a Csepeli úton a Szigetszentmiklósi temetőtől az M0-ig tartott a 10 perc folyamatosan haladó kocsisorban. Napközben átlag forgalommal ugyanez kb. 3 perc.
Tehát szerintem ez a 7 percnyi plusz idő a főúton nem indokolná ezt a tömeges forgalmat felénk. Ebben szerepet játszhat az, hogy a komolyabb üzemanyag áremelések elött jóval nagyobb volt a forgalom, néha 20-30 percet is igénybe vett a városhatár-M0 táv. Csak a változott helyzetről azok még nyilván nem tudnak akik évek óta ragaszkodnak reggelente ehhez a Duna-parti útvonalhoz. Nos ezt kell tudatosítani először bennük, pláne ha a gerinc úttal még tovább csökken a Csepeli út forgalma.
Reggie 2011.11.22. 18:39:19
D4D 2011.11.22. 19:21:01
Egyik cimborám mentőautóval nyomja.
Ő mesélte, már vágott orvos betegbe kátyú, illetve fekvőrendőr miatt.
Ahol nagyon szarok az útviszonyok, ott vagy viszik, vagy műtik. Menet közben nem tudnak sok úton sajnos műteni.
Péntek reggel még a 10-es úton is rövidebb a sor. Több száz méterrel.
Johnny M. 2011.11.22. 19:22:05
Akkor is ha napi szinten szétrázza az autót a rossz útminőség és ad a futóművet a több mint tucatnyi fekvőrendőr és a kátyús padka?
Megéri a javítási költségeket a napi pár percnyi előny? Nekem nem érné meg.
jelentéktelen alak 2011.11.22. 19:37:06
Az is megér ám egy misét, hogy ha ott normálisan a szabályoknak megfelelően közlekedne ez a sok autó, akkor talán nem is lenne érdemes nekik erre jönni. Hiszen látszik a videón, hogy végi 30-as, 20-as 15-ös korlátozás van.
Ha ezeket betartanák, akkor lehet tovább tartana erre kerülni, mint a a zsúfolt főúton haladni.
Teljesen tipikus emberi bunkóság. Miért van itt a 30-as tábla, mikor egyenes és sima az út. Simán lehet itt menni 70-el is! És megy is bunkó. Ezzel keseríti meg az ott lakók életét és nem azzal, hogy arra autózik...
Johnny M. 2011.11.22. 21:54:04
Elsősorban valóban ez a legfőbb probléma, az itt előforduló balesetek túlnyomó részéért a gyorshajtás a felelős.
Azokról már nem is beszélve akik az itt élőket emberszámba sem veszik, az már a bunkóság legfelső szintje. Járda híján az út szélén babakocsival közlekedő anyukák útról ledudálásától és árokba lökésétől a padkán közlekedő gyalogosok visszapillantóval elsodrásáig előfordul itt minden. Volt akit a saját kapujában ütöttek el, közvetlen utána még a helyszínelő rendőrautóba is belehajtott egy másik idióta. De a bringások sincsenek nagyobb biztonságban.
Reggie 2011.11.22. 23:06:54
D4D 2011.11.23. 00:33:14
Ismerek olyat, ahol csak oldalazva lehet átmenni rajta. Ott a két fekvőrendőr között idegből nyomom én is.
Hegyeshalom-Szentgotthárd vonaltól nyugatra ahol vannak ilyenek, ott 40-el simán át lehet menni rajta, 50-el már nem. Tök érdekes.
A prímet egy azóta már kijavított darab viszi a hegyvidéken, aminek függőleges volt az oldala, 12 cm magasságig.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.23. 15:42:34
jelentéktelen alak 2011.11.24. 00:58:43
Az fő baj, hogy az "értelmetlen" korlátozó táblák (nem csak sebesség korlátozó, bármilyen korlátozó táblára igaz) legalább fele ilyen. Valakit, valamit véd. De az arra járó csak azt látja, hogy semmi oka annak a táblának, így aztán szarik rá.
Pont úgy, mint az említett esetben. Egyenes, jó minőségű út, lakott területen belül. A sok nagyokos szerint pont olyan, mint a többi, ahol 50 a megengedett így miért is ne mehetne 65-el???
Ez az, amit én már nem emberi gyarlóságnak hívok.
Bár az igazság szerves része a dolog másik oldala is! Az rendben, hogy egy útról ilyen korlátozások segítségével akarják leterelni az átmenő forgalmat. De ha annak az átmenő forgalomnak nincsen megfelelő elvezető útja, akkor pont ez fog történni.
Meg lehet nézni, hogy mi az oka annak, hogy sok biciklis nem a bicikliúton biciklizik. Pont ugyan ez. A kerékpár utak nem megfelelőek az elvárt haladási igényeknek. Így nem ott megy, hanem ahol logikusabb. Mint az itt látható nép.
Nem, nem helyes. DE nem csak az ott gyorshajtó, meg a tilosban bicikliző a hülye e-miatt. Igazából a dologban minden érintett áldozat és mégis egymást okolják a bosszúságokért.
(lást: valaki írta, hogy mikor a fekvőrendőrök elkészültek, rendre dudálva mentek hajnalban. Vagyis az ott lakó az arra járóra haragszik, az arra járó meg az ott lakóra. Pedig mindkettő ugyan annak az áldozata -szerintem)
Johnny M. 2011.11.24. 08:14:44
"Pedig mindkettő ugyan annak az áldozata -szerintem) "
Ez pedig a város vezetőinek (annak is egy szűk körének) a hibája, akik a gyors meggazdagodás érdekében valóságos népességrobbanást idéztek elő (tulajdonukban lévő gazdasági területek belterületbe vonása, ezekre lakóparkok és ipari park felhúzása, stb) 0 infrastruktúra fejlesztés mellett, ennek egyenes következménye a közlekedés megbénulása.
De mondjuk ez még nem gátol meg senkit abban hogy egy adott útszakaszon szabályosan a sebességhatárokat betartva közlekedjen, mert az emberi tényező az oka nagyobb részben az egész problémának.
Johnny M. 2011.11.24. 08:21:20
Ez igaz, de sokan fel sem fogják hogy nem a legmegfelelőbb tempót választják az áthajtáshoz, bár lehet hogy azok mind céges autóval járnak és nagy ívben tesznek a hosszú távú következményekre.
Az út az utolsó 2 km-es szakasza ami igazán rossz minőségű, főleg a padka része, ez a felvétel 03.05.- 04.37. közötti szakaszán látható rész, ott a felvétel pont ezért annyira remegős.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.25. 18:54:38
besp 2012.01.05. 21:06:31
be fogok dobni minden postaládába dobni egy papírt a csepeli önkormányzat, vagyonkezelő elérhetőségével, hogy követeljenek megoldást.
ami lehet:
-a Királyerdő út aszfaltiozása (ez a Rév utca/Üdülő sor problémájára nem megoldás)
-az üdülő sor pihenő övezetté nyilvánítása, akár lezárása!
-a Hollandi úton sebességkorlátozás bevezetése
-a Dunadűlő út forgalom előtti megnyitása (ez a Hollandi útiaknak sem megoldás, csak onnan befelé)
Ezek esetleg csak a gerincút átadása után válnak aktuálissá.
Ehhez kapcsolódóan az üdülő soriak/rév utcaiak is előkészíthetnék, hogy a gerincút átadása után nyilvánítsák pihenő övezetté, zárják le ezeket az utakat.
Nem bírom ezt a qrva autópályát!