Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Felkenődtünk mindkét szalagkorlátra

2010.11.07. 10:37 :: SilentSound

A halottak napi hosszú hétvégén szokás szerint sok volt a baleset, de úgy tűnik, október 31. áll a dobogó felső fokán. Aznap sajnos akadt halálos kimenetelű is jó hosszú pályazárral, de kerestünk az M7-esen cserbenhagyót is. Ez utóbbiból duplázunk most, ugyanis Ági is azon a napon szenvedett balesetet nagyon hasonló körülmények között, csak épp az ország másik felén, az M3-as autópályán. Talán még nem túl későn bányásztam ki a levelét a spamek közül és valaki emlékszik rá, mi történt és ki volt a másik fél. Persze ha videófelvétel nincs, a két autó pedig nem ütközik egymással, szinte esélytelen bármit is bizonyítani.

Október 31-én este 7 előtt az M3-ason jöttünk Budapest felé a barátnőmmel egy sötétkék Golffal, mikor hátulról Fót és Mogyoród között nagy sebességgel megérkezett mögém egy kocsi és elkezdett villogni. Azonnal kitettem az indexet hogy oké, megyek már, kinéztem jobbra, de mikor elkezdtem a sávváltást ő ugyanazzal a lendülettel kezdett engem jobbról előzni.

Nem emlékszem hogy meglökött-e, vagy csak az ijedtségtől húztam túl a kormányt, de felkenődtünk a belső szalagkorlátra, aztán keresztül a pályán a külsőre is.

Természetesen így neki sikerült az előzés és lelépett. Mögöttünk más autók is sérültek, leállt a forgalom, többen is jöttek segíteni mert én megsérültem és elájultam, itt is szeretném megköszönni a segítőkészségüket! Volt egy nagyon kedves fiatal pár, és egy náluk idősebb úr is egy Toyotával, akik ott is maradtak tanúskodni, hozzájuk szeretnék kontaktot találni, illetve további tanúkat keresek.

A barátnőm könnyebben sérült, később hozták utánam a kórházba. Kérdésem is lenne: ilyenkor a rendőrség automatikusan megnézi a kamerák felvételeit, vagy érdemes külön kérni?? Utánunk elég nagy luk lett a forgalomban, tehát a következő szakaszon már talán beazonosítható a cserbenhagyó kocsi. Előre is köszönöm a segítséget, és balesetmentes közlekedést kívánok az autóstársaimnak. Már alig várom, hogy újra vezethessek, de ez még sajna pár hónap...

576 komment

Címkék: közlekedés autó baleset veszélyes autópálya cserbenhagyás női sofőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

''autónepper.'' 2010.11.07. 22:26:20

@KuKori: egyébként msnre te sosem jársz bazzeg?:D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.07. 22:26:47

Én MINDIG jobbról előzök.
.
.
.
.
.
.
.
(a bal oldali közlekedés hatalmas előnye, hogy mindezt büntetlenül tehetem meg :D)

Hungryhorse 2010.11.07. 22:28:22

@jelentéktelen alak: Még valami: nem bunkóztam le senkit. A hölgyet végképp nem. Csak egy más szempontrendszert mutattam be.
Olyat, amit megélek nap nap után.
És néha én is megijedek.
De nem töröm össze sem a szabálysértőt, sem magamat.
Már vagy 32 éve nem, pedig hajtottam harckocsitól bringáig mindent eleget keresztül-kasul Európán.

jelentéktelen alak 2010.11.07. 22:28:56

@Hungryhorse:

Én is autópályáról írok.

Többnyire a profi kéjnő édes anyukáját szoktam annak emlegetni, aki aki 1-2méterrel előttem vág be elém az előzés végeztével.
Most már kezdem érteni, hogy mi játszódik le kezdetleges agyukban.
láttam már olyan balesetet, ahol az előzés végét egy vészfékezés zárta az előző részéről, majd egy vaddisznó a motor helyén.
Ha az a szerencsétlen is úgy előzött volna, hogy majd lehagyja később akit megelőzött, akkor kapott volna hátulról is.
Bár ez esetben, nem is őt sajnáltam volna, hanem aki elé bevágott.
Bár ez nem autópályán történ, de ott is pofátlnaság a másik elé így bemenni.

Arról is megvan a véleményem, aki úgy előzz, hogy a necces.

Mindenesetre SOHA nem az ijedős alany a hülye, hanem aki ijesztgeti!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.07. 22:29:31

@''autónepper.'': Elég ritkán :) Lusta vagyok írni, már ezt is eltanultam itt :D

''autónepper.'' 2010.11.07. 22:30:25

@KuKori: akkor huzzál fel msnre unatkozok :D

Hungryhorse 2010.11.07. 22:30:51

@''autónepper.'': nsu-fiatos, zaporozseces, daciás és wartburgos is....:)

Hungryhorse 2010.11.07. 22:31:56

@''autónepper.'': nsu-fiatos, zaporozseces, daciás és wartburgos is....:)

jelentéktelen alak 2010.11.07. 22:32:33

@Hungryhorse:

Pont e-miatt vannak a szabályok!

Biztonságos oldaltávolság, biztonságos távolság, követési távolság, stb.

Ha ezeket figyelembe véve közlekedsz, akkor nem fogsz senkit megijeszteni.
A delikvens, ezen pontok többségét megszegte.

Netuddki. 2010.11.07. 22:35:54

Hát megint nagy zavar van a fejekben.

Tök mindegy ki hol ment és ki volt a hibás. A másik ótós otthagyta a helyszínt.
Remélem a rendőrök cserbenhagyóként keresik és meg is fogják találni.

jelentéktelen alak 2010.11.07. 22:36:11

@Hungryhorse:

Csak hogy az a más szempont erősen súrolja a bunkóság kategóriáját.

Értem én, hogy miről beszélsz. Hidd el, gyakrabban élem meg, hogy a lassú -a nagyon lassú- autót azért nem tudom megelőzni, mert ott megy, ahol nem kellene mennie.

Igen, bosszantó. Nagyon bosszantó és persze szabálytalan is.
De ennél nagyságrendekkel rosszabb, aki olyan manőverbe kezd miatta, ami balesethez vezet.

Az, hogy elkezdek villogni egy ilyenre, majd mikor az elkezd kifelé indexelni, megelőzöm a külső oldalon, az pont ez a kategoria.

D4D 2010.11.07. 22:52:58

KBM - A radaron már kint van a kommentek halmaza, itt meg lóf

D4D 2010.11.07. 22:55:37

@kovi1970: Te láttad volna?

Hol volt a cserbenhagyás? A jobbról előző ELÖTT valaki berántotta az autót a korlátba. Ez nem cserbenhagyás, ez 'csak'helyszínelhagyás.

Ha viszont a jobbról előző MÖGÖTT esett bele a szalagkorlátba, akkor a jobboskának semmi köze a dologhoz.

D4D 2010.11.07. 22:57:28

@jelentéktelen alak:
"Mindenesetre SOHA nem az ijedős alany a hülye, hanem aki ijesztgeti!"

Árnyalnám. A Budaörsin, ahol a Nagyszőlős becsatlakozik és négy sáv lesz, volt már olyan aki kiugratott jobbra, mert megijedt a 72-es busztól. Ott nem a buszos volt a hülye.

"streetfighter" 2010.11.07. 23:01:29

@jelentéktelen alak:
"Mindenesetre SOHA nem az ijedős alany a hülye, hanem aki ijesztgeti!"

Ez azért ez nem mindig van így!
Sajnos sok a vezetésre alkalmatlan egyén.
He-he-he, lehet, hogy mások szemében én is az vagyok?

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.11.07. 23:48:17

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

"Ha jobbról meg tudták előzni, akkor semmi keresnivalója nem volt ott."

Ezt azért általánosan nem lehet kimondani. Velem már történt, hogy a kapaszkodósávba a sáv indulásakor nem tudtam átmenni egy a leállósávban előző kocsi miatt. Szerencsére dudált.

Egyre többször szívok a bizalmi elvvel..

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.11.07. 23:52:51

@"streetfighter": tudomásul kéne venni, hogy az utakon sok a magamfajta, a vezetést megkerülhetetlen nyűgnek tartó alak, aki csak el akar jutni A-ból B-be élve. Nekünk csak a kresz van, mint támpont, ezért kéne nektek (értsd: annyira nagyon ügyes és gyors sofőrök, hogy ihaj) is betartani, amikor épp nem egymás között gyorsulásiversenyeztek ;)

nyehehe 2010.11.07. 23:54:44

" Már alig várom, hogy újra vezethessek, de ez még sajna pár hónap..."

Addig is tanulj egy picit! Pl nem rángatjuk a kormányt autópályán...

[mike] 2010.11.08. 00:10:53

@mi nem foglalt még: ott valóban sehogy, feltéve, hogy egy 20 éves benzines kocsiról beszélünk.

@jelentéktelen alak: mindenre válaszoltál, csak a lényeget kerülted el. Egyébként a versenypálya pont nem az a hely, ahol a gyorsabbnak utat kell engedni (max, ha kört kap az illető). A közúton viszont tudod mi biztosítja a gyorsabbak előrehaladását? A jobbratartási kötelezettség... jó, mi? :))

[mike] 2010.11.08. 00:20:21

@D4D: még mielőtt túlzásokba esel tájékoztatlak, hogy ha a pultot támasztva, sörrel a kezedben kinézel az ablakon, pont látsz egy gázolást és nem mész oda, már meg is valósítottad a segítségnyújtás elmulasztását.

A cserbenhagyás nem csak az elkövetőre vonatkozik!! Mindenkire, aki mögötte jött, látta, kikerülte stb. Vagyis a vétlenre is igaz. Arra már nem, aki a baleset után ért oda. Óriási tévedésben élsz... :(

D4D 2010.11.08. 00:32:14

@[mike]:
"még mielőtt túlzásokba esel tájékoztatlak, hogy ha a pultot támasztva, sörrel a kezedben kinézel az ablakon, pont látsz egy gázolást és nem mész oda, már meg is valósítottad a segítségnyújtás elmulasztását."
- Akkor már biztos nem mennék ki, mert a mentőápolók sem mehetnek ki ittasan, azonkívül nem hiányzik egy per, hogy azért halt meg, mert én részegen akartam rajta segíteni. És ha ezért felelősségre vonnak, akkor azt mondom, sokkot kaptam a látványtól.

"A cserbenhagyás nem csak az elkövetőre vonatkozik!!"
- De! Csak az elkövetőre vonatkozik. Jelen esetben, mivel nem ütköztek össze, ezért a sérült autónak kell bizonyítani a másik autó vétkességét (szinte lehetetlen), egyébként vezetési hibáért őt lehet megbüntetni (sajnálatos rendőri gyakorlat).

"Mindenkire, aki mögötte jött, látta, kikerülte stb. Vagyis a vétlenre is igaz."
- Őrájuk a kötelező segítségnyújtás elmulasztása vonatkozik.

" Arra már nem, aki a baleset után ért oda."
- Őrájuk is a kötelező segítségnyújtás elmulasztása vonatkozik.

" Óriási tévedésben élsz..."
- Nem, agglomerációban.

Exploiter 2010.11.08. 00:41:37

Hát ez gáz, pont ez a két típus az akitől falra mászok, pedig heti szinten járok az M3-on oda-vissza.

Az egyik aki belsőben szarakodik 120-al, a másik meg az, aki elvárná, hogy kisoroljak a kamionok közé akkor is, ha 170-el megyünk éppen.

Az elsőre ráállok szép közel, hogy érezze, valamit csinálnia kéne, a másiknál meg lehajtom a tükröt és innen is üzenem, pont leszarom ki hogy villog, majd kiállok, ha alkalmam lesz rá.

Esetleg meg lehetne egyezni, hogy belsőben 140+, külsőben 140-, de aki 80-al megy akár külsőben is, az inkább stoppoljon, vagy menjen busszal, mert katasztrófa kiállni ha gond van egy olyan sorba, ami 60-70-el lassabb tőled. Akinek meg a 170 is lassú, az kussoljon, örüljön, hogy még van jogsija és villogjon az anyjára.

Szóval csak okosan.

''autónepper.'' 2010.11.08. 00:43:03

@D4D: igen nagy forma vagy:D:D:D:D "Nem, agglomerációban. " ez tetszik :DD

órarugógerincű (törölt) 2010.11.08. 00:51:44

Túl ismerős szitu, velünk is majdnem hasonló eset történt (hogy nem történt, az csak az autóvezető "pilótának" köszönhető) pár hónapja a Megyeri hídon. A mai napig emlegetjük az "élményt". A kocsi márkájára, vagy színére emlékszel?

Az autópályán lévő kamerák az autópálya üzemeltetőjének tulajdonát képezik és nagyjából abban merül ki a hatékonyságuk, hogy az ap bliccelőket kiszűrik. A rendőrség ezeket a képeket nem látja. Szóval a kamerák alapján semmilyen rendőrségi intézkedés nem fog történni, tekintve, hogy a kettőnek semmi köze nincs egymáshoz. Szar ügy, de így van.

[mike] 2010.11.08. 00:58:26

@D4D: ""A cserbenhagyás nem csak az elkövetőre vonatkozik!!"
- De! Csak az elkövetőre vonatkozik. Jelen esetben, mivel nem ütköztek össze, ezért a sérült autónak kell bizonyítani a másik autó vétkességét (szinte lehetetlen), egyébként vezetési hibáért őt lehet megbüntetni (sajnálatos rendőri gyakorlat)."

De akkor sem. A Btk. 190.§-át olvasgasd, had ne kelljen már oldalakat bemásolni ide. A vétkesség, most teljesen más kérdés, az a közlekedésiekre vonatkozik és maximum szabálysértés. Ez pedig bűncselekmény. Azt értsd már meg, hogy a kettőt külön tárgyalják. Az ok-okozati összefüggés eldöntése megint egy harmadik kérdés.

D4D 2010.11.08. 01:07:35

@[mike]:

Cserbenhagyás

190. § Ha a közlekedési balesettel érintett jármű vezetője a helyszínen nem áll meg, illetve onnan eltávozik, mielőtt meggyőződnék arról, hogy valaki megsérült-e, avagy az életét vagy testi épségét közvetlenül fenyegető veszély miatt segítségnyújtásra szorul-e, amennyiben súlyosabb bűncselekmény nem valósul meg, vétséget követ el, és egy évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

Tehát csak az elkövetőre vonatkozik.

D4D 2010.11.08. 01:09:07

@''autónepper.'':
Ezt sosem fogom megérteni. Érvel valamivel, hivatkozik egy paragrafusra, majd megnézem a hivatkozást, és lám! amit belinkelt a saját érvelését alátámasztandó, az engem igazol.

Dan20VT 2010.11.08. 01:17:36

Ha látod,h jönnek mögötted oda kell neki lépni, nehogymár megelőzzön akárkiiiiss:D:D

Dan20VT 2010.11.08. 01:19:54

Amugy meg a sok baleset még mindig a rutintalan sofőrök miatt vannak, nem kell itt magyarázni,h gyorshajtás meg stb.. a legnagyobb baj,h vizsgán úgy kell vezetni, ahogy igazából sosem kellene... tetvészni baszakodni, felidegelni a sok embert...

[mike] 2010.11.08. 01:22:10

@D4D: akkor igazol téged, ha baszol elolvasni végig.... :D
Leírja, hogy ki(k) az érintett(ek). Nézd meg jobban.

D4D 2010.11.08. 01:36:55

@[mike]:
Beidéztem a 190 § -t. Mondatot elemezni 6.-ban tanultam, szerintem te is.

"balesettel érintett jármű vezetője" - Ez csak az lehet, aki részt vesz benne, nem az aki majd odaérkezik.

[mike] 2010.11.08. 02:04:25

@D4D:
Innen egy magyarázat: www.balazsugyved.hu/cserbenhagyas/cserbenhagyas

"A cserbenhagyás elkövetője a törvény szövegezése értelmében a közlekedési balesettel érintett jármű vezetője, aki lehet a baleset okozója vagy a balesetet szenvedő jármű vezetője is. A balesettel érintett jármű vezetője az is, aki az előtte haladó jármű ütközése miatt kényszerül az útvonalát hirtelen megváltoztatni (úttestről letérés, lecsúszás stb.) mert így kerülheti csak el az ütközést. A
járművezetővel együtt utazó utas, illetőleg gyalogos felelőssége tettesként vagy társ tettesként nem állapítható meg."

Röviden: látsz valamit és továbbmész.

Vagy innen: ugyintezes.magyarorszag.hu/ugyek/410006/420012/420013/Kozlekedesi_buncselekmenyek20091202.html?ugy=cserbenhagy20100128.html#paragr2

"Az "érintettség" nem pusztán a baleset okozóját, sértettjét vagy az abban részes harmadik személyt öleli fel, hanem azokat is, akik el tudták ugyan kerülni a balesetet saját rutinjuk, vagy jó reflexeik által (például félrekapták kormányt, hogy kikerüljék a balesetet, áttértek a szemben levő sávba), de ezek hiányában maguk is annak részesévé váltak volna."

'Aki majd odaérkezik' az valóban nem érintett már, de aki félrekapja a kormányt, súrolja a korlátot stb. az igenis érintett. A posztoló szerint más autók is sérültek, nyilván közvetett módon, satufék, ráfutás, kormánycibálás stb. de meg kellett állniuk és meg is tették.

[mike] 2010.11.08. 02:08:18

@D4D: és még ugyaninnen:
"Maga a Btk. ezeket a kötelezettségeket kettéosztja. A megállás és meggyőződési kötelezettséget csak a balesettel érintett jármű vezetőjének terhére, a cserbenhagyás bűncselekményének keretében teszi követendő magatartássá, míg a segítségnyújtás kötelezettségének elmulasztását valamennyi állampolgár számára a személy elleni bűncselekmények körébe tartozó segítségnyújtás elmulasztásának tényállásával 1978. évi IV. tv. 172. § (1) bek. szankcionálja. "
A valamennyi állampolgárba a gyalogosok, bámészkodók, stb. is beletartoznak....

D4D 2010.11.08. 02:18:40

@[mike]: Balázs doki értelmezése enyhén is furcsa. Megmagyarázom miért:
Megy a kocsioszlop. Előttem a 4. és 5. összemegy, fékez a sor. Mivel nem tartok elegendő követési távolságot, ezért nem tudok biztonságosan megállni, félre kell kapnom a kormányt, aminek következtében elhagyom az utat, de oda sérülés nélkül visszatérek (mint a lebetonozott bukótér az F1-ben).
Ilyenkor részese vagyok az előttem 4. és 5. közti balesetnek vagy nem?

Vagy:
Ha ketten pattognak előttem a két szalagkorlát között, én bekapcsolt tempomattal elmegyek közöttük úgy, hogy még a kormányt sem mozdítom (tompareflexbajnok vagyok), megúszom sérülés nélkül, akkor nem vagyok részese a balesetnek?

Azt most meg sem említem, hogy a biztosító csak arra fizet, ha összeér a két kocsi. Tehát ezek szerint a biztosító a joggal ellentétesen gyakorolja a kártérítési kötelezettségét?

D4D 2010.11.08. 02:20:19

@[mike]: [mike] 2010.11.08. 02:08:18
Ugyanezt mondtam én is.

[mike] 2010.11.08. 02:30:55

@D4D: ezek már csak szőrszálhasogatások... :) Egyébként ezek nem a balázsdoki szubjektív értelmezései. Amúgy meg, szerintem mindkét esetben részese vagy. Ne mondja senki, hogy ha 130-nál lemegy az útról, akkor 120/70 marad a vérnyomása és tekergeti tovább a rádiót. De a másik esetben is elég jól viseled a környezeti behatásokat :D

[mike] 2010.11.08. 02:43:49

@D4D: de ez még viccesebb: www.origo.hu/uzletinegyed/vasarlas/auto/20000906132410kgsr.html?pIdx=4
A lényeg, ha kiderül, hogy a helyszínen voltak segítségre szoruló személyek, akkor elkövette a segítségnyújtás elmulasztását. Viszont akkor is elkövetheti, ha a sérültek azonnal meghalnak. Vagyis nem mondhatja azt, hogy ő azt látta a visszapillantóban, hogy három kamion áthajt a roncsokon, így biztos nem kell már segítséget nyújtani.... francokat, megállási kötelezettsége van minden érintettnek, feltétel nélkül.

Reggie 2010.11.08. 02:54:19

@kiraaaaa: Ez a szep. Mindketto es egyik se:)

D4D 2010.11.08. 03:18:33

@[mike]:
Az első esethez hasonlóval már volt dolgom a pályán, mikor 150-el kellett elmennem két kerékkel a bal oldali füvön.

A másodikat meg láttam, szerencsére csak police realityben.

Persze hogy szőrszálhasogatás, direkt kell tenni az elméletek mellé egy absztrakt példát, az teszteli az elmélet értékét.

D4D 2010.11.08. 03:20:19

@[mike]:
A második eset apróbb módosításokkal ide is igaz. Lehet a barom nem látta, mi történt a majommal. Ez esetben (mivel nem bizonyított, hogy a poszter ha nem rántja el, akkor is ütköztek volna) akkor a jobbos majom ártatlan.

vigvik 2010.11.08. 03:28:42

Nem olvastam vegig a kommenteket, de ez kesz szanalom, hogy egyaltalan felmerul, hogy hulye a posztolo. Ennyi sotet, felelotlen bunkot, mint amennyi Magyarorszagon van, nehez lenne direkt osszegyujteni a vilagban, erre szuletni kell. Aki autoban ul, annak az kell hogy legyen a prioritasa, hogy biztonsag. Minden mas csak akkor kovetkezhet, ha errol megbizonyosodtunk.

Akik szerint a balesetet szenvedo posztolo rutintalan, ostoba, stb., azoknak irnam a kovetkezo peldat: kisgyerek szabalytalanul, elbambulva, piros lampanal atindul az uttesten a zebran. Szerencsere fektavon kivul van, meg tudok allni. Akkor most dudalok, villogok, hogy takarodj az utamrol hulyegyerek, vagy lassitok?

Volt olyan -termeszetesen nem otthon tortent-, hogy hegyes-erdos reszen kocsikaztunk, ahol sokszor lehet erdekes allatokat latni az ut mellett. 70-nes tablanal mentunk olyan 40-nel, mert allatokra "vadasztunk". Mogottunk egy nagy dog beragadt, mert dupla zarovonal volt vegig, nagyon hosszan. Nem dudalt, nem villogott, nem elozott dupla zarovonalnal, hanem 25 percig battyogott mogottunk. Ez ilyen kurva egyszeru.

Egyebkent errefele a jobbrol elozes meg van engedve, es rohadt jol mukodik, mert van vezetesi kultura. Otthon a sok faszagyerek cikazna a savok kozt, leszarva mindent es mindenkit - belegondolni is rossz.

vigvik 2010.11.08. 03:39:46

Ja, es a kedvencem, a vegletekig legnevetsegesebb erv: "En megyek nyugodtan 180-nal a belsoben, erre a rohadek, tok szabalytalanul nem huzodik le a kulsobe, hanem benn tokol elottem. Benne van a kreszben, hogy jobbra tarts van!" Arrol az aprocska tenyrol valahogy mindig megfeledkezik mindenki, hogy legtobbszor sulyos sebessegtullepes is kell ahhoz, hogy ez kialakuljon.

Pajtás 2010.11.08. 07:06:35

de rühellem ezeket a villogó terepjárókat

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.11.08. 07:20:03

Sírok, basszus... ennyi elkeseredettséget az emberekben! A kedvencem ez volt: "az élet kegyetlen".

Mint a Mad Max-ben.

Lassan nem olvasok már index-blogokat, két dolog jut eszébe mindenkinek: Orbán Viktor, vagy a posztoló mentális állapota.

Áhh...

Reggie 2010.11.08. 07:31:40

@vigvik: "Akik szerint a balesetet szenvedo posztolo rutintalan, ostoba, stb., azoknak irnam a kovetkezo peldat: kisgyerek szabalytalanul, elbambulva, piros lampanal atindul az uttesten a zebran. Szerencsere fektavon kivul van, meg tudok allni. Akkor most dudalok, villogok, hogy takarodj az utamrol hulyegyerek, vagy lassitok?"

Ha begyakorlod, menni fog egyszerre a ketto is:)

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2010.11.08. 07:41:48

@killersalmons: Neki nincs mentalitása. (Történetesen én a szó másik jelentésére gondolok. :-))
Nézd meg az autóját, a nickjét, ahogyan ír, amiket ír. Tökéletesen hozza a sztereotípiát.

randomuser1 2010.11.08. 08:10:16

500 komment egy posztnál ahol még az sem derült ki h a főhős mennyivel ment?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.11.08. 08:15:15

A post helyesen:
Haladtam szabálytalanul a belső sávba, a jobbra tartási kötelezettségemet figyelmen kívül hagyva. Megvártam míg az utánam jövő autós egész mögém ér, és villogással hívja fel magára a figyelmem. Ezek után nem törődtem vele, és kitettem az indexet. Sajnos a tükörbe elfelejtettem belenézni, amikor elkezdtem sávot változtatni, ezért majdnem ráhúztam a kocsit a mellettem lévő sávban szabályosan haladó autóra, aki nálam gyorsabban haladva épp elhaladt mellettem. Ettől úgy megijedtem, hogy a koordinálatlan kormányrángatásommal tömegbalesetet okoztam.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.11.08. 08:20:29

@vigvik: Állatot nézni ki kell szállni a kocsiból, és bemenni GYALOG az erdőbe. Ha 40-el tötyögsz, akkor azzal szabálytalan vagy, és feltartod a forgalmat. Az, hogy a mögötted jövő ledudál, vagy türelmesen mosolyog a hülye gyerekre az ő jellemzője, de nem mentség a TE parasztságodra.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.11.08. 08:26:46

@newtehen: Ugyanez a másik fél szempontjából:
Haladok az autópályán kényelmesen zenét hallgatva a megengedett 130 km/h -val. Épp egy kamionsort előztem, amikor utolértem egy autót, aki a kamionok közt a foghíjjal párhuzamosan a belsőben haladva nálam 30-40 km/h -val lassabban kaladt. Villogtam, és tán még a kresz szerint megengedett dudálással is jeleztem előzési szándékom, amit ő figyelmen kívül hagyott. A kamiont megelőzve eleget tettem jobbra tartási kötelezettségemnek, majd a megengedett 130 km/h sebesség mellett az én sávom gyorsabban haladván elhaladni készültem a másik autó mellett. Amikor mellé értem, a forgalmi szituációt teljesen figyelmen kívül hagyva rám húzta a kormányt, a balesetet én csak hirtelen gyorsítással tudtam kikerülni. Nagyon megijedtem, igyekeztem minél előbb biztonságos távolba kerülni a szabálytalankodótól.

Kalányos Márió 2010.11.08. 08:33:31

"Már alig várom, hogy újra vezethessek, de ez még sajna pár hónap.."

Jobb lenne, ha inkább nem vezetnél, ha ilyen könnyen "túlhúzod" a kormányt! Legközelebb egy galamb ijeszt meg egy hídon, és a Dunában landolsz...

Kalányos Márió 2010.11.08. 08:46:03

Természetesen a jobbról előző is hülye volt, mert nem tudta kisakkozni, hogy mit fog csinálni a posztoló. De a nagyobb hibát mindneképpen Ági követte el a kormányrángatással. Most úgy állítja be, hogy ő csak megijedt. Ettől még 1 centivel sem lesz kisebb a bűne, bénasága. Képzeljük el amikor a 6 sávos Váci úton elékerül egy kutya, és ő nem csak annyira kormányoz, hogy kikerülje, hanem át is megy a szembejövő 3 sávba. Persze akkor is lehet szídni a kutyát, meg a rossz időjárást, esetleg a nagyot üvöltő énekest a rádióban, mint rásegítő ijesztő tényezőt, de a fő hibát akkor is a kormányt túlhúzó követi el.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.08. 08:52:54

Érdekes dolgot fedeztem fel
Aki kimegy nyugatra élni-melózni az mind kultúrmagyar, az mindig mindent betart, ahol él ott a lakosok/közlekedők is betartanak minden szabályt
Na,ezeket a beirásokat utálom nagyon
Itthon élhetetlen magyar kimegy a csirkefeldolgozóba, 100 fontért vesz egy rozsdahalmazt és ő az autós, a kulturmagyar kinnt

Hány baleset történhetett pl. Angliában a hétvégén?
Nálunk a mult heti 500 után 430
Piros 1300-as Zsiga bedrogozva, 2 halott a zebrán, BMW a megállóban, tehát városban, elgázolt várakozó embereket stb.

nyehehe 2010.11.08. 08:54:54

"Volt olyan ... hogy hegyes-erdos reszen kocsikaztunk, ahol sokszor lehet erdekes allatokat latni az ut mellett. 70-nes tablanal mentunk olyan 40-nel, mert allatokra "vadasztunk". Mogottunk egy nagy dog beragadt, mert dupla zarovonal volt vegig, nagyon hosszan. Nem dudalt, nem villogott, nem elozott dupla zarovonalnal, hanem 25 percig battyogott mogottunk. Ez ilyen kurva egyszeru."

ÉN LEPOFOZTALAK VOLNA. Ilyen kurva egyszerű! Állatokat nézegessé az állatkertbe, vagy takarodj gyalog az erdőbe!

nyehehe 2010.11.08. 08:59:26

@sbronzo: nagyon igazad van. És az a szomorú, hogy az Ágikák egy ilyen eset után sem gondolkoznak el, csak hajtogatják, hogy őket megijesztették...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.08. 09:04:26

@nyehehe:
Szerencséje volt hogy a követő sofőr , most vizsgázott nénike volt
MAjd ha egy liverpúl szurkolócsapat jön utána, ő is a gázra lép

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.08. 09:15:10

@sbronzo:
Jó tévedésben vagy!
Tudom a poszttolót ekézni kell, de akárhány éves rutinnal is lehet rossz manővert végezni és attol hogy kutya, vagy akármi más manőver kizökkenti a normálinak tartott utazásbol , nem ő a vétkes.

pandras11 2010.11.08. 09:17:42

Besurranás, lopás. A rendőrséget nem érdekelte a kamera felvétele.
A rendőrséget a bankautomata kamerája sem érdekelte.

indapass90210 2010.11.08. 09:35:37

@vigvik: "70-nes tablanal mentunk olyan 40-nel, mert allatokra "vadasztunk". Mogottunk egy nagy dog beragadt, mert dupla zarovonal volt vegig, nagyon hosszan. Nem dudalt, nem villogott, nem elozott dupla zarovonalnal, hanem 25 percig battyogott mogottunk. Ez ilyen kurva egyszeru."

Nem, a kurva egyszerű az az, amikor lehúzódsz és elengeded. Te köcsög.

t0thl 2010.11.08. 10:15:46

Tele vannak a pályák belső sávban tötyörgőkkel, akik nem veszik észre magukat, sem a tükröt sem semmit nem figyelnek.
Viszont meg vannak sértődve, ha jobb oldalról kerüli ki őket az ember kínjában.
Ja és aki 70es táblánál nem műszaki okokból kifolyólag feltartja maga mögött a sort 40nnel, az sz.rjon süncsaládot.

D4D 2010.11.08. 10:25:04

@XXXXXXX: És még bicikli sincs benne!

Kalányos Márió 2010.11.08. 10:31:14

@horex: Mindenkivel előfordul, hogy hibázik, csak nem mindegy hogy milyen hatásra, és mekkorát! Ha félbe kell hagyni egy sávváltást, akkor nem muszáj úgy visszarántani a kormányt, hogy a másik oldalon a szalagkorláttól kapd a pofont. Ez bármilyen más esetben is előfordulhat, mondjuk holttérben van a melletted levő, és amikor már kezdesz áttérni, akkor veszed észre, ezért visszarántod, de nem mindegy hogy mekkorát. Ágika egyszerűen béna. Ha egy meteor esett volna le elé a pályára, akkor azt mondanám, hogy szinte mindenki belelszaladt volna, de egy ilyen sávváltásból egy ekkora balesetet összehozni kevés ember tud. Ez már a vezetésre alkalmatlan kategória. Sok ilyen szaladgál az utakon, akik addig tudnak vezetni amíg egyenes az út, és semmi váratlan esemény nem történik.

''autónepper.'' 2010.11.08. 10:42:24

@nyehehe: igazad van:D:D:D:D:D szerintem mindenki ez tette volna:D:D: mondjuk én kapásból kielőztem volna de az más kérdés.:D

Alikam 2010.11.08. 11:34:38

@vigvik: lol, na azért van egy olyan szabálysértés is, hogy "forgalom indokolatlan feltartása".

Te az állatleseddel pontosan ezt valóstottad meg.

A közlekedés helyezete tökéletesen indikálja az ország társadalmi állapotát.

Van a 30% idióta, vezetni nem tudó, másokat feltartó, másoknak kellemetlenséget okozó típus, aztán van az a 60% agresszív büdös proli kategória akik azt hiszik, övék a világ és senki ne merjen előttük haladni, ott állnak meg vészvillogóval ahol akarnak és annyival mennek amennyivel akarnak, és persze ott indexelnek ahol akarnak.

És van 10% normális ember akik viszont mindig az előző két típus kereszttűzébe kerülnek.

randomuser1 2010.11.08. 11:47:51

@Alikam: és amikor ez a 30% konforntálódik a 60%-al, majd ezt publikálja ezen a blogon, akkor a maradék 10% jól elszórakozik itt rajta, nem?

Rahsid 2010.11.08. 12:17:43

Bár jobbulást a poszternek, de egy szemernyit sem tudom sajnálni. Mi a heréért kell feleslegesen a belsőben kódorogni?
Tököm tele van, hogy ha rávillantok a belsőben valakire, akkor észre sem veszi magát, és megvan sértődve amikor leolvassa a számról, hogy a jó kurva anyádat, miközben jobbról kielőzöm.

Rahsid 2010.11.08. 12:19:29

@vigvik: Az lenne a kurva egyszerű, ha majd a következő "vadászat" alkalmával egy kandisznó beugrana kocsiba és kilapítani azt a buzi fejedet.

Tornado86 2010.11.08. 12:42:50

@killersalmons:
Igazold, hogy kijelentettem, captain slow (már ha jó a feltételezésem :) ).

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.11.08. 13:20:44

@Alikam: "A közlekedés helyezete tökéletesen indikálja az ország társadalmi állapotát.
"
Nem indikálja, hanem demonstrálja, te nagyonhülye. :-D Ezt a helyzetet indikálja a társadalom állapota. :-D

Istenem, még a könnyem is kicsordult, olyan jót nevettem. :-D

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.08. 13:55:16

@sbronzo:
Nézzd, sose lehet tudni mire hoyg reagál bárki
Vezetek rendszeresen közel 40éve
Kétsáv országut , szemesáv is tömötten jön,hátulrol mentő szirénázik
Gyorsitok mert a közelben látok egy elágazást nagyobb hely van félreállni, jön a mögöttem levő is
Odaérek, lehuzodok, de a tempó nagy volt,első kerék murvára ment és bizony csusztam,kissé faroltam, mire megálltam
Nem volt semmi gond, de lehetett volna a hosszu évek rutinja ellenére
Szoval sose tudni és sose tudni az agy mire vezérli a kezet/lábat

180-nal "villogtam" sztrádán amikor be kellett sorolni a másik sávba, csak hajszál volt hogy le tudtam lassitani, hogy ne kináljam meg az elöttem levőt
Itt is sokan büszkélkednek a 160-200-as tempójukkal
Nem hasitunk olyan sokszor ennyivel, hogy rutin legyen korrigálni helyesen valami hibát.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2010.11.08. 14:02:45

Sajnálom a Golfos lányt. Valahol a saját kárán tanulta meg, hogy akkor is nézz tükörbe, ha már belenéztél. Motorsként sokkal cifrább történeteket tudnék, szerencsére megúsztam karambol nélkül mindet. Sajnos a közlekedők egyik nagy része bamba, figyelmetlen, a másik része agresszív, bunkó, stb. És már nem is tudom ki van többségben, a normális, vagy a veszélyes? Éppen ezért, ha kiraktad az indexet, a tükörbe is néztél, utána előre is néztél hogy nincs-e ott senki, mielőtt elkezded a sávváltást, érdemes még egyszer a tükörbe nénzni. Nem okoskodás, hanem jótanács.
Azt a szarjankót meg remélem azóta elkapták és megdugták!

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2010.11.08. 14:08:51

@sbronzo: nem egészen vanigazad. Az hogy a lány IJEDTÉBEN túlreagálta a helyzetet és lefényezte a szalagkorlátokat, azért a LÁNYT nem hibáztathatod. Hibás az a paraszt, aki a seggébe mászik az embernek és letolja. Ugyanis AKIT igyekszik letolni, az lehet kezdő is, akinek még nincs meg a rutinja, és én ezt nagyjából sem hoznám fel hibának és nem mondanám rá, hogy "béna" pusztán azért mert kezdő. Ő szabályosan közlekedett, és egy bunkó barom olyan helyzetbe kényszerítette, amibe magától nem került volna. Lehet hogy tanult az esetből és legközelebb másképp reagál. A csaj szimplán megijedt: ez nem jó dolog, aki vezet, ne ijedezzen, de az ember csak EMBER marad, és amíg nincs gyakorlat, még tízszer meg fog ijedni. Elém tavaly télen jeges úton két gyerek rohant be járdáról. Az egyik átrohant már előttem, a másik még nem. Megállni lehetetlen volt. HA egyenesen megyek tovább, a jobboldalit ütöm, ha balra rántom a kormányt, akkor a balt. Sikerült egy bal és egy jobb rántással (a megpördülést megúszva) a két gyerek KÖZÖTT elhúznom. Jelezném hogy negyvenről indult a buli, tehát nem hajtottam gyorsan (szerencsére). Szóval a két gyerek érintetlenül megúszta a helyzetet, köszönhetően annak, hogy időben reagáltam, hogy az EGYETLEN HELYES reakciót követtem el. Ha kezdő lennék, valszeg az egyik gyerek meghalt volna, és nem tehetnék róla.
És köszönhetően szerintem ANNAK is, hogy ült még ott a kocsiban valaki, aki amúgy láthatatlan és sokan nem is hisznek benne.

[mike] 2010.11.08. 14:48:43

@sbronzo: sokan vannak, akik a kátyúkat is úgy kerülgetik, mintha alonzó kocsijában ülnének és gumit melegítenének. De nem lehet minden hülyét felvilágosítani, hogy egyszer majd leszédül az útról.

szagértő már 3-400 kommenttel ezelőtt megírta, hogy semmit nem tudunk az esetről... Jöhetett akár 2kilo felett is a baromja, lehet, hogy ütköztek is, vagy ő is meghúzta a korlátot etc. És ki mondta, hogy azért volt a belsőben, mert nem volt jobb dolga?

Aki a belsőben szédeleg, tfh indokolatlanul, arra csak jobban figyelek, mert valami nem stimmel vele. Lehet, hogy be van állva valamitől, rosszul van, 80 éves a jogsija, tévét néz stb. Lehet, hogy utoljára fél órával ezelőtt nézett a tükörbe, amikor a gyerekek kipisilték magukat és nézte, hogy mindenki megvan-e.

Never 2010.11.08. 14:56:34

@Hungryhorse: igen, közlekedek, ebben a világbam, évente 30-40k km-t.

És sokkal több bajom volt olyan, magukat embernek tartó szénalapú életformákkal, akik más egészségét (a vagyonról már ne is szóljunk) semmibe véve ökörködnek. Sokat járok a Győr-Sopron és Győr-Szombathely vonalon, meg persze Győr-Budapest-Nyíregyháza, Győr-Budapest-Szeged és Győr-Budapest-Baja. Eszelős fehér furgonok, használt (valamikori) luxus-szerű verdák és öngyilkos 1,7-es dízel Corsák szegélyezik a mindennapjaimat.

Gyűlölöm őket, mert elég, hogy egy másodpercig csak szabályosan menjek és azt higgyem, hogy a többiek is ezt teszik, és a négy gyerekemet soha többé nem látom viszont.

Úgyhogy nekem senki ne kezdjen el emberkedni, amikor 130 a szabályos. Ha ökörködni akar, menjen pályára (ha benzinre van pénze, legyen erre is) vagy Németországba (nincs messze, szoktam oda járni) - csak ott nagyobb janik vannak, mint ő, és semmi perc alatt letolják a nagy egójával együtt a harmadik sávba...

tundrazuzmo (törölt) 2010.11.08. 15:29:08

@newtehen: "@Alikam: "A közlekedés helyezete tökéletesen indikálja az ország társadalmi állapotát.
"
Nem indikálja, hanem demonstrálja, te nagyonhülye. :-D Ezt a helyzetet indikálja a társadalom állapota. :-D"

Attól, hogy nem ismered a szavat, még te vagy a hüjje...:)

Indikálja NEM EGYENLŐ indukálja.
Indikál = jelez
Indukál = előidéz

Nyugtass meg, hogy ezzel keverted össze!
:)

tundrazuzmo (törölt) 2010.11.08. 15:43:24

@horex: "Itt is sokan büszkélkednek a 160-200-as tempójukkal
Nem hasitunk olyan sokszor ennyivel, hogy rutin legyen korrigálni helyesen valami hibát."

Már hogy te nem hasítasz... Én elég sokat hasítottam, amíg a cég fizette a naftát. Mostanában nem hasítok annyival, mert a rohadt kocsik kilóharminc után elkezdenek 10 liter környékén zabálni. De a rutin az megvan, és nem múlik el. És mivel én csak szakadt közép/felsővezetői autókkal hajtottam eddig, elképzelem, hogy egy A6-A8, jobb BMW, CLS merci vezetője pedig az autó jobb útfekvése miatt 200 környékén szerzi meg a rutint.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.08. 16:47:24

@tundrazuzmo:
Nem értek egyet veled.
Igaz, én csak párszor hasitottam ilyen tempóval, talán 10x

Hány órát vezethettél 160 és fölötte és mennyi a városi vagy a 120km/h közlekedéshez viszonyitva ez kb.?

canis 2010.11.08. 17:36:25

@Leadfoot: A megközelítésed rossz. A jogban ugyanis (így a KRESZ-ben is) létezik az un. bizalmi elv. Azaz bízhatsz benne, hogy közlekedő partnereid is betartják a szabályokat. Tehát ha pl. te lakott területen belül 50-nel mész, a mögötted jövő hiába menne 160-at, teljesen nyugodtan feltarthatod a bizalmi elv alapján: ugyanis te fel sem tételezed róla,(és nem is kell!) hogy meg akarja szegni a szabályokat, megbízol benne. (Kivéve a megkülönböztető jelzést használó járművet. Azt nem akadályozhatod, mert az indokopltan és szabályosan hajt gyorsabban.)

Reggie 2010.11.08. 18:02:06

@tundrazuzmo: Latod, a jo kis dizel pedig elvan 9.5 literrel 200km/h mellett.

''autónepper.'' 2010.11.08. 19:05:38

@Reggie: nekem 220nál 10.5fél litert eszik :)

''autónepper.'' 2010.11.08. 19:09:58

@Never: "Eszelős fehér furgonok, használt (valamikori) luxus-szerű verdák és öngyilkos 1,7-es dízel Corsák szegélyezik a mindennapjaimat. " MAGYARUL akadályozod őket... grat neked

D4D 2010.11.08. 19:25:45

@canis: Ez egy faszság!

Te azt látod, hogy a SAJÁT ÓRÁD SZERINT MÉSZ 50-el. míg a másik is a SAJÁT ÓRÁJA SZERINT megy 50-el. EL KELL ENGEDNI A GYORSABBAT, főleg autópályán.

igazi hős 2010.11.08. 20:27:54

@tundrazuzmo: Ez hülyeség, a gázt taposni nem kell rutin. Persze kis pöcsök leesnek apu BMW-jével a szinte nyílegyenes Szentendrei útról is, de ez nem a rutin hiánya, hanem idiotizmus.
Másokat figyelni és a hibáikat javítani, na ebben kell rutinosnak lenni. Hogy tudd gyorshajtás közben: most én nem úgy viselkedem, ahogy általában elvárják, ezért nekem mások helyett is cselekednem kell adott esetben.
Na ez nincs nálunk, csak a fénykürt...

igazi hős 2010.11.08. 20:30:17

@tundrazuzmo: "Én elég sokat hasítottam, amíg a cég fizette a naftát." Ettől egész nosztalgikus lettem, régi, szép német utak...

Never 2010.11.08. 21:36:59

@''autónepper.'': Ittenem, ittenem, most értél haza a furgonnal, mi?

Nos, az akadályozás egyik példája: Győr felől Sopron fele, elhagyod az M1 csomópontot, kb 3 km múlva beláthatatlan jobbos, záróvonal. Szabályos + 10% sebesség, hogy ne vegyék el a jogsit. Erre hátulról, nyélgázon egy szerencsétlen 1.4-es benzin Focus II, rajta egy nagy cég felirata, bezúg a kanyarba. Szemből nyerges, ha a sor vészfékezve nem nyílik szét, akkor a marhája csak egy újabb tepsi-töltelék a győri proszektúrán, de legalább örült volna két szerencsés, hogy nem kell már dialízisre járnia sokáig.

Na így tartom és fel a forgalmat, te troll.

''autónepper.'' 2010.11.08. 22:07:25

@Never: :D:D:D:D:D én nem voltam furgonos sosem és nem is leszek szal ezt benézted:) te honnan tudod hogy 1.4es volt? meg kérdezted?

Hungryhorse 2010.11.08. 23:17:15

@Never: semmi baj, ha legközelebb ott önkéntesrendőrködsz a belső sávban, majd elmegyek melletted én is.
Ha meg nem, akkor te is békében haladsz a külső sávon, meg én is a belsőn. Vagy fordítva.
Szerintem ez így jobb, mert lófasz közöd nincs ahhoz ki miért és hova siet, ha nálad gyorsabb.
Nálam is vannak gyorsabbak és soha nem éreztem késztetést a korlátozásukra, leckéztetésükre.
De ez emberi hibám lehet.

[mike] 2010.11.08. 23:48:21

@Never: dízel corsa, meg benzines fókusz... Te miről beszélsz egyébként? Mi köze a típusoknak a gyorshajtáshoz? Bármelyik 90 utáni autó különösebb gond nélkül eléri a 140-150-et.
@tundrazuzmo: szerintem meg azzal 1% rutint (se) szerez valaki, hogy munkából hazafelé tövig tapossa a pedált. horex jól mondta, hogy ritka az ilyen eset. Még ha padlón jövök több száz kilométert is, nagyon rövid idő, talán fél, max 1 perc az, amit egyhuzamban 200 körül tudok jönni. Más kérdés, hogy fárasztó a fokozott figyelem... Német sztrádára is igaz, hiába hiszi mindenki azt, hogy ott a kerítés is kolbászból van. Hemzsegnek az öregapók, akik alatt olyan kocsi van, hogy talán gyorsabban érné el a 200-at, mint én a 100-at, mégis 98-cal szanatóriumoznak :D

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.09. 09:52:47

@[mike]:
mégis 98-cal szanatóriumoznak"

Höhö, anno megjártam a Bp-Küöln utat az 1200-es Zsigámmal és beértem egy ilyen tögymörgőt
Nanehogymá ne hagyam állva a szar VW bogarat!

Tükör, dugtam egy 3-mas menekülőt, be a belső be és elkezdtem hasitani
Egyszercsak mintha egy atomvillanás lett volna mögöttem, villogott egy fényszóró.

Csodákozok, mifas ez, az elöbb senki nem jött és én is hasitok vagy 120-szal
Hát igen, nem voltam szokva a 160-200-zal közlekedő motorok és Porsékhoz még
Ez 1983-ban volt
:)

igazi hős 2010.11.09. 11:07:43

@horex: A 1200-es egy lóerőgyár! Egyszer 120-as Skodával mentünk ki az anyacéghez, no ott volt előzésre felkészülés: Senki nincs a visszapillantóban? Biztos? Akkor menjünk!
Viszont 911-es Porsche-t is előztünk, igaz ront az eredményen, hogy a bácsi utánfutót vontatott és precízen 90-nel ment. :-)

kida 2010.11.09. 13:00:03

köcsögök az ilyen villogós letolós arcok, de kérdem én: miért kell a belső sávban haladni pályán? miért? kurvasokan csinálják, és fel nem foghatom, derogál a külsőben menni, vagy mi? nem szabad gyengének (lassabnak) látszani, biztos azért. nagyon vicces nézni a belsőben az iszapbirkózást, seggtúrást amivel nem is nagyon jutnak előbbre, egymást akadályozzák, ráadásul szuperveszélyes is. ilyenkor szépen gáz elvesz, mozizás indul, melyik baromarc áll fejre először.

Kalányos Márió 2010.11.09. 16:41:34

@Laci Today: "nem egészen vanigazad. Az hogy a lány IJEDTÉBEN túlreagálta a helyzetet és lefényezte a szalagkorlátokat, azért a LÁNYT nem hibáztathatod."

Ekkora sületlenséget régen hallottam.
Aki ijedős az ne vezessen! Ezerféle okból megijedhet. Ez csak 1 volt az ezerből.
Nem túlreagálta, hanem nekikormányozta az autóját a szalagkorlátnak, pedig maradhatott volna a sávjában, mert senki nem állta útját.

Ha a másik barom meglökte, akkor visszaszívok mindent, de ezt kizártank tartom.
A jobbról előzőnek még rendelkezésére állt a leállósáv is, tehát Ágit biztosan kikerülhette hiába poroszkált elé.
Régebben már sokszor leírtam, hogy jobbról előzni egyáltalán nem olyan veszélyes, mint ahogy a fórumtársak leírják. Elég sűrűn alkalmazom az autópályán, és egy mazsola sem tudott még nekem jönni, pedig volt már sok olyan helyzet, hogy pont akkor jut eszébe visszasorolni a helyére. Persze jobb tükör nélkül, mert hát jobbról úgysem jöhet senki...
Kurva széles az autópálya! 2 sávban is simán elfér 3 személyautó, és ott van még a leállósáv, úgyhogy 4-en is simán elférnek 2 sávon. Minek majrézni? Van bőven hely kerülni.
A probléma az esztelen kormányrángatásból adódik.

Never 2010.11.13. 21:02:27

@[mike]: Valóban, akármelyik 1.0-s Swift vagy akár egy 0,8-as Matiz is megfutja a 140-et, csak éppen nem ezeket veszik flottában. Ha megnézed az eladási adatokat, flottában a Focus megy legjobban, a Corsa pedig 1.7-es dízel kivitelben egy nagy cég kedvence, azzal csinálják a kistelepülési terítést. Ha vidéken úton vagy, akkor ezeknek sűrűn fogod szidni a jó édes... (ja, és mielőtt azt mondod, hogy miért szidom a szegény Focus-osokat, olvasd tovább)

@''autónepper.'': Nem, nem kérdeztem. Csak éppen a második Focus-t nyűvöm, beletettem vagy 200k-t már ezekbe, felismerem, ha ilyet látok. (Az első benzines volt, a mostani dízel.)

Összességében: aki tolakszik az úton, ha megengedett + 10% körül megy az előtte menő, az tahó. Ne jöjjön senki azzal, hogy szülő kismama meg beteg gyerek van az autóban. Négy gyerekem van itthon, és eddig még soha nem kellett egyik okból sem életveszélyeskednem az úton (a mentő mindig jobb megoldás, mert abban el is látják a pácienst, és értenek is a rohanáshoz, meg mellesleg szabad is nekik).

Kalányos Márió 2010.11.25. 09:09:02

@Never: Régen aki a ladát 130-nál látványosan le tudta tolni a pályán az csak Isten lehetett, és nyugati kocsival járt. Istent pedig nem illett feltartani, hanem irigykedve, nagy csodálattal elengedni. Mostanában már szinte minden autó megy 160-al, de sokan még mindig Istenként tekintenek önmagukra, és nem veszik észre, hogy megváltozott körülöttük a világ. Nem azért tartják a 130-at a többiek, mert nem tudnak többel menni, hanem be akarják tartani a sebességhatárt. (fosnak a büntetéstől a beszariak:))












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása