Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Aki vak és süket, azt nem zavarja a külvilág

2010.10.26. 13:36 :: SilentSound

A tegnapi kifakadós posztomban szereplő vadbaromhoz hasonlóan veszélyes tud lenni az a fajta autóvezető, akiről Jin_Ke írt. Ez az a típus, aki nem száguldozik, néz maga elé mereven, de kizárja a körülötte folyó eseményeket, nem vesz róluk tudomást, mert akkor nem is léteznek a többiek és nem lehet baj.

Tegnap (okt. 24-én) este szokásomhoz híven tartottam asszonypajtáshoz a Vörösvári úton. A rendelőintézetnél besoroltam a belső sávba ahol egy kivilágítatlan Mitsubishi Galant (kb. 95-ös évjárat) mögé érkeztem. Sem az első sem a hátsó lámpái nem égtek.

Mögé állva elkezdtem villogni, majd le fel kapcsolgatni a tompítottat. Semmi reakció. Még egyszer. Megint semmi. Harmadszorra sem. Éppen a vörösvári-bécsi út kereszteződéséhez értünk, ahol van két lámpa de előtt még egy balra kanyarodó sáv ahol a villamos síneken keresztül, fel lehet kanyarodni a farkastorki útra.

Kolléga erre nyom egy izmosabb féket, majd a kanyarodó sáv felé húzza az autót, de nem indexel vagy valami hasonló, csak elindul a másik sáv felé, de megáll a szaggatott vonalnál és ott csoszog tovább, majd kicsit visszajön, majd újból meggondolja magát és végre becsorog a kanyarodóba.

Már amikor index nélkül elkezdett töketlenkedni rádudáltam és kikerültem jobbról. Azt hittem valami szerencsétlen barom ül benne aki be van szarva attól, hogy este egyedül kell vezetnie, vagy valami nyugdíjkorhatárt extrémen megelőző archív Schumacher.

De nem, az autóban ketten ültek, a sofőr pedig egy ötven körüli nő volt aki szigorúan 10-10-nél fogta a kormányt és az előírtak szerint négy és fél centiről szupermakró módban figyelte a szélvédőnek csapódott muslicákat.

Szó nincs arról, hogy felidegesítettem volna magam, vagy nem tudtam volna aludni éjszak az eset miatt, szimplán nem értem.

Nem tűnik fel neki, hogy sem elől sem hátul nem világít és a műszerfal is sötét (mert hogy addig a műszerfalnak sincs világítása amíg legalább a helyzetjelzőt fel nem kapcsolja)?

Nem tűnt fel neki, hogy villogok mögötte reflektorral?

Nem találta az indexet?

Nem hallotta a dudát? (mert sem jobbra sem barla nem nézett amikor kikerültem)

A utas is idióta volt?

Még így 50-es táblánál kanyarodó sávban csak-csak megússza a hülyéje, de ki tudja lehet, hogy Miskolcról érkezett és csak Esztergomban áll meg. Miért és hogy tud az ilyen életben maradni az utakon, míg másba akkor is beleszállnak ha ipari halogénreflektorral rakja körbe az autót?

Balesetmentes közlekedést mindenkinek!

105 komment

Címkék: közlekedés autó sztereotípia béna veszélyes mazsola női sofőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jin_Ke (Fotelkommandó) · http://fotelkommando.blog.hu 2010.10.26. 14:06:35

@CD-R80:
bázz ezt nem mondod komolyan, hogy rendszeresen így vezet -.-' de jó hogy csak most találkoztam vele, de nem baj a következő piros lámpánál elkapom (már ha észreveszi) és a fejére húzok egy bányászlámpát :) sőt a kocsiját is körberagasztom fényvisszaverőcsíkokkal

''autónepper.'' 2010.10.26. 14:08:12

@pd_: nálam a kék a helyzet jelző csak 3plus le ad:s akkor lehet nem jó izzókat vettem :D

''autónepper.'' 2010.10.26. 14:10:00

@Gusshun: helyes! osztom a véleményedet úgy is fogok még ma vagy 150 km menni abból 50 tuti pályán szal az első embert aki ma feltart jól elverem!

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.10.26. 14:13:14

a vörösvári - külső bécsi út tengely sajnos ilyen, rengeteg a "vasárnapi vezető". papi mami kiöltöznek ünneplőbe, elő a garázsból a 10 éves, 10e km-t futott swift és irány az unokák.

másik széles réteg a "várják a vesémet piliscsabán" 80-al cikázó arcok 15-20 éves BMW/Vectra/Passat volánja mögött.

a posztnál maradva, tegnap előtt megint majdnem lezúztam egy "jajj, hazaértem" arcot. szokásos, csorgunk ötvennel, ésszerű féktáv erre minden ok nélkül satuzik egyet MAJD kiteszi az indexet, hogy na most ő itt leparkol, majd századmásodpercen belül villan a tolatólámpa és már jön is rám. különösen kerülendő ilyenek miatt újpesten a templom utca. ott mintha a kresz is előírná, hogy satuzni és azonnal padlógázzal tolatni kell, főleg ha dobozos kisteherrel vagy.

agyrém.

CD-R80 2010.10.26. 14:13:41

@Jin_Ke (mozivandal.blog.hu): Azt nem tudom, csoda hogy még él. Egyszer találkoztam vele a Bécsi úton, akkor épp a lökhárító alatt bújt át a belsőből s kanyarodott le előttem, de úgy hogy majdnem teljes satut kellett nyomnom. Aztán lehet nem ő volt, de kísérteties a hasonlóság:)

P75 2010.10.26. 14:17:00

Jaj, de ismerős... Sajna naponta találkozni ilyenekkel és többségük nő (írom mindezt nőként). Sehova nem néz, senki más nem létezik és ha egyszer véletlenül ott van valaki, amikor szó nélkül sávot vált, rettenetesen meg lesz lepve, hogy jé, mások is vannak az utakon?

[mike] 2010.10.26. 14:21:11

@pd_: aki meg azt hiszi, hogy a másik azért ködlámpázik, mert vagánykodik, vagy mifene, azzal sincsen valami rendben.... Késő esténként mindig használom, mert jól bevilágítja az út szélét és nem egyszer volt már rá szükség a mindenféle kiugráló vadak miatt. És nem.... nem vakít, mert normálisan be van állítva.

Sándorkarcsi (törölt) 2010.10.26. 14:21:31

Silent, mostanában olyan feszült vagy. Mondjad a asszonypaljtásnasak aktívabban kezeljen mert így hamar Xanax és,vagy alkoholfüggő leszel!

ex-dr. vuk 2010.10.26. 14:32:32

@beste: ezt a rendoroknek is elmagyarazhatna valaki, mert eleg skoat lattam igy kozlekedni.

Leadfoot 2010.10.26. 14:34:17

Nem tudom, miért, de valahogy úgy tűnik nekem, nagyon megnőtt az ilyen vakegerek száma mostanában.

Ha megyek egy közepes karikát a városban, két doboz Andaxin a minimum. :-)

(Egyébként van olyan autó, amiben lekapcsolt világítással is default működik a műszerfal-világítás - pl. az én Seatom is ilyen.)

borso 2010.10.26. 14:34:35

legközelebb reméljük egy kamazzal emberkedik, rongyá töri magát és végre nem vezet többet autót.

CD-R80 2010.10.26. 14:35:33

@[mike]: Ettől függetlenül a többség tuningnak használja..Például városban nem nagyon ugrálnak még vadak az út széléről az autókra:)
S kevés autósról mondható el, hogy egyáltalán tud róla hogy a ködlámpa is állítható.

Csigorin 2010.10.26. 14:48:10

Az utas se normalis ha hagyja vezetni...

2010.10.26. 14:48:32

... most értem haza, papa mama előttem az astrában. 50-es táblánál 35-tel, országúton 70-nel, de a körforgalomban a gyalogosokat nem vette észre, csak ment előre mint 1 igazi barom.
muszáj az ilyennek közlekedni? :)

Leadfoot 2010.10.26. 14:50:17

@[mike]: Erre nem tudok mást mondani, csak azt, hogy b+. :-)

Mennyit világít előre egy ködlámpa? 20 métert? Többet nem.
90-es sebességnél ekkora távot 0,8 másodperc alatt teszel meg. Jó eséllyel ez alatt az idő alatt épphogy elkezdesz cselekedni.

Szóval ha te a ködlámpa segítségével kerülsz ki vadakat, akkor kurvára a Forma-1-ben a helyed.

De gyanítom, inkább csak önigazolásként magadnak is bebeszéled ezt az ordas nagy böszmeséget.

Mindenesetre én éjszaka simán rátolom a reflektort a ködlámpázókra.

Take-it-Easy 2010.10.26. 15:04:57

Az ilyen még azt sem venné észre, ha egy rendőrautó villogó szirénákkal akarná megállásra késztetni... Szörnyű.
Igazából én egy fajta vezetőtől szoktam nagyon megijedni, amelyik a már említett 10.10-es fogással vezet, mereven néz előre, és úgy előre van dőlve, hogy a kormányt nem bírja tekerni a saját felsőtestétől.
Na, az ilyenek közeléből húzok én el mindig pánikszerűen.

Deluxe Rebirthedborned 2010.10.26. 15:05:27

Lead, jaja

Refit az arcába, dudára feküdni és felé rántani a kormányt. Párszor megcsináltam, volt aki ijedtében nekivágta a verdáját a parkoló kocsiknak...

Csak az nem értem, hogy aki ideggyenge, az minek megy az utakra :D

Take-it-Easy 2010.10.26. 15:05:40

@Easyke: "villogó szirénákkal" = az összes megkülönböztető jelzését bevetve. Mááá nagyon kész vagyok....

isti77 2010.10.26. 15:07:59

És azt milyen sokan nem veszik észre (vagy leszarják?), hogy csak az egyik lámpájuk ég.
Pedig, ha máskor nem is, olyan forgalmi helyzetben, amikor elég közel vannak akár az előttük haladó/álló autóhoz (lámpánál, vagy dugóban araszolva), akár valami tárgyhoz, ennek fel kellene tűnnie.
Persze az is érdekes, hogy egy csomó autónak a fedélzeti komputere pont ezt nem jelzi, miközben a nyitott ajtótól a biztonsági övön és a fagyveszélyen át az ablakmosó folyadékszintig minden szirszart igen.

"streetfighter" 2010.10.26. 15:11:29

@beste:
Ez, hogy jön ide nagyokos?

Lipi1945 2010.10.26. 15:18:56

@Easyke: Hehe, én ilyet pont láttam is. :D Rendőrautó megáll a pirosnál, mellette a lány keresztülrombol a kereszteződésen, rendőrök utána erednek villogva. Köv lámpánál állnak mögötte villogva, prüntyögtették párat a szirénát, semmi reakció, kénytelenek voltak mellé állni, és már kétkézzel mutogatta neki a rendőr letekert ablaknál, hogy húzódjon már félre. :D

Tornado86 2010.10.26. 15:32:06

OFF
Eleve bukta kéne legyen a - hogy pontos legyek - 10-2 órás kormányfogás vagy ha keresztbe teszed a kezed a volánon. Nekem a 9:15 - 2:45 egész jól bejött :)
ON
Kiváncsi lennék, vajon észreveszi-e a galantos néni a kukát azon a korábbi posztomhoz kapcsolt képen, amin Silet is csak a parkolót jelzõ karikát :) Szerintem nem, bár a nagyobb baj a fejében van.

Tornado86 2010.10.26. 15:36:07

@ruskyy:
Ez az az állatfaj, amelyik országúton kiakad, ha valaki 65el megy elõtte, azt viszont nem látja be, hogy õ meg sok embert tart fel nap mint nap. Asszem kijönne neki az egyik vicces sofõrtesztemnél az öregapó a volánnál elemzés :)

Hurri Kán 2010.10.26. 15:41:00

Lámpa minek? Nem olvasni akart :))

Amúgy egy autista barom! Jogosítványt + autót elkobozni az ilyentől.

ex-dr. vuk 2010.10.26. 15:51:30

@[mike]:
Es mi a magyarazatod a tiszta idoben varoson beluli zarofenyezesre? :)

1kutya 2010.10.26. 16:05:01

OFF: @beste: @vuk_: egyre több típusban, az un. nappali menetfényt a ködlámpával egy házba építik be (skoda octavia, superb, ford egyes típusai, stb.) ezért tűnik úgy, mintha a delikvens ködlámpája égne, pedig mégsem! de ezt már mintha itt párszor megbeszéltük volna...
ON

[mike] 2010.10.26. 16:05:51

@Leadfoot: tévedsz, mert a tompítottal együtt nagyon jól bevilágítja az oldalsó perifériát. És nem kell a szavaimat kiforgatni... Ellenben arra, hogy én ködlámpázok városon kívül, ami téged nem vakít, maximum a frusztrációdból kifolyólag "zavar", te viszont vakítasz, én is csak annyit tudok mondani, hogy b+... Milyen jogon döntöd te el, hogy ki milyen fénnyel közlekedik? Ha akarok, akkor karácsonyfaégőket rakok körbe az ablakba, te akkor se reflektorozz.

Hurri Kán 2010.10.26. 16:09:11

@1kutya: ebben valóban tök igazad van, de a zárófény az hátul van. Nappal is idegesítő, éjjel viszont nagyon.

1kutya 2010.10.26. 16:10:32

hogy releváncsos is legyek:

fenti módon közlekedő emberek egyszerűen félnek! félnek a közlekedő tömegtől, félnek az autótól, mint géptől magától, félnek, mert nem tudnak egy-két dolognál többre koncentrálni, félnek, mert nem jól látnak/hallanak stb...
az ilyeneket egy egyszerű orvosi/pszichológiai teszttel ki lehetne szűrni még a jogosítvány megszerzése előtt.

mint itt korábban már leírtuk párszor: a gépjárművezetés nem alkotmányos jog. aki nem tudja megtanulni az kérem járjon bmw-vel (busz/metró/willamos).

"streetfighter" 2010.10.26. 16:13:22

@1kutya:
Az a baj, hogy sok a kretén.
Azért arra kiváncsi lennék, hogy a kettő (gyári ködlámpa és a menetfény) mennyire különbözik egymástól.

1kutya 2010.10.26. 16:14:00

@gyvy: no ez sem teljesen igaz, mert egyes korábbi típusokban nem volt ködlámpa, hanem elől is csak un. ködzárófény volt a lámpatestbe építve (bora, xsara).
no de nem kötekszem tovább: aki nappal is ködlámpával jár (akár elől, akár hátul) az tényleg xarjon sünt! farfekvéseset...

1kutya 2010.10.26. 16:16:55

@"streetfighter": nemtom! nézz meg pölö egy új oktáviát, kérdd meg a tulaját, kapcsolja fel mindegyiket és megtapasztalod.

Hurri Kán 2010.10.26. 16:17:04

@1kutya: akkor e1 kicsit hadd kötekedjek én :)

Szóval úgy tanították annó, hogy ködlámpa, az elöl van és ködzárófény, az hátul.

Olyanról, hogy a ködlámpa elöl is egybe van építve nem hallottam még. De ettől persze lehet.

Farfekvéses sünnel egyetértek!

ex-dr. vuk 2010.10.26. 16:17:25

@gyvy: tobb, mint idegesito: kisuti a szemem.
azt meg kodben is le kell kapcsolni, ha jonnek mogotted. Ezert hivjak ZAROfenynek, az zarja le a kocsisort. Ha hatul vagy felkapcsolod, ha moged erkezik valaki akkor lenyomod (es a mogotted levo fogja felkapcsolni).
Egyszeru ez.

igazi hős 2010.10.26. 16:35:19

@[mike]: Milyen messzire világít el a ködlámpád? Mennyivel mész este? Mennyi olyankor a fékút? Kivonni tudsz, gondolom.
Nem véletlenül társul a ködlámpához egy 40-es korlátozás. Ha 90-nel mész, akkor a tompított fénycsóvája is épphogy elég, a ködlámpa meg feleakkora távra világít (igaz oda erősebben, 2/3 teljesítmény harmadakkora területre jut).

Marcellusca 2010.10.26. 16:40:19

@1kutya: A zúj (2-es, 3-as) Octavia-knak mán a löGhárító ajján van a ködlámpa. :)
Az aggya a kanyarvilágíttást is. :D

szaGértő 2010.10.26. 16:59:39

@Marcellusca: A löGhárító az az alkatrész, amivel el kell csapni a biciGlist? :D

Hurri Kán 2010.10.26. 17:03:17

@szaGértő: és ha kötsz rá foGhagymát meKvéd a szabáJtalan közlekedőktől.

Off: Hajtás pajtás válasza megjött?

szaGértő 2010.10.26. 17:08:29

@gyvy: Mekk. Gyógyduma, hogy figyelmeztetik. Csakhogy a youtube kommentek között páran elküldtek anyámba a szokásos dumával, hogy a bringásnak nem kell betartania a kreszt, mert nem zavar senkit, és ott valamelyik sötétzöld elpöttyentette, hogy ez a csávó minden nap arra megy. :)

Egyébként, amikor megjött, be is másoltam a kommentek közé, egy kissé gonosz megjegyzéssel, amire a hajtipajti főnöke be is szólt. :D

Szóval, a közzétett állításokból a formális logika alapszintú használatával az jön ki, hogy a csávónak ment egy szóbeli igrumbugrum (vagy nem), de azóta is minden nap arra jár. Sőt, az én kurva anyámat. :D

Hurri Kán 2010.10.26. 17:10:51

@szaGértő: Lottó ötösöm jönne így be. Át tudnád dobni privátban? Köszönöm.

1kutya 2010.10.26. 17:16:30

@Marcellusca: nem is az oktáviáról volt szó, hanem a boráról és a xsaraII-ről.

egyébként igen, az adja a kanyarpilácsot is (aka a megfelelő oldalon kigyullad a ködlámpics), de mellette ott a nappali menetfény is.

szaGértő 2010.10.26. 17:16:55

@gyvy: Átment. A kommenteket meg itt meg tudod nézni, azóta szaporodott, sok paraszt futkos arrafelé.
www.youtube.com/watch?v=1Y_EXK0XO48

Hurri Kán 2010.10.26. 17:20:39

@szaGértő: Kösz! Ez ám a mindenre kiterjedő dorgálás..:D

Reggie 2010.10.26. 17:42:38

@[mike]: A kresz donti el. Annyira van neki joga reflektorozni mint neked kodfenylampazni. Ugyhogy max 1-1.

kijafaxom 2010.10.26. 17:51:28

Egy ötvenes nőt villogással,dudálással maximum beszaratni lehet,figyelmeztetni semmiképp.Szerintem.
A "10 10" kormányfogás helyett pedig pár éve a 9-3-at oktatják tehát régi vágású rutinos vezető az ilyen - tudja,hogy bármit tehet a többiek úgyis kivédik azt...
Amúgy meg van egy anyósülés elé a műszerfalra rendszeresített matrica. "Kuka utas vésd az észbe,ne szólj bele a vezetésbe",szegény papucsférj csak értelmezte.
:p))

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.26. 18:04:30

Rég nem láttam a Galantot amivels zoktam járni
Lehet hogy a nő azzal jár és hogy ne vegyék észre azért nem világit?

Bordó Galant volt?

Kardics 2010.10.26. 18:48:57

Tegnap reggel indulok melóba, 5 00 sötét. Útkereszteződésbe érek, körülnézek alaposan (egyben van a parkoló a biciGli úttal és sok a sötétben bóklászó)(aki ismerős erre: Fehérvár József A. utca, szervízút nyugdíjintézettel szemben) . Kikanyarodok balra szembe, jön egy astra lámpa nélkül a tök sötétben. Hát baszod hogy ennek, hogy nem tűnt fel a sötét. Megijedni nem volt időm, nemhogy villantani vagy akármit csinálni. Ma azért ha lehet még jobban körülnéztem

[mike] 2010.10.26. 19:00:38

@igazi hős: nem messzire világít, hanem kissé oldalirányban szórja a fényt... egyébként meg nem fogok kiszállni a kocsiból és méregetni neked, ha nem haragszol. De ettől a logikától falnak megyek, komolyan... :D Akkor ha legközelebb autópályán mész _sötétben_, 70-80 felett semmiképpen ne tedd, mert a kresz szerint nem tudsz majd megállni a belátható útszakaszon belül.

@Reggie: az az ő egyéni problémája, hogy nem tetszik neki a világítás, de szembejövő forgalomnál ne villogjon mint egy balesetes ufó, ha őt sem vakítja el senki. Bírom azokat, akiknek nincs egyéb dolguk a forgalomban, mint a másik dudálásával, meg villogásával eltölteni az időt.

D4D 2010.10.26. 19:14:40

A posztbeli képhez:
Nem hall, nem lát, nem sz..ik.

Poszthoz:
Vannak ilyenek, nem szoktam ilyenek miatt ide irogatni, mert akkor naponta 5-ször az én posztjaim lennének kint.

Ködlámpa:
Én is tolom este sok helyen a ködlámpát, mert a sima tompítotthasználat mellett állandóan félre kellett kapni a kormányt, mert sötétben a tompított lecsal az autó szélességéből 10-15 centi, a köd meg kint ül a szélén.
www.toyotaclub.hg.pl/avensis-spo-1.jpg
Természetesen rám lehet nyomni a refit, de én is visszanyomom és behúzódok 10-15 centit. Látni kéne némelyik nevelgető hogy menekül ilyenkor.

Hátsó ködlámpát ismerek olyat aki hétfőn felkapcsolta, és még csütörtökön is be volt kapcsolva.
Jobb típusokban le lekapcsol a hátsó automatikusan, mikor lekapcsolja a tulaj a tompitottat, így elkerülve, hogy bekapcsolva maradjon.

"streetfighter" 2010.10.26. 19:26:10

@szaGértő:
Ilyeneket raksz fel?
Te vagy a legröhelyesebb!

szaGértő 2010.10.26. 19:27:24

@"streetfighter": Mert? A bringásra nem vonatkozik a KRESZ?

szaGértő 2010.10.26. 19:27:58

@"streetfighter": Van még. Akarod cenzúrázni, vagy feltehetem? :D

"streetfighter" 2010.10.26. 19:36:59

@szaGértő:
Dehogynem vonatkozik, de gondolom nem így ment végig az úton visszafelé.
Néha nézem ezeket a videókat és elkondolkodom, hogy egyeseket mik nem foglalkoztatnak. Elképesztő!
Mit akarsz vele elérni?
Elszégyelli magát és legközelebb nem csinál ilyet?

"streetfighter" 2010.10.26. 19:39:13

@Reggie:
A refi a vakít a normális gyári ködlámpa meg nem.
Talán újat mondtam?

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.10.26. 20:15:10

@[mike]:

KRESZ 44.p/4: "Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják."

Mint a neve is mutatja: KÖDlámpa. Elvileg a rendőr jogosan meg is húzhat akár 10 rugóra is... keress rá: itt-ott találsz egy pár fórumbejegyzést hasonló tartalommal.

Felőlem egyébként mindenki azt csinál, amit akar, ameddig engem nem zavar/veszélyeztet. A rosszul beállított, vagy félszemű világítás azonban igen zavaró, az utóbbi még balesetveszélyes is.

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.10.26. 20:35:28

@[mike]: Ja, és nem aggathatod körbe karácsonyfaégőkkel sem, mert a KRESZ arról is rendelkezik, hogy milyen lámpák világíthatnak és milyen színnel. :)

Én emlékszem, annak idején (talán a 90-es évek elején?) hírértékű volt, hogy a középső, kiegészítő féklámpa szabályos-e.

szaGértő 2010.10.26. 21:09:50

@"streetfighter": Mondjuk, ha demonstrálom, hogy mekkora suttyó parasztok, az már eredmény. Ugyanis folyamatosan ugatnek, hogy az autósok nem tartják be a szabályokat, holott a bringások sokkal nagyobb százaléka szarik rá, mint autós.

VakondM 2010.10.26. 23:05:36

@kijafaxom: Nekem a következő van kitéve
"Menet közben a járművezetővel beszélgetni tilos!"
;)

Hurri Kán 2010.10.26. 23:08:11

@Rival: a vicc az, hogy amikor Ajrópa sok országában már használták, nálunk még szabálytalan volt, vizsgán pl. ki kellett kötni.

Aztán szerencsére szabályos lett.

VakondM 2010.10.26. 23:08:17

@szaGértő:
Azt pedig sok balesetnél - ahol ők érintettek - elfelejtik közölni, hogy szabályosan közlekedett-e. Lásd legutóbbi esetet amikor a 9 éves kisgyereket vasalták ki. Volt rajta kukás mellény. Oké, ettől jobban láthatod, de hogy közlekedett? Majd gyerek lévén meghurcolják az autóst aki esetleg nem is vétett.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.26. 23:09:41

OFF

Teccik, hogy egyesek a ködlámpákkal vannak elfoglalva. Az első ködlámpa az egyik legnagyobb hülyeség, amit autóra valaha szereltek. Kb azonos értékű kék ledes parkolólámpákkal. Ugyanis sem esőben, sem ködben, sem hóban, sem semmikor nem látszik jobban tőle az autó. Viszont qrvára vakít. Rá lehet mondani, hogy ez nem igaz, de akkor is így van.
Ugyanúgy nem is látni vele jobban, mert pl. ködben vagy esőben ugyanazt a semmit látni vele, csak kicsit világosabban. És a gyári, jól beállított ködlámpa is vakít. Nem annyira, mint a gányolt gagyi szarok, de kis mértékben az is vakít. Ha annyira hasznos dolog lenne, akkor már rég kötelezővé tették volna. Aki nem hiszi, járjon utána.

egyetlen hasznos doog az utólag felszerelhető nappali ledes menetfény, de az pedig ronda, min ta bűn. Egyáltalán nem éri meg elcsúfítani egy autót ilyen ocsmány undorító szarral.

ON

"streetfighter" 2010.10.26. 23:09:54

@szaGértő:
Értem én, hogy demonstrálni akarod a szabályszegésüket, de szerintem ez a példa nem elég fajsúlyos.
Az tény, hogy "lazábbak", mint az autósok, de azért legyünk őszinték nem is olyan veszélyes, mintha autóval csinálná ugyan azt valaki. Szóval nem egy kategória.
Nekem a bringásokkal eddig nem sok afférom volt.

VakondM 2010.10.26. 23:11:48

@"streetfighter": Nem, viszont valaki az ilyet tuti ki fogja vasalni. Nyáron ki kell csak menni a rakpartra a 19/41 villamos vonalára. Ott minden van ami biciklis.
Te bemész a buszsávba, repül a csekk. A villamossínen közlekedsz majdnem helyből tarkón lő a rendőr ha meglátja. A biciklis jön, megy és szarik rá. A kiskörúton mikor kicsengeti maga elől a 49es vili a biciklist az meg még mutogat, hogy hova a fenébe siet?
Szerintem nem normális dolog amit egyesek művelnek. Félre értés ne essék, nem azt mondom, hogy autós nem csinál hasonlókat. Csak nem annyi és nem utolérhetetlen...

VakondM 2010.10.26. 23:13:30

@"streetfighter":
Nekem volt, nem hiszem ugyanis, hogy egészséges a villamos tükrébe kapaszkodva húzatnia magát.

"streetfighter" 2010.10.26. 23:14:45

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Nem is tudtam, hogy az aszfalton fekve vezetsz. :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.26. 23:15:48

@VakondM: Én olyat tapasztaltam, hogy a kamion hátuljába kapaszkodott...

schdl (törölt) 2010.10.26. 23:16:08

"egy ötven körüli nő volt aki szigorúan 10-10-nél fogta a kormányt és az előírtak szerint négy és fél centiről szupermakró módban figyelte a szélvédőnek csapódott muslicákat." - ROTFL

Nem tűnik fel neki, hogy sem elől sem hátul nem világít és a műszerfal is sötét (mert hogy addig a műszerfalnak sincs világítása amíg legalább a helyzetjelzőt fel nem kapcsolja)? - NEM

Nem tűnt fel neki, hogy villogok mögötte reflektorral? - NEM, nyilván az ilyenek a mentőt/rendőrt/tűzoltót sem veszik észre.

Nem találta az indexet? - NEM

Nem hallotta a dudát? - NEM, lásd kettővel feljebb.

Én is nagyon sok ilyen vezetőt látok nap mint nap, akik teljesen passzívak, nem reagálnak a körülményekre, vagy bármi másra. Nem tudom, mit lehet velük kezdeni. Az ilyen villogok, meg jelzek, stb. már rég nem próbálom meg, mert ugysem érti.

Inkább 2 boyracer mint egy ilyen Úrvezető :D

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.26. 23:16:50

@"streetfighter": Nem is úgy szoktam. Akkor talán lenne értelme a ködlámpának.

"streetfighter" 2010.10.26. 23:17:34

@VakondM:
He-he-he.
Villamos vezető vagy?
Egyébként az kétségtelen, hogy szinte retorzió nélkül tudnak garázdálkodni és ez sokakat inspirál.
A durvábbak talán a saját kárukon fognak tanulni.

VakondM 2010.10.26. 23:17:36

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Ez sem egyedi eset gondolom.

Az az egészben a felháborító, hogy ugyan némelyik robogós sem közlekedik szebben de azok között több a szabályos. Kell is rá jogsi, biztosítás és sisak. A cangásnak még a sisak sem kötelező.....

VakondM 2010.10.26. 23:19:28

@"streetfighter":
Igen, az vagyok.
Így pedig számtalan példát láttam arra is, hogy miért tilos a sínen tekerni. Olyankor 1-1 mindig megtanulja örökre. De a Szabi hídon láttam már robogóst is elfeküdni a sín miatt az előzendő autós mellett. Általában csak 1-2 szakadt ruhadarab bánja, de volt olyan akit a tűzoltók a másik vágányon közlekedő villamos alól szedtek ki.

VakondM 2010.10.26. 23:20:31

@schdl:
Sok az ilyen sajnos. Nyáron 2 falunyit mentem ilyen mögött 5 másik autós társammal. Igaz ő 60al ment, de azt mindenhol.

"streetfighter" 2010.10.26. 23:27:04

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

De akkor tudna vakítani nem?
Hogy vakíthat a földtől 30 cm-re lévő jól beállított ködlámpa?
Ezt sosem értettem.
A "vizes aszfalton tükröződik" szöveg is komolytalan.
A JÓL beállított xenon jobban vakít, a rosszról nem is beszélve.

"streetfighter" 2010.10.26. 23:28:34

@VakondM:
Ezt sosem értem, miért nem előzöd le?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.26. 23:35:04

@"streetfighter": Elárulok egy titkot: a legtöbb lámpa szórja a fényét. Nem csak egy fénycsóvát bocsát ki, hanem "tölcsér" alakban világít. De gondolom ezt tudod. Be lehet állítani úgy, hogy ne vakítson, de akkor annyira lefelé kellene állítani, hogy kb 10 cm-re nem világítana el.

"A "vizes aszfalton tükröződik" szöveg is komolytalan."
De tükröződik. erre nem tudok mást írni. Valamilyen szinten a föld felé visz, és ezért tükröződik. Itt is van egy lehetőség, ha felefelé állítod, akkor nemtükröződik, de mindenkinek a szemébe fog világítani :)

A xenont előbb kihagytam a felsorolásból, a rosszul beállytottról inkább nem beszélnék, mert kitörném azt a lámpát, amiben ilyen van, a jól beállított szintén vakít egy kicsit, de nem annyira, mint a ködlámpa. Viszont az illető jobban lát vele.

VakondM 2010.10.26. 23:38:19

@"streetfighter": 2 falun át nem volt rá lehetőségem. Vagy kanyar, vagy jöttek szembe. Utána mentem is. A fura az volt, hogy a közöttünk lévő 5 másik nem jött. Volt egy pár km-es hosszú egyenes ahol végre nem jött semmi és egy 60al menő gépkocsisort sem nehéz előzni.

Reggie 2010.10.26. 23:45:36

@"streetfighter": Ha nedves az utburkolat, akkor ez mar helybol nem igaz. Ezek szerint en biztos ujat mondtam:)

Reggie 2010.10.26. 23:48:42

@[mike]: Az osszes kodfenylampazo azt mondja, hogy az ove sosem vakit. Persze mert eleg nehez ut kozben magaddal szembetalalkozni. Ha betartod a szabalyokat, akkor nem villognak rad, ilyen egyszeru. Lehet hogy csak arra akart joindulatuan figyelmeztetni, hogy elfelejtetted lekapcsolni, mert tudod ezert megbuntethet a rendor.

D4D 2010.10.27. 00:05:31

@...::: Flúgos Kamionos :::...: És a plusz 20 lóerő?

Túl sokkal jobban nem látni tőle, de az Avensisen a korábbi hsz-emnél lásd a képet, egyéb indokok is vannak

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.27. 00:12:59

@D4D: Ja, a plusz 20 lóerőt el is felejtettem :)

Ezzel nem értek egyet, pusztán azért használni a ködlámpát, mert az közelebb van az autó széléhez szerintem hülyeség. Eleve sötöben nem magát a lámpatestet látod, hanem a fényét, ami jóval nagyobb, mint a lámpa, másrészt pedig ki az a vadbarom, aki annyira pontosan kiszámítja a szemejövő autó szélességét, hogy ezen a 10-15 cm-en múlik a baleset elkerülése? Plusz a szembejövőt valamilyen szinten el is vakítja, és ez még balesetveszélyesebb.

[mike] 2010.10.27. 00:49:08

@Rival: tudok róla :) Komát meg is állította egyszer, akkor még valami 5 rugót csengetett, pedig szakadó eső volt és némi köd is, tehát még azt se mondhatta, hogy indokolatlan volt.

@Reggie: érdekes, nekem még soha senki nem villogott este, hogy vakítaná a ködlámpa. Ellenben megrakott futóval, mikor már nem tudtam lentebb állítani a tompítottat, többször jeleztek, szóval lehet viszonyítani. De majd egyszer előregyalogolok és belenézek a szemembe... Az viszont felettébb furcsa, hogy hirtelen mennyi érzékeny szemű emberke lett itt. Akit a holdfény is vakít és nappal csillog a bőre, az inkább vizsgáltassa ki magát.

Reggie 2010.10.27. 01:05:15

@[mike]: Ha esoben csinalod, biztos elo fog fordulni.
De az is erdekes, hogy mennyi vaksi ember lett itt, akinek plusz kodlampa nelkul mar nem is lathato az ut.
Ez van, van akinek kell az a plusz feny mert szarul lat, van akit meg zavar mert erzekeny ra.

Barnamedve84 2010.10.27. 09:53:03

Még mindig jobb, mint aki össze-vissza hajt, ráadásul, mint az őrült.
Ami velem történt ma, az inkább tegnapi poszthoz illik - az Üllői útra készültem kihajtani mellékutcából, és éppen mikor már készültem lassítani, a két másodperccel korábban mögém csapódó kocsi gondolt egyet (márkát könnyű kitalálni :) ), és úgy előzött meg, hogy éppen befért közém és a kereszteződés közé, miközben kishíján összecsattant az üllőiről szabályosan szembe bekanyarodó másik autóval. Az volt a szerencsém, hogy nem az a fajta vagyok, aki beesik a kereszteződésbe, hanem már előtte kezdek lassítani, különben tuti beleszálltam volna, aztán még én szívok, mert én voltam hátul...
Persze a posztban szereplő is egy idióta, de legalább nagy ívben kikerülve nem veszélyes :)

labi 2010.10.27. 13:20:09

Vakítós autóból eddigi kedvencem az volt, amikor a pirosnál állva hirtelen olyan fehét fény borította el a kocsim belsejét, hogy az elment volna bármelyik X-aktába, és már vártam hogy elrabolnak az ufók...

Aztán láttam hogy a mögöttem álló. Gondoltam véletlenül reflektorral jön, ezért megvillogtattam neki a ködzárót. Visszavillogott, szóval a tompított volt ilyen remekül beállítva. Mivel jött tovább mögöttem, lehúzódtam és elengedtem mert gondoltam úgy jobb lesz nekem.

Így már láttam, hogy az ufo egy ezeréves suzuki, valami iszonyat fényerejű gagyixenonnal.
Szembejövők villogtak rá szépen, ő mindenkinek visszavillogott.

Gondolom ő is teljesen meg volt győződve arról, hog ő aztán nem vakít el senkit, és különben is az hogy ő jobban lásson az mindennél fontosabb, aki "bunkó" meg rávillog az bekaphassa. :)

igazi hős 2010.10.27. 13:30:02

@[mike]: A tompított is világít oldalra (igaz főként balra), csak épp háromszor messzebbre világít. Te tényleg 20 métert nézel előre?
Egyébként a legtöbb autón van távolsági fény (aka reflektor) is, ami kb. 130-ig bevilágítja a fékutat. Na jó azt nem látni, hogy az út mentén a fűben hancúroznak-e a mókusok, míg a ködlámpával igen, de nem is az a legfontosabb az adott szituációban.

igazi hős 2010.10.27. 13:33:31

@szaGértő: "holott a bringások sokkal nagyobb százaléka szarik rá, mint autós" Ez kizárt, 100% felé nem lehet menni, innen kezdve a különbség csak elvi jellegű: téged az egyik zavar, egy bringást a másik.

igazi hős 2010.10.27. 13:42:09

@labi: Nem kell azt annyira szarul beállítani, elég egy mázsa utas a hátsó ülésre vagy hasonló súly a csomagtartóba. Nem véletlenül kötelező a gyári xenonhoz az aktív szintszabályozás, ami miatt viszont duplájába kerülne az utólagos beépítés.

D4D 2010.10.27. 21:08:30

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Rendszeresen járok egy-két kanyarokkal tűzdelt, nagy forgalmú (teherforgalom is, de nem bántásból) úton. Amióta a köddel megyek sötétben, azóta nem kell elkapkodnom a kormányt. Előtte rendszeres volt, hogy ha nem kapom 10-20 centivel arébb a kocsit, akkor a tükörnek ill. a bal oldalának szia.
Amíg nem ködlámpáztam, addig a szembejövők több mint felénél kellett korrigálnom, néha nagyon keményen. Amióta ezeken a szakaszokon megy a köd, azóta hetente egyszer kell hárítanom.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.27. 21:22:47

@D4D: De elárulom, hogy azért, mert mivel a ködlámpa erősebben világít, a szembejövők reflexből kicsit távolabb húzódnak a fénytől. Lehet, hogy van valami elméleti haszna, de a szeembejövőket vakítja. Ilyen célra a sima reflektor is használható :)

igazi hős 2010.10.27. 22:23:52

@D4D: Lehet hogy nem kellene a bal kereket mindig a csíkon tartani?
;-)

kszabo 2010.10.28. 20:08:55

@pd_: Egy lóerő egyenlő 735,5 watt :)
Ha esetleg beiktatsz egy-egy tizedes pontot is, akkor autóról van szó, ha nem akkor valószínűleg óceánjáró :)
Üdv

pengusz 2010.11.02. 09:13:08

@szaGértő: "hogy az autósok nem tartják be a szabályokat, holott a bringások sokkal nagyobb százaléka szarik rá, mint autós. "
Van erről valami számszerű hivatalos adat, vagy csak a saját közvélemény-kutatásod alapján állítod ezt? :)

_petya 2010.11.07. 21:40:30

Hogy mit néz a néni mereven ölében a kormánnyal? Azt, hogy az aszfalt tutira bemegy-e a kocsi alá..

alexander77 · http://www.lefolyo.hu 2011.03.11. 12:12:26

Autóvezetésben nem egy agytröszt, de lehet,hogy kártyán nyerte a jogsiját! A póker arc neki bejött. Míg mi felrobbanunk a háta mögött, addig Ők halálos nyugalommal haladnak céljuk felé.Tiszta való világ.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása